SPOILER: De Radio49 DJ's (in alfabetische volgorde)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's. Een bepaald nummer of thema in gedachten? Vraag het eens in het topic, wie weet is er wel iemand die het draait! Zo niet, mag je - als je het leuk vindt - dat zélf doen!
En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppie (de verzoekjes-automaat) voor lekkere muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hierbeneden om iets aan te vragen. Guppie wordt beheerd door robdriessen en kan ook bediend worden door Viro, Knetterkrankjorum,Outpost76 en Symphonic.
Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het rooster kan door een PM (liefst naar 2 of meer personen) te sturen naar Mr-green, Samzz, Gewoonfaye, Knetterkrankjorum of Carooltje79.
Nadat je op het rooster bent gezet ontvang je de gegevens waarmee je kan inloggen op de stream.
LET OP: DJ's moeten zich minimaal 10 minuten voor hun show melden in het topic, zijn ze er niet dan wordt hun uurtje weggegeven!
Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Niet echt, draai wat je leuk vindt, of juist totaal iets anders. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!
Jingles
Er zijn door DJ Luke een aantal standaard Radio 49 jingles gemaakt die voor iedereen zijn te gebruiken. Download hier!
Luisteren in een media player?
Dat kan, klik hier om naar Radio 49 in je media player te luisteren.
Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte! Het topic is voornamelijk bedoeld voor feedback voor de DJ's.
Statistieken
Uiteraard zijn er statistieken voor deze reeks: http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=16
Last.FM account voor SAM gebruiken is dit mogelijk?
Ja uiteraard is er ook door onze DJ's onderzoek gedaan naar Last.fm link te leggen.
Handleiding is te volgen hiero: (Waarschuwing kan technische info bevatten).
Handleiding voor Last.fm & Sam Scrobbling.
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
Ik kan bij jou dat plaatje van die ridder niet gebruiken.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:10 schreef Tha_Erik het volgende:
En ik kan me geen gezeik herinneren en als iemand zeikt op roosterpeeps dan krijgen ze met mij aan de stok! Zo!
Ja. Dat zei ik. Carool bijvoorbeeld, is er praktisch nooit, dus waarom is zij nog roostermaker?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:10 schreef heloef het volgende:
[..]
Zo'n enorme bitchfight was het niet.
Werd ook nog gezegd dat de roostermakers misschien geevalueerd moest worden of zoiets.
Euh, sinds wanneer?quote:
Dat Lego-poppetje?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:12 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik kan bij jou dat plaatje van die ridder niet gebruiken.
jawohlquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:12 schreef heloef het volgende:
[..]
Welkquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:12 schreef heloef het volgende:
[..]
ik heb het rooster niet aangemaakt en jullie toegang gegeven maar mr-green.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. Dat zei ik. Carool bijvoorbeeld, is er praktisch nooit, dus waarom is zij nog roostermaker?
Zo bedoel ik dat..
[..]
Euh, sinds wanneer?.
Daar ben ik het ook mee eens, als iemand heel lang inactief is kan je beter iemand anders aanstellen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:13 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja. Dat zei ik. Carool bijvoorbeeld, is er praktisch nooit, dus waarom is zij nog roostermaker?
Zo bedoel ik dat..
Maakt hem dat automatisch baas of zo?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:15 schreef Viro het volgende:
[..]
ik heb het rooster niet aangemaakt en jullie toegang gegeven maar mr-green.Ik deed samen met redskillz de stream opzetten en beheren. En daarna uitvogelen hoe sam versie van guppie werkte
Je moet de nummers handmatige toevoegen. Sam voegt ze nieuwe MP3 niet automatisch toequote:Op maandag 29 augustus 2011 17:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Welk?
En wie kan me uitleggen waarom ik mijn nieuwe mapje met liedjes niet kan zien in SAM terwijl ik die wel bij al mijn andere muziek heb gezet?
quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Welk?
En wie kan me uitleggen waarom ik mijn nieuwe mapje met liedjes niet kan zien in SAM terwijl ik die wel bij al mijn andere muziek heb gezet?
Ah. Dan ga ik even zoeken hoe dat dan moetquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:16 schreef Viro het volgende:
[..]
Je moet de nummers handmatige toevoegen. Sam voegt ze nieuwe MP3 niet automatisch toe
Van wat ik weet heeft hij het initiatief genomen qua rooster en jullie aangesproken. Ik weet niet hoehet precies is gegaan. Correct me if im wrongquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maakt hem dat automatisch baas of zo?. Voor zover ik weet doen wij roostermakers alles namelijk in gezamenlijk overleg.
Ja hoi terug.quote:
Voor zover ik het weet is er geen baas of iemand die iets aanstuurt. En dat moet ook niet, vind ik.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:17 schreef Viro het volgende:
[..]
Van wat ik weet heeft hij het initiatief genomen qua rooster en jullie aangesproken. Ik weet niet hoehet precies is gegaan. Correct me if im wrong
Leve de anarchie!quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Voor zover ik het weet is er geen baas of iemand die iets aanstuurt. En dat moet ook niet, vind ik.
Helpquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:17 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ah. Dan ga ik even zoeken hoe dat dan moet.
Wie wat en waar?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:20 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Help? Ik dacht dat de groene plus een goede gok zou zijn, maar daar kan ik dan weer niks in aanklikken
, alle opties zijn grijs en onaanklikbaar.
Ik nam het een keer voor iemand op toen kreeg ik dat plaatje.quote:
Nummers toevoegen in SAM.quote:
tracks mapje selecteren, dan daar onder net naast de groene plus en dan add directory (of ctrl+d)quote:
De heldquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:21 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik nam het een keer voor iemand op toen kreeg ik dat plaatje.
Oh mijn god mooie discussie was dat, zijn enige argument was dat hij al wijven neukte toen ik op de basisschool zat.
Als iedereen inspraak heeft, heeft iedereen een klein beetje macht: wil tot macht in uitvoering.quote:
Omgquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Als iedereen inspraak heeft, heeft iedereen een klein beetje macht: wil tot macht in uitvoering.
1 probleem, de roostermensen hebben eigenlijk helemaal geen macht, maar maken het overzichtelijk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Als iedereen inspraak heeft, heeft iedereen een klein beetje macht: wil tot macht in uitvoering.
anale ontmaagding voor we jou een functie geven tot beheer van stream oidquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:24 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wait wut?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:26 schreef Viro het volgende:
[..]
anale ontmaagding voor we jou een functie geven tot beheer van stream oid
Overzicht creëren is ook een vorm van controle, ergo: macht.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:26 schreef Zokunen het volgende:
[..]
1 probleem, de roostermensen hebben eigenlijk helemaal geen macht, maar maken het overzichtelijk.
quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:26 schreef Viro het volgende:
[..]
anale ontmaagding voor we jou een functie geven tot beheer van stream oid
Niet mee eens, maar als jij het zo ziet moet je dat doenquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:27 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Overzicht creëren is ook een vorm van controle, ergo: macht.
Niet mijn woorden, dat zijn de woorden van Nietzsche. Kom net van een discussie m.b.t. wil tot macht vandaanquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:29 schreef Zokunen het volgende:
[..]
Niet mee eens, maar als jij het zo ziet moet je dat doen
Zal ook in een andere context geweest zijn dan, niet enkel in het bijhouden van een rooster van een online radiostationquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:31 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Niet mijn woorden, dat zijn de woorden van Nietzsche. Kom net van een discussie m.b.t. wil tot macht vandaan
Echt ik wil nu gewoon weer naar school en een bijbaan gaan zoeken.quote:
Dat iedereen de wil tot macht heeft en dat dat niet enkel inhoud 'de macht over anderen'quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:34 schreef Zokunen het volgende:
[..]
Zal ook in een andere context geweest zijn dan, niet enkel in het bijhouden van een rooster van een online radiostation
Begin discussies in F&L, leer je nog wat vanquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:35 schreef heloef het volgende:
[..]
Echt ik wil nu gewoon weer naar school en een bijbaan gaan zoeken.
Verveel me de tering.
Dat is dan wel weer waar iedereen wil enige controle over zijn leven, al heb je zelf maar weinig controle toch wil iedereen het hebben.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:36 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat iedereen de wil tot macht heeft en dat dat niet enkel inhoud 'de macht over anderen'
Exact.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:37 schreef Zokunen het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer waar iedereen wil enige controle over zijn leven, al heb je zelf maar weinig controle toch wil iedereen het hebben.
Begin jij nou ook al?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:37 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Begin discussies in F&L, leer je nog wat vanEn doe mee met maffiaspel
Slaap lekker lieverd.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:38 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik ga slapen. Genoeg strijd gehad vandaag
Dude, ik was SL bij de sinterklaas versie van vorig jaar, ben begonnen toen ik nog in [singles] postte...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:38 schreef heloef het volgende:
[..]
Begin jij nou ook al?![]()
Damn jullie nemen wel veel van elkaar over.
Postte jij in Singles?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:40 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dude, ik was SL bij de sinterklaas versie van vorig jaar, ben begonnen toen ik nog in [singles] postte...
Ik heb zo'n beetje alle SCs gehad in mijn zoektocht toen ONZ SC de nek om werd gedraaid... (TAL SC, KSC, iets in TRU, iets in MUZ, PUB SC natuurlijk en KLB SC)quote:
ninja edit van je...quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:44 schreef WickedTunes het volgende:
Hebben we het nu weer over het rooster en de roostermakers... neeeehhh!!!![]()
Peace man!![]()
Ik moet een keer in PUB gaan zitten denk ik, lijkt me lachen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:43 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n beetje alle SCs gehad in mijn zoektocht toen ONZ SC de nek om werd gedraaid... (TAL SC, KSC, iets in TRU, iets in MUZ, PUB SC natuurlijk en KLB SC)
De goede ouwe tijd is wel een beetje voorbij, allemaal kutnewbies. (ok, toen ik daar nog voor ONZ SC zat, was ik ook een kutnewbie...)quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:45 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik moet een keer in PUB gaan zitten denk ik, lijkt me lachen.
Snel he?quote:
Het is vanaf 20.30....quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:47 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Snel he?
BTW: Samzz en Faye, kheb jullie PM gestuurd over draaien vanaaf... in t gat van 20.15 - 22.00u![]()
Vraagje: Willen jullie zo nog een keer "1 album, 2 tracks" doen?![]()
Ohja, idd ik zie t ...quote:
Ook leuk.quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:51 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Ohja, idd ik zie t ...
Enne: leuk!
Andere optie zou kunnen zijn: Ik draai onbekende nummers van bekende albums
Of niet echt albums, maar bekende artiesten. Dan heeft iedereen vaak de gedoodverfde nummers in het hoofd en draai ik onbekender werk van deze artiestquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Ook leuk.
Ben wel benieuwd wat je verstaat onder een bekend album?
Meer luisteraars is altijd lekker!quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef naatje_1 het volgende:
Is er weer promotie nodig voor Radio 49 trouwens? (kortom: hebben we genoeg luisteraars?)
altijd goed om te promoten, maar dit is wel een piraat he, niet echt legaal enzoquote:Op maandag 29 augustus 2011 17:57 schreef naatje_1 het volgende:
Is er weer promotie nodig voor Radio 49 trouwens? (kortom: hebben we genoeg luisteraars?)
Hoezo niet legaal?quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:58 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
altijd goed om te promoten, maar dit is wel een piraat he, niet echt legaal enzo
We draaien via Radionomy --> legaal!quote:Op maandag 29 augustus 2011 17:58 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
altijd goed om te promoten, maar dit is wel een piraat he, niet echt legaal enzo
worden er buma rechten betaald dan? Heeft elke dj alle muziek legaal verkregen?quote:
Hoe de dj's aan hun muziek komen is hun zaak. De zender is volkomen legaal. Zie ToT's post.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
worden er buma rechten betaald dan? Heeft elke dj alle muziek legaal verkregen?
Er wordt gewoon geld afgedragen aan de BUMA/Stemra.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
quote:Als een radio na die 6 maanden niet kan voldoen aan een gemiddelde van 130 luisteruren per dag over de laatste 30 dagen kan je nog steeds gebruik blijven maken van de diensten die Radionomy levert maar dan ben je wel zelf verantwoordelijk voor de afdracht van de rechten bij Sabam en Simim voor Belgie en Buma/Stemra en Sena voor Nederland.
Ben wel benieuwd aan welke gemiddelde wij zitten. Viro.... als je dit leest, kun je dat dan eens posten?quote:
Nice, op Youtube?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:05 schreef Viro het volgende:
Zo film voor het installeren en instellen van sam is klaar nu nog editten en dan kan ik het online zetten
quote:Uitzendrechten
Wie op legale wijze auteursrechtelijk werk wil uitzenden op een eigen webradiostation (bijvoorbeeld aangeboden via Shoutcast-zendersoftware), moet daar een vergoeding voor betalen. Maar het kost niets om een legale zender te starten via Radionomy, zo belooft het bedrijf in een vraag- en antwoordlijst. Radionomy betaalt namelijk de royaltykosten. Hierover is een overeenkomst gesloten met de Belgische auteursrechtenorganisatie Sabam.
De kosten van uitzendrechten worden gefinancierd met inkomsten uit commercials die op de zenders worden uitgezonden. Radiomakers ontvangen een deel van de reclameopbrengsten, afhankelijk van de grootte van hun publiek.
Als de jongeren staatszender (3FM) in diverse programma's gewoon openlijk over 'illegaal' downloaden praat, mogen wij dat ook!quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:00 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
Lekker genieten van deze goede muziek dan.quote:
Wicked draait dan, heb het nog niet aan kunnen passen ivm school.quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:13 schreef mr-green het volgende:
avond
ps: ik zie dat er nog en gat is van 20.30 tot 22.00
okquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wicked draait dan, heb het nog niet aan kunnen passen ivm school.
nog wel, maar ik had Samzz al PM gestuurdquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:13 schreef mr-green het volgende:
avond
ps: ik zie dat er nog en gat is van 20.30 tot 22.00
genre?quote:Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
nog wel, maar ik had Samzz al PM gestuurd
"Wicked - Onbekend mooi" (Bekende artiesten, minder of onbekende nummers)quote:
Idd... hierboven lees je al dat er mss aan promotie gedaan moet worden voor meer forumbezoekers en meer luisteraars... De scholen en t werk is weer begonnen, maar het is nu wel erg rustig met 8 man op een avond. Behalve gisteren, toen hadden we 17 lui onlinequote:Op maandag 29 augustus 2011 18:17 schreef mr-green het volgende:
Het is trouwens wel erg rustig de laatste tijd...
staat eropquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:17 schreef WickedTunes het volgende:
[..]
"Wicked - Onbekend mooi" (Bekende artiesten, minder of onbekende nummers)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |