quote:2 additional rockets fired at Israel
Terrorists renew fire after attack which injured 10 in Ashdod: Two Grad rockets explode in Be'er Tuvia Regional council in south. Residents of local towns report hearing rocket alert, loud explosions
Fire from Gaza was renewed Friday afternoon when terrorists fired two rockets at Be'er Tuvia Regional Council. The rockets exploded in open spaces in the region, and no injuries or damage were reported.
At around 4 pm, residents of Kiryat Malachi, Gedera, Gan Yavne, and other towns nearby reported hearing rocket alerts followed by explosions. (artikel)
quote:Defense Minister: Another Iron Dome battery to be stationed in Ashdod
Defense Minister Barak addresses security threats in south after concrete terror warning
On Monday (August 29), Defense Minister Ehud Barak addressed the security situation in southern Israel, ten days after the terror attacks north of Eilat, during a visit to the ELTA factory of the Israel Aerospace Industries.
"We're on high-alert in the south today, facing a potential terrorist attack similar to that of ten days ago," Barak said. "We're determined to target the terrorists responsible for the attacks and thwart this one. Once again, those responsible are in the Gaza Strip; not only Islamic Jihad, but also Hamas and other forces [in Gaza]."
Barak said that within the next ten days, a third Iron Dome anti-rocket battery will be stationed protecting the city of Ashdod, home to over 200,000 civilians. Two batteries are already deployed in the Ashkelon area (home to over 100,000 residents) and in the Be'er Sheva area (home to over 180,000 residents). (artikel)
ja een goed dingquote:
Triest dat het nodig is alleen, maar volgens mij kan RAFAEL die dingen best snel leverenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:53 schreef C_N het volgende:
[..]
ja een goed ding
ze zijn al aan het bekvechten waar ze komen te staan .ze moeten er maar meer van maken op een hoge snelheid zodat de mensen rond de strook veilig zijn . van het terreur van de palestijnse groepen
ja zou wel leuk zijn iddquote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:52 schreef Frutsel het volgende:
Graag ook verder zonder denigrerende taal, kliekjesvorming, sneren, onder-de-gordel-steken en sfeerverziekende opmerkingen.
idd maar er zijn meederen dingen die klaar moeten voor een bepaalde tijd vernam ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Triest dat het nodig is alleen, maar volgens mij kan RAFAEL die dingen best snel leveren
quote:A third Iron Dome Battery stationed in Ashdod
Completed sooner than planned, the battery will defend an additional 200,000 residents from Gaza rockets
A third Iron Dome battery was stationed near the city of Ashdod today, Wednesday (August 31), protecting its 200,000 civilians of rockets fired from the Gaza Strip.
The Chief of the General Staff, Lt. Gen. Benny Gantz in cooperation with Israel Air Defense soldiers, Defense Ministry personnel and defense industries completed the operation sooner than planned.
Two other batteries are already protecting the cities of Ashkelon and Be'er Sehva, a total of 300,000 civilians.
artikel
Ze lopen langs een nederzetting om terroristen tegen te houden?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef C_N het volgende:
dog training westbank.
dan ziet mijn honje er liever uit .
deze honden staan aan lijnen die langs het hek werk lopen bij een nederzetting om de terroristen eenigzints tegen te houden .
Oh, dat zijn gewoon Stalinorgels.quote:
Ja en nee. Wat er buiten de grenzen gebeurt heeft onvermijdelijk invloed op wat er binnen de grenzen gebeurt. Eens?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is dus een argument om gewoon terug te trekken binnen die grenzen. Maar dat was je al met me eens, geloof ik.
Israël gebruikt geen kernenergie voor elektriciteit nee. En inderdaad is het niet al te best voor het milieu maar dat is de afweging die ze hebben gemaakt.quote:[..]
Geen kernenergie?
Als de meeste elektriciteit wordt opgewekt met steenkool, dan is het gebruik van elektrische auto's geen milieuvoordeel. Dan is dat alleen een poging om los te komen van de Arabische olie door het verminderen van het benzine- en dieselgebruik.
En dat is dan slecht voor het milieu!
Er is jammer genoeg niet veel water in dat gebied...quote:[..]
De diefstal van water uit de bovenloop van de Jordaan is geen toekomst maar heden.
quote:Sarkozy: EU needs united position on Palestinian statehood
French president says world cannot let Israel-Palestinian peace process remain frozen while Arab Spring forces change elsewhere; EU lawmakers support trade deal with PA.
By Reuters
Ja, en omgekeerd. Maar wat wil je daarmee zeggen? Gaan de bezetters die, zoals hierboven kunt zien op agressieve manier mensen buiten houden, de interne politiek bepalen?quote:Op donderdag 1 september 2011 01:16 schreef waht het volgende:
Het was even zoeken in het vorige topic.
[..]
Ja en nee. Wat er buiten de grenzen gebeurt heeft onvermijdelijk invloed op wat er binnen de grenzen gebeurt. Eens?
Maar waar gebruikt Israel dan wel kernenergie voor?quote:[..]
Israël gebruikt geen kernenergie voor elektriciteit nee. En inderdaad is het niet al te best voor het milieu maar dat is de afweging die ze hebben gemaakt.
Dus dan maar stelen?quote:[..]
Er is jammer genoeg niet veel water in dat gebied...
Het draait m.i. puur om controle. Controle over de heuvels van Samaria/Shomron die boven de stedelijke gebieden aan de kust uittorenen. En daarmee ook over het water.quote:Op donderdag 1 september 2011 01:42 schreef Kees22 het volgende:
Zo, er zijn gelukkig nog normale mensen in dit topc.
[..]
Ja, en omgekeerd. Maar wat wil je daarmee zeggen? Gaan de bezetters die, zoals hierboven kunt zien op agressieve manier mensen buiten houden, de interne politiek bepalen?
Bij mijn weten zijn de nucleaire centrales die ze hebben voor onderzoek en niet voor de opwekking van elektriciteit. Daar waren eerst wel plannen voor maar kennelijk zien ze daar na Fukushima vanaf.quote:[..]
Maar waar gebruikt Israel dan wel kernenergie voor?
En welke energiebronnen gebruikt Israel dan voor het opwekken van elektriciteit?
Geen Arabische olie, geen kernenergie.
Uiteindelijk heb je water nodig en het loopt nog altijd niet lekker dus die landen. Dan maar nemen wat je nodig hebt.quote:[..]
Dus dan maar stelen?
Niet op FOK! denk ik, aangezien het een publiek forum blijft.quote:Overigens: ik vind deze discussie waardevol maar vind het lastig haar te voeren. Ik ben vaak vergeten wat precies de vorige reactie was en ben ook met andere zaken bezig.
Is er een manier denkbaar om een gesprek als dat van ons overzichtelijker te voeren?
er werd gevraagd door paddy .quote,,quote:Op donderdag 1 september 2011 01:42 schreef Kees22 het volgende:
Zo, er zijn gelukkig nog normale mensen in dit topc.
quote:[..]
Ja, en omgekeerd. Maar wat wil je daarmee zeggen? Gaan de bezetters die, zoals hierboven kunt zien op agressieve manier mensen buiten houden, de interne politiek bepalen?
[..]
Maar waar gebruikt Israel dan wel kernenergie voor?
En welke energiebronnen gebruikt Israel dan voor het opwekken van elektriciteit?
Geen Arabische olie, geen kernenergie.
[..]
Dus dan maar stelen?
Overigens: ik vind deze discussie waardevol maar vind het lastig haar te voeren. Ik ben vaak vergeten wat precies de vorige reactie was en ben ook met andere zaken bezig.
Is er een manier denkbaar om een gesprek als dat van ons overzichtelijker te voeren?
ja idd . hetzij dat de terroristen moorden en kinderen rond de 3 maanden als slachtoffer zien .quote:Op donderdag 1 september 2011 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze lopen langs een nederzetting om terroristen tegen te houden?
Wat een omgekeerde wereld.
Niet helemaal, maar het heeft er inderdaad wel iets van weg.quote:Op donderdag 1 september 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat zijn gewoon Stalinorgels.
ja idd dar halen we de vuurwerk pijltjes van de hamas mee uit de luchtquote:Op donderdag 1 september 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, dat zijn gewoon Stalinorgels.
Qua uiterlijk heel misschien... maar tangen ende varckens, voor de rest.quote:Op donderdag 1 september 2011 09:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar het heeft er inderdaad wel iets van weg.
Het systeem schiet raketten af, daar houd het opquote:Op donderdag 1 september 2011 14:10 schreef Karrs het volgende:
[..]
Qua uiterlijk heel misschien... maar tangen ende varckens, voor de rest.
Mooi:quote:Op donderdag 1 september 2011 01:18 schreef waht het volgende:
http://www.haaretz.com/ne(...)alLinksEnabled=false
Lelijk:quote:The new deal will give Palestinian exporters unlimited duty-free access to European markets for farm goods and products as well as fresh and processed fish.
quote:In 2005, Europe imposed strict labelling laws on goods arriving from Israeli settlements in the West Bank. But complex laws and the fact that trade is conducted largely through Israeli channels has created lingering concerns that Israeli farm operators may be benefiting from deals designed to aid Palestinians.
"We have been campaigning, especially in European countries, that they should not import from Israel products that are produced in (Israeli) settlements ... and if they want to import
anything from settlements then it has to be labeled separately (as settlement produce)," Ghassan Khatib, spokesman for the PA in Ramallah, told Reuters.
Palestinians say that controls by Israel restricts their access to export markets, denying them economic opportunity.
Uiteraard sta ik volledig achter die vraag, maar euh, laat ik niet met alle eer gaan strijken. Dat was echt een reactie van Frutselquote:Op donderdag 1 september 2011 07:40 schreef C_N het volgende:
[..]
er werd gevraagd door paddy .quote,,
Graag ook verder zonder denigrerende taal, kliekjesvorming, sneren, onder-de-gordel-steken en sfeerverziekende opmerkingen.einde quote probeer eens kees
[..]
Dat soort dingen zeg jij nou altijd!quote:Op donderdag 1 september 2011 16:25 schreef paddy het volgende:
Ik weet dat het er soms heftig aan toe gaat, maar dat persoonlijk geneuzel is voor lurkers die een serieuze discussie verwachten echt irri lezen. Dus persoonlijk geneuzel mooi in de SC of PM.
quote:Op donderdag 1 september 2011 16:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat soort dingen zeg jij nou altijd!
Ja en voor zover ik weet wordt dat ook toegegeven.quote:Op donderdag 1 september 2011 02:07 schreef waht het volgende:
[..]
Het draait m.i. puur om controle. Controle over de heuvels van Samaria/Shomron die boven de stedelijke gebieden aan de kust uittorenen. En daarmee ook over het water.
Je vergeet het maken van atoombommen!quote:[..]
Bij mijn weten zijn de nucleaire centrales die ze hebben voor onderzoek en niet voor de opwekking van elektriciteit. Daar waren eerst wel plannen voor maar kennelijk zien ze daar na Fukushima vanaf.
Dan steel je toch de eerste levensbehoefte, of niet dan?quote:[..]
Uiteindelijk heb je water nodig en het loopt nog altijd niet lekker dus die landen. Dan maar nemen wat je nodig hebt.
OK. Maar ook de opmaak: een vorig citaat valt weg en dat heeft als nadeel dat ik niet altijd meer weet op welke woorden van mij jij op reageert.quote:[..]
Niet op FOK! denk ik, aangezien het een publiek forum blijft.
Doet me denken aan de dorpspolitiek in arme streken, zo'n 150 jaar geleden. Zegt de pastoor tegen de fabrikant: "Jij houdt ze arm, dan hou ik ze dom."quote:
Dit stuk is voor mij eigenlijk Israël wel in een notendop. Ze hebben het recht zich te verdedigen, doordat ze lafhartig worden aangevallen, en daardoor lijkt soms iets illegaal wat legaal is. Maar daar staat dan wel weer het buitensporig en onredelijk geweld gebruiken tegenover. Daardoor is ook het handelen van Israël vaak weerzinwekkend.quote:
Er is nog een stap hiervoor.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit stuk is voor mij eigenlijk Israël wel in een notendop. Ze hebben het recht zich te verdedigen, doordat ze lafhartig worden aangevallen, en daardoor lijkt soms iets illegaal wat legaal is. Maar daar staat dan wel weer het buitensporig en onredelijk geweld gebruiken tegenover. Daardoor is ook het handelen van Israël vaak weerzinwekkend.
Natuurlijk is die stap er. Maar ook daarvoor geldt eigenlijk al bovenstaande. Het is legaal verklaard door landen die een schuldgevoel wilden wegpoetsen (even gechargeerd). Maar vervolgens gaan ze in het landje pik vooral te ver. Zelfde met de muur, ik snap waarom ze m bouwen, maar doe dat dan in je eigen tuin en niet die van de buren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is nog een stap hiervoor.
Israel neemt een land in dat aan anderen toebehoort. Die anderen hebben het recht daarover ontstemd te zijn.
Vooroordeel over joden bevestigd?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doet me denken aan de dorpspolitiek in arme streken, zo'n 150 jaar geleden. Zegt de pastoor tegen de fabrikant: "Jij houdt ze arm, dan hou ik ze dom."
Ik snap het niet hoor: dit soort gedrag bevestigt toch weer een vooroordeel over joden! Dat is toch stom, of ben ik nou gek?
Ik begrijp werkelijk niet dat je willens en wetens anderen onevenredig benadeelt. Dan gunnen ze jou toch ook geen voordeeltje meer.
Uit het gequote stuk. Is dat niet gewoon een ster plakken op producten om mensen af te raden van joden te kopen?quote:"We have been campaigning, especially in European countries, that they should not import from Israel products that are produced in (Israeli) settlements ... and if they want to import
anything from settlements then it has to be labeled separately (as settlement produce)," Ghassan Khatib, spokesman for the PA in Ramallah,
quote:
Wat er ook nog staat is dezequote:Israël heeft te kampen met een reële bedreiging van de kant van militante groeperingen in de Gazastrook. De zeeblokkade die de Joodse staat aan het gebied oplegt om wapenleveranties te voorkomen, is dan ook niet in strijd met het volkenrecht.
Dit is de conclusie van een VN-commissie die het incident met het Turkse schip Mavi Marmara in mei 2010 onderzocht.[.....lees verder in Bron]
Dus ik denk dat er niets fout is aan dat rapport toch? Zo ja, wat dan?quote:De commissie onder leiding van de voormalige Nieuw-Zeelandse premier Geoffrey Palmer concludeert wel dat Israël 'buitensporig en onredelijk' geweld heeft gebruikt bij het incident. Het rapport stelt dan ook dat Israël excuses zou moeten aanbieden en een schadevergoeding zou moeten betalen.
http://forum.fok.nl/user/edit_prefsquote:Op donderdag 1 september 2011 22:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
OK. Maar ook de opmaak: een vorig citaat valt weg en dat heeft als nadeel dat ik niet altijd meer weet op welke woorden van mij jij op reageert.
Begint mi te lijken op goedkeuring van `preemptive strike` van Israel op Palestijnen door de VN.quote:Op vrijdag 2 september 2011 02:14 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Wat er ook nog staat is deze
[..]
Dus ik denk dat er niets fout is aan dat rapport toch? Zo ja, wat dan?
Zie ik nietquote:Op vrijdag 2 september 2011 02:36 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Begint mi te lijken op goedkeuring van `preemptive strike` van Israel op Palestijnen door de VN.
Dit is niet zo dan? En ja, wanneer je dan toch de blokkade negeert kan je idd verwachten dat er beslag gelegd gaat worden op (neem aan dat je dat bedoelde met het woord "preemtive"quote:Israël heeft te kampen met een reële bedreiging van de kant van militante groeperingen in de Gazastrook.
Maar de grenzen met Egypte zijn open, dus zonder Israël bang hoeft te zijn voor een aanval via die weg, kunnen ze altijd nog wapens smokkelen via de andere weg. Of denk je dat ze geen wapens zullen gaan smokkelen?. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rdag-permanent-open/quote:concludeert wel dat Israël 'buitensporig en onredelijk' geweld heeft gebruikt bij het incident. Het rapport stelt dan ook dat Israël excuses zou moeten aanbieden en een schadevergoeding zou moeten betalen
quote:Onze correspondent in Noord-Afrika Gert van Langendonck over de motieven achter de openstelling van de grens:
"Onder Mubarak was Egypte een belangrijke partner in de blokkade van de Gazastrook sinds Hamas daar in 2007 de macht overnam, maar die blokkade was erg onpopulair bij de meeste Egyptenaren. De Egyptische maatregelen worden dan ook gezien als een poging om tegemoet te komen aan de eigen publieke opinie, daar waar vroeger geopolitieke belangen en de strategische alliantie met de VS en Israël prioriteit waren. Dat er in Egypte verkiezingen aankomen, en politici voor het eerst rekening moeten houden met de kiezer, is daar niet vreemd aan. Volgens een recente opiniepeiling van het Pew Research Center is slechts 36 procent van de Egyptenaren voorstander van het behoud van het vredesakkoord tussen Egypte en Israël uit 1979.”
Word jij nou niet eens moe van het telkens casus belli zoeken?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja en voor (..) mij jij op reageert.
Ik lees het artikel blijkbaar anders dan jij. De reden van de blokkade is dat de mogelijkheid bestaat dat milities evt aanvallen kunnen plegen op Israel. Omdat die mogelijkheid bestaat mag die muur er staan en ver gaan met het verdedigen van deze muur.quote:Op vrijdag 2 september 2011 03:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Zie ik niet
[..]
Dit is niet zo dan? En ja, wanneer je dan toch de blokkade negeert kan je idd verwachten dat er beslag gelegd gaat worden op (neem aan dat je dat bedoelde met het woord "preemtive"
En goedpraten zie ik dus ook niet
[..]
Maar de grenzen met Egypte zijn open, dus zonder Israël bang hoeft te zijn voor een aanval via die weg, kunnen ze altijd nog wapens smokkelen via de andere weg. Of denk je dat ze geen wapens zullen gaan smokkelen?. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rdag-permanent-open/
[..]
Vertelquote:Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het niet hoor: dit soort gedrag bevestigt toch weer een vooroordeel over joden! Dat is toch stom, of ben ik nou gek?
Het gaan om producten uit nederzettingen. Israël laat deze onder eigen vlag door in de export, terwijl gesteld wordt dat niet moet worden meegewerkt aan de inkomsten van die nederzettingen. Een optie is de producten van nederzettingen apart te labellen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 02:07 schreef paddy het volgende:
Uit het gequote stuk. Is dat niet gewoon een ster plakken op producten om mensen af te raden van joden te kopen?
Reutersquote:Turkije schort militaire deals met Israël op
ANKARA (ANP) - Turkije schort alle militaire akkoorden met Israël op. Dat heeft de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu vrijdag gezegd.
De relatie tussen de twee landen is gespannen sinds Israël in mei vorig jaar een Turks schip met hulpgoederen voor Gaza enterde. Negen Turkse activisten kwamen toen om het leven.
Verstandhoudingen gaan verder naar beneden daarroquote:Turkey expels Israeli ambassador over its refusal to apologize for Gaza flotilla raid.
Waarom eigenlijk wel met Turkije en hun rotzooi met de Koerden en Cyprus. Wel ja, laten we gewoon geen zaken met ze doen. Hele andere discussie, weet ik. Maar toch bedankt voor je nuttige bijdrage!quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:25 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Slim van Turkije.. Met een terroristenstaat als Israël heb je geen zaken mee te doen.
Misschien moet je eens nagaan met wat voor staten Turkije allemaal zaken doet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:25 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Slim van Turkije.. Met een terroristenstaat als Israël heb je geen zaken mee te doen.
Misschien heeft het iets met Syrië van doenquote:Op vrijdag 2 september 2011 12:33 schreef Karrs het volgende:
Wat wil Turkije eigenlijk bereiken? Moeten ze banden aanhalen met het Midden-Oosten o.i.d.?
Waarom ontstaat dat conflict?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:44 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik denk dat Turkije nogal wil ingrijpen in het Midden-Oosten omdat er binnenkort hoogstwaarschijnlijk een conflict gaat komen tussen Iran, Israël en de andere landen in het Midden-Oosten. Conclusie: Turkije heeft haar team met deze actie al bepaald..
Iran is de vijand van Turkije, dus nu zeg je dat Turkije Israël gaat helpen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:44 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik denk dat Turkije nogal wil ingrijpen in het Midden-Oosten omdat er binnenkort hoogstwaarschijnlijk een conflict gaat komen tussen Iran, Israël en de andere landen in het Midden-Oosten. Conclusie: Turkije heeft haar team met deze actie al bepaald..
Jep, vijand.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Iran vijand van Turkije? No way!
Turkije heeft zijn besluit genomen, en heeft toch alle voordelen al van de EU. Kan je de EU niet eens uitzetten want is geen EU-land,en het verdrag kan je als EU-land niet zomaar verbreken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:44 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik denk dat jij je daarin vergist. Ik denk dat Israël wel weet dat Iran allang kernwapens in zijn bezit heeft. In ieder geval een paar kernkoppen. Die in combinatie met de testen http://www.nu.nl/algemeen(...)geafstandsraket.htmlquote:Op vrijdag 2 september 2011 13:28 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ik denk dat Isräel begint met het aanvallen van Iran..
Ik zie dat waarin terug?quote:
quote:Turkije gaat een radar van de NAVO op zijn grondgebied plaatsen. De radar moet in een vroeg stadium waarschuwen tegen raketten.
Dat heeft het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag laten weten. Het ministerie stelde dat de radar de "defensiecapaciteit" van de NAVO en Turkije versterkt.
De NAVO werkt aan een systeem dat Europa moet beschermen tegen raketaanvallen van met name Iran. Aanvankelijk vermoedde de Russische regering dat het systeem tegen Rusland was gericht.
Niet alleen de blokkade is legaal... de boarding is dat ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:09 schreef PhysicsRules het volgende:
Turkije realiseert zich het gezichtsverlies nu de gazablokkade gewoon legaal blijkt te zijn en denkt dat te moeten compenseren door enorme poeha te maken. Ik maak mij best zorgen waar dit gaat eindigen. Zodra politiek zo door emotie wordt beheerst wordt niemand er beter van. Kijk maar naar de rotzooi die Lieberman ervan maakt.
De truc is, dat een Palestijn niet zelf zijn producten mag exporteren, maar dat dat via Israel en een Israeli moet. Zodat Israel en Israeli's altijd verdienen terwijl ze niks hoeven doen. Rijk worden over andermans rug.quote:Op vrijdag 2 september 2011 02:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Vooroordeel over joden bevestigd?
[..]
Uit het gequote stuk. Is dat niet gewoon een ster plakken op producten om mensen af te raden van joden te kopen?
Snap het niet helemaal wat je nu bedoelde met vooroordelen over joden (als in algemeen dus)
No shit!quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:27 schreef paddy het volgende:
Dan nog snap ik niet waarom je joden zegt. Ik bedoel, komt over alsof je het over joden in het algemeen hebt. Je hebt dus een vooroordeel over joden in het algemeen.
Dat is een beetje hetzelfde als wanneer Naftaniel Glibbermans namens het CIDI een joods standpunt loopt te verkondigen. Veel joden zijn het dan niet met hem eens, en een Ander Joods Geluid meldt dat dan ook, maar hij pretendeert wel de mening van de joden te vertolken.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:27 schreef paddy het volgende:
Dan nog snap ik niet waarom je joden zegt. Ik bedoel, komt over alsof je het over joden in het algemeen hebt. Je hebt dus een vooroordeel over joden in het algemeen.
Die laatste zin vind ik niet veel anders dan iemand die precies hetzelfde zegt over Moslims/Afrikanen omdat een regering of een aantal iets doet waar je absoluut niet achter kunt staan etc etc.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als wanneer Naftaniel Glibbermans namens het CIDI een joods standpunt loopt te verkondigen. Veel joden zijn het dan niet met hem eens, en een Ander Joods Geluid meldt dat dan ook, maar hij pretendeert wel de mening van de joden te vertolken.
Israel verkoopt zichzelf als de joodse staat en zo als de norm voor joden in het algemeen: zolang je maar jood bent, mag je je daar vestigen. Door dit soort inhalige maatregelen versterkt het dus de vooroordelen over joden in het algemeen.
Of ikzelf vooroordelen over joden heb, staat daar los van. Ik moet je zeggen dat het soms wel moeite kost om die niet te ontwikkelen.
Voor jouw informatie: ik ken een Palestijnse olijfolie waar, volgens zeggen van de verkoper, de betrokken joodse Israeli niet aan verdient. Maar dat is dus een uitzondering!
Dus, na dit intermezzo terug naar mijn stelling: ik vind dit soort maatregelen op zichzelf al onzinning en verwerpelijk (en in strijd met het internationaal recht, vermoed ik!!) en ze versterken de vooroordelen over joden.
Ook zoiets waar ik niets van snap. De mensen die dan in één van die landen verblijven kunnen dus niet meer terecht bij die ambassade en zijn dus vogelvrij verklaard door hun eigen regering?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
Turkije heeft de Israëlische ambassadeur het land uit gestuurd, en haar eigen ambassadeur uit Israël gehaald.
Nederland heeft ook niet overal een ambassade... Meestal kan je dan terecht bij een ambassade van een bevriend land.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Ook zoiets waar ik niets van snap. De mensen die dan in één van die landen verblijven kunnen dus niet meer terecht bij die ambassade en zijn dus vogelvrij verklaard door hun eigen regering?
Deze haal ik even op, voor morgen of zo.quote:Op vrijdag 2 september 2011 02:21 schreef paddy het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs
Kan je doen door de users (friends) een kleur te geven. Het is zelfs mogelijk bepaalde users te negeren. (niet prettig voor een discussie, maar het kan volgens mij wel)
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs
Ik benoem het maar één keer en heb het herhaald omdat je er een gesprek over begon.quote:Op zaterdag 3 september 2011 00:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik niet veel anders dan iemand die precies hetzelfde zegt over Moslims/Afrikanen omdat een regering of een aantal iets doet waar je absoluut niet achter kunt staan etc etc.
Ik begrijp daar totaal niets van. Je benoemt het zelf een aantal keren dus het doet er wel degelijk iets toe in een discussie.
Even deze. Het voorbeeld wat je gaf is een voorbeeld van één persoon dus snap niet wat die persoon te maken heeft met een indruk over een hele bevolking van Afrika.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Deze wet van de joodse staat Israel voedt het vooroordeel dat joden egoïstisch zijn en anderen uitbuiten."
Dat is toch eenzelfde stelling als de jouwe over moslims/Afrikanen.
Ze hebben alle info en benodigdheden voor een atoombom. Daarbij heeft de woordvoerder dat bij een aanval zowel Israël als 32 Amerikaanse basissen vernietigd zouden worden, dus ja. Bewijs? Nee, maar ik denk werkelijk dat alles op voorraad is voor een atoombom . En wil nog wel een beetje verder gaan. Ik denk dat zij de al hebben, en dat Israël ook niet naïef is, dus ze niet gaan aanvallen.quote:
. Bronnen De kennis als ook de uitleg hoe ze te maken hebben ze in hun bezit . Net als Israël ze ook heeft en jaren nog heeft ontkent of bekend.quote:Inlichtingen over het kernprogramma van Iran wijzen er op dat het land nog steeds in het geheim aan een kernbom werkt. Dat staat in een rapport van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA).
Volgens het rapport hebben veel lidstaten van het IAEA bewijs geleverd die de conclusie van het rapport onderschrijft. Het gaat hierbij om geloofwaardige en uitgebreide informatie, aldus het IAEA. Het rapport rept ook over een ondergrondse bunker waarin Teheran nieuwe apparatuur voor de verrijking van uranium aan het installeren is. Verrijkt uranium kan gebruikt worden voor het opwekken van energie, maar ook voor de productie van kernwapens.
De Verenigde Naties hebben sancties ingesteld tegen Iran omdat het land weigert de verrijking van uranium te staken. Iran beweert het uranium alleen te willen gebruiken voor vreedzame doeleinden en ontkent een kernwapen te ontwikkelen.
Bron: Novum/AP
quote:Honderdduizenden Israëliërs vanavond de straat op
In de drie grootste steden van Israel verzamelen inwoners zich voor naar wat verwachting de grootste demonstratie van de afgelopen maanden gaat worden. Dat meldt persbureau AP. De hele zomer protesteren Israeliers al tegen de stijgende kosten van levensonderhoud.
De demonstraties in Tel Aviv, Jeruzalem en Haifa moeten het hoogtepunt worden van een protestbeweging die begon met een demonstratie tegen een nieuwe woningwet, maar zich al snel keerde tegen meer kwesties, waaronder de kosten van voedsel, benzine en onderwijs.
Volgens de Israëlische krant Ha’aretz worden er tijdens de ‘Mars van het Miljoen’ honderduizenden Israëliërs verwacht en kan de betoging het grootste sociale protest in de geschiedenis van Israel worden.
Herkenning: ik was vrijwilliger voor Vluchtelingenwerk en ken het verschijnsel.quote:Op zaterdag 3 september 2011 13:02 schreef paddy het volgende:
[..]
Even deze. Het voorbeeld wat je gaf is een voorbeeld van één persoon dus snap niet wat die persoon te maken heeft met een indruk over een hele bevolking van Afrika.
Maar even over deze stelling waar jij mij in wil manoeuvreren. Dikgedrukte is een dikke nee dus. Ik heb bij asielzoekerscentra dag en nacht gelopen. Daar heb je donkere criminelen, maar ook donkere engelen rondlopen. Blijkbaar komen mijn posts anders over dan ik bedoel dat je denkt dat ik zo denk. Ik ben dus wel tegen geloofswetten die ervoor kunnen zorgen dat vrouwen van dominante mannen gestraft worden voor iets waar ze in mijn ogen onschuldig aan zijn of meisjes die gemanoeuvreerd worden door dreiging van ouders in stappen die dus wettelijk bekrachtigd zijn als vrije wil, maar in feite door onderdanigheid misbruikt kunnen worden. En dit gaat ook voor het gedeelte erfrecht op en de discriminatie in die wet.
Nee, door die gedachte word ik niet gevoed.quote:Jij wordt dus gevoed door de gedachte dat Joden (algemeen) egoïstisch zijn en anderen uitbuiten.
De schurken voeden de vooroordelen: de toeschouwers denken immers al gauw: "Daar heb je er weer zo een!" Dat geldt voor onhandige Arabische piloten, Marokkaantjes per ongeluk tegen een omaatje oplopen, en inderdaad ook voor inhalige joden en Chinezen.quote:Ik heb nog nooit zo gedacht over alle/groot deel van joden. Net als ik bij de aanslagen ook niet ga denken. Alle moslims haten Amerika/westen en willen ons vermoorden omdat we westerling zijn. Net als tussen de joden en Palestijenen en autochtonen etc etc etc zitten er haters tussen. Dat ontkennen zou belachelijk zijn. Net als ik het belachelijk vind dat door handelen van de Hamasregering elke Palestijn/moslim over de hele wereld te verdenken van een hater te zijn, als , vind ik het ook belachelijk te stellen dat door handelen van de Israëlische regering elke jood over de hele wereld te zien als egoïstisch en uitbuiters.
Het is heel moeilijk om niet machtsgeil te zijn in een omgeving waar het de norm is om dat wel te zijn.quote:Ik denk hooguit dat veel mannen machtsgeil zijn in die gebieden, maar dat er dus ook genoeg mannen zijn die niet machtsgeil zijn in die gebieden.
Hier ga ik maar niet op in, want die discussie is al heel vaak gevoerd. Al heb je wel een genuanceerd standpunt voor dit topic!quote:En ja, beide kanten mogen zich verdedigen en ja, het VN report vind ik dus ook niets mis mee want het is gewoon een feit dat de Hamas zal aanvallen waar het kan om de joodse staat van de kaart te vegen en dat er te hard is ingegrepen door de Israëlische regering.
Ze demonstreren voor hun portemonnee en geven niks om de rechten van de Palestijnen:quote:Op zaterdag 3 september 2011 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Honderdduizenden Israëliërs vanavond de straat op
het omgekeerde is wel het geval wil je zeggen ??quote:Op zondag 4 september 2011 00:22 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ze demonstreren voor hun portemonnee en geven niks om de rechten van de Palestijnen:
Dat zou best grappig zijn. Als bijv. Syriers gingen demonstreren over de hoge leefkosten in Israel.quote:Op zondag 4 september 2011 01:34 schreef C_N het volgende:
[..]
het omgekeerde is wel het geval wil je zeggen ??![]()
quote:Op zondag 4 september 2011 09:47 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zou best grappig zijn. Als bijv. Syriers gingen demonstreren over de hoge leefkosten in Israel.
Protesteren heet in Griekenland staken. Zie de Grieken dat ook niet op een zaterdagavond doen. Hebben ze immers belangrijke zaken te doen.quote:Op zondag 4 september 2011 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze mensen protesteren tegen de economische hervormingen die er voor zorgen dat israel een van de sterkst groeiende economien blijft.
De economie groeit waarschijnlijk 5,4% dit jaar.
Hervormingen zijn nodig om de werkeloosheid van 6% omlaag te brengen. Deden spanje, griekenland italie en portugal het maar zo goed.
Jep, dan zijn ze aan het zwart werkenquote:Op zondag 4 september 2011 10:37 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Protesteren heet in Griekenland staken. Zie de Grieken dat ook niet op een zaterdagavond doen. Hebben ze immers belangrijke zaken te doen.
Nee das alleen doordeweeks na 12-en. En op zaterdag moet er immers goed gegeten en gedronken worden.quote:Op zondag 4 september 2011 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dan zijn ze aan het zwart werken
Goede vergelijking. Want Syrië bezet Israël.quote:Op zondag 4 september 2011 09:47 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zou best grappig zijn. Als bijv. Syriers gingen demonstreren over de hoge leefkosten in Israel.
Het is geen vergelijking.quote:Op zondag 4 september 2011 11:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Want Syrië bezet Israël.
Ofzo.
quote:Leaked documents show army used force against peaceful protesters in the West Bank
US government officials have been well aware of Israel’s harsh methods of dealing with peaceful protests in the occupied Palestinian territory of West Bank for quite some time, according to a recently leaked WikiLeaks diplomatic cable.
A cable from the embassy in Tel Aviv from February 16, 2010, titled “IDF plans harsher methods with West Bank demonstrations”, reveals a premeditated effort by the Israeli army to use force against peaceful demonstrators in the West Bank.
In the cable, the US ambassador to Israel noted that government officials considered any rally as grounds for use of military force.
In a meeting held between US officials and Avi Mizrachi, head of Israel’s central command, the latter warned the Israeli army will be more assertive in how it deals with West Bank demonstrations and will start sending trucks “with ‘dirty water’ to break up protests, even if they are not violent”.
As the US cable pointed out, “dirty water is a reference to the IDF’s chemically treated water that duplicates the effects of skunk spray”.
Months before this cable was written, Al Jazeera’s Jacky Rowland was in the cross hairs of such an attack when covering a weekly protest in the West Bank.
In the document Amos Gilad, Israel’s director of policy and political-military affairs, is quoted as saying: “We don’t do Gandhi very well.”
Speaking in the context of the WikiLeaks revelations, Al Jazeera’s Clayton Swisher said: “Just three weeks ago a bill was raised in the US congress by Senator Patrick Leahy to cut funding of Israeli military units engaged in documented human-rights abuses.
“Clearly, this would fit the bill, although anyone knowledgeable about American politics would tell you it stands very little chance of surviving a vote that would make it become a law.”
Source: english.aljazeera.net
het is wat je onder peaceful verstaat.quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 11:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goede vergelijking. Want Syrië bezet Israël.
Ofzo.
quote:New threat identification system coming to Southern Command
System will automatically alert field intelligence observer to suspicious incidents
Coming soon to the IDF's Southern Command: a new technology system that will aid field intelligence observers identify threats.
The system combines several viewpoints into one observation unit. When the system identifies a suspicious person, an infiltration attempt or the placing of an explosive device, it will automatically alert the field intelligence observer and display a picture of the scene.
"As soon as it detects something, the system knows to bring up the relevant picture," said the Southern Command's technical and teleprocessing officer, Major Oren Matzliach.
The Southern Command estimates that the new system will be in use within a year. The infrastructure needed to run the system already exists. (bron)
quote:
Van Agt vertelde hier al een paar maanden geleden over, hij was erbij toen vreedzame demonstranten ermee bekogeld werden. Volgens hem is er toen zelfs iemand aan overleden, het schijnt heel gemeen spul te zijn dat je een week later nog op je lichaam ruikt.quote:In a meeting held between US officials and Avi Mizrachi, head of Israel’s central command, the latter warned the Israeli army will be more assertive in how it deals with West Bank demonstrations and will start sending trucks “with ‘dirty water’ to break up protests, even if they are not violent”.
As the US cable pointed out, “dirty water is a reference to the IDF’s chemically treated water that duplicates the effects of skunk spray”.
van 8 vertelde er een paar maanden geleden over , die is snel zeg , is hij uit zijn coma gestapt .het goetje word al iets meer dan een jaar gebruiktquote:Op maandag 5 september 2011 11:57 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
Van Agt vertelde hier al een paar maanden geleden over, hij was erbij toen vreedzame demonstranten ermee bekogeld werden. Volgens hem is er toen zelfs iemand aan overleden, het schijnt heel gemeen spul te zijn dat je een week later nog op je lichaam ruikt.
Van Agt kwam toen zojuist terug uit Israël en de bezette gebieden, hij gaf een ooggetuigeverslag. Prima.quote:Op maandag 5 september 2011 15:29 schreef C_N het volgende:
[..]
van 8 vertelde er een paar maanden geleden over , die is snel zeg , is hij uit zijn coma gestapt .het goetje word al iets meer dan een jaar gebruikt![]()
er is niemand aan overleden punt een . zo haal dat verhaaltje maar uit de wereld .
en het stinkt na een week lekker nog .nu is dit weer niet goed .
en een vreedzamen demostratie heb ik echt nog nooit daar gezien .
hekwerk door knippen ,steenen slingeren naar het dorp modein ilit,
politie bekogelen met stenen ? waar kom dat woord vreedzaam vandaan .
een vreedzaam protest, dan zie ik een protest voor mij zoals afgelopen zaterdag in Israel . dat noemen wij vreedzaam .ik weet niet wat de maatstaven in nederland zijn voor vreedzaam protest ?
Vind je het grappig dat in Egypte de diplomatieke mores niet worden gerespecteerdquote:Op maandag 5 september 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
Om de Israëlische ambassade in Cairo is een muur van 2,5 meter gebouwd![]()
Het gaat goed met de populariteit van Israël in de nieuwe Arabische wereld.
quote:Israelische leger vernietigd illegale gebouwen - wraakactie op moskee
Het Israëlische leger heeft vanochtend een deel van een nederzetting van Joodse kolonisten op de Westelijke Jordaanoever verwoest. Uit wraak werd een deel van een nabijgelegen Palestijnse moskee in brand gezet, vermoedelijk door kolonisten.
De incidenten vonden plaats in de nederzetting Migron, waar het Israëlische leger vanochtend drie gebouwen met de grond gelijk maakte. Migron is een zogenaamde ‘buitenpost’, een nederzetting die zonder toestemming van de Israëlische regering is gebouwd en door Jeruzalem als illegaal wordt beschouwd. Bij de ontruiming en verwoesting van de gebouwen werden honderden agenten en soldaten ingezet. Zes tegenstribbelende kolonisten werden gearresteerd.
Een paar uur na de ontruiming vloog een deel van een moskee in de Palestijnse plaats Ousra in brand. Ousra ligt zo’n vijftien kilometer ten zuidoosten van de grote Palestijnse stad Nablus. Een deel van de moskee vatte vlam toen kolonisten volgens Palestijnse bronnen van persbureau AFP twee banden op de begane grond van het gebouw in brand staken. Op de muren van de moskee werden Hebreeuwse teksten en beledigingen van de profeet Mohammed aangetroffen.
Migron is een van de ongeveer honderd nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever die ook volgens Israëlisch recht illegaal zijn. De internationale gemeenschap ziet alle Israëlische nederzettingen op de Westoever als illegaal. Het Israëlische Hooggerechtshof oordeelde begin augustus dat Migron volledig ontruimd moet worden. Die uitspraak werd in Israël als “ongekend” gezien.
kan je nagaan wat een beesten dat je een muur moet bouwen om de joden haat tegen te gaan .quote:Op maandag 5 september 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
sommigen hebben raaren humorquote:Op maandag 5 september 2011 15:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Vind je het grappig dat in Egypte de diplomatieke mores niet worden gerespecteerd
Ja, want tot dusverre was Israël zelf kampioen muren bouwenquote:Op maandag 5 september 2011 15:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Vind je het grappig dat in Egypte de diplomatieke mores niet worden gerespecteerd
Nee dat waren China en Rusland/DDRquote:Op maandag 5 september 2011 15:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, want tot dusverre was Israël zelf kampioen muren bouwen
ow ik wist niet dat hij daar 1 en een half jaar was .,jammer ik had hem wel eens willen zien stinkenquote:Op maandag 5 september 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Van Agt kwam toen zojuist terug uit Israël en de bezette gebieden, hij gaf een ooggetuigeverslag. Prima.
ow ja bron ?quote:Op maandag 5 september 2011 15:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Probeer het eens met ch.quote:Op maandag 5 september 2011 15:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het woord veragtelijk komt in me op, maar dat zal wel niet gewaardeerd worden.
Ik dacht eerst dat ze de muur met 2,5meter hadden verhoogd, maar er is idd een muur omheen gezet. Dacht dat ambassades altijd met grote muren waren omringd, maar dit zal dan wel een extra muur zijn ofzo.quote:Op maandag 5 september 2011 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hé, ik bedoel natuurlijk tegen de Arabieren. Nu zijn de rollen eens omgedraaid.
nee dat is iran niet vegeten hequote:Op maandag 5 september 2011 15:37 schreef Disana het volgende:
[..]
http://brabosh.com/2011/04/17/pqpct-ap3/quote:Op maandag 5 september 2011 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Gaza
[ afbeelding ]
Gaza - Egypte
[ afbeelding ]
Jeruzalem
Ik hoorde het op de radio. Deze is net gebouwd ter bescherming van het ambassadepersoneel.quote:Op maandag 5 september 2011 15:42 schreef Frutsel het volgende:
Ik dacht eerst dat ze de muur met 2,5meter hadden verhoogd, maar er is idd een muur omheen gezet. Dacht dat ambassades altijd met grote muren waren omringd, maar dit zal dan wel een extra muur zijn ofzo.
he precies de lengte muur dat er staat de rest is een hek en geen muur vraag maar aan van acht .quote:Op maandag 5 september 2011 15:43 schreef Disana het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Gaza
[ afbeelding ]
Gaza - Egypte
[ afbeelding ]
Jeruzalem
Geweldig! Wat een lol!quote:Op maandag 5 september 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
geen respekt in de arab wereldquote:Op maandag 5 september 2011 15:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio. Deze is net gebouwd ter bescherming van het ambassadepersoneel.
Je kunt wel blijven sputteren, maar het is gewoon lachen dat Israël nu eens zelf 'ingesperd' wordt. Ik ben zo benieuwd hoe de verhoudingen tussen Israël en de Arabische landen er over een paar jaar uit zien na al die lentesquote:Op maandag 5 september 2011 15:44 schreef C_N het volgende:
[..]
http://brabosh.com/2011/04/17/pqpct-ap3/
quote:Op maandag 5 september 2011 15:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ze de muur met 2,5meter hadden verhoogd, maar er is idd een muur omheen gezet. Dacht dat ambassades altijd met grote muren waren omringd, maar dit zal dan wel een extra muur zijn ofzo.
Wat is het toch een naar volk dat zich daar illegaal land toeëigent en de rechtmatige bewoners aanvalt en pest.quote:
de wonigsloop suport ik , heb geen waarde voor de staat Israel om iederen keer die domme niets zeggende posten te bouwen ,,de vraakaktie erg slecht . de daders zijn opgepakt en ik hoop dat zij hun straf krijgen en er niet mee weg komenquote:Op maandag 5 september 2011 15:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maarruh...wat vind jij van de woningsloop en de wraakactie?
Kan zijn, maar misschien ook met het land waarin de ambassade zich gevestigd heeft.quote:Op maandag 5 september 2011 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier de Noorse ambassade in Den Haag. Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe gehaat een land zich weet te maken.
kan je nog eens vies tegen vallenquote:Op maandag 5 september 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven sputteren, maar het is gewoon lachen dat Israël nu eens zelf 'ingesperd' wordt. Ik ben zo benieuwd hoe de verhoudingen tussen Israël en de Arabische landen er over een paar jaar uit zien na al die lentes
quote:Op maandag 5 september 2011 15:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar misschien ook met het land waarin de ambassade zich gevestigd heeft.
a dit is een goede , vergelijking .sorry maar is er eenige overeenkomst .quote:Op maandag 5 september 2011 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier de Noorse ambassade in Den Haag. Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe gehaat een land zich weet te maken.
eh ik zie de ingang niet? om een redelijke reaktie hier op te geven.quote:Op maandag 5 september 2011 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De Noorse ambassade in Cairo ziet er ook redelijk benaderbaar uit.
quote:Op maandag 5 september 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is het toch een naar volk dat zich daar illegaal land toeëigent en de rechtmatige bewoners aanvalt en pest.
Dat hangt ervan af hoeveel macht en invloed de islam krijgt in de nieuwe regeringsvormen en (dus) wie er in het machtsvacuüm springt.quote:Op maandag 5 september 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven sputteren, maar het is gewoon lachen dat Israël nu eens zelf 'ingesperd' wordt. Ik ben zo benieuwd hoe de verhoudingen tussen Israël en de Arabische landen er over een paar jaar uit zien na al die lentes
Even iets minder generaliserend gemaakt.quote:Op maandag 5 september 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat zijn het toch nare lui die zich daar illegaal land toeëigenen en de rechtmatige bewoners aanvallen en pesten.
ik snap niet echt welke rollen er zijn omgedraaidquote:Op maandag 5 september 2011 15:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja hé, ik bedoel natuurlijk tegen de Arabieren. Nu zijn de rollen eens omgedraaid.
Och ja... WO III zal nog wel eens uitbreken, wie weet met als startpunt het Midden Oostenquote:Op maandag 5 september 2011 16:03 schreef Karrs het volgende:
Als het allemaal Irannen worden, heeft Israël (maar ook de rest van de wereld) een probleem.
sommigen zeggen ,die is al aan de gang.quote:Op maandag 5 september 2011 16:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Och ja... WO III zal nog wel eens uitbreken, wie weet met als startpunt het Midden Oosten
Nonsens! Werden ze maar allemaal Irannen, dan zouden al die landen net als Iran eeuwenlang geen enkel land aanvallen.quote:Op maandag 5 september 2011 16:03 schreef Karrs het volgende:
Als het allemaal Irannen worden, heeft Israël (maar ook de rest van de wereld) een probleem.
Vertelquote:Op maandag 5 september 2011 16:15 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Nonsens! Werden ze maar allemaal Irannen, dan zouden al die landen net als Iran eeuwenlang geen enkel land aanvallen.
En besides, Israël is al een probleem voor de hele wereld.
Ik denk niet dat het M-O ooit een (militaire) rol van betekenis kan spelen; laat staan dat het Israël aankan. Ook niet verenigd. Kijk maar naar wat voor lui het oh zo machtige Libische leger op de knieën hebben gekregen: welwillende lui met allerhande schiettuig en technicals.quote:Op maandag 5 september 2011 16:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Och ja... WO III zal nog wel eens uitbreken, wie weet met als startpunt het Midden Oosten
heh jij weet meer vertell?quote:Op maandag 5 september 2011 16:15 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Nonsens! Werden ze maar allemaal Irannen, dan zouden al die landen net als Iran eeuwenlang geen enkel land aanvallen.
Ik neem aan dat u in Allah gelooft?quote:Op maandag 5 september 2011 16:15 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Waarom praat je over zaken waar je niets vanaf weet?quote:Op maandag 5 september 2011 16:15 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
maar als je van waterpistooltje hou dan ben je wel de lul in Irranquote:Op maandag 5 september 2011 16:15 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk wel helpen als Israel dat gedachtengoed ook van toepassing zou verklaren op niet uitverkoren rassen zoals de Palestijnen. Zolang die geen zelfbeschikking hebben blijft het probleem en dat zal alleen maar groter worden wanneer Israel de laatst overgebleven dictatuur is.quote:Op maandag 5 september 2011 16:16 schreef Karrs het volgende:
Maar wat ik eigenlijk wou zeggen, is dat het M-O waarschijnlijk eerder met Israël zal leren leven dan het uit zal roeien. Dat bedoelde ik te zeggen met de achtergrond van de Arabische Lente (de wens van de bevolking om zichzelf te kunnen besturen - een Westers gedachtegoed).
dictatuurquote:Op maandag 5 september 2011 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk wel helpen als Israel dat gedachtengoed ook van toepassing zou verklaren op niet uitverkoren rassen zoals de Palestijnen. Zolang die geen zelfbeschikking hebben blijft het probleem en dat zal alleen maar groter worden wanneer Israel de laatst overgebleven dictatuur is.
Aldus Presstvquote:Op maandag 5 september 2011 17:19 schreef fokker2012 het volgende:
Maar het is nu wel duidelijk wat Israël en de VS hebben gedaan om een objectief VN-rapport te voorkomen:
'Israel, US pushed UN flotilla report'
A former US Senate candidate: Israel and the US have blackmailed the UN to whitewash its recent report on Israel's 2010 deadly attack on a Gaza-bound flotilla.
Israël en de VS bombarderen andere landen, ze gedragen zich als openlijke agressors, toch zijn er naiëve lieden zoals (waht) die hen als vredelievend bestempelen. Hoe verklaar je dit?quote:Op maandag 5 september 2011 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom praat je over zaken waar je niets vanaf weet?
Iran valt andere op clandestiene wijze aan. Zodat naïeve lieden Iran zien als vredelievend.
Laat maar zien waar ik dat doe.quote:Op maandag 5 september 2011 17:20 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Israël en de VS bombarderen andere landen, ze gedragen zich als openlijke agressors, toch zijn er naiëve lieden zoals (waht) die hen als vredelievend bestempelen. Hoe verklaar je dit?
quote:Op maandag 5 september 2011 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk wel helpen als Israel dat gedachtengoed ook van toepassing zou verklaren op niet uitverkoren rassen zoals de Palestijnen. Zolang die geen zelfbeschikking hebben blijft het probleem en dat zal alleen maar groter worden wanneer Israel de laatst overgebleven dictatuur is.
Ja, en voor mij ook, svp.quote:
Vergeet Marokko ook niet.quote:Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dat waren China en Rusland/DDR
leg deze nu eens uit please.quote:Op maandag 5 september 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Wie had dat gedachtquote:Op maandag 5 september 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben zo benieuwd hoe de verhoudingen tussen Israël en de Arabische landen er over een paar jaar uit zien na al die lentes
Nou hèquote:Op maandag 5 september 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is het toch een naar volk dat zich daar illegaal land toeëigent en de rechtmatige bewoners aanvalt en pest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vertel eens wat meer daarover.quote:Op maandag 5 september 2011 16:18 schreef waht het volgende:
Iran valt andere op clandestiene wijze aan. Zodat naïeve lieden Iran zien als vredelievend.
quote:Op maandag 5 september 2011 19:53 schreef samthegreat5 het volgende:
VERREKTE ZIONISTEN!! BAH!Die lieve palestijnen! Wij pikten hun land in (ja WIJ)!
Normaal reageren is ook een optie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Hmhm, simpelweg ter illustratiequote:Op maandag 5 september 2011 19:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Normaal reageren is ook een optie.
Och het zal een voorbode zijn. Israels ambassade zal niet de laatste zijn in Egypte denk ikquote:Op maandag 5 september 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
Oh uiteraard. Allemaal moslimfundi's aan de macht die mensenrechten per direct door de plee spoelen maar he: Israel krijgt tenminste op zijn klote en daar mag alles voor wijkenquote:Op maandag 5 september 2011 15:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Iedere ambassade in DH ziet er zo uit. Behalve de Amerikaanse dan.quote:Op maandag 5 september 2011 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bij interesse lever ik bronnen, voor nu volstaat om te zeggen dat Iran conflicten in Irak, Afghanistan en met Israël aanwakkert.quote:
Naar verhouding van de totale grenslengte op het land niet hoor. China heeft wel een lange muur, maar alleen in het noorden. Niet in het oosten en het zuiden.quote:Op maandag 5 september 2011 15:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee dat waren China en Rusland/DDR
Kun je nagaan hoe beestachtig je moet gedragen om je achter zo'n muur te moeten verschuilen.quote:Op maandag 5 september 2011 15:35 schreef C_N het volgende:
[..]
kan je nagaan wat een beesten dat je een muur moet bouwen om de joden haat tegen te gaan .
![]()
zo dan doe Israel het toch niet zo slecht om een hekwerk te plaatsen rond zijn grenzen .
Nee Kees, beestachtig zou zijn om de aanvallers uit te moorden. Israël bouwt een muur.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe beestachtig je moet gedragen om je achter zo'n muur te moeten verschuilen.
En hoe eenzaam je je moet voelen, niet alleen achter zo'n muur rond een ambassade, maar ook rond een land.
En, even op mijzelf betrekkend, heb je ooit de muren rond de joodse scholen in Nederland gezien? Betrek je post daar eens op en ga daarna eens in een hoekje zitten schamenquote:Op dinsdag 6 september 2011 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe beestachtig je moet gedragen om je achter zo'n muur te moeten verschuilen.
En hoe eenzaam je je moet voelen, niet alleen achter zo'n muur rond een ambassade, maar ook rond een land.
Ik me schamen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En, even op mijzelf betrekkend, heb je ooit de muren rond de joodse scholen in Nederland gezien? Betrek je post daar eens op en ga daarna eens in een hoekje zitten schamen
Hoho: wie zijn de aanvallers????quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:38 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee Kees, beestachtig zou zijn om de aanvallers uit te moorden. Israël bouwt een muur.
De hypocrisie spát werkelijk van het scherm.quote:
Nee, dat volstaat niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:09 schreef waht het volgende:
[..]
Bij interesse lever ik bronnen, voor nu volstaat om te zeggen dat Iran conflicten in Irak, Afghanistan en met Israël aanwakkert.
blijkbaar moet je beestachtig zijn om je achter een muur te moeten verschuilen. Die hoge muren rond de scholen zijn blijkbaar nodig omdat er beestachtige kinderen zitten van beestachtige ouders.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik me schamen?Waarom?
![]()
Heb je mijn post niet gelezen dan?
Op jou zelf betrekkend: wat heeft dat te maken met die muren rond joodse scholen in Nederland?
Leg eens uit, in plaats van mij schaamte aan te praten.
De muur is een ultieme passieve beveiliging. Het beschermt de Israëliërs tegen de meest beestachtige vorm van aanval, de zelfmoordaanslagen op burgerdoelen. Daardoor is het ook niet meer nodig voor Israël om achter daders aan te gaan en daarmee het risico te lopen op onschuldige slachtoffers, waarmee indirect ook de Palestijnen beschermd zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoho: wie zijn de aanvallers????
Wie kwamen er van over zee aangezet?
Realiseer je je wel dat in 2005 1/3 van de de joodse inwoners van Israel eerste generatie allochtoon was en 1/3 tweede generatie allochtoon?
Als onze nationale rattenvanger in Israel actief zou zijn, zou hij die mensen meteen terugsturen naar hun land van herkomst.
Overigens: naast het bouwen van een muur moordt Israel aanvallers uit. Zelfs niet-aanvallers ofwel burgers.
Iran voert via Hamas en Hezbollah een proxy-oorlog. Vooral Hezbollah is opmerkelijk, want die blijven oorlogszuchtige taal uitslaan, zelfs nu Israël al 11 jaar weg is uit Libanon. Hetzelfde Hezbollah dat trouwens vriendjes is met de andere ex-bezetter van Libanon, dus om de bezetting alleen gaat het ze blijkbaar niet.quote:
De VS valt Afghanistan en Irak binnen, Israël valt Libanon en de Palestijnse gebieden binnen, bombardeert Syrië, maar nee, Iran is het land dat conflicten aanwakkert.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:09 schreef waht het volgende:
Bij interesse lever ik bronnen, voor nu volstaat om te zeggen dat Iran conflicten in Irak, Afghanistan en met Israël aanwakkert.
Doe niet zo simpel man. Ik heb niets gezegd over de VS of Israël.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:08 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
De VS valt Afghanistan en Irak binnen, Israël valt Libanon en de Palestijnse gebieden binnen, bombardeert Syrië, maar nee, Iran is het land dat conflicten aanwakkert.
eh ze verschuilen zich niet ? waar staat dat ? ik denk je verdraai het ietsje pietsje . dat is wat je wil , en ook wil lezen maar troos je het staat er niet ..quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
ow eenzaam . wat ben ik blij met jou medeleven ,,maar doe dat niet wand Israsel voel zich niet eenzaam . in tegen deel vveel veiliger met zo'n hekje rond het land om tereur honden buiten te houden .quote:En hoe eenzaam je je moet voelen, niet alleen achter zo'n muur rond een ambassade, maar ook rond een land.
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoho: wie zijn de aanvallers????
Wie kwamen er van over zee aangezet?
Realiseer je je wel dat in 2005 1/3 van de de joodse inwoners van Israel eerste generatie allochtoon was en 1/3 tweede generatie allochtoon?
Als onze nationale rattenvanger in Israel actief zou zijn, zou hij die mensen meteen terugsturen naar hun land van herkomst.
Overigens: naast het bouwen van een muur moordt Israel aanvallers uit. Zelfs niet-aanvallers ofwel burgers.
Maar nu spreek je de verkeerde daarop aan. Terwijl de oorzaak toch echt ligt bij de ligging van de staat Israël en de omgang van dat land met de Palestijnen. Ik ben bang dat er voor joodse mensen waar dan ook ter wereld altijd ongemak blijft zolang Israël daar ligt en blijft bezetten en onderdrukken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:39 schreef PhysicsRules het volgende:
En, even op mijzelf betrekkend, heb je ooit de muren rond de joodse scholen in Nederland gezien? Betrek je post daar eens op en ga daarna eens in een hoekje zitten schamen
Joden waar ook ter wereld hadden al eeuwenlang voordat Israël is gesticht het ongemakkelijk. Om daar nu opeens Israël de schuld van te geven is de wereld op zijn kop (maar helaas wel een veelgehoord argument).quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar nu spreek je de verkeerde daarop aan. Terwijl de oorzaak toch echt ligt bij de ligging van de staat Israël en de omgang van dat land met de Palestijnen. Ik ben bang dat er voor joodse mensen waar dan ook ter wereld altijd ongemak blijft zolang Israël daar ligt en blijft bezetten en onderdrukken.
Maar het is niet altijd een dreiging vanuit Arabische hoek geweest en dat is het nu wel vanwege de Palestijnenkwestie.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:17 schreef PhysicsRules het volgende:
Joden waar ook ter wereld hadden al eeuwenlang voordat Israël is gesticht het ongemakkelijk. Om daar nu opeens Israël de schuld van te geven is de wereld op zijn kop (maar helaas wel een veelgehoord argument).
Ga je nou beweren dat Israel geen bestaansrecht heeft en "Palastina" wel?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het is niet altijd een dreiging vanuit Arabische hoek geweest en dat is het nu wel vanwege de Palestijnenkwestie.
Wat is Palastina? En wat doet het ertoe wat ik vind? Het gaat om de reden van de muren die overal maar om joden en joodse instituten gebouwd moeten worden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:23 schreef johnnylove het volgende:
Ga je nou beweren dat Israel geen bestaansrecht heeft en "Palastina" wel?
Dat zal je vies tegenvallen. Vaak komen de bedreigingen in Nederland 'gewoon' van extreem-rechts. Er stond toevallig deze week een uitgebreid overzicht in het lokale joodse weekblad: http://www.niw.nl/daarom-beveiliging/quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar het is niet altijd een dreiging vanuit Arabische hoek geweest en dat is het nu wel vanwege de Palestijnenkwestie.
Als je zulke uitspraken doet, geeft dat jouw mening al aan waarom die muren er staan.quote:Ik ben bang dat er voor joodse mensen waar dan ook ter wereld altijd ongemak blijft zolang Israël daar ligt en blijft bezetten en onderdrukken.
Niet, dus. De oorzaak voor het dooretteren van dit conflict is de jodenhaat van de huidige moslims.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar nu spreek je de verkeerde daarop aan. Terwijl de oorzaak toch echt ligt bij de ligging van de staat Israël
Wen er maar aan, aan dat "bezetten" en "onderdrukken".quote:en de omgang van dat land met de Palestijnen. Ik ben bang dat er voor joodse mensen waar dan ook ter wereld altijd ongemak blijft zolang Israël daar ligt en blijft bezetten en onderdrukken.
29 incidenten in 10 jaar? Als ik de opsomming van incidenten bekijk, komt die erg overeen met de acties die tegen islamitische gebouwen worden uitgevoerd. Beide zijn afkeurenswaardig en laf.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat zal je vies tegenvallen. Vaak komen de bedreigingen in Nederland 'gewoon' van extreem-rechts. Er stond toevallig deze week een uitgebreid overzicht in het lokale joodse weekblad: http://www.niw.nl/daarom-beveiliging/
dit zijn alleen bedreigingen tegen gebouwen, want daar gaat het bijgaande artikel over. 29 vind ik veel, zeker als je de omvang van de joodse gemeenschap in ogenschouw neemt. En we hebben het nu over Nederland, waar het over het algemeen weinig gebeurt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:40 schreef Disana het volgende:
[..]
29 incidenten in 10 jaar? Als ik de opsomming van incidenten bekijk, komt die erg overeen met de acties die tegen islamitische gebouwen worden uitgevoerd. Beide zijn afkeurenswaardig en laf.
Klopt, dat ontken ik ook niet en valt ook niet te ontkennen. Maar het is niet de enige oorzaak en misschien zelfs niet de belangrijkste.quote:Maar afgezien daarvan:
„Het is duidelijk dat er een toename van schendingen te bespeuren valt als er veel negatieve berichtgeving over Israël is."
Het verband met Israël wordt dus ook hier gelegd.
Dit dus!quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niet,dus. De oorzaak voor het dooretteren van dit conflict is de jodenhaat van de huidige moslims.
[..]
Ik zou Israël niet van zijn verantwoordelijkheid ontslaan. Netanyahu c.s. zijn nou niet het voorbeeld van hoe je constructief een conflict oplost.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:31 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niet,dus. De oorzaak voor het dooretteren van dit conflict is de jodenhaat van de huidige moslims.
Nee, niet bepaald, inderdaad.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik zou Israël niet van zijn verantwoordelijkheid ontslaan. Netanyahu c.s. zijn nou niet het voorbeeld van hoe je constructief een conflict oplost.
ow ja .quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze komen van heinde en verre om je land af te pakken, dorpen uit te moorden, je huizen in te pikken of plat te bulldozeren en je op te sluiten in reservaten en je economie kapot te maken terwijl er om de zoveel tijd wat van je landgenoten worden gemarteld, doodgeschoten of gebombardeerd. En dan haat je ze omdat ze Joden zijn?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, niet bepaald, inderdaad.
Maar het ging over de oorzaak van het conflict en ik kijk dan graag naar de bron, niet het symptoom.
idd wat is dat ?quote:
eindelijk, NIETSquote:En wat doet het ertoe wat ik vind?
En daar stoor jij je ook aan .is het niet omdat het joods is ?? .zomaar een vraagje .quote:Het gaat om de reden van de muren die overal maar om joden en joodse instituten gebouwd moeten worden.
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Lees ik nu jodenhaat door moslims? Antisemitisme is echt door ons (West-Europa) begonnen. Heb een boek gelezen dat de joden naar Marokko zijn gevlucht tijdens de Tweede Wereldoorlog en daar zeer goed zijn opgevangen. Er was nooit een probleem tussen joden en moslims. Het enige probleem is de staat Israël die beide partijen tegen elkaar probeert te zetten
Haha leer eerst Nederlands schrijven en sprekenquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef C_N het volgende:
[..]
sta je er ook zelf raar van op te kijken ? ik kan het mij indenken .
Krijgen we dit weer...quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:31 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Haha leer eerst Nederlands schrijven en spreken
Als jij eerst Hebreeuws leert.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:31 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Haha leer eerst Nederlands schrijven en spreken
wie is wel een voorbeeld ?quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:49 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik zou Israël niet van zijn verantwoordelijkheid ontslaan. Netanyahu c.s. zijn nou niet het voorbeeld van hoe je constructief een conflict oplost.
een ,en ik meen het ,goede man, lieve man .maar is te oud voor deze funktie .quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
C_N, nu even serieus.. Wat vind je van Shimon Peres?
Toch wel Rabin. De aanslagen op bussen kwamen elke keer als de vredesonderhandelingen goed gingen. Een welbewuste actie van Hamas om de boel te saboteren en met succes. Natanyahu heeft ze daar destijds goed in de kaart gespeeld.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:42 schreef C_N het volgende:
[..]
wie is wel een voorbeeld ?
zijn die er uberhaubt wel eens geweest
.Rabin ?
land weg geven en iedere dag werden autobussen opgeblazen dat pikken de mensen ook niet .
barak ?
ook niet echt .
sipi livni
nee.
peretz ..neeeeeeeeeeeeee.
Ariel sharon,
stond erg sterk in zijn schoenen . maar helaas de man kreeg niet wat hij verdiende.
ik denk we moeten dan mischien terug naar
Golda meier
.maar dat was ook niet alles.
en wat hebben we nu ? hier rond lopen , op dit momend niet veel.
Oke, wat begreep je net niet aan mijn tekst? Helaas voor mij dat de Israëliërs dit blijven ontkennen. Ik heb zelf veel islamitische en joodse vrienden. Beide groeperingen/religies hebben een afkeer tegen de staat Israël. Vandaar dat ik nu ontzettend benieuwd ben naar de houding van Israël t.o.v. een doorsnee moslim en jood. Vandaar dat ik schreef dat antisemitisme niets te maken heeft met moslims..quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:48 schreef C_N het volgende:
[..]
een ,en ik meen het ,goede man, lieve man .maar is te oud voor deze funktie .
maar kon een goede zijn .
maar heb nooit echt zijn kans gehad
Nee, dan heb je het niet begrepen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:15 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Lees ik nu jodenhaat door moslims? Antisemitisme is echt door ons (West-Europa) begonnen. Heb een boek gelezen dat de joden naar Marokko zijn gevlucht tijdens de Tweede Wereldoorlog en daar zeer goed zijn opgevangen. Er was nooit een probleem tussen joden en moslims. Het enige probleem is de staat Israël die beide partijen tegen elkaar probeert te zetten
idd ,maar je kan onderhandelen onder deze omstandigheden ?.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:56 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Toch wel Rabin. De aanslagen op bussen kwamen elke keer als de vredesonderhandelingen goed gingen. Een welbewuste actie van Hamas om de boel te saboteren en met succes. Natanyahu heeft ze daar destijds goed in de kaart gespeeld.
niet iedereen is zo.punt een .quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:56 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Oke, wat begreep je net niet aan mijn tekst? Helaas voor mij dat de Israëliërs dit blijven ontkennen. Ik heb zelf veel islamitische en joodse vrienden. Beide groeperingen/religies hebben een afkeer tegen de staat Israël. Vandaar dat ik nu ontzettend benieuwd ben naar de houding van Israël t.o.v. een doorsnee moslim en jood. Vandaar dat ik schreef dat antisemitisme niets te maken heeft met moslims..
Je laat je zo gijzelen door de extremisten. Dat is ook geen optie. De muur is daarom zo'n succes. Nu snel die vrede sluiten voordat de raketten zo precies worden dat ze echt schade kunnen doen. Reken er maar op dat dat gaat gebeuren, en sneller dan je denkt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:04 schreef C_N het volgende:
[..]
idd ,maar je kan onderhandelen onder deze omstandigheden ?.
tot nu is het het zelfde liedje zijn er onderhandelingen , dan staan wij al klaar wand dan kom er werk aan de winkel .en aanslagen zijn verzekerd ,
dit land heeft een sterke man nodig . dat blijkt uit de geschiedenis .
dat hoef jij mij niet uit te leggen dat dat sneller kom dan we denken .quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je laat je zo gijzelen door de extremisten. Dat is ook geen optie. De muur is daarom zo'n succes. Nu snel die vrede sluiten voordat de raketten zo precies worden dat ze echt schade kunnen doen. Reken er maar op dat dat gaat gebeuren, en sneller dan je denkt.
Daarom werken unilaterale stappen ook niet. Zorg dat er een akkoord is en de palestijnse Ali Modali zal het steunen. De extremisten worden gemarginaliseerd en in het beste geval door de Palestijnen zelf aangepakt. Je zult altijd idioten houden, kijk maar in Noord-Ierland, maar het is daar ook gelukt, hoe fragiel ook.quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:26 schreef C_N het volgende:
[..]
dat hoef jij mij niet uit te leggen dat dat sneller kom dan we denken .de arab lente word een strenge arab winter
en dat er een oorlog kom staat ook al vast alleen nog niet waneer. deze laatste serrie van raket aanvallen zijn voor te testen, dat weet iedereen .
de hoeveelheid explosieve waren groter de koppen waren groter en de grat reket himself waren groter.
maar toegeven op terreur daar gaat het om .
geef je een maal toe dan ben je al geslacht voor je het weet.
haal de rommel uit de westbank . geef ze dit en laat de palestijnen het opknappen . maar daar lig ook weer een punt voorbeelden genoeg zou ik zo zegge,kijk naar de strook alleen al .
idd en je heb hier gelijk in ,quote:Op dinsdag 6 september 2011 15:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Daarom werken unilaterale stappen ook niet. Zorg dat er een akkoord is en de palestijnse Ali Modali zal het steunen. De extremisten worden gemarginaliseerd en in het beste geval door de Palestijnen zelf aangepakt. Je zult altijd idioten houden, kijk maar in Noord-Ierland, maar het is daar ook gelukt, hoe fragiel ook.
Dan hebben ze toch weer mooi een aanleiding om nog meer land te roven?quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:53 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je laat je zo gijzelen door de extremisten. Dat is ook geen optie. De muur is daarom zo'n succes. Nu snel die vrede sluiten voordat de raketten zo precies worden dat ze echt schade kunnen doen. Reken er maar op dat dat gaat gebeuren, en sneller dan je denkt.
nee ik doe het niet . je ben het niet waardquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan hebben ze toch weer mooi een aanleiding om nog meer land te roven?
Ik ben bang dat het anti-semitisme dat altijd al in grote mate heeft bestaan, altijd in grote mate zal bestaan.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er voor joodse mensen waar dan ook ter wereld altijd ongemak blijft zolang Israël daar ligt en blijft bezetten en onderdrukken.
nee die mogen gaan en staan waar en waneer ze willen .quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:18 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Maar als Hindoestanen of moslims worden geslacht tijdens een oorlog.. Krijgen zij dan ook een eigen stukje land met rijke grondstoffen?
Beloofde land is allemaal bullshit man.. Als Amerika zo graag een staatje wilde oprichten voor de joden, waarom gaf ze niet een deel van haar eigen staat aan de joden? Nee, in Amerika heb je geen olie meer, nee je hebt er geen grondstoffen.. Dan maar flink ingrijpen in het midden-oosten. Dus... als er in de koran of de bijbel of wat dan ook stond dat de Limburgers een eigen staat mogen hebben, wordt dan zo een staatje voor ze gesticht? Ik dacht het niet.. Ik heb zelf in Tel-Aviv gewoond, dus ik weet hoe het er zit..quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Erik, je moet goed begrijpen dat de Joden een landloos volk waren. Ze waren overal, maar nergens samen. Na, al sinds het jaar 0, tot heden ten dage overal waar ze waren altijd de zondebok te zijn geweest en na een oorlog met het streven van een idioot naar de totale annihilatie van onder andere het Joodse volk, moesten ze ergens heen. En denk maar niet dat de britten ze behandelden als volk dat net een, gelukkig niet voltooide, genocide had meegemaakt.
en hoe zit het er ?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:34 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Beloofde land is allemaal bullshit man.. Als Amerika zo graag een staatje wilde oprichten voor de joden, waarom gaf ze niet een deel van haar eigen staat aan de joden? Nee, in Amerika heb je geen olie meer, nee je hebt er geen grondstoffen.. Dan maar flink ingrijpen in het midden-oosten. Dus... als er in de koran of de bijbel of wat dan ook stond dat de Limburgers een eigen staat mogen hebben, wordt dan zo een staatje voor ze gesticht? Ik dacht het niet.. Ik heb zelf in Tel-Aviv gewoond, dus ik weet hoe het er zit..
Die vlaai heeft inderdaad niet geholpen nee..quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:34 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Beloofde land is allemaal bullshit man.. Als Amerika zo graag een staatje wilde oprichten voor de joden, waarom gaf ze niet een deel van haar eigen staat aan de joden? Nee, in Amerika heb je geen olie meer, nee je hebt er geen grondstoffen.. Dan maar flink ingrijpen in het midden-oosten. Dus... als er in de koran of de bijbel of wat dan ook stond dat de Limburgers een eigen staat mogen hebben, wordt dan zo een staatje voor ze gesticht? Ik dacht het niet.. Ik heb zelf in Tel-Aviv gewoond, dus ik weet hoe het er zit..
Tja, dat krijg je als je volk al een aantal millenia bezig is met geluk zoeken in allerlei windstreken. Samen hun geboortegrond bewonen wilde dat volk niet, hoeft ook niet, maar dan heb je ook geen recht meer om samen op een kluitje te zitten en zeker niet op andermans grond.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:27 schreef samthegreat5 het volgende:
Erik, je moet goed begrijpen dat de Joden een landloos volk waren. Ze waren overal, maar nergens samen.
Na de oorlog konden ze overal weer wonen hoor. Van velen kan ik me best voorstellen dat ze dat niet wilden. Maar nu worden Joden van over de hele wereld waar ze vaak rustig, veilig en in welvaart leven gehaald om een Palestijn van zijn land te schoppen, omdat ze van het juiste ras zijn. Dat deugt gewoon niet.quote:Na, al sinds het jaar 0, tot heden ten dage overal waar ze waren altijd de zondebok te zijn geweest en na een oorlog met het streven van een idioot naar de totale annihilatie van onder andere het Joodse volk, moesten ze ergens heen. En denk maar niet dat de britten ze behandelden als volk dat net een, gelukkig niet voltooide, genocide had meegemaakt.
Ik denk dat je bedoelt: ''Door de Perzen, Grieken en Romeinen verbannen''quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je als je volk al een aantal millenia bezig is met geluk zoeken in allerlei windstreken. Samen hun geboortegrond bewonen wilde dat volk niet, hoeft ook niet, maar dan heb je ook geen recht meer om samen op een kluitje te zitten en zeker niet op andermans grond.
Zou het nog nut hebben om tegen je te zeggen dat er geen joods ras bestaat, denk het niet hèquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Na de oorlog konden ze overal weer wonen hoor. Van velen kan ik me best voorstellen dat ze dat niet wilden. Maar nu worden Joden van over de hele wereld waar ze vaak rustig, veilig en in welvaart leven gehaald om een Palestijn van zijn land te schoppen, omdat ze van het juiste ras zijn. Dat deugt gewoon niet.
Oh, deze post staat er nog. Dan neem ik aan dat er nog op gereageerd mag worden:quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:53 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Het valt me op dat samthegreat5, waht en C_N voor het zionisme en voor elkaar opkomen.
Dat heb je altijd. Dat zie je andersom ook. Valt niet veel aan te veranderen denk ik. Waarbij het ook nog zo is, dat weinig mensen kritisch op de partij zijn, aan welke kant zij staan. Dus als er iemand dan iets post wat wordt aangevallen door anderen, dan zien zij dat ook als een aanval op henzelf.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:53 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Het valt me op dat samthegreat5, waht en C_N voor het zionisme en voor elkaar opkomen.
Niet correct maar de schijn kan het ongetwijfeld hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:53 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ken ze al. Zijn inderdaad aanraders.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:25 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ross Kemp in the middle east
-
Interessante docu voor de zwart/wit denkers aan beide zijden.
Ik wil ook in dit rijtjequote:Op dinsdag 6 september 2011 17:53 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Eerste 20 min gezien. Interessant inderdaad. Zo hoor je ook eens de gewone man op de straat.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:25 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ross Kemp in the middle east
part 1
part 2
Interessante docu voor de zwart/wit denkers aan beide zijden.
Nee, een muur is geen passieve beveiliging. Hij vereist een voortdurende, energievretende handhaving.quote:Op dinsdag 6 september 2011 10:04 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
De muur is een ultieme passieve beveiliging. Het beschermt de Israëliërs tegen de meest beestachtige vorm van aanval, de zelfmoordaanslagen op burgerdoelen. Daardoor is het ook niet meer nodig voor Israël om achter daders aan te gaan en daarmee het risico te lopen op onschuldige slachtoffers, waarmee indirect ook de Palestijnen beschermd zijn.
Het enige dat mis is met de muur is de plek, maar jij doet alsof de muur zelf al beestachtigheid impliceert.
Thermodynamisch is het veel efficiënter om een barrière te plaatsen dan om actief ongewenste deeltjes op te sporen en te verwijderen ( lees, terroristen).quote:Op woensdag 7 september 2011 03:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, een muur is geen passieve beveiliging. Hij vereist een voortdurende, energievretende handhaving.
Ik weet niet goed waar de suggestie van beestachtigheid vandaan komt, maar niet van mij.
Ik vind het oprichten van muren om jezelf achter te verschuilen dom en inefficient.
Simpele thermodynamica.
Niet mijn idee, maar ik kon het niet laten om 'm in te koppen.quote:Op woensdag 7 september 2011 07:42 schreef samthegreat5 het volgende:
Hoe is in godsnaam natuurkunde hierbij betrokken geraakt..
Wat is dan het criterium wat maakt dat je het recht hebt om Israelisch staatsburger te worden?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zou het nog nut hebben om tegen je te zeggen dat er geen joods ras bestaat, denk het niet hè
Volkquote:Op woensdag 7 september 2011 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dan het criterium wat maakt dat je het recht hebt om Israelisch staatsburger te worden?
Hoe weet je nou dat WS het niet wil horen cq weten. Ik heb me er nooit in verdiept, en weet dus ook niet wat de criteria zijn om er te mogen gaan wonen. Bijvoorbeeld: hoe weet iemand dat hij tot het joodse volk behoort, is dat louter overlevering? Of is het toch een kwestie van genen.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:39 schreef PhysicsRules het volgende:
Volk
Maar waarom blijf je vragen naar een antwoord dat je niet wil horen?
Daar duiden z'n reacties in deze reeks op. Weltschmerz stuurt aan op nazi-vergelijkingen.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat WS het niet wil horen cq weten. Ik heb me er nooit in verdiept, en weet dus ook niet wat de criteria zijn om er te mogen gaan wonen. Bijvoorbeeld: hoe weet iemand dat hij tot het joodse volk behoort, is dat louter overlevering? Of is het toch een kwestie van genen.
Stell even ik wil Israelisch staatsburger worden omdat ik in zo'n fijne nederzetting wil wonen. Ik dien een aanvraag in. Waarop wordt die getoetst?quote:Op woensdag 7 september 2011 13:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Volk
Maar waarom blijf je vragen naar een antwoord dat je niet wil horen?
First of all: ze checken je ph, en vervolgens kun je dat staatsburgerschap wel op je buik schrijvenquote:Op woensdag 7 september 2011 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stell even ik wil Israelisch staatsburger worden omdat ik in zo'n fijne nederzetting wil wonen. Ik dien een aanvraag in. Waarop wordt die getoetst?
quote:Op woensdag 7 september 2011 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
First of all: ze checken je ph, en vervolgens kun je dat staatsburgerschap wel op je buik schrijven
Welnee. Het ging over muren en binnen/buitensluiten. Toen stipte hij aan dat joden overal vandaan gehaald worden om Palestijnen van hun land te te verdrijven, en gebruikte hij het woord 'ras' i.p.v. volk. Daar kun je het mee oneens zijn, met het feit van de verdrijving niet want dat gebeurt gewoon.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef waht het volgende:
Daar duiden z'n reacties in deze reeks op. Weltschmerz stuurt aan op nazi-vergelijkingen.
Hij heeft deze vraag al meerdere keren gesteld en komt elke keer met zijn rassentheorie aanzetten. Gewoon een herhaling van zetten.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Het ging over muren en binnen/buitensluiten. Toen stipte hij aan dat joden overal vandaan gehaald worden om Palestijnen van hun land te te verdrijven, en gebruikte hij het woord 'ras' i.p.v. volk. Daar kun je het mee oneens zijn, met het feit van de verdrijving niet want dat gebeurt gewoon.
Of je het daarmee oneens kunt zijn hangt af van de criteria die de staat Israel hanteert voor het toelaten van iemand tot het Israelisch staatsburgerschap en alle rechten die daarbij horen en die de Palestijnen niet hebben.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee. Het ging over muren en binnen/buitensluiten. Toen stipte hij aan dat joden overal vandaan gehaald worden om Palestijnen van hun land te te verdrijven, en gebruikte hij het woord 'ras' i.p.v. volk. Daar kun je het mee oneens zijn, met het feit van de verdrijving niet want dat gebeurt gewoon.
Ik lees regelmatig mee of bij maar dan is het antwoord mij ook ontgaan. Toen ik eerder de vraag zelf stelde, kreeg ik ook geen antwoord.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:55 schreef PhysicsRules het volgende:
Hij heeft deze vraag al meerdere keren gesteld en komt elke keer met zijn rassentheorie aanzetten. Gewoon een herhaling van zetten.
Ik heb nu niet de tijd om uitgebreid te anwoorden, maar samengevat: als je joods bent, dus, tot het joodse volk behoort, dus, danwel omdat je ouders dat zijn, conform de manier dat je in veel landen automatisch de nationaliteit van je ouders krijgt, danwel omdat je ervoor kiest om joods te worden en dit door een rabbijn is goedgekeurd, conform een inburgeringscursus.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik lees regelmatig mee of bij maar dan is het antwoord mij ook ontgaan. Toen ik eerder de vraag zelf stelde, kreeg ik ook geen antwoord.
Dankjewel. Ik bedoelde trouwens niet dat een antwoord verplicht was, ik wilde illustreren dat ik het hier ook nooit gelezen had.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:13 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik heb nu niet de tijd om uitgebreid te anwoorden, maar samengevat: als je joods bent, dus, tot het joodse volk behoort, dus, danwel omdat je ouders dat zijn, conform de manier dat je in veel landen automatisch de nationaliteit van je ouders krijgt, danwel omdat je ervoor kiest om joods te worden en dit door een rabbijn is goedgekeurd, conform een inburgeringscursus.
Het lijkt dus sterk op een nationaliteit.
Het zijn wat mij betreft twee verschillende discussies, die elkaar natuurlijk wel raken als je het geheel overziet.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel. Ik bedoelde trouwens niet dat een antwoord verplicht was, ik wilde illustreren dat ik het hier ook nooit gelezen had.
Het is dus eigenlijk grotendeels iets wat mensen met elkaar hebben afgesproken. Want ik maak me sterk dat iedereen exact weet of zijn familie joods is, en kennelijk kun je dus ook joods worden.
Laat onverlet dat mensen die zich joods noemen van over de hele wereld naar de Westbank verhuizen vanuit de voor mij ondenkbare gedachte dat zij daar als behorende tot een volk recht op hebben ten koste van de huidige bewoners. Wat mij betreft zit er dan een schroefje los, ongeacht hoe je jezelf noemt.
Nee, die krijg je juist als je de juiste kenmerken hebt. Dan is er dus een kenmerk wat de een wel heeft en de ander niet. Religie is dat niet, want je hoeft geen religieuze jood te zijn om Israelier te worden, dat geldt slechts voor gojm die er hard voor studeren. Wat is dan wel het kenmerk? Een heel eenvoudige vraag hoor, die echt geen uitgebreid en tijdrovend antwoord behoeft.quote:Op woensdag 7 september 2011 16:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik heb nu niet de tijd om uitgebreid te anwoorden, maar samengevat: als je joods bent, dus, tot het joodse volk behoort, dus, danwel omdat je ouders dat zijn, conform de manier dat je in veel landen automatisch de nationaliteit van je ouders krijgt, danwel omdat je ervoor kiest om joods te worden en dit door een rabbijn is goedgekeurd, conform een inburgeringscursus.
Het lijkt dus sterk op een nationaliteit.
Blijkt dat uit die criteria dan?quote:Op woensdag 7 september 2011 17:26 schreef Nibb-it het volgende:
WS will graag even horen dat Israël een nazistaat is
Hey, jij hebt het steeds over rassen en een Herrenvolkquote:Op woensdag 7 september 2011 17:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Blijkt dat uit die criteria dan?
Volkquote:Op woensdag 7 september 2011 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, die krijg je juist als je de juiste kenmerken hebt. Dan is er dus een kenmerk wat de een wel heeft en de ander niet. Religie is dat niet, want je hoeft geen religieuze jood te zijn om Israelier te worden, dat geldt slechts voor gojm die er hard voor studeren. Wat is dan wel het kenmerk? Een heel eenvoudige vraag hoor, die echt geen uitgebreid en tijdrovend antwoord behoeft.
Makkelijk gezegd, maar het klopt niet. Met een barrière houd je namelijk ook de gewenste deeltjes tegen.quote:Op woensdag 7 september 2011 06:24 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Thermodynamisch is het veel efficiënter om een barrière te plaatsen dan om actief ongewenste deeltjes op te sporen en te verwijderen ( lees, terroristen).
Volk. Welk feit bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Volk
Korter kan ik het niet maken.
En ga nou niet zeggen dat het niet waar is, want het staat niet open voor discussie. Het is een feit.
Zie mijn reply op Disana hierboven.quote:Op donderdag 8 september 2011 01:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volk. Welk feit bedoel je daarmee?
Geen ras dus. Want genetisch zijn de Palestijnen niet eens de neven maar zelfs de broers.
Geen geloof dus. Want zowel orthodoxe als atheïstische joden zouden tot dat volk behoren.
Niet alleen joden met een joodse moeder. Want in Israel worden de statistieken o.a. bijgehouden op basis van de vader.
Wat is het feit waardoor iemand behoort tot het joodse volk?
En hoe vertaalt zich dat dan in de (wettelijke) criteria die de Israelische naturalisatiedienst hanteert? Welke eigenschap is het die een aanvrager tot Israelier maakt?quote:Op woensdag 7 september 2011 20:13 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Volk
Korter kan ik het niet maken.
En ga nou niet zeggen dat het niet waar is, want het staat niet open voor discussie. Het is een feit.
http://edition.cnn.com/20(...)el.turkey/index.htmlquote:Official: Turkey to expel 3 Israeli diplomats
Istanbul (CNN) -- In a further escalation of tensions between Israel and Turkey, at least three Israeli diplomats are being expelled from the Israeli Embassy in Ankara, Israeli officials said Wednesday.
The Israeli consulate, however, appears to be unaffected by the Turkish downgrade of diplomatic relations with Israel.
"Consulates and embassies are not in the same status," said Ohad Kaynar of the Israeli consulate in Istanbul. "There are treaties that define what consulates are supposed to do. The personnel that are being expelled are from the embassy. As of now, we have not heard anything from the Turkish foreign ministry regarding expulsion of any of the consulate personnel."
On Tuesday, Turkey's fiery prime minister compared Ankara's once-close ally in the Middle East to a "spoiled boy" and announced additional sanctions would soon be imposed.
"We are completely suspending all of these, trade relations, military relations, related with the defense industry," Recep Tayyip Erdogan said, according to the semi-official Anatolian Agency. "All of these are completely suspended and other measures will follow this process."
Asked to clarify whether this meant Turkey will halt more than $3 billion in bilateral trade, an official in the Turkish prime ministry, speaking on condition of anonymity under government protocol, insisted Erdogan was not referring to trade relations.
"He was referring to the defense industry," the official said. "Nothing more than the measures that have been announced so far."
Last week, Turkey declared it was downgrading relations with Israel, suspending all military agreements between the two countries and giving senior Israeli diplomats less than a week to leave Turkish territory.
"If the current steps are regarded as 'plan B,' there will be a 'plan C,'" Erdogan said on Tuesday in his first public comments on the matter since Ankara imposed sanctions on Israel.
Erdogan's government is incensed that Israel refuses to apologize or pay compensation for eight slain Turks and one Turkish-American. The humanitarian workers and activists were shot dead by Israeli commandos in a botched 2010 raid on an aid convoy that was trying to bust Israel's sea blockade of Gaza.
But "Israel does not want to see a further deterioration in the relationship with Turkey," said a senior Israeli government official, who asked not to be identified because of the sensitivity of the issue. "There have been a number of proposals on the table to prevent a deterioration and unfortunately they have not been successful, but from our point of view a deterioration in the relationship serves neither side's interests."
Multiple Israeli sources said they are doing what they can to be responsible and reverse the negative dynamic. Some Israeli officials believe the current troubles between the two countries are minor bumps that can be smoothed out with time and the proper diplomacy.
Others believe the deteriorating relationship has little to do with Israel and more to do with a reorientation of Turkish foreign policy towards the Muslim world.
A possible Erdogan trip to Gaza is contributing to that school of thought. Diplomats in Cairo and Ankara tell CNN that Erdogan is tentatively scheduled to visit Cairo next week. There is growing speculation in local media that the Turkish prime minister may try to visit Gaza via Egypt's Rafah border crossing.
"This is a process that will continue until the last moment," Erdogan said Tuesday, according to Anatolian, when asked about a trip to Gaza. "We will make the final decision there, talking to our Egyptian friends and brothers. According to that, there may be a trip to Gaza."
Despite deteriorating political relations between Jerusalem and Ankara, trade has grown substantially between the two countries over the last year, according to Turkish government statistics.
On Monday, Stanley Fischer, governor of the Bank of Israel, gave a speech in which he highlighted the importance of Israel's economic ties with Turkey. He noted that Turkey's economy was the largest in the region, with a gross domestic product in excess of $700 billion, and that Turkey is becoming a key player in regional trade.
Turkey is a significant Israeli trading partner, Fischer said, and damage to the trade relationship between the two countries could have serious consequences for Israel.
Yigal Schleifer, Washington-based editor at Eurasianet and expert on Turkish-Israeli relations, argues the Middle Eastern "outsider" status that once drew Turkey and Israel together into an alliance during the 1990s has changed, as Turkey has grown economically and established closer political ties with Arab neighbors.
"The paths have diverged," Schleifer said. "What you have left is two countries with different visions currently for their position in the region. So Turkey wants to build a more unified region with more open borders that ultimately helps trade and ultimately helps Turkey see itself as a regional leader. Israel sees itself as isolated in the region, increasingly threatened and increasingly concerned with security issues."
Prior to the report about Erdogan's comments Tuesday, Amos Gilad, a senior Israeli defense official, told Israeli radio that despite the reports, Turkey is not disengaging from Israel. Contrary to what is being reported, he said, the Israeli military attache to Turkey is continuing his work there.
voor de exacte details adviseer je tot de Israëlische ambassade of het ministerie van immigratie/binnenlandse zaken of zo te wenden. Ze zullen het je vast haarfijn kunnen uitleggen.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En hoe vertaalt zich dat dan in de (wettelijke) criteria die de Israelische naturalisatiedienst hanteert? Welke eigenschap is het die een aanvrager tot Israelier maakt?
Goede vraag. Blijkt Israël zich eens een keer aantoonbaar aan het internationaal recht te hebben gehouden, is het weer niet goed. Is ook niet echt motiverend voor Israël om zich aan de letter van de wet te houden: ze doen het toch nooit goed.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:19 schreef Disana het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)el.turkey/index.html
Tja. Dan heeft Israël weliswaar gelijk gekregen van de VN, maar wat is men ermee opgeschoten?
Israël is echter ook aangesproken op het zinloze doden van 8 Turkse welzijnswerkers en activisten aan boord. Turkije wil hiervoor verontschuldigingen maar Israël weigert die aan te bieden.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:14 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Goede vraag. Blijkt Israël zich eens een keer aantoonbaar aan het internationaal recht te hebben gehouden, is het weer niet goed. Is ook niet echt motiverend voor Israël om zich aan de letter van de wet te houden: ze doen het toch nooit goed.
Maar goed, het gaat nu m.i. niet meer over goed en fout, maar om eer en eerwraak. Turkije vindt dat haar eer geschonden is en daarmee gaat alle rationaliteit overboord.
Het doden van de activisten was inderdaad heel sneu, maar verre van zinloos. Sterker nog, het was uit zowat de enige écht geldige reden om iemand te doden: om het eigen leven te beschermen.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Israël is echter ook aangesproken op het zinloze doden van 8 Turkse welzijnswerkers en activisten aan boord. Turkije wil hiervoor verontschuldigingen maar Israël weigert die aan te bieden.
klopt, maar de discussie lijkt vooral te gaan over de vraag of Israël spijt heeft of excuses aanbiedt. Het is natuurlijk een gevoelsmatig verschil, dat begrijp ik best, maar om nou te zeggen dat de Turkse reactie wel proportioneel is...quote:Op donderdag 8 september 2011 14:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Israël is echter ook aangesproken op het zinloze doden van 8 Turkse welzijnswerkers en activisten aan boord. Turkije wil hiervoor verontschuldigingen maar Israël weigert die aan te bieden.
Inderdaad, ik vond het nergens voor nodig. Maar het is weer van hetzelfde laken een pak als demonstranten met grof geschut wegjagen in de vorm van landmijnen, kogels en stinkgas. Zo is Israël: waarom met rede als het ook met geweld kan.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:26 schreef Karrs het volgende:
Het doden van de activisten was inderdaad heel sneu, maar verre van zinloos. Sterker nog, het was uit zowat de enige écht geldige reden om iemand te doden: om het eigen leven te beschermen.
Maar, laat me raden, daar geloof je niks van.
Turkije is niet de enige partij die altijd heeft gezegd en gedacht dat de blokkade illegaal is. Hij lag namelijk niet in de territioriale wateren van Israël. Ik vind de uitspraak van de VN ook verrassend.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
klopt, maar de discussie lijkt vooral te gaan over de vraag of Israël spijt heeft of excuses aanbiedt. Het is natuurlijk een gevoelsmatig verschil, dat begrijp ik best, maar om nou te zeggen dat de Turkse reactie wel proportioneel is...
Turkije heeft altijd gezegd dat de blokkade illegaal was en heeft de flottilla actief gesteund. Nu krijgen ze daarvoor het lid om de neus en dat is gezichtsverlies.
- Mijnenvelden zijn een vorm van grensverdediging, moeten die demonstranten zelf weten als ze zich daarin begevenquote:Op donderdag 8 september 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond het nergens voor nodig. Maar het is weer van hetzelfde laken een pak als demonstranten met grof geschut wegjagen in de vorm van landmijnen, kogels en stinkgas. Zo is Israël: waarom met rede als het ook met geweld kan.
En hoe is dat een ander criterium dan ras?quote:Op donderdag 8 september 2011 14:10 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
voor de exacte details adviseer je tot de Israëlische ambassade of het ministerie van immigratie/binnenlandse zaken of zo te wenden. Ze zullen het je vast haarfijn kunnen uitleggen.
zie bijvoorbeeld: http://www.jafi.org.il/Je(...)o/The+Law+of+Return/
waar in punt 4b bijna letterlijk staat wat ik eerder in reactie op de vraag van Disana heb geschreven.
Je plaat blijft hangen.Of weet je echt niet wat ras betekent? Vast wel. Ga een ander vervelen. Dit was de laatste keer dat ik de moeite voor je heb gedaan. Ik spreek je wel weer op een ander onderwerp waar je wel normale input hebt.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En hoe is dat een ander criterium dan ras?
Zet je verstand aan en zie het licht. Iedereen kan joods worden.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Yawnquote:Op donderdag 8 september 2011 14:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 september 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond het nergens voor nodig. Maar het is weer van hetzelfde laken een pak als demonstranten met grof geschut wegjagen in de vorm van landmijnen, kogels en stinkgas. Zo is Israël: waarom met rede als het ook met geweld kan.
Maar de een moet daarvoor studeren en de ander is dat van geboorte, wat is het criterium dan anders dan ras?quote:Op donderdag 8 september 2011 14:56 schreef waht het volgende:
[..]
Zet je verstand aan en zie het licht. Iedereen kan joods worden.
Denk je dat de commissie zich heeft vergist?quote:Op donderdag 8 september 2011 14:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Turkije is niet de enige partij die altijd heeft gezegd en gedacht dat de blokkade illegaal is. Hij lag namelijk niet in de territioriale wateren van Israël. Ik vind de uitspraak van de VN ook verrassend.
Kwam deze foto toevallig gisteren tegen:quote:Op donderdag 8 september 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Bij de mensen die dit racistisch vinden:quote:Op donderdag 8 september 2011 15:15 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Houdt in: De term ras is onzin. Net als dat de ''rassenleer'' onzin is. Wetenschappelijk niet geaccrediteerd en dus heeft de term geen enkele betekenis. Rassen bestaan niet, alleen in hersenspinsels van idioten en in het taalgebruik van de beroepsgroep fokkers.. waar hoor jij bij?
Nationaliteit:quote:Ras is per definitie een biologisch begrip. Sociaal-culturele aspecten horen derhalve niet in deze definitie thuis. Hooguit zou men kunnen stellen dat bepaalde raciale kenmerken de ontwikkeling van bijpassende sociaal-culturele kenmerken stimuleren of afdwingen. In de biologie is een ras elke groep die een eigen specifieke functionele combinatie van genetisch overdraagbare kenmerken binnen die groep heeft ontwikkeld en weet te behouden.
Etniciteit:quote:Nationaliteit duidt de relatie aan tussen een individu en een staat, cultuur of loyaliteit. Nationaliteit heeft een tweeledige betekenis:
Het bezit van het staatsburgerschap van een land of meer landen;
Het op grond van herkomst of afstamming behoren tot een bepaald etniciteit en (indien aanwezig) de natie; nationaliteit staat in deze definitie los van het staatsburgerschap.
quote:Etniciteit
Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.
Het concept etniciteit wortelt in het idee dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke factoren, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis. Het gemeenschappelijke "erfgoed" vormt de etniciteit.
Kom op, doe je niet zo dom voor. Het antwoord heb je al.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar de een moet daarvoor studeren en de ander is dat van geboorte, wat is het criterium dan anders dan ras?
De weldenkende mens heeft niet dezelfde definitie van joden als de nazi's.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij de mensen die dit racistisch vinden:
[ afbeelding ]
Jij vindt dat kennelijk niet racistisch?
De nazi's zetten je op de trein als je moeder joods was, Israel trapt iemand van zijn land voor je af als je joods bent. Wat is dan het verschil in definitie? Verondersteld dat de immigratiedienst van Israel uit weldenkende mensen bestaat.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:31 schreef waht het volgende:
[..]
Kom op, doe je niet zo dom voor. Het antwoord heb je al.
[..]
De weldenkende mens heeft niet dezelfde definitie van joden als de nazi's.
Moet je alleen nog ff de link maken:quote:Op donderdag 8 september 2011 15:31 schreef samthegreat5 het volgende:
Ras:
[..]
Nationaliteit:
[..]
Etniciteit:
[..]
Het verschil zit hem in de rassenleer waar jij en de nazi's zo op hamer(d)en.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De nazi's zetten je op de trein als je moeder joods was, Israel trapt iemand van zijn land voor je af als je joods bent. Wat is dan het verschil in definitie? Verondersteld dat de immigratiedienst van Israel uit weldenkende mensen bestaat.
En die dus in kwestie klink-klare onzin is, want immers:quote:Op donderdag 8 september 2011 15:37 schreef waht het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in de rassenleer waar jij en de nazi's zo op hamer(d)en.
[ afbeelding ]
En religie en nationaliteit en etniciteit zijn immers sociaal-culturele aspecten en niet raciaal. Het is jammer dat niet wetenschappelijk geschoolde mensen niet snappen dat ras niks te maken heeft met ook maar enig anders dan puur biologisch-wetenschappelijke genetische aspecten.quote:Ras is per definitie een biologisch begrip. Sociaal-culturele aspecten horen derhalve niet in deze definitie thuis. Hooguit zou men kunnen stellen dat bepaalde raciale kenmerken de ontwikkeling van bijpassende sociaal-culturele kenmerken stimuleren of afdwingen. In de biologie is een ras elke groep die een eigen specifieke functionele combinatie van genetisch overdraagbare kenmerken binnen die groep heeft ontwikkeld en weet te behouden.
Wat mensen normaalgesproken als ''rasonderscheiding'' zien is dus eigenlijk helemaal geen rassenonderscheiding. Want als je dat wel zo zou indelen, dan betekent het dat je zegt ''de verscheidenheid aan rassen is gebaseerd op het feit dat er genetische variatie voorkomt tussen verschillende populaties''. Er komt echter veel meer genetische variatie voor binnen die ''rassen'' dan tussen die populaties (''rassen'') zelf, dat betekent dat je weer duizenden subrassen zou hebben. En vind maar is iemand die dat weet.quote:The predominance of genetic variation occurs within racial groups, with only 5 to 15% of total variation occurring between groups.[82] Thus the scientific concept of variation in the human genome is largely incongruent with the cultural concept of ethnicity or race.
quote:ISA: Significant increase in terrorist attacks in August
Nine Israelis were killed in terrorist attacks last month
In August 2011, there were 178 terrorist attacks carried out against Israel - a significant increase from the 53 that occurred in July.
The data was published in a monthly report released by the Israel Security Agency.
134 of the terrorist events were rocket or mortar attacks.
The main source of the increase was from the Gaza Strip, from which 135 attacks originated in August, compared to 20 in July.
The most noteworthy terrorist attack that occurred last month took place on August 18 on the Israel-Egypt border north of Eilat. Eight Israelis (six civilians and two security forces members) were killed in that attack and 29 were wounded.
An increase in terrorist attacks also occurred in Judea and Samaria, where 30 attacks occurred in August, compared to 25 in July.
In Jerusalem, there was a slight decrease, with six attacks in August, compared to eight in July.
On August 29, a Palestinian seized control of a taxi cab in Tel Aviv and ran into a number of people. He also stabbed people before being arrested.
One Israeli was killed when a rocket fired from the Gaza Strip exploded in Be'er Sheva on August 20.
Overall, nine Israelis were killed and 55 wounded in terrorist attacks in August.
During August, 145 rockets and 46 mortars were fired at Israel from the Gaza Strip, compared to 20 rockets and two mortars in July. (bron)
Worden alle ethiopiërs die maar willen ingevlogen dan?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:37 schreef waht het volgende:
[..]
Het verschil zit hem in de rassenleer waar jij en de nazi's zo op hamer(d)en.
[ afbeelding ]
Maar welke sociaal-culturele aspecten bepalen dan het zijn van Jood? Religie is het niet, je mag een varkensvlees etende klezmerhater zijn zonder gevoel voor humor. En toch mag je wel land innemen en een ander niet. Nogmaals, wat is dan wel het criterium?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
En die dus in kwestie klink-klare onzin is, want immers:
[..]
En religie en nationaliteit en etniciteit zijn immers sociaal-culturele aspecten en niet raciaal. Het is jammer dat niet wetenschappelijk geschoolde mensen niet snappen dat ras niks te maken heeft met ook maar enig anders dan puur biologisch-wetenschappelijke genetische aspecten.
En tot nog toe is religie een sociaal-cultureel geaccepteerd aspect van het leven maar heeft het niks te maken met genetische verschillen. Dus once again: onzin, onzin, onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |