abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101139674

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van 's nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.

De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 22:00 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:
Huidige deelnemerslijst:
1. Maarten-Pieter Profiel | History | Fotoboek
2. IJsdraakje Profiel | History | Fotoboek VELDDOKTER
3. tdrone Profiel | History | Fotoboek
4. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek
5. Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek DORP
6. AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek
7. Crazy-M Profiel | History | Fotoboek
8. Etcetera Profiel | History | Fotoboek
9. Naatje Profiel | History | Fotoboek
10.TheVulture Profiel | History | Fotoboek
11. Honkeytonk Profiel | History | Fotoboek
12. Its-Jojo-4you profiel | history | fotoboek SPION
13. Lutte Profiel | History | Fotoboek Rechercheur
14. Soempie Profiel | History | Fotoeboek
15. gomi Profiel | History | Fotoboek
16. Calex Profiel | History | Fotoboek
17. Lynda Profiel | History | Fotoboek
18. Rave_NL Profiel | History | FotoboekDorp
19. Tombolafan Profiel | History | Fotoboekbusdriver
20. Trevland Profiel | History | Fotoboek
21. GewoonFaye Profiel | History | Fotoboek
22. timmmmm Profiel | History | Fotoboek
23. iBenny Profiel | History | Fotoboek
24. PatriQue89 Profiel | History | Fotoboek DORP
25. EllaN Profiel | History | Fotoboek
26. DuTank Profiel | History | Fotoboek DORP
27. Breezerslet17 Profiel | History | Fotoboek
28. Bartjebart Profiel | History | Fotoboek
29. 08gnot. Profiel | History | Fotoboek ZOMBIE
30. Monopoly Profiel | History | Fotoboek

Als je dus kills doorgeeft via PM, aan BEIDE spelleiders PM'en..Gebeurt dit niet, dan geldt jouw rol die dag/nacht niet!

Spelleiders deze ronde: Tha_Erik en Liesje1979

Belangrijke posts:
Dag 1 (BM-uitslag)
Nacht 1

HUUUUUUUUH, WAT IS DEZE?! Hier heb je een leuke oude ronde om te bekijken:
Het grote Fok! Mafia spel #42. Hallo

Deze OP is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door liesje1979 op 24-08-2011 22:20:18 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_101139703
Hallo nieuw topic
pi_101139750
ik hier?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_101139773
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, zit ik me in te houden omdat de SL een nieuw topic moeten openen :{w
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_101139797
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:02 schreef tombolafan het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, zit ik me in te houden omdat de SL een nieuw topic moeten openen :{w
De SL's zijn beiden modjes he. Dus die kunnen alles gewoon aanpassen als ze willen ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_101139817
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:02 schreef tombolafan het volgende:
Er is al een paar keer gepost dat je gewoon kan openen.. :D
SL's zijn toch blauw
pi_101139870
Jojo. :o _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_101139881
Spion dood, go zombie *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_101139884
Ah okee, gemist :)

Maar ik vind het niet handig :') mensen die nu voor het eerst meedoen gaan dan volgende keer zonder nadenken ook openen vrees ik :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:09:22 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_101140041
Rip Tong.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_101140358
Bizarre kills hier :')
pi_101140506
Ha, een spion! Niet hetgeen waar ik op mikte, maar ook raak ^O^
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_101140602
Wat hebben de SL's trouwens met broekplassers?

:')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_101140652
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:22 schreef IJsdraakje het volgende:
Wat hebben de SL's trouwens met broekplassers?

Geen hint naar mij, echt niet
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_101140840
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Ha, een spion! Niet hetgeen waar ik op mikte, maar ook raak ^O^
ja duidelijk, je marteling was best pijnlijk :)
pi_101140874
Told ya, bitches.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_101141791
Nou dagje strand was niks, wat een drama :') Maar het was gezellig :Y

Even teruggelezen.. Ben blij dat de spion dood is, best een verwarrende rol namelijk voor het dorp met terugzoeken!

Weet niet of ik vandaag hints kan/ga zoeken, ben bang dat ik dalijk gelijk in slaap val :')
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_101141893
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:28 schreef naatje_1 het volgende:
Told ya, bitches.
Had het nog eens herhaald ;(
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 20:53:23 #19
169210 liesje1979
pi_101142087
Als mensen hun rollen niet pm'en is het wat lastig stukjes schrijven enzo. :')
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2011 @ 20:59:33 #20
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_101142435
Ik wil je wel pm'en maar je hebt er zo weinig aan :+
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_101142492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 20:59 schreef Etcetera het volgende:
Ik wil je wel pm'en maar je hebt er zo weinig aan :+
Zullen we allemaal gewoon een pm sturen met iets rollerigs erin? *O* _O-
pi_101142633
Zeg, timmmmm, nu mag jij mij wel eens uitleggen waarom een maffia als derde persoon die überhaupt een stem uitbrengt (volgens mij) als eerste op Jojo stemt, de spion, terwijl de maffia weet wie zijn spion is (dacht ik te herinneren uit vorige topics)...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_101142673
Spion weet wie maffia is, maffia niet wie de spion is.
pi_101142705
Zou een slechte spion zijn
  Redactie Frontpage woensdag 24 augustus 2011 @ 21:04:50 #25
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_101142719
En dan kun je die rol net zo goed niet hebben en een extra maffia erbij doen :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_101142761
volgens de omschrijving wordt spion pas na 3 dagen actief als maffia...
pi_101142850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:03 schreef lynda het volgende:
Spion weet wie maffia is, maffia niet wie de spion is.
Oh, nouja, dit bewijst al helemaal dat ik geen maffia kan zijn :')
pi_101142873
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Makkelijk zeggen ja :')_!
pi_101142919
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:07 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Vind jij :D
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 21:09:05 #30
169210 liesje1979
pi_101142927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zullen we allemaal gewoon een pm sturen met iets rollerigs erin? *O* _O-
Zullen we dat gewoon niet doen? :D
pi_101142954
Ik wil je wel PM-en, maar ik ben dood. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_101142970
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:09 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zullen we dat gewoon niet doen? :D
ow sorry :@
pi_101143009
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:08 schreef lynda het volgende:

[..]

Vind jij :D
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Makkelijk zeggen ja :')_!
Ik wacht op de hints die dan naar mij wijzen :Y
  woensdag 24 augustus 2011 @ 21:23:33 #34
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101143651
ik voorspel dat honkey straks door de nachtwaker gedood gaat worden
Wat doe ik hier?
pi_101143681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:23 schreef tdrone het volgende:
ik voorspel dat honkey straks door de nachtwaker gedood gaat worden
Tenzij hij zelf de NW is natuurlijk ;)
pi_101144560
leven we allemaal nog?
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 21:41:19 #37
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_101144614
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
leven we allemaal nog?
Nee! ;(
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_101144627
Weet niet, dat zullen we over ong. een half uur weten denk ik?
pi_101144679
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 21:41 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Nee! ;(
;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 21:43:14 #40
169210 liesje1979
pi_101144712
Waar is Erik als je hem nodig hebt. :')

Moet even kijken hoe en wat. :D
pi_101145749
22.00 _O_
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 22:03:11 #42
169210 liesje1979
pi_101145934
Ja ik doe mijn best, wacht ff.
pi_101146143
pfff mijn leven wordt nog even uitgerekt

zo lang honky maar dood gaat
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_101146370
De spanning :'( En batterij is bijna leeg :(
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_101146615
Ik ben net thuis :9

*ambtsketting omdoet.... de verkeerde gelynched maar aan de andere kant wel maximaal gebruik gemaakt van de zombiekill door de spion te doden *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_101146620
Nog steeds niet :o
pi_101146687
tromgeroffel
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:14:18 #48
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_101146730
-O-
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 22:15:16 #49
169210 liesje1979
pi_101146785

Kill 1:
Nietsvermoedend liep Lutte een laatste ronde door haar huis, om te kijken of alle deuren goed op slot waren. Aangekomen bij de achterdeur bleek deze open te staan. Vreemd, dacht ze, ik kanme helemaal niet herinneren dat ik die open gezet heb! Zeker niet met deze kou en regen. Nietsvermoedend deed Lutte de deur weer dicht en op slot. Terug in de woonkamer klonk er een vreemd geluid vanachter het gordijn. Ze begon te gillen toen er iets bewoog en rende in blinde paniek rondjes rondom de salontafel. Er klonk een schot! Mis. En nog een! Weer mis. En een derde schot, die was raak. Tussen de ogen. Het paniekerige gerondren stopte en met een doffe dreun zakte het slachtoffer op de grond. Langzaam liep het mengsel van bloed en hersenen over de grond. De dader kwam achter het gordijn vandaan en keek naar de rode vlek. Hij blies over de loop van zijn geweer waar de rook nog uitkwam. Voorzichtig stapte hij over het verminkte lichaam heen, spuugde nog eenmaal in het gezicht van Lutte (rechercheur) en zei “Jou zien we in ieder geval nooit meer.” Tevreden met zijn uitgevoerde taak liep de dader naar de achterdeur, haalde deze van het slot en liep naar buiten.

Kill 2
Zuchtend wilde Rave_NL zijn computer afsluiten. Het was alweer laat en hij had weer veel te lang zitten gamen. Hij vond het heerlijk om even aan niets te denken na deze gekke dag. Als hij zijn ogen dichtdeed zag hij nog het brandende lichaam van 08gnot op zijn netvlies staan. Maar net op het moment dat hij hem uit wilde zetten kwam er nog een email binnen Nieuwsgierig als hij was opende hij deze gelijk. “Hoi, we willen nog wat nadrinken om de dag te vergeten, kom je ook?” las hij. Daar hoefde hij geen tweemaal over na te denken en in no time zat hij op zijn fiets naar het dorpsplein. Daar zag hij zijn vrienden al zitten en hij plofte bij ze neer. Ze kletsten wat over de afgelopen dag onder het genot van een biertje en een jointje. Zullen we stiekem de kerktoren beklimmen, stelde 1 van de jongens voor? Rave_NL vond dat een leuk idee en al snel stonden ze boven van het uitzicht te genieten. Hij had niet door wat er achter zich gebeurde en schrok zich helemaal wezenloos toen de klok begon te luiden. Toen hij enigszins bijgekomen was van de herrie draaide hij zich om te zien waar het vandaag was gekomen. Daar zag hij zijn vrienden, breed grijnzend, één van hen had een touw in zijn handen wat aan de klok was gebonden. De ander liep op hem af en pakte hem stevig vast. Wat is deze? Dacht …. ,hij was zo onder invloed dat hij er niets meer van snapte. Zelfs niet toen de lus van het touw om zijn nek gehangen werd. Pas toen hij uit het raam werd geduwd besefte Rave_NL (dorp) dat hij helemaal niet kon vliegen.

Kill 3
Ha! De week is alweer door midden, het weekend staat voor de deur! Tombolafan had grote plannen, ze zou het hele weekend niets doen en films kijken met haar vriendinnen. En misschien dat ze ook nog wel voor de grap een stripper lieten komen, gewoon omdat het kon. Ja ze had er zin en vrolijk maakte ze zich klaar om naar zijn werk te gaan.Ze hoopte dat ze vandaag veel zou kunnen doen. Ze wierp een blik in de badkamerspiegel, hmm, momelde ze tegen zichzelf, ik moet ook nodig weer eens naar de kapper, het begint echt te gek te worden nu. Maar dat is echt iets voor volgende week ofzo, dit weekend zou ze er geen tijd voor hebben. Toen ze haar slaapkamer inliep zag ze dat ze de kast open had laten staan, en wilde hem net dichtduwen toen de kast nog verder openging. Verbaasd keek tombolafan naar het donkere figuur dat haar aanstaarde. Tijd om lang te kijken had hij echter niet, de donkere figuur sprong met een luide gil bovenop haar en samen belandden ze op het waterbed/ De handboeien, die op het nachtkastje lagen te wachten voor leukere dagen kwamen het vreemde figuur goed uit en handig klikte hij ze om bij zijn slachtoffer. Vol afschuw keek tombolafan toe hoe de man die bovenop haar zat vervolgens een schaar en naald en draad uit zijn zak haalde. De man zette de schaar echter niet in haar borst maar begon een gat in het waterbed te knippen, toen het gat groot genoeg was duwde hij haar erin en vervolgens naaide hij het gat weer dicht. Hij bleef nog even wachten tot hij zeker wist dat tombolafan (Busdriver) verdronken was, daarna sloop hij weer net zo stiekem het huis uit als hij gekomen was.

Kill 4.
Naatje wandelde na een gezellige nacht bij een vriend naar huis. Het was een mooie avond en voelde heerlijk zomers aan. Hij tastte in zijn zakken en zocht naar zijn sleutels maar kon ze niet vinden. Gelukkig had Naatje wel vaker met deze situatie te maken gehad en handig viste hij de sleutel uit de dakgoot en liet zichzelf binnen. Daar trof hij een vreemde situatie, zijn huis was een puinhoop! Overal lag rommel en troep, alsof er een feestje was gehouden in zijn huis. Nou was naatje soms wat vergeetachtig maar hij wist nog wel in welke staat hij het achter had gelaten en dat was niet zo. Hij trok de stekker uit de frituurpan en begon met opruimen. Daarna zette hij de twee borden, glazen, lepels, messen en vorken in de vaatwasmachine. Hij haalde zijn schouders op en ging naar bed, in de hoop dat hij het morgen weer vergeten was.
pi_101146802
ah joh geef die schatten een break O+
Live from Chicago
pi_101146851
*O*
pi_101146895
Ja hoor ik ben weer dood _O- Je zal eens hints zoeken, paniek paniek!

Succes verder, ik kan helaas niet meer meedoen als de vakantie af is :)
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_101146945
Busdriver.. Rechercheur.. :'(
pi_101146956
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:16 schreef Lutte het volgende:
Ja hoor ik ben weer dood _O- Je zal eens hints zoeken, paniek paniek!

Succes verder, ik kan helaas niet meer meedoen als de vakantie af is :)
Ik heb geen hints gezocht en ben ook dood anders _O-
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:19:12 #55
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_101147040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:17 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik heb geen hints gezocht en ben ook dood anders _O-
Dat gevoel ken ik, :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:19:57 #56
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101147086
wat is met kill 4? Naatje word niet gedooed :o ?
Wat doe ik hier?
pi_101147114
Wat een slagveld onder de dorpsrollen. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_101147125
Eindelijk kills :)

Lutte, Tombo en Raven :'(
pi_101147149
Is naatje nou dood?
Anonimity is a bliss
pi_101147161
Poeh, weer 3 dooien ;(

Eens wat info zoeken, want ik ben die moorden meer dan zat.
pi_101147290
Alle maffia leeft nog :o ?!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:23:22 #62
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101147294
Kill 3
Ha! De week is alweer door midden, het weekend staat voor de deur! Tombolafan had grote plannen, ze zou het hele weekend niets doen en films kijken met haar vriendinnen. En misschien dat ze ook nog wel voor de grap een stripper lieten komen, gewoon omdat het kon. Ja ze had er zin en vrolijk maakte ze zich klaar om naar zijn werk te gaan.Ze hoopte dat ze vandaag veel zou kunnen doen. Ze wierp een blik in de badkamerspiegel, hmm, momelde ze tegen zichzelf, ik moet ook nodig weer eens naar de kapper, het begint echt te gek te worden nu. Maar dat is echt iets voor volgende week ofzo, dit weekend zou ze er geen tijd voor hebben. Toen ze haar slaapkamer inliep zag ze dat ze de kast open had laten staan, en wilde hem net dichtduwen toen de kast nog verder openging. Verbaasd keek tombolafan naar het donkere figuur dat haar aanstaarde. Tijd om lang te kijken had hij echter niet, de donkere figuur sprong met een luide gil bovenop haar en samen belandden ze op het waterbed/ De handboeien, die op het nachtkastje lagen te wachten voor leukere dagen kwamen het vreemde figuur goed uit en handig klikte hij ze om bij zijn slachtoffer. Vol afschuw keek tombolafan toe hoe de man die bovenop haar zat vervolgens een schaar en naald en draad uit zijn zak haalde. De man zette de schaar echter niet in haar borst maar begon een gat in het waterbed te knippen, toen het gat groot genoeg was duwde hij haar erin en vervolgens naaide hij het gat weer dicht. Hij bleef nog even wachten tot hij zeker wist dat tombolafan (Busdriver) verdronken was, daarna sloop hij weer net zo stiekem het huis uit als hij gekomen was.
Wat doe ik hier?
pi_101147296
Ik moet even bijkomen van wat ik hier lees geloof ik.... Jezus christus wat een slagveld

en ik kan verder maar een intuitieve gedachte opbrengen... de juichsmiley van Tonkey 8)7
pi_101147358
Ehm?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:25:21 #65
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101147411
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:24 schreef naatje_1 het volgende:
Ehm?
spannend voor jou op deze manier _O-

POST NU HET NOG KAN!
Wat doe ik hier?
pi_101147428
Kill 2
Zuchtend wilde Rave_NL zijn computer afsluiten. Het was alweer laat en hij had weer veel te lang zitten gamen. Hij vond het heerlijk om even aan niets te denken na deze gekke dag. Als hij zijn ogen dichtdeed zag hij nog het brandende lichaam van 08gnot op zijn netvlies staan. Maar net op het moment dat hij hem uit wilde zetten kwam er nog een email binnen Nieuwsgierig als hij was opende hij deze gelijk. “Hoi, we willen nog wat nadrinken om de dag te vergeten, kom je ook?” las hij. Daar hoefde hij geen tweemaal over na te denken en in no time zat hij op zijn fiets naar het dorpsplein. Daar zag hij zijn vrienden al zitten en hij plofte bij ze neer. Ze kletsten wat over de afgelopen dag onder het genot van een biertje en een jointje. Zullen we stiekem de kerktoren beklimmen, stelde 1 van de jongens voor? Rave_NL vond dat een leuk idee en al snel stonden ze boven van het uitzicht te genieten. Hij had niet door wat er achter zich gebeurde en schrok zich helemaal wezenloos toen de klok begon te luiden. Toen hij enigszins bijgekomen was van de herrie draaide hij zich om te zien waar het vandaag was gekomen. Daar zag hij zijn vrienden, breed grijnzend, één van hen had een touw in zijn handen wat aan de klok was gebonden. De ander liep op hem af en pakte hem stevig vast. Wat is deze? Dacht …. ,hij was zo onder invloed dat hij er niets meer van snapte. Zelfs niet toen de lus van het touw om zijn nek gehangen werd. Pas toen hij uit het raam werd geduwd besefte Rave_NL (dorp) dat hij helemaal niet kon vliegen.
pi_101147471
Vraagje, moet mijn rol er niet bij als ik dood ben? Als ik niet dood ben, dan moet er toch altijd vermeldt worden waarom ik niet dood ben? (ander personage?)
pi_101147518
ik ga deze domper even in mn bed verwerken,
zoveel dorpsleden dood. Morgen vol frisse moed opzoek naar de maffia.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:27:34 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_101147568
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:26 schreef naatje_1 het volgende:
Vraagje, moet mijn rol er niet bij als ik dood ben? Als ik niet dood ben, dan moet er toch altijd vermeldt worden waarom ik niet dood ben? (ander personage?)
Lees anders gewoon het verhaaltje waus. Er staat toch niet dat je dood bent, je gaat slapen.

Derhalve heeft iets of iemand je getarget, en heb je het overleeft. Lucky you.
Laffe huichelaar
pi_101147573
Vraagje aan SL's: als er in het verhaaltje meerdere mensen bij de moord betrokken zijn, betekent dit dan ook dat er per se meerdere mensen die persoon hebben bezocht?
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 22:27:44 #71
169210 liesje1979
pi_101147579
quote:
Je bent niet dood en je zou uit de post moeten kunnen halen waarom je niet dood bent denk ik.
pi_101147689
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:27 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Je bent niet dood en je zou uit de post moeten kunnen halen waarom je niet dood bent denk ik.
Ik snap het niet :'( Komt de maffia dan te vroeg? Word ik beschermd? Maar de velddoctor was toch al dood?
pi_101147747
quote:
Het lijkt mij alsof je wel een target was maar bent beschermd ofzo... ik weet alleen even niet welke rollen dat nu nog hebben gekund na vanavond :')
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 22:30:19 #74
169210 liesje1979
pi_101147756
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:29 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik snap het niet :'( Komt de maffia dan te vroeg? Word ik beschermd? Maar de velddoctor was toch al dood?
Ik ga het niet voor je uit zitten kauwen, sorry.
pi_101147767
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:29 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

mijn gok is je was gebusdrived :Y
Live from Chicago
pi_101147787
Misschien was het niet zo handig om dat verhaal bij Naatje een kill te noemen? :')
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:31:32 #77
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101147825
Kill 3:
Kill 3

Puntenslijpsel:
ondertitel: lets waste some time
gepost in: PS, er zit een viespeuk in je kast
donker figuur in fobo
Wat doe ik hier?
pi_101147840
ja je was gebusdrived en daarom had je je sleutels niet en was er iemand anders in je huis. 2 zelfs...
Live from Chicago
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:32:14 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_101147861
#naatje again.
Laffe huichelaar
pi_101147877
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:31 schreef tdrone het volgende:
Kill 3:
Kill 3

Puntenslijpsel:
donker figuur in fobo
oh shit :o dat lijkt er meer op alsof ik gebusdrived ben
Live from Chicago
pi_101147909
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

mijn gok is je was gebusdrived :Y
Dat is inderdaad het eerste waar ik aan denk, aangezien beschermende rol niet meer bestaat m.i. Dan telt mijn 'kill' toch als onlogisch, want busdriver is dood, neem ik aan dat je daar dan niet in hoeft te gaan zoeken voor hints, want busdriver is dood...

(deze vraag is niet ri. SL)
  One tough cookie woensdag 24 augustus 2011 @ 22:33:19 #82
169210 liesje1979
pi_101147936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:31 schreef TheVulture het volgende:
Misschien was het niet zo handig om dat verhaal bij Naatje een kill te noemen? :')
Nee dat was achteraf misschien niet het gepaste kopje. :')
pi_101147939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:32 schreef timmmmm het volgende:
#naatje again.
Waarom naatje? Die is juist beschermd vanavond toch... althans daar lijkt het op :')
pi_101147970
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:32 schreef timmmmm het volgende:
#naatje again.
hints pls?
pi_101148007
Kill 1:
Nietsvermoedend liep Lutte een laatste ronde door haar huis, om te kijken of alle deuren goed op slot waren. Aangekomen bij de achterdeur bleek deze open te staan. Vreemd, dacht ze, ik kanme helemaal niet herinneren dat ik die open gezet heb! Zeker niet met deze kou en regen. Nietsvermoedend deed Lutte de deur weer dicht en op slot. Terug in de woonkamer klonk er een vreemd geluid vanachter het gordijn. Ze begon te gillen toen er iets bewoog en rende in blinde paniek rondjes rondom de salontafel. Er klonk een schot! Mis. En nog een! Weer mis. En een derde schot, die was raak. Tussen de ogen. Het paniekerige gerondren stopte en met een doffe dreun zakte het slachtoffer op de grond. Langzaam liep het mengsel van bloed en hersenen over de grond. De dader kwam achter het gordijn vandaan en keek naar de rode vlek. Hij blies over de loop van zijn geweer waar de rook nog uitkwam. Voorzichtig stapte hij over het verminkte lichaam heen, spuugde nog eenmaal in het gezicht van Lutte (rechercheur) en zei “Jou zien we in ieder geval nooit meer.” Tevreden met zijn uitgevoerde taak liep de dader naar de achterdeur, haalde deze van het slot en liep naar buiten.

Deuren
Koud / Regen / Weer
Rondjes rennen
Salontafel / Gordijn / Meubels ed?
pi_101148028
ooooooooooooooh, ik snap het, denk ik.
pi_101148047
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:32 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het eerste waar ik aan denk, aangezien beschermende rol niet meer bestaat m.i. Dan telt mijn 'kill' toch als onlogisch, want busdriver is dood, neem ik aan dat je daar dan niet in hoeft te gaan zoeken voor hints, want busdriver is dood...

(deze vraag is niet ri. SL)
Misschien was de busdriver eerder..?
pi_101148208
De busdriver kon zijn rol nog uitvoeren, gok ik. Dus ik ben verwisseld met 1 van de personen daarboven (rave of lutte), dus ik denk dat de NW dacht dat ik maffia was, want voor de maffia was geen reden om mij te vermoorden (ik word zelfs verdacht...), dus de NW heeft nu of een dorp of een rechercheur vermoord door de busdriver?

Klinkt dit logisch?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:38:07 #89
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101148229
Kill 3

Albinobambi:
heeft gepost in: Mooie haren topic #18
heeft gepost in: Films die je moet zien maar die je niet hebt gezien.
heeft gepost in: Sexy en sportieve herenstrings (is er vaag )

Puntenslijpsel:
donker figuur in fobo
Wat doe ik hier?
pi_101148231
Is het een hint als sommige mensen hun halve posthistory naar beneden hebben geplaatst door in korte tijd in heel veel andere topics te posten? :D
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:39:34 #91
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101148292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Is het een hint als sommige mensen hun halve posthistory naar beneden hebben geplaatst door in korte tijd in heel veel andere topics te posten? :D
of diegene is zijn dagrecord aan het verbreken :9
Wat doe ik hier?
pi_101148308
Kill 3
Ha! De week is alweer door midden, het weekend staat voor de deur! Tombolafan had grote plannen, ze zou het hele weekend niets doen en films kijken met haar vriendinnen. En misschien dat ze ook nog wel voor de grap een stripper lieten komen, gewoon omdat het kon. Ja ze had er zin en vrolijk maakte ze zich klaar om naar zijn werk te gaan.Ze hoopte dat ze vandaag veel zou kunnen doen. Ze wierp een blik in de badkamerspiegel, hmm, momelde ze tegen zichzelf, ik moet ook nodig weer eens naar de kapper, het begint echt te gek te worden nu. Maar dat is echt iets voor volgende week ofzo, dit weekend zou ze er geen tijd voor hebben. Toen ze haar slaapkamer inliep zag ze dat ze de kast open had laten staan, en wilde hem net dichtduwen toen de kast nog verder openging. Verbaasd keek tombolafan naar het donkere figuur dat haar aanstaarde. Tijd om lang te kijken had hij echter niet, de donkere figuur sprong met een luide gil bovenop haar en samen belandden ze op het waterbed/ De handboeien, die op het nachtkastje lagen te wachten voor leukere dagen kwamen het vreemde figuur goed uit en handig klikte hij ze om bij zijn slachtoffer. Vol afschuw keek tombolafan toe hoe de man die bovenop haar zat vervolgens een schaar en naald en draad uit zijn zak haalde. De man zette de schaar echter niet in haar borst maar begon een gat in het waterbed te knippen, toen het gat groot genoeg was duwde hij haar erin en vervolgens naaide hij het gat weer dicht. Hij bleef nog even wachten tot hij zeker wist dat tombolafan (Busdriver)verdronken was, daarna sloop hij weer net zo stiekem het huis uit als hij gekomen was.

Honkeytonk:
nachtkastje - Wat ligt er 's avonds op je nachtkastje?
handboeien - Waar mag volgens jou wel wat harder tegen worden opgetreden? / [GRTD #1290] Pakkende titel
pi_101148376
Ik verdenk honkey, maar mensen: één van de posts kan van de NW zijn, toch? Dan moeten we daar geen hints zoeken, neem ik aan?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:42:02 #94
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101148425
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef naatje_1 het volgende:
Ik verdenk honkey, maar mensen: één van de posts kan van de NW zijn, toch? Dan moeten we daar geen hints zoeken, neem ik aan?
dan heeft de nachtwacht wel een aparte keuze gemaakt..
Wat doe ik hier?
pi_101148475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:42 schreef tdrone het volgende:

[..]

Wie zegt dat de NW uberhaubt een PM gestuurd heeft? Liesje had blijkbaar alles laat binnen...
pi_101148497
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:41 schreef naatje_1 het volgende:
Ja maar weet jij welke? :D

Ik verdenk Honkey ook gewoon 100% nu... maar ik wil ook niet in tunnelvisie verzanden... maar hij heeft wel in heel veel andere topics gepost de afgelopen avond zodat de clues wellicht ook op de 2e pagina zijn gezakt :')

Plus alle 3 de doden van vanavond hebben op hem gestemd bij de lynch :D
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:45:00 #97
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101148587
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:42 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wie zegt dat de NW uberhaubt een PM gestuurd heeft? Liesje had blijkbaar alles laat binnen...
dat bedoelde ik.. als de nachtwaker gemoord zou hebben is het wel een rare keuze geweest dus ik denk dat hij zich rustig heeft gehouden..
Wat doe ik hier?
pi_101148592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:42 schreef tdrone het volgende:

[..]

De NW heeft mij gekozen, gok ik, en er zijn minimaal 2 mensen die mij verdenken: timmmmm en iBenny. Ik ben verwisseld met iemand anders, dus per ongeluk heeft de NW die vermoord. Niet dat ik een goede kill zou zijn, maar dat maakt niet uit. Het lijkt me dat je het beste in de kill van tombola kan kijken, want die lijkt het meest te pleiten voor 1 of 2 maffia's...
pi_101148639
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:45 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

De NW heeft mij gekozen, gok ik, en er zijn minimaal 2 mensen die mij verdenken: timmmmm en iBenny. Ik ben verwisseld met iemand anders, dus per ongeluk heeft de NW die vermoord. Niet dat ik een goede kill zou zijn, maar dat maakt niet uit. Het lijkt me dat je het beste in de kill van tombola kan kijken, want die lijkt het meest te pleiten voor 1 of 2 maffia's...
Ik neem niet aan dat de nachtwaker iemand op sleeptouw neemt...
(aangezien er twee couverts gebruikt zijn)
pi_101148698
onschuldig meisje?
Live from Chicago
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')