Kan zo snel niet een Nederlandse site vinden, hence deze Engelse site: http://islam.about.com/library/glossary/bldef-eidmubarak.htm.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef Mss het volgende:
Hoi Mensen
Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik wil een aantal collega's een fijn suikerfeest wensen, maar ik weer niet precies wanneer het voor hun nou begint. Het zijn Marokkaanse moslims, beginnen ze dan vandaag met feesten?
En wat is gebruikelijk om te wensen? 'Fijne dagen'?
Vergeet niet te vragen of zo een biertje willen. Hebben die mensen wel verdient na een maand lang vastenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:39 schreef Mss het volgende:
Hoi Mensen
Ik heb even een vraagje aan jullie. Ik wil een aantal collega's een fijn suikerfeest wensen, maar ik weer niet precies wanneer het voor hun nou begint. Het zijn Marokkaanse moslims, beginnen ze dan vandaag met feesten?
En wat is gebruikelijk om te wensen? 'Fijne dagen'?
ja je moet wat he met de crisisquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:47 schreef Weissman het volgende:
Echte bazen vasten 350 dagen per jaar
Sentimenteel doen over iets religieusquote:Op zaterdag 3 september 2011 02:40 schreef o.us het volgende:
Ik ga het eerlijk gezegd best wel missen.
Er is niks uncools aan hoe iemand zijn eigen levenswijze beleeft en waardeert.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:43 schreef Weissman het volgende:
[..]
Sentimenteel doen over iets religieus
mijn o.us, wat doe jewaar is je coolness ?
Je hebt gelijk. Vergeef me mijn kortzichtigheid.quote:Op zaterdag 3 september 2011 02:46 schreef o.us het volgende:
Er is niks uncools aan hoe iemand zijn eigen levenswijze beleeft en waardeert.
Vrijdag.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:19 schreef waaromniet1988 het volgende:
Het was toch donderdag of vrijdag?
Waar heb jij het gehoord dan?quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:23 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb het zojuist gehoord. Ramadan Kareem broeders en zusters
quote:
quote:Assalaam oe alaikoem, beste broeders en zusters,
Hierbij willen wij jullie op de hoogte brengen dat morgen de maand Ramadan begint. Dit is aangekondigd door o.a. Saoedi-Arabië en Qatar (de nieuwe maan is gezien).
Daarom zullen wij inshaAllah vannacht (na salat ul Isha) beginnen met salat u Tarawieh in moskee El-Feth, oude stationsweg 37 te Bergen op Zoom.
De komende 4 weken heeft het moskeebestuur ism Al-bidayah een heel ramadanprogramma opgesteld. Pluk daar de vruchten van en laat deze maand niet aan jou voorbijgaan. Het programma zal zsm bekend gemaakt worden.
“Ga vasten wanneer jullie hem (de nieuwe maan) zien en hou op met vasten wanneer jullie hem (de nieuwe maan zien). Wanneer het boven jullie bewolkt is, maak dan de (voorgaande maand) Shabaan vol tot hij dertig dagen is.” [Bukhari & Muslim]
Een gezegende Ramadan toegewenst,
wassalaam oe 3aleikoum warahmatoullahi wabarakatoeh,
Het moskeebestuur en Al-bidayah
Iqraquote:
Op speciale en feestdagen altijd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:29 schreef De_Ilias het volgende:
Ramadaan Mubarak
(Triggershot doe je ook mee aan de ramadaan vastenmaand?)
Feestdagen (althans offerfeest en suikerfeest) zijn nu net de enige dagen waarop het verboden is te vasten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Op speciale en feestdagen altijd.
Ik doe altijd mee met speciale dagen en feestdagen, dat is wat ik bedoelde, niet dat ik dan vast.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:20 schreef Bilge het volgende:
[..]
Feestdagen (althans offerfeest en suikerfeest) zijn nu net de enige dagen waarop het verboden is te vasten.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doe altijd mee met speciale dagen en feestdagen, dat is wat ik bedoelde, niet dat ik dan vast.
Dus je doet niet mee aan het vasten?quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik doe altijd mee met speciale dagen en feestdagen, dat is wat ik bedoelde, niet dat ik dan vast.
Alleen met pasen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 21:52 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Dus je doet niet mee aan het vasten?
Je bent van Moslim naar Christen gegaan, ik denk dat je ouders en je familie het met je te doen hebben dan, of valt dat wel mee?quote:
Alleen op feestdagen hebben ze het met mij te doen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:02 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Je bent van Moslim naar Christen gegaan, ik denk dat je ouders en je familie het met je te doen hebben dan, of valt dat wel mee?
Ditquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |