Ach gos, arm ding! Hoe ging afgelopen nacht? Beterschap hoorquote:Op zaterdag 10 september 2011 12:00 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon z'n temp liep gisteravond op tot 40,4. Toen zetpil gegeven en uiteindelijk heeft hij tusen ons in de nacht redelijk geslapen. Vanmorgen was hij heel levendig, maar nu lijkt er weer een dip te komen. Zo proberen te laten slapen.

Tot straks bij de peuters!
  Tot straks bij de peuters! 

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ventie!
 Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ventie! 

hopelijk hebben jullie er een mooie dag van gemaakt.
  hopelijk hebben jullie er een mooie dag van gemaakt. 

Leuke fotocollage
 Leuke fotocollage 

Dat kan ik me voorstellen. Heel vaak zitten we hier naar elkaar te kijken en zitten we ons af te vragen of we Thomas niet beter wakker maken (en dat doen we dus meestal welquote:Op zondag 11 september 2011 19:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat betreft slapen; Flipje slaapt zelden 1,5 uur overdag. Dat is voor zijn doen al lang. Ik ben dus serieus wel een beetje jaloers op de mama's die dat zo gewoon zijn en die overdag dus nog even wat huishoudelijke zaken of dingen voor zichzelf kunnen doen.
 ), maar het is inderdaad het moment om wat tijd voor onszelf te hebben (huishouden, nog wat werk, film kijken, ...) Al heeft het dan wel als nadeel dat we heel moeilijk ergens naartoe kunnen gaan omdat hij zijn slaap echt nodig heeft en ergens anders niet wil slapen. We kunnen dus heel veel doen in huis, maar zijn dan ook een beetje gevangenen van ons eigen huis.
 ), maar het is inderdaad het moment om wat tijd voor onszelf te hebben (huishouden, nog wat werk, film kijken, ...) Al heeft het dan wel als nadeel dat we heel moeilijk ergens naartoe kunnen gaan omdat hij zijn slaap echt nodig heeft en ergens anders niet wil slapen. We kunnen dus heel veel doen in huis, maar zijn dan ook een beetje gevangenen van ons eigen huis.  

Mij hebben ze net na mijn bevalling altijd gezegd dat je moet slapen als je kind slaapt. Ik hou me daar nog steeds aanquote:Op zondag 11 september 2011 21:15 schreef Ssserpente het volgende:
Maar over het algemeen kan ik me er prima naar schikken, hoor.

quote:Op zondag 11 september 2011 21:21 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, nu ik het teruglees klinkt het als een grote orgie.

Als het maar gezellig was
 Als het maar gezellig was   

Meneertje heeft heerlijk gezwommen, en gespeeld in het indoor speelgebeuren.
 Meneertje heeft heerlijk gezwommen, en gespeeld in het indoor speelgebeuren. 
 Hij kan al best goed duidelijk maken wat ie wil.
 Hij kan al best goed duidelijk maken wat ie wil.  We gingen uit eten en zaten in een soort van serre en daar kon ie dus lekker rondlopen (waren ook geen andere mensen in die ruimte
 We gingen uit eten en zaten in een soort van serre en daar kon ie dus lekker rondlopen (waren ook geen andere mensen in die ruimte  ). Hij ging eigenlijk niet over de drempel, tot mensen m aandacht gingen geven
). Hij ging eigenlijk niet over de drempel, tot mensen m aandacht gingen geven  Op gegeven moment ging ie zelfs mee de keuken in en kwam terug met een koekje. Echt verlegen is ie niet
 Op gegeven moment ging ie zelfs mee de keuken in en kwam terug met een koekje. Echt verlegen is ie niet  Van wie hij dat heeft...niet van mij iig...
 Van wie hij dat heeft...niet van mij iig...

(understatement
 (understatement  ) Thomas heeft zijn twee slaapjes per dag nog nodig (of er valt niets meer mee aan te vangen naar de avond toe). Zolang hij het nodig heeft, gaan we niet proberen over te gaan op 1 slaapje. Ik ga er steeds vanuit dat hij dat zelf zal aangeven (op zo'n manier dat zijn dutjes steeds korter zullen worden).
 ) Thomas heeft zijn twee slaapjes per dag nog nodig (of er valt niets meer mee aan te vangen naar de avond toe). Zolang hij het nodig heeft, gaan we niet proberen over te gaan op 1 slaapje. Ik ga er steeds vanuit dat hij dat zelf zal aangeven (op zo'n manier dat zijn dutjes steeds korter zullen worden). 

. Tenzij hij om 10 uur zn bed in gaat, dan kan ie wel 2 keer slapen.
. Tenzij hij om 10 uur zn bed in gaat, dan kan ie wel 2 keer slapen.

ok, uitgebreide post ws, omdat ik selene en ravi nu als voorbeeld pakquote:Op zondag 11 september 2011 21:24 schreef Fannetje het volgende:
Ik lees alvast een beetje mee hier, over 6 dagen komen we ons hier officieel melden.
Wanneer gingen jullie kindjes van 2 naar 1 slaapjes overdag?
Anne is ergens tussen 7 en 8 wakker en rond 10 uur is ze echt helemaal op. Dan gaat ze naar bed en slaapt ze ergens tussen de 3 kwartier en 2 uur.
Afhankelijk van hoe lang ze dan slaapt, slaapt ze 's middags ergens ook nog 3 kwartier tot 2 uur. En soms ook niet, maar dan is ze van 6 tot 7 niet echt in haar hum (erg moe).
Mijn zus blijft maar zeggen dat ik moet proberen haar slaapje uit te stellen tot 's middags, maar ze redt dat gewoon echt niet. Ik ben dus op zoek naar tips/ervaringen.

, klinkt het iig. die wil graag elke dag echt dezelfde tijd naar bed en komt er elke dag dezelfde tijd uit. ze heeft ook tot bijna 2 tweemaal daags een slaapje gedaan. het overgaan van 1 naar 2 slaapjes was toen lastig, nu achteraf best makkelijk: ik probeerde gewoon nu en dan (met uitjes enzo) om haar 1 slaapje te laten doen. als ze dan 's avonds of de andere dag een Humeurtje had gingen we snel weer over naar het oude ritme. op een dag trok ze het prima en toen zijn we overgegaan.
 , klinkt het iig. die wil graag elke dag echt dezelfde tijd naar bed en komt er elke dag dezelfde tijd uit. ze heeft ook tot bijna 2 tweemaal daags een slaapje gedaan. het overgaan van 1 naar 2 slaapjes was toen lastig, nu achteraf best makkelijk: ik probeerde gewoon nu en dan (met uitjes enzo) om haar 1 slaapje te laten doen. als ze dan 's avonds of de andere dag een Humeurtje had gingen we snel weer over naar het oude ritme. op een dag trok ze het prima en toen zijn we overgegaan. 
   ). die zit nu ook tussen 1 en 2 slaapjes in qua behoefte en je merkt zo tussen 10 en half 11 snel genoeg of hij naar bed wil. het gewoon aan hem vragen werkt ook goed
 ). die zit nu ook tussen 1 en 2 slaapjes in qua behoefte en je merkt zo tussen 10 en half 11 snel genoeg of hij naar bed wil. het gewoon aan hem vragen werkt ook goed   soms wil hij naar bed om aldaar anderhalf uur (!) lekker zelf te spelen. nou ja. ook goed
 soms wil hij naar bed om aldaar anderhalf uur (!) lekker zelf te spelen. nou ja. ook goed  doet selene trouwens ook geregeld. dat telt bij ons ook als uitrusten
 doet selene trouwens ook geregeld. dat telt bij ons ook als uitrusten   

quote:Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Keshet het volgende:
Of iedereen z'n kindje(s) vanavond / morgen even een extra, éxtra dikke knuffel wil geven.

gewoon daarom
 gewoon daarom 

quote:Op zondag 11 september 2011 21:52 schreef Keshet het volgende:
Of iedereen z'n kindje(s) vanavond / morgen even een extra, éxtra dikke knuffel wil geven.

We konden dus pas gezamelijk dingen ondernemen rond 15.00-16.00 uur wanneer ze beiden wakker waren.
  We konden dus pas gezamelijk dingen ondernemen rond 15.00-16.00 uur wanneer ze beiden wakker waren.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |