abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:14:23 #1
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_101296866
TS woont nog bij papa en mama thuis en heeft pas een woonduur van ongeveer een half jaar bij de huidige woningvereniging. Ik woon naar volle tevredenheid thuis maar ik zou het leuk vinden om een appartementje voor mezelf te hebben. Bij de woningvereniging krijgt de gene die reageert en de langste woonduur heeft de woning toegewezen. Gemiddeld wordt er een keer of 300 gereageerd op woningen en wordt ik bijv 280e. Schiet niet op dus... Zijn er bepaalde mogelijkheden om een urgentietraject in te gaan ook al heb je hier geen reden voor? Graag tips om de woningvereniging te naaien :7
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:17:28 #2
180174 Diemux
People vs Me
pi_101296999
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:14 schreef henkiedegekste het volgende:
TS woont nog bij papa en mama thuis en heeft pas een woonduur van ongeveer een half jaar bij de huidige woningvereniging. Ik woon naar volle tevredenheid thuis maar ik zou het leuk vinden om een appartementje voor mezelf te hebben. Bij de woningvereniging krijgt de gene die reageert en de langste woonduur heeft de woning toegewezen. Gemiddeld wordt er een keer of 300 gereageerd op woningen en wordt ik bijv 280e. Schiet niet op dus... Zijn er bepaalde mogelijkheden om een urgentietraject in te gaan ook al heb je hier geen reden voor? Graag tips om de woningvereniging te naaien :7
Nee.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:17:52 #3
350787 henkiedegekste
pi_101297018
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:17 schreef Diemux het volgende:

[..]

Nee.
Die ga ik proberen!
pi_101297116
Urgentie verklaringen worden bijna niet meer afgegeven (hier in de buurt tenminste niet) Alleen in levensbedreigende situaties. Zou ook wel belachelijk zijn als je het ook echt niet nodig hebt, blijf lekker bij pappie en mammie en wacht maar net als de rest van de mensen.
pi_101297163
Gewoon via de private sector iets zoeken. Betaal je wel meer, maar als je dat niet kan betalen kun je natuurlijk ook een (studenten)kamer ergens zoeken.
pi_101297171
particulier huren
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:22:28 #7
350787 henkiedegekste
pi_101297187
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef Miss-X het volgende:
Urgentie verklaringen worden bijna niet meer afgegeven (hier in de buurt tenminste niet) Alleen in levensbedreigende situaties. Zou ook wel belachelijk zijn als je het ook echt niet nodig hebt, blijf lekker bij pappie en mammie en wacht maar net als de rest van de mensen.
Het is inderdaad vrij moeilijk om door het hele traject te lopen, in mijn omgeving ( Nijmegen ) krijgen mensen die uit een andere regio komen ook nog eens voorrang voor op de mensen die al in de regio staan ingeschreven dus wil ik uberhaupt ergens kans op maken heb ik onderhand 8 jaar woonduur nodig... Als ze dan toch mensen van buitenaf voorrang geven kun je net zo goed een loting doen waar niet wordt gekeken naar woonduur...
pi_101297215
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:21 schreef LilDutchPrincess het volgende:
particulier huren
Enige goede antwoord.

Verder; stakker.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:23:29 #9
350787 henkiedegekste
pi_101297219
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:21 schreef Palomar het volgende:
Gewoon via de private sector iets zoeken. Betaal je wel meer, maar als je dat niet kan betalen kun je natuurlijk ook een (studenten)kamer ergens zoeken.
Het voordeel van die appartementen van de woningvereniging is dat je voor 300 euro al een leuk appartement hebt. Dan kom ik dus ook nog in aanmerking voor huursubsidie. Particulier in mijn omgeving is vrijwel altijd rond de 600/700 euro. Dat kan ik echt niet kwijt

@Edit: Op kamers ga ik sowieso niet..
pi_101297226
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:22 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

Het is inderdaad vrij moeilijk om door het hele traject te lopen, in mijn omgeving ( Nijmegen ) krijgen mensen die uit een andere regio komen ook nog eens voorrang voor op de mensen die al in de regio staan ingeschreven dus wil ik uberhaupt ergens kans op maken heb ik onderhand 8 jaar woonduur nodig... Als ze dan toch mensen van buitenaf voorrang geven kun je net zo goed een loting doen waar niet wordt gekeken naar woonduur...
Die mensen hebben vaak een bepaalde binding met de stad (denk aan werk bijvoorbeeld) daar worden nog wel eens uitzondering voor gemaakt, maar ook echt niet heel erg vaak.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:24:50 #11
350787 henkiedegekste
pi_101297268
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Enige goede antwoord.

Verder; stakker.
Onbetaalbaar voor mij
pi_101297269
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:23 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

Het voordeel van die appartementen van de woningvereniging is dat je voor 300 euro al een leuk appartement hebt. Dan kom ik dus ook nog in aanmerking voor huursubsidie. Particulier in mijn omgeving is vrijwel altijd rond de 600/700 euro. Dat kan ik echt niet kwijt
Lekker thuis blijven dan en niet zeiken. Dan had je je óf eerder in moeten schrijven (het is immers geen geheim dat je in de meeste plaatsen je jaren inschrijfduur nodig hebt), óf meer knaken voor een eigen huisje over moeten hebben
pi_101297272
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:23 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

@Edit: Op kamers ga ik sowieso niet..
Tja dan moet je bij papa en mama blijven. Wonen is duur in Nederland.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:25:38 #14
350787 henkiedegekste
pi_101297295
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Lekker thuis blijven dan en niet zeiken. Dan had je je óf eerder in moeten schrijven (het is immers geen geheim dat je in de meeste plaatsen je jaren inschrijfduur nodig hebt), óf meer knaken voor een eigen huisje over moeten hebben
TS is 18 en je kunt je pas inschrijven vanaf je 18e. Dat heb ik dus ook gedaan meteen op mijn verjaardag. En een woning kopen kan en ga ik natuurlijk nog niet doen op mijn leeftijd
pi_101297372
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:24 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Tja dan moet je bij papa en mama blijven. Wonen is duur in Nederland.
pi_101297398
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:25 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

TS is 18 en je kunt je pas inschrijven vanaf je 18e. Dat heb ik dus ook gedaan meteen op mijn verjaardag. En een woning kopen kan en ga ik natuurlijk nog niet doen op mijn leeftijd
Dan moet je wachten op op kamers gaan (wat je dus niet wilt :') ). Jammer TS, maar er is niet voor niets schaarste op de huurmarkt in de sociale sector. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 28-08-2011 18:48:03 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:29:16 #17
350787 henkiedegekste
pi_101297431
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan moet je wachten op op kamers gaan (wat je dus niet wilt :') ). Jammer TS, maar er is niets voor niets schaarste op de huurmarkt in de sociale sector. :P
Wat een kutzooi zeg, waarom win ik de loterij niet gewoon.
pi_101297450
Kraken.
Ja nee
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:30:01 #19
350787 henkiedegekste
pi_101297467
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:29 schreef WAHRHEIT het volgende:
Kraken.
Ik ga liever gezond dood
pi_101297554
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan moet je wachten op op kamers gaan (wat je dus niet wilt :') ). Jammer TS, maar er is niets voor niets schaarste op de huurmarkt in de sociale sector. :P
Die TS nog even wil vergroten omdat hij te gierig is particulier te gaan wonen, en zich te goed voelt voor anti-kraak of 'op kamers'. Dan maar lekker wachten TS, wat overigens niet heel raar is. Verwacht je serieus dat je op je 18e meteen even een flink appartement toegewezen krijgt? :')
pi_101297581
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:29 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

Wat een kutzooi zeg, waarom win ik de loterij niet gewoon.
:') ..misschien kun je met je ouders wat afspreken voor een herinrichting van de b.v. zolder zodat je toch een beetje meer op jezelf woont....op kamers maar dan bij je ouders zeg maar. :P
Optimist tot in de kist
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:33:06 #22
350787 henkiedegekste
pi_101297610
quote:
2s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Die TS nog even wil vergroten omdat hij te gierig is particulier te gaan wonen, en zich te goed voelt voor anti-kraak of 'op kamers'. Dan maar lekker wachten TS, wat overigens niet heel raar is. Verwacht je serieus dat je op je 18e meteen even een flink appartement toegewezen krijgt? :')
Je moet die stront uit je ogen wrijven. Ik kan particulier wonen gewoon niet betalen zoals ik net zei..
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:35:22 #23
350787 henkiedegekste
pi_101297699
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:32 schreef trovey het volgende:

[..]

:') ..misschien kun je met je ouders wat afspreken voor een herinrichting van de b.v. zolder zodat je toch een beetje meer op jezelf woont....op kamers maar dan bij je ouders zeg maar. :P
In deze woning zit geen zolder alleen een vliering zonder vaste trap en ik heb een kamertje nu van ongeveer 9m2
pi_101297769
Zet een grote caravan (Tabbert) in de tuin, en als het kan in de voortuin.
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:38:05 #25
350787 henkiedegekste
pi_101297799
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:37 schreef Buikboor het volgende:
Zet een grote caravan (Tabbert) in de tuin, en als het kan in de voortuin.
Ja die hebben we al! met plastic tuinset en een omheining van Heineken kratten. Een groot feest in de zomer hier.. *O*
pi_101297946
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:33 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

Je moet die stront uit je ogen wrijven. Ik kan particulier wonen gewoon niet betalen zoals ik net zei..
dan moet je lagere eisen stellen of meer gaan verdienen ;)
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:42:54 #27
350787 henkiedegekste
pi_101297974
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:42 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

dan moet je lagere eisen stellen of meer gaan verdienen ;)
Bedankt voor de tip! zal kijken of ik iets aan het laatste kan doen :W
pi_101297986
Heb jij eigenlijk wel een baan TS?
Klussen deel 1 en 2
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:44:25 #29
350787 henkiedegekste
pi_101298029
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:43 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Heb jij eigenlijk wel een baan TS?
Ik combineer werk en studie dmv duaal opleiding dus ik verdien niet zoveel dat ik bijv 700 euro kan missen per maand
pi_101298071
:') _!

TS is een beetje wereldvreemd. Net 18 en per direct een sociale huurwoning eisen waar de rest van Nederland 6 jaar op moet wachten.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:47:23 #31
350787 henkiedegekste
pi_101298123
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:46 schreef Cerbie het volgende:
:') _!

TS is een beetje wereldvreemd. Net 18 en per direct een sociale huurwoning eisen waar de rest van Nederland 6 jaar op moet wachten.
6 jaar... in onze omgeving is dat gemakkelijk 10 jaar
pi_101298179
Hier zelfs 12. In het noorden van het land is het dan weer wat korter, maar of je nou in Groningen/Friesland wil wonen.. :P
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:51:41 #33
350787 henkiedegekste
pi_101298273
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:49 schreef Cerbie het volgende:
Hier zelfs 12. In het noorden van het land is het dan weer wat korter, maar of je nou in Groningen/Friesland wil wonen.. :P
Als ik daar studeerde zou ik er geen probleem mee hebben maar ik studeer aan de HAN dus zou dom zijn als ik naar Groningen vertrek
pi_101298287
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:35 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

In deze woning zit geen zolder alleen een vliering zonder vaste trap en ik heb een kamertje nu van ongeveer 9m2
Krimpen dan :+ of gewoon toch maar thuis blijven wonen in je kamertje. Helaas, het zij zo, als je niet op kamers wilt en je geen particuliere huur kunt veroorloven is er momenteel (en vroeger ook al niet :') ) geen andere keuze voor je dan braaf blijven wachten tot je aan de beurt bent voor een sociale huurwoning. ;)
Optimist tot in de kist
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:52:58 #35
350787 henkiedegekste
pi_101298328
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:52 schreef trovey het volgende:

[..]

Krimpen dan :+ of gewoon toch maar thuis blijven wonen in kamertje. Helaas, het zij zo, als je niet op kamers wilt en je geen particuliere huur kunt veroorloven is er momenteel (en vroeger ook al niet :') ) geen andere keuze voor je dan braaf blijven wachten tot je aan de beurt bent voor een sociale huurwoning. ;)
Wil je jouw appartement niet met mij delen,je lijkt me echt een appartement type? daar kan ik nog mee leven 8-)
pi_101298483
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:52 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

Wil je jouw appartement niet met mij delen,je lijkt me echt een appartement type? daar kan ik nog mee leven 8-)
Ik heb een bovenwoning en geen ruimte voor een medebewoner. :P Mijn tweede slaapkamer heb ik veel te hard nodig voor mijn hobbies en nee, daar ben jij er niet eentje van. :+ Succes met het wachten en hou er rekening mee dat als je gaat voor een kleine woning (met 1 slaapkamer) je wellicht wat sneller aan de beurt kan zijn. ;)
Optimist tot in de kist
  zondag 28 augustus 2011 @ 18:58:11 #37
350787 henkiedegekste
pi_101298531
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:56 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb een bovenwoning en geen ruimte voor een medebewoner. :P Mijn tweede slaapkamer heb ik veel te hard nodig voor mijn hobbies en nee, daar ben jij er niet eentje van. :+ Succes met het wachten en hou er rekening mee dat als je gaat voor een kleine woning (met 1 slaapkamer) je wellicht wat sneller aan de beurt kan zijn. ;)
Met betrekking tot het appartement ben ik helemaal niet veeleisend. Ik reageer sowieso alleen maar op 1 kamer appartementen. De reden dat ik geen kamer wil is omdat ik gewoon te bang ben dat ik bij van die ranzige studenten kom die 1 keer per jaar douchen en pissen in de wasbak
pi_101299243
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:58 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

Met betrekking tot het appartement ben ik helemaal niet veeleisend. Ik reageer sowieso alleen maar op 1 kamer appartementen. De reden dat ik geen kamer wil is omdat ik gewoon te bang ben dat ik bij van die ranzige studenten kom die 1 keer per jaar douchen en pissen in de wasbak
Bij een hospita gaan wonen een idee dan? Gewoon dus een kamer in een particulier huis met een aantal eigen voorzieningen.
Optimist tot in de kist
pi_101299536
Waarom wil je dan sowieso niet op kamers? Echt niet elk studentenhuis is een lullo-huis waar je alles gezamenlijk doet ;) Er zijn genoeg studentenhuizen waar iedereen op zichzelf woont en waar bijv. alleen de wc gedeeld wordt. Iets anders kun jij met 18 jaar echt niet krijgen hoor.
pi_101300180
Wordt asielzoeker :D :')

quote:
Al vier jaar op de wachtlijst voor een sociale huurwoning en steeds wordt het huis voor je neus weggekaapt door een persoon met een voorrangsverklaring. Een bekend verhaal, zegt Bart Brands van de PVV. Hij dook op dit onderwerp en kwam er achter dat een urgentieverklaring in sommige gevallen ‘wel erg makkelijk’ wordt verleend.

“Wij hebben enkele tientallen mailtjes binnengekregen over de urgentieverklaring”, legt Brands uit, 
“Mensen vragen zich af wanneer die wordt afgegeven. En onduidelijkheid roept ergenis op.” De PVV-er zocht het uit en verbaast zich met name over het groepsgewijs verlenen van urgentie aan mensen die onder het generaal-pardon vallen en zogenaamde statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning, zonder huis). 
“In 100 procent van beide gevallen is er voorrang verleend op de wachtlijst.
Dit blijkt uit de jaarlijke rapportage ‘Voorrang voor Wonen 2009) van de gemeente Den Haag.” In de voorwaarden die door de gemeente zijn gesteld wordt er geen woord over gerept dat deze groepen voorrang zouden hebben, meldt Brands. “Voorrang verlenen zou per geval apart moeten worden beoordeeld en niet categorieel.”

Ruime definitie

Deugt het hele Woonnet voorrangssysteem niet? “Zover wil ik niet gaan, maar het mag transparanter en naar de definities van voorrangsverlening mag nog eens goed gekeken worden door de gemeenteraad.” Hij noemt als voorbeelden dat grote gezinnen met meer dan vier kinderen in aanmerking kunnen komen voor urgentie.
“Waar is deze definitie op gebaseerd? Een andere is: als problemen niet door eigen schuld zijn veroorzaakt kan er urgentie worden aangevraagd. 
Mijn vraag is dan: hoe meet je dat?” Brands vindt dat er vaker met gezond verstand naar urgentie moet worden gekeken. “We moeten (vage) regels schrappen. “Het is logisch dat iemand die zwaar gehandicapt is geraakt na een ongeluk voorrang krijgt. Als iemand -psychisch of medisch - duidelijk iets mankeert. Dan snapt iedereen dat er urgentie nodig is.”

Waar blijft die 65 euro?

De voorwaarden voor een urgentieaanvraag moeten dus nog eens onder de loep worden genomen. Maar dat is niet het enige. Ook wil het raadslid meer duidelijkheid over de 65,54 euro die moet worden betaald door iedereen die voorrang wil op de lijst. “Als je terecht urgentie krijgt, krijg je dan ook het geld terug?” De onduidelijk regels, die ook ruim kunnen worden geïnterpreteerd zijn Brands een doorn in het oog. “Als de raad dit niet opppakt, ga ik het bespreken in de commissie.”
pi_101300906
Waarom zou je niet beginnen met op kamers wonen? Lijkt me de normale gang van zaken als je net een studie begonnen bent?

Schrijf je ook direct in bij de SSHN, hier kun je een kamer vinden mits je nog studeert. Het plan is dat je na je studie doorschuift naar particulier of koop, zodat je weer ruimte achterlaat voor nieuwe studenten.

Of voel je je te goed voor kamers? Dan moet je niet zeiken en zorgen dat je meer verdient voor particuliere huur. Zeker als je duaal onderwijs volgt betekent dat dat je gemiddeld veel meer tijd hebt om te werken t.o.v. een voltijd student.

En de woningstichting naaien? Mooi niet vriend, ik heb godverdomme nog altijd voor jou het recht iets te krijgen met 7 jaar inschrijftijd!
pi_101300940
niet alle kamers zijn zo vies. ik ken genoeg schone studentenhuizen. daar krijg je alleen geen huursubsidie voor want geen eigen voordeur.

hospita is idd ook een goede optie. ik heb 3,5 jaar bij een hospita gewoond die zelf amper thuis was. dus ik had meestal het gehele appartement voor mij alleen.

zoek ook eens verder dan de stad. kamers/appartementjes in dorpjes zijn veel goedkoper, ook particulier.
pi_101301017
quote:
TS woont nog bij papa en mama thuis [knip...]
En TS blijft nog heeeeel lang bij papa en mama thuis wonen... :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101301729
TS, je hebt wel gelijk, de wachtlijsten van woningbouwverenigingen zijn gewoon kut als je een jonge starter bent. De urgentieregeling misbruiken gaat je niet lukken, die zijn echt absúrd streng en worden vrijwel overal nog maar zeer schaars uitgegeven. Bovendien ben je met een urgentieregeling vaak verplicht de eerst voorgestelde woning te accepteren (wat mss helemaal niet de wijk/ het soort woning is wat jij wilt), dus dan heb je nog geen vrije keus, anders ben je je urgentie weer kwijt.

Heb je geen jongerenwoningen bij de woningbouw? Daar heb je vaak een veel kortere wachttijd van 2-3 jaar... Mag je t/m je 23e in gaan wonen.

Ook is kijken naar een recreatiepark misschien geen gek idee, deze heb je in alle soorten en maten, het hutjemutjecamper-soort maar ook het kleine bungalows met veel groen soort, die laatste categorie is relatief betaalbaar voor een leuk huisje om tijdelijk te huren....
I had a signature once. It was awful.
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:47:22 #45
350787 henkiedegekste
pi_101303753
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:59 schreef r3gi3boy het volgende:
Waarom zou je niet beginnen met op kamers wonen? Lijkt me de normale gang van zaken als je net een studie begonnen bent?

Schrijf je ook direct in bij de SSHN, hier kun je een kamer vinden mits je nog studeert. Het plan is dat je na je studie doorschuift naar particulier of koop, zodat je weer ruimte achterlaat voor nieuwe studenten.

Of voel je je te goed voor kamers? Dan moet je niet zeiken en zorgen dat je meer verdient voor particuliere huur. Zeker als je duaal onderwijs volgt betekent dat dat je gemiddeld veel meer tijd hebt om te werken t.o.v. een voltijd student.

En de woningstichting naaien? Mooi niet vriend, ik heb godverdomme nog altijd voor jou het recht iets te krijgen met 7 jaar inschrijftijd!
Ik heb nooit gezegd dat ik nét studeer, en heb ik ooit gezegd of ik in het verleden al misschien op kamers geweest ben?
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:48:15 #46
350787 henkiedegekste
pi_101303815
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 19:59 schreef loecje het volgende:
niet alle kamers zijn zo vies. ik ken genoeg schone studentenhuizen. daar krijg je alleen geen huursubsidie voor want geen eigen voordeur.

hospita is idd ook een goede optie. ik heb 3,5 jaar bij een hospita gewoond die zelf amper thuis was. dus ik had meestal het gehele appartement voor mij alleen.

zoek ook eens verder dan de stad. kamers/appartementjes in dorpjes zijn veel goedkoper, ook particulier.
Bedankt voor de tip! Ik ga eens naar hospita's zoeken
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:50:41 #47
350787 henkiedegekste
pi_101303976
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:15 schreef zoeperzazke het volgende:
TS, je hebt wel gelijk, de wachtlijsten van woningbouwverenigingen zijn gewoon kut als je een jonge starter bent. De urgentieregeling misbruiken gaat je niet lukken, die zijn echt absúrd streng en worden vrijwel overal nog maar zeer schaars uitgegeven. Bovendien ben je met een urgentieregeling vaak verplicht de eerst voorgestelde woning te accepteren (wat mss helemaal niet de wijk/ het soort woning is wat jij wilt), dus dan heb je nog geen vrije keus, anders ben je je urgentie weer kwijt.

Heb je geen jongerenwoningen bij de woningbouw? Daar heb je vaak een veel kortere wachttijd van 2-3 jaar... Mag je t/m je 23e in gaan wonen.

Ook is kijken naar een recreatiepark misschien geen gek idee, deze heb je in alle soorten en maten, het hutjemutjecamper-soort maar ook het kleine bungalows met veel groen soort, die laatste categorie is relatief betaalbaar voor een leuk huisje om tijdelijk te huren....
Thanks voor de reactie, die jongerenwoningen zijn er wel alleen in onze omgeving is dat vooral in Arnhem. Dan vergroot ik mijn reistijd alleen nog maar meer naar werk en naar school die wil ik liever verkleinen zul je begrijpen.
pi_101303986
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:47 schreef henkiedegekste het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat ik nét studeer, en heb ik ooit gezegd of ik in het verleden al misschien op kamers geweest ben?
Gast... Je bent 18.... Sommige dingen hoef je niet te zeggen....
  zondag 28 augustus 2011 @ 20:54:28 #49
350787 henkiedegekste
pi_101304226
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Gast... Je bent 18.... Sommige dingen hoef je niet te zeggen....
Vanaf je 16e kun je al op kamers en tevens was ik op me 17e klaar met de havo
pi_101304617
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:54 schreef henkiedegekste het volgende:
Vanaf je 16e kun je al op kamers en tevens was ik op me 17e klaar met de havo
En dat, beste vrucht, noemen we nou juist 'nét' :D
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:00:41 #51
350787 henkiedegekste
pi_101304657
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat, beste vrucht, noemen we nou juist 'nét' :D
:|W
  zondag 28 augustus 2011 @ 21:55:01 #52
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101308573
Ik heb reumatoïde artritis en ik woon in een flat op 3 hoog zonder lift (nou ja, het is eigenlijk een maisonnette, dus mijn woning beslaat de 3e en de 4e woonlaag).

Die ziekte diende zich pas aan nadat ik hier kwam wonen.

Zou ik op basis van mijn ziekte recht hebben op een urgentie verklaring?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 28 augustus 2011 @ 22:02:03 #53
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_101309104
Ergens denk ik dat dit topic beter in Werk, Geldzaken en Recht zou staan.
Ik schop hem daarom maar die kant op ! :)

K&W --> WGR
pi_101309132
juist doordat je ziekte zich pas aandiende nadat je er bent komen wonen zou je kans kunnen maken op urgentie.
wel weer afhankelijk van de gemeente en hoe goed jou onderbouwing is.

[ Bericht 12% gewijzigd door loecje op 28-08-2011 22:12:02 ]
pi_101309360
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 18:33 schreef henkiedegekste het volgende:

[..]

En je hebt geen wachttijd, dus moet je net als iedereen gewoon wachten of in de tussentijd onzelfstandig gaan wonen (kamer dus), zodat je nog wel je startersmeettijd op kunt blijven bouwen.

Urgenties aan jongetjes van 18 worden godzijdank niet verstrekt door een urgentiecommissie :)
Ja doei.
pi_101309445
quote:
5s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb reumatoïde artritis en ik woon in een flat op 3 hoog zonder lift (nou ja, het is eigenlijk een maisonnette, dus mijn woning beslaat de 3e en de 4e woonlaag).

Die ziekte diende zich pas aan nadat ik hier kwam wonen.

Zou ik op basis van mijn ziekte recht hebben op een urgentie verklaring?
Dat zou kunnen :) :Y
Vraag bij je woningcorporatie om een gesprek met de sociaal beheerder/medewerker om een aanvraag te doen voor medische urgentie. Hier zijn standaardformulieren voor met checklijsten voor wat je allemaal waar aan moet vragen en aan welke eisen bepaalde waarden moeten voldoen.
Zo moet je voor verzorgd wonen indicaties bijvoorbeeld ook een minimaal aantal uren zorg ontvangen voor de meeste woningen die daarin voorzien.
Ja doei.
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:11:11 #57
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101309808
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef loecje het volgende:
juist doordat je ziekte zich pas aandiende nadat je er bent komen wonen zou je kans kunnen maken op urgentie.
wel weer afhankelijk van de gemeente en hoe goed jou onderbouwing is.
Op het moment heb ik er door mijn huidige medicatie weinig last van, maar dat kan in de (nabije) toekomst zomaar veranderen, aangezien het een ongeneeslijke chronische ziekte is. Op slechte dagen echter kan ik amper lopen.

Zou een verklaring van mijn reumatoloog voldoende zijn om op den duur in aanmerking te komen?
A murky, forgotten land.
pi_101309970
urgentie is voor nood. dus voor nu direct een andere woning.
sta je al wel ingeschreven bij de woningbouw? dan kan je alvast punten opbouwen. misschien heb je tegen de tijd dat het minder gaat al genoeg punten opgebouwd. dan ben je niet afhankelijk van urgentie.
pi_101310077
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zou een verklaring van mijn reumatoloog voldoende zijn om op den duur in aanmerking te komen?
Nee, daar gaat dus een hele procedure aan vooraf ;) Vraag dus gewoon een gesprek aan, desnoods weet je dan waar je aan toe bent in de toekomst als het wél urgent wordt ;)

Er op tijd bij zijn en alvast nadenken over de toekomst is met zo'n ziekte(beeld) helemaal niet vreemd ^O^
Ja doei.
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:19:30 #60
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101310418
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:13 schreef loecje het volgende:
urgentie is voor nood. dus voor nu direct een andere woning.
sta je al wel ingeschreven bij de woningbouw? dan kan je alvast punten opbouwen. misschien heb je tegen de tijd dat het minder gaat al genoeg punten opgebouwd. dan ben je niet afhankelijk van urgentie.
Ik woon gewoon op mezelf in een huurwoning, dus dan sta ik automatisch toch al geregistreerd als 'doorstromer'? Toch?
A murky, forgotten land.
pi_101310447
Ja.
Ja doei.
pi_101310637
in Groningen niet... daar krijg je 1punt per maand. als doorstromer 0,5punt extra maar daarvoor moet je wel eerst ingeschreven staan.
ik weet niet hoe dat bij jou werkt.

[ Bericht 28% gewijzigd door loecje op 28-08-2011 23:17:57 ]
pi_101310715
Er zijn inderdaad een paar corporaties die geen onderscheid maken tussen starter en doorstromer, maar die zijn aanzienlijk in de minderheid :)

Welke regio / van welke corporatie huur je SoM?
Ja doei.
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:26:44 #64
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101310994
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ja.
OK
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, daar gaat dus een hele procedure aan vooraf ;) Vraag dus gewoon een gesprek aan, desnoods weet je dan waar je aan toe bent in de toekomst als het wél urgent wordt ;)

Er op tijd bij zijn en alvast nadenken over de toekomst is met zo'n ziekte(beeld) helemaal niet vreemd ^O^
Op zich gaat het momenteel redelijk tot goed dus ik heb er eigenlijk ook geen haast mee.

Te meer omdat een verhuizing sowieso een hoop kosten met zich meebrengt. En dat geld zet ik liever apart om daar binnen 1 jaar mijn jeugddroom mee te kunnen verwezenlijken. Dat heeft voor mij de absolute prioriteit.

Daarna wil ik wel langzaamaan gaan kijken voor wat anders (zit nu in de maisonnettebuurt van de Meyhorst; dan weet jij wel genoeg ;) ).

Ik huur van Talis.
A murky, forgotten land.
pi_101311419
Ik zou gewoon eens een afspraak maken met ze. Kijken wat hun ervaringen zijn met mensen in jouw situatie als deze een urgentie aan willen vragen.

Ken Talis zelf (heb er niet gewerkt maar wel eens contact mee gehad) als een niet al te lastige corporatie die zaken met plezier uitzoekt voor haar huurders, zeker als je ze op een professionele manier benadert. Verhuiskostenvergoedingen vanuit de corporatie zijn er niet voor dit soort situaties, de urgentie is in zo'n geval al het hoogste wat een commissie kan geven, maar je zou wellicht bij zorginstanties kunnen vragen of hier ondersteuning voor kan komen (op den duur)?
Geef gewoon aan dat je over de toekomst nadenkt en voorbereid wilt zijn. Daar hoef je natuurlijk niet meteen morgen voor te bellen, maar ik zou 't als ik jou was gewoon binnenkort eens doen, dan zit je wellicht ook wat meer gerustgsteld :)

Hoeveel meettijd heb je nu?
Ja doei.
  zondag 28 augustus 2011 @ 22:49:53 #66
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_101312638
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou gewoon eens een afspraak maken met ze. Kijken wat hun ervaringen zijn met mensen in jouw situatie als deze een urgentie aan willen vragen.

Ken Talis zelf (heb er niet gewerkt maar wel eens contact mee gehad) als een niet al te lastige corporatie die zaken met plezier uitzoekt voor haar huurders, zeker als je ze op een professionele manier benadert. Verhuiskostenvergoedingen vanuit de corporatie zijn er niet voor dit soort situaties, de urgentie is in zo'n geval al het hoogste wat een commissie kan geven, maar je zou wellicht bij zorginstanties kunnen vragen of hier ondersteuning voor kan komen (op den duur)?
Geef gewoon aan dat je over de toekomst nadenkt en voorbereid wilt zijn. Daar hoef je natuurlijk niet meteen morgen voor te bellen, maar ik zou 't als ik jou was gewoon binnenkort eens doen, dan zit je wellicht ook wat meer gerustgsteld :)

Hoeveel meettijd heb je nu?
Ik ga sowieso eerst nog een jaar flink sparen en dan die droom verwezenlijken.

In de tussentijd zal ik eens gaan informeren bij hen wat de mogelijkheden zijn voor mij qua eventuele voorrang voor een gelijkvloerse woning in de toekomst ivm mijn ziekte.

Meettijd? Geen idee eigenlijk. Heb mij zo rond mijn 18e/19e ingeschreven bij Entree. Heb een aantal keren samengewoond, maar niet op mijn naam. Mijn huidige woning heb ik op mijn 32e toegewezen gekregen. En eigenlijk uit gemakzucht/luiheid nooit geïnformeerd of ik mij eigenlijk opnieuw in moest schrijven of niet :@
A murky, forgotten land.
pi_101313273
Bij ons in zeewolde is het zo dat als je niet ingeschreven staat je niks opbouwt. toen wij 6jaar terug in een kleine eengezinswoning trokken hebben we direct opnieuw ingeschreven. begin dit jaar waren we toe aan een groter huis en dankzij die wachttijd konden we gelijk iets krijgen. we hebben hier heen puntensysteen , de langst ingeschrevene die reageer krijgt de woning.
I had a signature once. It was awful.
pi_101314154
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Bij ons in zeewolde....
Voor zover ik weet is dat overal zo.
pi_101314860
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 22:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik ga sowieso eerst nog een jaar flink sparen en dan die droom verwezenlijken.

In de tussentijd zal ik eens gaan informeren bij hen wat de mogelijkheden zijn voor mij qua eventuele voorrang voor een gelijkvloerse woning in de toekomst ivm mijn ziekte.

Meettijd? Geen idee eigenlijk. Heb mij zo rond mijn 18e/19e ingeschreven bij Entree. Heb een aantal keren samengewoond, maar niet op mijn naam. Mijn huidige woning heb ik op mijn 32e toegewezen gekregen. En eigenlijk uit gemakzucht/luiheid nooit geïnformeerd of ik mij eigenlijk opnieuw in moest schrijven of niet :@
Je meettijd is nu dus de tijd dat je in je huidige woning woont ;)
Ja doei.
pi_101314968
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 23:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat overal zo.
Nope.
Bij veel woningdistributiesystemen, zoals bijvoorbeeld Entree in de KAN-regio, is je meettijd je woonduur als je doorstromer bent. Daarbij maakt het niet uit of je ingeschreven staat of niet. Ook maakt het niet uit of je in een koop- of in een huurwoning verblijft, zolang je maar zelfstandig woont. Alleen als je starter bent (nog bij ouders wonen of in een onzelfstandige woning zoals een kamer verblijven) is het van belang dat je je inschrijft omdat je dan dáármee meettijd opbouwt.
Ja doei.
  maandag 29 augustus 2011 @ 01:53:34 #71
335452 cricket
cricket from space
pi_101319618
quote:
TS woont nog bij papa en mama thuis en heeft pas een woonduur van ongeveer een half jaar bij de huidige woningvereniging.
Hoe heb je woonduur als de woning niet op jouw naam staat? Waarschijnlijk bedoel je inschrijfduur. Dat kan verschil maken, voor bepaalde regios werkt de berekening anders (het voorbeeld van Groningen is al genoemd). Ook kunnen er verschillende regels voor starters en doorstromers gelden waardoor je soms met minder inschrijfduur meer kunt (maar het kan ook andersom werken).

Je kunt nog kijken naar sloopwoningen (dat is geen anti-kraak, maar dat is natuurlijk ook een optie). Diverse woningbouwverenigingen hebben nog wel panden/flats staan die ze over een bepaalde tijd gaan slopen maar waar je wel (vrij goedkoop) kunt wonen totdat gaat gebeuren. Vaak is dat minimaal een jaar, met behoud van inschrijfduur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')