Geen Naked City, maar een ander project van Zorn en vervolgvraag qua naam.quote:formed in 1991, includes John Zorn (b. 1953, New York, NY) on alto sax, Bill Laswell (b. 1950) on bass, and onetime Napalm Death drummer Mick Harris. Zorn is a well-known bebop and free jazz artist, while Laswell has played free jazz with several groups and produced albums for jazz, metal, alternative, and pop artists; both are very active on the New York City avant-garde jazz scene
schaap001 +1quote:
quote:werd opgericht nadat zanger
en drummer Tom Morley in een kraakpand gingen wonen, omdat ze de kunstacademie beu waren. Een oude schoolvriend van
, Nial Jinks, werd gevraagd basgitarist te worden. Matthew Kay, die ook in het kraakpand woonde werd hun manager en speelde soms met de groep mee op keyboard. De bandnaam was gebaseerd op een boek dat Gartside aan het lezen was: Selections from political writings. Dat boek bestond uit politieke geschriften van de Italiaanse marxist Antonio Gramsci uit de jaren 10 en 20 van de 20e eeuw. De originele Italiaanse titel van het boek was .... Deze term werd veranderd in
De groep begon als linksgeoriënteerde postpunkgroep. In november 1978 bracht de groep voor het eerst een singletje uit met de titel Skank bloc bologna. Van de single werden ongeveer 15000 exemplaren verkocht. Rond dezelfde periode geeft de groep ook zijn eerste optreden en op 12 december mocht de groep zijn eerste Peel Session opnemen, die enkele dagen later werd uitgezonden. In 1979 stond de groep in het voorprogramma van Gang Of Four en Joy Division. Ook werd in juni van dat jaar een tweede Peel Session opgenomen, die later dat jaar op een ep werd uitgebracht. Aan het eind van dat jaar liepechter een longontsteking op, waarna hij terugkeerde naar zijn ouderlijk huis in het zuiden van Wales om aan te sterken. In die periode luisterde hij veel naar funk, soul en R&B. Toen hij eind 1980 terugkeerde naar de groep, veranderde deze mee met de stijl van
en werden de linkse ideologieën minder prominent. Hoewel alle leden aanvankelijk hiermee instemden, verliet Jinks later in het jaar de groep. Kay, die soms keyboard speelde, ging zich nu geheel richten op het managen van de groep.
quote:
cafca +1quote:
quote:The instruments of the band only consist of an organ and a drumkit. The duo makes dark, danceable rock.
quote:, what you like is in the limo
, what you get is no tomorrow
, what you need you have to borrow
![]()
Echt? 2 jaar geleden op Supersonic gezien en dat was erg entertaining.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:26 schreef ranja het volgende:
Niet echt, ben er al een keer na anderhalf nummer bij weggelopen
Qua 2 mans (m/v) bands,quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:31 schreef bartrid het volgende:
Echt? 2 jaar geleden op Supersonic gezien en dat was erg entertaining.
Vergeet bas en drum nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Qua 2 mans (m/v) bands,
Gitaar + drum =![]()
Orgel + drum =
Yeh Yehquote:
Is correct.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef ranja het volgende:
[..]
op dezelfde manier.... Lester Bowie?
quote:(12 November 1959 — 10 May 1998)[1] was an American blues harmonica player and singer.
de eerste?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:02 schreef MrManuel het volgende:
* MrManuel heeft 2 super leuke vragen klaar staan en twijfelt welke hij moet stellen!
Moet toch eerst wachten tot ik de +1 krijg?quote:
Haha.. Nee ik bedoel echt dat er in het liedje meedere malen een toeter te horen isquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:12 schreef Burnett het volgende:
Ik heb een toeter op mijn waterscooter...
Geen idee van wie..., Gebroeders Co...?
Rinus is master.. maar is dus niet wat ik zoek haha..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:12 schreef MadMaster het volgende:
Hoewel ik er wel 30 kan bedenken (kan je iets specifieker zijn?), ga ik voor 'Toeter, toeter, toeter, met Romana op de scooter' van Rinus natuurlijk...
Nee echt een auto toeter! :pquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:21 schreef MadMaster het volgende:
Toeters zoals in deze rond 2.20 of...
Nee.. En ik ga zo naar bed moet ik het dan nog vertellen voordat ik ga slapen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:55 schreef ranja het volgende:
golden earring - clear night moon light
Sailor als Nederlandse bandquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 23:13 schreef dekatophetspek het volgende:
of bedoel je misschien Sailor ?
Wat van wie?quote:Nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah
Nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah, nah
Wow
Nah, nah, nah, nah
Ha, ha, wow, wow, wow
Na, na, na, na, na, na, yeah
Na, na, na, na, na, na, go for it
Na, na, na, na, na, na, wow, wow, wow
Na, na, na, na, na, na, yeah, yeah
Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da, wow
Da, da, da, da, da, da
Da, da, da, da, da, da, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
, I like it
, I can feel it
, go
, ah ha
, ah ha, uh
, woo hoo
![]()
Iggy +1quote:Op woensdag 31 augustus 2011 09:45 schreef iggyinthehouse het volgende:
State of Shock - Jackson & Jagger
quote:"" is a song originally written and recorded by
for their 1981 album
.
covered "
" on the 1982 album
produced by
.
version of the song features an all-star choir. The single was reissued in Europe in 1990 in support of a compilation album entitled The Best of
.
ranja +1quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:12 schreef ranja het volgende:
State of Independence? Jon & vangelis/Donna Summer
quote:(born August 31,
) is an American singer-songwriter.
Inshe was pronounced the youngest artist to write, produce, and perform a No. 1 single on the Billboard Hot 100, with her song
and she remains the youngest female to write, record, and perform a No. 1 single to date.
ach ja..quote:
Goed gezien, lijkt me dat ze ook niet alleen voor een verkoudheid in een kliniek komt...quote:
Die heb ik nog niet zo heel lang geleden gevraagd. En die ziet er nog best goed uitquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Well, you can rock it you can roll it
You can stop and you can stroll it![]()
When the record starts spinnin'
You *chalypso* when you chicken![]()
Do the dance sensation that is sweepin' the nation![]()
in dit geval was het de eerstequote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:47 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
At the Hop, van Danny & the Juniors of Sha-na-na, als je meer van de Woodstock-generatie bent.
quote:Speakers on the ceiling
Speakers in the door
Speakers in the dashboard
Speakers on the floor
bijna 2 jaar een eigen autoquote:
Wat van wie ?quote:Especially when I'm lonely
I need the noises of destruction
When there's nothing new
Helaas, wel een (dubbele) vervolgvraag:quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alvast een gokje op Dave Edmunds
Wat, van wie?quote:Don't look at the carpet, I drew something awful on it
See
Youre such a wonderful person
But you got problems oh-oh-oh-oh
Ill never touch you
Waren dan ook bandmattiesquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:07 schreef Blogman het volgende:
cafca +1
De een doet me altijd aan de ander denken..
Breaking Glass van Bowi(e)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Helaas, wel een (dubbele) vervolgvraag:
[..]
Wat, van wie?
Nee, van Lowquote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Breaking Glass van Bowi(e)
Hij's schitterend!
quote:A glass is falling
I hear it shatter
maybe it's raining
faster and faster
Wat van wie?quote:And then Georgie would make the fire light
As it was log wood burnin' through the night
Then we would cook corn meal porridge
Of which I'll share with you
.... ging ze eerst over die zwarte?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voordat ze Over de Rooie ging..
Dat weet ik niet..daarvoor zat ze iig in een 'Wie ben ik?'-fase..quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:26 schreef cafca het volgende:
[..]
.... ging ze eerst over die zwarte?
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voordat ze Over de Rooie ging..
quote:
Welke musical wordt hier 'besproken'?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat weet ik niet..daarvoor zat ze iig in een 'Wie ben ik?'-fase..
Krèk.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:40 schreef Arn0 het volgende:
Ze staan allemaal op het festival Into The Great Wide Open?
Haha nee, goede gok maar het was tijdens This Is Hardcore.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:45 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
was dit tijdens Do you remember the first time?
Hehe, volgens mij is dat niet de 1e keer dat je die vergelijking trektquote:
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:44 schreef ranja het volgende:
zo moeilijk is het toch echt niet, bovendien vervolgvraag
nee, slechts 1 getal goedquote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:33 schreef Blogman het volgende:
06:23:10:13 Up Evil dan ? Dan nog zou ik het punt aan TWP geven, maar goed.
En verder: nooit geweten of opgevallenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:44 schreef ranja het volgende:
zo moeilijk is het toch echt niet, bovendien vervolgvraag
oftewel FUCK Up Evil, net als die andere EVIL Off isquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:03 schreef schaap001 het volgende:
I get it.... 06:21:03:11 Up Evil
danzkij dit:
[..]
En verder: nooit geweten of opgevallencool
quote:Every pro electric-bass player and their mothers wore out the grooves of this record when it first came out, trying to cop's speedy, thundering, slapped-thumb bass licks.
Yet ultimately, it was's rapidly developing compositional skills that made this album so listenable and so much fun for the rest of us, then and now. The title track not only contributed a killer riff to the bass vocabulary; it is a cunningly organized piece of music with a well-defined structure.
Moreover,follows his calling card with two tunes that are even more memorable -- the sauntering ballad "Quiet Afternoon" and an ebullient, Brazilian percussion-laced number with a good string arrangement and a terrific groove, "The Dancer."
also brings out the standup bass for a soulful acoustic dialogue with John McLaughlin on "Desert Song." Evidently enthused by their leader's material, David Sancious (keyboards) and Raymond Gomez (guitars) deliver some of their best solos on records -- and with George Duke on hand on one cut, you hear some preliminary flickerings of
's ventures into the commercial sphere. But at this point in time,
was triumphantly proving that it was possible to be both good and commercial at the same time.
... in z'n soort, moet ik waarschijnlijk vrezen...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:03 schreef ranja het volgende:
Hm voor een klassieker komt-ie me wel erg onbekend voor...
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:06 schreef Litpho het volgende:
Met die namen en de slap bass zit ik te denken aan Stanley Clarke.
Waar ik verder geen albums van kenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:06 schreef Litpho het volgende:
Met die namen en de slap bass zit ik te denken aan Stanley Clarke.
Nou, bedanktquote:Op donderdag 1 september 2011 08:59 schreef schaap001 het volgende:
Van mij ook, hoor!
Album heet School Days (van Stanley Clarke dus)
Litpho + 1
take off your pants and jacket is ook niet al te best...quote:Op donderdag 1 september 2011 10:40 schreef ranja het volgende:
De prijs voor slechtst bedachte album titel gaat wat mij betreft naar:
You Can Tune a Piano, But You Can't Tuna Fish
Van welke band komt deze woordgarp?
En om nou helemaal te miereneuken, dat is een van de Waters solo tracks op kant Bquote:Op donderdag 1 september 2011 11:13 schreef Blogman het volgende:
Pink Floyd heeft op Ummagumma een liedje over kleine diertjes gemaakt. Hoe heet dat liedje precies ?
Ach, als alle zelfstandige naamwoorden er in ieder geval maar in staan.
Dat heeft iets grappigs gezien jouw usernaam en het antwoordquote:Op donderdag 1 september 2011 12:38 schreef dekatophetspek het volgende:
Ooh nooit geweten dat ze nog een andere naam hadden voor Warsaw?
Goed genoeg. Het was "See jungle! See jungle! Go join your gang yeah! City all over, go ape crazyquote:Op donderdag 1 september 2011 15:10 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga voorlopig even voor:
Bow Wow Wow - Go Jungle, Go Jungle! Join Your Gang, City All Over! Go Ape Crazy! of iets dergelijks...![]()
quote:She dreams of nineteen sixty-nine
Before the soldiers came
The life was cheap on bread and wine
And sharing meant no shame
She is awakened by the screams
Of rockets flying from nearby
And scared she clings onto her dreams
To beat the fear that she might die
And who will have won
When the soldiers have gone
Wat van wie dan?quote:And even when you're healthy
And your colour schemes delight
Down below those dandy clothes
You're just a shade too white
Shade too white!
Shade too white!
Deed ie toen al aan solo-nummers ?quote:En om nou helemaal te miereneuken, dat is een van de Waters solo tracks op kant B
Alle nummers op die kant zijn solo nummers van de diverse leden.quote:Op donderdag 1 september 2011 18:06 schreef Blogman het volgende:
[..]
Deed ie toen al aan solo-nummers ?
Katenspek +1quote:Op donderdag 1 september 2011 21:30 schreef dekatophetspek het volgende:
Kings of the wild frontier ?
Is dat niet Insane Clown Posse???quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:10 schreef cafca het volgende:
Ik herken het 2e plaatje niet, en heb geen idee over een link tussen 1 en 3
Bijna.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
hebben de onderste 2 allebei een riedeltje gebruikt van de bovenste ?
Ze hebben alledrie onafhankelijk van elkaar dezelfde melodie bedachtquote:
Nee, die.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:24 schreef MadMaster het volgende:
Of bedoel je die andere?
I hold my horses...
Bijna...quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:36 schreef belsen het volgende:
Er was er een met Marga Bult, Sandra Reemer en, eh, Ruth Jackott. The Dutch Divas.
En Dutch Divas of Dance waren Anita Doth, Nance (denk) en, eh, Esmee van 2 Brothers on the 4th Floor?
Dat zal dan toch Nance zijn.quote:
En in plaats van Sandra Reemer, die met ruzie wegging bij de Dutch Diva's, had je ook nog haar vervangster Justine Pelmelay kunnen noemen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |