abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101350718
Veilig ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:11:32 #102
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101350766
Maar saai ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_101351283
haha Pessie nah waarom zou ik? :D als mn oudste niet wakker wordt dan is het jongste wel. Ik heb er, ondanks alles, totaal geen enkele behoefte aan om de meiden uit logeren te doen. We redden het allemaal wel zo. Ik hoef ook geen oplossingen of medelijden ofzo hoor daar zei ik het verder niet voor ;) het gaat zoals het gaat hier en B. en ik leven allebei erg in het moment altijd, en daar berusten we dus ook in.
:)
pi_101351478
Zal het kaarsje wat ik had aangestoken voor je weer uitblazen mignonne ;)
pi_101351495
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:20 schreef mignonne het volgende:
haha Pessie nah waarom zou ik? :D als mn oudste niet wakker wordt dan is het jongste wel. Ik heb er, ondanks alles, totaal geen enkele behoefte aan om de meiden uit logeren te doen. We redden het allemaal wel zo. Ik hoef ook geen oplossingen of medelijden ofzo hoor daar zei ik het verder niet voor ;) het gaat zoals het gaat hier en B. en ik leven allebei erg in het moment altijd, en daar berusten we dus ook in.
^O^
pi_101351721
Even verbaast: Keshet, heb jij een tumor in je lever???? :o
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101352252
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
Zal het kaarsje wat ik had aangestoken voor je weer uitblazen mignonne ;)
had je me al zo opgegeven ja? ;(

kom nou, jullie kennen me toch? ik heb dr nog maar twee van mn elftal hoor :P
dat komt allemaal wel goed, I'll make it work ~O>

overigens heeft noch mijn meneer, noch ikzelf er moeite mee, gewoonweg omdat we te moe/druk zijn met andere dingen; maar het leek me dat dit ook wel eens genoemd mag worden, niet iedere verse moeder heeft direct een flitsend seksleven, daar kan gerust wat tijd overheen gaan. En dat heeft niks te maken met een verminderd libido. Er is geen sprake van geen zin, er is gewoon sprake van geen energie :')
pi_101352733
och, hier ook geen gerommel aan mn petoet hoor..libido is -10 momenteel (al een maand of 3) daarbij ben ik zo gelukkig dat als we seks hebben, ik plotseling weer candida krijg (WTF :( ) heerlijk al die TMI. maar je staat er niet alleen voor in je seksloze leventje momenteel :+

maar wat wij dan weer doen is elkaar fluffen s'avonds, dus samen douchen, elkaars haren wassen O+ en met de fluff (zo'n spons) elkaars rug doen enzo, heerlijk ontspannend O+ darna op bed een serie kijken en hij een boekje lezen en dan tukken O+
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:47:05 #109
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101352857
Geen energie is wel killing dan inderdaad Mignonne. Er moet er toch minstens 1 zijn die niet voor dood op zijn of haar rug ligt wil 't nog wat voorstellen. :D

Jore, met die insteek is het inderdaad heel anders, dat ben ik helemaal met je eens.

Pessie, seks kun je gewoon voluit typen hier op FOK!. Zo eng is 't allemaal niet. :D

Wickie, ja, maar 't is niet zo boeiend hoor. Bij toeval ontdekt een jaar of 4 geleden. Ding zit er waarschijnlijk al veel langer. 't is goedaardig, ik heb er geen last van en krijg er geen last van ook. Er zijn vrij veel vrouwen die 't hebben. De medische wereld denkt dat het innemen van kunstmatige hormonen invloed heeft op 't onstaan ervan. Onder invloed van hormonen (de pil, een zwangerschap bv) is er een hele kleine kans dat 't ding vergroot. Bij een bepaalde grens moet er geopereerd worden. Dat wil ik pertinent niet en de concessie is dat ik dus niet aan de pil ben.

Kleurdoos, bij 't fluffen had ik even WTF!-momentje. :D Maar na verder lezen klinkt 't allemaal heel fijn. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Keshet op 29-08-2011 23:01:08 ]
A grand adventure has begun.
pi_101352977
Mignonne, ik herken het helemaal, nou ben ik momenteel hopeloos zwanger (en daarvoor was het Mette met oor/neus problemen en geen slaapritme) maar ook daarna zal het er wel niet echt van gaan komen hadden we al bedacht :') Maar het maakt niet uit, komt vanzelf wel weer.
En dat mag ook weleens gezegd worden jazekers.

Oja ontopic: Ik had vannacht voor het eerst heeeeel erg last van lektieten, hele hemd nat.. Dat had ik echt niet gemist en heel erg verbannen uit mijn hoofd :')

En nog steeds, Keshet???? Gerustgesteld, maar jeetje zeg.
pi_101352981
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:47 schreef Keshet het volgende:
Geen energie is wel killing dan inderdaad Mignonne. Er moet er toch minstens 1 zijn die niet voor dood op zijn of haar rug ligt wil 't nog wat voorstellen. :D

Jore, met die insteek is het inderdaad heel anders, dat ben ik helemaal met je eens.

Pessie, seks kun je gewoon voluit typen hier op FOK!. Zo eng is 't allemaal niet. :D

Wickie, ja, maar 't is niet zo boeiend hoor. Bij toeval ontdekt een jaar of 4 geleden. Ding zit er waarschijnlijk al veel langer. 't is goedaardig, ik heb er geen last van en krijg er geen last van ook. Er zijn vrij veel vrouwen die 't hebben. De medische wereld denkt dat het innemen van kunstmatige hormonen invloed heeft op 't onstaan ervan. Onder invloed van hormonen (de pil, een zwangerschap bv) is er een hele kleine kans dat 't ding vergroot. Bij een bepaalde grens moet er geopereerd worden. Dat wil ik pertinent niet en de concessie is dat ik dus niet aan de pil ben.

Kleurdoos, bij 't flussen had ik even WTF!-momentje. :D Maar na verder lezen klinkt 't allemaal heel fijn. O+
i know, iedereen denkt eerst altijd dat fluffen iets heel vies is O+

en wat maf, jij en je kleine tumorvriendje. kan dat narigheid worden of blijft t gewoon 'chillen'
pi_101353149
hahahaha keshet :D ja allebei voor dood op je rug liggen schiet inderdaad niet zo op _O-

en idd kd, dat dan weer wel, wij fluffen niet (wtf :D) maar knuffelen kan altijd O+ samen films of series kijken en dingen zoals uitgebreid koken enzo, ik hou dr van <3 en dr is meer voor nodig om dat om zeep te helpen :+
pi_101353411
Fluffen en douchefnuffelen O+ en dan in een schoon bedje tukken O+
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:58:38 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101353515
Hier al sinds onze huwelijksnacht (eind mei) geen actie meer :'( Ik was toen inmiddels hoogzwanger en taalde er gewoon niet naar. Zo dik, zo onhandig en gewoon totaal geen zin. Nu, 6 weken na de bevalling wil ik er wel een keertje aan. We slapen prima, nu al zeker drie weken van middernacht tot 7-8 uur. Het enige wat me tegenhoudt is de angst om zwanger te raken. En oke, ook wel de angst voor het onbekende (hoe staat de doos ervoor na de knip). Maar goed, zo lang er niks van anticonceptie in huis is gebeurt er niets. Ach, beetje knuffelen en zoenen is ook wel oke :P
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:00:39 #115
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101353613
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Fluffen en douchefnuffelen O+ en dan in een schoon bedje tukken O+
Eckte liefde. O+

Geen paniek mensen, mijn inwendige vriendje gaat niet voor narigheid zorgen!

Semi-ontopic; ik was laatst in een dierentuintje en daar kreeg een bambi borstvoeding van zijn moeder. Een engels jochie van een jaar of 6 riep meteen 'Look mommy! They're nursing!'
Ik vond het heel bijzonder om te merken dat zo'n ventje wist wat het was. En daarna vond ik het weer bizar dat ik dat bijzonder vond. :)
A grand adventure has begun.
pi_101353705
Hier ook al heul lang geen actie meer hoor :N wegens nare zwangerschap en nu doet het zo een pijn dat ik niet eens meer durf ;(
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_101353768
liters glijmiddel iig de eerste keer na de bevalling

dat is een mooie tip :+
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:05:38 #118
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101353889
Mignonne, dan ben ik/zijn wij dus niet de enige.
Bij ons geen actie in bed meer sinds koninginnenacht, er ligt bijna altijd wel eentje bij ons in bed

En als er geen kind tussenin ligt, dan hebben we de puf niet
pi_101354135
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:00 schreef Keshet het volgende:

[..]

Eckte liefde. O+

Geen paniek mensen, mijn inwendige vriendje gaat niet voor narigheid zorgen!

Semi-ontopic; ik was laatst in een dierentuintje en daar kreeg een bambi borstvoeding van zijn moeder. Een engels jochie van een jaar of 6 riep meteen 'Look mommy! They're nursing!'
Ik vond het heel bijzonder om te merken dat zo'n ventje wist wat het was. En daarna vond ik het weer bizar dat ik dat bijzonder vond. :)
In het kader van al die seks verhalen klinkt dat heel vreemd zo :D
maar fijn!

Ja dat heb ik ook wel eens, je verbaasd je ergens over en tegelijkertijd jezelf stom vinden om je eigen verbazing of vooroordeel :P wel schattig.
Ik vind die vanzelfsprekendheid wel grappig. Mijn oudste haar poppie drinkt uit een fles, NLK (melk, half ingeslikt enzo :D), maar als je zegt dat jongste een flesje krijgt dan zegt ze Naaaahjaaaa! Elim nee joh fles, Elim mama NLK drinken! En zelf drinkt ze haar melk uit een fles of een beker. Ze vindt het zelf allemaal heel logisch.
pi_101360480
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

In het kader van al die seks verhalen klinkt dat heel vreemd zo :D
Beelden :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101361128
Oh wat een goed onderwerp! Ik voel me helemaal thuis meteen...

Serieus, ik ben zo blij dat ik aan het eind van de dag mn ogen kan sluiten... Als M. overdag al begint met lieve woordjes en knuffelen heb ik al meteen "oh jee, is het alweer zo lang geleden"..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:00:09 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101361526
Zullen we vroeg naar bed gaan??? En dat je dan denkt, 'Ja! Lekker langggg slapen!'
En dat je daarna beseft dattie wat anders bedoeld ;') Failllllll.
O+ Hoe herkenbaar O+
Ylana
pi_101362831
Hoe herkenbaar! :D
En dat je dan na de actie elke keer weer zegt:"dit moeten we toch echt vaker doen :9 ", maar het komt er nooit van :D
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:15:18 #124
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101362860
Ja! Want er ís heus wel eens actie.. wel eens..
Ylana
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:30:36 #125
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_101363181
Ik schoot bij de laatste 4/5 posts echt in de lach!
Soms is het gewoon bijzonder dat er überhaupt een volgend kind komt als ik dit zo hoor.

Nu Nathan een jaar is en beter slaapt is het bij ons pas weer echt op de rit hoor. En ja het is anders, je moet er andere momenten voor zoeken (helaas ;( ) en af en toe komt ons kind ons storen (als in: wordt wakker).

Mignonne, als het voor jullie allebei goed is is dat super! (En zo ook voor de anderen) Zoals ik al zei, als beide partijen het prima vinden is er mijns inziens geen probleem, het wordt pas een probleem als 1 het er totaal niet mee eens is (maar in het kader van slapeloze nachten denk ik dan dat diegene iets te weinig nachtdienst draait, helpt het libido dan ook wel weer om zeep ^O^ ).

Hm, borstvoedingstopic he O-) : Alles gaat hier goed!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:37:58 #126
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_101363325
Mijn libido was toen Tobias baby was, aan de borstvoeding gekoppeld. Zodra ik was gestopt met de borstvoeding én hij doorsliep was het libido weer terug, dat was met 3,5 maand. Nu geef ik nog steeds bv, is mijn libido gelukkig niet zo ver gekelderd als toen met Tobias maar heb ik stukken minder nachtrust. Helpt ook niet.
Om ook maar terug ontopic te komen ;)
Ylana
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:55:59 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101363704
Kom ik aan met mijn 'na 6 weken willen we wel weer eens'. Ik vind de babytijd tot nu toe (afgezien van de eerste weken) niet zo intensief. Baby is vandaag 6 weken. Het was middernacht dat-ie naar bed ging en om 9 uur kwam hij pas weer. Productie lijdt er niet onder volgens mij, baby groeit goed en lijkt niet hongerig. 6 bomvolle plasluiers per dag en 's morgens steevast een volle poepluier. Hij heeft nu wel 2 uur geclusterd (dat doet- ie 's avonds ook, tussen 6 en middernacht). Dat is wel even heftig, maar manlief kookt en ik zit op de bank met een boek of kijk tv, dat is dus best te doen. Ik verveel me zelfs een beetje en wil best wel weer aan het werk. Ik ga dit even afkloppen, misschien ga ik nog eens spijt krijgen van deze woorden :D
pi_101363744
Serieus... Ik verkies momenteel slapen boven sex... Echt.. Ik zou mn hobby van slapen kunnen maken.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:12:20 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101364135
Vandaag 9 maanden borstvoeding... al de helft langer dan de oudste heeft gehad en vooralsnog zie ik ons voorlopig nog niet stoppen.
Toch mazzel dat zoonlief een flesweigeraar was, anders had ik het een half jaar geleden misschien opgegeven.

Oh, en sex? De momenten dat we allebei uitgerust genoeg zijn, en de andere omstandigheden het ook mogelijk maken zijn schaars... komt wel weer :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:51:59 #130
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101365063
Korte post, want op telefoon, maar ik heb ook een leverhemangioom, ook al heel lang. Ding is een paar cm en zolang ik er geen klachten van heb hoeft er niets aan te gebeuren...

En mbt sex, wasda??? Volgens mij was hier d laatste keer toen liene verrwekt is...
Zelfde verhaal als mignonne, pffff geen energie, hele zwangerschap dood en doodmoe geweest, en ben blij alls ik eindelijk kan slapen.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:35:26 #131
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_101368101
Hoe was het ook alweer met oorontsteking?
Het manneke drinkt soms onrustig (met tepelhoedje), laat veel los, meestal ná een slok, dus dan ligt het niet aan het te lage tempo? Ik redeneer: slik-> buizen van weetikwat in beweging-> oorpijn.
De spruwsignalen zijn allemaal weg.

Het enige andere dat ik kan bedenken is dat hij mijn voeding vies vindt :+
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:03:28 #132
259886 pessie
pi_101368967
PM-Girl, helaas zijn er tientallen redenen te bedenken. Het begint al met "wordt je ongesteld? dan kan de voeding anders smaken" tot "klinkt als oorontsteking" en van "overproductie?" naar "onderproductie?".

Maar goed, meestal kun je gewoon de huisarts even bellen om te vragen of ze even in zn oortjes kunnen kijken (ik ben minimaal 6 keer met Nathan bij de huisarts geweest om te laten kijken en er kwam nooit wat uit). Soms drinken kindjes gewoon onrustig. Soms is er wel iets aan de hand, het beste kun je gewoon afgaan op wat jouw gevoel je ingeeft en daar gehoor aan geven, en als jouw gevoel zegt dat je zn oortjes wil laten checken moet je dat gewoon doen.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:24:14 #133
94046 PM-girl
pi_101369616
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:03 schreef pessie het volgende:
PM-Girl, helaas zijn er tientallen redenen te bedenken. Het begint al met "wordt je ongesteld? dan kan de voeding anders smaken" tot "klinkt als oorontsteking" en van "overproductie?" naar "onderproductie?".

Maar goed, meestal kun je gewoon de huisarts even bellen om te vragen of ze even in zn oortjes kunnen kijken (ik ben minimaal 6 keer met Nathan bij de huisarts geweest om te laten kijken en er kwam nooit wat uit). Soms drinken kindjes gewoon onrustig. Soms is er wel iets aan de hand, het beste kun je gewoon afgaan op wat jouw gevoel je ingeeft en daar gehoor aan geven, en als jouw gevoel zegt dat je zn oortjes wil laten checken moet je dat gewoon doen.
Dank pessie!

Mijn menstruatie zou vroeg zijn (9 weken), maar het kan. Heb wel net een flinke pukkel op mijn kin gezien... :{
Over- en onderproductie sluit ik zelf wel uit, in elk geval als oorzaak van het loslaten. Hij drinkt eerst korte tijd wel rustig, ondanks de flinke tsr, dus geen last van de overproductie. Het loslaten begint na enkele minuten. Het voordeel van een tepelhoedje is dat je ziet dat er melk is. Vaak zit het ng vol als hij loslaat, dus te weinig lijkt me ool niet direct aan de orde.
Maar hij heeft geen koorts, grijpt niet naar zijn oren, dus in die zin is oorontsteking ook niet direct logisch...
Ik kijk het nog even aan en anders naar de huisarts morgen.
*
pi_101369749
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 10:55 schreef Aventura het volgende:
Kom ik aan met mijn 'na 6 weken willen we wel weer eens'. Ik vind de babytijd tot nu toe (afgezien van de eerste weken) niet zo intensief. Baby is vandaag 6 weken. Het was middernacht dat-ie naar bed ging en om 9 uur kwam hij pas weer. Productie lijdt er niet onder volgens mij, baby groeit goed en lijkt niet hongerig. 6 bomvolle plasluiers per dag en 's morgens steevast een volle poepluier. Hij heeft nu wel 2 uur geclusterd (dat doet- ie 's avonds ook, tussen 6 en middernacht). Dat is wel even heftig, maar manlief kookt en ik zit op de bank met een boek of kijk tv, dat is dus best te doen. Ik verveel me zelfs een beetje en wil best wel weer aan het werk. Ik ga dit even afkloppen, misschien ga ik nog eens spijt krijgen van deze woorden :D
Fijn dat het zo lekker gaat!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101369765
Met 9 weken was ik ook alweer aan de beurt ;(

edit: menstruatie, niet het eerdere onderwerp :+
pi_101369787
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:
Gezien voorgaande context ook een best grappige opmerking.
pi_101369811
Wat menstruatie betreft: ik dacht dat ik al vrij gauw weer ongesteld was, maar het moet toch nog een soort nabloeding zijn geweest. Ik menstrueer nu namelijk nog steeds niet, en ze is bijna 8 maanden oud. *O*
pi_101369912
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gezien voorgaande context ook een best grappige opmerking.
Vandaar m'n snelle edit :D
pi_101370114
Mijn cyclus is ook nog niet terug, bijna 9 maanden *O* . Vorige keer duurde het op een paar dagen na een jaar.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:38:31 #140
94046 PM-girl
pi_101370155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:28 schreef WupWup het volgende:

edit: menstruatie, niet het eerdere onderwerp :+
:D

De vorige keer duurde het 5 maanden, dat vond ik al snel!
*
pi_101370201
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:38 schreef PM-girl het volgende:

[..]

:D

De vorige keer duurde het 5 maanden, dat vond ik al snel!
Welke van de twee?
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:41:49 #142
94046 PM-girl
pi_101370281
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welke van de twee?
:') Lachen om wups reactie en dan niet doorhebben dat je het zelf ook doet. Een gekke post schrijven dus. Niet HET. :P
Maar ik bedoelde mijn menstruatie!
*
pi_101370428
menstruatie iets van 8 of 9 maanden beiden keren.. En aan de beurt zijn bij nummer 1 een half jaar ofzo en bij nummer 2 een week of 6.
pi_101388045
Wat gaan jullie snel!

Naar aanleiding van mijn verhaal over mijn borstvoedingsperiode tot nu toe vroeg WupWup nog hoe lang ik het tepelhoedje gebruikt heb/nog gebruik. Na een aantal weken zijn we gaan proberen zonder, maar niet met succes. Na twee maanden lukte het om na een eerste keer aanhappen met tepelhoedje los te koppelen en dan zonder tepelhoedje weer aan te happen. Langzaam hebben we dit toen naar gelijk aanhappen zonder tepelhoedje kunnen krijgen bij alle voedingen.

Ik heb de borstvoedingsproblemen in de kraamperiode niet als heel zwaar en beleefd en ook niet als doorzetten eigenlijk (wat het natuurlijk wel is). Het enige dat ik voor ogen had is dat ik borstvoeding wilde gaan geven (maar niet koste wat kost) en dat Marit nog niet de kans had gekregen om het ook echt te krijgen. Pas de dag voordat de lactatiekundige kwam had ik het idee dat we er voor moesten vechten. Daarvoor was het wachten het juiste moment.

In de periode daarna ben ik het geven van borstvoeding als iets moois gaan zien...het was namelijk het enige dat ik echt met m'n dochter kon doen. Door bloedverlies tijdens de bevalling en bekkenklachten die na de bevalling aanhielden kon ik eigenlijk niets met haar. Ik ben uiteindelijk ingestort en in een depressie beland (na 5-6 weken). Ik ging zelf denken dat ik niets meer kon, behalve Marit voeden. Het is dus een goed houvast geweest.

Kom ik gelijk op jullie gespreksonderwerp....anticonceptie. Aangezien ik toch niks wilde en niks kon was dat ook niet nodig (en heel herkenbaar ook de vermoeidheid, tot 10 maanden twee nachtvoedingen; daarna verhuisde zevanuit de wieg op onze kamer naar het ledikantje in haar eigen kamer en toen was het gelijk klaar met de nachtvoedingen). In die periode ging het ook weer een klein beetje beter met mij. Maar om dan nog voor Cerazette naar de huisarts te gaan, tja, daar had ik geen zin in. We houden het dus voor die enkele keer ook op condooms.

Het ging ook nog over tot wanneer kolven op het werk. Twee keer per dag tot 9 maanden en daarna tot 12,5 maanden 1 ker per dag (maar dat vooral vanwege beperkte groei van m'n kleine meid)
pi_101388787
Ik had ook graag even de groeicurves willen plaatsen, maar dat lukt me niet. Ben nog wel heel erg nieuw en blanco :?
pi_101389048
heftig allemaal hoor Kursor -O-
maar fijn dat bv zo'n hoevast heeft kunnen zijn, dat het zoiets moois voor jullie kon zijn.

Als je met je rechtermuisknop op de afbeelding van de curve klikt, kun je hem opslaan. Als je dan vervolgens weer een account aanmaakt bij bijvoorbeeld www.photobucket.com dan kun je hem daar uploaden en vervolgens hier plaatsen. Je moet dan de code [IMG] http:// enzenzenz [/ IMG] hebben. :)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:11:19 #147
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101390050
Ik had het er vorige week nog over, zoooo lang niet ongesteld. Dat is wel zo'n groot voordeel van zwanger zijn en daarna voeden. Ik hoop dat het nog lang uitblijft....
Ik heb wel af en toe het idee dat mijn hormoonspiegel gedurende de maand schommelt. Soms voel ik me enorm stabiel, soms ook helemaal niet. :')

Het voeden gaat hier nog steeds goed. Overdag zo om de 3/4 uur, het wisselt nogal eens. 's nachts soms om de 4/5 uur, maar ook wel eens 3 keer per nacht. Dan komt ze om 01.30/03.30/05.30, ga ik om 23.00 uur slapen en moet ik er om 07.00 uur uit.
Soms is er dan ook nog kramp of speengemiep en dan vind ik het wel pittig. Maar goed, ik behoor blijkbaar tot een vd weinige personen die het best goed trekt, de nachtelijke onderbrekingen, wat betreft vermoeidheid dan.
En ze groeit en is blij en gelukkig op mijn melk, dat blije snoetie verwachtingsvol op schoot en de lachjes tussendoor tijdens het drinken.....en het geknor 's nachts in bed, ik vind het geweldig.
pi_101390108
Dank mignonne voor de snelle uitleg!

Bij deze dan de groeicurves (als alles gelukt is). Plaats deze ook voor degenen die nog maar kort aan het voeden zijn om duidelijk te illustreren dat er zeker geen gemiddelde kindjes bestaan. Ik vond het zelf altijd erg prettig om de groeicurves van Harry van Asyniur te zien. Gaf me 't gevoel dat ik het toch wel goed deed, want er zijn meer van die hele kleintjes. Marit is trouwens met 40+0 weken precies geboren.

Tja, en wat mij persoonlijk betreft...daar ben ik nog niet klaar mee. Gelukkig kan ik al een hele tijd functioneren in de dagelijkse praktijk. (wie weet schrijf ik er nog wel een keer over, maar nu lukt me dat nog niet gelijk...eerst m'n bevallingsverhaal proberen op te schrijven met hulp van m'n verslag van destijds, maar eigenlijk durf ik er niet eens aan te denken)
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:24:27 #149
259886 pessie
pi_101390747
Kursor fijn de curves te zien van M.

Weer zoveel herkenbaars in je verhaal! Hoe zwaar was M bij de geboorte? Ik zie dat ze net als Nathan rond de onderlijn lag.

Juud fijn dat het zo mooi loopt!
pi_101391042
Pessie, Marit woog bij haar geboorte 2880 gram. Viel iedereen eigenlijk nog erg mee. Tijdens de zwangerschap vermoedens van negatieve dyscongruentie en daarom groei-echo's gehad. Daarmee werd geconstateerd dat ze wel klein was, maar niet te klein. Geboortegewicht werd wat lager ingeschat.
pi_101400806
Mooi lijntje! Echt!
pi_101406496
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
pi_101406679
Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 13:28:05 #154
94046 PM-girl
pi_101407664
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
*
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:06:58 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101409300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:58 schreef WupWup het volgende:
Ja, ik zie eigenlijk ook niks mis met je curves. Hartstikke mooi! Er wordt vaak gedacht dat de groei volgens de middenlijn moet lopen, maar niks is minder waar. Een lijn die bovenin de curve loopt is ook niet beter dan een lijn die onderin de curve loopt.
Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:16:05 #156
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_101409605
Was vanochtend het hendeltje van mijn aventkolf vergeten, das best pittig kolven kan ik je zeggen :') Maar toch 180 eruit gekregen, moet ik vaker doen :D
pi_101409868
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:06 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Het is toch zo dat alles goed is, zo lang kindjes maar hun eigen lijntje volgen?
Als een kind ongeveer meegroeit met de bolling van de curve, dan is dat over het algemeen een prachtige groei (even voorbijgaand aan alle overige factoren). Een 'eigen lijntje' is een term zonder vaste definitie, dus daar doe ik geen uitspraken over ;)
pi_101410338
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje' :') maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:49:48 #159
259886 pessie
pi_101412705
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:28 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben bij de huisarts geweest, er was niets te zien aan de oren. Wel kan de buis van eustachius (oid) nog vol zitten en dus klachten geven. Even aankijken dus!
Goed dat je geweest bent!

quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Dat wordt elke afspraak bij het CB tegen Mette gezegd: 'ze volgt haar eigen lijntje' :') maar Kursor mijn dochter was voldragen (geboren met 41 weken) 2425 met de geboorte. Dus ik snap je gevoel altijd qua voeding altijd op je hoeden te zijn. Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ik moet echt stoppen mn kind vol te stoppen, ik heb het idee dat hij echt veel eet (3 maaltijden en 3 tussendoortjes).
pi_101417270
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 14:37 schreef wickie het volgende:
Ik leer het nu pas los te kunnen laten (ze is bijna 2 nu) omdat ik nu weer dat ze het zelf goed regelt en ik er echt ook niet meer ingepropt krijg.
Ja, dat heb ik nu met Ivan ook! Sinds ik heb gemerkt dat hij wel degelijk een gevoel van verzadiging heeft ben ik er helemaal niet meer mee bezig. Daarvoor vond ik het nog wel eens verontrustend. (Je hoort wel eens van kinderen die iets hebben waardoor ze zich nooit vol voelen.)

Met Lena is dat loslaten gelukkig iets eerder gelukt. Ik ben er helemaal niet meer mee bezig hoeveel ze drinkt en eet. Nu valt het ook wel makkelijk te relativeren omdat ze goed eet en daarnaast goed drinkt. En ze heeft een lekker bol hoofdje. O+
pi_101422568
quote:
Mooi lijntje inderdaad! Al kan ik me voorstellen dat het afbuigen tussen week 10 en 20 niet fijn is geweest. Achteraf is dat makkelijk relativeren.
Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.

Op het cb wordt ze wel goed in de gaten gehouden, maar zolang ze zich goed ontwikkeld zien ze daar ook niets zorgwekkends eigenlijk. Bij 11 maanden leek ze op de cb-curves ook wat teveel af te zwakken op zowel gewicht als lengte, maar in de borstvoedingcurves zie je alleen een stagnatie in gewicht. Bij het 14-maanden consult was de conclusie van de arts: "ik begrijp het wel...je bent zo enorm actief, je hebt helemaal geen tijd/energie om te groeien. Je doet 't goed!" Sindsdien heb ik het naar mijn idee ook wel losgelaten. Als ze niet wil eten/drinken doet ze het ook echt niet; opdringen helpt niet.
pi_101440655
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 20:07 schreef Kursor het volgende:

[..]

Dat afbuigen was inderdaad heel lastig en nu kan je inderdaad vaststellen dat het weer helemaal bijgetrokken is. Maar dat wist ik toen natuurlijk niet. Omdat ze al zo onderaan de curve zit, vind/vond(?) lijkt het ook net alsof ze niets kan hebben. Maar als je d'r ziet dan is het gewoon een lekker meisje. Of ik heb een vertekend beeld; heel goed mogelijk. Ik vind veel baby's er juist wel heel stevig uitzien.
Grappig hoe je je eigen kind tot maatstaf neemt, hè? Ik vind kinderen van Ivans leeftijd vaak zo dun maar baby's van Lena's leeftijd juist weer groot en bol. :+

Heel fijn dat je het nu los kunt laten. Eigenlijk jammer dat je toen niet de kennis had die je nu hebt. Zonder de zorgen had je meer gewoon kunnen genieten. Om die reden betreur ik het ook nog steeds niet dat ik bij Ivan indertijd op flesvoeding ben overgegaan, al ben ik juist wel weer heel blij dat het met Lena wel allemaal lukt met de borstvoeding.

We hebben hier de drinksores echt helemaal achter ons gelaten. Het gaat gewoon heerlijk.
pi_101441232
Het doet mij goed hier al veel mee te lezen, ik heb al zoveel opgepikt en geleerd de laatste tijd. Ik wil het een goede kans geven deze keer. Maar hoe het met Mette is gelopen is jammer, maar ik heb er geen wroeging of problemen mee (heeft wel even tijd gekost hoor, het voelde in het begin toch als falen). Het was nou eenmaal zo we konden niet anders in de situatie waarin we zaten.
Ik zal eens de groeicurve van Mette in een grafiekje zetten. Waar doen jullie dat? (en dan dus niet die bortsvoedingsgrafiek want ze heeft maar 3 weekjes gehad).

En over het loslaten, ik ben heel erg blij dat dat eindelijk gaat. Ik ben ook erg blij dat ze bij ons CB zo relaxed zijn, ze ontwikkelt zich gewoon elke keer goed en van haar gewicht hebben ze nooit een issue gemaakt. Toen ze 14 maanden was heeft ze een dip naar beneden gemaakt, wij schrokken er enorm van, want daardoor kwam ze net onder de ondervoedgrens :') maar de wijkverpleegkundige zag gelijk hoe actief ze aan het kruipen was en stelde ons toen gelijk gerust dat het ook haast onmogelijk was om op te eten tegen de energie wat ze in die leeftijdscategorie verbruiken.

Het loslaten zal dus bij nummer 2 wel makkelijker worden. Ook als BJ's verhalen van nu lees, die doen me erg goed. Het lezen dat het bij elk kindje weer zo anders kan zijn. We gaan het zien en ondertussen 'leer' ik hier rustig verder.
pi_101441578
Je kunt het op groeigids.nl doen, al houd ik voor Ivan ook gewoon de borstvoedingscurve bij. Borstvoedingskindjes zijn immers de maat. :Y)
pi_101442690
De groeicurves die je hier ziet, geven de ideale groei weer (gebaseerd op borstgevoede kinderen). Ze zijn daarom ook geschikt voor kunstvoedingskindjes. Je kunt ze vinden via borstvoeding.com
pi_101442956

mn lijntjeskind
maar nu al maanden niet geweest uiteraard :)
pi_101443308
Zo ingevoerd, maar die van het CB ziet er altijd veel dramatischer uit, daar zit ze tegen het onderste lijntje aan altijd en had ze een dip bij 14 maanden (deze is dus van borstvoedings.com)
Al met al, ons meisje doet het keigoed vinden wij :)

(afbeeldingen gefixed)

[ Bericht 22% gewijzigd door wickie op 01-09-2011 12:01:05 ]
pi_101443626
ha KD! :D dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer :+
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!

Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
pi_101443986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 11:49 schreef mignonne het volgende:
ha KD! :D dat vraag ik me al een paar weken af, of die curve wel doorloopt na de 2 jaar haha, maar wel dus. Mooi weet ik dat ook weer :+
Keurig lijntje zeg! Wat volgt ze strak de middenlijn!

Wickie jouw curves kan ik niet zien, heb je ze wel ergens anders geupload? je kunt niet direct vanaf bv.com linken om een of andere reden.
Nu wel?

KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
pi_101444058
ja nu wel!
Mette gaat ook al zo strak op de lijn! :D
pi_101444286
wickie, ook mooie curves hoor! Mette is een kleine, maar groeit wel gewoon goed. En die dip is slechts een kleine afvlakking, niks bijzonders. Jullie meisje doet het inderdaad keigoed!
pi_101447112
Ik kreeg bij het cb de vraag wat V drinkt, en toen ik zei uhh BV zei ze WOW O+ O+ O+
En toen ze doorkreeg dat die niet door sliep zei ze ach even aanleggen en opgelost toch O+

Ik heb ook nog wat curves

pi_101447350
Silkes curves:

donderdag 1 september 2011 @ 14:04:38 #174
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_101447495
Die van Annicka is ook al een tijdje niet ingevuld, met drie jaar pas weer ofzo. Misschien ga ik binnenkort gewoon eens wegen voor de lol.

Hier loopt de bv nog steeds goed (wel pijnlijk ;( ), zeker vier of vijf keer per dag nog, en ook als een slaapmutsje. Hopelijk blijft dit zo doorgaan, het is nog steeds heel fijn, ook al komt er weinig meer uit. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 1 september 2011 @ 14:11:38 #175
259886 pessie
pi_101447715
Mooie lijntjes zie ik voorbij komen!
pi_101453919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:01 schreef wickie het volgende:

[..]

Nu wel?

KD, hoelang heeft Elin BV gehad (ik neem aan dat ze nu niet krijgt)?
18 maanden :)
pi_101484129
Even een update van Elise.

Het gaat slecht, Elise blijft de hele dag krampen houden, dokter kon niks vinden. Wel reflux geconstateerd, moet nu Nutriton geven. Maar wat een zooi dat spul. Volgens mij worden de krampen daardoor alleen maar meer, kan dat?
Huisarts vond ook dat ik teveel voedde en moet 3a4 uur er tussen houden.
Makkelijker gezegd dan gedaan, mijn gillende meisje is maar op 1 manier te troosten.

Zal het zin hebben nog een lactatiekundige in te schakelen?
En hebben jullie Nutriton gebruikt, en hoe ging dat?

Heb van de week uit pure wanhoop een flesje kv gegeven en ja.. toen sliep ze -O-
Maar het voelde niet goed en toen besefte ik me ook hoe ik geniet van de bv. Maar op dit moment voelt het alsof ik mn kind vergiftig met mn eigen melk (joah, ik ben een dramaqueen..)
  vrijdag 2 september 2011 @ 12:28:17 #178
94046 PM-girl
pi_101484256
Sannne, ik zou het doen, de lactatiekundige bellen! Sterkte, want als je kindje pijn heeft is dat heel rot! :*
*
pi_101484268
Sannne, een lactatiekundige heeft volgens mij zeker wel zin. Gelijk even bellen joh.

Ik heb wel met krampjes te maken gehad, maar lang niet zo erg als jij, maar ik kan me goed voorstellen dat je er flink doorheen zit nu...
pi_101484277
Ach jee, Sanne, wat rot dat het niet goed gaat. :* Wanhoop niet, want er zitten hier (helaas) meer refluxervaringsdeskundigen die je kunnen vertellen wat bij hen wél hielp. Het advies van de huisarts klinkt me merkwaardig en ondoenlijk in de oren.
pi_101484327
En een lactatiekundige inschakelen zou ik sowieso doen, voor je eigen gemoedsrust. Je hoeft het niet allemaal alleen te doen en zelf uit te vogelen!
pi_101484447
Sanne, wat rot :*! Arme Elise.

Niels had ook last van reflux en ik heb me er toen uitgebreid op ingelezen. Wij kregen dezelfde adviezen als jij en uiteindelijk heeft Niels met 3 maanden -eindelijk- Nexium gekregen. Toen was hij binnen een week veranderd in een blije baby, die nog wel spuugde, maar niet meer zuur (Nexium remt de aanmaak van maagzuur). Dus toen was de reflux alleen nog maar een wasprobleem (ik heb stapels hydrofieldoeken :P)

Het indikken van voeding met Johannesbroodpitmeel (Nutriton) is geen goed idee en het kan goed zijn dat Elise daardoor nog meer last gekregen heeft van haar maag en slokdarm. Het indikken zorgt ervoor dat de voeding nog wel terugstroomt naar de slokdarm maar ook minder snel terugstroomt dan wanneer de voeding dun geweest was. Dus heeft het maagzuur meer kans om de slokdarm te irriteren. Ook blijft ingedikte voeding langer aanwezig in de maag dan borstvoeding, zodat het ook vaker terug kan stromen. Borstvoeding is heel licht verteerbaar, daarom is het de beste voeding voor een baby die last heeft van reflux.
Hier kun je er meer over lezen:
http://www.borstvoeding.c(...)-bezig/spugen-1.html

Ik zou aandringen op medicijnen die de maagzuuraanmaak remmen, zodat jij gewoon door kunt blijven voeden en Elise minder last heeft van het zuurbranden.
Verder kun je haar veel rechtop houden, dan wordt de terugstroom naar de slokdarm verhinderd. Heb je een draagdoek?
Niels wilde het liefst op zijn buik slapen, ook dan stroomt de maaginhoud minder snel terug. Omdat hij dat ook 's nachts wilde hebben we een speciaal luchtdoorlatend matras gekocht (ik ben even de naam kwijt). Dat was ook fijn ivm het spugen, dat zakte dan door het matras ipv dat hij erin bleef liggen.
Schuin zetten van het bedje, bij rugslapen, heeft helaas alleen zin als je de hoek erg groot maak. En dan zakt het kindje natuurlijk helemaal naar beneden.

Overigens konden we met ruim 6 maanden stoppen met de medicijnen. Al bleef hij nog een tijd makkelijk spugen, hij had er geen last meer van.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_101485014
Idd Twinkly een beetje rechtop heeft geen zin, alleen zo is ze blij:

(althans, zolang de krampjes zich gedeisd houden..)

Medicatie gaf de ha liever niet (is niet zaligmakend, zei ze..) en het voelde al slecht toen ik het de eerste keer gaf, die JBPM. Hoe kan zoiets goors nou helpen..
Daar kap ik maar weer mee dan.
Ik ga eens even de lactatiekundige bellen..
Tnxx voor de opbeurende woorden!
pi_101485775
Sannne, wat een narigheid ;( Maar wat ga je er goed mee om zeg, huisarts inschakelen, jullie opties controleren, top ^O^
  vrijdag 2 september 2011 @ 13:30:02 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_101486362
sannne, wat naar, reflux. Hopelijk kan je de HA overtuigen dat ze wel meds nodig heeft.
Sterkte iig! :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_101486941
Onze huisarts was ook heel terughoudend, volgens hem huilen alle baby's, het hoort erbij. Uiteindelijk zijn we in de kerstvakantie, toen onze eigen HA op vakantie was, bij een vervangende huisarts geweest, omdat Niels maar bleef krijsen. Die stuurde ons met spoed naar de kinderarts in het ziekenhuis. Daar had de kinderarts aan een half woord genoeg om te constateren dat het inderdaad om reflux ging en zei hij het "jammer" te vinden dat onze huisarts ons zelf geen medicijnen voorgeschreven had (dat mogen ze namelijk wel).
Alleen wel jammer dat de kinderarts, naast de medicijnen, ook Nutriton en eerder beginnen met bijvoeding adviseerde (maar wij waren gelukkig eigenwijs ;) )
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:26:39 #187
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101488265
Vraag om een doorverwijzing naar een kinderarts! Hier kon het volgens de huisarts geen reflux zijn, want ze sliep 's nachts wel goed. Maar de KA zag het meteen en met Zantac heb ik een blij meisje dat bijna de hele dag lacht. Ook is ze een groot voorstander van borstvoeding en stimuleert ze om zo lang mogelijk te geven
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:10:11 #188
259886 pessie
pi_101489962
Ach Sannne :* .
Alles wat ik kan bedenken is al gezegd, en meer, hier geen ervaring met reflux.
Goed dat je een LK inschakelt!
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:21:47 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101490411
och Sssanne wat ontzettend sneu voor je kleine meisje... kan me voorstellen dat je dr af en toe moedeloos van wordt! Ik hoop dat je meisje straks minder last zal hebben... :*

en mooie curves zie ik voorbij komen :Y .

Elin ook 18 maanden BV gehad! goed zeg KD! :Y ga je Polle ook weer langvoeden? (als alles goed gaat?)

Wickie; ik wens jou ook een betere BV-periode toe.. ik weet hoe vervelend het is, als iets wat je heel graag wilt, niet zo gaat als je graag zou zien... :*

Mignonne; hoe is het met jouw jongste?

Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan). (en soms wil ze gewoon echt steeds bij mama zijn en aan de borst? is dat clusteren?)
vind het nog wel lastig hoor; bij Evie heb ik dat helemaal niet zo ervaren; die kreeg gewoon elke 3 uur een fles met afgekolfe melk, en dan had ik mooi overzicht; en die had natuurlijk minder kracht en energie, dus tussendoor sliep ze alleen maar, en ken die mamahonger dus ook wat minder van de eerste weken...
Maar Liene doet het dus goed! ze hapt in 1 keer raak, en kan snachts in 10-15 minuten zich voltanken ;)
en ze krijgt al mooie bolle wangetjes ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:34:23 #190
259886 pessie
pi_101490880
BJ bij op verzoek mag het in principe allemaal. Ik vind het echt heel netjes! Clusteren is voltanken voor de nacht (bij voorkeur dus 's avonds ;) ) Dus lekker bijna aan 1 stuk bij mama drinken.
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:45:51 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101493481
Kijk mijn knulletje nou eens naar de middenlijn kruipen :o

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101493697
Kruipen? Sprinten!
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:06:02 #193
259886 pessie
pi_101494175
Wow Soneal ^O^ . Heb jij nu ook het idee dat hij vetjes krijgt? Dat had ik heel erg met Nathan toen hij die spurt maakte, "elastiekjes" :Y)
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:10:16 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101494327
Ja, we hadden al het idee dat hij wat "steviger" aan het worden was, maar ik ben er wel blij mee, want als hij over een paar maanden gaat lopen dan stagneert het allemaal snel zat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:16:46 #195
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101494552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
och Sssanne wat ontzettend sneu voor je kleine meisje... kan me voorstellen dat je dr af en toe moedeloos van wordt! Ik hoop dat je meisje straks minder last zal hebben... :*

en mooie curves zie ik voorbij komen :Y .

Elin ook 18 maanden BV gehad! goed zeg KD! :Y ga je Polle ook weer langvoeden? (als alles goed gaat?)

Wickie; ik wens jou ook een betere BV-periode toe.. ik weet hoe vervelend het is, als iets wat je heel graag wilt, niet zo gaat als je graag zou zien... :*

Mignonne; hoe is het met jouw jongste?

Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan). (en soms wil ze gewoon echt steeds bij mama zijn en aan de borst? is dat clusteren?)
vind het nog wel lastig hoor; bij Evie heb ik dat helemaal niet zo ervaren; die kreeg gewoon elke 3 uur een fles met afgekolfe melk, en dan had ik mooi overzicht; en die had natuurlijk minder kracht en energie, dus tussendoor sliep ze alleen maar, en ken die mamahonger dus ook wat minder van de eerste weken...
Maar Liene doet het dus goed! ze hapt in 1 keer raak, en kan snachts in 10-15 minuten zich voltanken ;)
en ze krijgt al mooie bolle wangetjes ;)
Klinkt allemaal heel bekend, mijn mupke dronk in het begin wel 10-12 keer per dag, en dan twee borsten. Overdag iets langer, 's avonds wat korter er tussen.
Mamahonger had ze ook, dat is nu minder aan het worden, nu ze zelf kan spelen in de box en meer vd wereld om zich heen in zich opneemt.
Gewoon laten drinken wanneer ze wil, het werkt echt. :D
Ik doe nu zelfs soms als ze de hik heeft even 5 minuten laten drinken, weg hik, ideaal!
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:17:48 #196
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101494602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:10 schreef Leandra het volgende:
Ja, we hadden al het idee dat hij wat "steviger" aan het worden was, maar ik ben er wel blij mee, want als hij over een paar maanden gaat lopen dan stagneert het allemaal snel zat.
Lekker hoor, dat ie wat spekkig gaat worden, heeft ie een fijn buffertje voor als ie gaat lopen en eens ziek is. ;) ^O^
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:24:58 #197
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101494867
Ow en ik geloof dat we hier een ritme hebben/krijgen. Al weet ik dat het zo opeens weer kan veranderen, maar mijn mupke is deze week vd regelmaat.

06.45 uur voeding
08.30 uur slapen
11.15 voeding
12.30 slapen
14.00 voeding
15.30 slapen
18.00 voeding
20.00/20.30 voeding en naar bed, slapen tot eind vd avond.

Dan nog een late avond en 1 nachtvoeding, ze is wel 's nachts wat aan het spoken, maar dan krijgt ze haar speen en pop, dat werkt ook. :D Ze slaapt dus best heel veel vind ik, maar we zijn ook 4 dagen per week wel op pad en soms nog iets in het weekend, dus het zal enerverend voor haar zijn.
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:32:02 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101495162
EOS.... Eten, Ontwikkelen (spelen), Slapen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101501219
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 15:21 schreef Beessie-Jen het volgende:

Mijn mini doet het nog steeds goed, ze komt soms wel erg vaak, maar dat mag allemaal he? bij voeden op verzoek? Soms zitten we nog wel op 10 voedingen op een dag, maar dan zijn er zeg maar 7 echte goede slurpmomenten en 3 korte. (zoiets dan).
Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezeten ;) Grappig dat je haar ziet groeien!
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:36:31 #200
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101502010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 20:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Wij hebben zeker een half jaar bóven de 10 voedingen gezeten ;) Grappig dat je haar ziet groeien!
Ik zit nu op 7/8 per 24 uur, meestal ben ik per voeding 15/20 minuten bezig. Dat vind ik wel heel lekker hoor en ik geef nu ook vaak maar 1 borst, en bij een of twee voedingen 2 borsten.
Ik heb nu weer wat ruimte, om dingen te doen in huis of om even zonder haar weg te kunnen, zonder het idee te hebben dat ze me binnen het uur weer nodig heeft. Al doe ik dat eigenlijk alleen maar bij de wekelijkse boodschappen.... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')