Dus je wilt hiermee ook zeggen dat het heeeeeeeeeeeeeeeel verstandig is als je gewoon bij Snow Leopard blijft?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou ik zou maar niet te hard lachen. Met Lion is het niet meer mogelijk om zelf een 802.1x verbinding in te stellen, bijvoorbeeld voor Eduroam van de universiteiten. De enige manier is een .mobileconfig-bestand laden. Leuk en aardig, maar hoe kom je aan dat bestand zonder werkende wifi-verbinding? Juist
Zou dat probleem vooral even bij Apple meldenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nou ik zou maar niet te hard lachen. Met Lion is het niet meer mogelijk om zelf een 802.1x verbinding in te stellen, bijvoorbeeld voor Eduroam van de universiteiten. De enige manier is een .mobileconfig-bestand laden. Leuk en aardig, maar hoe kom je aan dat bestand zonder werkende wifi-verbinding? Juist
Net zo'n geval?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:56 schreef Pino112 het volgende:
Whehe, iedereen hier op school loopt te kutten met de draadloze netwerkverbinding icm Windows..
Jaquote:
Eduroam werkt hier op Lion, zonder moeilijke shit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit heb ik dus ook met mijn 13" Pro sinds de update naar Lionquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:45 schreef Marurk het volgende:
Als ik mijn MBA dichtklap en daarna opnieuw opendoe, dan heeft ie anders ook wel even de tijd nodig om de WiFi weer te vinden.
Dus moet ik steeds de WiFi handmatig disablen en dan weer enablen want dat gaat veel sneller.
Heb ik trouwens (MacBook Pro 15, Mid 2010) ook, duurt nu meestal nog wel 20 seconden voordat ik op internet zit. Had ik voordat ik Lion had nog geen last van. Safari loopt trouwens nog wel regelmatig vast, gisteren nog. Krijg nog steeds de strandbal en moet m'n MacBook geforceerd uitzettenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:45 schreef Marurk het volgende:
Als ik mijn MBA dichtklap en daarna opnieuw opendoe, dan heeft ie anders ook wel even de tijd nodig om de WiFi weer te vinden.
Dus moet ik steeds de WiFi handmatig disablen en dan weer enablen want dat gaat veel sneller.
Snow Leopard bedoel je neem ik aan? Heb je een Mac gekocht met Lion erop of een met Snow Leopard er op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:44 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb ook continu problemen met Lion, vaak krijg ik gewoon een helemaal wit scherm en dan duurt het minimaal een paar minuten voordat ik verder kan?
Hoe kom ik terug bij Leopard?
Ja snow leopard, gekocht vorig jaar met snow leopard erop. Kan ik gewoon de cd erin proppen en opnieuw installeren?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:46 schreef VladimirPoetin het volgende:
[..]
Snow Leopard bedoel je neem ik aan? Heb je een Mac gekocht met Lion erop of een met Snow Leopard er op?
Ja dat kan gewoon.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:47 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja snow leopard, gekocht vorig jaar met snow leopard erop. Kan ik gewoon de cd erin proppen en opnieuw installeren?
Heb je een update gedaan? Je kan ook proberen een clean install te doen. Ik herken zelf geen van jouw problemen, dus het lijkt me niet dat het aan Lion ligt maar aan een foutgegaan updateproces ofzo.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 16:44 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb ook continu problemen met Lion, vaak krijg ik gewoon een helemaal wit scherm en dan duurt het minimaal een paar minuten voordat ik verder kan?
Hoe kom ik terug bij Leopard?
Weghalen bij alle nummer tegelijk en opnieuw toevoegen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 18:22 schreef problematiQue het volgende:
Ik heb iets met iTunes waardoor bij één bepaald album de album art zwart blijft. Zie screenshot:
[ afbeelding ]
Meh, ik heb het ook soms bij het afsluiten. Dan blijft hij op een wit scherm hangen en moet ik hem hardwarematig uitzetten...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:19 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Heb je een update gedaan? Je kan ook proberen een clean install te doen. Ik herken zelf geen van jouw problemen, dus het lijkt me niet dat het aan Lion ligt maar aan een foutgegaan updateproces ofzo.
Al geprobeerd, geen verandering.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:21 schreef NJ het volgende:
[..]
Weghalen bij alle nummer tegelijk en opnieuw toevoegen?
Nee, naar mijn weten niet..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:43 schreef DutchErrorist het volgende:
Als je met windows op een nieuw netwerk gaat krijg je een pop-up met wat voor netwerk het is. Prive, werk of openbaar. Als je hem op openbaar zet ziet niemand in het netwerk je computer. Is dit ook mogelijk op een mac?
Welke wifi(modem)router heb je? Misschien moet je hem daar even uit verwijderen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 14:45 schreef Marurk het volgende:
System Preferences → Security & Privacy → Firewall → Advanced → Enable Stealth modequote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:43 schreef DutchErrorist het volgende:
Als je met windows op een nieuw netwerk gaat krijg je een pop-up met wat voor netwerk het is. Prive, werk of openbaar. Als je hem op openbaar zet ziet niemand in het netwerk je computer. Is dit ook mogelijk op een mac?
Kan je het niet gewoon per netwerk instellen? Als ik op school met WiFi verbind, zet m'n laptop automatisch alle gedeelde mappen uit. Als ik thuis ben stelt 'ie de door mij geselecteerde mappen gewoon open.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:09 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
System Preferences → Security & Privacy → Firewall → Advanced → Enable Stealth mode
Dit is hoe het moet in Snow Leopard. Geen idee of dat ook werkt in Lion.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar stel je swapfile locatie in?
Een fout serveradres. Het moet zijn cal.me.comquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:27 schreef NJ het volgende:
Ik heb trouwens een probleem met het syncen naar MobileMe. M'n mail en contacten werken prima, maar ik krijg m'n agenda niet aan iCal gesynchroniseerd.
Als ik hem probeer te koppelen gaat hij zoeken naar m'n MobileMe en krijg ik na een tijdje te zien 'server met veilige communicatie niet beschikbaar'. Als ik op 'ga door' klik doet hij het uiteindelijk ook niet.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Oeh, weer unix commandos kloppen, das een tijd geleden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is hoe het moet in Snow Leopard. Geen idee of dat ook werkt in Lion.
Kan zijn dat ze contractuele verplichtingen hebben na te leverenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Losing $207 a Pop, H-P Revives iPad Rival
Is de financieel directeur van HP op vakantie ofzo?
Helemaal naar Parijs om dat te vragen?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:14 schreef -tape- het volgende:
Langs de Apple-store gegaan, er is nog niks bekend over een reserveringslijst o.i.d. voor de nieuwe Iphone
Of in Amsterdam voor een dichte deur gestaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Helemaal naar Parijs om dat te vragen?
Niet grappig doenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja ik wist het ook wel, maar nooit geschoten..quote:
-tape- is voor die vraag naar Parijs geweestquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
gegaanquote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
-tape- is voor die vraag naar Parijs geweest
Parijs geweest
Parijs geweest
Voor die iPhone naar Parijs geweest
Parijs geweest
Parijs geweest
Volgens mij is er echt geen goede concurrent meer voor Apple op tablet gebied.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Losing $207 a Pop, H-P Revives iPad Rival
Is de financieel directeur van HP op vakantie ofzo?
Wat denk je dat er in die Timemachine backup zit?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:45 schreef Semmm het volgende:
Ik wil graag m'n MacBook even opnieuw installeren, als ik een TimeMachine backup maak, vervolgens OS X opnieuw installeer en dan de time machine back up terug zet, heb ik dan nog al m'n bestanden & programma's?
Jammer dat HP het dood heeft gemaakt, ze willen het nog onder een license door laten gaan. Maar wie gaat een dood platform gebruiken?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:39 schreef retorbrapi het volgende:
Ik vind WebOS een grotere concurrent voor de iPad dan Android. WebOS komt echt heel dicht bij de iPad in de buurt.
Back up van bestanden, dat begrijp ik maar ook programma's en instellingen? Ik vraag het even voor de zekerheid zodat ik straks niet voor een verrassing kom te staanquote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat denk je dat er in die Timemachine backup zit?
Time Machine bevat een backup van al je bestanden en programma's, behalve de mappen die je expliciet uitgesloten hebt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:56 schreef Semmm het volgende:
[..]
Back up van bestanden, dat begrijp ik maar ook programma's en instellingen? Ik vraag het even voor de zekerheid zodat ik straks niet voor een verrassing kom te staan
Samsung is er volgens mij mee bezig. Kan heel interessant worden. WebOS is mooi.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:53 schreef Junkie het volgende:
[..]
Jammer dat HP het dood heeft gemaakt, ze willen het nog onder een license door laten gaan. Maar wie gaat een dood platform gebruiken?
Dit inderdaad. Mooie en snelle hardware, waardoor de software goed tot z'n recht komt. Dan komen de apps vanzelf.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
WebOS is prima. Heeft "alleen" gelikte hardware, een performance-update en zooi apps nodig.
Neuh. Zodra een JPGtje in je mail vraagt om je root password moet je 'cancel' klikkenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:17 schreef problematiQue het volgende:
En dus mijn vraag, is het nodig?
WebOS = dood.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:39 schreef retorbrapi het volgende:
Ik vind WebOS een grotere concurrent voor de iPad dan Android. WebOS komt echt heel dicht bij de iPad in de buurt.
Dan hangt het aan life support. Ik zou er niet op vertrouwen dat het nog wat gaat worden ooit.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 20:28 schreef nelisb het volgende:
Hoezo dood?
Het wordt misschien verkocht en dan kan het gewoon doorgaan.
En Samsung zal hetzelfde doen, als ze ermee aan de slag gaan. Het zal ze niet veel opleveren, en dan kost het hun teveel en gaan ze ook weer opzoek naar wat anders.quote:To make this investment a financial success would require significant investments over the next one to two years, creating risk without clear returns. Therefore we have decided to shut down operations around webOS devices and will be exploring strategic alternatives to optimize the value of the software platform and development capability.”
Bron: Why HP killed its webOS devices
Hoewel ik nooit meer terug naar Windows zou willen, klinkt dit wel veelbelovend.quote:Op donderdag 1 september 2011 01:05 schreef Junkie het volgende:
De grote speler die we nu missen is Microsoft. En wat die heeft laten zien is nog niet echt wereldschokkend. Maar misschien komt er wat moois aan. Maar MS kennende zullen ze dit nog wel weten te verpesten.![]()
Microsoft says it will have a single ecosystem for PCs, tablets, phones, and TVs and is Windows dead?
Nope, ik draai het zelf via Parallels.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 21:24 schreef Mindstate het volgende:
Er is nog steeds geen SopCast alternatief voor Mac zeker? Behalve Bootcamp/Crossover en al die omwegen?
quote:Op donderdag 1 september 2011 09:46 schreef Breuls het volgende:
Zo, net een kwartier zitten kloten om m'n Magic Mouse te kunnen gebruiken. Ding maakte maar geen contact, leek het. Beetje geGoogled: hij bleek te verbinden met m'n oude Mac die in sleep mode op m'n bureau lag. Oude Mac uitgezet, muis uit/aan en hij deed het weer.
Ik begon helemaal gek te worden van frustratie.
+1, en tevreden.quote:Op donderdag 1 september 2011 10:23 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nope, ik draai het zelf via Parallels.
Waarom gebruik je niet gewoon carbon copy clones ipv time machine? Nog nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Timemachine geeft regelmatig een foutmelding dat het maken van een reservecopie mislukt is. Als ik de schijf (die maar voor een kwart vol is) dan op een andere USB poort zet maakt ie keurig wel een reservecopie?
Ik gebruik Lion nieuwste versie.
Omdat time machine gewoon werd meegeleverd.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom gebruik je niet gewoon carbon copy clones ipv time machine? Nog nooit problemen mee gehad.
Oke. Carbon copy cloner is trouwens ook gratis. Ik gebruik het als ik een nieuwe harde schijf in m'n MacBook wil zetten, en heb het ook gebruikt om een clean install van snow Leopard op de MacBook pro van m'n huisgenote te zetten (die kwam met Leopard, en mijn SL schijf wilde alleen installeren op mijn eigen MacBook). Werkt echt belachelijk eenvoudig en nog nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 1 september 2011 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat time machine gewoon werd meegeleverd.
Fijn voor je, maar mijn vraag gaat over Time Machine. Als ik wat over Gimp vraag, ga je dan ook een lament over Photoshop beginnen?quote:Op donderdag 1 september 2011 12:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Oke. Carbon copy cloner is trouwens ook gratis. Ik gebruik het als ik een nieuwe harde schijf in m'n MacBook wil zetten, en heb het ook gebruikt om een clean install van snow Leopard op de MacBook pro van m'n huisgenote te zetten (die kwam met Leopard, en mijn SL schijf wilde alleen installeren op mijn eigen MacBook). Werkt echt belachelijk eenvoudig en nog nooit problemen mee gehad.
Dat er een vraagteken aan het einde van je zin staat, betekent niet automatisch dat je een vraag stelt. Verder wilde ik gewoon zeggen dat er een gratis alternatief is dat hetzelfde doet, net zo goed werkt en niet het probleem heeft dat jij aangeeft.quote:Op donderdag 1 september 2011 12:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar mijn vraag gaat over Time Machine. Als ik wat over Gimp vraag, ga je dan ook een lament over Photoshop beginnen?
Wat doet Time Machine meer dan ccc dan? Ik gebruik dat vrijwel nooit namelijk.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:01 schreef Jarno het volgende:
Ik vind CCC echt een raar alternatief voor Time Machine, eigenlijk. Het enige wat het beide doet is 'iets van een backup maken'.
Time Machine bewaart ook oude backups, je kan bijv. 3 uur teruggaan, maar ook 3 dagen of 3 maanden. Best handigquote:Op donderdag 1 september 2011 13:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat doet Time Machine meer dan ccc dan? Ik gebruik dat vrijwel nooit namelijk.
Met Time Machine kun je van een specifieke file een specifieke versie terughalen. 1000x handiger dan iets als CCC.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wat doet Time Machine meer dan ccc dan? Ik gebruik dat vrijwel nooit namelijk.
Sommige home cinema hebben een HDMI IN. Dan kun je de Apple TV hier op aansluiten.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:38 schreef Eef999 het volgende:
Kan iemand hier mij helpen? Ik heb een Apple TV aangesloten, alles werkt prima.
Maar ik vraag me af of het mogelijk is het geluid af te spelen via mijn home cinema set.
Beide zijn aangesloten met een hdmi naar de tv.
Graag in Jip & Janneke-taal, ben nl. niet erg technisch
Past zo'n optische kabel op iedere home cinema?quote:Op donderdag 1 september 2011 15:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Sommige home cinema hebben een HDMI IN. Dan kun je de Apple TV hier op aansluiten.
Het beeld wordt dan doorgestuurd naar de TV (vaak zonder geluid).
Anders kun je een optische kabel gebruiken naar de home cinema. Dit is de aansluiting naast de netwerkaansluiting.
Nee, even kijken of de juiste aansluiting erop zit.quote:Op donderdag 1 september 2011 15:55 schreef Eef999 het volgende:
[..]
Past zo'n optische kabel op iedere home cinema?
Ok, thanxquote:Op donderdag 1 september 2011 15:59 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee, even kijken of de juiste aansluiting erop zit.
Wat heb je aan een 'volledig' scherm als websites altijd maar een bepaalde breedte zijn, in ieder geval bijna nooit de breedte van het scherm. Dat is een windows-tik en die moet er uit.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:28 schreef Nevermind.. het volgende:
Als ik dubbel klik op het bovenste venster van safari wordt hij helemaal geminimaliseerd. Kan ik ook instellen (zoals windows) dat de scherm dan helemaal vergroot wordt? Vind dat schermpje trekken maar niks![]()
En trouwens: MACBOOKAlleen wel even wennen, afbeeldingen opslaan en hetgeen wat ik hierboven schreef etc.
Alles wat op de achtergrond zit vind ik geen mooi gezicht. Ik wil gewoon overzichtelijk kunnen internetten. En niet een verslag links onder. Een luipaard die mij aankijkt (achtergrond leopard) en iPhoto rechts bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:30 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat heb je aan een 'volledig' scherm als websites altijd maar een bepaalde breedte zijn, in ieder geval bijna nooit de breedte van het scherm. Dat is een windows-tik en die moet er uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |