ligt aan de auto, heb je H banden nodig?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:38 schreef Schild het volgende:
Ben ook opzoek naar nieuw winterrubber...
Heb nu winterbanden met code 91H (210 Km/h 615 kg), deze zijn trouwens als lager als de zomerbanden (91V).
Nu kom ik winterbanden tegen met de code 91T, dus zelfde loadindex maar maximale snelheid 190 km/h.
Deze zijn echter bijna 25 euro goedkoper per stuk dan de 91H versie...
Zou het dan verstandig zijn om de banden met een lagere max. snelheid te kopen?
eendbandjes, ik denk bij het tuincentrum bij de kruigwagenwielenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:52 schreef Erasmo het volgende:
Iemand enig idee waar je Michelin 125/15 kan halen?
Haha enz. Ik ben wel serieus op zoek, maar ze zijn schaars.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:05 schreef densmee het volgende:
[..]
eendbandjes, ik denk bij het tuincentrum bij de kruigwagenwielen
Zoveel extra kost het uiteindelijk niet, want je spaart ook weer je zomerbanden uit, waardoor die langer meegaan.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:45 schreef Daffodil31LE het volgende:
Whatever...
Als TS de geldpest heeft moet hij gewoon winterbanden kopen.
Enige dat je jezelf moet afvragen is of jij in de periode dat je de winterbanden eronder hebt liggen 210 km/uur denkt te gaan rijden. Als je dat niet doet dan kan je net zo goed de banden met een lagere snelheidscodering nemen. Doen leasemaatschappijen met de winterbanden vaak ook. Zijn meestal ook een snelheidscodering lager dan de zomerbanden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:48 schreef Schild het volgende:
Volgens mij is dit bij winterbanden geen afkeur, maar moet je bv in Duitsland dan z'n sticker op je dashboard met max. 190 km/h...
Maargoed al zou het mogen, is het dan verstanding om voor die 25 euro banden te kopen met lagere snelheidscodering?
sowieso zullen die banden ook niet spontaan ploffen als je even kortstondig de 200 haalt op een leeg stukje snelweg. Wordt denk ik pas een probleem als je urenlang op de Autobahn 200+ gaat rijden.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Enige dat je jezelf moet afvragen is of jij in de periode dat je de winterbanden eronder hebt liggen 210 km/uur denkt te gaan rijden. Als je dat niet doet dan kan je net zo goed de banden met een lagere snelheidscodering nemen. Doen leasemaatschappijen met de winterbanden vaak ook. Zijn meestal ook een snelheidscodering lager dan de zomerbanden.
hangt af van het weer.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:58 schreef thumbnail het volgende:
Op 4 november gaan ze er bij mij onder.
De banden komen pas week 44 binnen.
Is dat niet laat eigenlijk?
Inderdaad maar als winterbandenfabrikant zou ik toch denken dat leveren in week 44 betrekkelijk laat is.quote:
Klopt, kortstondig die snelheid rijden levert ook geen problemen op.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:59 schreef Palomar het volgende:
[..]
sowieso zullen die banden ook niet spontaan ploffen als je even kortstondig de 200 haalt op een leeg stukje snelweg. Wordt denk ik pas een probleem als je urenlang op de Autobahn 200+ gaat rijden.
Zou zelf gewoon voor die lagere snelheidsindex gaan, omdat je toch praktisch nooit harder dan 190 rijdt.
[edit] zat uit nieuwsgierigheid even te googlen en schijnt wel wettelijk verplicht te zijn om banden te monteren die voldoen aan de maximale snelheid, maar voor winterbanden is daarvoor een uitzondering (geen officiele bronnen, alleen wat infopagina's op bandensites).
Maar als je op een droge weg al niet fatsoenlijk kan rijden (daar valt remmen ook onder) wat moet je dan in de winter buiten?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je net zo hard rijdt als je voorganger en die gooit hem in de ABS met winterbandjes, en jij rijdt zonder, moet je daarna weer zo'n kutformulier invullen in de kou.
Tevens is de lol van het gewoon weg kunnen rijden op de ijsbaan bij de C1000 terwijl anderen ploeteren om hun hok in beweging te krijgen, gewoon onbetaalbaar![]()
En als laatste, is dit een discussie die niet in dit topic thuishoort.
Het is niet echt vroeg inderdaad. Mocht de winter vroeg inzetten, dan ben je er als leverancier gewoon te laat bij. Ze voorspellen nu al flinke kou tegen die tijd...quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:32 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad maar als winterbandenfabrikant zou ik toch denken dat leveren in week 44 betrekkelijk laat is.
Ik heb ook gewoon een codering lager. Scheelde me geloof ik zo'n 7 euro per band toen. Nu heb ik H ipv V als winterband. Maar ja, ik rij überhaupt al meestal hooguit zo'n 200 à 210 op de CC en da's in de zomer. Mocht ik in de winter grote afstanden gaan doen, dan zet ik de CC wel op 180. Sowieso rij je dan ivm nat wegdek en meer verraderlijke omstandigheden meestal niet knalhard.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Enige dat je jezelf moet afvragen is of jij in de periode dat je de winterbanden eronder hebt liggen 210 km/uur denkt te gaan rijden. Als je dat niet doet dan kan je net zo goed de banden met een lagere snelheidscodering nemen. Doen leasemaatschappijen met de winterbanden vaak ook. Zijn meestal ook een snelheidscodering lager dan de zomerbanden.
maar dat is dan ook je belang.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:32 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Inderdaad maar als winterbandenfabrikant zou ik toch denken dat leveren in week 44 betrekkelijk laat is.
Wat zal daar achter zitten?quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:55 schreef Mikkie het volgende:
Het is niet echt vroeg inderdaad. Mocht de winter vroeg inzetten, dan ben je er als leverancier gewoon te laat bij. Ze voorspellen nu al flinke kou tegen die tijd...
Hmmm....eerst zeg je nog dat het afhangt van het weer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 01:40 schreef dr.dunno het volgende:
maar dat is dan ook je belang.
de rest van ons weet dat het sowieso onzin is.
Ik heb het niet over de leveranciers van winterbanden natuurlijk, duh. Gewoon, de 'weerdeskundigen'.quote:
Het zal wel passen. Maar ET 33 is te laag. Aanbevolen wordt om niet meer dan 5 af te wijken van de originele ET.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:34 schreef gateway het volgende:
Volkswagen zegt dat deze velgen zijn toegestaan voor winderbanden:
195/65 R 15 95T/H 6J x 15 ET 47 steek 5x112 of
205/55 R 16 94T/H 6J x 16 ET 50 steek 5x112
Dan mag dit vast niet?
Maat/Code : 195/65 R15 91T
Uitvoering: Staal
Steek : 5x112
Naaf : 57.1
ET : 33
Als dat met de naaf al past??
De op 1 na laatste in de ANWB test (wel 195 breedte).quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:58 schreef Mattt het volgende:
Net 4 mooie falken winterbandjes besteld!
Laat het leveren bij een montage bedrijf, ben heel benieuwd.
344 in totaal. Montage kosten zal wel rond de 70-80 euro zijn denk ik.
Mja, compound is in principe hetzelfde, dus veel verschil zal de andere maat niet maken.quote:Op maandag 17 oktober 2011 11:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De op 1 na laatste in de ANWB test (wel 195 breedte).
Volgens die test doen ze het niet best in de sneeuw en daar koop je ze nou juits voor toch?
http://www.anwb.nl/binari(...)65-r-15-t_w_link.pdf
Je blind staren op een test van de ANWBquote:Op maandag 17 oktober 2011 11:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De op 1 na laatste in de ANWB test (wel 195 breedte).
Volgens die test doen ze het niet best in de sneeuw en daar koop je ze nou juits voor toch?
http://www.anwb.nl/binari(...)65-r-15-t_w_link.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |