abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101421801

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als meeten niet zo makkelijk gaat
pi_101421857
Huilen? Dat doe ik nooit. :o Ik kan mij niet herinneren wanneer de laatste keer is dat ik gehuild heb
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:51:25 #3
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101421896
Echte mannen durven te huilen :@
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_101421904
Was even terugkomen op onderwerp in het vorige topic
pi_101421921
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:51 schreef kedge het volgende:
Inderdaad :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_101421937
quote:
Ik had van de week bijna gehuild ;(
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:53:07 #7
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101421964
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Om een ui ?
pi_101422035
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:53 schreef kedge het volgende:

[..]

Om een ui ?
Uien zijn veel makkelijker te handelen dan heel veel andere dingen.
pi_101422081
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:47 schreef debeterebob het volgende:
Zonder lullig te willen zijn ben je de volgende hier die eerst een vriendin wil en daarna/daarmee een sociaal leven. Lijkt me verkeerde volgorde.
Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.
Ook een sociaal leven starten heeft daar mee te maken, mijn verleden belemmerd me eigenlijk om er iets aan te doen. Want ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan als er wordt gevraagd naar mijn sociale en of liefdes leven.
Ik heb geen van alle, voor mij is het begrijpelijk maar voor de buiten wereld niet. Al zeg ik direct dat kwam door angst/depressie. Dan roept dat of weerstand op waardoor ik alsnog alleen blijf of nog meer vragen over het hoe en wat daarvan.

Ik wil zelf graag vanaf NU gaan leven en me me verleden behandelen alsof ik het nooit heb mee gemaakt. Maar ja al blijf ik er maar mee geconfronteerd worden blijf ik mezelf rot voelen erover.

Hoe kan ik dit op een "mooie" manier uitleggen aan anderen?
pi_101422205
quote:
17s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ooooh wat dan *knuffel geeft
pi_101422224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Ja dat snap ik. Ik wil ook NU geen vriendin maar ik wil meer mezelf comfortabel kunnen voelen met de toekomst. En me geen zorgen moeten maken over alle excusen die ik moet gaan maken wanneer er naar me verleden wordt gevraagd.
Ook een sociaal leven starten heeft daar mee te maken, mijn verleden belemmerd me eigenlijk om er iets aan te doen. Want ik weet niet goed hoe ik er mee moet omgaan als er wordt gevraagd naar mijn sociale en of liefdes leven.
Ik heb geen van alle, voor mij is het begrijpelijk maar voor de buiten wereld niet. Al zeg ik direct dat kwam door angst/depressie. Dan roept dat of weerstand op waardoor ik alsnog alleen blijf of nog meer vragen over het hoe en wat daarvan.

Ik wil zelf graag vanaf NU gaan leven en me me verleden behandelen alsof ik het nooit heb mee gemaakt. Maar ja al blijf ik er maar mee geconfronteerd worden blijf ik mezelf rot voelen erover.

Je kan het ook anders noemen. Of minder erg dan gelijk angst/depressie.

Wat ik doe is zeggen dat ik gepest ben en een moeilijke jeugd heb gehad. Of iets in die trant.
14 SHADES OF GREY
pi_101422252
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:56 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Belangrijkste stap is om je verleden te accepteren en blij te zijn met je zelf. Maar zover lijk je nog niet te zijn.
pi_101422348
quote:

[..]

Je kan zeggen dat je je zelf aan het ontwikkelen bent en dat je je verleden niet kan veranderen ;) Ik zou gewoon eerlijk zijn, zonder gelijk een hele shitload aan verhalen over je date heen te gooien,. Klinkt toch positief en als het echt zo is dan kan ze dat vast waarderen
pi_101422355
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:45 schreef TheGame het volgende:

[..]

Zeg gewoon dat je altijd heel verlegen bent geweest, maar dat je nu jezelf aan het vinden bent. Ik denk niet dat je hier dan heel veel verder over hoeft uit te wijden op een eerste date, dat komt later wel.
pi_101422401
Ik accepteer het verleden wel. Ik ben nu juist bezig met me hele leven veranderen. Maar hoe verklaar ik dat aan iemand anders. Vragen over sociaal leven of liefdes leven betekent voor mij automatisch vragen naar het verleden. En dat bestaat voor mij niet meer. Maar ik moet toch wel iets terug antwoorden.
pi_101422471
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:03 schreef milliondollarbill het volgende:
Ik accepteer het verleden wel. Ik ben nu juist bezig met me hele leven veranderen. Maar hoe verklaar ik dat aan iemand anders. Vragen over sociaal leven of liefdes leven betekent voor mij automatisch vragen naar het verleden. En dat bestaat voor mij niet meer. Maar ik moet toch wel iets terug antwoorden.
wat is er mis met, dat vertel ik wel als we elkaar beter leren kennen?
En dan kun je op een later moment nog in grote lijnen dat je een en ander hebt meegemaakt en dat boek hebt afgesloten.
Maar persoonlijk vind ik 'het verleden bestaat niet meer', geen acceptatie maar simpelweg wegdrukken :@ vandaar ook mijn opmerking
pi_101422473
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:02 schreef TheGame het volgende:

[..]

[..]

Ik had het gelezen, dankje, ik denk dat ik het daar maar bij hou. Of ik verzin een verleden maar dan moet ik me wel voor altijd daar aan houden..
pi_101422561
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

wat is er mis met, dat vertel ik wel als we elkaar beter leren kennen?
En dan kun je op een later moment nog in grote lijnen dat je een en ander hebt meegemaakt en dat boek hebt afgesloten.
Maar persoonlijk vind ik 'het verleden bestaat niet meer', geen acceptatie maar simpelweg wegdrukken :@ vandaar ook mijn opmerking
Maar het is de waarheid, het verleden bestaat ook echt niet meer. Al blijf ik maar dingen willen herdenken of weet ik het wat iets veranderen kun je toch niet. En accepteren, tja wat is accepteren nou eigenlijk? Volgens mij dat je uiteindelijk toch desondanks alles verder gaat.
Als je jezelf door dringt van het feit dat het verleden niet bestaat dan ben je uiteindelijk veel beter af.
pi_101422563
Je verleden maakt wie je bent. Dat moet je niet wegdrukken maar accepteren en verder gaan.
14 SHADES OF GREY
pi_101422610
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
Je verleden maakt wie je bent. Dat moet je niet wegdrukken maar accepteren en verder gaan.
Maar al wil je iemand anders worden moet je toch iets anders doen dan dat je vroeger hebt gedaan, je moet het verleden dan los laten zodat er nieuwe ruimte ontstaat voor een nieuwe "ik".

Dat doet overigens bijna niemand hoor, de meeste mensen blijven vast houden aan wat ze hebben.
pi_101422655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Maar het is de waarheid, het verleden bestaat ook echt niet meer. Al blijf ik maar dingen willen herdenken of weet ik het wat iets veranderen kun je toch niet. En accepteren, tja wat is accepteren nou eigenlijk? Volgens mij dat je uiteindelijk toch desondanks alles verder gaat.
Als je jezelf door dringt van het feit dat het verleden niet bestaat dan ben je uiteindelijk veel beter af.
Ik heb ook genoeg shit mee gemaakt. Ik kan er wel over praten, maar het hoeft niet. Overigens heeft mijn verleden mij enkel sterker gemaakt. Accepteren houdt voor mij in, dat dit mij niet meer tegen houdt in wie ik ben en wie ik wil zijn. Ik val minder snel terug. En dit is nog altijd een lopend proces, want af en toe ben ik nog steeds boos en verdrietig om bepaalde situaties die dingen triggeren. Maar dan vloek ik en praat ik erover met mijn vriend, en krijg ik weer wat lucht.
pi_101422700
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:05 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Ik had het gelezen, dankje, ik denk dat ik het daar maar bij hou. Of ik verzin een verleden maar dan moet ik me wel voor altijd daar aan houden..
Het is wat het is. Als iemand jou accepteert om wie je nu bent, maakt het verleden niet heel veel meer uit en zal diegene je hier ook nooit op afrekenen.
pi_101422730
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:08 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Maar al wil je iemand anders worden moet je toch iets anders doen dan dat je vroeger hebt gedaan, je moet het verleden dan los laten zodat er nieuwe ruimte ontstaat voor een nieuwe "ik".

Dat doet overigens bijna niemand hoor, de meeste mensen blijven vast houden aan wat ze hebben.
Maar dat zijn twee verschillende dingen ;)
Je kan vasthouden aan iets, en in patronen blijven hangen, of je kan er overheen stappen en groeien. Maar dat is iets anders dan een verleden 'deleten'

Heb ik ook gedaan hoor. Tot ik instortte. Uiteindelijk komt het toch naar boven.
pi_101423393
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Maar dat zijn twee verschillende dingen ;)
Je kan vasthouden aan iets, en in patronen blijven hangen, of je kan er overheen stappen en groeien. Maar dat is iets anders dan een verleden 'deleten'

Heb ik ook gedaan hoor. Tot ik instortte. Uiteindelijk komt het toch naar boven.
Ik denk niet dat dat perse zo hoeft te zijn. Je voelt tijdens de verandering zelf wel aan of je nog verder kan gaan of dat je tegen je eigen limieten aan loopt.
Dan moet je gewoon rustiger aan doen, afwachten tot er een nieuwe comfortzone ontstaat en daarna weer verder gaan.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:26:27 #25
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101423436
quote:
Wijze man.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:28:00 #26
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101423507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:03 schreef milliondollarbill het volgende:
Heel simpel: liep niet altijd even lekker maar ik werk er aan.
C'est la vie
pi_101423740
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Gematigd gefrustreerd is dat een nieuwe religie?
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:34:13 #28
350968 kedge
cicatrix manet
pi_101423771
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Je moet denk ik wel duidelijker zijn, anders denkt zo'n meisje dat je een wrak bent.
pi_101423824
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:25 schreef milliondollarbill het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat perse zo hoeft te zijn. Je voelt tijdens de verandering zelf wel aan of je nog verder kan gaan of dat je tegen je eigen limieten aan loopt.
Dan moet je gewoon rustiger aan doen, afwachten tot er een nieuwe comfortzone ontstaat en daarna weer verder gaan.

Ik weet prima wat mijn limieten zijn :) Ik kan alleen simpelweg niet doen alsof de dingen niet bestaan. Of een verleden verzinnen, werkt ook niet :N
pi_101423913
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:34 schreef kedge het volgende:

[..]

Je moet denk ik wel duidelijker zijn, anders denkt zo'n meisje dat je een wrak bent.
Dat denk ik ook. Hoe en wat je verteld dat hangt van de situatie af. Je moet aanvoelen wat je wel en niet kan zeggen.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:37:56 #31
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101423952
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:33 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Gematigd gefrustreerd is dat een nieuwe religie?
Nee de nieuwe ik alleen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:34 schreef kedge het volgende:

[..]

Waarom? Als je gewoon niet zegt dat het niet zo lekker liep met vrouwen of vrienden in het verleden door problemen zou ik niet inzien waarom ze je meteen zou zien als een of ander wrak.
C'est la vie
pi_101424005
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:37 schreef heloef het volgende:

[..]

Nee de nieuwe ik alleen.

Kan ik lid worden?
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:40:27 #33
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101424078
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:39 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Kan ik lid worden?
Lid worden? Nee tijd heeft het nodig en praten hielp ook wel.
C'est la vie
pi_101424159
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:40 schreef heloef het volgende:

[..]

Lid worden? Nee tijd heeft het nodig en praten hielp ook wel.
Of vandaar dat jij hier in dit topic post
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:44:02 #35
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101424243
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:42 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Of vandaar dat jij hier in dit topic post
Nou dat is de reden dat ik ben blijven hangen ja.
Maar wat het meeste heeft geholpen zijn toch wel gesprekken met vrienden.
C'est la vie
pi_101424362
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:44 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou dat is de reden dat ik ben blijven hangen ja.
Maar wat het meeste heeft geholpen zijn toch wel gesprekken met vrienden.
Same here. Oh en natuurlijk toch een keertje actie hebben gehad
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:54:10 #37
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101424735
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:46 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Same here. Oh en natuurlijk toch een keertje actie hebben gehad
Ik had dat niet eens nodig, reken uit je voordeel.
C'est la vie
pi_101424906
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:54 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik had dat niet eens nodig, reken uit je voordeel.
Ik ook niet. Bovendien zijn er andere dingen die belangrijker zijn dan een keertje seks. Liefde, aandacht, intimiteit
14 SHADES OF GREY
  woensdag 31 augustus 2011 @ 20:59:17 #39
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101425074
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik ook niet. Bovendien zijn er andere dingen die belangrijker zijn dan een keertje seks. Liefde, aandacht, intimiteit
Ach ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik voorlopig zonder dat alles zit.
Lucht op.
C'est la vie
pi_101425134
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Ach ik heb het gewoon geaccepteerd dat ik voorlopig zonder dat alles zit.
Lucht op.
Dat is wel het beste.
14 SHADES OF GREY
pi_101425687
Ik geloof mannen niet die zeggen dat ze nooit huilen.

Heloef, als jij niks doet komt er ook niemand (anders was dat bij jou al wel gebeurd). Initiatief nemen bij vrouwen. :P Je moet jezelf (en dat meen ik serieus) niet gaan opsluiten, aangezien je al niet zoveel doet. Althans dat geef je zelf aan dan.

En ik ben aangenomen bij Jack & Jones *O* Het gesprek liep niet echt lekker naar mijn gevoel maar ze zei; voor mij spring je er echt uit (waren meerdere sollicitanten) dus ben je sowieso aangenomen en die man was 't met haar eens. :7 :7 :7
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:10:25 #42
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101425746
Nee als ik niks doe gebeurt er niks dat weet ik ook wel.
Maar de wanhopigheid om een vriendin en/of seks te willen heb ik niet meer.
C'est la vie
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:13:46 #43
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101425967
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:09 schreef Mpj het volgende:
En ik ben aangenomen bij Jack & Jones *O* Het gesprek liep niet echt lekker naar mijn gevoel maar ze zei; voor mij spring je er echt uit (waren meerdere sollicitanten) dus ben je sowieso aangenomen en die man was 't met haar eens. :7 :7 :7
Gefeliciteerd.

Dit herinnert mij er aan, ik moet ook nog een baan zoeken.
C'est la vie
pi_101425977
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:10 schreef heloef het volgende:
Nee als ik niks doe gebeurt er niks dat weet ik ook wel.
Maar de wanhopigheid om een vriendin en/of seks te willen heb ik niet meer.
Hopen dat het zo blijft de komende jaren.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:14:19 #45
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_101426010
Vandaag langs heel leuk meisje gezeten (die was blijven zitten) en mee gepraat. Ik denk dat ze me iig wel chill vind maar ze heeft al een vriendje :')
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:15:50 #46
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101426099
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:14 schreef Newbie114 het volgende:
Vandaag langs heel leuk meisje gezeten (die was blijven zitten) en mee gepraat. Ik denk dat ze me iig wel chill vind maar ze heeft al een vriendje :')
Ik voel je pijn vriend, ik voel je pijn.
C'est la vie
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:16:13 #47
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101426120
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:13 schreef Mpj het volgende:

[..]

Hopen dat het zo blijft de komende jaren.
Mwah moet wel lukken.
C'est la vie
pi_101426604
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:15 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik voel je pijn vriend, ik voel je pijn.
lastig lastig
pi_101426820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:14 schreef Newbie114 het volgende:
Maar ik snap het niet; je hebt het echt altijd over andere meisjes. Flirten toch niet zo moeilijk? :P Ben je al afgevallen trouwens
  woensdag 31 augustus 2011 @ 21:31:57 #50
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_101426997
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef odetje het volgende:

[..]

lastig lastig
Ervaring mee?
C'est la vie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')