Wel ?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:41 schreef Mry het volgende:
Het is supergaaf geworden Audreyoot!![]()
DjinN, ik ben een beetje jaloers op je dat jij zoiets zonder patroon kunt maken! Blijft het topje strapless?
En een beetje een late reactie maar wat een leuk setje Brighteyes
Wel als je de elastiek een beetje uitgerekt erop naait, heb ik bij mijn zomerjurk ook gedaan. Elastiek knippen op de breedte van mijn achterpand en dan zo erop naaiden dat je aan allebei de kanten 2 of 3 cm overhoudt. Dan netjes spelden en vastnaaien, dan rimpelt je stof vanzelf als je je kleding niet aan hebt en trekt het strakker als je het wel aan hebt. Zo blijft 't beter zittenquote:Op vrijdag 2 september 2011 19:50 schreef rhubarbje het volgende:
als je stof niet elastisch is heeft dat dan wel zin? want dan is er niet echt ruimte voor de elastiek om zeg maar zijn werk te doen
Stond zo in het patroon van de Simplicityquote:
patrones (een spaans blad) heeft vaak wel mooie grote maten mode, zonder dat het tenten zijn. Daarbij vind ik de grote maten mode van de burda vaak ook niet tenterigquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:14 schreef Tink89 het volgende:
Iemand een mooi patroon voor een winterjas? Wil me er dit jaar toch echt aan gaan wagen en ik kan niet echt toffe dingen vinden in de bladen...Mag grote maat zijn (graag zelfs, scheelt uitleggen) maar ik heb een hekel aan tenten
Xx!
Heb hem doorgekeken, maar vind dus juist dat de jassen daarin tenten zijn...quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:25 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
patrones (een spaans blad) heeft vaak wel mooie grote maten mode, zonder dat het tenten zijn. Daarbij vind ik de grote maten mode van de burda vaak ook niet tenterig
http://www.burdastyle.de/(...)-2011_bsmid_162.html
hier kun je de burda plus bekijken
haha dankjewelquote:Op dinsdag 6 september 2011 17:24 schreef Spiegelei het volgende:
Ik post hier vrijwel nooit want ik raak m'n naaimachine veel te weinig aan, maar ik lees wel mee wat ook ontzettend leuk is en ik moet het gewoon even zeggen:
Audreyoot: Wauwie echt heeeeeeel erg gaaf.
Okee, nu ga ik weer in de lurk stand ...
Leukquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:39 schreef Mry het volgende:
Deze jas gaat tot maat 46![]()
http://www.burdafashion.c(...)1775477-1775485.html
Tekening:
http://www.burdafashion.c(...)1775485-1775867.html
Einstein?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef _Bar_ het volgende:
Hier begonnen met het knippen van de pakken voor Carnaval.
De berenpakken vallen opzich nog allemaal mee, het is geen uit zijn geheel pak, maar broek/trui/hes/staart/hoofd/handschoenen.
Ikzelf ga voor een kind aan de slag die als professor gaat ijsman ofzo kan even niet op de naam komen
Einstein inderdaadquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef _Bar_ het volgende:
Hier begonnen met het knippen van de pakken voor Carnaval.
De berenpakken vallen opzich nog allemaal mee, het is geen uit zijn geheel pak, maar broek/trui/hes/staart/hoofd/handschoenen.
Ikzelf ga voor een kind aan de slag die als professor gaat ijsman ofzo kan even niet op de naam komen
Een hesquote:Op woensdag 7 september 2011 11:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Einstein inderdaaden wat is een hes?
Ik ben benieuwd, ga vandaag eens op de markt kijken of ze al winterjassen-stof hebben en anders na naailes maar eens naar textielstad
Xx!
Heb je daar soms een patroon van? Of weet je waar ik ergens online een tutorial kan vinden?quote:Op woensdag 7 september 2011 11:32 schreef YskaFredriksson het volgende:
Audreyoot, je outfit ziet er echt fantastisch uit. Hoop dat ik ooit ook aan zoiets groots durf te beginnen..
Ik heb laatst een vest gemaakt, ik maak er binnenkort wel even een aanfoto van want hierop lijkt het nogal flets..
[ afbeelding ]
Knipmode januari 2010 :p vast wel te verkrijgen bij je biebquote:Op woensdag 7 september 2011 16:58 schreef lienelien het volgende:
[..]
Heb je daar soms een patroon van? Of weet je waar ik ergens online een tutorial kan vinden?
Oja als je maat 36 hebt dan wil ik mijn patroon wel voor je overtrekken. Ik heb ook de kopieen van de beschrijving dus die wil ik je wel opsturen moet je maar even laten weten dan.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:46 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Knipmode januari 2010 :p vast wel te verkrijgen bij je bieb
Bij een fourniturenwinkel/marktkraamquote:Op zaterdag 10 september 2011 11:05 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een idee waar je van die rechthoekige metalen dingen kan halen om de band van de tas aan te maken? En zo'n rechthoekig geval met een stokje metaal in het midden om de band te verkorten/verlengen?
Ik heb zelf een cursus bij het kunstencentrum gedaan: http://www.cursussenbk050.nl/home/groen/textiel-en-modequote:Op zaterdag 10 september 2011 17:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
-knip-
Is er nog iemand die een bepaalde naaicursus in Groningen stad kan aanraden? Ik vind het moeilijk om te kiezen!!
Ik ken het Kunstencentrum maar ik heb geen 310 euro klaar liggen voor een cursus. Ik zoek meer een cursus van 10 euro per keer ongeveer! De meeste cursussen zullen nu ook ongeveer beginnen dus had mn vraag eigenlijk een maand eerder moeten uitzetten..quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:06 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ik heb zelf een cursus bij het kunstencentrum gedaan: http://www.cursussenbk050.nl/home/groen/textiel-en-mode
Dat vond ik erg leuk. Je kon zelf maken wat je wilde en dan hielp de naaijuf je daarbij.
Zelf organiseer ik een textielcafé met workshops, maar je daar kun je ook je eigen dingen maken. De eerste keer dit seizoen is donderdagavond 6 oktober en daarna vanaf november elke 1e en 3e donderdag van de maand. Ik ben nog even aan het nadenken over de workshops maar dat wordt zoiets als 'broek korter maken' 'shirtje oppimpen' ed. Later in het seizoen komen er ook wat ingewikkeldere thema's aan bod maar daar heb ik wel hulp van kennis die echt een coupeuse opleiding heeft gedaan. Ik ben zelf niet een echte naaijuf.
Ik organiseer het vooral voor de gezelligheid, lekker samen bezig zijn maar ook om wat te leren.
Het wordt georganiseerd vanuit Christelijk Centrum Groningen en is gratis. Ik hoop dat deze post niet als spam wordt gezien. Het is niet dat ik een commercieel doel heb oid.
Maar je bent welkom.
Ik vind 310 ook wel veel hoor... ik betaal 8 euro per les van 2 uur en betaal gewoon per maand. Vind ik een stuk makkelijker dan 310 in een keer. Ik zoek samen met de juf patronen uit *ze heeft heel veel boeken* en dan overleggen we over de stof enzo. Die haal ik dan zelf en dan helpt ze me steeds vooruit en vertelt ook wat ik thuis zou kunnen doen enzoquote:Op zaterdag 10 september 2011 19:21 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik ken het Kunstencentrum maar ik heb geen 310 euro klaar liggen voor een cursus. Ik zoek meer een cursus van 10 euro per keer ongeveer! De meeste cursussen zullen nu ook ongeveer beginnen dus had mn vraag eigenlijk een maand eerder moeten uitzetten..
En ik onthoud je naaicafe lijkt me leuk, hoe zit het met het feit dat het christelijk is? Dat ben ik namelijk niet...
Volgens mij was het toen ik het deed ook goedkoper, ook iets van ¤10 euro per keer omgerekend.quote:Op zaterdag 10 september 2011 19:21 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ik ken het Kunstencentrum maar ik heb geen 310 euro klaar liggen voor een cursus. Ik zoek meer een cursus van 10 euro per keer ongeveer! De meeste cursussen zullen nu ook ongeveer beginnen dus had mn vraag eigenlijk een maand eerder moeten uitzetten..
En ik onthoud je naaicafe lijkt me leuk, hoe zit het met het feit dat het christelijk is? Dat ben ik namelijk niet...
dat is goed bedoeld hoor maar dan ben ik het alsnog aan reiskosten kwijt dus dan levert me dat weinig winst opquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Yska, als je het niet erg zou vinden om een stukje te rijden, dan kun je in Assen kijken of er nog plek is.. Dat is iets van 88 euro voor 17 keer.. (ik weet alleen niet of er nog plek is..)
Vaak kun je ook bij een naaimachinehandel in de buurt *hier is dat Ricken* eens vragen. Die weten vaak wel waar de cursussen zijn enzoquote:Op zondag 11 september 2011 00:22 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
dat is goed bedoeld hoor maar dan ben ik het alsnog aan reiskosten kwijt dus dan levert me dat weinig winst opIk heb even uitgerekend met mijn auto betekend dat 130 euro aan reiskosten
Ik zal nog even op naailes googlen ipv naaicursus
zo goedkoop vind ik het niet voor een zolderkamertje-les.quote:Op dinsdag 13 september 2011 15:32 schreef YskaFredriksson het volgende:
Als je je speciaal aanmeldt voor Fok voor het promoten van je website noemen wij dit spam! Moet zeggen dat de lessen goedkoop zijn maar misschien verstandig om de locatie van de lessen duidelijk te vermelden in de website,
Bij ons mag ik de naaimachine, de lockmachine, alle materialen die mijn lerares nog heeft, de linealen, het patroonpapier, krijtjes, meetlint, stofscharen, gewone scharen etc. gewoon gebruiken. Alleen als ik een specifieke kleur garen nodig heb, of hele grote stukken vlieseline ofzo, dan neem ik dat zelf mee. Sowieso staat er " eigen ideeën gebruiken", maar je wordt dan wel verplicht om verschillende soorten rokken, broeken, jurken/tops en colbertjes te behandelen? Wat als ik een winterjas wil maken...?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:28 schreef E.T. het volgende:
[..]
zo goedkoop vind ik het niet voor een zolderkamertje-les.
En verder moet je alles zelf meenemen.. Geen gebruik van materialen dus ofzo..
Tempting!quote:Op woensdag 14 september 2011 09:11 schreef Audreyoot het volgende:
Aha! Daarom kon ik mijn post niet meer vinden, was op een ander forum haha
Maar voor wie interesse heeft: heel veel patronen met 50% korting:
http://www.naaipatronen.n(...)/vogue-patronen.html
Ooohquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:00 schreef Inu het volgende:
http://www.spoonflower.com/shop
Een soort Etsy voor stofEn je kunt ook zelf ontwerpen
Deze is echt geniaal
http://www.spoonflower.com/fabric/448652
Waar? *las iets over een leuke aanbiedingquote:Op zaterdag 17 september 2011 16:59 schreef Brighteyes het volgende:
De buit van dit weekend:
[ afbeelding ]
Incl lockmachine!
Een lockmachine stikt en snijdt af tegelijk. Ideaal dus voor randjes die rafelen. Is zeker niet in plaats van een gewone machine, want er zijn ook een heleboel stiksels waarbij je de stof niet wilt afsnijdenquote:Op zaterdag 17 september 2011 18:17 schreef PM-girl het volgende:
Wat kan een lockmachine eigenlijk?
En ze zijn er dus icm een gewone machine?
Matson.quote:Op zaterdag 17 september 2011 17:48 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Waar? *las iets over een leuke aanbieding
Ik snap hem, ipv zigzaggen dus een beetje, maar vooral voor bepaalde stoffen. Op het lijstje voor ooit!quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:51 schreef Nijna het volgende:
Ja PM, krijg je mooi afgewerkte randjes (naden enzo) mee.
Kijk maar eens binnenin shirtjes/bloesjes naar de naden, dat is met een lockmachine gedaan.
Engelse naden zijn idd ook fijnquote:Op zondag 18 september 2011 12:27 schreef Mry het volgende:
Leuk shirt brighteyes! En snel gedaan ook.
Nog een zigzag-hater hier! Een lockmachine staat dan ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik ben alleen bang dat het nog wel jaren kan gaan duren voordat ik er geld voor heb.
Ik werk nu vaak met engelse naden en voering zodat die slordige zigzag randjes niet te zien zijn. Een hong kong finish is ook erg mooi, maar dat is me voor veel projecten een beetje te arbeidsintensief.
Bedankt, wat een superleuke site!quote:Op zondag 18 september 2011 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
Het is het 90-minute shirt van 'made by dana', maar het duurde wel iets langer dan dat.
http://www.dana-made-it.com/2008/07/tutorial-90-minute-shirt.html
Hier is het niet verplicht wekelijks, je kunt ook een "strippenkaart" nemen en dan gewoon even bellen of er een plekje is, als je zin hebt om te komen.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou ik idd ook leuk vinden.
Het nadeel van naailes vind ik (nu) dat het wekelijks is. Dat vond ik handig toen ik nog echt les nodig had, maar nu zou ik eens in de maand of mss eens in de twee weken in de wintermaanden, ook prima vinden. En dan kan je tussendoor altijd elkaar nog wel eens om raad vragen bij wijze van spreken.
Nadeel is het vinden van een locatie dan toch vlgs mij. Mijn eettafel is best grood, maar met 2 machines erop en je gedoetje eromheen zit het vaak wel vol.
Mijn lessen waren destijds in een schoollokaal van een basisschool.
Het houdt me van de straatquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Allemachtig wat een werk zit daar in!![]()
![]()
Ik zou het tweede corset doen.
Yska, die namen van die clubjes!![]()
Doet me denken aan ons 'leesclubje': Meer cookies dan boekies.
Maar idd, wel zoiets ja. Lijkt me echt tof!
dit is zo'n vette site, bedanktquote:
http://www.spoonflower.com/shop
Een soort Etsy voor stofEn je kunt ook zelf ontwerpen
Deze is echt geniaal
http://www.spoonflower.com/fabric/448652
Dankjewelquote:Op dinsdag 20 september 2011 11:50 schreef modemaakster het volgende:
[..]
dit is zo'n vette site, bedankt
@audrey: wauw respect voor je kostuum. ik ben zelf helemaal gek van kostuums maken, heb er nu al 8 voor verschillende conventies. Het enige jammere is, dat er zo weinig mogelijkheden zijn om ze aan te doen, en teveel ideeën voor nieuwe kostuums
vind die laughing moon het mooist, omdat er een patroondeel in de borstcoupe extra zit, die andere is meer standaard, maar wel makkelijker
Oh die reviews opzoeken is een goed idee van je! Het ondergoed vind ik verder niet zo boeiend omdat ik het voor het kostuum niet ga gebruiken en het er verder ook niet al te ingewikkeld uit ziet. Maar wie weet kan je het wel ooit gebruiken voor iets.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:11 schreef Mry het volgende:
Wauw audryoot! Jij gaat jezelf vast terugvinden in heel wat fotoverslagen van de fair.![]()
Ik vind beide korsetten er mooi uitzien. Die eerste vind ik net iets leuker vanwege het historische ondergoed wat erbij zit. Misschien is het nuttig om eens wat reviews van de patronen op te zoeken voordat je bestelt?
Zo'n naaiclubje lijkt mij trouwens ook best gezellig. Ik ken eigenlijk helemaal niemand die ook kleding maakt. Toen ik hier in de buurt voor het eerst een patronenblad kocht toen zij het meisje achter de kassa: "Is dat voor jezelf? Oh huh? Ik dacht dat alleen oma's dat deden!"
Heel gaaf!! Ik heb allebei de patronen besteld want ik kon niet kiezenquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:28 schreef modemaakster het volgende:
ik heb al meerdere korsetten gemaakt, heb van allemaal zelf mijn patroon ontworpen
heb een zwart zilver korset gemaakt van skai, een groene met hele mooie touwtjes, en een witte van kant. Het is erg leuk om te doen.
voor de geinteresseerden
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)457431_6927888_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)955739_7150300_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcd(...)503328_4218494_n.jpg
Ik zou wel voor de balijnen goede ijzeren balijnen zoeken, die plasticken zijn zo slecht, komt een knakje in en je hebt allemaal kwabben in je korset zo zonde.
als je ng vragen hebt, vraag maar raak
Ah dat is idd een optie! Ik wacht even de patronen af, ga toch eerst een proefkorset maken van een oud bloemen dekbed wat hier nog ligt haha!quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:44 schreef modemaakster het volgende:
ik heb bij de korsetten met een tang (voor riemgaatjes ed) de gaatjes erin geknipt, waar de knopjes van de buste doorheen gaan.
Met skai of leren korsetten gaat het heel makkelijk, dit rafelt niet. Ook bij de andere korsetten geen probleem gehad met rafelen eigenlijk
Wat mooi!quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:28 schreef modemaakster het volgende:
voor de geinteresseerden
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)457431_6927888_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)955739_7150300_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcd(...)503328_4218494_n.jpg
Bedankt voor de tip! Zou ik niet aan gedacht hebben!quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:58 schreef modemaakster het volgende:
@mry: thanks ^^ :blush:
@audrey: vergeet niet je stof te plakken met sterke geweven vlieseline voor de stevigheid
vroeger noemde ze dat soort vlieseline paardenhaar het heet volgens mij nog steeds zo, ook al worden er al lang geen echte paardenharen voor de stevigheid meer meegewoven
Dat is inderdaad ook leuk. Dan moeten mensen eigenlijk wel een shirt oid mee nemen waar ze dat mee willen doen. Maar het kan natuurlijk ook op een kleiner lapje wat je dan weer ergens op vast kan zetten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:00 schreef E.T. het volgende:
Miendientje, je kunt ook omgekeerd appliceren . Geeft ook een heel leuk effect!
Ik zoek ook nog steeds iets als een naaigroepje/naailes achtig iets. Gewoon om op een vaste tijd te naaien. Nou start er hier bij de stoffenwinkel wel naailes, maar die vind ik best duur. En sja.. les heb ik niet echt meer nodig natuurlijk, al zijn tips en truukjes wel handig.
Probeer eens een speldenkussen te maken, is ook handig voor de rest van je naaicarrierequote:Op donderdag 22 september 2011 08:07 schreef dudesque het volgende:
Ik ben een beginnelingetje
Ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt.
Mijn stiefmoeder gaat mij 'het vak' leren. Ze heeft me het 'New Complete Guide to Sewing' gegeven.
Ik zou graag willen weten wat handige projectjes zijn om mee te beginnen?
En waar ik die natuurlijk kan vinden.
Thanks!
Oh wat leuk!quote:
Nee, ik smeer er altijd (terwijl ik hem aan heb) een klein beetje doorzichtige nagellak op... prima oplossingquote:Op zondag 25 september 2011 14:02 schreef DjinN het volgende:
ik heb jullie hulp even nodig! Heb een dikke panty, maar liep gister langs een tuinstoel af en toen bleef ik hangenNu zit er een klein gaatje in
Gelukkig laddert ie niet verder maar ik wil het gaatje wel dichtmaken. Heb van mijn ooms en tantes gehoord dat ik dit met behulp van een appel of aardappel kan doen. Schijnt een truucje uit grootmoeders tijd te zijn
Zijn er hier mensen die hiermee bekend zijn ?
Je werkt meteen afquote:Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef Audreyoot het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n lockmachine eigenlijk? Alleen dat je geen spoel hebt?
Ik heb even snel gekeken maar het lijkt me juist vervelend dat je niet normaal kunt stikken of dat je niet achteruit kunt naaien en dat het veel meer garen kost. Of mis ik een heel groot voordeel?
Ik heb ze even doorgenomen en de SilverCrest heeft meer opties, nl. 33 ingebouwde steken (incl. een tweelingnaald) en die Singer maar 9. Daarnaast heeft de SilverCrest ook nog eens 5 verschillende naaivoetjes erbij en die worden bij de Singer niet genoemd.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:06 schreef Eska het volgende:
Ik kom ook even vragen/informeren hier, als dat oké is?
De Lidl heeft vanaf donderdag ook een gewone machine van SilverCrest, voor 70 Euro.
En in de Blokker-folder zie ik een (eenvoudige) Singer staan, voor 90 Euro.
Zal die 20 Euro verschil ook werkelijk merkbaar zijn, of zit dat prijsverschil 'm vooral in de naam?
Dank!quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ze even doorgenomen en de SilverCrest heeft meer opties, nl. 33 ingebouwde steken (incl. een tweelingnaald) en die Singer maar 9. Daarnaast heeft de SilverCrest ook nog eens 5 verschillende naaivoetjes erbij en die worden bij de Singer niet genoemd.
Ik denk dus dat je met de Silvercrest een completere machine hebt.
Het is wel zo dat SilverCrest een vast merk van Lidl is dus dat je daar in principe ook gewoon garantie op hebt.
Bernina toevallig? Of is Bettina een merk en ken ik het gewoon niet?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef Tink89 het volgende:
M'n lock is een *denkdenk, hij staat boven* Bettina, geloof ik. Doet het prima.
Als ik nog even iets mag meegeven:quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:19 schreef Eska het volgende:
Oké, die (nieuwe) Singer gaat het sowieso niet worden, da's duidelijk.
Mja, de afweging SilverCrest vs een goede-tweedehands-machine is nog een lastige dan. Eigenlijk wil ik eerst maar eens zien of het naaien me bevalt, of het me lukt en of 't een blijvend ding gaat zijn.
Ben nu geneigd voor 't Lidl-ding te gaan. Maar ik houd een tweedehands-aanschaf wel in het achterhoofd. Wellicht als ik wat beter weet ook wat ik precies zoek/wil. Voorlopig eerst maar wat aanklooien met eenvoudige projectjes (en eenvoudige stofjes).
Dank voor het meedenken!
Dat dacht ik mij inderdaad te kunnen herinneren van mijn naaicursus. Hier een korte uitleg via Youtube, daarin worden verschillende mogelijkheden uitgelegd:quote:
Mooiquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:41 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben deze aan het maken
[ afbeelding ]
maar dan zonder die sjaal (vond ik een beetje te)
Gisteren heb ik hem helemaal in elkaar geregen en hij zit heel mooi! (behalve bij de hals, veel te groot)
echt helemaal het model dat ik graag draag ook
ik ben heel benieuwd hoe ie gaat zijn als ie af is!
Ik weet het niet hoor, maar als je nou eerst knipt en dan speldt en stikt, zou het dan niet veel makkelijker gaan? Dat knippen-terwijl-de-stof-er-achter-zit lijkt me zo lastig om netjes te doen...quote:Op donderdag 29 september 2011 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
For the record, ik heb een figuur op de stof gelegd, erachter de streepjes stof gedaan. Toen de omtrek genaaid en toen de grijze stof weggeknipt.
Ja, mss wel ja. Maar dan zit je weer met rekken en trekken bij het naaien. En wat ET zegt idd.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar als je nou eerst knipt en dan speldt en stikt, zou het dan niet veel makkelijker gaan? Dat knippen-terwijl-de-stof-er-achter-zit lijkt me zo lastig om netjes te doen...
Xx
Veel plezier. Ik ben benieuwd wat je met het applicaties gaat leren aangezien ik zelf ook een workshop wil geven in mijn cafétje as donderdag.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 08:42 schreef E.T. het volgende:
Zo.. vandaag een workshop Applicaties op de naaimachine en 'patronen verbouwen' .. En veel (te veel) leuke stands met kortingen op de Sancho Clubdag..
Ik heb er ook nog heeeel lang bij staan twijfelen. Maar mijn oude doet het nog en als deze kapot gaat haal ik me wel een nieuwe bij de Makro (stonden ze ook vrij goedkoop).quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat leuk E.T.!
Ik heb vanmorgen toch ook de SilverCrest naaimachine gekocht bij de Lidl!
Veel mogelijkheden en vlgs de doos heeft de duitse consumentenbond het ding getest en als degelijk bevonden dus ik gok dat ik me geen buil kan vallen aan die 70 euro.
Het proefstukje net ging prima en het is nou ook weer niet dat ik mijn brood ermee moet verdienen.
Voorlopig ben ik dus weer even blij.
maar vanaf waar tot waar meet je dat? wie is er nou aan de bovenkant bij de schouders 36 cm. breed?quote:one size : Suitable for shoulder width:36cm-40cm
ben bang van welquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:18 schreef Miendientje het volgende:
Ik meet bij mij zelf ook zo'n 45 cm. Ik heb maatje 36 maar in verhouding wel vrij brede schouders. Zal inderdaad wel gebaseerd zijn op Aziatische lichaamsbouw.
ik kan niet naaien, ik wil eigenlijk gaan werken met hitte of een lijmpistool.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:06 schreef rhubarbje het volgende:
oke ik ben erg nieuw met het naaien en zo maar waarom zou je daar geen rits in kunnen zetten? als je het kunt naaien moet een rits toch ook kunnen?
ik begin meer aan een rijg-achterkant te denken voor het topstuk, zoals een corset. (daar moet het ook overheen komen)quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:11 schreef rhubarbje het volgende:
maar dan moet je een rits er toch wel in kunnen lijmen?
denk ik hoor, want ik weet er dus niks van
klinkt als een boeiend project? wat is het?
de gewone boodschappen tas waar je vaat 15 cent voor moet betalen, dat soort plasticquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:16 schreef rhubarbje het volgende:
als je plastic stevig genoeg is moet dat lukken lijkt me
nee, dan zou ik hem iets ruimer moeten maken idd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:18 schreef rhubarbje het volgende:
hmmm dan kun je hem niet heel strak aan trekken denk ik? en dan nog bewegen zonder uit te rekken
ah, kijk, handige tip.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:21 schreef rhubarbje het volgende:
van dat spul er in dat plakt aan de binnen kant?
haa, die ducktape, ook al zo'n goeie!quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou hem reigbaar maken met ducktape op de te reigen delen, en die dan perforeren, en daar lint of zo doordoen.
Ik mag een goede dure naaimachine uit gaan zoeken van mn tante![]()
Nadat ik 3 van die Aldi/Blokker/Kruidvat dingen gesloopt heb in bijna even zoveel jaren![]()
Iemand nog tips?
Ik hoef niet veel poespas, hij moet vooral goed door een paar lagen fleece kunnen, ik maak alleen kleding voor mn honden en gevoerde halsbanden en zulks![]()
Ik wil graag skipakken en echte dikke gevoerde bodywarmers kunnen fabriceren ermee
Wat een geweldig leuke truiquote:Op donderdag 29 september 2011 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
De paarse olifant is af!Morgen even knoopjes voor de hals halen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag collegakostuummakerquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:36 schreef GhostWhisperer het volgende:
Ik maak eigenlijk graag zelf kostuums voor de EFF (Elf Fantasy Fair). Vorig jaar heb ik een Mad Hatter kostuum gemaakt en dit jaar wil ik een Goa'uld Hathor kostuum, een alien uit Stargate die zich voordoet als de godin Hathor.
Nu ben ik alleen nog niet zo lang bezig met naaien en ontwerpen en zo, dus ik heb een beetje probleempjes met een deel van mijn kostuum. Ik moet een stevig soort nepleer hebben. Het soort dat rechtop blijft staan als je het vasthoud. Waar ik dit vandaan moet halen is natuurlijk de vraag, want dat weet ik dan weer niet. Heeft iemand iedeeen?
Ik zal vanavond mijn naai juf even vragen of die wat weet..quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:33 schreef Miendientje het volgende:
Weet iemand waar je in Groningen Vliesofix en Stik & Scheur kan halen? Ik was net bij Jan Sikkes en daar hadden ze wel een soort Vliesofix maar alleen in hele kleine dure lapjes en Stik en Scheur hadden ze helemaal niet. Misschien dat ik het op de markt kan krijgen, ik moet alleen van 8.30-1700 uur werken, is de markt voor die tijd al open?
En anders, weet iemand een webadresje waar ze het hebben waar je het het liefst na 1 dag maar het mag ook 2 dagen zijn, in huis hebt?
Ik heb uiteindelijk op de kraam die tegenwoordig op de grote markt paralel aan de weg staat waar de bussen rijden spullen gekocht. (dus niet bij die waar ze ook tafelzeil verkopen die is veel te duur inderdaad). Normaal hebben ze daar wel een alternatief voor dure merk spullen maar van vliesofix hadden ze helaas alleen kleine lapjes van het merk zelf van 50x50cm voor ¤2,95. Toch maar gekocht omdat ik het wel nodig heb. Stik en scheur niet kunnen vinden (maar dat had hij wel ergens waarschijnlijk maar zijn kraam was nog niet helemaal opgebouwd), wel iets anders van vlieseline wat er een beetje op lijkt, ik hoop dat het werkt. Gelukkig was dat maar ¤1,-/m.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef YskaFredriksson het volgende:
Miendientje heb je het nog gevonden? Die man op de vismarkt emt zn fournituren heeft niet zoveel en de 3 gebroeders op de grote markt zijn vaak schreeuwend duur...
Ik zoek wel een echt dik soort nepleer he? Dus een beetje de dikte van een broekriem... ik denk niet dat ze dat bij meubelzaken hebben... of heb ik het mis? Bedankt in ieder geval voor het antwoorden. Tenzij ik het fout heb... iemand nog andere ideeen?quote:Op maandag 3 oktober 2011 07:57 schreef modemaakster het volgende:
op de markt in rotterdam heb je een kraam staan die verkoopt skai (nepleer) voor meubels. Ik denk dat je hiernaar moet kijken.
op zich zullen er ook wel winkels zijn, die meubelstoffen verkopen,
Ik weet niet precies wat het moet worden maar kun je het niet dubbelzijdig maken en er dan iets tussen stoppen? Dat zou bijvoorbeeld kippengaas kunnen zijn. Wat voor vorm moet het worden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:57 schreef GhostWhisperer het volgende:
[..]
Ik zoek wel een echt dik soort nepleer he? Dus een beetje de dikte van een broekriem... ik denk niet dat ze dat bij meubelzaken hebben... of heb ik het mis? Bedankt in ieder geval voor het antwoorden. Tenzij ik het fout heb... iemand nog andere ideeen?
Dit is wat het moet worden:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef Miendientje het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het moet worden maar kun je het niet dubbelzijdig maken en er dan iets tussen stoppen? Dat zou bijvoorbeeld kippengaas kunnen zijn. Wat voor vorm moet het worden?
Ga eens naar een èchte naaimachinewinkel* en kijk eens wat ze aan tweedehandsjes uit de jaren tachtig of ouder met een metalen behuizing hebben. Je kunt dan voor relatief weinig een prima gereviseerd werkpaard scoren, dat iemand heeft ingeruild.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik mag een goede dure naaimachine uit gaan zoeken van mn tante![]()
Nadat ik 3 van die Aldi/Blokker/Kruidvat dingen gesloopt heb in bijna even zoveel jaren![]()
Iemand nog tips?
Ik hoef niet veel poespas, hij moet vooral goed door een paar lagen fleece kunnen, ik maak alleen kleding voor mn honden en gevoerde halsbanden en zulks![]()
Ik wil graag skipakken en echte dikke gevoerde bodywarmers kunnen fabriceren ermee
Weet je ook waar die zit? Kan ik mijn moeder heen sturen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hm, hier in Assen gaat de tweede stoffen/fourniturenwinkel in korte tijd open. Degene die net open is heeft veel hetzelfde als Jan Sikkes, degene die volgende week opengaat heeft het assortiment van destoffenkraam.nl
Ik ben erg benieuwd...
Nou idd, echt heel sjiek gedaan!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:30 schreef Miendientje het volgende:
Mooi dat het patroon precies doorloopt.
Ik heb het wel eens met een gewoon jurkje geprobeerd, dat was een stof met een flinke kreukel erin, maar dat pakte niet zo mooi uit, het model bleef er niet in zitten.. Maar misschien dat dat met een wikkeljurk makkelijker gaat?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 22:32 schreef Sjalalie het volgende:
dag dames,
ik lees al een poosje mee op dit topic, leuk om te zien wat een mooie dingen jullie allemaal maken!
zelf zit ik ook regelmatig achter de naaimachine, nu heb ik een vraag waar ik zelf zo niet het antwoord op kan vinden. Ik heb een ontzettend leuk stuk katoen ruitjesstof liggen, met een klein kreukeltje erin. Daar wil ik graag een wikkeljurk van maken. ik kom echter alleen maar wikkeljurken voor tricotstoffen tegen. Zou het haalbaar zijn om zo een partoon van mijn katoentje te maken, met een kleine patroonaanpassing bijvoorbeeld op het voorpand?
Ik hoop dat iemand van jullie hier iets zinnigs over kan zeggen!
Ik snap hem niet helemaal, denk wel ongeveer dat ik snap wat je bedoelt, moet eigenlijk gewoon effe precies die kleur garen (oranje) dan vinden, zodat je het ook niet te goed ziet aan de buitenkant dan...quote:Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef annelotje het volgende:
Kun je de naden van de binnenkant niet eerst met de hand naar de verkeerde kant naaien en dan zodat deze net onder de baisband valt. Dan kun je daarna met je naaimachine dicht tegen de biasband aannaaien en dan zie je er bijna niets meer van.
Snap je wat ik bedoel??
Hij is wel ontzettend leuk trouwens! Is ie voor de swap?
Dat is idd de beste optie!quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:11 schreef Yvonnetje het volgende:
Lijnloos, ik zou er eerder voor kiezen om het met geel garen vast te zetten. Dus de optie van annelot maar dan een halve cm van het biasband af. Als je dat doorstikt is het net alsof het zo hoort, terwijl dat als je nog een keer op het biasband stikt het wel duidelijk is dat het niet zo bedacht is
voor een bal masquequote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:31 schreef Mry het volgende:
Bedoel je zo'n middeleeuwse cape of een modieuze cape?
En vanaf een bestaand patroon of wil je het patroon zelf te maken?
Leuk!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:42 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
voor een bal masquewij willen venitaans gaan.
Maar een beetje cape kost best veel, en toen dacht ik dat moet ik toch ook wel zelf kunnen maken
heb ondertussen wel al een site gevonden met een patroon.
http://www.denachtuil.eu/cape.htm
Ha wie weet zie ik je wel, ik ben er rond 10 over 12quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:35 schreef Miendientje het volgende:
Morgen even naar het stoffenspectakel. Ik heb alleen eigenlijk niets nodig, ik mag van mijzelf een stuk stof kopen.
Ik ga pas later.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:04 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ha wie weet zie ik je wel, ik ben er rond 10 over 12
Ik heb al even een wishlist gemaakt dan kan ik me daar aan houden. Dat zoekt ook wat makkelijker
Ja idd, qua budget maakt het niet veel uit of ik gewone of brede stof neem. Ben er ongeveer 170 euro voor kwijt. Maar breder is wel netter natuurlijk. Ik heb hard rondgegoogled, maar na 3 uur zoeken heb ik nog niets gevonden waar ik gewoon uit 1 stuk kan bestellen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:51 schreef Miendientje het volgende:
Katoen voor lakens misschien? Dat is er ook wel breder, heb je wat minder naadjes. Je gaat die naadjes waarschijnlijk wel zien als je er licht door heen laat schijnen. tpv de naad zitten er dan 2 laagjes stof en die laten natuurlijk minder licht door.
Wie weet komt het stoffenspectakel binnenkort ook wel bij jou in de buurt, dan kun je daar kijken, daar heb je iig veel keus. En anders bij een stoffenwinkel of op de markt.
Ja dat was ook wel te verwachten omdat jij gewoon moet werkenquote:
Nee ik heb vakantie, maar ik ga samen met iemand die wel gewoon moet werken. Ik ga rond half 3. Veel plezier bij het shoppen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:06 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ja dat was ook wel te verwachten omdat jij gewoon moet werkenIk was vorig jaar aan het einde van de dag maar ze beginnen wel al vroeg op te ruimen. Dus zou niet te laat komen
Oh BE wat goed!!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog een kind met spek op zijn billen, want hij verzuipt erin.
Ik schuif hem denk ik meteen maar door naar nr. 2, die is wat forser en dan kan hij ook wat hoger op de heupen. Bij Sasha hangt hij wel erg laag.
Op zich verder wel tevreden.Prima machientje, die naaimachine van de Lidl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |