Semi-zindelijk

Lars heeft nu wel door dat plas uit zijn piempie komt en poep niet, dat is ook al heel wat he (hoewel hij al 2 keer op het potje heeft gepoept ook)
Hoe gaan jullie om met driftige dreumesen?
Men ik word er gek van.
Bij alles waar meneer het niet mee eens is gaan alle registers open. Gillen, huilen, schoppen, slaan, helemaal over de rooie.
Denk hierbij aan het moment dat hij naar bed moet, verschonen als het hem niet uitkomt, verlaten van een speeltuin, uit de auto gaan...
We bereiden hem voor dat het moment eraan komt dat er iets gebeuren gaat, maar ik vraag me ook af of hij het snapt. Vorige week bijv wou hij niet mee uit de speeltuin. Vantevoren eerst aangegeven dat we zo naar het huisje gingen. Na een kleine poosje gezegd dat hij nog 1 keer mocht glijden, dan komt ie naar beneden, helemaal blij "1 keer!" mag nog een keer glijden, weer helemaal blij en roept"1 keer" en als dat dan niet doorgaat flipt ie gewoon.....
ik probeer het zoveel mogelijk te negeren, doet hij zo tijdens het verschonen dan zet ik hem naast de commode en ga wat anders doen. Na een klein poosje komt ie dan tot bedaren en is er niks aan de hand en kan ik hem verschonen. Maar dat daar steeds eerst een drama aan vooraf moet gaan....niks aan