Kunnen natuurlijk ook Algerijnen of Mauretaniërs zijn geweest.quote:
Dat is waar, die vrouw is minstens voor een derde schuldigquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:37 schreef Goldman_Sucks het volgende:
Ik wil jullie er ook nog aan herinneren dat wij maar 1 kant van het verhaal horen nu. Laten we wachten met conclusies trekken tot we de kant van de "daders"hebben gehoord.
Mijn moeder zei altijd: waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.
In de magische Telegraaf kan alles.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:43 schreef Vaseline_ het volgende:
Zo! die vrouw is opeens 4 jaar jonger geworden.
Het zijn vaak Marokkanen die dit soort misdaden plegen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:48 schreef Deadre het volgende:
Kan de TT aangepast worden?
Of gaan we nu bij elke blanke dader een Nederlandse neerzetten?
lol inderdaadquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:43 schreef Vaseline_ het volgende:
Zo! die vrouw is opeens 4 jaar jonger geworden.
Dat bekende kleine groepje dat het voor de rest aan het verpesten is. Dat weet iedereen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:51 schreef bijdehand het volgende:
AhHet kleine groepje is weer in Amsterdam
bron?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:50 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Het zijn vaak Marokkanen die dit soort misdaden plegen.
Indien het zich afspeelt in met name de grote steden kan dat inderdaad zeker geen kwaad om dat er expliciet bij te vermelden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:48 schreef Deadre het volgende:
Kan de TT aangepast worden?
Of gaan we nu bij elke blanke dader een Nederlandse neerzetten?
Gewoon hun studenten-OV afpakken. Dan blijft het kleine groepje wel thuis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:52 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Dat bekende kleine groepje dat het voor de rest aan het verpesten is. Dat weet iedereen.
Aangezien het bij mij om de hoek is kan ik die bron wel zijn voor je?quote:
Marokkaanse "broeders" die het voor elkaar opnemen, of het nou om een crimineel gaat of niet. Zo ontzettend voorspelbaarquote:
Want dan wordt de crime minder ernstig of juist ernstiger toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Indien het zich afspeelt in met name de grote steden kan dat inderdaad zeker geen kwaad om dat er expliciet bij te vermelden.
Een studenten-ov? Dat kan niet. Dat krijg je alleen als je studeert.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gewoon hun studenten-OV afpakken. Dan blijft het kleine groepje wel thuis.
Nee, dat vergroot de nieuwswaarde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want dan wordt de crime minder ernstig of juist ernstiger toch?
Waar heb jij het over? Heb je een beetje teveel sap gedronken?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Marokkaanse broeders die het voor elkaar opnemen, of het nou om een crimineel gaat of niet
Op welke wijze vergroot dat de nieuwswaarde? Als het voor de daad irrelevant is, vergroot het ook niet de nieuwswaarde. Zeker niet als de daders reeds opgepakt zijn. Nu is dat in dit geval niet zo, dus is een omschrijving van de daders op zijn plaats. Dit is echter geen omschrijving, aangezien er Marokkanen in allerlei vormen en maten zijn. Ergo de vermelding heeft jammergenoeg geen waarde.quote:
Nee. Ik heb net heerlijk gegetenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Heb je een beetje teveel sap gedronken?
Waarom wordt er altijd bij vermeld dat het een laffe straatroof is? Zijn er ook niet-laffe ofquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:32 schreef Goldman_Sucks het volgende:
De politie, die op zoek is naar getuigen van de laffe straatroof
Best wel toepasselijk. Het wordt vaak een laffe straatroof genoemd als het slachtoffer een zwakker lid van de samenleving is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom wordt er altijd bij vermeld dat het een laffe straatroof is? Zijn er ook niet-laffe of
zelfs stoere straatroven in deze categorie? en zo ja, waarom lees ik daar nooit iets over?
Bijvoeglijke naamwoorden junkies.
Op 1 of andere manier mis ik dergelijke nieuwsberichten. Ik lees nooit iets over een straatroof op een Hells Angel. Is het niet inherent aan straatroven dat ze op zwakkeren gepleegd worden en dat ze dus ook standaard laf zijn?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Best wel toepasselijk. Het wordt vaak een laffe straatroof genoemd als het slachtoffer een zwakker lid van de samenleving is.
Als jij een Hells Angel gaat beroven dan staat het er niet bij, hoor.
Soms pakken ze ook een sterke vent met 2 a 3 mensen. Dat's wat minder laf. Maar je hebt gelijk nat het overgrote deel van de straatroven dus per definitie laf zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Op 1 of andere manier mis ik dergelijke nieuwsberichten. Ik lees nooit iets over een straatroof op een Hells Angel. Is het niet inherent aan straatroven dat ze op zwakkeren gepleegd worden en dat ze dus ook standaard laf zijn?
die ontkenning ookquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Heb je een beetje teveel sap gedronken?
We wonen in Nederland, dus dit gaat vast nog wel gebeuren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:01 schreef Keiichi het volgende:
Die mevrouw moet worden aangeklaagd voor poging tot doodslagMensen met een scootmobiel proberen te overrijden
Het enige wat hopeloos voorspelbaar is, zijn je vreemde denkwijzes die je meent te moeten ventileren. Nergens een ontkenning te vinden, behalve in je hoofd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:33 schreef Jeanne_Darc het volgende:
[..]
die ontkenning ookzooooo hopeloos voorspelbaar, erken het probleem nou eens, dan zijn we al een stap verder, dan kun je van binnenuit misschien wat gaan doen aan het probleem.
En die Marokkanen in alle vormen en maten nemen het standaard altijd voor elkaar op, wat voor laffe kutstreken er ook worden uitgehaald. Snap nou toch eens een keer dat juist daarom grote groepen andere mensen die bevolkingsgroep met de nek aankijken en niet vertrouwen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op welke wijze vergroot dat de nieuwswaarde? Als het voor de daad irrelevant is, vergroot het ook niet de nieuwswaarde. Zeker niet als de daders reeds opgepakt zijn. Nu is dat in dit geval niet zo, dus is een omschrijving van de daders op zijn plaats. Dit is echter geen omschrijving, aangezien er Marokkanen in allerlei vormen en maten zijn. Ergo de vermelding heeft jammergenoeg geen waarde.
Wat een geweldige onzin, geen Marokkaan te bekennen die het voor deze laffe honden opneemt. Dit soort fantasieverhaaltjes mag je aan je medegelovigen vertellen, te weten Henk en Ingrid. Die trappen daar inderdaad in.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En die Marokkanen in alle vormen en maten nemen het standaard altijd voor elkaar op, wat voor laffe kutstreken er ook worden uitgehaald. Snap nou toch eens een keer dat juist daarom grote groepen andere mensen die bevolkingsgroep met de nek aankijkt en niet vertrouwt.
Geen Marokkaan te bekennen die het voor deze laffe honden opneemt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat een geweldige onzin, geen Marokkaan te bekennen die het voor deze laffe honden opneemt. Dit soort fantasieverhaaltjes mag je aan je medegelovigen vertellen, te weten Henk en Ingrid. Die trappen daar inderdaad in.
Hier niet in ieder geval, dat een of andere Rachid uit Kanaleneiland dit stoer vindt, doet niets af aan het feit dat je over het algemeen prima kan stellen dat de Marokkaanse gemeenschap dit soort nutteloze kakkerlakken hekelt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:37 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Geen Marokkaan te bekennen die het voor deze laffe honden opneemt?
Geloof je het zelf? Je houdt jezelf voor de gek.
Henk en Ingrid doen overigens hetzelfde met hun blonde leider, die kan in hun ogen ook geen kwaad doen.
Gegroet, ik ben een Irakees en geloof weinig van dit bericht. Alsof dat een flikker uitmaaktquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Marokkaanse "broeders" die het voor elkaar opnemen, of het nou om een crimineel gaat of niet. Zo ontzettend voorspelbaar![]()
Ze vallen elkaar anders soms ook gewoon aan hoor. Heb wel eens een enorme ruzie in de straat gehad tussen 2 groepen marrokkanen. En heb weer meer gevallen gezien waar ze elkaar dwars zaten en in de problemen hielpen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:31 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En die Marokkanen in alle vormen en maten nemen het standaard altijd voor elkaar op, wat voor laffe kutstreken er ook worden uitgehaald. Snap nou toch eens een keer dat juist daarom grote groepen andere mensen die bevolkingsgroep met de nek aankijken en niet vertrouwen.
Ik denk dat het woord "soms" hier essentieel is. Want indien dit correct is, dan zou dit de uitzondering kunnen zijn die de regel bevestigd. Ik zeg maar iets hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze vallen elkaar anders soms ook gewoon aan hoor. Heb wel eens een enorme ruzie in de straat gehad tussen 2 groepen marrokkanen. En heb weer meer gevallen gezien waar ze elkaar dwars zaten en in de problemen hielpen.
Daar hoor of zie ik eerlijk gezegd maar weinig van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier niet in ieder geval, dat een of andere Rachid uit Kanaleneiland dit stoer vindt, doet niets af aan het feit dat je over het algemeen prima kan stellen dat de Marokkaanse gemeenschap dit soort nutteloze kakkerlakken hekelt.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Het is de 80% die het verpest voor de rest
In stupiditeit wel ja.quote:
Dude laat zitten..blijkbaar moeten wij ons collectief verontschuldigen voor criminelen puur alleen omdat we dezelfde ethnische achtergrond hebbenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hier niet in ieder geval, dat een of andere Rachid uit Kanaleneiland dit stoer vindt, doet niets af aan het feit dat je over het algemeen prima kan stellen dat de Marokkaanse gemeenschap dit soort nutteloze kakkerlakken hekelt.
Ik heb zelf genoeg marrokaanse vrienden en vriendinnen die er ook erg van balen dat een "klein" groepje het voor de rest verziekt. Dus wat inhoud dat een "klein" deel van de marrokaanse gemeenschap het verziekt voor de rest van de marrokanen. Het lijkt mij niet heel raar dat er naar de marrokaanse gemeenschap gekeken wordt met de visie dat er een probleem is binnen de marrokaanse gemeenschap. Dat de gemiddelde marrokaan dit opvat als discriminatie heeft weer te maken met de slachtofferrol die zij direct innemen als ze ergens op worden aangesproken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 04:53 schreef NaughtyBuns het volgende:
[..]
Dude laat zitten..blijkbaar moeten wij ons collectief verontschuldigen voor criminelen puur alleen omdat we dezelfde ethnische achtergrond hebbenEr gelden andere regels voor ons in dit land.. waar ook wij geboren en getogen zijn
Ik accepteer gewoon de situatie zoals die is en lach er om, blijf ik chiller en gelukkiger van
Idd. Noem ze dan gewoon Natos: Noord Afrikaanse Teringleiers Op Sportschoenen. Zit je tenminste altijd goed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kan je het zeker weten dan? Zonder de daders te hebben opgepakt?
Ja dat zien we als er weer eens een stille toch voor een gesneuvelde overvaller wordt gehoudenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die uitmond in rellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat zien we als er weer eens een stille toch voor een gesneuvelde overvaller wordt gehouden
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:01 schreef Keiichi het volgende:
Die mevrouw moet worden aangeklaagd voor poging tot doodslagMensen met een scootmobiel proberen te overrijden
Of gewone blanke autochtonen die een teint hebben. Ik lijk ook niet echt op een autochtoon en denk dat veel jongeren bruingebrand zijn van de zon.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:34 schreef Ferdo het volgende:
Twee daders maar? Wat een lef!
[..]
Kunnen natuurlijk ook Algerijnen of Mauretaniërs zijn geweest.
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:20 schreef paddy het volgende:
Of gewone blanke autochtonen die een teint hebben. Ik lijk ook niet echt op een autochtoon en denk dat veel jongeren bruingebrand zijn van de zon.
Ik geloof werkelijk niet dat je zo weinig van zieke mensen en hun kunnen weet. Jij gelooft werkelijk dat elke ernstig ziek mens in het ziekenhuis ligt. Je weet dat je na een paar dagen na een hartoperatie alweer naar huis moet hè?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:29 schreef trekhengel het volgende:
Als ze echt zo ernstig ziek zou zijn geweest, zou ze wel in het ziekenhuis hebben gelegen...
Het waren er twee. Ja, ik denk werkelijk gewoon autochtone jongens. Niet dat de achtergrond er eigenlijk toe moet doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Ja ze kwamen net terug van 3 weken Mallorca. Verder is het totaal niet duidelijk, dat onderscheid.
Het paniekeriger niet praten over afkomst is inderdaad een oplossing.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Het waren er twee. Ja, ik denk werkelijk gewoon autochtone jongens. Niet dat de achtergrond er eigenlijk toe moet doen.
We moeten eens ophouden etters qua achtergrond te rangschikken. We moeten eens wat technischer gaan kijken en de daders gewoon eens aanpakken.
Waarom de neuk denk jij dat? Terwijl de omschrijving wat anders zegt? Gewoon omdat 'jij dat denkt'?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Het waren er twee. Ja, ik denk werkelijk gewoon autochtone jongens. Niet dat de achtergrond er eigenlijk toe moet doen.
Even serieus. Het is hier al zo geregeld dat je getuigen moet hebben. Er gewoon helemaal niets mee gedaan gaat worden wanneer jij alleen was, en de jongens voor elkaar gaan getuigen dat ze het niet hebben gedaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:12 schreef Elfletterig het volgende:
Maar even serieus: criminaliteit en dus ook straatroof draait om risicoberekening. De misdadiger schat in welke soort criminaliteit het meeste oplevert en weegt ook mee wat de eventuele gevolgen zijn (straf, etc.). Dit soort gedrag kan plaatsvinden omdat de consequenties voor daders beperkt zijn. Als deze daders al worden gevonden, krijgen ze bizar lage straffen. Straffen die dusdanig laag zijn dat ze een afschrikkend effect van nul komma nul hebben.
Dat is geen tuig, dat is het resultaat van een multiculturele samenleving.quote:De politie, die op zoek is naar getuigen van de laffe straatroof, meldt dat de daders vermoedelijk van Marokkaanse afkomst zijn.
Niet wat daders betreft in mijn ogen. Mishandeling is gewoon mishandeling. Hoor je niet te kijken naar achtergrond. Lak aan een cultuur (zelfs gezinnen hebben verschillende culturen) Je pleegt een strafbaar feit, dan moet het dus niet uitmaken of je blank/geel/getint etc bent.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het paniekeriger niet praten over afkomst is inderdaad een oplossing.
Cultuurverschillen bestaan niet.
Nee, panisch schreeuwen dat het om Marokkanen gaat om daar vervolgens allerlei conclusies aan te verbinden, heeft lekker veel nut. Ik ontken niet dat er problemen zijn met Marokkaanse straatklootzakjes, maar jullie moeten wel beseffen dat de Telegraaf doet aan cherry-picking. Alle politie-regio's sturen dagelijks een aantal persberichten naar de kranten. Een Telegraaf heeft dus de keus uit tientallen incidenten. En in deze regio worden ook overvallen gepleegd en echt niet alleen door Marokkanen. Maar die verschijnen nooit in de Telegraaf.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het paniekeriger niet praten over afkomst is inderdaad een oplossing.
Cultuurverschillen bestaan niet.
De achtergrond benoemen heeft alleen nut wanneer de daad uit discriminerend oogpunt is gedaan. Dus een hekel aan blanken hebben ofzo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, panisch schreeuwen dat het om Marokkanen gaat om daar vervolgens allerlei conclusies aan te verbinden, heeft lekker veel nut. Ik ontken niet dat er problemen zijn met Marokkaanse straatklootzakjes, maar jullie moeten wel beseffen dat de Telegraaf doet aan cherry-picking. Alle politie-regio's sturen dagelijks een aantal persberichten naar de kranten. Een Telegraaf heeft dus de keus uit tientallen incidenten. En in deze regio worden ook overvallen gepleegd en echt niet alleen door Marokkanen. Maar die verschijnen nooit in de Telegraaf.
Daarmee zeg ik niet dat het probleem niet bestaat, maar je moet beseffen dat je als Telegraaf-lezer wel een beperkt beeld krijgt voorgeschoteld.
En zo de signalen missen als een groep structureel overlast veroorzaakt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Niet wat daders betreft in mijn ogen. Mishandeling is gewoon mishandeling. Hoor je niet te kijken naar achtergrond. Lak aan een cultuur (zelfs gezinnen hebben verschillende culturen) Je pleegt een strafbaar feit, dan moet het dus niet uitmaken of je blank/geel/getint etc bent.
Eerste gedeelte al twee keer beantwoord.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom de neuk denk jij dat? Terwijl de omschrijving wat anders zegt? Gewoon omdat 'jij dat denkt'?
Nee. We moeten het juist benoemen. Want het is geen kleine groep. Sterker nog: van de Marokkaanse jongens komt DE MEERDERHEID met justitie in aanraking. En dat zijn alleen degenen die opgepakt worden dan nog...
Alsof de burger hier iets aan heeft. Het enige wat je krijgt is alleen die groep helpen en de rest laten stikken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:43 schreef Godtje het volgende:
[..]
En zo de signalen missen als een groep structureel overlast veroorzaakt.
Nuttig.
De afkomst doet ook niks af aan de daad. Het is inderdaad gewoon mishandeling.
Relatief vaak door Marokkanen. Jij vindt het vervelend dat dat benoemd wordt kennelijk. Menig Turk zal blij zijn dat ze er niet meer op aan worden gekeken.
Hetzelfde dat je kan benoemen dat Polen slechte chauffeurs zijn en te vaak dronken achter het stuur zitten. Die groep met de politie ook gewoon extra in de gaten houden.
Daar is niks ergs aan.
Als ze niet telkens zichzelf zo in de kijker zetten maken ze het de mensen wat makkelijker.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:33 schreef paddy het volgende:
We moeten eens ophouden etters qua achtergrond te rangschikken. We moeten eens wat technischer gaan kijken en de daders gewoon eens aanpakken.
Of door figuren zoals jij, omdat ze zich gaan gedragen naar de heersende stigma's en verwachtingen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als ze niet telkens zichzelf zo in de kijker zetten maken ze het de mensen wat makkelijker.
Maar ik begrijp je. Het zijn arme drommels. Hun jeugd enzo.
Ga toch een eind fietsen, wereldverbeteraar. Als een type hond opvalt met bijten van kinderen, niks aan het handje. Als een type auto opvalt met fabrieksfalen, ook niks aan het handje. Maar hier moet dat knuffelkaartje telkens getrokken worden. Ondertussen gaan die gastjes lekker door omdat ze zich beschermd voelen door figuren zoals jij.
In bochten wringen tot daar aan toe.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of door figuren zoals jij, omdat ze zich gaan gedragen naar de heersende stigma's en verwachtingen.
Wat een onzin. Als bepaalde misdaden structureel gepleegd worden door figuren met dezelfde afkomst, dan is het interessant om te onderzoeken waarom zij dit doen. Ook als het niet uit discriminerend oogpunt is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:52 schreef paddy het volgende:
tweede alinea: Nee, het benoemen van achtergrond/cultuur heeft alleen nut wanneer het uit discriminerend oogpunt is gedaan.
Een stigma krijg je door je gedrag. Je moet de zaak niet omdraaien.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of door figuren zoals jij, omdat ze zich gaan gedragen naar de heersende stigma's en verwachtingen.
Ja precies. Zo werd ik vroeger als uitgekotst gabbertje zo boos dat ik oude vrouwtjes ging beroven.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan denk ik dat het Chinezen zijn. Echt. Dat denk ik.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Eerste gedeelte al twee keer beantwoord.
Je kon er niets aan doen dus *veeg over bolletje*quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja precies. Zo werd ik vroeger als uitgekotst gabbertje zo boos dat ik oude vrouwtjes ging beroven.
Je hebt helemaal gelijk, en het is diep triest dat anno 2011 nog zulke uitleg gegeven moet worden. Ik had echt gehoopt dat we dit stadium al voorbij zouden zijn, en dat iedereen gewoon zou erkennen dat dit gewoon nodig is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als bepaalde misdaden structureel gepleegd worden door figuren met dezelfde afkomst, dan is het interessant om te onderzoeken waarom zij dit doen. Ook als het niet uit discriminerend oogpunt is.
Wat al eerder is gezegd: Polen rijden vaak met drank op. Lijkt me logisch dat de politie dan vaker een bestuurder van een auto met een poolse nummerplaat controleert, omdat de kans dat die gedronken heeft groter is dan iemand met een Nederlandse nummerplaat.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Nederlanders nooit met drank op rijden. Maar het is een structureel probleem onder poolse chauffeurs, zoals straatroof/tasjesroof een structureel probleem is onder Marokkaanse jeugd.
anders wel?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:32 schreef Goldman_Sucks het volgende:
Ik wil nu geen racistische opmerkingen want er staat duidelijk "vermoedelijk" Marokkaanse afkomst.
Grotendeels mee eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:08 schreef just_a_girl_2 het volgende:
Waar de Marokkaanse gemeenschap in mijn ogen zo verschrikkelijk in faalt, is dat het wél lukt om de meisjes in bedwang te houden, maar de jongens niet. Zolang die hypocriete dubbele moraal niet is verdwenen, stel ik de hele gemeenschap aansprakelijk.
En voor die jankers die meteen de ik-ben-niet-verantwoordelijk-voor-wat-een-ander-doet-troefkaart trekken: ja, dat ben je WEL. Jullie roddelen je kop van je romp onder elkaar, maar verdommen het om kutklootzakkie uit de familie/buurt/moskee te corrigeren. En als anderen jullie daar op wijzen, is dat discrimminatie.
"Wurd", als in, goed gesproken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |