abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:45:59 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101408496

Hoe beoordeel je bronnen?
Vorige delen
quote:
2 additional rockets fired at Israel
Terrorists renew fire after attack which injured 10 in Ashdod: Two Grad rockets explode in Be'er Tuvia Regional council in south. Residents of local towns report hearing rocket alert, loud explosions

Fire from Gaza was renewed Friday afternoon when terrorists fired two rockets at Be'er Tuvia Regional Council. The rockets exploded in open spaces in the region, and no injuries or damage were reported.

At around 4 pm, residents of Kiryat Malachi, Gedera, Gan Yavne, and other towns nearby reported hearing rocket alerts followed by explosions. (artikel)

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:50:39 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101408675
quote:
Defense Minister: Another Iron Dome battery to be stationed in Ashdod
Defense Minister Barak addresses security threats in south after concrete terror warning

On Monday (August 29), Defense Minister Ehud Barak addressed the security situation in southern Israel, ten days after the terror attacks north of Eilat, during a visit to the ELTA factory of the Israel Aerospace Industries.

"We're on high-alert in the south today, facing a potential terrorist attack similar to that of ten days ago," Barak said. "We're determined to target the terrorists responsible for the attacks and thwart this one. Once again, those responsible are in the Gaza Strip; not only Islamic Jihad, but also Hamas and other forces [in Gaza]."

Barak said that within the next ten days, a third Iron Dome anti-rocket battery will be stationed protecting the city of Ashdod, home to over 200,000 civilians. Two batteries are already deployed in the Ashkelon area (home to over 100,000 residents) and in the Be'er Sheva area (home to over 180,000 residents). (artikel)
pi_101408678
dog training westbank.

dan ziet mijn honje er liever uit .
deze honden staan aan lijnen die langs het hek werk lopen bij een nederzetting om de terroristen eenigzints tegen te houden .
pi_101408770
Graag ook verder zonder denigrerende taal, kliekjesvorming, sneren, onder-de-gordel-steken en sfeerverziekende opmerkingen.
pi_101408812
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

ja een goed ding
ze zijn al aan het bekvechten waar ze komen te staan .ze moeten er maar meer van maken op een hoge snelheid zodat de mensen rond de strook veilig zijn . van het terreur van de palestijnse groepen
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:54:41 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101408845
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:53 schreef C_N het volgende:

[..]

ja een goed ding
ze zijn al aan het bekvechten waar ze komen te staan .ze moeten er maar meer van maken op een hoge snelheid zodat de mensen rond de strook veilig zijn . van het terreur van de palestijnse groepen
Triest dat het nodig is alleen, maar volgens mij kan RAFAEL die dingen best snel leveren
pi_101409329
quote:
4s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:52 schreef Frutsel het volgende:
Graag ook verder zonder denigrerende taal, kliekjesvorming, sneren, onder-de-gordel-steken en sfeerverziekende opmerkingen.
ja zou wel leuk zijn idd
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:54 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Triest dat het nodig is alleen, maar volgens mij kan RAFAEL die dingen best snel leveren
idd maar er zijn meederen dingen die klaar moeten voor een bepaalde tijd vernam ik.
wand je moet de terreur wel voor blijven op een manier .helaas
pi_101410206
wel leuk deze reakties .

Stenengooier neergeschoten met kruisboog
wat zal er gezegt zijn als het een israeli was in israel ,,,laat mij raden
  woensdag 31 augustus 2011 @ 19:51:23 #9
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101421894
En hij staat er:
quote:
A third Iron Dome Battery stationed in Ashdod
Completed sooner than planned, the battery will defend an additional 200,000 residents from Gaza rockets

A third Iron Dome battery was stationed near the city of Ashdod today, Wednesday (August 31), protecting its 200,000 civilians of rockets fired from the Gaza Strip.

The Chief of the General Staff, Lt. Gen. Benny Gantz in cooperation with Israel Air Defense soldiers, Defense Ministry personnel and defense industries completed the operation sooner than planned.

Two other batteries are already protecting the cities of Ashkelon and Be'er Sehva, a total of 300,000 civilians.

artikel
pi_101422270
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:51 schreef Nibb-it het volgende:
En hij staat er:

[..]

Mooi! Hoe sneller hoe beter. ^O^
pi_101436772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:50 schreef C_N het volgende:
dog training westbank.

dan ziet mijn honje er liever uit .
deze honden staan aan lijnen die langs het hek werk lopen bij een nederzetting om de terroristen eenigzints tegen te houden .
Ze lopen langs een nederzetting om terroristen tegen te houden?
Wat een omgekeerde wereld.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101436831
quote:
14s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 19:51 schreef Nibb-it het volgende:
En hij staat er:

[..]

Oh, dat zijn gewoon Stalinorgels.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_101436873
Vraagje: liep hier nog ergens een gesprek of discussie of verliezen we ons in oorlogs- en gemakzuchtige taal?
pi_101437062
Het was even zoeken in het vorige topic.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 01:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is dus een argument om gewoon terug te trekken binnen die grenzen. Maar dat was je al met me eens, geloof ik.
Ja en nee. Wat er buiten de grenzen gebeurt heeft onvermijdelijk invloed op wat er binnen de grenzen gebeurt. Eens?
quote:
[..]

Geen kernenergie?
Als de meeste elektriciteit wordt opgewekt met steenkool, dan is het gebruik van elektrische auto's geen milieuvoordeel. Dan is dat alleen een poging om los te komen van de Arabische olie door het verminderen van het benzine- en dieselgebruik.
En dat is dan slecht voor het milieu!
Israël gebruikt geen kernenergie voor elektriciteit nee. En inderdaad is het niet al te best voor het milieu maar dat is de afweging die ze hebben gemaakt.
quote:
[..]

De diefstal van water uit de bovenloop van de Jordaan is geen toekomst maar heden.
Er is jammer genoeg niet veel water in dat gebied...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_101437089
quote:
Sarkozy: EU needs united position on Palestinian statehood
French president says world cannot let Israel-Palestinian peace process remain frozen while Arab Spring forces change elsewhere; EU lawmakers support trade deal with PA.

By Reuters
pi_101437543
Zo, er zijn gelukkig nog normale mensen in dit topc.
quote:
14s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:16 schreef waht het volgende:
Het was even zoeken in het vorige topic.

[..]

Ja en nee. Wat er buiten de grenzen gebeurt heeft onvermijdelijk invloed op wat er binnen de grenzen gebeurt. Eens?
Ja, en omgekeerd. Maar wat wil je daarmee zeggen? Gaan de bezetters die, zoals hierboven kunt zien op agressieve manier mensen buiten houden, de interne politiek bepalen?
quote:
[..]

Israël gebruikt geen kernenergie voor elektriciteit nee. En inderdaad is het niet al te best voor het milieu maar dat is de afweging die ze hebben gemaakt.
Maar waar gebruikt Israel dan wel kernenergie voor?
En welke energiebronnen gebruikt Israel dan voor het opwekken van elektriciteit?
Geen Arabische olie, geen kernenergie.
quote:
[..]

Er is jammer genoeg niet veel water in dat gebied...
Dus dan maar stelen?

Overigens: ik vind deze discussie waardevol maar vind het lastig haar te voeren. Ik ben vaak vergeten wat precies de vorige reactie was en ben ook met andere zaken bezig.
Is er een manier denkbaar om een gesprek als dat van ons overzichtelijker te voeren?
pi_101437909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, en omgekeerd. Maar wat wil je daarmee zeggen? Gaan de bezetters die, zoals hierboven kunt zien op agressieve manier mensen buiten houden, de interne politiek bepalen?
Het draait m.i. puur om controle. Controle over de heuvels van Samaria/Shomron die boven de stedelijke gebieden aan de kust uittorenen. En daarmee ook over het water.
quote:
[..]

En welke energiebronnen gebruikt Israel dan voor het opwekken van elektriciteit?
Bij mijn weten zijn de nucleaire centrales die ze hebben voor onderzoek en niet voor de opwekking van elektriciteit. Daar waren eerst wel plannen voor maar kennelijk zien ze daar na Fukushima vanaf.
quote:
[..]

Dus dan maar stelen?
Uiteindelijk heb je water nodig en het loopt nog altijd niet lekker dus die landen. Dan maar nemen wat je nodig hebt.
quote:
Overigens: ik vind deze discussie waardevol maar vind het lastig haar te voeren. Ik ben vaak vergeten wat precies de vorige reactie was en ben ook met andere zaken bezig.
Is er een manier denkbaar om een gesprek als dat van ons overzichtelijker te voeren?
Niet op FOK! denk ik, aangezien het een publiek forum blijft. ;)
pi_101439259
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:42 schreef Kees22 het volgende:
er werd gevraagd door paddy .quote,,
Graag ook verder zonder denigrerende taal, kliekjesvorming, sneren, onder-de-gordel-steken en sfeerverziekende opmerkingen.einde quote probeer eens kees ;)
quote:
[..]

[..]

[..]

Dus dan maar stelen?

pi_101439281
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze lopen langs een nederzetting om terroristen tegen te houden?
Wat een omgekeerde wereld.
ja idd . hetzij dat de terroristen moorden en kinderen rond de 3 maanden als slachtoffer zien .
  donderdag 1 september 2011 @ 09:18:24 #20
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101440333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar het heeft er inderdaad wel iets van weg.
pi_101440989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ja idd dar halen we de vuurwerk pijltjes van de hamas mee uit de lucht
pi_101447694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 09:18 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Niet helemaal, maar het heeft er inderdaad wel iets van weg.
Qua uiterlijk heel misschien... maar tangen ende varckens, voor de rest.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 1 september 2011 @ 16:00:53 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101451017
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2011 14:10 schreef Karrs het volgende:

[..]

Qua uiterlijk heel misschien... maar tangen ende varckens, voor de rest.
Het systeem schiet raketten af, daar houd het op :)
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 16:05:18 #24
137949 Disana
pi_101451121
quote:
Mooi:

quote:
The new deal will give Palestinian exporters unlimited duty-free access to European markets for farm goods and products as well as fresh and processed fish.
Lelijk:

quote:
In 2005, Europe imposed strict labelling laws on goods arriving from Israeli settlements in the West Bank. But complex laws and the fact that trade is conducted largely through Israeli channels has created lingering concerns that Israeli farm operators may be benefiting from deals designed to aid Palestinians.

"We have been campaigning, especially in European countries, that they should not import from Israel products that are produced in (Israeli) settlements ... and if they want to import
anything from settlements then it has to be labeled separately (as settlement produce)," Ghassan Khatib, spokesman for the PA in Ramallah, told Reuters.

Palestinians say that controls by Israel restricts their access to export markets, denying them economic opportunity.
pi_101451687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 07:40 schreef C_N het volgende:

[..]

er werd gevraagd door paddy .quote,,
Graag ook verder zonder denigrerende taal, kliekjesvorming, sneren, onder-de-gordel-steken en sfeerverziekende opmerkingen.einde quote probeer eens kees ;)

[..]

Uiteraard sta ik volledig achter die vraag, maar euh, laat ik niet met alle eer gaan strijken. Dat was echt een reactie van Frutsel O+

Sneren zoals "probeer eens kees".... naar elkaar mag in PM of vecht het in de SC uit NWS SC#35: timmmmm

Ik weet dat het er soms heftig aan toe gaat, maar dat persoonlijk geneuzel is voor lurkers die een serieuze discussie verwachten echt irri lezen. Dus persoonlijk geneuzel mooi in de SC of PM.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 01-09-2011 16:31:15 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_101451954
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:25 schreef paddy het volgende:
Ik weet dat het er soms heftig aan toe gaat, maar dat persoonlijk geneuzel is voor lurkers die een serieuze discussie verwachten echt irri lezen. Dus persoonlijk geneuzel mooi in de SC of PM.
Dat soort dingen zeg jij nou altijd! :(
pi_101454134
quote:
12s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat soort dingen zeg jij nou altijd! :(
:Y :P
pi_101468659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 02:07 schreef waht het volgende:

[..]

Het draait m.i. puur om controle. Controle over de heuvels van Samaria/Shomron die boven de stedelijke gebieden aan de kust uittorenen. En daarmee ook over het water.
Ja en voor zover ik weet wordt dat ook toegegeven.

Als ik me goed herinner was dat ook van de redenen waarom een vredesplan afgewezen werd door de Palestijnen: Israel wilde zowel de controle in de lucht als die over het water houden. Tja, wat moet je dan als onderhandelaar anders dan weigeren?
Vraag me niet welk vredesplan, maar ik geloof dat met Carter.
quote:
[..]

Bij mijn weten zijn de nucleaire centrales die ze hebben voor onderzoek en niet voor de opwekking van elektriciteit. Daar waren eerst wel plannen voor maar kennelijk zien ze daar na Fukushima vanaf.
Je vergeet het maken van atoombommen!
Als dat waar is is de stampij tegenover Iran wel erg hypocriet!!
Nou geloof ik niet in kerncentrales, maar Iran maakt o.a. toch ook nog elektriciteit met die dingen.
quote:
[..]

Uiteindelijk heb je water nodig en het loopt nog altijd niet lekker dus die landen. Dan maar nemen wat je nodig hebt.
Dan steel je toch de eerste levensbehoefte, of niet dan?
Dit is dus een van de redenen waarom ik, naar analogie van een buurman die mijn water af zou tappen, Israel een schurkenstaat noem.
Maar dat is herhaling en dat probeerden we een beetje te vermijden.
quote:
[..]

Niet op FOK! denk ik, aangezien het een publiek forum blijft. ;)
OK. Maar ook de opmaak: een vorig citaat valt weg en dat heeft als nadeel dat ik niet altijd meer weet op welke woorden van mij jij op reageert.
pi_101469227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Mooi:

[..]

Lelijk:

[..]

Doet me denken aan de dorpspolitiek in arme streken, zo'n 150 jaar geleden. Zegt de pastoor tegen de fabrikant: "Jij houdt ze arm, dan hou ik ze dom."

Ik snap het niet hoor: dit soort gedrag bevestigt toch weer een vooroordeel over joden! Dat is toch stom, of ben ik nou gek?
Ik begrijp werkelijk niet dat je willens en wetens anderen onevenredig benadeelt. Dan gunnen ze jou toch ook geen voordeeltje meer.
  donderdag 1 september 2011 @ 23:23:32 #31
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101471835
quote:
Dit stuk is voor mij eigenlijk Israël wel in een notendop. Ze hebben het recht zich te verdedigen, doordat ze lafhartig worden aangevallen, en daardoor lijkt soms iets illegaal wat legaal is. Maar daar staat dan wel weer het buitensporig en onredelijk geweld gebruiken tegenover. Daardoor is ook het handelen van Israël vaak weerzinwekkend.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101474902
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 23:23 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dit stuk is voor mij eigenlijk Israël wel in een notendop. Ze hebben het recht zich te verdedigen, doordat ze lafhartig worden aangevallen, en daardoor lijkt soms iets illegaal wat legaal is. Maar daar staat dan wel weer het buitensporig en onredelijk geweld gebruiken tegenover. Daardoor is ook het handelen van Israël vaak weerzinwekkend.
Er is nog een stap hiervoor.
Israel neemt een land in dat aan anderen toebehoort. Die anderen hebben het recht daarover ontstemd te zijn.
  vrijdag 2 september 2011 @ 01:53:27 #33
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_101476567
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 00:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er is nog een stap hiervoor.
Israel neemt een land in dat aan anderen toebehoort. Die anderen hebben het recht daarover ontstemd te zijn.
Natuurlijk is die stap er. Maar ook daarvoor geldt eigenlijk al bovenstaande. Het is legaal verklaard door landen die een schuldgevoel wilden wegpoetsen (even gechargeerd). Maar vervolgens gaan ze in het landje pik vooral te ver. Zelfde met de muur, ik snap waarom ze m bouwen, maar doe dat dan in je eigen tuin en niet die van de buren.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_101476768
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Doet me denken aan de dorpspolitiek in arme streken, zo'n 150 jaar geleden. Zegt de pastoor tegen de fabrikant: "Jij houdt ze arm, dan hou ik ze dom."

Ik snap het niet hoor: dit soort gedrag bevestigt toch weer een vooroordeel over joden! Dat is toch stom, of ben ik nou gek?
Ik begrijp werkelijk niet dat je willens en wetens anderen onevenredig benadeelt. Dan gunnen ze jou toch ook geen voordeeltje meer.
Vooroordeel over joden bevestigd?
quote:
"We have been campaigning, especially in European countries, that they should not import from Israel products that are produced in (Israeli) settlements ... and if they want to import
anything from settlements then it has to be labeled separately (as settlement produce)," Ghassan Khatib, spokesman for the PA in Ramallah,
Uit het gequote stuk. Is dat niet gewoon een ster plakken op producten om mensen af te raden van joden te kopen?

Snap het niet helemaal wat je nu bedoelde met vooroordelen over joden (als in algemeen dus)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_101476865
quote:
quote:
Israël heeft te kampen met een reële bedreiging van de kant van militante groeperingen in de Gazastrook. De zeeblokkade die de Joodse staat aan het gebied oplegt om wapenleveranties te voorkomen, is dan ook niet in strijd met het volkenrecht.
Dit is de conclusie van een VN-commissie die het incident met het Turkse schip Mavi Marmara in mei 2010 onderzocht.[.....lees verder in Bron]
Wat er ook nog staat is deze
quote:
De commissie onder leiding van de voormalige Nieuw-Zeelandse premier Geoffrey Palmer concludeert wel dat Israël 'buitensporig en onredelijk' geweld heeft gebruikt bij het incident. Het rapport stelt dan ook dat Israël excuses zou moeten aanbieden en een schadevergoeding zou moeten betalen.
Dus ik denk dat er niets fout is aan dat rapport toch? Zo ja, wat dan?
pi_101476952
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

[..]

OK. Maar ook de opmaak: een vorig citaat valt weg en dat heeft als nadeel dat ik niet altijd meer weet op welke woorden van mij jij op reageert.
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs
Kan je doen door de users (friends) een kleur te geven. Het is zelfs mogelijk bepaalde users te negeren. (niet prettig voor een discussie, maar het kan volgens mij wel)
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs
pi_101477139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 02:14 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Wat er ook nog staat is deze

[..]

Dus ik denk dat er niets fout is aan dat rapport toch? Zo ja, wat dan?
Begint mi te lijken op goedkeuring van `preemptive strike` van Israel op Palestijnen door de VN.
pi_101477583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 02:36 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Begint mi te lijken op goedkeuring van `preemptive strike` van Israel op Palestijnen door de VN.
Zie ik niet
quote:
Israël heeft te kampen met een reële bedreiging van de kant van militante groeperingen in de Gazastrook.
Dit is niet zo dan? En ja, wanneer je dan toch de blokkade negeert kan je idd verwachten dat er beslag gelegd gaat worden op (neem aan dat je dat bedoelde met het woord "preemtive"
En goedpraten zie ik dus ook niet
quote:
concludeert wel dat Israël 'buitensporig en onredelijk' geweld heeft gebruikt bij het incident. Het rapport stelt dan ook dat Israël excuses zou moeten aanbieden en een schadevergoeding zou moeten betalen
Maar de grenzen met Egypte zijn open, dus zonder Israël bang hoeft te zijn voor een aanval via die weg, kunnen ze altijd nog wapens smokkelen via de andere weg. Of denk je dat ze geen wapens zullen gaan smokkelen?. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rdag-permanent-open/
quote:
Onze correspondent in Noord-Afrika Gert van Langendonck over de motieven achter de openstelling van de grens:
"Onder Mubarak was Egypte een belangrijke partner in de blokkade van de Gazastrook sinds Hamas daar in 2007 de macht overnam, maar die blokkade was erg onpopulair bij de meeste Egyptenaren. De Egyptische maatregelen worden dan ook gezien als een poging om tegemoet te komen aan de eigen publieke opinie, daar waar vroeger geopolitieke belangen en de strategische alliantie met de VS en Israël prioriteit waren. Dat er in Egypte verkiezingen aankomen, en politici voor het eerst rekening moeten houden met de kiezer, is daar niet vreemd aan. Volgens een recente opiniepeiling van het Pew Research Center is slechts 36 procent van de Egyptenaren voorstander van het behoud van het vredesakkoord tussen Egypte en Israël uit 1979.”
pi_101478167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja en voor (..) mij jij op reageert.
Word jij nou niet eens moe van het telkens casus belli zoeken?
pi_101478303
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 03:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Zie ik niet

[..]

Dit is niet zo dan? En ja, wanneer je dan toch de blokkade negeert kan je idd verwachten dat er beslag gelegd gaat worden op (neem aan dat je dat bedoelde met het woord "preemtive"
En goedpraten zie ik dus ook niet

[..]

Maar de grenzen met Egypte zijn open, dus zonder Israël bang hoeft te zijn voor een aanval via die weg, kunnen ze altijd nog wapens smokkelen via de andere weg. Of denk je dat ze geen wapens zullen gaan smokkelen?. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)rdag-permanent-open/
[..]
Ik lees het artikel blijkbaar anders dan jij. De reden van de blokkade is dat de mogelijkheid bestaat dat milities evt aanvallen kunnen plegen op Israel. Omdat die mogelijkheid bestaat mag die muur er staan en ver gaan met het verdedigen van deze muur.

Tja wanneer ben je dan slachtoffer of dader? Beide zijn mogelijk?
  vrijdag 2 september 2011 @ 10:15:29 #41
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101480543
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Kees22 het volgende:

Vertel
  † In Memoriam † vrijdag 2 september 2011 @ 10:33:39 #42
137949 Disana
pi_101480946
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 02:07 schreef paddy het volgende:

Uit het gequote stuk. Is dat niet gewoon een ster plakken op producten om mensen af te raden van joden te kopen?
Het gaan om producten uit nederzettingen. Israël laat deze onder eigen vlag door in de export, terwijl gesteld wordt dat niet moet worden meegewerkt aan de inkomsten van die nederzettingen. Een optie is de producten van nederzettingen apart te labellen.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 12:16:33 #43
8781 crew  Frutsel
pi_101483909
quote:
Turkije schort militaire deals met Israël op

ANKARA (ANP) - Turkije schort alle militaire akkoorden met Israël op. Dat heeft de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu vrijdag gezegd.

De relatie tussen de twee landen is gespannen sinds Israël in mei vorig jaar een Turks schip met hulpgoederen voor Gaza enterde. Negen Turkse activisten kwamen toen om het leven.
Reuters
quote:
Turkey expels Israeli ambassador over its refusal to apologize for Gaza flotilla raid.
Verstandhoudingen gaan verder naar beneden daarro
pi_101484155
Slim van Turkije.. Met een terroristenstaat als Israël heb je geen zaken mee te doen.
  Moderator vrijdag 2 september 2011 @ 12:30:12 #45
8781 crew  Frutsel
pi_101484309
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:25 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Slim van Turkije.. Met een terroristenstaat als Israël heb je geen zaken mee te doen.
Waarom eigenlijk wel met Turkije en hun rotzooi met de Koerden en Cyprus. Wel ja, laten we gewoon geen zaken met ze doen. Hele andere discussie, weet ik. Maar toch bedankt voor je nuttige bijdrage!
pi_101484340
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:25 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Misschien moet je eens nagaan met wat voor staten Turkije allemaal zaken doet. :')
pi_101484424
Wat wil Turkije eigenlijk bereiken? Moeten ze banden aanhalen met het Midden-Oosten o.i.d.?
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:34:58 #48
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101484473
quote:
13s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:33 schreef Karrs het volgende:
Wat wil Turkije eigenlijk bereiken? Moeten ze banden aanhalen met het Midden-Oosten o.i.d.?
Misschien heeft het iets met Syrië van doen
pi_101484736
Ik denk dat Turkije nogal wil ingrijpen in het Midden-Oosten omdat er binnenkort hoogstwaarschijnlijk een conflict gaat komen tussen Iran, Israël en de andere landen in het Midden-Oosten. Conclusie: Turkije heeft haar team met deze actie al bepaald..
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:47:20 #50
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_101484820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:44 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik denk dat Turkije nogal wil ingrijpen in het Midden-Oosten omdat er binnenkort hoogstwaarschijnlijk een conflict gaat komen tussen Iran, Israël en de andere landen in het Midden-Oosten. Conclusie: Turkije heeft haar team met deze actie al bepaald..
Waarom ontstaat dat conflict?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')