Zelfde hier, ik wil niet de rest van m'n leven doorbrengen als kasplantje omdat ik die helm zo ongemakkelijk vond.. Het is gewoon wennen, als je het vanaf begin af aan gewoon doet dan wen je er zo aan en dan weet je niet beter meerquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:52 schreef No-P het volgende:
Als ik simpel door het dragen van een helm het verschil kan maken tussen hersenbeschadiging en geen hersenbeschadiging dan gaat hij bij mij altijd op.
Nee gewoon met inbus losdraaien en via de crank eraf halen. Crank kan dus gewoon blijven zittenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:05 schreef marcodej het volgende:
Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om een binnenblad vervangen? Is het gewoon losdraaien en blaadjes verwisselen of moet die hele crank er ook nog af?
Jij heldquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:58 schreef Pritt het volgende:
Ben total loss na mijn training vandaag, heerlijk. Expres extra veel kopwerk gedaan, extra trapje hier en daar.
Gelukt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee gewoon met inbus losdraaien en via de crank eraf halen. Crank kan dus gewoon blijven zitten
Dank u dank u. Dan mag jij mijn trouwe sidekick zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:16 schreef Yankee het volgende:
[..]
Jij heldBij dezen, Pritt = de nieuwe tempobeul van Fok
Die schroefjes zetten zich vast in busjes. Als ze dan niet willen klemmen moet je even de andere kant het busje met een schroevendraaier vastklemmen en dan klemt het busje wel weer.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gelukt.Slechts één schroefje dolgedraaid, morgen even naar kijken.
Voor het eerste...neem een helm met gaas op de voortse openingen? En het tweede....Que?????quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:51 schreef nogeenmaarten het volgende:
En ik ben nog altijd bevreesd dat er een keer een wesp in zo'n ventilatiegat vliegt en daar dan om zich heen begint te steken.
Overigens jammer dat het dansje topic alweer voorbij is.
Ja, dusquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verlies ik al het respect hier als ik met zoiets op ga rijden trouwens?![]()
[ afbeelding ]
Met die helm zul je het ook warm hebben wanneer de zon schijnt. Lijkt mij vrij weinig ventilatie hebben. Die 2 die je daarna postte lijkt mij al grotere gaten en meer gaten te hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verlies ik al het respect hier als ik met zoiets op ga rijden trouwens?![]()
[ afbeelding ]
Het mijne niet iig, als die helm voor jou als brildrager prettiger is dan moet je dat gewoon doenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verlies ik al het respect hier als ik met zoiets op ga rijden trouwens?![]()
[ afbeelding ]
Yep.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die schroefjes zetten zich vast in busjes. Als ze dan niet willen klemmen moet je even de andere kant het busje met een schroevendraaier vastklemmen en dan klemt het busje wel weer.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
Patroon:
Post eens een pic van die helm, kunnen we waarschijnlijk lachen. Volgens mij is er geen fatsoenlijke helm te koop die minder dan 222 gram weegt.
Haha vind ik niet ergquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:10 schreef jackson het volgende:
Dat je die foto's nog gaat posten ook... Laat die droeftoeters toch lullen man
Ja het klinkt misschien mierengeneukt maar je merkt het verschil op je hoofd wel. En ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn helm niet voel als ik hem op heb dus is er voor mij ook geen issue om hem niet op te doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:11 schreef Yankee het volgende:
hehe, nice. Ik heb dat ding van mij net ook even gewogen, toch bijna 100 gram meer. Best veel eigenlijk
Voor dergelijke dansjes moet het niveau eerst omhoog in dit topicquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:16 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Aan het einde van het vorige topic stond een filmpje met een mooi dansje.
Al enig beeld bij wat je wilt qua fiets en schoenen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:16 schreef Blik het volgende:
Ik ga voor volgend seizoen ook maar flink wat nieuwe spullen kopen:
Nieuwe fiets
Nieuwe schoenen + plaatjes + pedalen
nieuwe helm
Ik hoop dat mijn eindejaarsbonus meevalt
Nog niet echt, was laatst in Zeist bij EP-bike en was wel gecharmeerd van de Felt. Koop deze fiets graag bij een fatsoenlijke fietsenmaker omdat ik niet echt van het onderhoud ben, en wil ook wat beter advies over de houding van de fiets.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:24 schreef jackson het volgende:
[..]
Al enig beeld bij wat je wilt qua fiets en schoenen?
Het is toch weer 100gr wat je mee moet slepenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien van de warmte, merk ik m'n huidige helm al nauwelijks, en dat is een cheap zwaar geval. Misschien heb ik van die monumentale nekspieren, maar of een helm 300 of 200 gr weegt...merken julie dat serieus???
yep, heb het even veranderdquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
In Zeist, bij EP bikes soms?
Nee, als ie je doppie maar heel houdtquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verlies ik al het respect hier als ik met zoiets op ga rijden trouwens?![]()
[ afbeelding ]
Mooi! Ik ben ook wel tita-fietsen fan. Met een onbeperkt budget zou het voor mij deze worden denk ik:quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:51 schreef Eirick het volgende:
Zoiets zie ik wel zitten voor als m'n Ridley ermee kapt!
[ afbeelding ]
Doet zo'n fiets in euro's dan? Niet mijn smaak overigensquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mooi! Ik ben ook wel tita-fietsen fan. Met een onbeperkt budget zou het voor mij deze worden denk ik:
[ afbeelding ]
Frame en vork 4000 $ geloof ik...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Doet zo'n fiets in euro's dan? Niet mijn smaak overigens
Ik merkte het wel tussen de 320 en 221 gram. Maar ik heb dan ook een teer Gesink nekjequote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien van de warmte, merk ik m'n huidige helm al nauwelijks, en dat is een cheap zwaar geval. Misschien heb ik van die monumentale nekspieren, maar of een helm 300 of 200 gr weegt...merken julie dat serieus???
Ja, geen wind, zand en insecten in mijn oogjes.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben vorige week ook nog goed geholpen daar. Toch zou ik er geen fiets kopen, maar alleen omdat ik niet zoveel heb met die merken die hij heeft staan.
Ik ben net van een halve kilo helm van de decathlon naar die 222 gram van Specialized gegaan en kan jullie vertellen dat je het niet merkt. Sterker nog, de decathlon zat beterMaar misschien is dat omdat ik nog even moet wennen, begon in de laatste ritjes al wel beter te zitten.
Hebben jullie eigenlijk allemaal zo'n bril op?
Nee, ik heb zelfs geen idee wat mijn helm weegt. Volgens mij is de pasvorm veel belangrijker. Als je hem niet voelt zitten, is het prima.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Afgezien van de warmte, merk ik m'n huidige helm al nauwelijks, en dat is een cheap zwaar geval. Misschien heb ik van die monumentale nekspieren, maar of een helm 300 of 200 gr weegt...merken julie dat serieus???
Dit is een hardnekkig misverstand!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:29 schreef Blik het volgende:
Maar goed, voor de meeste amateurs boeit zo'n helm natuurlijk geen ene bal, kun je beter zelf een paar kilo afvallen
Voor het losdraaien (maar in ieder geval voor de montage) heb je naast een imbussleutel ook een contra sleutel met 2 pennetjes nodig. En of je zo maar een binnenblad kan vervangen zonder de cranks los te halen ligt aan het merk. Bij SRAM en CAMPA krijg je volgens mij het blad niet over de crank geschoven. Kwestie van proberen. Ik haal gewoon die cranks eraf wanneer ik die tandwielen wil schoonmaken. Vervangen doe ik nooit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:05 schreef marcodej het volgende:
Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om een binnenblad vervangen? Is het gewoon losdraaien en blaadjes verwisselen of moet die hele crank er ook nog af?
Wat voor bril is zo'n bril? Een zonnebril neem ik aan dat je bedoelt? Ja, die heb ik ook op.. Vooral omdat ik anders de hele weg met traanogen fiets en omdat mijn ogen nogal lichtgevoelig zijn.. Verder is het ook fijn tegen vliegjes en dergelijkequote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben vorige week ook nog goed geholpen daar. Toch zou ik er geen fiets kopen, maar alleen omdat ik niet zoveel heb met die merken die hij heeft staan.
Ik ben net van een halve kilo helm van de decathlon naar die 222 gram van Specialized gegaan en kan jullie vertellen dat je het niet merkt. Sterker nog, de decathlon zat beterMaar misschien is dat omdat ik nog even moet wennen, begon in de laatste ritjes al wel beter te zitten.
Hebben jullie eigenlijk allemaal zo'n bril op?
Op honderd kilo is het niets, maar op je hoofd merk je het verschil echt wel als je een uurtje of acht op je fiets zit. Maar pasvorm en airflow zijn uiteraard veel belanrijker. En een goede airflow heb je bij geen ene goedkope helm.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:34 schreef No-P het volgende:
Wat is nou 100 gram op 100kg of 67kg in mijn geval.
Tsja, dan zal die Patroon wel een heel klein hoofd hebben want de gewichten van helmen worden in het algemeen met maat M aangeduid. Maar ik zat er niet veel naast hé? Mijn opmerking was ook bedoeld naar een of andere goof die beweerde dat zijn helm maar 190 gram woog......quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:17 schreef Pritt het volgende:
Hey buzz je hebt nog niet gereageerd op het gewicht van de helm van Patroon!
In aantallen bitterballen of in hoeveelheid bier?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:34 schreef No-P het volgende:
Wat is nou 100 gram op 100kg of 67kg in mijn geval.
Jawel: als je het buitenblad eraf hebt, dan kun je het binnenblad er ook af krijgen, gewoon van de crankpoten afhalen, het blad een klein stukje draaien en dan de ene kant buitenlangs en de andere kant binnenlangs de crankarm halen. Klinkt geschreven lastiger dan het in werkelijkheid isquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor het losdraaien (maar in ieder geval voor de montage) heb je naast een imbussleutel ook een contra sleutel met 2 pennetjes nodig. En of je zo maar een binnenblad kan vervangen zonder de cranks los te halen ligt aan het merk. Bij SRAM en CAMPA krijg je volgens mij het blad niet over de crank geschoven. Kwestie van proberen. Ik haal gewoon die cranks eraf wanneer ik die tandwielen wil schoonmaken. Vervangen doe ik nooit.
Ik heb het zelf uitgerekend:quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:36 schreef nogeenmaarten het volgende:
In aantallen bitterballen of in hoeveelheid bier?
Ja, dat is deze: http://www.futurumshop.nl(...)eon-helm-zwart.phtmlquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, dan zal die Patroon wel een heel klein hoofd hebben want de gewichten van helmen worden in het algemeen met maat M aangeduid. Maar ik zat er niet veel naast hé? Mijn opmerking was ook bedoeld naar een of andere goof die beweerde dat zijn helm maar 190 gram woog......
Ik beweerde 199 gram omdat dat erin staat. Maar dat zal wel alleen het harde gedeelte zijn zonder binnenwerk. Mijn helm is een gewone M en mijn omtrek 59cm dus een normaal hoofd en helemaal geen klein hoofd. We zijn het eens over het belang van een goede lichte helm maar je blijft onzin praten met aanames.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja, dan zal die Patroon wel een heel klein hoofd hebben want de gewichten van helmen worden in het algemeen met maat M aangeduid. Maar ik zat er niet veel naast hé? Mijn opmerking was ook bedoeld naar een of andere goof die beweerde dat zijn helm maar 190 gram woog......
In de comments ernaast/eronder staat dat hij 222 gram weegt en niet de 189 gram die in de beschrijving staatquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, dat is deze: http://www.futurumshop.nl(...)eon-helm-zwart.phtml
Deze dan: http://www.futurumshop.nl(...)t-zwart-carbon.phtmlquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
In de comments ernaast/eronder staat dat hij 222 gram weegt en niet de 189 gram die in de beschrijving staat
Het spijt me Cap, maar er komt echt géén brooks op mn racefiets..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, het nut van die slurfsleuf nmoet je vragen aan de mensen die het gebruiken, ik heb m'n lekker brede B17 zo afgesteld, dat ik ook zonder sleuf kan leven.
Alsof die Selle SMP er beter uit zietquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Het spijt me Cap, maar er komt echt géén brooks op mn racefiets..
Die is ook niet bijster mooi, dat geef ik toe.. Maar als het voor mij zou werken dan zou ik het het overwegen waard vinden.. Daarbij zit je er toch met je reet op, dus zo erg valt het nou ook weer niet opquote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Alsof die Selle SMP er beter uit ziet
Ik wil deze gaan proberen: http://www.sq-lab.com/content/view/32/151/lang,en/quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:14 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Die is ook niet bijster mooi, dat geef ik toe.. Maar als het voor mij zou werken dan zou ik het het overwegen waard vinden.. Daarbij zit je er toch met je reet op, dus zo erg valt het nou ook weer niet op
Brooks komt er niet bij mijn fiets op, niet dat ik er verder iets tegen heb ofzo hoor. Maar dat is weer typisch iets waar je van moet houden
Hij is inderdaad wel duur, maar mocht dit mijn probleem verhelpen dan zou ik er bij gebaat zijn en dan denk ik dat ik maar op de koop toe neem dat het iets minder mooi staat..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik wil deze gaan proberen: http://www.sq-lab.com/content/view/32/151/lang,en/
Selle SMP lijkt me wel goed zitten maar hij is wel erg duur en ik vind het er echt niet uit zien. Zou voor mij m'n hele fiets verpesten
Dan ben je toch juist géén echte kerel...??quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:55 schreef SuperWeber het volgende:
Ik heb het al eens eerder geroepen: Echte kerels fietsen met een plank als zadel, of helemaal geen zadel...
Nice inderdaad!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mooi! Ik ben ook wel tita-fietsen fan. Met een onbeperkt budget zou het voor mij deze worden denk ik:
Wat bedoel je met fietsclub? Een vereniging? Veel van ons zijn lid van verenigingen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:24 schreef huuuuuuuub het volgende:
Is iemand van jullie lid van een fietsclub? Heb het idee als ik ze zie rijden dat daar alleen maar oudere mannen lid van zijn...Ben zelf 28
Is er een verschil tussen een fietsclub en vereniging? Ik zie regelmatig groepjes renners in een club/verenigingstenue fietsen, maar dit lijken vaak wat oudere mannen (40+). Vraag me af of er ook "jongeren" dit weleens doen/interessant vinden?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:25 schreef Pritt het volgende:
[..]
Wat bedoel je met fietsclub? Een vereniging? Veel van ons zijn lid van verenigingen.
Yep. Ik ben er zelf een. Gemiddelde leeftijd zal inderdaad wel rond de 40 liggen, ben zelf één van de enkele jongeren bij onze club.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:30 schreef huuuuuuuub het volgende:
[..]
Is er een verschil tussen een fietsclub en vereniging? Ik zie regelmatig groepjes renners in een club/verenigingstenue fietsen, maar dit lijken vaak wat oudere mannen (40+). Vraag me af of er ook "jongeren" dit weleens doen/interessant vinden?
Tssssssssssssk, zonder zadel fietsen betekend niet dat je met een stok in je kont fietst... Staan op die pedalen!!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:06 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dan ben je toch juist géén echte kerel...??
Veel leuker om in clubverband te fietsen, ben zelf lid van 2 clubsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:40 schreef huuuuuuuub het volgende:
OK, das goed om te horen. Zal eens op zoek gaan naar een aansprekende vereniging in (omgeving) Rotterdam.
In onderstaande filmpje wordt wel goed uitgelegd wat het voordeel van zo'n zadel kan zijn. Wat is eigenlijk je probleem? Want zo'n zadel is enkel goed om de zenuwen niet af te knellen. Dus niet een oplossing voor elke zadelpijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hij is inderdaad wel duur, maar mocht dit mijn probleem verhelpen dan zou ik er bij gebaat zijn en dan denk ik dat ik maar op de koop toe neem dat het iets minder mooi staat... Ik weet nog niet of ik voor een SMP ga of niet, maar vroeg me gewoon af hoeveel het nut is van de sleuf
. Want stel dat m'n huidige zadel toch de goede breedte blijkt te zijn voor mij, dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik er niet lekker op zit en zal een ander zadel van dezelfde breedte ook weinig uithalen denk ik..
Anders moet je eens rondkijken naar een fietsenmaker die zo'n toestel heeft staan dat de drukpunten meet en op basis daarvan een zadel aanbeveelt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:23 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hij is inderdaad wel duur, maar mocht dit mijn probleem verhelpen dan zou ik er bij gebaat zijn en dan denk ik dat ik maar op de koop toe neem dat het iets minder mooi staat... Ik weet nog niet of ik voor een SMP ga of niet, maar vroeg me gewoon af hoeveel het nut is van de sleuf
. Want stel dat m'n huidige zadel toch de goede breedte blijkt te zijn voor mij, dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik er niet lekker op zit en zal een ander zadel van dezelfde breedte ook weinig uithalen denk ik..
Probleem is, om niet te veel in detail te treden, dat het perineum zeer gaat doen na zo'n 50 km waardoor ik max 75-80 km kan fietsen. De laatste 25 km van zo'n tocht probeer ik in principe gewoon maar vol te houden tot ik thuis ben en eindelijk van mn zadel afkan.. Na een tocht heb ik meestal 2 a 3 dagen nog wat pijn en rode en wat opgezette plekken..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
In onderstaande filmpje wordt wel goed uitgelegd wat het voordeel van zo'n zadel kan zijn. Wat is eigenlijk je probleem? Want zo'n zadel is enkel goed om de zenuwen niet af te knellen. Dus niet een oplossing voor elke zadelpijn.
ben zelf lid van een studenten wielervereniging, best lachenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:40 schreef huuuuuuuub het volgende:
OK, das goed om te horen. Zal eens op zoek gaan naar een aansprekende vereniging in (omgeving) Rotterdam.
Dat idee heb ik ook als ik jouw probleem zo lees. Ik heb een zadel gehad die was gebroken overdwars. Daardoor hadden de zitbotjes geen steun en kreeg ik ook last van de perineum. Nu met een goede ondersteuning is dat over.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Probleem is, om niet te veel in detail te treden, dat het perineum zeer gaat doen na zo'n 50 km waardoor ik max 75-80 km kan fietsen. De laatste 25 km van zo'n tocht probeer ik in principe gewoon maar vol te houden tot ik thuis ben en eindelijk van mn zadel afkan.. Na een tocht heb ik meestal 2 a 3 dagen nog wat pijn en rode en wat opgezette plekken..
Veel verder in detail zal ik hier niet gaan, aangezien sommigen daar niet van gedient zijn...
Persoonlijk heb ik het gevoel dat mijn zadel te smal is, waardoor ik niet op mn zitbotjes rust maar op mn perineum "hang", als je begrijpt wat ik bedoel
edit: Alsof je op je stang gaat zitten en je voeten van de grond tilt, veel plastischer kan ik het niet uitleggen
QFTquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het is op zich best simpel, als j eerder last van je peridinges hebt, dan je zitbotjes, is het fout. Ik heb vorige week 4 dagen achterelkaar van 9 tot 5 in het zadel gezeten, en had alleen soms last van een beetje beurs gevoel bij m'n zitbotjes, omdat m'n hele gewicht daar op rust. De hoek waaronder je zadel zit is ook erg belangrijk! Als je te ver naar voren zit geleund, en daardoor je zitbotjes van het zadel kantelt, en op je perinuem rust...heb je een probleem. Of als je zadel dus TUSSEN je zitbotjes past. Dat is logisch!
Ik denk ook inderdaad dat het laatste het geval is, en mn zadel dus te smal is..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
het is op zich best simpel, als j eerder last van je peridinges hebt, dan je zitbotjes, is het fout. Ik heb vorige week 4 dagen achterelkaar van 9 tot 5 in het zadel gezeten, en had alleen soms last van een beetje beurs gevoel bij m'n zitbotjes, omdat m'n hele gewicht daar op rust. De hoek waaronder je zadel zit is ook erg belangrijk! Als je te ver naar voren zit geleund, en daardoor je zitbotjes van het zadel kantelt, en op je perinuem rust...heb je een probleem. Of als je zadel dus TUSSEN je zitbotjes past. Dat is logisch!
Geen valse bingo toch? Anders moet je een liedje zingenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:44 schreef Yankee het volgende:
En met de woorden: Zadel, perineum en zitbotjes heb ik inmiddels de bingokaart weer vol![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Shit, ik ben betraptquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nope, geen bingo vuige valsspeler! Ik mis nog een woordje!
[ afbeelding ]
Minimaal 45 gemiddeld waarschijnlijk op die tandemquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zij je vergeven, de bezitter van die groene jeweetwel is immers in Engeland aan het fietsen, en al een tijd niet meer online geweest. Ben erg benieuwd naar de heldenverslagen als ie terug is trouwens
Met zo'n tandem ga je minimaal 2 keer zo hard. Je zit er immers met 2 personen op. Ik zeg 2 keer 35 is een mooie 70 km/h gem.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Minimaal 45 gemiddeld waarschijnlijk op die tandem
Wat denk je van het extra voordeel bergaf? Naar boven telt dat niet zo zwaar mee omdat het dynamisch gewicht is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Met zo'n tandem ga je minimaal 2 keer zo hard. Je zit er immers met 2 personen op. Ik zeg 2 keer 35 is een mooie 70 km/h gem.
Deze post maakt de bingo pas echt compleet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, die OP he, staat daar iedereen in die zich ooit heeft laten zien hier?
Ik vind het echt kut om er elke keer langs te moeten scrollen. Kunnen we hem niet kleiner maken?
BING BING BING!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Deze post maakt de bingo pas echt compleet.
Leef je uitquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
Euh, die OP he, staat daar iedereen in die zich ooit heeft laten zien hier?
Ik vind het echt kut om er elke keer langs te moeten scrollen. Kunnen we hem niet kleiner maken?
Ga ik niet zomaar doen. Dan ben iks traks die kutmod die vanalles doet zonder toestemming.quote:
Denk dat dat wel meevalt hoor, het is er topics geleden al een keer over gegaan dat die OP eigenlijk wel korter kon..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga ik niet zomaar doen. Dan ben iks traks die kutmod die vanalles doet zonder toestemming.
Ja maar was te lui om een pm te sturen :pquote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:08 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens, Patroon, moet je die hoeken nog weten?
Of post het hier. Dan doe ik 't morgen op mijn werk even.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar was te lui om een pm te sturen :p
Nee laat maar, bedankt! Ik heb mezelf al gered met een doorzichtig plastic op mijn beeldscherm waarmee ik kan zien of de hoek 90graden is. Ik was opzoek naar een simpel gratis programma waarin ik een filmpje kan afspelen en vanaf bepaalde punten lijnen kan verbinden om de hoek te meten.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 18:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of post het hier. Dan doe ik 't morgen op mijn werk even.
Sowieso...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga ik niet zomaar doen. Dan ben iks traks die kutmod die vanalles doet zonder toestemming.
Dat SMP zadel ziet er wel apart uit. Maar wel in drie breedtes leverbaar en een goede FM heeft van die type gewoon een aantal paszadels op voorraad die je best een weekje mag proberen. En zadel problemen komen niet alleen maar voort uit de breedte van het zadel hoor. Voordeel van dat SMP zadel is wel dat wanneer bergop je benen vollopen en je wilt gaan zitten, je niet met je broek in de zadelpunt blijft hangen.....quote:Hij is inderdaad wel duur, maar mocht dit mijn probleem verhelpen dan zou ik er bij gebaat zijn en dan denk ik dat ik maar op de koop toe neem dat het iets minder mooi staat... Ik weet nog niet of ik voor een SMP ga of niet, maar vroeg me gewoon af hoeveel het nut is van de sleuf
. Want stel dat m'n huidige zadel toch de goede breedte blijkt te zijn voor mij, dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik er niet lekker op zit en zal een ander zadel van dezelfde breedte ook weinig uithalen denk ik..
Dank voor het advies, ben sowieso van plan om bij de FM langs te gaan inderdaad. Even kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Ook ga ik even zelf m'n zitbotjes opmeten om een indicatie te krijgen over m'n huidige zadel. Ik vind die SMP niet bijzonder mooi om te zien zo, maar de kleuren passen toevallig wel bij m'n fiets..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat SMP zadel ziet er wel apart uit. Maar wel in drie breedtes leverbaar en een goede FM heeft van die type gewoon een aantal paszadels op voorraad die je best een weekje mag proberen. En zadel problemen komen niet alleen maar voort uit de breedte van het zadel hoor. Voordeel van dat SMP zadel is wel dat wanneer bergop je benen vollopen en je wilt gaan zitten, je niet met je broek in de zadelpunt blijft hangen.....
Ik zag vandaag bij mijn FM nog iemand met een nieuwe fiets met SMP zadel wegrijden, en het zag er wel bruut uit.
Maar niets zo vervelend als zadel / zit probleempjes. Dus ga naar een goede FM, en betaal dus wat meer dan via een webshop maar dan wordt dat probleem dus ook echt voor je opgelost. Succes!
ff klein dingetje nogquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dank voor het advies, ben sowieso van plan om bij de FM langs te gaan inderdaad. Even kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Ook ga ik even zelf m'n zitbotjes opmeten om een indicatie te krijgen over m'n huidige zadel. Ik vind die SMP niet bijzonder mooi om te zien zo, maar de kleuren passen toevallig wel bij m'n fiets...
Heb je nu nog niet je zitbotjes gevingerd en het zootje opgemeten?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:57 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Dank voor het advies, ben sowieso van plan om bij de FM langs te gaan inderdaad. Even kijken wat zij voor me kunnen betekenen. Ook ga ik even zelf m'n zitbotjes opmeten om een indicatie te krijgen over m'n huidige zadel. Ik vind die SMP niet bijzonder mooi om te zien zo, maar de kleuren passen toevallig wel bij m'n fiets...
Nee, ik heb in principe tijd genoeg maar heb nog niemand gevonden die mn zootje wil opmetenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je nu nog niet je zitbotjes gevingerd en het zootje opgemeten?
Zadel staat volgens mij redelijk recht, maar ik zou het ff kunnen controleren natuurlijkquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:18 schreef dop het volgende:
[..]
ff klein dingetje nog
er zijn veel mensen waar bij niet de breedte van het zadel het probleem is maar de stand van het zadel.
gevolg men schuit teveel naar voren en kom op het smaller deel van het zadel terecht.
ik weet net hoe je rail staat maar mogelijk een klein tikje naar voren zetten en zadel net niet horizontaal, op z,n manier dat je niet vanzelf er afgeleid maar dat je zaakje nog wel de ruimte heeft.
Mijn zadel stond eerst ook te ver naar achteren en mijn zaakje viel in slaap tijdens het fietsen. Ik heb toen het zadel een tikje met de punt naar beneden gezet en mijn zaakje viel niet meer in slaap. Daarna heb ik het zadel iets naar voren gezet (5mm ofzo) en het zadel weer horizontaal (zadelstand horizontaal is beter dan met de punt iets naar beneden omdat er anders meer druk op de schouders komt). Nu valt mijn zaakje bij horizontale stand ook niet meer in slaap. Conclusie: stand van het zadel (naar voren of achteren) is ook belangrijk bij zadelpijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:18 schreef dop het volgende:
[..]
ff klein dingetje nog
er zijn veel mensen waar bij niet de breedte van het zadel het probleem is maar de stand van het zadel.
gevolg men schuit teveel naar voren en kom op het smaller deel van het zadel terecht.
ik weet net hoe je rail staat maar mogelijk een klein tikje naar voren zetten en zadel net niet horizontaal, op z,n manier dat je niet vanzelf er afgeleid maar dat je zaakje nog wel de ruimte heeft.
Ik heb geen last van een slapende zak, maar echt van mn perineum. Daarom dat ik het vooral in de breedte van het zadel zoek en niet in de stand..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn zadel stond eerst ook te ver naar achteren en mijn zaakje viel in slaap tijdens het fietsen. Ik heb toen het zadel een tikje met de punt naar beneden gezet en mijn zaakje viel niet meer in slaap. Daarna heb ik het zadel iets naar voren gezet (5mm ofzo) en het zadel weer horizontaal (zadelstand horizontaal is beter dan met de punt iets naar beneden omdat er anders meer druk op de schouders komt). Nu valt mijn zaakje bij horizontale stand ook niet meer in slaap. Conclusie: stand van het zadel (naar voren of achteren) is ook belangrijk bij zadelpijn.
Hier krijg ik last van mijn perineum vanquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:44 schreef Yankee het volgende:
En met de woorden: Zadel, perineum en zitbotjes heb ik inmiddels de bingokaart weer vol![]()
[ afbeelding ]
Alizee?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:46 schreef dimi_stevens het volgende:
[..]
Hier krijg ik last van mijn perineum van
Gewoon de UI's alleen. Net als in de KSC chat bijvoorbeeldquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:34 schreef No-P het volgende:
Foto's en beschrijvingen eruit? Namen met UI erin?
dat zit behoorlijk kort op elkaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:33 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb geen last van een slapende zak, maar echt van mn perineum. Daarom dat ik het vooral in de breedte van het zadel zoek en niet in de stand..
Hij is licht ja maar ik vind m lelijk dan ga ik voor zwaarder en mooierquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het klinkt misschien mierengeneukt maar je merkt het verschil op je hoofd wel. En ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn helm niet voel als ik hem op heb dus is er voor mij ook geen issue om hem niet op te doen.
Dan is mijn helm helemaal licht dan ik heb een S.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
In de comments ernaast/eronder staat dat hij 222 gram weegt en niet de 189 gram die in de beschrijving staat
Of hij staat je gewoon niet omdat het meer een mannenhelm is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 07:37 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Hij is licht ja maar ik vind m lelijk dan ga ik voor zwaarder en mooier
Picsquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:45 schreef Pritt het volgende:
Nieuwe zwembroek gekocht, misschien een goede motivator om meer te gaan zwemmen tijdens de winter als het fietsen niet meer kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Pics![]()
![]()
Dat gejammer over dat we niet over zadelpijn mogen praten maakt mij flauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er nou intiem aan een perinieum? Het heeft voor mij niets met intiem te maken.
Als iemand zadelpijn (of wat voor pijn) heeft dan probeer ik diegene graag te helpen, ik heb geen intieme gevoelens daarbij. Dat jij dat wel hebt zegt meer over jouw geest.
Maar ik kan 't mis hebben...
Ok, dan mogen we tijdens de volgende meet allemaal met het puntje van onze tong aan jouw perineum zitten begrijp ik?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat gejammer over dat we niet over zadelpijn mogen praten maakt mij flauw
Wat is er nou intiem aan een perinieum? Het heeft voor mij niets met intiem te maken.
Moet dat, zo op de lege maag..?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ok, dan mogen we tijdens de volgende meet allemaal met het puntje van onze tong aan jouw perineum zitten begrijp ik?
Of je zadel staat zo laag dat je maar net boven je achterwiel zit, of die shirts zuigen inderdaad.. Dat is wel heel dramatisch hoor.. Jij blij dat je er geen 100 pond voor hebt betaald..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:39 schreef eentwee het volgende:
Mijn nieuwe 'soignee' 'pro-fit' shirts Nalini Guava zijn trouwens miskopen. Van 100 voor 30 pond en nog een miskoop. 100 pond?! En niet eens omdat ze te 'pro' zijn voor mijn postuur. Het shirt is flinterdun dus alleen geschikt voor warm weer. De zakjes zijn heel klein. Dat leek een probleem maar de oplossing diende zich ook vanzelf aan toen ik m'n telefoon erin propte: het shirt is zo elastisch dat je überhaupt niks mee kan nemenHangt gelijk op m'n achterwiel. Wie verzint nou zoiets
Als jullie het zo kunnen als mijn vriendin dan is dat natuurlijk geen probleemquote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ok, dan mogen we tijdens de volgende meet allemaal met het puntje van onze tong aan jouw perineum zitten begrijp ik?
Mwah blij.. 30 pond is ongeveer de max wat ik voor een shirt met korte mouwen betaal. Daarvoor kun je in de uitverkoop ook A-merken kopen. Aangezien zulke shirts voor de zomer zijn hoeven ze bijna niks te kunnen wat voor andere kledingstukken wel belangrijk is. Alleen leuk uitzien (dus ook niet flubberen), lichaam droog houden en voldoende (grote) zakken om veel vreten in te doen voor lange tochten want dat is wat je doet bij mooi weer. Kan nu dus aan worden toegevoegd: stevig genoeg zijn om veel vreten in te doen voor lange tochten want dat is wat je doet bij mooi weerquote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Of je zadel staat zo laag dat je maar net boven je achterwiel zit, of die shirts zuigen inderdaad.. Dat is wel heel dramatisch hoor.. Jij blij dat je er geen 100 pond voor hebt betaald... Retour sturen kan zeker niet?
Ja, ik snap je punt.. Het blijft 30 pond inderdaad, maar het is toch beter als een miskoop van 100 pond. Wel balen dat je ze niet meer terug kunt sturen, misschien via marktplaats verkopen ofzo..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:09 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mwah blij.. 30 pond is ongeveer de max wat ik voor een shirt met korte mouwen betaal. Daarvoor kun je in de uitverkoop ook A-merken kopen. Aangezien zulke shirts voor de zomer zijn hoeven ze bijna niks te kunnen wat voor andere kledingstukken wel belangrijk is. Alleen leuk uitzien (dus ook niet flubberen), lichaam droog houden en voldoende (grote) zakken om veel vreten in te doen voor lange tochten want dat is wat je doet bij mooi weer. Kan nu dus aan worden toegevoegd: stevig genoeg zijn om veel vreten in te doen voor lange tochten want dat is wat je doet bij mooi weerNu weet ik dus ook wat ze met pro fit bedoelen: alleen geschikt als je een volgauto bij je hebt die je eten aan geeft en naar huis brengt als je in de goot gevallen bent en je fiets kapot is
Kleding voor koudere dagen moet warm zijn, goed aansluiten bij de nek, wind tegen houden, leuk uitzien, lang genoeg zijn bij de mouwen, zweet goed doorlaten, liefst een beetje reflectiemateriaal erop. Dat mag wat meer kosten. Retour sturen kan denk ik niet meer, is niet meer binnen x dagen.
@mensen met vieze praatjes: stop eens met die vieze praatjes
ja maar ik mag op m'n werk niet fietsen, wat moet ik dan????quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:09 schreef eentwee het volgende:
@mensen met vieze praatjes: stop eens met die vieze praatjes
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
ja maar ik mag op m'n werk niet fietsen, wat moet ik dan????
Hij staat wel maar ik vind het design gewoon niet mooiquote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Of hij staat je gewoon niet omdat het meer een mannenhelm is.
Ze komen praktisch langs mn huis zondag. Grote stukken van de Vreeswijk-fietsmeetquote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, als het weer zondag meezit ga ik misschien wel in Utrecht kijken, of naar langs het parcours fietsen.
Mooi rondje was datquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ze komen praktisch langs mn huis zondag. Grote stukken van de Vreeswijk-fietsmeet
vet, lijkt me cool als mijn conditie weer een beetje op peil isquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi rondje was dat
Ik zit zo eens wat te denken. Mijn ouders hebben een vakantiehuisje in Limburg wat vanaf nu praktisch altijd beschikbaar is. Is hier animo om daar een weekendje te crashen en 2 daagjes Zuid Limburg onveilig te maken? Ultra meeting zeg maar. Ik zat dan te denken aan eind september. Mooie afsluiting van het jaar.
Zoiets Captain?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Klinkt top...maar dan hoop ik dat er ook andere niet-klim kundigen komen. Geen zin dat julie de hele tijd op mij moeten wachten, dan spreek ik liever af dat ik een ingekort rondje doe, zodat we wel ongeveer samen kunnen eten/bieren 's avonds.
Klinkrt wel als een mooie gelegenheid om een super burger te knutselen bijvoorbeeld. (vleeschijf ter groote van een turks brood enzo) Een stel fietsers krijgt die wel op, normaal maak je zoiets nooit...
Ja, deze is wel extreem inderdaad.. Maar moest er ineens aan denken toen je over mega-hamburger begonquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Al ga ik geen pizza's gebruiken, het moet wel gezond blijven, gewoon turkse broden, gehakt, uitje, augurk etc.
Klopt ja, samen met een vriend&collega. We hebben in ons bedrijfsblad (waar we toevallig ook allebei wel eens wat voor schreven) dat recept een keer gemaaktquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iets in die richting...gripper heeft al eens een keer zo'n projectje gedaan volgens mij. Klonk wel leuk, en na een tocht door Limburg komt dat vast wel op!
Klinkt erg goed! Daar heb ik zeker belangstelling voor!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi rondje was dat
Ik zit zo eens wat te denken. Mijn ouders hebben een vakantiehuisje in Limburg wat vanaf nu praktisch altijd beschikbaar is. Is hier animo om daar een weekendje te crashen en 2 daagjes Zuid Limburg onveilig te maken? Ultra meeting zeg maar. Ik zat dan te denken aan eind september. Mooie afsluiting van het jaar.
Lijkt me niet duur....quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Uitverkoop bij Canyon in aanloop naar het nieuwe seizoen. Staan wel mooie dingen tussen..
[ afbeelding ]
Met Campa Record en Mavic Ksyrium Elite wielen voor 1.999 ¤
Canyon maakt goede frames hoor. Heb ik nog nooit wat negatiefs over gelezen. 't is alleen geen carbon.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Lijkt me niet duur....
Het frame zal geen topframe zijn lijkt me gezien de prijs. Heb even gekeken maar er zitten prima spullen op dus waar die prijs vandaan komt.
Kenners hier, matig frame of?
Zeker niet duur. Een Campa Record groep kost bij Hopmans al 1235 euro. De wielen kosten volgens mij 350 euro. Het frame is zeker niet slecht en Canyon komt altijd goed uit de testen. Frame is wel van 2009 en maar in 1 maat leverbaar (58) ze moeten er dus gewoon vanaf.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:10 schreef jackson het volgende:
[..]
Lijkt me niet duur....
Het frame zal geen topframe zijn lijkt me gezien de prijs. Heb even gekeken maar er zitten prima spullen op dus waar die prijs vandaan komt.
Kenners hier, matig frame of?
Waarom? Ze maken ook alu frames net over de 7 kilo. Fietsen van de profs moeten ze met lood zwaarder maken omdat ze anders onder de limiet van 6.8 kilo komen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:19 schreef jackson het volgende:
Volgens mij zijn ze sowieso een beetje de weg kwijt daar bij Canyon, ze claimen dat deze fiets 6,9 kilo weegt: http://www.canyon.com/_nl/outlet/artikel.html?o=AS1002327
Lijkt me sterk
ff een ritje naar Heerlen; ga ik binnenkort ook doen ondanks dat ik geen nieuwe fiets nodig hebquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:23 schreef Patroon het volgende:
Ik denk dat mijn volgende fiets ook een Canyon gaat worden. Je kan ze alleen online bestellen dus wil ik eerst graag weten welke maten perfect voor mij zijn.
Cool, kan dat? Fiets kopen is in een winkel vele malen leuker dan online!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
ff een ritje naar Heerlen; ga ik binnenkort ook doen ondanks dat ik geen nieuwe fiets nodig heb![]()
Voor 20 euro een rondje met gps navigatie door de Limburgse Heuvels op eens een andere fiets dan normaal lijkt me al leuk zat
Ik rij zelf met behoorlijk prijzige spullen rond en kom op een gewicht van 7,8KG. Dit met carbon-frame en behoorlijk lichte onderdelen op zadel na. Heb er kostbare wielen in staan die weinig wegen met recordgroep.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom? Ze maken ook alu frames net over de 7 kilo. Fietsen van de profs moeten ze met lood zwaarder maken omdat ze anders onder de limiet van 6.8 kilo komen.
Jouw fiets is, volgens mij, ook al de jongste niet meer. Ontwikkeling gaat gewoon erg hard.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:28 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik rij zelf met behoorlijk prijzige spullen rond en kom op een gewicht van 7,8KG. Dit met carbon-frame en behoorlijk lichte onderdelen op zadel na. Heb er kostbare wielen in staan die weinig wegen met recordgroep.
Zelf ben ik geen die-hard kenner maar ik verbaas me altijd over gewichten waar mensen over spreken. Zeker als je de fiets of onderdelen op de weegschaal legt blijkt er nogal eens wat aan te mankeren leert mijn korte ervaring.
http://www.canyon.com/_nl/testcenter_heerlen/zo_werkt_het.htmlquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool, kan dat? Fiets kopen is in een winkel vele malen leuker dan online!
Ook weer waar dat mijn fiets de jongste niet meer is... Jaartje of 4 is het frame inderdaad (ongebruikt voordat ik hem kreeg) maar de nieuwwaarde van het frame is wel ruim 3K en licht. Dat in combi met mijn andere onderdelen blijf ik me dit soort gewichten afvragen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jouw fiets is, volgens mij, ook al de jongste niet meer. Ontwikkeling gaat gewoon erg hard.
Gewicht is trouwens zonder pedalen, maat 57.
Hmja, ik kan me wel voorstellen idd dat het design niet iedereen aanspreekt. Ik hou juist wel van lekker strak, niet teveel lichtblauwe zuurstokkleurtjes e.d.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:33 schreef Blik het volgende:
ben alleen niet zo te spreken van het design van Canyon, beetje saai
Het frame wat jij niet liet zien is ook het absolute topmodel van Canyon héquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Ook weer waar dat mijn fiets de jongste niet meer is... Jaartje of 4 is het frame inderdaad (ongebruikt voordat ik hem kreeg) maar de nieuwwaarde van het frame is wel ruim 3K en licht. Dat in combi met mijn andere onderdelen blijf ik me dit soort gewichten afvragen.
Niet dat ik je commentaar in twijfel trek, het zal kloppen.
Profs rijden op wat andere spullen dus dat is een matig argument. Een fiets van 10k met dit ding vergelijken kan natuurlijk niet. Valt me op dat als je echt licht wilt rijden het erg duur is: super record / dure wielen / etc. Mijn stuur is uit één stuk carbon en kost 650 euro geloof ik... En zie nu ineens fietsen voorbij komen die de helft kosten en één kilo lichter zijn. Van een merk wat nogal nietszeggend is in mijn ogen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom? Ze maken ook alu frames net over de 7 kilo. Fietsen van de profs moeten ze met lood zwaarder maken omdat ze anders onder de limiet van 6.8 kilo komen.
Tering dat is nog eens service. Daar ga ik een keer gretig gebruik van maken als ik een nieuwe fiets wil kopen. Die 20 euro teruggave geldt toch ook wel als je alleen een frame koopt? En anders heb ik die 20 euro er graag voor over om de maat te testen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://www.canyon.com/_nl/testcenter_heerlen/zo_werkt_het.html
Ik hou er ook wel van, voor mij niet teveel poespas op het frame. Zoals mijn Koga Team edition 2008 is kan nog net, 3 kleuren (blauw/wit en een beetje rood) en alleen strakke lijnen. Liever heb ik alleen een fiets met 2 kleuren (wit/zwart) en zo strak mogelijk. Helemaal zwart vind ik wel wat te saai eigenlijk. Wit vind ik altijd heel mooi op een fiets.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmja, ik kan me wel voorstellen idd dat het design niet iedereen aanspreekt. Ik hou juist wel van lekker strak, niet teveel lichtblauwe zuurstokkleurtjes e.d.
Nietzeggend? Canyon komt al jaren erg goed uit de testen van diverse fietsbladen. Zeker niet zomaar een merk maar een merk dat zich heeft bewezen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef jackson het volgende:
[..]
Profs rijden op wat andere spullen dus dat is een matig argument. Een fiets van 10k met dit ding vergelijken kan natuurlijk niet. Valt me op dat als je echt licht wilt rijden het erg duur is: super record / dure wielen / etc. Mijn stuur is uit één stuk carbon en kost 650 euro geloof ik... En zie nu ineens fietsen voorbij komen die de helft kosten en één kilo lichter zijn. Van een merk wat nogal nietszeggend is in mijn ogen.
Bijzonder, that's all.
Ik betwijfel of er lichtere wielen in de Canyon staan, dat betwijfel ik zeer.... Als ik zie wat mijn zwager moet doen om zijn fiets op 6,7KG te krijgen, dat is echt leip gewoon. Zal Canyon voor 4K een fietsie maken wat 6,9KG weegt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het frame wat jij niet liet zien is ook het absolute topmodel van Canyon hé![]()
En 4 jaar langer lichter en minder carbon, alle onderdelen lichter, lichtere wielen. Gewicht gaat dan toch weer aardig wat omlaag.
De Canyon's van de Lotto Ploeg zouden zelfs zwaarder zijn als de consumenten versie. Dit omdat ze toch minimaal 6.8 kilo moeten wegen, voor de stevigheid extra carbon lagen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:39 schreef jackson het volgende:
[..]
Profs rijden op wat andere spullen dus dat is een matig argument. Een fiets van 10k met dit ding vergelijken kan natuurlijk niet. Valt me op dat als je echt licht wilt rijden het erg duur is: super record / dure wielen / etc. Mijn stuur is uit één stuk carbon en kost 650 euro geloof ik... En zie nu ineens fietsen voorbij komen die de helft kosten en één kilo lichter zijn. Van een merk wat nogal nietszeggend is in mijn ogen.
Bijzonder, that's all.
Hij fietst al 4 jaar trots op zijn lichte fietsje en heeft zijn ogen gesloten voor de ontwikkelingen. Lichter dan hij had kan toch niet..nou de ontwikkelingen hebben zeker niet 4 jaar stil gestaanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De Canyon's van de Lotto Ploeg zouden zelfs zwaarder zijn als de consumenten versie. Dit omdat ze toch minimaal 6.8 kilo moeten wegen, voor de stevigheid extra carbon lagen.
En als Canyon nogal nietszeggend is dan heb je de ontwikkelingen van de afgelopen jaren toch niet echt op de voet gevolgd![]()
Ter vergelijking, het op dit moment top model van Colnago is nog lichter als die 6.9..
Budgetten zijn er dan ook voor om nét te overschrijdenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:43 schreef Blik het volgende:
Ik word altijd zo hebberig van fietsen online kijken. Heb een budget in gedachten van maximaal 1500 euro. Maar als je dan online gaat kijken zie je zoveel mooi spul voorbij komen wat dan weer meer kost...
Jaja, dat weten nu welquote:
Inderdaad gewoon denken, ach beter 500 euro erbij dan spijt krijgen. En dan denk je 2 weken later weer, ach is maar 500 euro. En zo kom je op een fiets van 2500 euroquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Budgetten zijn er dan ook voor om nét te overschrijden
Het klopt dat het steeds duurder wordt hoor:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:42 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er lichtere wielen in de Canyon staan, dat betwijfel ik zeer.... Als ik zie wat mijn zwager moet doen om zijn fiets op 6,7KG te krijgen, dat is echt leip gewoon. Zal Canyon voor 4K een fietsie maken wat 6,9KG weegt.
Wat een volk heb je hier ook heh.... Ik rij overigens nog geen vier jaar op mijn huidige fiets.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij fietst al 4 jaar trots op zijn lichte fietsje en heeft zijn ogen gesloten voor de ontwikkelingen. Lichter dan hij had kan toch niet..nou de ontwikkelingen hebben zeker niet 4 jaar stil gestaan
Mooi fietsjequote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het klopt dat het steeds duurder wordt hoor:
http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=2126
3k extra voor 400g..
Niks mooier dan op een goedkope fiets een patser op een veel te dure fiets voorbijrijdenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Wat een volk heb je hier ook heh.... Ik rij overigens nog geen vier jaar op mijn huidige fiets.
Mijn vraag is beantwoord, waarvoor dank allen. Overigens kan ik prima tegen andere merken en zaken die beter zijn dan wat ik zelf rij...
Dat vind ik zulke bullshitquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Niks mooier dan op een goedkope fiets een patser op een veel te dure fiets voorbijrijden
Kan makkelijk. Zeker als het een kleine maat is en de pedalen (250g?) nog niet meetellen. De profs rijden ook op dit soort fietsen, echt niet extreem fancy en gewoon voor iedere boerenlul te koop.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:42 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er lichtere wielen in de Canyon staan, dat betwijfel ik zeer.... Als ik zie wat mijn zwager moet doen om zijn fiets op 6,7KG te krijgen, dat is echt leip gewoon. Zal Canyon voor 4K een fietsie maken wat 6,9KG weegt.
Vet dan is dat frame nog maar 1699 voor me. Ga me einde van dit jaar inschrijven bij een club hier in de buurt.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Cool, eerst nog even lid worden van een vereniging patroon:
http://www.canyon.com/_en/service/sponsoring.html
Daar zou ik met mijn gewicht niet eens op durven fietsen..quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Voor 45k kun je een fiets kopen van 2.7 kilo trouwens:
http://dvice.com/archives/2010/09/worlds-lightest.php
Dus zo bijzonder is het allemaal niet idd.
ja, lol. Moeten alleen ook nog nieuwe schoenen, pedalen, helm, handschoentjes bij. Dan zit ik zo op 2500... En dat wordt echt iets teveel van het goedequote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:44 schreef cafca het volgende:
[..]
Budgetten zijn er dan ook voor om nét te overschrijden
Heeft Campa Record tegenwoordig weer alu ergopowers en een alu derailleur?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Uitverkoop bij Canyon in aanloop naar het nieuwe seizoen. Staan wel mooie dingen tussen..
[ afbeelding ]
Met Campa Record en Mavic Ksyrium Elite wielen voor 1.999 ¤
Held.quote:
Zoals ik al eerder zei gaat het om een 2009 fiets.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Heeft Campa Record tegenwoordig weer alu ergopowers en een alu derailleur?![]()
Het gaat wel hard naar beneden met dat gewicht tegenwoordig. b.v bij de SRAM Red groep wisten ze er toch even 147 gram af te schaven, en dat alleen op de cranks hé, en dat voor dezelfde prijs als die van 2010. En als je nu een set wielen van kaal 1550 gram rijdt, kun je al gauw 120 gram besparen. Geintegreerd carbon stuur bespaart zomaar 150 gram en een paar Dura Ace PD 7900 pedalen t.o.v. van Ultegra is ook gauw 100 gram.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:42 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik betwijfel of er lichtere wielen in de Canyon staan, dat betwijfel ik zeer.... Als ik zie wat mijn zwager moet doen om zijn fiets op 6,7KG te krijgen, dat is echt leip gewoon. Zal Canyon voor 4K een fietsie maken wat 6,9KG weegt.
Bij haar weet ik wel wat er met mijn eenheidsworst gaat gebeuren.quote:
Held, 88.5 uur met 2.45u slaapquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben klaar met PBP. 88 en een half uur erover gedaan. Daarmee uitgereden. Plat ben ik wel, heb maar 2u45 geslapen totaal. Helaas is er een amerikaan verongelukt tijdens PBP, tijdens een harde onweersbui op de verkeerde weghelft terechtgekomen en tegen een vrachtwagen gebotst.
Favoriete cadans van Gesinkquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:48 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Held.
Alleen 104 vat ik niet
Holy hell. 3.5 dagen non stop fietsen!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben klaar met PBP. 88 en een half uur erover gedaan. Daarmee uitgereden. Plat ben ik wel, heb maar 2u45 geslapen totaal. Helaas is er een amerikaan verongelukt tijdens PBP, tijdens een harde onweersbui op de verkeerde weghelft terechtgekomen en tegen een vrachtwagen gebotst.
Ahjah, verdomd! Dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
Favoriete cadans van GesinkHad ook 'cadans' kunnen zijn maar ik vond dit leuker
En in 2009 waren die Campa Record Ergopowers nog niet van Carbon? Laat je niets wijsmaken. Zoals ik het kan zien op die foto, is hooguit het crankstel Campa Record, en de rest lijkt wel op Campa Athena. En een Record crackstel alleen biedt helemaal geen voordeel bahalve een paar gram gewichtsverschil. Beetje zoals de verkooptaktiek bij mountainbikes, XTR uitgevoerd. Ja alleen de achter derailleur dan..... En als het een goedkoop frame is, reken dan maar op een gewicht van 8 kg + en dat zonder pedalen.quote:Zoals ik al eerder zei gaat het om een 2009 fiets.
100 euro+ hoeft denk ik niet speciaal. Belangrijker is dat je iig niet de allergoedkoopste neemt. Gewoon een goed middenmodel ipv high end is niet speciaal nodig denk ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:29 schreef buzz1291 het volgende:
Gewoon iets van 100 euro plus passen en kijken of er geen drukpunten te voelen zijn. Voor die prijs weet je zeker dat je een helm koopt met voldoende airflow. Zo kan ik helaas geen Giro helm op vanwege de drukpunten. En daar heb ik met een Bell of BBB helm helemaal geen last van. Ieder merk heeft toch een iets ander schaal model, en niet ieder hoofd is gelijk.
Rondje van 100.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:17 schreef Yankee het volgende:
Was nog prima weer net, alleen een beetje benauwd. Even rondje van 80 km gedaan
Lijkt me een leuk plan. Woon zelf in Z-L, dus ik hoef geen slaapplek. Maar een keer kijken hoe jullie fietsen lijkt me top.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Mooi rondje was dat
Ik zit zo eens wat te denken. Mijn ouders hebben een vakantiehuisje in Limburg wat vanaf nu praktisch altijd beschikbaar is. Is hier animo om daar een weekendje te crashen en 2 daagjes Zuid Limburg onveilig te maken? Ultra meeting zeg maar. Ik zat dan te denken aan eind september. Mooie afsluiting van het jaar.
Alsof iemand die 140 van jou geloofdquote:
Alleen ik blijkbaarquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof iemand die 140 van jou geloofd
Zo! Ben blij als ik 37 langere tijd kan volhoudenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:37 schreef Yankee het volgende:
Net even mijn gemiddelde bekeken: 37 km p/u en dat terwijl ik dit keer de remblokjes tegen de velg had gemonteerd om eens even goed zwaar te kunnen trainen
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sorry, maar het gaat dus wel lekker op zo'n elektrische bejaardenfiets?
Ik zou me ook doodschamen, maar goed laat ik eens aardig doen tegen Freddehquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
4 uur fietsen, 100 km? Das langzaam man.
Okselachtig! <- heb je er vast eentje voor de Bingoquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:11 schreef SuperWeber het volgende:
100 km in 4 uur is nog altijd een nette 25 km/h leuk tourtempo.
Volgens mij heeft Freddeh best veel aan zijn hoofd op het moment, dus ik heb respect dat hij op zijn fiets is gestapt.
Vandaag heb ik even een intervaltraininkje gedaan met de ijsvereniging. Gelukkig was er nu wel iemand die tenminste ook een beetje tempo fietst. Dus ik heb de training met hem uitgevoerd.
Gemiddelde van 68+ km/h here I come!!
Op de website staat erbij dat de foto afwijkt van de specs en dat je op de specs af moet gaan. Is gewoon een 100% record fiets.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 20:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En in 2009 waren die Campa Record Ergopowers nog niet van Carbon? Laat je niets wijsmaken. Zoals ik het kan zien op die foto, is hooguit het crankstel Campa Record, en de rest lijkt wel op Campa Athena. En een Record crackstel alleen biedt helemaal geen voordeel bahalve een paar gram gewichtsverschil. Beetje zoals de verkooptaktiek bij mountainbikes, XTR uitgevoerd. Ja alleen de achter derailleur dan..... En als het een goedkoop frame is, reken dan maar op een gewicht van 8 kg + en dat zonder pedalen.
Wat zoek je precies? Een oude stalen ros of een wat nieuwer type? Wat is ongeveer je budget?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, 2dehands fiets kopen. Waar moet ik op letten? Ik vind het zonde om nu weer veel geld uit te gaan geven aan een nieuwe fiets, maar ik wil ook wel weer een leuk dingetje hebben. Waar ik geen spijt van krijg.
Suggesties?
Een leuk uitziende fiets. Staal, alu, carbon, het maakt me niet uit. Belangrijker is dat hij lekker soepel moet rijden. Goede versnellingen. Als dat voor rond de 500 euro zou kunnen ben ik blij. Eventueel kan er bij, maar ik heb nog meer geldverslindende hobby's.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:55 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Wat zoek je precies? Een oude stalen ros of een wat nieuwer type? Wat is ongeveer je budget?
Voor 500 euro moet je wel een redelijke, wat nieuwere fiets kunnen vinden met alu frame en shimano tiagra/105 of iets dergelijksquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een leuk uitziende fiets. Staal, alu, carbon, het maakt me niet uit. Belangrijker is dat hij lekker soepel moet rijden. Goede versnellingen. Als dat voor rond de 500 euro zou kunnen ben ik blij. Eventueel kan er bij, maar ik heb nog meer geldverslindende hobby's.
Nadeel is, is dat ik er totaal geen kijk op heb.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:58 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Voor 500 euro moet je wel een redelijke, wat nieuwere fiets kunnen vinden met alu frame en shimano tiagra/105 of iets dergelijks. Denk dat je gewoon eens op marktplaats rond moet kijken, de tourkoorts is nu behoorlijk afgezakt denk ik dus de prijzen zullen ook wel weer gedaald zijn..
.
Waarom dat? Je kan gewoon rondkijken op marktplaats en dan hier wat links neerknallen voor advies, er is altijd wel iemand die er zinnig commentaar op kan gevenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nadeel is, is dat ik er totaal geen kijk op heb.
Maar ik ga marktplaats wel eens af. Ben alleen huiverig om een carbon voorvork te kopen via MP
Bang voor scheurvorming in het carbon. Ik heb zelf een kano van carbon (2 eigenlijk), en 2 carbon peddels. Als daar wat mee is (vooral de 1 van de 2 kano's), kan ik het zelf repareren. Met een carbon voorvork kan ik dat niet.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waarom dat? Je kan gewoon rondkijken op marktplaats en dan hier wat links neerknallen voor advies, er is altijd wel iemand die er zinnig commentaar op kan geven.
Gast, regel het nou gewoon een keer! Straks heb je het nog niet geregeld als ik onder de 90 zit!quote:Op donderdag 25 augustus 2011 23:28 schreef Narcotical het volgende:
Kom er net via veel gezoek op internet achter dat de FM waar ik altijd kom waarschijnlijk ook een meting van de zitbotjes doet. Dat is fijn, want ik wilde daar toch al gaan kijken naar wat voor collectie zadels ze hebben liggen en of ik die 1 of 2 weekjes kan testen.
Gefeliciteerd! Gek dat je er bent met 1200 km fietsen en dan 2u45 slapen in een greppel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben klaar met PBP. 88 en een half uur erover gedaan. Daarmee uitgereden. Plat ben ik wel, heb maar 2u45 geslapen totaal.
Ik regel het binnen een week Fredquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 07:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Gast, regel het nou gewoon een keer! Straks heb je het nog niet geregeld als ik onder de 90 zit!
Als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 05:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bang voor scheurvorming in het carbon. Ik heb zelf een kano van carbon (2 eigenlijk), en 2 carbon peddels. Als daar wat mee is (vooral de 1 van de 2 kano's), kan ik het zelf repareren. Met een carbon voorvork kan ik dat niet.
Komt dat vaak voor? Gebroken voorvorken van carbon?
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 05:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt dat vaak voor? Gebroken voorvorken van carbon?
Ik doe het je nog steeds niet na, veel succesquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:59 schreef Eirick het volgende:
Spullen gepakt om richting Luxemburg te gaan.
Morgen Diekirch-Valkenswaard rijden.
Wel iets minder impressive dan PBP though
Best wel vaak. Ik neem naast mijn reserve binnenband ook altijd een reserve voorvork meequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 05:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bang voor scheurvorming in het carbon. Ik heb zelf een kano van carbon (2 eigenlijk), en 2 carbon peddels. Als daar wat mee is (vooral de 1 van de 2 kano's), kan ik het zelf repareren. Met een carbon voorvork kan ik dat niet.
Komt dat vaak voor? Gebroken voorvorken van carbon?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Best wel vaak. Ik neem naast mijn reserve binnenband ook altijd een reserve voorvork mee
Gewoon handig om mee te nemen inderdaad... Het staat ook tof en iedereen vraagt er naar, echt een aanraderquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Best wel vaak. Ik neem naast mijn reserve binnenband ook altijd een reserve voorvork mee
In je achterzakken neem ik aan? Een zadeltasje kan namelijk echt nietquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Best wel vaak. Ik neem naast mijn reserve binnenband ook altijd een reserve voorvork mee
Als mijn voorvork het begeeft rij ik gewoon op 't achterwiel naar huisquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:30 schreef SuperWeber het volgende:
Tsssssssssk, ik neem altijd gewoon een potje voorvorkfix mee. Smeer je erop en dan kun je gewoon verder fietsen. Dan vervang ik thuis die vork wel weer
Goed dat je het zegt, ik moet mijn kapotte voorvork nog plakken.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:30 schreef SuperWeber het volgende:
Tsssssssssk, ik neem altijd gewoon een potje voorvorkfix mee. Smeer je erop en dan kun je gewoon verder fietsen. Dan vervang ik thuis die vork wel weer
Mooi dingetje, mis alleen de kleine kleuraccentjes.. Dit vind ik toch net iets té zwartquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog 1 x Canyon: 2012 model Ultimate AL
[ afbeelding ]
En dan met Ultegra DI2![]()
Wit of rood zadel + stuurlint zouden ook wel netjes staan imo; zeker als je dan ook nog een wielset erin steekt met wat rode accenten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Mooi dingetje, mis alleen de kleine kleuraccentjes.. Dit vind ik toch net iets té zwart
Lelijke lasnadenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog 1 x Canyon: 2012 model Ultimate AL
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan met Ultegra DI2![]()
Jajaja, ik denk dat we nu allemaal wel weten dat jij met allemaal Campa fanboys fietst bij je cluppie en dat je absoluut geen Shi(t)mano meer wilt op je volgende fiets...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Lelijke lasnaden![]()
En geen Ultegra DI2 voor mij... doe mij maar SRAM Force (of Red).
ik ook.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:48 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Mooi dingetje, mis alleen de kleine kleuraccentjes.. Dit vind ik toch net iets té zwart
Komt ook met SRAM.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:50 schreef Marurk het volgende:
[..]
Lelijke lasnaden![]()
En geen Ultegra DI2 voor mij... doe mij maar SRAM Force (of Red).
Wat is er mooi aan lasnaden? Van die lelijke dikke ribbels op je fietsquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Komt ook met SRAM.
Lasnaden zijn juist mooi!
Is trouwens ook altijd een witte versie. Die vond ik eerst ook mooier. Maar hoe langer ik die zwarte zie hoe toffer ik em ga vinden![]()
Is ook niet mooi, maar jij doet net of elke Canyon van die lasnaden heeft. Kijk eens naar die foto's hier boven je.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is er mooi aan lasnaden? Van die lelijke dikke ribbels op je fiets
Ik hou er wel van als een fiets een beetje "rauw" is..Dat je kan zien dat er aan gewerkt is. Het hoeft niet allemaal glad en geliktquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:54 schreef Yankee het volgende:
[..]
Wat is er mooi aan lasnaden? Van die lelijke dikke ribbels op je fiets
'Jij doet net of elke Canyon'.....waar haal je die onzin vandaan. Die reactie ging over die door fiets die door Knut geplaatst is. Misschien moet je zelf dus eens wat beter oplettenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is ook niet mooi, maar jij doet net of elke Canyon van die lasnaden heeft. Kijk eens naar die foto's hier boven je.
Jij vindt alle Canyons bij voorbaat eenheidsworstenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:59 schreef Yankee het volgende:
[..]
'Jij doet net of elke Canyon'.....waar haal je die onzin vandaan. Die reactie ging over die door fiets die door Knut geplaatst is. Misschien moet je zelf dus eens wat beter opletten
Misschien zag ie dat je shitmano op je fiets had.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:02 schreef Marurk het volgende:
Wat ik trouwens toch heb meegemaakt gisteren... Kwam een lompe boer vanuit het niets zomaar vanaf een onverharde zijweg een voorrangsweg opgereden om te keren. Ik natuurlijk vol in de remmen (zat op de voorrangsweg) en uit schrik roep ik naar 'm dat ie wel even had mogen uitkijken en wachten totdat de weg vrij was. Meneer pikt dat natuurlijk niet van een wielrenner, zet 'm in z'n eerste versnelling en doet een poging mij bewust van m'n fiets te rijden...![]()
Het had niet veel gescheeld of ik had op het asfalt gelegen...
Ik snap dat gewoon niet... Dat je boos of gefrustreerd bent op een andere weggebruiker, dat is nog tot daaraantoe. Maar dat je iemand opzettelijk wilt aanrijden... sorry hoor.Had ook niet willen weten wat er was gebeurd als zijn poging tot aanrijding wel was geslaagd.
Kenteken noteren en melding maken bij de plaatselijke veldwachter.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:02 schreef Marurk het volgende:
Wat ik trouwens toch heb meegemaakt gisteren... Kwam een lompe boer vanuit het niets zomaar vanaf een onverharde zijweg een voorrangsweg opgereden om te keren. Ik natuurlijk vol in de remmen (zat op de voorrangsweg) en uit schrik roep ik naar 'm dat ie wel even had mogen uitkijken en wachten totdat de weg vrij was. Meneer pikt dat natuurlijk niet van een wielrenner, zet 'm in z'n eerste versnelling en doet een poging mij bewust van m'n fiets te rijden...![]()
Het had niet veel gescheeld of ik had op het asfalt gelegen...
Ik snap dat gewoon niet... Dat je boos of gefrustreerd bent op een andere weggebruiker, dat is nog tot daaraantoe. Maar dat je iemand opzettelijk wilt aanrijden... sorry hoor.Had ook niet willen weten wat er was gebeurd als zijn poging tot aanrijding wel was geslaagd.
Dit is dan wel weer bloedgeil!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
ik ook.
Doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je ook geen lelijke lasnaden
Die zwart groene van gisteren vind ik wel mooi, maar verder heb je gelijk het blijft natuurlijk Duitse degelijkheidquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jij vindt alle Canyons bij voorbaat eenheidsworsten
Kenteken noteren idd en aangifte doen, met een beetje geluk (en eventuele getuigen) kan die brommen voor poging tot doodslag oid. Wel belachelijk hoor, dat soort mensen..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:02 schreef Marurk het volgende:
Wat ik trouwens toch heb meegemaakt gisteren... Kwam een lompe boer vanuit het niets zomaar vanaf een onverharde zijweg een voorrangsweg opgereden om te keren. Ik natuurlijk vol in de remmen (zat op de voorrangsweg) en uit schrik roep ik naar 'm dat ie wel even had mogen uitkijken en wachten totdat de weg vrij was. Meneer pikt dat natuurlijk niet van een wielrenner, zet 'm in z'n eerste versnelling en doet een poging mij bewust van m'n fiets te rijden...![]()
Het had niet veel gescheeld of ik had op het asfalt gelegen...
Ik snap dat gewoon niet... Dat je boos of gefrustreerd bent op een andere weggebruiker, dat is nog tot daaraantoe. Maar dat je iemand opzettelijk wilt aanrijden... sorry hoor.Had ook niet willen weten wat er was gebeurd als zijn poging tot aanrijding wel was geslaagd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |