abonnement Unibet Coolblue
pi_101299189
Het topic voor iedereen met een naaimachine!

Voor het vorige deel klik je handig op het pijltje naast de naam van het topic :s)

Vorige delen:

Naaien tot we erbij neervallen - #13
Naaien tot we erbij neervallen - #12
Naaien tot we erbij neervallen - deel 11
Naaien tot we erbij neervallen - deel 10
We blijven naaien tot we er bij neer vallen, deel 9
We blijven naaien deel 8
We blijven naaien deel 7
We blijven naaien #6
Wij gaan stug door met naaien #5
Wij gaan stug door met naaien! (deel 4)
Wij gaan stug door met naaien! (deel 3)
We gaan door met naaien!
Ik ga naaien

En wat leuke voorbeeldjes *O*



Prinsessenjurk van Miendientje



Jurkje van Inu



Nog een prinsessenjurk door Nijna



En ook nog een verschoningsmatje van Nijna



Ml-etje had een een topje gemaakt



En ook had ook nog wat kussens bekleed



Audreyoot is al aardig ver met haar vampierkostuum



De kwasten van Stormqueen hebben een mooi hoesje gekregen



En ook Brighteyes' zoontje is in het nieuw gestoken



Zoheetik heeft een tas gemaakt

En daarna gingen we verder in dit topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 12-10-2011 20:04:55 ]
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:30:52 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101302653
Over rijgen (al dan niet op les):

Mijn juf vindt vaak dat ik "het ook zo kan, het moet ook niet eeuwig duren" :) Dus iedere juf is anders... bovendien blijf ik erbij dat bij belangrijke stukjes, zoals coupenaden ofzo, rijgen echt wel verschil kan maken :Y

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101306666
Bij ons is het wel rijgen... en voor sommige dingen vind ik het ook wel handig.
Maar als ik thuis bezig ben, rijg ik lang niet alles (meeste niet). Toch vind ik het handig op les dat je wat handreikingen enzo krijgt!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 28 augustus 2011 @ 23:23:35 #4
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_101314521
Hmz... ik denk erover om misschien ook maar een cursus te gaan volgen. Online doen of naar naailes? Heeft er iemand ervaring met online cursussen?
pi_101314652
heb geen ervaring met online maar zit wel op 'gewone' les en ik vind het kei gezellig!
er zitten allemaal leuke (en jonge) meiden in mijn groep met wie ik lekker kan kletsen tijdens het freubelen
het is gewoon heel gezellig
bijna als een sportclubje maar zonder de vervelende sport
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_101321288
Ik zit ook op 'gewone' les en dat is inderdaad erg gezellig... En inrijgen heb ik nog bijna nooit gedaan, maar soms is het wel even handig..
pi_101322579
Leuke OP!

Kostuum is trouwens af :D Vanavond nog even passen en ik zal nog een foto plaatsen als ik hem aan heb want het ziet er toch een beetje raar uit zo met plastic opgevuld :P





[ Bericht 52% gewijzigd door Audreyoot op 29-08-2011 13:43:11 ]
pi_101347889
heel erg gaaf geworden!!!
Het naaien ligt hier even stil omdat ik weer veel op de bouwplaats te vinden ben, en dan weinig zin meer om nog eens extra thuis te gaan freubelen.
binnenkort wel weer verder met care-bear pakken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101348638
Wauw Audrey!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_101352672
Thnx :D Hierbij nog met vulling ( :') ):





  dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:23:19 #11
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_101360653
Prachtig!!!!
Geluk is een richting, geen punt
pi_101360995
Wauw!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_101365575
echt heel mooi en gaaf!!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_101457609
Waaaaaaaaaaauw O+ :D *O*
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101457946


Een ruwe versie van hoe mijn topje gaat worden :) Ik kan het nu visualiseren, dus ben alle stukken aan het knippen, meten, en op de paspop aan het zetten :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101469385
Het is supergaaf geworden Audreyoot! O+

DjinN, ik ben een beetje jaloers op je dat jij zoiets zonder patroon kunt maken! Blijft het topje strapless?

En een beetje een late reactie maar wat een leuk setje Brighteyes O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_101469740
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:41 schreef Mry het volgende:
Het is supergaaf geworden Audreyoot! O+

DjinN, ik ben een beetje jaloers op je dat jij zoiets zonder patroon kunt maken! Blijft het topje strapless?

En een beetje een late reactie maar wat een leuk setje Brighteyes O+
Wel ? :@ Naja ik kon geen patroon vinden eigenlijk, dus heb zo goed als ik kon alle stukken opgemeten :@ Bij mezelf voorhouden en dan op de pop spelden. Je ziet het op de foto niet, maar onder het "bovenstukje" zit nog een BH verstopt :P Had nog een oude strapless zwarte BH waar de beugel van uitstak. Dus die wil ik erin gaan verwerken. Of het topje ook daadwerkelijk strapless blijft weet ik nog niet. Het is helaas geen stretchstof, dus weet niet of ie dan goed blijft zitten :{ Heb wel van dat dunne lintmateriaal gekocht die als bandjes kunnen dienen :)
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101490031
Dankjulliewel allemaal :D
pi_101498140
hmm...is het zinvol om in het midden van mijn bovenstukje aan de binnenkant een stukje elastiekenband te naaien ? Wil dat het goed blijft zitten en heb al vaker gezien dat dat goed gaat met een stukje elastiekenband. Maar hoe kan ik dat dan het beste doen ? Of kan ik het gewoon het beste aanelkaar naaien zonder elastiek ?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_101499898
als je stof niet elastisch is heeft dat dan wel zin? want dan is er niet echt ruimte voor de elastiek om zeg maar zijn werk te doen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:20:30 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101501197
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:50 schreef rhubarbje het volgende:
als je stof niet elastisch is heeft dat dan wel zin? want dan is er niet echt ruimte voor de elastiek om zeg maar zijn werk te doen
Wel als je de elastiek een beetje uitgerekt erop naait, heb ik bij mijn zomerjurk ook gedaan. Elastiek knippen op de breedte van mijn achterpand en dan zo erop naaiden dat je aan allebei de kanten 2 of 3 cm overhoudt. Dan netjes spelden en vastnaaien, dan rimpelt je stof vanzelf als je je kleding niet aan hebt en trekt het strakker als je het wel aan hebt. Zo blijft 't beter zitten :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101501285
slim!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:38:04 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101502102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:22 schreef rhubarbje het volgende:
slim!
Stond zo in het patroon van de Simplicity :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:14:22 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101629280
Iemand een mooi patroon voor een winterjas? Wil me er dit jaar toch echt aan gaan wagen en ik kan niet echt toffe dingen vinden in de bladen...Mag grote maat zijn (graag zelfs, scheelt uitleggen) maar ik heb een hekel aan tenten ;)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:25:33 #25
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_101629587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:14 schreef Tink89 het volgende:
Iemand een mooi patroon voor een winterjas? Wil me er dit jaar toch echt aan gaan wagen en ik kan niet echt toffe dingen vinden in de bladen...Mag grote maat zijn (graag zelfs, scheelt uitleggen) maar ik heb een hekel aan tenten ;)

Xx!
patrones (een spaans blad) heeft vaak wel mooie grote maten mode, zonder dat het tenten zijn. Daarbij vind ik de grote maten mode van de burda vaak ook niet tenterig
http://www.burdastyle.de/(...)-2011_bsmid_162.html
hier kun je de burda plus bekijken
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:34:11 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101629861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:25 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]

patrones (een spaans blad) heeft vaak wel mooie grote maten mode, zonder dat het tenten zijn. Daarbij vind ik de grote maten mode van de burda vaak ook niet tenterig
http://www.burdastyle.de/(...)-2011_bsmid_162.html
hier kun je de burda plus bekijken
Heb hem doorgekeken, maar vind dus juist dat de jassen daarin tenten zijn...

Jas

die bijvoorbeeld heeft echt in de verste verte geen taille :(

Deze: De linkse, zonder opstaande kraag vind ik wel leuk :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101630378
ik vind dat de burda inderdaad ook juist tenten heeft
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 6 september 2011 @ 17:24:57 #28
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_101637395
Ik post hier vrijwel nooit want ik raak m'n naaimachine veel te weinig aan, maar ik lees wel mee wat ook ontzettend leuk is en ik moet het gewoon even zeggen:
Audreyoot: Wauwie echt heeeeeeel erg gaaf.

Okee, nu ga ik weer in de lurk stand ...
klerkje
pi_101640016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:24 schreef Spiegelei het volgende:
Ik post hier vrijwel nooit want ik raak m'n naaimachine veel te weinig aan, maar ik lees wel mee wat ook ontzettend leuk is en ik moet het gewoon even zeggen:
Audreyoot: Wauwie echt heeeeeeel erg gaaf.

Okee, nu ga ik weer in de lurk stand ...
haha dankjewel :@

Moet wel nog een bijpassend make-upje uitvogelen :) De fair is de 18e, dan post ik nog wel een paar pics in daglicht :)
pi_101640056
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:33:11 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101642926
quote:
Leuk :D *hoewel ik overigens in confectiemode wel in 46 pas, vallen die patronen altijd heel klein, maar groter maken is niet zo'n issue*

Ben benieuwd, ga donderdag eens overleggen met de naaijuf :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101644602
Ik zie trouwens dat ik helemaal ben vergeten te melden dat de jas in het januari 2011 nummer van Burda staat. Maar misschien was je daar inmiddels al achter. :)

Die Butterick jas is trouwens ook mooi zeg O+

Ik krijg alweer zin om ook een winterjas te gaan maken :X
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_101649577
Hier begonnen met het knippen van de pakken voor Carnaval.
De berenpakken vallen opzich nog allemaal mee, het is geen uit zijn geheel pak, maar broek/trui/hes/staart/hoofd/handschoenen.

Ikzelf ga voor een kind aan de slag die als professor gaat ijsman ofzo kan even niet op de naam komen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 7 september 2011 @ 09:19:24 #34
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_101664068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef _Bar_ het volgende:
Hier begonnen met het knippen van de pakken voor Carnaval.
De berenpakken vallen opzich nog allemaal mee, het is geen uit zijn geheel pak, maar broek/trui/hes/staart/hoofd/handschoenen.

Ikzelf ga voor een kind aan de slag die als professor gaat ijsman ofzo kan even niet op de naam komen
Einstein?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 7 september 2011 @ 11:03:33 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101666354
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef _Bar_ het volgende:
Hier begonnen met het knippen van de pakken voor Carnaval.
De berenpakken vallen opzich nog allemaal mee, het is geen uit zijn geheel pak, maar broek/trui/hes/staart/hoofd/handschoenen.

Ikzelf ga voor een kind aan de slag die als professor gaat ijsman ofzo kan even niet op de naam komen
Einstein inderdaad :) en wat is een hes? :?

Ik ben benieuwd, ga vandaag eens op de markt kijken of ze al winterjassen-stof hebben en anders na naailes maar eens naar textielstad :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 7 september 2011 @ 11:32:14 #36
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101667066
Audreyoot, je outfit ziet er echt fantastisch uit. Hoop dat ik ooit ook aan zoiets groots durf te beginnen..

Ik heb laatst een vest gemaakt, ik maak er binnenkort wel even een aanfoto van want hierop lijkt het nogal flets..

Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_101669466
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Einstein inderdaad :) en wat is een hes? :?

Ik ben benieuwd, ga vandaag eens op de markt kijken of ze al winterjassen-stof hebben en anders na naailes maar eens naar textielstad :)

Xx!
Een hes
Nee volgens mij heet die ook geen einstein, iets met ijs of sneeuw.
Zal vanavond het plaatje er een bijpakken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 7 september 2011 @ 16:52:32 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101677433
Ah, een giletje :) Wat grappig toch, hoe woorden kunnen verschillen tussen mensen...

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101677716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:32 schreef YskaFredriksson het volgende:
Audreyoot, je outfit ziet er echt fantastisch uit. Hoop dat ik ooit ook aan zoiets groots durf te beginnen..

Ik heb laatst een vest gemaakt, ik maak er binnenkort wel even een aanfoto van want hierop lijkt het nogal flets..

[ afbeelding ]
Heb je daar soms een patroon van? Of weet je waar ik ergens online een tutorial kan vinden? :)
  woensdag 7 september 2011 @ 18:46:21 #40
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101682128
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:58 schreef lienelien het volgende:

[..]

Heb je daar soms een patroon van? Of weet je waar ik ergens online een tutorial kan vinden? :)
Knipmode januari 2010 :p vast wel te verkrijgen bij je bieb :D
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 10 september 2011 @ 10:15:00 #41
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101777882
Even een crosspost vanuit het Etsy topic. Mijn naaiaankopen (ook mijn enige aankopen, ik heb mijn paypal account leeggeshopt er staat nog 58 cent op ;))

Ik heb lang getwijfeld maar het is vooral dat er binnenkort weer een jongetje word geboren en het jongetje heeft ook 2 broers. Dus daar zijn de dieren stofjes voor. Ik denk dat ik met de cupcake stof een schort ga maken want de oudste heeft vorige week voor mij cupcakes gebakken ;)

Alle plaatjes zijn klikbaar dus dan zie je de desbetreffende shop.

Stofjes





Waterproof :)










Ritsen etc


Zipper pulls



En omdat er geen extra verzendkosten overheen kwamen en ik dan nu nog maar 35 cent per rits betaalde:

Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 10 september 2011 @ 10:16:40 #42
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101777910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:46 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Knipmode januari 2010 :p vast wel te verkrijgen bij je bieb :D
Oja als je maat 36 hebt dan wil ik mijn patroon wel voor je overtrekken. Ik heb ook de kopieen van de beschrijving dus die wil ik je wel opsturen moet je maar even laten weten dan.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 10 september 2011 @ 10:22:16 #43
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_101777971
Leuk!! Succes met naaien, ik ben benieuwd hoe het gaat worden!
Ik ben ook bezig met kraamkadootjes. Ik maakte al (op bestelling van de aanstaande moeder) een geboorteslinger. Nu is het kindje geboren, en ga ik de naam met strijkvelours op een simpel shirtje maken, en 2 patchwork kussens met de stofjes van de geboorteslinger erin verwerkt.
Geluk is een richting, geen punt
pi_101778590
Yska, leuk geshopt!!!

Ik heb gister op de markt 2 stofjes van de restjeskraam geshopt, met ijsjes en kobaltblauw (oid) met bloemetjes in roze en oranje/geel en groen.
Ben begonnen met tas voor de oudste, ijsjesstof is voor de voering, ben benieuwd wat het gaat worden ;) hahaha.
Iemand nog een idee waar je van die rechthoekige metalen dingen kan halen om de band van de tas aan te maken? En zo'n rechthoekig geval met een stokje metaal in het midden om de band te verkorten/verlengen?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 14:03:49 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101783210
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:05 schreef Nijna het volgende:

Iemand nog een idee waar je van die rechthoekige metalen dingen kan halen om de band van de tas aan te maken? En zo'n rechthoekig geval met een stokje metaal in het midden om de band te verkorten/verlengen?
Bij een fourniturenwinkel/marktkraam :)

Ik heb prachtige groene wolvilt gescoord voor m'n winterjas bij een stoffenwinkel in de buurt *waarvan ik niet wist dattie bestond* en ga een patroon uit de Patrones maken *die hebben blijkbaar veel grote maten en zijn hipper dan de meeste andere bladen*... Zag vandaag op de markt hele mooie wolvilt in zwart met grote cirkels in wit, blauw en groen. Was 15,- euro per lap van 2 meter, dus wellicht ga ik die ook nog halen :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101786076
Ik heb al een andere oplossing... knoppen :).


voorkant


met flap open


achterkant
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 10 september 2011 @ 17:39:25 #47
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101788266
Oh Nijna, leuke tas! Ik moet bij dat knopen aan een andere tas vinden, die kan je gewoon dragen maar door die 2 losse delen zoals jij dat ook hebt kan je hem ook aan een buggy/kinderwagen knopen..



Ik heb onlangs ook een tas met knopen gemaakt alleen dan anders. Ik heb 2 knopen aan de zijkant vast gemaakt en in de schouderband zitten meerdere knoopsgaten en zo kan ik de tas dan stellen :)

En voor de volgende keer kan je ook zoeken op D ringen dan krijg je dat middelste ding voor het verstellen er ook wel bij met de zoekresultaten :p


Is er nog iemand die een bepaalde naaicursus in Groningen stad kan aanraden? Ik vind het moeilijk om te kiezen!!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_101790991
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 17:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
-knip-


Is er nog iemand die een bepaalde naaicursus in Groningen stad kan aanraden? Ik vind het moeilijk om te kiezen!!
Ik heb zelf een cursus bij het kunstencentrum gedaan: http://www.cursussenbk050.nl/home/groen/textiel-en-mode

Dat vond ik erg leuk. Je kon zelf maken wat je wilde en dan hielp de naaijuf je daarbij.

Zelf organiseer ik een textielcafé met workshops, maar je daar kun je ook je eigen dingen maken. De eerste keer dit seizoen is donderdagavond 6 oktober en daarna vanaf november elke 1e en 3e donderdag van de maand. Ik ben nog even aan het nadenken over de workshops maar dat wordt zoiets als 'broek korter maken' 'shirtje oppimpen' ed. Later in het seizoen komen er ook wat ingewikkeldere thema's aan bod maar daar heb ik wel hulp van kennis die echt een coupeuse opleiding heeft gedaan. Ik ben zelf niet een echte naaijuf.
Ik organiseer het vooral voor de gezelligheid, lekker samen bezig zijn maar ook om wat te leren.
Het wordt georganiseerd vanuit Christelijk Centrum Groningen en is gratis. Ik hoop dat deze post niet als spam wordt gezien. Het is niet dat ik een commercieel doel heb oid.

Maar je bent welkom.
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:21:43 #49
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101791521
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:06 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik heb zelf een cursus bij het kunstencentrum gedaan: http://www.cursussenbk050.nl/home/groen/textiel-en-mode

Dat vond ik erg leuk. Je kon zelf maken wat je wilde en dan hielp de naaijuf je daarbij.

Zelf organiseer ik een textielcafé met workshops, maar je daar kun je ook je eigen dingen maken. De eerste keer dit seizoen is donderdagavond 6 oktober en daarna vanaf november elke 1e en 3e donderdag van de maand. Ik ben nog even aan het nadenken over de workshops maar dat wordt zoiets als 'broek korter maken' 'shirtje oppimpen' ed. Later in het seizoen komen er ook wat ingewikkeldere thema's aan bod maar daar heb ik wel hulp van kennis die echt een coupeuse opleiding heeft gedaan. Ik ben zelf niet een echte naaijuf.
Ik organiseer het vooral voor de gezelligheid, lekker samen bezig zijn maar ook om wat te leren.
Het wordt georganiseerd vanuit Christelijk Centrum Groningen en is gratis. Ik hoop dat deze post niet als spam wordt gezien. Het is niet dat ik een commercieel doel heb oid.

Maar je bent welkom.
Ik ken het Kunstencentrum maar ik heb geen 310 euro klaar liggen voor een cursus. Ik zoek meer een cursus van 10 euro per keer ongeveer! De meeste cursussen zullen nu ook ongeveer beginnen dus had mn vraag eigenlijk een maand eerder moeten uitzetten..

En ik onthoud je naaicafe lijkt me leuk, hoe zit het met het feit dat het christelijk is? Dat ben ik namelijk niet...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zaterdag 10 september 2011 @ 19:38:06 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101792135
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:21 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik ken het Kunstencentrum maar ik heb geen 310 euro klaar liggen voor een cursus. Ik zoek meer een cursus van 10 euro per keer ongeveer! De meeste cursussen zullen nu ook ongeveer beginnen dus had mn vraag eigenlijk een maand eerder moeten uitzetten..

En ik onthoud je naaicafe lijkt me leuk, hoe zit het met het feit dat het christelijk is? Dat ben ik namelijk niet...
Ik vind 310 ook wel veel hoor... ik betaal 8 euro per les van 2 uur en betaal gewoon per maand. Vind ik een stuk makkelijker dan 310 in een keer. Ik zoek samen met de juf patronen uit *ze heeft heel veel boeken* en dan overleggen we over de stof enzo. Die haal ik dan zelf en dan helpt ze me steeds vooruit en vertelt ook wat ik thuis zou kunnen doen enzo :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101792907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 19:21 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ik ken het Kunstencentrum maar ik heb geen 310 euro klaar liggen voor een cursus. Ik zoek meer een cursus van 10 euro per keer ongeveer! De meeste cursussen zullen nu ook ongeveer beginnen dus had mn vraag eigenlijk een maand eerder moeten uitzetten..

En ik onthoud je naaicafe lijkt me leuk, hoe zit het met het feit dat het christelijk is? Dat ben ik namelijk niet...
Volgens mij was het toen ik het deed ook goedkoper, ook iets van ¤10 euro per keer omgerekend.

Je hoeft niet christelijk te zijn om bij het textielcafé langs te komen. Er zit een buurtcafé in het kerkgebouw en daar wordt het textielcafé gehouden. De kerk vind het belangrijk dat mensen elkaar kunnen ontmoeten en organisseert daarom dit soort dingen voor de buurt (en de stad)
pi_101798771
Yska, als je het niet erg zou vinden om een stukje te rijden, dan kun je in Assen kijken of er nog plek is.. Dat is iets van 88 euro voor 17 keer.. (ik weet alleen niet of er nog plek is..)
  zondag 11 september 2011 @ 00:22:38 #53
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101803196
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
Yska, als je het niet erg zou vinden om een stukje te rijden, dan kun je in Assen kijken of er nog plek is.. Dat is iets van 88 euro voor 17 keer.. (ik weet alleen niet of er nog plek is..)
dat is goed bedoeld hoor maar dan ben ik het alsnog aan reiskosten kwijt dus dan levert me dat weinig winst op ;) Ik heb even uitgerekend met mijn auto betekend dat 130 euro aan reiskosten ;)

Ik zal nog even op naailes googlen ipv naaicursus ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  zondag 11 september 2011 @ 09:19:09 #54
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101807788
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 00:22 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

dat is goed bedoeld hoor maar dan ben ik het alsnog aan reiskosten kwijt dus dan levert me dat weinig winst op ;) Ik heb even uitgerekend met mijn auto betekend dat 130 euro aan reiskosten ;)

Ik zal nog even op naailes googlen ipv naaicursus ;)
Vaak kun je ook bij een naaimachinehandel in de buurt *hier is dat Ricken* eens vragen. Die weten vaak wel waar de cursussen zijn enzo :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  † In Memoriam † zondag 11 september 2011 @ 09:35:15 #55
240917 Mula
pi_101807887
Yska, ik kreeg laatst een mailtje van de mevrouw waar ik een kleurenanalyse heb gehad dat ze nog 2 plekken bij naailes over heeft. Is in de buurt vh Martiniziekenhuis, 2 uur op dinsdagavond, groepje van max 4 personen. Alleen wel iets duurder dan jouw richtprijs: ¤130 voor 10x.

Haar website: http://nynkehiemstra.nl/workshops.html
pi_101898958
-Spam is niet de bedoeling.-

[ Bericht 91% gewijzigd door Lutte op 13-09-2011 17:30:30 ]
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:32:37 #57
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101900616
Als je je speciaal aanmeldt voor Fok voor het promoten van je website noemen wij dit spam! Moet zeggen dat de lessen goedkoop zijn maar misschien verstandig om de locatie van de lessen duidelijk te vermelden in de website,
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_101901378
Ik word helemaal gek, er had toch laatst iemand een link gepost van een site met patronen in de aanbieding? Leek me wel eens leuk om te proberen en eens kijken of patronen fijn werken maar ik kan die post niet meer vinden!
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:28:16 #59
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_101902614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:32 schreef YskaFredriksson het volgende:
Als je je speciaal aanmeldt voor Fok voor het promoten van je website noemen wij dit spam! Moet zeggen dat de lessen goedkoop zijn maar misschien verstandig om de locatie van de lessen duidelijk te vermelden in de website,
zo goedkoop vind ik het niet voor een zolderkamertje-les.
En verder moet je alles zelf meenemen.. Geen gebruik van materialen dus ofzo..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:05:40 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_101904263
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:28 schreef E.T. het volgende:

[..]

zo goedkoop vind ik het niet voor een zolderkamertje-les.
En verder moet je alles zelf meenemen.. Geen gebruik van materialen dus ofzo..
Bij ons mag ik de naaimachine, de lockmachine, alle materialen die mijn lerares nog heeft, de linealen, het patroonpapier, krijtjes, meetlint, stofscharen, gewone scharen etc. gewoon gebruiken. Alleen als ik een specifieke kleur garen nodig heb, of hele grote stukken vlieseline ofzo, dan neem ik dat zelf mee. Sowieso staat er " eigen ideeën gebruiken", maar je wordt dan wel verplicht om verschillende soorten rokken, broeken, jurken/tops en colbertjes te behandelen? Wat als ik een winterjas wil maken...?

Nee, als ik eerlijk ben, bevalt dit me helemaal niet. Los van het feit dat het gewoon spam is. Welke mod zegt er iets van? O-)

Xx

ps. Overigens prachtige wolvilt voor m'n winterjas gekocht :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_101929107
Aha! Daarom kon ik mijn post niet meer vinden, was op een ander forum haha

Maar voor wie interesse heeft: heel veel patronen met 50% korting:

http://www.naaipatronen.n(...)/vogue-patronen.html
pi_101936674
quote:
17s.gif Op woensdag 14 september 2011 09:11 schreef Audreyoot het volgende:
Aha! Daarom kon ik mijn post niet meer vinden, was op een ander forum haha

Maar voor wie interesse heeft: heel veel patronen met 50% korting:

http://www.naaipatronen.n(...)/vogue-patronen.html
Tempting!
Ik ben een beetje aan het kwijlen over de jurken van Donna Karan/DKNY O+
Het blijft alleen zelfs met korting best duur.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102029960
;(

http://www.spoonflower.com/shop

Een soort Etsy voor stof ;( En je kunt ook zelf ontwerpen ;(

Deze is echt geniaal O+
http://www.spoonflower.com/fabric/448652
pi_102031552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:00 schreef Inu het volgende:
;(

http://www.spoonflower.com/shop

Een soort Etsy voor stof ;( En je kunt ook zelf ontwerpen ;(

Deze is echt geniaal O+
http://www.spoonflower.com/fabric/448652
Oooh :o O+ O+
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:52:32 #65
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102035354
Aaah ja spoonflower kende ik al! Maar ik geef eigenlijk nooit meer dan 5 euro de meter uit aan stof :p ja die stofjes van etsy van laatst waren wel verhoudingsgewijs wat duurder denk ik..

Ik heb trouwens al een les gevonden, bij mij om de hoek en 7,50 voor 2 uur. Ik begin woensdag! :D
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:35:10 #66
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102037808
Wat een leuke (maar dure!) stoffen hebben ze daar! :o

Ik ben ook druk bezig met allerlei kleine naaiprojectjes, heb er weer helemaal zin in. Eigenlijk zou ik op les moeten, om de technieken goed te leren. Nu werk ik vaak te snel en dus slordig.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 17 september 2011 @ 16:59:36 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102059182
De buit van dit weekend:



Incl lockmachine! *O*
Helaas moet ik nu alleen naar een softbalwedstrijd dus. Ik kan pas morgen echt aan de slag. :+
Het gaat een sweater, een broek en een shirtje worden.

*to be continued* dus.
***
pi_102060729
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 16:59 schreef Brighteyes het volgende:
De buit van dit weekend:

[ afbeelding ]

Incl lockmachine! *O*

Waar? *las iets over een leuke aanbieding O-)
  zaterdag 17 september 2011 @ 18:17:58 #69
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102061774
Wat kan een lockmachine eigenlijk? :@
En ze zijn er dus icm een gewone machine?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102062214
Leuk geshopt BE :D
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 17 september 2011 @ 18:46:33 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102062710
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 18:17 schreef PM-girl het volgende:
Wat kan een lockmachine eigenlijk? :@
En ze zijn er dus icm een gewone machine?
Een lockmachine stikt en snijdt af tegelijk. Ideaal dus voor randjes die rafelen. Is zeker niet in plaats van een gewone machine, want er zijn ook een heleboel stiksels waarbij je de stof niet wilt afsnijden :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 17 september 2011 @ 18:48:23 #72
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102062770
Snijden? Dus echt een stukje eraf?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102062872
Ja PM, krijg je mooi afgewerkte randjes (naden enzo) mee.
Kijk maar eens binnenin shirtjes/bloesjes naar de naden, dat is met een lockmachine gedaan.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:42:45 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102072793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 17:48 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Waar? *las iets over een leuke aanbieding O-)
Matson.
Ik ging voor de toyota, maar het is een leewensteijn geworden. :)
***
  zaterdag 17 september 2011 @ 22:48:09 #75
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_102073105
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 18:51 schreef Nijna het volgende:
Ja PM, krijg je mooi afgewerkte randjes (naden enzo) mee.
Kijk maar eens binnenin shirtjes/bloesjes naar de naden, dat is met een lockmachine gedaan.
Ik snap hem, ipv zigzaggen dus een beetje, maar vooral voor bepaalde stoffen. Op het lijstje voor ooit! ;)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_102086978
Hier ook op het lijstje voor ooit....
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 18 september 2011 @ 11:29:42 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102088891


Met gelockte randjes en naden. :)
***
pi_102089086
Ik lock alles!
ziet er net wat beter uit vind ik
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zondag 18 september 2011 @ 11:42:07 #79
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102089215
Vind ik ook. Bovendien heb ik echt een hekel aan zigzaggen, wat een gepruts om precies op het randje te blijven, zeker met grote stukken stof.

Ik heb nu een zomerjurk gemaakt en vooral bij de zijnaden heb ik niet eens gestikt, maar in 1 keer gelockt :) scheelt tijd en is veel netter :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 18 september 2011 @ 12:04:10 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102089914
Ja, dat wil ik uiteindelijk ook gaan doen bij de rechttoe-rechtaan stukken. :Y
***
pi_102090615
Leuk shirt brighteyes! En snel gedaan ook.

Nog een zigzag-hater hier! Een lockmachine staat dan ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik ben alleen bang dat het nog wel jaren kan gaan duren voordat ik er geld voor heb.
Ik werk nu vaak met engelse naden en voering zodat die slordige zigzag randjes niet te zien zijn. Een hong kong finish is ook erg mooi, maar dat is me voor veel projecten een beetje te arbeidsintensief.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 18 september 2011 @ 12:37:43 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102091033
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:27 schreef Mry het volgende:
Leuk shirt brighteyes! En snel gedaan ook.

Nog een zigzag-hater hier! Een lockmachine staat dan ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ik ben alleen bang dat het nog wel jaren kan gaan duren voordat ik er geld voor heb.
Ik werk nu vaak met engelse naden en voering zodat die slordige zigzag randjes niet te zien zijn. Een hong kong finish is ook erg mooi, maar dat is me voor veel projecten een beetje te arbeidsintensief.
Engelse naden zijn idd ook fijn :) Die heb ik gebruikt voor een rok die ik aan allebei de kanten aan kan.

En hou marktplaats eens in de gaten, of de lokale naaimachinehandel. Er zijn hartstikke veel tweedehandsjes op de markt, waar vaak niks mis mee is. Ik heb met die van mij veel geluk gehad, maar voor een euro of 200,- moet je een heel aardig apparaat kunnen vinden hoor :)

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 18 september 2011 @ 12:39:09 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102091089
Het is het 90-minute shirt van 'made by dana', maar het duurde wel iets langer dan dat. ;)

http://www.dana-made-it.com/2008/07/tutorial-90-minute-shirt.html
***
pi_102091843
Pssst, BE, had je mn PM nog gehad?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_102092148
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2011 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
Het is het 90-minute shirt van 'made by dana', maar het duurde wel iets langer dan dat. ;)

http://www.dana-made-it.com/2008/07/tutorial-90-minute-shirt.html
Bedankt, wat een superleuke site!

En ik zal marktplaats eens wat beter in de gaten houden. 200 euro klinkt al een stuk haalbaarder dan de minimaal 600 die ik in gedachten had :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  maandag 19 september 2011 @ 21:46:13 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102158271
*jank*
Eindelijk weer lekker bezig en lol in het naaien, houdt mijn naaimachine het voor gezien. :'(
Hij klonk alsof iemand er een hand zand in gegooid had. Maar nadat ik hem geolied heb blijft hij bonken en hij slaat zo hier en daar steken over. :{

Woensdag dus maar wegbrengen ter reparatie. *snif*

En dus kan ik hier niet mee verder:



En ik ben juist zo benieuwd of de trui echt zo leuk wordt als ik hoop dat het wordt.
Het voorbeeld in de ottobre was van lichtgele velours met een gestreept beest, ook van velours. :X Echt heel erg 'net niet', in mijn ogen dan. ;)
Vandaar dat ik voor een uitvoering in rood en grijs sweater materiaal gegaan ben. ;)

Wel leuk om een keer te appliqueren, dat had ik nog niet gedaan.
***
pi_102159134
Dit ziet er inderdaad leuker uit dan als de originele beschrijving klinkt.

Ik ben trouwens weer helemaal enthousiast over 'mijn' naaicafé. Afgelopen jaar heb ik in het buurtcafé van onze kerk er mee gestart maar meestal waren er maar een paar mensen behalve als er een workshop was. Dit jaar gaan we het beter promoten in de stad en we hebben de aanpak ook een beetje aangepast. Eerst was het elke week, nu 2 keer per maand en ik ga meer workshops geven. De eerste keer gaan we applicaties maken. Bijvoorbeeld om je tas mee op te leuken of om over een versleten plekje in je kleding heen te plakken.

Ik hoop dat ik van iemand in mijn omgeving een borduurmachine kan vinden, Dan kun je hele mooie applicaties maken. Als dat nou niet lukt. Hebben jullie dan nog leuke ideeën om mooie applicaties te maken? Ik zat zelf al aan vilt te denken omdat je dat niet af hoeft te werken. Of werken met een hele korte zigzag steek zodat het een beetje op een geborduurd randje lijkt. Hebben jullie nog leuke voorbeelden?
  maandag 19 september 2011 @ 22:18:36 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102160347
Dit wat ik nu doe is met vliesofix en dan op de ondergrond strijken en idd afwerken met een smalle zigzag steek. :Y
Ik heb verder helemaal geen ervaring er mee, of met borduren trouwens.

Wel leuk, zo'n naaigroep. Ik vond het ook gewoon gezellig toen ik op les zat. :Y
Lekker bezig zijn, wat kletsen en qf en toe bij de juf of elkaar advies vragen.
***
pi_102161417
Dat is inderdaad de insteek van het naaicafé (of eigenlijk textielcafé zoals ik het genoemd heb). Ik heb zelf ook helemaal geen naaiopleiding oid maar ik vind het gewoon gezellig om tegelijk met anderen aan projecten te werken en lekker te kletsen. Maar ik kan wel de hulp inschakelen van iemand die echt een coupeuse opleiding heeft gedaan voor als ik een keer een wat ingewikkeldere workshop wil geven.
pi_102168982
Deze is inderdaad leuker dan die in de ottobre BE! Ik zat er ook over te denken om misschien zoiets te gaan maken, maar eerst heb ik een rokje op het programma staan...
Weet nog niet of ik vanavond naar mn naailes ga, ben ff niet zo gemotiveerd...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 20 september 2011 @ 07:47:01 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102169086
Applicaties locken geeft ook een mooi randje. Daarna vaststikken :)

Ik heb donderdag pas weer naailes, ga dan eindelijk de patroondelen van m'n nieuwe winterjas op de stof leggen en nog even nieuwe knoopsgaten maken in m'n oude winterjas... die moest 2 maten kleiner gemaakt worden :)

Laat de winter daarna maar komen!

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:00:19 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102170139
Miendientje, je kunt ook omgekeerd appliceren . Geeft ook een heel leuk effect! :)

Ik zoek ook nog steeds iets als een naaigroepje/naailes achtig iets. Gewoon om op een vaste tijd te naaien. Nou start er hier bij de stoffenwinkel wel naailes, maar die vind ik best duur. En sja.. les heb ik niet echt meer nodig natuurlijk, al zijn tips en truukjes wel handig. ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:08:13 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102170323
Dat zou ik idd ook leuk vinden. :Y
Het nadeel van naailes vind ik (nu) dat het wekelijks is. Dat vond ik handig toen ik nog echt les nodig had, maar nu zou ik eens in de maand of mss eens in de twee weken in de wintermaanden, ook prima vinden. En dan kan je tussendoor altijd elkaar nog wel eens om raad vragen bij wijze van spreken.

Nadeel is het vinden van een locatie dan toch vlgs mij. Mijn eettafel is best grood, maar met 2 machines erop en je gedoetje eromheen zit het vaak wel vol.

Mijn lessen waren destijds in een schoollokaal van een basisschool.
***
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:23:44 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102170696
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou ik idd ook leuk vinden. :Y
Het nadeel van naailes vind ik (nu) dat het wekelijks is. Dat vond ik handig toen ik nog echt les nodig had, maar nu zou ik eens in de maand of mss eens in de twee weken in de wintermaanden, ook prima vinden. En dan kan je tussendoor altijd elkaar nog wel eens om raad vragen bij wijze van spreken.

Nadeel is het vinden van een locatie dan toch vlgs mij. Mijn eettafel is best grood, maar met 2 machines erop en je gedoetje eromheen zit het vaak wel vol.

Mijn lessen waren destijds in een schoollokaal van een basisschool.
Hier is het niet verplicht wekelijks, je kunt ook een "strippenkaart" nemen en dan gewoon even bellen of er een plekje is, als je zin hebt om te komen.

Snap het probleem van de ruimte, heb twee machines en een lockmachine staan, maar die passen echt niet allemaal tegelijk aan tafel. Al moet ik wel zeggen dat ze op naailes ook met 4 man aan een tafel zitten die zo groot is als mijn keukentafel. Iedereen schuift een beetje en dan heb je minder plaats nodig dan je denkt, hoor, want eigenlijk ligt er ook altijd een heleboel op tafel dat je helemaal niet aan het gebruiken bent...

Anyway, gelukkig heeft mijn naailerares een mooi atelier in haar huis gebouwd en kunnen we daar terecht :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 september 2011 @ 09:38:09 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102171100
Ja, dat is ook zo bedacht ik me net. Wij hadden van die kleine schoolbankjes en zaten redelijk tegenover elkaar dus idd dichtbij en er was dan 1 grote tafel ergens opzij die je kon gebruiken voor het patroontekenen en knippen.

Dat strippenkaartidee is wel een slimme idd. :Y
***
  dinsdag 20 september 2011 @ 10:22:37 #96
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102172210
Jullie bedoelen net zoiets als de ijverige wijven, stoffige juffertjes, de dulle naaigrieten, het leuvens stiksel en de stoffen madammen toch?
Dat wilde ik ook wel graag opzetten :) Al heb ik dus nu eerst naailes, want dat kan ik best een beetje gebruiken al kom ik al best ver met youtube enzo, het leek me ook leuk om zoiets op te zetten. Vooral omdat ik dergelijke voorbeelden alleen kan vinden in Belgie. Ik heb er zelfs een blog overgeschreven maar met zo weinig volgers (1! haha) zet dat geen zoden aan de dijk natuurlijk.

Maar ik ga binnenkort maar eens kijken bij het textielcafe van Miendientje ;) Lijkt me ook gezellig!

En als je gaat kijken bij je eigen buurtcentra word daar over het algemeen ook best aangeboden. Al lijken de clubjes uit Belgie nog een behoorlijk jonge gemiddelde leeftijd te hebben. Rond de 29/30. Ik ben bang dat het bij ons buurthuis rond de 60 ligt en dat ik met mijn 24 jaar behoorlijk uit de toon val.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102173331
De fantasy fair is voorbij en hierbij de foto's in volledig kostuum ;)












Zo nu ga ik weer aan een nieuw kostuum beginnen :') Misschien dat ik hem al voor de fair in Haarzuilens af wil hebben, dat is april. Heb een beetje een idee in mijn hoofd met veel wit, icequeen achtig of atric vampire.
Nu wil ik graag van wit skai een korset naaien en ik wil hier een patroon voor aanschaffen. Nu twijfel ik tussen deze twee:

http://www.naaipatronen.nl/laughing-moon-100.html

en

http://www.naaipatronen.nl/truly-victorian-tv110.html

Welke vinden jullie het mooist?
  dinsdag 20 september 2011 @ 11:18:15 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102173734
Allemachtig wat een werk zit daar in! :o _O_ :o

Ik zou het tweede corset doen. :Y

Yska, die namen van die clubjes! :D _O-
Doet me denken aan ons 'leesclubje': Meer cookies dan boekies. ;)
Maar idd, wel zoiets ja. Lijkt me echt tof! :Y
***
pi_102173959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Allemachtig wat een werk zit daar in! :o _O_ :o

Ik zou het tweede corset doen. :Y

Yska, die namen van die clubjes! :D _O-
Doet me denken aan ons 'leesclubje': Meer cookies dan boekies. ;)
Maar idd, wel zoiets ja. Lijkt me echt tof! :Y
Het houdt me van de straat :') Thnx! Denk zelf ook dat ik die het mooiste vind maar ben er nog niet 100% uit :)
pi_102174621
quote:
;(

http://www.spoonflower.com/shop

Een soort Etsy voor stof ;( En je kunt ook zelf ontwerpen ;(

Deze is echt geniaal O+
http://www.spoonflower.com/fabric/448652
dit is zo'n vette site, bedankt

@audrey: wauw respect voor je kostuum. ik ben zelf helemaal gek van kostuums maken, heb er nu al 8 voor verschillende conventies. Het enige jammere is, dat er zo weinig mogelijkheden zijn om ze aan te doen, en teveel ideeën voor nieuwe kostuums

vind die laughing moon het mooist, omdat er een patroondeel in de borstcoupe extra zit, die andere is meer standaard, maar wel makkelijker
pi_102175181
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 11:50 schreef modemaakster het volgende:

[..]

dit is zo'n vette site, bedankt

@audrey: wauw respect voor je kostuum. ik ben zelf helemaal gek van kostuums maken, heb er nu al 8 voor verschillende conventies. Het enige jammere is, dat er zo weinig mogelijkheden zijn om ze aan te doen, en teveel ideeën voor nieuwe kostuums

vind die laughing moon het mooist, omdat er een patroondeel in de borstcoupe extra zit, die andere is meer standaard, maar wel makkelijker
Dankjewel :) Mocht ik kiezen voor het victorian korset dan pas ik de cups aan, maar ik ben er echt nog niet uit :)

Is inderdaad jammer dat er weinig gelegenheden zijn. Nu is de fair 2x per jaar en je hebt nog de midwinter fair maar als je steeds een nieuw kostuumidee hebt is het eigenlijk wel zonde ze maar 1x aan te trekken!
pi_102175196
Wauw audryoot! Jij gaat jezelf vast terugvinden in heel wat fotoverslagen van de fair. O+

Ik vind beide korsetten er mooi uitzien. Die eerste vind ik net iets leuker vanwege het historische ondergoed wat erbij zit. Misschien is het nuttig om eens wat reviews van de patronen op te zoeken voordat je bestelt?

Zo'n naaiclubje lijkt mij trouwens ook best gezellig. Ik ken eigenlijk helemaal niemand die ook kleding maakt. Toen ik hier in de buurt voor het eerst een patronenblad kocht toen zij het meisje achter de kassa: "Is dat voor jezelf? Oh huh? Ik dacht dat alleen oma's dat deden!" _O-
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102175273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:11 schreef Mry het volgende:
Wauw audryoot! Jij gaat jezelf vast terugvinden in heel wat fotoverslagen van de fair. O+

Ik vind beide korsetten er mooi uitzien. Die eerste vind ik net iets leuker vanwege het historische ondergoed wat erbij zit. Misschien is het nuttig om eens wat reviews van de patronen op te zoeken voordat je bestelt?

Zo'n naaiclubje lijkt mij trouwens ook best gezellig. Ik ken eigenlijk helemaal niemand die ook kleding maakt. Toen ik hier in de buurt voor het eerst een patronenblad kocht toen zij het meisje achter de kassa: "Is dat voor jezelf? Oh huh? Ik dacht dat alleen oma's dat deden!" _O-
Oh die reviews opzoeken is een goed idee van je! Het ondergoed vind ik verder niet zo boeiend omdat ik het voor het kostuum niet ga gebruiken en het er verder ook niet al te ingewikkeld uit ziet. Maar wie weet kan je het wel ooit gebruiken voor iets.

Bij het vic. korset heb ik het idee dat het makkelijker is om zelf nog aanpassingen in het patroon aan te brengen en die andere lijkt een mooiere pasvorm te hebben, maar ik ga reviews zoeken :D

Iemand hier op het forum toevallig die al eens een korset heeft gemaakt?
pi_102175402
ik denk dat ik ze allebei ga bestellen :')
pi_102175661
ik heb al meerdere korsetten gemaakt, heb van allemaal zelf mijn patroon ontworpen

heb een zwart zilver korset gemaakt van skai, een groene met hele mooie touwtjes, en een witte van kant. Het is erg leuk om te doen. :D

voor de geinteresseerden
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)457431_6927888_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)955739_7150300_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcd(...)503328_4218494_n.jpg


Ik zou wel voor de balijnen goede ijzeren balijnen zoeken, die plasticken zijn zo slecht, komt een knakje in en je hebt allemaal kwabben in je korset zo zonde.

als je ng vragen hebt, vraag maar raak
pi_102175793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:28 schreef modemaakster het volgende:
ik heb al meerdere korsetten gemaakt, heb van allemaal zelf mijn patroon ontworpen

heb een zwart zilver korset gemaakt van skai, een groene met hele mooie touwtjes, en een witte van kant. Het is erg leuk om te doen. :D

voor de geinteresseerden
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)457431_6927888_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcd(...)955739_7150300_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcd(...)503328_4218494_n.jpg


Ik zou wel voor de balijnen goede ijzeren balijnen zoeken, die plasticken zijn zo slecht, komt een knakje in en je hebt allemaal kwabben in je korset zo zonde.

als je ng vragen hebt, vraag maar raak
Heel gaaf!! Ik heb allebei de patronen besteld want ik kon niet kiezen :@

Heb wel al een site gevonden waar je de baleinen en busk kan bestellen: http://www.corsetsupplies.eu/index.html

Mij is het alleen nog een raadsel hoe je die busk er netjes inzet, komen er gaatjes in de stof waar de haakjes doorheenkomen of perforeer je de haakjes door de stof heen?
pi_102176123
ik heb bij de korsetten met een tang (voor riemgaatjes ed) de gaatjes erin geknipt, waar de knopjes van de buste doorheen gaan.
Met skai of leren korsetten gaat het heel makkelijk, dit rafelt niet. Ook bij de andere korsetten geen probleem gehad met rafelen eigenlijk
pi_102176396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:44 schreef modemaakster het volgende:
ik heb bij de korsetten met een tang (voor riemgaatjes ed) de gaatjes erin geknipt, waar de knopjes van de buste doorheen gaan.
Met skai of leren korsetten gaat het heel makkelijk, dit rafelt niet. Ook bij de andere korsetten geen probleem gehad met rafelen eigenlijk
Ah dat is idd een optie! Ik wacht even de patronen af, ga toch eerst een proefkorset maken van een oud bloemen dekbed wat hier nog ligt haha!
pi_102179542
Gaaf Audrey!

Naailes, ik vind het gewoon gezellig meestal. En gewoon het feit dat je 2,5 uur bezig kan zijn met je naaiwerk, zonder dat daar man/kinderen/telefoon tussendoor komt, ideaal.
En hulp erbij voor zonodig, ik blijf het denk ik nog wel even doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_102180371
@mry: thanks ^^ :blush:

@audrey: vergeet niet je stof te plakken met sterke geweven vlieseline voor de stevigheid
vroeger noemde ze dat soort vlieseline paardenhaar het heet volgens mij nog steeds zo, ook al worden er al lang geen echte paardenharen voor de stevigheid meer meegewoven
pi_102180893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:58 schreef modemaakster het volgende:
@mry: thanks ^^ :blush:

@audrey: vergeet niet je stof te plakken met sterke geweven vlieseline voor de stevigheid
vroeger noemde ze dat soort vlieseline paardenhaar het heet volgens mij nog steeds zo, ook al worden er al lang geen echte paardenharen voor de stevigheid meer meegewoven
Bedankt voor de tip! Zou ik niet aan gedacht hebben!
pi_102187484
Ik vind die laughing moon ook mooier, hij vormt volgens mij wat mooier.

quote:
6s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:00 schreef E.T. het volgende:
Miendientje, je kunt ook omgekeerd appliceren . Geeft ook een heel leuk effect! :)

Ik zoek ook nog steeds iets als een naaigroepje/naailes achtig iets. Gewoon om op een vaste tijd te naaien. Nou start er hier bij de stoffenwinkel wel naailes, maar die vind ik best duur. En sja.. les heb ik niet echt meer nodig natuurlijk, al zijn tips en truukjes wel handig. ;)
Dat is inderdaad ook leuk. Dan moeten mensen eigenlijk wel een shirt oid mee nemen waar ze dat mee willen doen. Maar het kan natuurlijk ook op een kleiner lapje wat je dan weer ergens op vast kan zetten.
pi_102250703
Ik ben een beginnelingetje
Ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt.
Mijn stiefmoeder gaat mij 'het vak' leren. Ze heeft me het 'New Complete Guide to Sewing' gegeven.

Ik zou graag willen weten wat handige projectjes zijn om mee te beginnen?
En waar ik die natuurlijk kan vinden.

Thanks!
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_102251387
quote:
17s.gif Op donderdag 22 september 2011 08:07 schreef dudesque het volgende:
Ik ben een beginnelingetje
Ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt.
Mijn stiefmoeder gaat mij 'het vak' leren. Ze heeft me het 'New Complete Guide to Sewing' gegeven.

Ik zou graag willen weten wat handige projectjes zijn om mee te beginnen?
En waar ik die natuurlijk kan vinden.

Thanks!
Probeer eens een speldenkussen te maken, is ook handig voor de rest van je naaicarriere :P

Heel simpel 2 vierkantjes stikken waarbij je een opening van een paar cm laat, hoekjes afknippen, binnenstebuiten draaien, vullen met vulspul en dichtnaaien!
  donderdag 22 september 2011 @ 23:13:56 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102282772
Klaar!



*O*
***
  Milf donderdag 22 september 2011 @ 23:17:55 #117
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102283011
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2011 23:13 schreef Brighteyes het volgende:
Klaar!

[ afbeelding ]

*O*
Oh wat leuk!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:21:12 #118
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_102298058
owh die is echt wel heel erg leuk! Is daar een patroon van of heb je het zelf bedacht? Ken nl wel een klein jongetje die dat wel echt heel graag aan wilt!
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  vrijdag 23 september 2011 @ 15:06:42 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102299546
Hij staat in de nieuwste Ottobre die nu in de winkel ligt. 04/2011 :Y

Hij past mijn oudste maar net:



En dus schuif ik hem maar door naar de jongste en ga ik zo voor de oudste even nieuwe stof halen. ;)
Ik heb van het grijs nog zat over en zou van het rood ook wel genoeg hebben, maar hij wil liever een groene. ;)
***
pi_102302290
Oooh hij is echt leuk geworden! En ik vind het qua kleuren zeker een hele verbetering vergeleken met het voorbeeld. :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102303406
Gaaf BE!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_102309137
haha cute :D
pi_102359451
ik heb jullie hulp even nodig! Heb een dikke panty, maar liep gister langs een tuinstoel af en toen bleef ik hangen ;( Nu zit er een klein gaatje in :{ Gelukkig laddert ie niet verder maar ik wil het gaatje wel dichtmaken. Heb van mijn ooms en tantes gehoord dat ik dit met behulp van een appel of aardappel kan doen. Schijnt een truucje uit grootmoeders tijd te zijn :P
Zijn er hier mensen die hiermee bekend zijn ? :@
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 25 september 2011 @ 18:37:17 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102368396
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 14:02 schreef DjinN het volgende:
ik heb jullie hulp even nodig! Heb een dikke panty, maar liep gister langs een tuinstoel af en toen bleef ik hangen ;( Nu zit er een klein gaatje in :{ Gelukkig laddert ie niet verder maar ik wil het gaatje wel dichtmaken. Heb van mijn ooms en tantes gehoord dat ik dit met behulp van een appel of aardappel kan doen. Schijnt een truucje uit grootmoeders tijd te zijn :P
Zijn er hier mensen die hiermee bekend zijn ? :@
Nee, ik smeer er altijd (terwijl ik hem aan heb) een klein beetje doorzichtige nagellak op... prima oplossing :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_102374945
Ik ook, appel of aardappel zegt me helemaal niets.
pi_102390049
Nee ken ik ook niet, alleen blanke nagellak en eventueel even met de hand het gaatje dichtnaaien.
pi_102414867
ik las hier vandaag bij de lidl dat er vanaf donderdag een lockmachine te koop komt en nog wat naai dingen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102429543
Voor 129 euro :o
Is iemand toevallig bekend met het merk en of het iets voorstelt? (Merk=SilverCrest)

Er komt ook een naaimachine voor 70 euro.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102429572
net even gekeken en ik ga m halen!! thnx voor de tip :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:50:12 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102431814
Silvercrest is het merk dat Lidl wel vaker heeft voor electrische apparaten.
Vlgs mij is er weinig mis mee, maar je moet voor 129 Euro natuurlijk ook niet de hoofdprijs verwachten.

Ik denk dat je je er niet echt een buil aan kan vallen, als je voorlopig geen geld hebt voor een duurdere machine dan denk ik dat dit precies leuk is. :Y
Je hebt wel kans dat het inrijgen bij zulke machines lastiger is dan bij de wat geavanceerdere machines, maar goed, ook dat is te overkomen denk ik.
***
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:30:57 #131
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102433095
Mijn eerste locker was er ook gewoon eentje van de Aldi en voldeed prima :) Deze van de Lidl ziet er wat beter uit qua spannings-gebeuren :Y En ja, bij die goedkopere machines is het inrijgen van de onderste grijper wat lastiger vaak.. maar hoef je ook niet elke keer te doen (je kunt bij het wisselen van kleur de draden aan elkaar knopen :Y )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102436900
Wat is het voordeel van zo'n lockmachine eigenlijk? Alleen dat je geen spoel hebt?

Ik heb even snel gekeken maar het lijkt me juist vervelend dat je niet normaal kunt stikken of dat je niet achteruit kunt naaien en dat het veel meer garen kost. Of mis ik een heel groot voordeel?
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:02:25 #133
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102438468
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:22 schreef Audreyoot het volgende:
Wat is het voordeel van zo'n lockmachine eigenlijk? Alleen dat je geen spoel hebt?

Ik heb even snel gekeken maar het lijkt me juist vervelend dat je niet normaal kunt stikken of dat je niet achteruit kunt naaien en dat het veel meer garen kost. Of mis ik een heel groot voordeel?
Je werkt meteen af :) Geen randen zigzaggen enzo.. t-shirts gewoon in een keer in elkaar zetten met voldoende rek in de naden..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:04:44 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102438555
Het is voor mij ook geen vervanging voor de naaimachine, maar ik vind het wel fijn dat ik de naden mooi klein en netjes af kan werken. Ziet alles er toch net even iets netter uit.
En zeker voor de kinderdingen, het zit net wat steviger vast. Het valt niet meteen van hun kont als het naadje knapt. ;) :D
***
pi_102438620
inderdaad
ik heb een naaimachine en een lockmachine
eerst je kledingstuk in elkaar zetten met de naaimachine en dan alles afwerken met de lockmachine

ik zie ook niet hoe je alles zou kunnen doen op de lockmachine?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102438640
Ik kom ook even vragen/informeren hier, als dat oké is?

De Lidl heeft vanaf donderdag ook een gewone machine van SilverCrest, voor 70 Euro.
En in de Blokker-folder zie ik een (eenvoudige) Singer staan, voor 90 Euro.
Zal die 20 Euro verschil ook werkelijk merkbaar zijn, of zit dat prijsverschil 'm vooral in de naam?
pi_102438647
Aha! Ik dacht dat het vervanging van was! Maar ik heb er nog nooit mee gewerkt dus ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:17:31 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102439078
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:06 schreef Eska het volgende:
Ik kom ook even vragen/informeren hier, als dat oké is?

De Lidl heeft vanaf donderdag ook een gewone machine van SilverCrest, voor 70 Euro.
En in de Blokker-folder zie ik een (eenvoudige) Singer staan, voor 90 Euro.
Zal die 20 Euro verschil ook werkelijk merkbaar zijn, of zit dat prijsverschil 'm vooral in de naam?
Ik heb ze even doorgenomen en de SilverCrest heeft meer opties, nl. 33 ingebouwde steken (incl. een tweelingnaald) en die Singer maar 9. Daarnaast heeft de SilverCrest ook nog eens 5 verschillende naaivoetjes erbij en die worden bij de Singer niet genoemd.

Ik denk dus dat je met de Silvercrest een completere machine hebt.

Het is wel zo dat SilverCrest een vast merk van Lidl is dus dat je daar in principe ook gewoon garantie op hebt. :Y
***
pi_102439430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:17 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb ze even doorgenomen en de SilverCrest heeft meer opties, nl. 33 ingebouwde steken (incl. een tweelingnaald) en die Singer maar 9. Daarnaast heeft de SilverCrest ook nog eens 5 verschillende naaivoetjes erbij en die worden bij de Singer niet genoemd.

Ik denk dus dat je met de Silvercrest een completere machine hebt.

Het is wel zo dat SilverCrest een vast merk van Lidl is dus dat je daar in principe ook gewoon garantie op hebt. :Y
Dank!
Ik had nog nooit van een tweelingnaald gehoord bijvoorbeeld, en dus ook géén idee of dat een fijne extra is.

Wanneer ik werkelijk aan de slag ga zal ik me vast vaker gaan melden hier. Ik heb maar een piepklein beetje eerder genaaid en dat is al weer zo lang geleden. Dus ik denk dat ik ongeveer bij 0,1 kan beginnen weer. ;)
pi_102439437
Ik denk ook dat je 20 euro prijsverschil niet gaat terugzien in de kwaliteit. Het zijn ook allebei geen topmerken, hoewel Singer nog steeds wel meer reputatie heeft.

33 steken ga je in mijn ervaring nooit gebruiken, maar een tweelingnaald optie en extra naaivoetjes zijn wel heel erg handig om te hebben.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:30:33 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102439598
Ja, dat wilde ik idd nog wel zeggen, de vraag is hoeveel van die 33 steken je nou echt werkelijk zal gebruiken, maar die tweelingnaald is wel een superoptie!
Dan kan je nl. van die mooie dubbele randjes onderaan bij een naadje maken zonder dat je zelf hoeft te pielen om 2 keer netjes langs hetzelfde lijntje te naaien. ;) :D

Leuk Eska! ^O^
***
pi_102439776
Oh kijk aan, ik dacht dus serieus dat Singer een echt goed merk was. Ben blij dat ik 't even hier gevraagd heb dan! :D
Dat met die dubbele randjes klinkt wel heel handig, ja.

Ja leukleuk, heb er veel zin in om er mee aan de gang te gaan. :Y
pi_102440608
Ja Singer is ook een van de bekendste merken. Mij is vorig jaar hier in de naaimachinewinkel verteld dat de merknaam Singer is overgekocht en nu niet meer dezelfde kwaliteit levert als vroeger. Maar ze hebben wel nog steeds hun topmerk reputatie.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:58:08 #144
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_102440679
Singer naaimachine's die tegenwoordige gemaakt worden zijn echt prut.
Daarnaast moet je gewoon bedenken wat je wilt van een machine. Afentoe snel iets naaien zal goed gaan met deze naaimachines, maar een spijkerbroek inkorten of iets met een aantal lagen stof zal deze naaimachine niet aankunnen.
Als je 100 euro te besteden hebt, zal ik eerder geneigd zijn om een wel eens waar vaak hele oude machine bij de plaatselijke naaimachinedealer op te halen. Een goede mechanische naaimachine, ook al is hij meer dan 20 jaar oud zal het nog steeds goed doen.
Van een ander naaiforum (Sancho) weet ik dat de nieuwe Singers slecht beoordeelt worden, ik weet niet hoe het zit met de naaimachines van de Lidl, maar aan de prijs te zien kan het nooit veel soeps zijn.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_102440961
Ik heb een tweedehandsje, hij was in mijn ogen een stuk degelijker dan een nieuwe machine die ik voor 100 euro kon kopen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:09:00 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102441074
Ik heb ook een tweedehandsje (2 zelfs) een hele oude Singer, van goede kwaliteit en een net zo oude Husqvarna, is echt een supermachine.

M'n lock is een *denkdenk, hij staat boven* Bettina, geloof ik. Doet het prima.

Mijn ervaring met de Lidl- en Aldimachines is dat ze prima zijn. Ook spijkerbroeken omzomen en dat soort dingen gaat prima. Een vriendinnetje werkt al jaren met plezier op een Aldiding.

Een tweelingnaald-functie is handig en zoals al opgemerkt, nieuwere Singers zijn prut.

Xx!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_102441259
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:09 schreef Tink89 het volgende:
M'n lock is een *denkdenk, hij staat boven* Bettina, geloof ik. Doet het prima.
Bernina toevallig? Of is Bettina een merk en ken ik het gewoon niet?

Ik ga zelf denk ik toch maar even door met marktplaats in de gaten houden. Een lock van 130 euro is voor nu wel prima, maar mezelf kennende wil ik over een jaar dan weer een betere.
Ik vind het alleen zo lastig dat de meeste mensen op marktplaats de koper laten bieden. Ik vind het erg moeilijk in te schatten wat die dingen allemaal waard zijn :{
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102441479
Oké, die (nieuwe) Singer gaat het sowieso niet worden, da's duidelijk. :D

Mja, de afweging SilverCrest vs een goede-tweedehands-machine is nog een lastige dan. Eigenlijk wil ik eerst maar eens zien of het naaien me bevalt, of het me lukt en of 't een blijvend ding gaat zijn. :P
Ben nu geneigd voor 't Lidl-ding te gaan. Maar ik houd een tweedehands-aanschaf wel in het achterhoofd. Wellicht als ik wat beter weet ook wat ik precies zoek/wil. Voorlopig eerst maar wat aanklooien met eenvoudige projectjes (en eenvoudige stofjes). ;)

Dank voor het meedenken! :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:25:13 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102441699
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:19 schreef Eska het volgende:
Oké, die (nieuwe) Singer gaat het sowieso niet worden, da's duidelijk. :D

Mja, de afweging SilverCrest vs een goede-tweedehands-machine is nog een lastige dan. Eigenlijk wil ik eerst maar eens zien of het naaien me bevalt, of het me lukt en of 't een blijvend ding gaat zijn. :P
Ben nu geneigd voor 't Lidl-ding te gaan. Maar ik houd een tweedehands-aanschaf wel in het achterhoofd. Wellicht als ik wat beter weet ook wat ik precies zoek/wil. Voorlopig eerst maar wat aanklooien met eenvoudige projectjes (en eenvoudige stofjes). ;)

Dank voor het meedenken! :)
Als ik nog even iets mag meegeven:

Als je van een particulier een tweedehandsje koopt, kun je die wel uitproberen, maar weet je ook niet wat die machine wel en niet kan hebben. Die van mijn moeder werd altijd heel heet na +- 3 kwartier. Dat soort mankementen kun je niet zien en je hebt dan geen garantie. Soms is garantie wel heel fijn, vooral als je nog niet zoveel verstand van een product hebt :)

Succes!

ps. En als je die van de Lidl wilt, dan wel op tijd zijn. Die dingen gaan als warme broodjes over de toonbank!

Edit:

Bernina kan ook. Er staat iig "Easy Lock" ofzoiets op en m'n naailerares was impressed :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_102442370
Ik ben deze aan het maken

maar dan zonder die sjaal (vond ik een beetje te)
Gisteren heb ik hem helemaal in elkaar geregen en hij zit heel mooi! (behalve bij de hals, veel te groot)
echt helemaal het model dat ik graag draag ook
ik ben heel benieuwd hoe ie gaat zijn als ie af is!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102442371
Merci, Tink89!
pi_102445751
Ik denk ik ook de lockmachine van de Lidl halen. Ik ben donderdag toevallig vrij dus ik kan lekker vroeg naar de winkel. Je kunt met zo'n lockmachine trouwens toch ook gewoon in een keer een naadje maken, dus vastnaaien en afwerken in een keer? Of moet je echt eerst het naadje maken en dan vervolgens alleen het afwerken met de lockmachine?
pi_102445932
Nee je kunt ook meteen locken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102445966
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:14 schreef rhubarbje het volgende:
Nee je kunt ook meteen locken
Dat dacht ik mij inderdaad te kunnen herinneren van mijn naaicursus. Hier een korte uitleg via Youtube, daarin worden verschillende mogelijkheden uitgelegd:

  dinsdag 27 september 2011 @ 19:33:33 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102449280
Ik maak de "grote" zijnaden enzo ook altijd gewoon meteen, zonder eerst te stikken, maar dingen als coupenaden doe ik altijd eerst los, zodat ik ze eventueel aan kan passen :)

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_102449875
nieuwe singers zijn echt bagger. Als je er een van 20 jaar of ouder hebt, zijn ze wel weer goed (met ijzeren bekisting). De plastic singer van mijn moeder gaat voortdurend kapot, altijd problemen met de spanning.

Ik heb hier een aantal degelijke oude gietijzeren machines staan, ze hebben zelfs een klas van 11jarigen overleefd :P

wat wel een hele fijne nieuwe naaimachine is, is van het merk brother. Wel even wat duurder, maar kwalitatief heel goed
pi_102452356
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:41 schreef rhubarbje het volgende:
Ik ben deze aan het maken
[ afbeelding ]
maar dan zonder die sjaal (vond ik een beetje te)
Gisteren heb ik hem helemaal in elkaar geregen en hij zit heel mooi! (behalve bij de hals, veel te groot)
echt helemaal het model dat ik graag draag ook
ik ben heel benieuwd hoe ie gaat zijn als ie af is!
Mooi :Y ben benieuwd!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102455262
Ik ben ook benieuwd rhubarbje! Ik vroeg me al af hoe die jurk eruit zou zien zonder de shawl.

Ik probeer nu deze jurk te maken:
http://www.burdafashion.c(...)1785962-1785998.html
Het patroon is alleen een beetje vaag. Op het model lijkt de jurk heel losjes te zitten, maar in werkelijkheid lijkt het wel alsof het voorpand een maat kleiner is dan de rest van de jurk. Heel vreemd. :{
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102458530
@mry: oeh die is echt mooi. welke kleur ga je hem maken? wikkeljurken zijn erg apart qua patroon, erg grote voorpanden :P

misschien heeft het model op de foto een hele kleine boezem..?
pi_102459169
modemaakster: ik heb nog geen stof maar ik hoop dat ik een warm herfstkleurtje of iets paarsigs kan vinden. :)

Ik heb geen idee waarom het patroon zo raar valt bij me. Normaal pas ik heel goed in een burda 36 maar dit patroon moest ik ruim 2 cm breder maken om de middenvoor lijn in het midden te krijgen en daarna nog een aanpassing van een paar cm maken voor de boezem. En het achterpand zat wel gewoon normaal dus vandaar dat ik het zo vreemd vind.
Het is wel zo dat ik nogal een beginner ben met patronen op maat aanpassen dus het kan ook nog aan mij liggen. :P
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 28 september 2011 @ 07:23:50 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102466800
Mooie jurken! :Y
***
  donderdag 29 september 2011 @ 08:32:26 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102502826
Mijn naaimachine is niet meer te maken. -O- :'(
Schijnt een tandwiel stuk te zijn wat niet meer te bestellen is.
Helaas heeft hij het tandwiel er niet uit gelaten, want ik vond online toch nog wel wat onderdelen voor de Singer 7136.
(Iemand heeft er in 2007 zelfs eentje te koop gezet hier op FOK. :D )

Ik denk er dus over om hem voor een 2nd opinion naar een andere reparateur te brengen en die te vragen of die dan toch iig het bewuste tandwiel eruit kan halen voor me zodat ik op zoek kan naar vervanging.

En ondertussen maar even sparen voor een andere en die van mijn moeder lenen in de tussentijd.

Was net op zoek naar patronen voor een winterjas, maar ik kan niet kiezen! :o :D Ik zou zo vier of nog wel meer jassen kunnen maken.:P
***
pi_102502986
BE ik ken nog een geniale reparateur regio Dordrecht maar kan me nu niet voor de geest halen of dat voor jou een optie is :@
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 29 september 2011 @ 08:46:10 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102503030
Hmmm, tikkie uit de richting, maar ik ben wel bereid van alles te proberen hoor. ;)
Het is gewoon een fijne machine en ik heb geen zin op zoek te moeten naar vervanging.
Nu ik al op die van mijn moeder naai denk ik vaak :X :X :X ik wil mijn eigen! ;) :D

Ik woon in Gouda, dus het is niet helemaal naast de deur. ;)
***
  donderdag 29 september 2011 @ 08:55:47 #165
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102503193
Oi, das balen BE :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102504754
Oh balen Be -O-
In elk geval fijn dat je er tijdelijk eentje kunt lenen en ik hoop dat je eigen machine nog gemaakt kan worden.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102505222
Ik heb net de overlockmachine bij de Lidl gekocht. Zo maar eens proberen voor ik naar mijn werk moet
  donderdag 29 september 2011 @ 10:26:22 #168
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102505405
^O^ Ik ben benieuwd! :Y

Grappig wel, mijn moeder zei gisteren meteen 'Oh, Blokker heeft een Singer'. :') Dus ik uitleggen dat Singer van nu kwalitatief niet echt goed meer is. :D
***
pi_102506376
Wat wel handig is is dat er een instructie DVD bij zit ^O^
pi_102513486
Ik heb m'n (Lidl)machine! En ik heb 'm meteen stukgemaakt geloof ik. :'(

Stap voor stap precies gedaan wat in de handleiding staat. En bij de allereerste poging om een stukje te gaan naaien loopt 'ie vast. Met een beetje gedoe stof & draad wel los kunnen peuteren. Maar de naald wil met geen mogelijkheid meer op of neer. Niet met de pedaal, niet met de hand.
Kan iemand me zeggen wat ik fout gedaan kan hebben? En vooral hoe ik de naald weer aan de gang kan krijgen?
pi_102513629
Mijn gok (voor wat het waard is zo over internet :P ) is dat er een knoop draad vastzit in je spoelhuisje. Dus even de machine weer uitrijgen, het spoelhuisje openmaken en het spoeltje eruit halen en alle garen die ziet zitten weghalen (gebruik een schaar als het nodig is).
Daarna de machine opnieuw inrijgen en nog een keer proberen.

Of heb je dit al geprobeerd?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 29 september 2011 @ 14:54:35 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102513777
Mry heeft denk ik gelijk, mijn machine doet dit ook als ik mijn spoeltje verkeerd om in het spoelhuisje doe, omdat dan de spanning te groot is op de onderste draad. Even nakijken of daar niks vast zit dus :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_102513786
Vergat ik er bij te zeggen idd, ik heb het spoeltje er al uit gehaald. En ik zie geen draad meer zitten. Voor de zekerheid zal ik nog even met een zaklampje (en m'n leesbril :P ) kijken.
Maar kan een (diepverstopt) draadje er dus toe leiden dat de naald muurvast zit?

Ik ga nu eerst nog een keertje extra goed kijken. ;)
pi_102513869
Het spoelhuisje draait tijdens het naaien. Als er een draadje zo vastzit dat het je spoelhuisje blokkeert dan dan gaat de naald dus ook niet meer omhoog of naar beneden.

Maar je hebt nu dus alle draad uit de machine gehaald en dan nog kan de naald niet op en neer bewegen?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102514039
Ehm, met leesbril op blijkt er toch wel nog een klein draadje te zitten. :@ Zit alleen erg vast, en ik heb er bijna geen grip op.
Nog tips om het er toch uit te krijgen? Met een pincet misschien? Ben alleen bang dat 't afbreekt en dan heb ik nog minder grip.
  donderdag 29 september 2011 @ 15:14:30 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102514411
Je kan evt proberen de naald los te halen om zo wat meer speling te krijgen.
Als het goed is, of bij de meeste machines iig zit er een soort van vleugelmoertje bij de bovenkant van de naald, die kan je los draaien en dan moet je meestal de naald een beetje naar beneden bewegen om hem eruit te krijgen. Mss helpt dat iets?
***
pi_102514975
Dank voor het meedenken!

Ik heb die dingen waar 't spoelhuis in zit (grijper & grijperbaanring volgens het boekje ;) ) losgemaakt en daarna kon ik de draad pakken. De naald doet 't weer. *O*

Pff, zweet in m'n bilnaad. :+

Nu durf ik alleen niet zo goed die spoel opnieuw te doen. Bij mijn weten heb ik zonet precies gedaan wat er in het boekje staat.
pi_102515068
^O^
Gewoon nog een keer stap voor stap volgens het boekje proberen en dan gaat het vast goed!

Ik hoop trouwens dat je veel plezier zult hebben van je nieuwe naaimachine *O*
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102515322
Merci! Ik hoop het ook! :)

Eerst beetje aanrommelen met wat stukjes stof van een oude kinderpyjama en een oud laken dat ik nog had liggen. Zijn beide van dun soepel katoen, hopelijk wil dat een beetje. :P
  donderdag 29 september 2011 @ 15:46:03 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102515444
Wat je kan doen Eska, is eerst een paar keer met de hand de grote knop aan de zijkant ronddraaien, dus handmatig een paar steken maken. Dan gaat het niet zo hard en merk je snelgenoeg of het wel of niet vast loopt.

Fijn dat het weer los is! *O*
***
pi_102515815
Ja, da's idd wel een goeie. Al ging ik met de pedaal ook wel heel voorzichtig hoor. Maar met hand kun je natuurlijk veel beter *onmiddellijk* stoppen als dat nodig is.

Inmiddels spoeltje opnieuw er in gedaan, en volgens mij toch een verschil met de 1e keer. Ik hoorde/voelde nu een soort klikje. Da's vast goed. ;)
Verder vermoed ik dat het dingetje iets te strak stond afgesteld. Ik moest best een beetje trekken aan de draad. Heb 'm nu dus ietsjes losser gemaakt.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:44:45 #182
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102529400
Als je dunne stoffen vanaf de rand probeert te naaien, wil dat ook regelmatig wel fout gaan en dat alles dan als een prop naar onder getrokken wordt..
Daarvoor kun je een stukje stik-en-trek (een soort vlieseline) onder het eerste stukje leggen (en uit laten steken) en dan naaien (trek je later erg makkelijk weg).. Maar kan ook met een stukje (dun) (patroon)papier.
Je kunt ook 1cm verder beginnen en starten met 'terug-naaien' voor je vooruit gaat.

Troost je met de gedachte dat dure machines dat ook hebben ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102530525
Ja, volgens mij wilde de stof dat idd op een gegeven moment (bijna) doen! Vlieseline en/of patroonpapier zijn nog niet aanwezig hier, maar dat wil ik nog wel gaan aanschaffen.
Ik ben echt heel blij dat ik met m'n newbie-vragen hier terecht kan. Scheelt een boel frustratie en gedoe. :)

En 'troost je'-toevoegingen zijn erg fijn. :D
  donderdag 29 september 2011 @ 22:11:02 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102530672
De paarse olifant is af! *O* Morgen even knoopjes voor de hals halen. :)



En ik heb nog een shirtje gepimpt nav de tip die ET eerder in het topic gaf.
Viel nog niet mee, netjes langs de lijntjes naaien. De machine die ik heb is niet echt blij met heel langzaam naaien. :?



For the record, ik heb een figuur op de stof gelegd, erachter de streepjes stof gedaan. Toen de omtrek genaaid en toen de grijze stof weggeknipt.
Zo is het beter te zien denk ik:



En dus ook dat het heel niet zo netjes gegaan is. :@ De olifant is vele malen netter hoor! :Y
***
pi_102530816
Wat leuk BE!

Die tshirt techniek wil ik ook nog proberen, ik moet alleen nog even een leuk stofje vinden voor erachter..
  donderdag 29 september 2011 @ 22:21:31 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102531223
Is wel grappig om te doen en toevallig zat er in dit grijze shirt een vetvlek die er niet uit ging. Die is nu dus mooi weg. :D

Ik weet nog wel dat Mignonne in OUD een shirtje liet zien gemaakt van een oud shirt van haar, mss is dat nog een tip voor je?
Ik heb hiervoor een klein restje tricot gebruikt dat ik nog had liggen.
***
  donderdag 29 september 2011 @ 23:22:56 #187
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102534423
Bij de kringloop kun je ook leuke shirts scoren om te verbouwen (leuke stofjes voor ergens achter of een boordje.. of opdruk die het leuk doet als applicatie.. )
Goed wassen en de krimp is er meteen uit, tricot is lekker zacht alvast, eventuele draai is eruit..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102543588
Het is weer mooi geworden Brighteyes! Ik dacht dat je een groene olifant ging maken? :D
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:25:02 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102543761
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:11 schreef Brighteyes het volgende:

For the record, ik heb een figuur op de stof gelegd, erachter de streepjes stof gedaan. Toen de omtrek genaaid en toen de grijze stof weggeknipt.

Ik weet het niet hoor, maar als je nou eerst knipt en dan speldt en stikt, zou het dan niet veel makkelijker gaan? Dat knippen-terwijl-de-stof-er-achter-zit lijkt me zo lastig om netjes te doen...

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:29:04 #190
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102543903
Netjes langs de randjes stikken lijkt me bijna onmogelijk als je de binnenkant al hebt weggeknipt ;)
En met een klein schaartje langs de randjes knippen is niet zo moeilijk.. (tip daarvoor; bij BigBazar (en ook andere goedkope toko's) verkopen ze kleine schaartjes voor scrapbooken, die ook voor applicaties prima werken)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102557206
Bij de action hebben ze ook dat soort schaartjes die eigenlijk voor scrapbooken bedoeld zijn.
  vrijdag 30 september 2011 @ 18:52:15 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102557323
Over dat groen, ik vond het geen mooie groen, iets te hel naar mijn zin, vandaar dat het paars geworden is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar als je nou eerst knipt en dan speldt en stikt, zou het dan niet veel makkelijker gaan? Dat knippen-terwijl-de-stof-er-achter-zit lijkt me zo lastig om netjes te doen...

Xx
Ja, mss wel ja. Maar dan zit je weer met rekken en trekken bij het naaien. En wat ET zegt idd. :Y

Tip voor kleine schaartjes is opgeslagen. :Y
***
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:42:13 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102576193
Zo.. vandaag een workshop Applicaties op de naaimachine en 'patronen verbouwen' .. En veel (te veel) leuke stands met kortingen op de Sancho Clubdag.. :s)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102579644
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 08:42 schreef E.T. het volgende:
Zo.. vandaag een workshop Applicaties op de naaimachine en 'patronen verbouwen' .. En veel (te veel) leuke stands met kortingen op de Sancho Clubdag.. :s)
Veel plezier. Ik ben benieuwd wat je met het applicaties gaat leren aangezien ik zelf ook een workshop wil geven in mijn cafétje as donderdag.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:51:41 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102580325
Hey wat leuk E.T.! ^O^

Ik heb vanmorgen toch ook de SilverCrest naaimachine gekocht bij de Lidl! *O*
Veel mogelijkheden en vlgs de doos heeft de duitse consumentenbond het ding getest en als degelijk bevonden dus ik gok dat ik me geen buil kan vallen aan die 70 euro. :)
Het proefstukje net ging prima en het is nou ook weer niet dat ik mijn brood ermee moet verdienen. ;)

Voorlopig ben ik dus weer even blij. *O*
***
pi_102582966
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 12:51 schreef Brighteyes het volgende:
Hey wat leuk E.T.! ^O^

Ik heb vanmorgen toch ook de SilverCrest naaimachine gekocht bij de Lidl! *O*
Veel mogelijkheden en vlgs de doos heeft de duitse consumentenbond het ding getest en als degelijk bevonden dus ik gok dat ik me geen buil kan vallen aan die 70 euro. :)
Het proefstukje net ging prima en het is nou ook weer niet dat ik mijn brood ermee moet verdienen. ;)

Voorlopig ben ik dus weer even blij. *O*
Ik heb er ook nog heeeel lang bij staan twijfelen. Maar mijn oude doet het nog en als deze kapot gaat haal ik me wel een nieuwe bij de Makro (stonden ze ook vrij goedkoop).
Maar hij zag er wel veelbelovend uit ja!
pi_102592368
zeg, dames, hebben jullie hier een idee van?
http://www.ebay.com/itm/B(...)ab0d7#ht_2029wt_1163
er staat:
quote:
one size : Suitable for shoulder width:36cm-40cm
maar vanaf waar tot waar meet je dat? wie is er nou aan de bovenkant bij de schouders 36 cm. breed? :o
ikzelf meet 51 cm., al zijn mijn schouders door jaren zwemmen wat breder, maar zo idioot breed ben ik toch niet?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:58:31 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102593296
Ik ben ong 46 cm, net gemeten. En ik heb mt 46. Dus ik gok dat een maatje 36 ofzo dit wel aan kan. ;)
***
pi_102593307
lol, wat zijn die chinezen klein :D
niet bestellen maar dus, duidelijk :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102594026
Ik meet bij mij zelf ook zo'n 45 cm. Ik heb maatje 36 maar in verhouding wel vrij brede schouders. Zal inderdaad wel gebaseerd zijn op Aziatische lichaamsbouw.
pi_102595687
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 22:18 schreef Miendientje het volgende:
Ik meet bij mij zelf ook zo'n 45 cm. Ik heb maatje 36 maar in verhouding wel vrij brede schouders. Zal inderdaad wel gebaseerd zijn op Aziatische lichaamsbouw.
ben bang van wel :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102595752
is er iemand die met me mee wil denken?

ik ga een jurk maken, denk hoepel, breed, victoriaans, inclusief bovenstuk (basis: corset) van plastic.

maar: ritsen e.d. inzetten gaat dan natuurlijk niet.

wat is dan handig?
in 1 stuk maken, en dan over je hoofd aantrekken?
zou dat goed blijven zitten?
mensen met andere ideeën? ik heb niet veel ervaring met kleding maken, maar dit knaagt al zo lang aan me, ik moet het gewoon gaan doen :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102595819
oke ik ben erg nieuw met het naaien en zo maar waarom zou je daar geen rits in kunnen zetten? als je het kunt naaien moet een rits toch ook kunnen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102595975
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:06 schreef rhubarbje het volgende:
oke ik ben erg nieuw met het naaien en zo maar waarom zou je daar geen rits in kunnen zetten? als je het kunt naaien moet een rits toch ook kunnen?
ik kan niet naaien, ik wil eigenlijk gaan werken met hitte of een lijmpistool.
of gewoon met de hand naaien natuurlijk, naald en draad :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102596005
ik ga een model maken van mezelf zoals de jurk moet worden, alleen de praktische uitvoering qua dragen zit me dwars. om die vorm maken lijkt me een eitje (nouja, bijna dan) maar het moet ook te dragen zijn natuurlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102596011
maar dan moet je een rits er toch wel in kunnen lijmen?
denk ik hoor, want ik weet er dus niks van

klinkt als een boeiend project? wat is het?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102596142
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:11 schreef rhubarbje het volgende:
maar dan moet je een rits er toch wel in kunnen lijmen?
denk ik hoor, want ik weet er dus niks van

klinkt als een boeiend project? wat is het?
ik begin meer aan een rijg-achterkant te denken voor het topstuk, zoals een corset. (daar moet het ook overheen komen)

het gaat een kostuum worden voor de elf fantasy fair :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102596203
als je plastic stevig genoeg is moet dat lukken lijkt me
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102596224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:16 schreef rhubarbje het volgende:
als je plastic stevig genoeg is moet dat lukken lijkt me
de gewone boodschappen tas waar je vaat 15 cent voor moet betalen, dat soort plastic :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102596256
hmmm dan kun je hem niet heel strak aan trekken denk ik? en dan nog bewegen zonder uit te rekken
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102596362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:18 schreef rhubarbje het volgende:
hmmm dan kun je hem niet heel strak aan trekken denk ik? en dan nog bewegen zonder uit te rekken
nee, dan zou ik hem iets ruimer moeten maken idd.
maar er zit een corset onder he? dus hij hoeft niet heel struk ofzo, gewoon dat hij op z'n plek blijft
hmm, moeilijk, dan is 1 stuk dat je over je hoofd aantrekt toch weer handiger.
maar hoe hou je dat omhoog als je geen shoulderstraps wil
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102596392
van dat spul er in dat plakt aan de binnen kant?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102596513
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:21 schreef rhubarbje het volgende:
van dat spul er in dat plakt aan de binnen kant?
ah, kijk, handige tip.
*mental note maakt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102596529
Losse delen is denk ik wel makkelijker. De jurk uit de op die ik heb gemaakt bestaat ook uit 2 delen. De rok is aan de bovenkant niet helemaal dicht genaaid (ter plekke waar normaal een rits zou zitten) zodat ik hem gewoon aan kan trekken en zodra ik hem aan heb knoop ik hem vast met een koord wat er boven door heen loopt. Dat stukje wat open is (waar dus eigenlijk een rits hoort) valt dan helemaal niet meer op door al de plooien en het zit ook gewoon tegen elkaar aan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:52:01 #215
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102599471
Ik zou hem reigbaar maken met ducktape op de te reigen delen, en die dan perforeren, en daar lint of zo doordoen.
Ik mag een goede dure naaimachine uit gaan zoeken van mn tante *O*
Nadat ik 3 van die Aldi/Blokker/Kruidvat dingen gesloopt heb in bijna even zoveel jaren :')
Iemand nog tips?
Ik hoef niet veel poespas, hij moet vooral goed door een paar lagen fleece kunnen, ik maak alleen kleding voor mn honden en gevoerde halsbanden en zulks :P
Ik wil graag skipakken en echte dikke gevoerde bodywarmers kunnen fabriceren ermee ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 2 oktober 2011 @ 01:28:02 #216
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_102600694
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou hem reigbaar maken met ducktape op de te reigen delen, en die dan perforeren, en daar lint of zo doordoen.
Ik mag een goede dure naaimachine uit gaan zoeken van mn tante *O*
Nadat ik 3 van die Aldi/Blokker/Kruidvat dingen gesloopt heb in bijna even zoveel jaren :')
Iemand nog tips?
Ik hoef niet veel poespas, hij moet vooral goed door een paar lagen fleece kunnen, ik maak alleen kleding voor mn honden en gevoerde halsbanden en zulks :P
Ik wil graag skipakken en echte dikke gevoerde bodywarmers kunnen fabriceren ermee ^O^
haa, die ducktape, ook al zo'n goeie!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:15:12 #217
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102604198
En een soort houtje touwtje sluiting dan, kan je wel makkelijk open en dicht. Alleen kan even niet bedenken hoe je het houtje/knoop het beste kan bevestigen.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102606915
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
De paarse olifant is af! *O* Morgen even knoopjes voor de hals halen. :)

[ afbeelding ]

Wat een geweldig leuke trui _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 17:02:01 #219
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_102615989
pfff en toen brak ik mijn laatste naald op zondag }:| :(
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_102617297
Ai, dat is pech hebben ieniminimuis.

Ik was laatst een blouse aan het afmaken en na 11,5 van de 12 knoopsgaten was mijn garen op _O-
Toen baalde ik ook even flink. :P
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zondag 2 oktober 2011 @ 17:39:05 #221
355755 modemaakster
modelessen.nl
pi_102617331
@mirjam: wat je denk ik het beste kan doen: is ook erg korset-achtig, is de rand verstevigen met ductape. Da sla je er gaatjes in, en nestles doorheen, (jeweetwel van die ringetjes)

succes :)

ben heel benieuwd, ik wil ook van plastic een kostuum gaan maken, wel heel anders, maar wel voor de elf fantasy.
pi_102631024
Ik wil hier even spammen met mijn textielcafé. Aanstaande donderdag is de opening van dit seizoen. We gaan dan applicaties maken. Dus als je in (de buurt van) Groningen woont, kom gezellig langs:
(het is eigenlijk een gevouwen folder vandaar dat de volgorde van de teksten zo wat vreemd is)





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102632097
Wat een leuke folder! Ik woon helaas een eind bij Groningen vandaan.

Was jij nou diegene die zo'n lidl lockmachine had gehaald Miendientje? Ik ben erg benieuwd of de machine het goed doet. :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102632371
Bedankt, ik heb inderdaad de lockmachine, ik zal verslag doen zodra ik hem goed heb kunnen testen. Ik moet alleen wel zeggen dat ik niet echt vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb er alleen eentje een keer uitgetest tijdens een cursus. Maar toen heb ik alleen wat proeflapjes uitgeprobeerd.
pi_102635475
Ik maak eigenlijk graag zelf kostuums voor de EFF (Elf Fantasy Fair). Vorig jaar heb ik een Mad Hatter kostuum gemaakt en dit jaar wil ik een Goa'uld Hathor kostuum, een alien uit Stargate die zich voordoet als de godin Hathor.
Nu ben ik alleen nog niet zo lang bezig met naaien en ontwerpen en zo, dus ik heb een beetje probleempjes met een deel van mijn kostuum. Ik moet een stevig soort nepleer hebben. Het soort dat rechtop blijft staan als je het vasthoud. Waar ik dit vandaan moet halen is natuurlijk de vraag, want dat weet ik dan weer niet. Heeft iemand iedeeen?
Everybody sing, like it's the last song you will ever sing. Everybody live, like it's the last day you will ever see. Tell me tell me, do you feel the pressure now? ♥
  maandag 3 oktober 2011 @ 07:57:34 #226
355755 modemaakster
modelessen.nl
pi_102639986
op de markt in rotterdam heb je een kraam staan die verkoopt skai (nepleer) voor meubels. Ik denk dat je hiernaar moet kijken.

op zich zullen er ook wel winkels zijn, die meubelstoffen verkopen,
pi_102656854
Weet iemand waar je in Groningen Vliesofix en Stik & Scheur kan halen? Ik was net bij Jan Sikkes en daar hadden ze wel een soort Vliesofix maar alleen in hele kleine dure lapjes en Stik en Scheur hadden ze helemaal niet. Misschien dat ik het op de markt kan krijgen, ik moet alleen van 8.30-1700 uur werken, is de markt voor die tijd al open?

En anders, weet iemand een webadresje waar ze het hebben waar je het het liefst na 1 dag maar het mag ook 2 dagen zijn, in huis hebt?
pi_102656860
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:36 schreef GhostWhisperer het volgende:
Ik maak eigenlijk graag zelf kostuums voor de EFF (Elf Fantasy Fair). Vorig jaar heb ik een Mad Hatter kostuum gemaakt en dit jaar wil ik een Goa'uld Hathor kostuum, een alien uit Stargate die zich voordoet als de godin Hathor.
Nu ben ik alleen nog niet zo lang bezig met naaien en ontwerpen en zo, dus ik heb een beetje probleempjes met een deel van mijn kostuum. Ik moet een stevig soort nepleer hebben. Het soort dat rechtop blijft staan als je het vasthoud. Waar ik dit vandaan moet halen is natuurlijk de vraag, want dat weet ik dan weer niet. Heeft iemand iedeeen?
Dag collegakostuummaker ;) Stoffenspektakel heb ik vandaag skai gehaald voor 7 euro de meter.

Mijn aanwinsten voor mijn nieuwe kostuum met korset:


heel veel witte skai, diepdonker blauw satijn. Wordt een wit kostuum, atric vampire of werewolf. Vond ik net iets leuker dan een ice queen.
pi_102656895
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:33 schreef Miendientje het volgende:
Weet iemand waar je in Groningen Vliesofix en Stik & Scheur kan halen? Ik was net bij Jan Sikkes en daar hadden ze wel een soort Vliesofix maar alleen in hele kleine dure lapjes en Stik en Scheur hadden ze helemaal niet. Misschien dat ik het op de markt kan krijgen, ik moet alleen van 8.30-1700 uur werken, is de markt voor die tijd al open?

En anders, weet iemand een webadresje waar ze het hebben waar je het het liefst na 1 dag maar het mag ook 2 dagen zijn, in huis hebt?
Ik zal vanavond mijn naai juf even vragen of die wat weet..
pi_102657056
Ik las net dat de markt om 8.00 uur open gaat. Ik ga dus iig morgen ochtend even op de markt kijken. Dan is het waarschijnlijk ook lekker rustig.
pi_102657230
Anders misschien bij de Pipoos?

Bij mij in de buurt zit een mini Pipoos en die heeft in elk geval vliesofix, dus misschien dat een grotere zaak ook wel stik & scheur heeft. Je kunt altijd eerst even bellen om het te vragen :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102658181
Goede tip. Ik zie dat ze het iig in hun webwinkel hebben. Maar het is wel duur spul. Ik hoop dat ik op de markt een goedkopere versie van een ander merk kan vinden.
pi_102667642
Volgens de naai juf kun je het bij Zijlstra krijgen(gedempte zuiderdiep)
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:17:07 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102669093
Zaterdag workshop 'applicaties maken' gehad en met stik en trek-techniek (tekenen op s-t, aan de achterkant spelden, applicatie stofje aan de voorkant, op de lijntjes op de stik en trek stikken, heel strak wegknippen aan de voorkant en dan met cordon-steek erover).
Vanavond in de praktijk gebracht om een simpele kinderjas te pimpen:

en op de jas:

Zo leuk dat het in een keer goed gelukt is! *O*
Nu nog een kleine Kitty voor de voorkant maken (ok, dat wordt een machinaal borduurtje) en dan nog een leuk lintje op capuchon en mouw ofzo..
En zo wordt een hele simpele jas ineens een uniek stuk :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:20:10 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102669252
Ziet er leuk uit! :Y
Idd net even wat anders! :Y
***
pi_102671879
De stik en trek kun je toch zo weg trekken? Of bedoel je dat niet met het wegknippen?

Ziet er trouwens best professioneel uit, netjes gedaan.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:53:38 #237
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102676833
De stik en trek laat je zitten, het applicatiestofje knip je vlak langs het stiksel weg, zodat de cordonsteek de rafeltjes verbergt. :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:42:58 #238
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102678631
Miendientje heb je het nog gevonden? Die man op de vismarkt emt zn fournituren heeft niet zoveel en de 3 gebroeders op de grote markt zijn vaak schreeuwend duur...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  Milf dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:30:34 #239
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_102685222
Wat leuk gedaan ET.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_102700426
Hm, hier in Assen gaat de tweede stoffen/fourniturenwinkel in korte tijd open. Degene die net open is heeft veel hetzelfde als Jan Sikkes, degene die volgende week opengaat heeft het assortiment van destoffenkraam.nl

Ik ben erg benieuwd...
pi_102714543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef YskaFredriksson het volgende:
Miendientje heb je het nog gevonden? Die man op de vismarkt emt zn fournituren heeft niet zoveel en de 3 gebroeders op de grote markt zijn vaak schreeuwend duur...
Ik heb uiteindelijk op de kraam die tegenwoordig op de grote markt paralel aan de weg staat waar de bussen rijden spullen gekocht. (dus niet bij die waar ze ook tafelzeil verkopen die is veel te duur inderdaad). Normaal hebben ze daar wel een alternatief voor dure merk spullen maar van vliesofix hadden ze helaas alleen kleine lapjes van het merk zelf van 50x50cm voor ¤2,95. Toch maar gekocht omdat ik het wel nodig heb. Stik en scheur niet kunnen vinden (maar dat had hij wel ergens waarschijnlijk maar zijn kraam was nog niet helemaal opgebouwd), wel iets anders van vlieseline wat er een beetje op lijkt, ik hoop dat het werkt. Gelukkig was dat maar ¤1,-/m.
Die kraam op de vismarkt was ik helemaal vergeten. Maar volgens mij hebben ze daar ook meer spul als knopen ritsen en garen ed.

Aan het einde van de middag was ik ook nog even bij mijn lokale naaiwinkel (anex schoenmaker, stomerij, sokkenwinkel, sleutelmaker en nog veel meer) geweest. Hadden ze gewoon vliesofix op rol van 45 cm breed voor iets van ¤5,-/m, dat was dus wel iets goedkoper geweest en dan had ik ook iets zonder vouwen gehad. Maarja, meestal als ik daar iets zoek hebben ze het net niet en omdat die winkel gisteren dicht was kon ik daar ook pas vandaag heen. Volgende keer dus ook maar weer daar kijken. Ik heb er nog wel even een tube textiellijm gekocht.

Morgen lekker fröbelen ter voorbereiding van de workshop donderdag. *O*
pi_102714697
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 07:57 schreef modemaakster het volgende:
op de markt in rotterdam heb je een kraam staan die verkoopt skai (nepleer) voor meubels. Ik denk dat je hiernaar moet kijken.

op zich zullen er ook wel winkels zijn, die meubelstoffen verkopen,
Ik zoek wel een echt dik soort nepleer he? Dus een beetje de dikte van een broekriem... ik denk niet dat ze dat bij meubelzaken hebben... of heb ik het mis? Bedankt in ieder geval voor het antwoorden. Tenzij ik het fout heb... iemand nog andere ideeen?
Everybody sing, like it's the last song you will ever sing. Everybody live, like it's the last day you will ever see. Tell me tell me, do you feel the pressure now? ♥
pi_102714942
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:57 schreef GhostWhisperer het volgende:

[..]

Ik zoek wel een echt dik soort nepleer he? Dus een beetje de dikte van een broekriem... ik denk niet dat ze dat bij meubelzaken hebben... of heb ik het mis? Bedankt in ieder geval voor het antwoorden. Tenzij ik het fout heb... iemand nog andere ideeen?
Ik weet niet precies wat het moet worden maar kun je het niet dubbelzijdig maken en er dan iets tussen stoppen? Dat zou bijvoorbeeld kippengaas kunnen zijn. Wat voor vorm moet het worden?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:53:16 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102739365
Ik vond het zo jammer dat er geen harde koffer bij de lidl naaimachine zat dus heb ik net de doos gepimpt. *)



De koffer staat in de kast in de buurt van kinderspul, dus ik ben bang voor stoten. ;)
***
pi_102740547
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:01 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat het moet worden maar kun je het niet dubbelzijdig maken en er dan iets tussen stoppen? Dat zou bijvoorbeeld kippengaas kunnen zijn. Wat voor vorm moet het worden?
Dit is wat het moet worden:
Het is het buikdeel van een Goa'uld kostuum. Aan de achterkant wil ik het dan vast maken met van die nepleren veters, zodat het ook niet helemaal kaal is. Maar omdat het dan met veters is moet het vormpje niet zomaar uit elkaar gaan als ik het iets aantrek. Snap je? :) Tot nu toe heb ik ook werkelijk alles met de hand gedaan altijd... een naaimachine en zelf stoffen kopen is nieuw voor mij.
Everybody sing, like it's the last song you will ever sing. Everybody live, like it's the last day you will ever see. Tell me tell me, do you feel the pressure now? ♥
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:51:39 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102743149
Zulk dik leer zal lastig zijn om te vinden, je kan evt 2 lagen leer op elkaar naaien of lijmen. :Y
***
pi_102747160
Ja, dat is waar... bedankt voor het helpen :D:D
Everybody sing, like it's the last song you will ever sing. Everybody live, like it's the last day you will ever see. Tell me tell me, do you feel the pressure now? ♥
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:40:11 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102747783
Je hebt er geen reet aan, maar bij ons in de stad (Gouda) zit een winkeltje dat echt zelf leren tassen maakt ed. Als er bij jou ook zoiets in de buurt zit zou je het daar eens kunnen vragen. Die tassen zijn nog wel eens van dikker en stugger leer gemaakt.
***
pi_102751570
Ja, zo'n winkeltje hebben we wel volgens mij... Ik zal het eens vragen als ik weer in de stad ben. Slaap op het moment bij mijn oma, dus het zit er nog 2 daagjes even niet in :P Maar goed idee :D
Everybody sing, like it's the last song you will ever sing. Everybody live, like it's the last day you will ever see. Tell me tell me, do you feel the pressure now? ♥
pi_102756193
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:52 schreef oh-oh het volgende:
Ik mag een goede dure naaimachine uit gaan zoeken van mn tante *O*
Nadat ik 3 van die Aldi/Blokker/Kruidvat dingen gesloopt heb in bijna even zoveel jaren :')
Iemand nog tips?
Ik hoef niet veel poespas, hij moet vooral goed door een paar lagen fleece kunnen, ik maak alleen kleding voor mn honden en gevoerde halsbanden en zulks :P
Ik wil graag skipakken en echte dikke gevoerde bodywarmers kunnen fabriceren ermee ^O^
Ga eens naar een èchte naaimachinewinkel* en kijk eens wat ze aan tweedehandsjes uit de jaren tachtig of ouder met een metalen behuizing hebben. Je kunt dan voor relatief weinig een prima gereviseerd werkpaard scoren, dat iemand heeft ingeruild.
Die moderne computergestuurde machines beginnen bij een beetje spijkerstof al meteen te jammeren dat de stof te dik is, maar die oudjes rossen gewoon door, vooral die prachtige jaren vijftig en zestig machines uit Japan op een houten kist en in twee kleuren met de gekste merknamen. Ze zien er prachtig vintage uit en zijn eigenlijk onverslijtbaar. O+
Je kunt ook de gok nemen en voor een paar tientjes zelf een tweedehandsje kopen (die het wel doet!) en die dan voor wat meer tientjes laten reviseren. Maar dan moet je eigenlijk weten wat dertig, veertig jaar geleden de betere danwel de brakkere merken waren.

*in Maastricht bijvoorbeeld Luyten of Wijnen
Farts are jazz to assholes
pi_102762673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Hm, hier in Assen gaat de tweede stoffen/fourniturenwinkel in korte tijd open. Degene die net open is heeft veel hetzelfde als Jan Sikkes, degene die volgende week opengaat heeft het assortiment van destoffenkraam.nl

Ik ben erg benieuwd...
Weet je ook waar die zit? Kan ik mijn moeder heen sturen. ;)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:34:23 #252
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_102763089
volgens www.destoffenkraam.nl gaat ie 10 oktober open. Staat nog geen adres op de site.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_102782123
heeft iemand enig idee hoe je zo'n sluiting noemt die bestaat uit een cirkel en een stokje? :@
ik zag ze laatst in mijn fourniturenwinkel, maar ben glad de naam vergeten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_102782381
Kapittelstokje
pi_102782432
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:47 schreef lexie2011 het volgende:
Kapittelstokje
ook voor kleding? kan enkel sieraden cvinden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:00:28 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102783083
Kapitelslot idd.

Lijkt me dat dat voor kleding hetzelfde heet toch?
***
pi_102783144
ah, ok, ga ik ff zoeken, dank :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:25:01 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102838155
Het is stoffenmarkt een dorp verderop, alleen de regen houd me tegen om eens te gaan kijken. :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:40:03 #259
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_102838506


Ik heb een schoudertas gemaakt. Patroon: eigen fantasie. Stof: Kokka Echino.
Vrolijkt mijn outfit bij saaie winterjas wat op :)
Geluk is een richting, geen punt
pi_102839943
Leuke tas en leuk stofje!

Ik heb ook even op je blog rondgekeken, wat een ontzettend mooie spulletjes maak je O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102839947
Mooi dat het patroon precies doorloopt.
pi_102840134
Netjes gedaan Yvonnetje!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_102857552
dag dames,

ik lees al een poosje mee op dit topic, leuk om te zien wat een mooie dingen jullie allemaal maken!

zelf zit ik ook regelmatig achter de naaimachine, nu heb ik een vraag waar ik zelf zo niet het antwoord op kan vinden. Ik heb een ontzettend leuk stuk katoen ruitjesstof liggen, met een klein kreukeltje erin. Daar wil ik graag een wikkeljurk van maken. ik kom echter alleen maar wikkeljurken voor tricotstoffen tegen. Zou het haalbaar zijn om zo een partoon van mijn katoentje te maken, met een kleine patroonaanpassing bijvoorbeeld op het voorpand?

Ik hoop dat iemand van jullie hier iets zinnigs over kan zeggen!
pi_102857806
In het oktober nummer van de Burda staat een wikkeljurk in een paar variaties, misschien zit daar een leuk patroon voor je bij?

Verder denk ik dat het wel mogelijk is om een patroon voor tricot zo aan te passen dat je de jurk van gewoon katoen kunt maken. Heb je toevallig een voorbeeld van een patroon dat je zou willen maken?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 23:22:59 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102859115
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:30 schreef Miendientje het volgende:
Mooi dat het patroon precies doorloopt.
Nou idd, echt heel sjiek gedaan! :Y
***
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:25:27 #266
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_102867557
Thnx :)
Geluk is een richting, geen punt
pi_102874301
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:32 schreef Sjalalie het volgende:
dag dames,

ik lees al een poosje mee op dit topic, leuk om te zien wat een mooie dingen jullie allemaal maken!

zelf zit ik ook regelmatig achter de naaimachine, nu heb ik een vraag waar ik zelf zo niet het antwoord op kan vinden. Ik heb een ontzettend leuk stuk katoen ruitjesstof liggen, met een klein kreukeltje erin. Daar wil ik graag een wikkeljurk van maken. ik kom echter alleen maar wikkeljurken voor tricotstoffen tegen. Zou het haalbaar zijn om zo een partoon van mijn katoentje te maken, met een kleine patroonaanpassing bijvoorbeeld op het voorpand?

Ik hoop dat iemand van jullie hier iets zinnigs over kan zeggen!
Ik heb het wel eens met een gewoon jurkje geprobeerd, dat was een stof met een flinke kreukel erin, maar dat pakte niet zo mooi uit, het model bleef er niet in zitten.. Maar misschien dat dat met een wikkeljurk makkelijker gaat?
pi_102906054
Yvonnetje, superleuk die tas!!! Mooi gedaan hoor zo met die overlap...

Ik heb even jullie hulp nodig (als dat mag :@ ).... Ik ben bezig met een soort van opbergmapje en heb gisteren de biaisband om het ding gemaakt... helemaal blij, best strak... maar toen kwam ik er achter dat ik vergeten was de binnenkant erin te naaien :'( -O-

Uithalen is helaas niet echt een optie, de steken zijn zo klein dat ik er met een tornmesje niet onderkom... Heeft iemand een idee hoe ik dit netjes kan oplossen? Oh ja en het idee is dat de binnenkant er alleen aan de buitenranden opgezet wordt, zodat je er nog iets achter kan schuiven/steken...

Fotootjes voor de uitleg wat het is/wordt...

Buitenkant (gevouwen):


Binnenkant met losse 2 delen die er dus op een of andere manier nog op moeten.


Manlief had al bedacht om er nog een biaisband, maar dan breder, overheen te maken en daarbij wel die onderdelen meenemen, maar dat is voor mij een beetje laatste optie, ik vind het zo best netjes en mooi, en heb ook verder geen biaisband meer thuis liggen... :@
pi_102907692
Kun je de naden van de binnenkant niet eerst met de hand naar de verkeerde kant naaien en dan zodat deze net onder de baisband valt. Dan kun je daarna met je naaimachine dicht tegen de biasband aannaaien en dan zie je er bijna niets meer van.
Snap je wat ik bedoel??

Hij is wel ontzettend leuk trouwens! Is ie voor de swap?
pi_102907759
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 10:37 schreef annelotje het volgende:
Kun je de naden van de binnenkant niet eerst met de hand naar de verkeerde kant naaien en dan zodat deze net onder de baisband valt. Dan kun je daarna met je naaimachine dicht tegen de biasband aannaaien en dan zie je er bijna niets meer van.
Snap je wat ik bedoel??

Hij is wel ontzettend leuk trouwens! Is ie voor de swap?
Ik snap hem niet helemaal, denk wel ongeveer dat ik snap wat je bedoelt, moet eigenlijk gewoon effe precies die kleur garen (oranje) dan vinden, zodat je het ook niet te goed ziet aan de buitenkant dan...

En ja, hij is voor de swap :+ (maar niet voor jou... )
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:40:47 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102907796
Is het niet een optie om het vast te zetten met textiel lijm?
En dan net ietsjes kleiner knippen dan het biaisband zodat je het onder het randje kan laten vallen?
***
  maandag 10 oktober 2011 @ 10:41:25 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102907820
Ik had gisteren een lekker -O- momentje.
Was bezig met een broek voor de mannen, zaterdag netjes even klittenband gehaald, maar nooit in de beschrijving gelezen dat er ook een rits in moest.
En dus kon ik niet verder. -O- :{
***
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:11:51 #273
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_102908683
Lijnloos, ik zou er eerder voor kiezen om het met geel garen vast te zetten. Dus de optie van annelot maar dan een halve cm van het biasband af. Als je dat doorstikt is het net alsof het zo hoort, terwijl dat als je nog een keer op het biasband stikt het wel duidelijk is dat het niet zo bedacht is ;)
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:13:06 #274
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_102908713
Oh en dat kan natuurlijk ook met oranje, alleen is het dan wel het mooist om de steken iets langer te zetten zodat het aan de buitenkant meer een 'voor de sier' steek lijkt.
Geluk is een richting, geen punt
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:21:17 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102908936
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 11:11 schreef Yvonnetje het volgende:
Lijnloos, ik zou er eerder voor kiezen om het met geel garen vast te zetten. Dus de optie van annelot maar dan een halve cm van het biasband af. Als je dat doorstikt is het net alsof het zo hoort, terwijl dat als je nog een keer op het biasband stikt het wel duidelijk is dat het niet zo bedacht is ;)
Dat is idd de beste optie! :Y En dan idd met een contrasterende kleur en een iets grotere steek. :Y
***
pi_102908960
Hmm, goed punt! Ik denk dat ik het dan idd zo probeer op te lossen. Vanmiddag of morgen effe langs de Hema voor garen... Goeie tip van die steken Yvonnetje! Ik moet het inderdaad gewoon laten lijken of het zo hoort, sierig! *krijgtweerhoop!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:07:14 #277
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102972521
Vraag is een cape moeilijk te maken?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102974304
Bedoel je zo'n middeleeuwse cape of een modieuze cape?
En vanaf een bestaand patroon of wil je het patroon zelf te maken?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102974614
Morgen even naar het stoffenspectakel. Ik heb alleen eigenlijk niets nodig, ik mag van mijzelf een stuk stof kopen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:42:57 #280
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_102975165
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:31 schreef Mry het volgende:
Bedoel je zo'n middeleeuwse cape of een modieuze cape?
En vanaf een bestaand patroon of wil je het patroon zelf te maken?
voor een bal masque O+ wij willen venitaans gaan.
Maar een beetje cape kost best veel, en toen dacht ik dat moet ik toch ook wel zelf kunnen maken ;)
heb ondertussen wel al een site gevonden met een patroon.
http://www.denachtuil.eu/cape.htm
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_102976782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:42 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

voor een bal masque O+ wij willen venitaans gaan.
Maar een beetje cape kost best veel, en toen dacht ik dat moet ik toch ook wel zelf kunnen maken ;)
heb ondertussen wel al een site gevonden met een patroon.
http://www.denachtuil.eu/cape.htm
Leuk!

Dat patroon ziet er niet moeilijk uit volgens mij. Ik zou met een Venetiaans thema wel overwegen om de capuchon gewoon rond te maken in plaats van puntig.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_102977490
nvm :@

Ik zie net dat de punt niet in het patroon zit maar alleen toevallig in de cape op de onderste foto :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:04:10 #283
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102980662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:35 schreef Miendientje het volgende:
Morgen even naar het stoffenspectakel. Ik heb alleen eigenlijk niets nodig, ik mag van mijzelf een stuk stof kopen.
Ha wie weet zie ik je wel, ik ben er rond 10 over 12 ;)

Ik heb al even een wishlist gemaakt dan kan ik me daar aan houden. Dat zoekt ook wat makkelijker ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102982343
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:04 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ha wie weet zie ik je wel, ik ben er rond 10 over 12 ;)

Ik heb al even een wishlist gemaakt dan kan ik me daar aan houden. Dat zoekt ook wat makkelijker ;)
Ik ga pas later.
pi_102982846
Ik heb hulp nodig! Ik heb een stuk stof van 15 x 10 meter nodig. Gewoon effen wit. Heeft iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen? Stof gaat meestal per 1,5m breed natuurlijk, dus ik zat te denken om gewoon 10x 5x1,5m aan elkaar te naaien.

Anyway, mijn vraag: wat voor stof is handig? wij willen er licht doorheen laten schijnen (100-250watt parren) dus het moet niet te dik zijn. Impregneren doen we zelf.
pi_102983314
Katoen voor lakens misschien? Dat is er ook wel breder, heb je wat minder naadjes. Je gaat die naadjes waarschijnlijk wel zien als je er licht door heen laat schijnen. tpv de naad zitten er dan 2 laagjes stof en die laten natuurlijk minder licht door.

Wie weet komt het stoffenspectakel binnenkort ook wel bij jou in de buurt, dan kun je daar kijken, daar heb je iig veel keus. En anders bij een stoffenwinkel of op de markt.
pi_102983479
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:51 schreef Miendientje het volgende:
Katoen voor lakens misschien? Dat is er ook wel breder, heb je wat minder naadjes. Je gaat die naadjes waarschijnlijk wel zien als je er licht door heen laat schijnen. tpv de naad zitten er dan 2 laagjes stof en die laten natuurlijk minder licht door.

Wie weet komt het stoffenspectakel binnenkort ook wel bij jou in de buurt, dan kun je daar kijken, daar heb je iig veel keus. En anders bij een stoffenwinkel of op de markt.
Ja idd, qua budget maakt het niet veel uit of ik gewone of brede stof neem. Ben er ongeveer 170 euro voor kwijt. Maar breder is wel netter natuurlijk. Ik heb hard rondgegoogled, maar na 3 uur zoeken heb ik nog niets gevonden waar ik gewoon uit 1 stuk kan bestellen.
pi_102983863
O ik heb inmiddels gevonden wat ik zocht. Brandwerend katoen, 3 meter breed en 5 euro per meter. Goedkoper en beter dan m'n andere opties, thanks anyway :P . Theatergroothandel.
pi_102984872
Dat kun je inderdaad bij een normale stoffenwinkel/kraam inderdaad niet krijgen, zeker niet voor dat bedrag.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 08:06:16 #290
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_102987505
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:32 schreef Miendientje het volgende:

[..]

Ik ga pas later.
Ja dat was ook wel te verwachten omdat jij gewoon moet werken ;) Ik was vorig jaar aan het einde van de dag maar ze beginnen wel al vroeg op te ruimen. Dus zou niet te laat komen ;)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_102990253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 08:06 schreef YskaFredriksson het volgende:

[..]

Ja dat was ook wel te verwachten omdat jij gewoon moet werken ;) Ik was vorig jaar aan het einde van de dag maar ze beginnen wel al vroeg op te ruimen. Dus zou niet te laat komen ;)
Nee ik heb vakantie, maar ik ga samen met iemand die wel gewoon moet werken. Ik ga rond half 3. Veel plezier bij het shoppen.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:10:44 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102998615




Nu nog een kind met spek op zijn billen, want hij verzuipt erin. :D
Ik schuif hem denk ik meteen maar door naar nr. 2, die is wat forser en dan kan hij ook wat hoger op de heupen. Bij Sasha hangt hij wel erg laag. ;)

Op zich verder wel tevreden. :Y Prima machientje, die naaimachine van de Lidl. :Y
***
pi_102998748
Wat leuk BE!!! O+
pi_102998768
Erg leuk geworden!!! Ik moet ook echt meer achter mn naaimachine kruipen. Waarom heb ik zo weinig tijd.. grr...
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:14:33 #295
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_103000922
Leuke broek BE

van het weekend ga ik achter stof aan voor 2 capes :)
En bedenken wat ik onder die cape aantrek ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_103002192
Gaaf broekje Brighteyes O+
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:53:31 #297
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_103002584
Netjes gedaan BE, erg leuk!
Hoe hebben Mien en Yska het gehad op het stoffenspektakel? Ik ben op de eerste van het srizoen geweest in Eindhoven paar weken terug, lekker gehamsterd :D
Geluk is een richting, geen punt
pi_103004121
Leuk broekje BE!

Ik ben met Mien naar het stoffenspektakel geweest, en twee leuke kinderstofjes op de kop getikt, nu nog een patroontje voor een leuk bloesje oid..
pi_103004366
Ik zag inderdaad mensen naar buiten komen die tassen of zelfs karretjes vol gehamsterd hadden. Zelf heb ik het gehouden bij 2 rode stofjes met witte hartjes, de ene grote en de andere kleine hartjes. Ik had trouwens wel het idee dat er minder stond dan andere keren.

Ik had ook nog een stapeltje folders van het textielcafé op een tafeltje bij de ingang neer gelegd. Zal eigenlijk wel niet mogen maar goed, het is niet commercieel bedoeld en het waren er maar een paar omdat ik er niet eerder aan had gedacht en ik dus maar een klein stapeltje mee had.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:10:45 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_103007615
Vandaag op de markt 3 stukken 1,-/meter stof gekocht. 1 van 2 meter voor een halve cirkel-rok in sjiek grijs, 1 meter van een knalpaars voor een kort, strak rokje en 1 meter zwart met een heel subtiel wit bloemetje voor een sjaal :D Word er blij van!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_103009254
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nu nog een kind met spek op zijn billen, want hij verzuipt erin. :D
Ik schuif hem denk ik meteen maar door naar nr. 2, die is wat forser en dan kan hij ook wat hoger op de heupen. Bij Sasha hangt hij wel erg laag. ;)

Op zich verder wel tevreden. :Y Prima machientje, die naaimachine van de Lidl. :Y
Oh BE wat goed!!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')