Ramadan is de negende maand van de Islamitische kalender en tevens de vastenmaand welke wordt afgesloten met het suikerfeest.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 02:32 schreef Irakeesje het volgende:
hoi mensen (salaam, shalom, goedenacht).
vergeten we niet onze broeders en zusters te helpen met zakaat?
midden-afrika heeft het hard nodig.
http://www.islamic-relief.nl/ e.d.
Ik ontken het niet nee.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelfkritiek is goed. Jeweetzelluf.
Wat valt er te controleren aan de poster. Nota bene van de grootste moskee van Nederland.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik zou je tijden nog maar een keer controleren Mutant
Is gewoon een troll posterquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat valt er te controleren aan de poster. Nota bene van de grootste moskee van Nederland.
Schoolquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:10 schreef coban het volgende:
Ik heb morgen gewoon school tijdens suikerfeest.
Wat is er aan de hand dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:11 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Gewoon de tijden aanhouden van de lokale moskee, niets aan de hand
Geen keusquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:11 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
School
Naar school gaan tijdens suikerfeest
Laten we het andere r'dammers vragen, zoal o.usquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mutant01 heeft een namaak poster
Zeg maar gelijk aan mocro vragen of de turk liegt tfuuquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:15 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Laten we het andere r'dammers vragen, zoal o.us
Hoi r'dammers, hoe laat is het ochtendgebed bij jullie morgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lang verhaal.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:17 schreef NDAsilenced het volgende:
Mubarak? wat heeft de oud-president van Egypte met Ramadan te maken?
Mubarak = gezegend.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:17 schreef NDAsilenced het volgende:
Mubarak? wat heeft de oud-president van Egypte met Ramadan te maken?
Alsof je ook echt gaat biddenquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:15 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Laten we het andere r'dammers vragen, zoal o.us
Hoi r'dammers, hoe laat is het ochtendgebed bij jullie morgen?
Trigger!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:17 schreef Triggershot het volgende:
Denken dat het morgen eid is.
Nieuws van 20.00 gezien?
Habibiquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:18 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Trigger!
Heh? Ik hoorde het net op TV
Wat is jouw probleem?quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Alsof je ook echt gaat bidden!!
bitch please
Die moet je juist missenquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:13 schreef coban het volgende:
[..]
Geen keus. Introductiedag ditdat. Onmogelijk te missen.
Is dat een grapquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:19 schreef Triggershot het volgende:
Ze hebben ied voor morgen dus ingetrokken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef Triggershot het volgende:
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
Laat me niet beginnen over Diyanet en haar wanpraktijken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
http://www.diyanet.gov.tr(...)TTERDAM&ulk=HOLLANDA
7:38
Je gaat me niet zeggen dat je het beter dan het Diyanet weet
Terecht.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef Weissman het volgende:
[..]
Niks, ben in een trollbui. Heb zin om moslims te pesten
kusjequote:Op maandag 29 augustus 2011 20:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Alsof je ook echt gaat bidden!!
bitch please
Laatste dag van de Ramadan, tig minuten voor het eten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef Weissman het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mutant is gaan klagen bij de lokale moskee denk ik
Oh, ben al een tijdje bezig hoorquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:21 schreef Triggershot het volgende:
Laatste dag van de Ramadan, tig minuten voor het eten.
goeie timing.
Waar is mijn ban-knop.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:22 schreef Weissman het volgende:
[..]
Oh, ben al een tijdje bezig hoor
De tien dagen na het feest zijn Fardh geworden!quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:23 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Dan moet je toch met iets beters komen vrees ik.
In Almere is het ook om half 9.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Luister nou naar mij. Het gebed is 8.30 volgens de poster. Waarschijnlijk gaan ze eerst nog een paar uur een preek houden.
Je komt gewoon te laatquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Luister nou naar mij. Het gebed is 8.30 volgens de poster. Waarschijnlijk gaan ze eerst nog een paar uur een preek houden.
Oh het is dus van het geloof uit dat je je niet aan afspraken hoeft te houden en laat mag komen ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:45 schreef skudkind het volgende:
Als de moskee zegt dat het gebed om 8:30 is dan wordt er pas echt gebeden om 10:00 of later. Althans dat is bij mijn moskee wel zo.
Ah dat verklaart alles. Leuk leuk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:20 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hehe, moest lachen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou
Gozun doysun, ayi !
in het rijtje, ik heb zware botten, zelfs van water kom ik aan, etc.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:06 schreef coban het volgende:
[..]
Hehe, moest lachen..
Het is trouwens niet zo dat ik daadwerkelijk teveel heb gegeten, je lichaam kan er niet tegen om plots zoveel te eten. Had je zelf ook wel kunnen bedenken, niet?
Dus je kwam er ook niet op om rustig aan te doen ?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:06 schreef coban het volgende:
Hehe, moest lachen..
Het is trouwens niet zo dat ik daadwerkelijk teveel heb gegeten, je lichaam kan er niet tegen om plots zoveel te eten. Had je zelf ook wel kunnen bedenken, niet?
Huh watquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
in het rijtje, ik heb zware botten, zelfs van water kom ik aan, etc.
gewoon van genieten en daarna een balansdagje!
ow. leg eens uit dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:07 schreef coban het volgende:
[..]
Huh wat. Volgens mij vat jij het anders op
Als je de hele dag niet eet, dan went je lichaam eraan. Het gaat op spaarstand zegmaar. Als je dan opeens 's avonds gaat eten, ookal is het maar een bordje soep dan zit je echt gelijk vol. Je zou denken van niet maar is toch echt zoquote:
Precies. Op deze manier kunnen wij de undercover AIVD'ers verwelkomen die om 8:30 stipt op komen dagen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:49 schreef Weissman het volgende:
[..]
Oh het is dus van het geloof uit dat je je niet aan afspraken hoeft te houden en laat mag komen ?
Bullshit ligt aan je manier van "eten". Als ik vast heb ik er geen last van.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:10 schreef coban het volgende:
Als je de hele dag niet eet, dan went je lichaam eraan. Het gaat op spaarstand zegmaar. Als je dan opeens 's avonds gaat eten, ookal is het maar een bordje soep dan zit je echt gelijk vol. Je zou denken van niet maar is toch echt zoen moet je nagaan wat er gebeurt als je een heel maaltijd gaat eten
Buikpijn
.
Alle mensen die vasten die ik ken hebben hetzelfde. Ik ga geen verhaal voor de lol lullen. Bye.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
Bullshit ligt aan je manier van "eten". Als ik vast heb ik er geen last van.
Jullie geloven in verhalen dus waarom zou je er niet 1 verzinnenquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:16 schreef coban het volgende:
Alle mensen die vasten die ik ken hebben hetzelfde. Ik ga geen verhaal voor de lol lullen. Bye.
Je eigen regels maken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De tien dagen na het feest zijn Fardh geworden!
video! geluid! asapquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 04:38 schreef rakotto het volgende:
Foooooooooooook, je kunt niet fatsoenlijk slapen. Ze zijn al sinds de Fajr bezig met de takbir hier.Dus sinds 3:30... Alle moskeeen
Tof, zo proef je tenminste echt die sfeer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 04:38 schreef rakotto het volgende:
Foooooooooooook, je kunt niet fatsoenlijk slapen. Ze zijn al sinds de Fajr bezig met de takbir hier.Dus sinds 3:30... Alle moskeeen
Geeft niet joh, was 't zelfde gebed als vorig jaar, en volgend jaar doen ze 't overquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:11 schreef Baghdaddy het volgende:
Te laat gekomen voor het gebed, jammer.
Klopt! In ieder geval ied mubarak voor ieder! Moge jullie vasten geaccepteerd zijn!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
Geeft niet joh, was 't zelfde gebed als vorig jaar, en volgend jaar doen ze 't over
Eid Mubarak allen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:38 schreef zarGon het volgende:
Arkadaşlar, Ramazan Bayramınız mübarek olsun!
Je maakt mijn dag nog erger.quote:
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
Je maakt mijn dag nog erger.![]()
Iedereen in Egypte zegt nu Eid Saeed ipv Eid Mubarak.
Whahaquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hier bij mij ook. Wel een verschil vergeleken met vorig jaarquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:01 schreef msnk het volgende:
Veel plezier allemaal
Er zijn toch ontzettend veel Marokkaanse studenten die geen vrijaf hadden genomen, had ik niet verwacht
Dat hoor je vanzelf toch?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef Mss het volgende:
Het zijn Marokkaanse moslims, beginnen ze dan vandaag met feesten?
Haha ja, ik kwam heel weinig Turken tegenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:37 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Hier bij mij ook. Wel een verschil vergeleken met vorig jaar. De Turken etc. hebben wel vrij genomen van wat ik zie
.
Zeg maar gewoon Eid Mubarak, lekker simpel en vinden ze vast heel liefquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef Mss het volgende:
Hoi Mensen
Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik wil een aantal collega's een fijn suikerfeest wensen, maar ik weer niet precies wanneer het voor hun nou begint. Het zijn Marokkaanse moslims, beginnen ze dan vandaag met feesten?
En wat is gebruikelijk om te wensen? 'Fijne dagen'?
whehe kan ik me goed voorstellen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
Kan zo snel niet een Nederlandse site vinden, hence deze Engelse site: http://islam.about.com/library/glossary/bldef-eidmubarak.htm.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef Mss het volgende:
Hoi Mensen
Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik wil een aantal collega's een fijn suikerfeest wensen, maar ik weer niet precies wanneer het voor hun nou begint. Het zijn Marokkaanse moslims, beginnen ze dan vandaag met feesten?
Vergeet niet te vragen of zo een biertje willen. Hebben die mensen wel verdient na een maand lang vastenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef Mss het volgende:
Hoi Mensen
ja je moet wat he met de crisisquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:47 schreef Weissman het volgende:
Echte bazen vasten 350 dagen per jaar
Sentimenteel doen over iets religieusquote:Op zaterdag 3 september 2011 02:40 schreef o.us het volgende:
Ik ga het eerlijk gezegd best wel missen.
Er is niks uncools aan hoe iemand zijn eigen levenswijze beleeft en waardeert.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:43 schreef Weissman het volgende:
[..]
Sentimenteel doen over iets religieus
mijn o.us, wat doe jewaar is je coolness ?
Je hebt gelijk. Vergeef me mijn kortzichtigheid.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:46 schreef o.us het volgende:
Er is niks uncools aan hoe iemand zijn eigen levenswijze beleeft en waardeert.
Vrijdag.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:19 schreef waaromniet1988 het volgende:
Het was toch donderdag of vrijdag?
Waar heb jij het gehoord dan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:23 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb het zojuist gehoord. Ramadan Kareem broeders en zusters
quote:
quote:Assalaam oe alaikoem, beste broeders en zusters,
Hierbij willen wij jullie op de hoogte brengen dat morgen de maand Ramadan begint. Dit is aangekondigd door o.a. Saoedi-Arabië en Qatar (de nieuwe maan is gezien).
Daarom zullen wij inshaAllah vannacht (na salat ul Isha) beginnen met salat u Tarawieh in moskee El-Feth, oude stationsweg 37 te Bergen op Zoom.
De komende 4 weken heeft het moskeebestuur ism Al-bidayah een heel ramadanprogramma opgesteld. Pluk daar de vruchten van en laat deze maand niet aan jou voorbijgaan. Het programma zal zsm bekend gemaakt worden.
“Ga vasten wanneer jullie hem (de nieuwe maan) zien en hou op met vasten wanneer jullie hem (de nieuwe maan zien). Wanneer het boven jullie bewolkt is, maak dan de (voorgaande maand) Shabaan vol tot hij dertig dagen is.” [Bukhari & Muslim]
Een gezegende Ramadan toegewenst,
wassalaam oe 3aleikoum warahmatoullahi wabarakatoeh,
Het moskeebestuur en Al-bidayah
Iqraquote:
Op speciale en feestdagen altijd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:29 schreef De_Ilias het volgende:
Ramadaan Mubarak
(Triggershot doe je ook mee aan de ramadaan vastenmaand?)
Feestdagen (althans offerfeest en suikerfeest) zijn nu net de enige dagen waarop het verboden is te vasten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op speciale en feestdagen altijd.
Ik doe altijd mee met speciale dagen en feestdagen, dat is wat ik bedoelde, niet dat ik dan vast.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:20 schreef Bilge het volgende:
[..]
Feestdagen (althans offerfeest en suikerfeest) zijn nu net de enige dagen waarop het verboden is te vasten.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doe altijd mee met speciale dagen en feestdagen, dat is wat ik bedoelde, niet dat ik dan vast.
Dus je doet niet mee aan het vasten?quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doe altijd mee met speciale dagen en feestdagen, dat is wat ik bedoelde, niet dat ik dan vast.
Alleen met pasen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:52 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dus je doet niet mee aan het vasten?
Je bent van Moslim naar Christen gegaan, ik denk dat je ouders en je familie het met je te doen hebben dan, of valt dat wel mee?quote:
Alleen op feestdagen hebben ze het met mij te doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je bent van Moslim naar Christen gegaan, ik denk dat je ouders en je familie het met je te doen hebben dan, of valt dat wel mee?
Ditquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |