quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dat, beste vrucht, noemen we nou juist 'nét'
En je hebt geen wachttijd, dus moet je net als iedereen gewoon wachten of in de tussentijd onzelfstandig gaan wonen (kamer dus), zodat je nog wel je startersmeettijd op kunt blijven bouwen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:33 schreef henkiedegekste het volgende:
[..]
Je moet die stront uit je ogen wrijven. Ik kan particulier wonen gewoon niet betalen zoals ik net zei..
Dat zou kunnenquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:55 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb reumatoïde artritis en ik woon in een flat op 3 hoog zonder lift (nou ja, het is eigenlijk een maisonnette, dus mijn woning beslaat de 3e en de 4e woonlaag).
Die ziekte diende zich pas aan nadat ik hier kwam wonen.
Zou ik op basis van mijn ziekte recht hebben op een urgentie verklaring?
Op het moment heb ik er door mijn huidige medicatie weinig last van, maar dat kan in de (nabije) toekomst zomaar veranderen, aangezien het een ongeneeslijke chronische ziekte is. Op slechte dagen echter kan ik amper lopen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:02 schreef loecje het volgende:
juist doordat je ziekte zich pas aandiende nadat je er bent komen wonen zou je kans kunnen maken op urgentie.
wel weer afhankelijk van de gemeente en hoe goed jou onderbouwing is.
Nee, daar gaat dus een hele procedure aan voorafquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zou een verklaring van mijn reumatoloog voldoende zijn om op den duur in aanmerking te komen?
Ik woon gewoon op mezelf in een huurwoning, dus dan sta ik automatisch toch al geregistreerd als 'doorstromer'? Toch?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:13 schreef loecje het volgende:
urgentie is voor nood. dus voor nu direct een andere woning.
sta je al wel ingeschreven bij de woningbouw? dan kan je alvast punten opbouwen. misschien heb je tegen de tijd dat het minder gaat al genoeg punten opgebouwd. dan ben je niet afhankelijk van urgentie.
OKquote:
Op zich gaat het momenteel redelijk tot goed dus ik heb er eigenlijk ook geen haast mee.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, daar gaat dus een hele procedure aan voorafVraag dus gewoon een gesprek aan, desnoods weet je dan waar je aan toe bent in de toekomst als het wél urgent wordt
Er op tijd bij zijn en alvast nadenken over de toekomst is met zo'n ziekte(beeld) helemaal niet vreemd
Ik ga sowieso eerst nog een jaar flink sparen en dan die droom verwezenlijken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou gewoon eens een afspraak maken met ze. Kijken wat hun ervaringen zijn met mensen in jouw situatie als deze een urgentie aan willen vragen.
Ken Talis zelf (heb er niet gewerkt maar wel eens contact mee gehad) als een niet al te lastige corporatie die zaken met plezier uitzoekt voor haar huurders, zeker als je ze op een professionele manier benadert. Verhuiskostenvergoedingen vanuit de corporatie zijn er niet voor dit soort situaties, de urgentie is in zo'n geval al het hoogste wat een commissie kan geven, maar je zou wellicht bij zorginstanties kunnen vragen of hier ondersteuning voor kan komen (op den duur)?
Geef gewoon aan dat je over de toekomst nadenkt en voorbereid wilt zijn. Daar hoef je natuurlijk niet meteen morgen voor te bellen, maar ik zou 't als ik jou was gewoon binnenkort eens doen, dan zit je wellicht ook wat meer gerustgsteld
Hoeveel meettijd heb je nu?
Voor zover ik weet is dat overal zo.quote:
Je meettijd is nu dus de tijd dat je in je huidige woning woontquote:Op zondag 28 augustus 2011 22:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ga sowieso eerst nog een jaar flink sparen en dan die droom verwezenlijken.
In de tussentijd zal ik eens gaan informeren bij hen wat de mogelijkheden zijn voor mij qua eventuele voorrang voor een gelijkvloerse woning in de toekomst ivm mijn ziekte.
Meettijd? Geen idee eigenlijk. Heb mij zo rond mijn 18e/19e ingeschreven bij Entree. Heb een aantal keren samengewoond, maar niet op mijn naam. Mijn huidige woning heb ik op mijn 32e toegewezen gekregen. En eigenlijk uit gemakzucht/luiheid nooit geïnformeerd of ik mij eigenlijk opnieuw in moest schrijven of niet
Nope.quote:Op zondag 28 augustus 2011 23:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat overal zo.
Hoe heb je woonduur als de woning niet op jouw naam staat? Waarschijnlijk bedoel je inschrijfduur. Dat kan verschil maken, voor bepaalde regios werkt de berekening anders (het voorbeeld van Groningen is al genoemd). Ook kunnen er verschillende regels voor starters en doorstromers gelden waardoor je soms met minder inschrijfduur meer kunt (maar het kan ook andersom werken).quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:14 schreef henkiedegekste het volgende:
TS woont nog bij papa en mama thuis en heeft pas een woonduur van ongeveer een half jaar bij de huidige woningvereniging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |