abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101643447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:36 schreef bart1977 het volgende:

[..]

Ik lees mijn bericht terug, en het gaat echt kort door de bocht. Sorry daarvoor.

Kijk, ik vind ook dat je werkgever echt flauw aan het doen is. Als de bedrijfsarts een stoel voorschrijft, is het echt slecht werkgeverschap om daar niks mee te doen. Het moeilijk doen zit ergens in de directie. Ik heb het meegemaakt dat er grotere problemen waren (bijv. financiële problemen) en dan wordt van alles genegeerd wat secundair is. Zou dat het geval kunnen zijn?

Hoe dan ook, die route via het UWV ken ik niet dus daar kan ik geen commentaar op geven. Wellicht zijn ze telefonisch bereikbaar.

Overigens, omdat de bedrijfsarts je e.e.a. heeft voorgeschreven, is er misschien een mogelijkheid dat jouw zorgverzekering iets uitkeert?
Zover ik weet niet, wordt nog steeds volop personeel aangenomen. Binnenkort is er weer een bedrijfsfeest. Dus volgens mij gaat het prima.

Ik had die route via het UWV zelf al gezien via hun website. Wat ik daarvan begreep is dat je (gedeeltelijk) afgekeurd moet zijn om daarvoor in aanmerking te komen. Dat ben ik dus niet, ik kan prima werken. Alleen ik heb een aangepaste stoel nodig.

Zorgverzekering heb ik al naar gekeken, maar deze keert niets uit.
Overigens wordt dit voor mij steeds meer een principe kwestie. Als een werkgever zo moeilijk doet over een stoel van een paar honderd euro, wat ze wel verplicht zijn om te betalen..
pi_101662815
Je zou de UWV-route eens kunnen afwachten en vervolgens contact opnemen met de Arbeidsinspectie. Eens vragen wat de volgende stap kan zijn wat dit betreft.

Ook hebben sommige branches een zgn. arbocatalogus. De wetgever heeft namelijk geen specifieke arbo regels, die moeten door het bedrijf in kwestie vastgelegd worden. Dat doen ze vaak gezamelijk, per branche of andere club. Een arbocatalogus is een werkje met een grootte van tussen de 25 en 250 pagina's. Diegene die over arbo bij jullie gaat, heeft ongetwijfeld deze catalogus (anders moet hij alles zelf verzinnen) om beleid uit te putten. Hier staat in wat het beleid zou moeten zijn, en wat je kunt doen als men dit beleid niet voert. Je zou ook een van de auteurs kunnen bellen om advies.

[ Bericht 51% gewijzigd door bart1977 op 07-09-2011 07:45:52 ]
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_101662896
Godskanonne, wat een kortzichtige manager/werkgever.
Het kleine bedrijf waar ik werk ging net niet failliet toen er twee medewerkers onafhankelijk van elkaar ernstig ziek werden, niet werk gerelateerd overigens, aan kosten. Omdat ze niet meer konden werken maar beide wel betaald moesten worden. Plus kosten van vervangend personeel, plus verzekeringsgelden gingen omhoog, etc etc... En hier willen ze geen 550 aan een stoel betalen? Bizar!
  woensdag 7 september 2011 @ 08:49:52 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_101663529
Meld je ziek!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_101663874
Ik zou als ik TS was gewoon elke dag komen werekn maar dan na een uur of 4 wekren vanwege teveel pijn vertrekken, eens kijken of de stoel dan niet sneller geregeld kan zijn.

Verder is de leidinggevende van TS natuurlijk ook een ontiegelijke flapdrol, want met wat goede argumenten is er altijd wel een budget bij het MT voor zulke dingen vrij te maken.
pi_101667774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:49 schreef GSbrder het volgende:
Meld je ziek!
Dat draagt bovendien niets bij aan een snelle oplossing.
pi_101668127
Zou het helpen als je om het uur even een stukje gaat lopen om uit te rekken e.d.? Iig niet non-stop achter de pc zitten werken
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2011 @ 13:35:27 #83
34726 Fratz
Max
pi_101670500
Wat heb jij een kortzichtige werkgever.
Bij mij op het werk zijn alle bureaus en stoelen verstelbaar en zijn er ook speciale zit/sta bureaus voor mensen met rugklachten. Mijn stoel is ingesteld door de bedrijfsfysiotherapeut.
Er staan op het intranet ook allemaal tips en plaatjes hoe je alles goed kunt instellen.
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat dit niet in elk bedrijf toepasbaar is, maar moeilijk gaan zitten doen terwijl jij pijnstillers moet nemen en nu ziek thuis bent, man wat kost dat wel niet!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_101672890
Ik zou me gewoon ziek melden en pas weer gaan als die stoel er is. En een afspraak met de ARBO maken (nog een, om aan te tonen dat de werkgever tegenwerkt). Wat een zeikerds.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_101674733
Godver TS, gaat niet goed daar :N

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:06 schreef dikke_donder het volgende:
Zou het helpen als je om het uur even een stukje gaat lopen om uit te rekken e.d.? Iig niet non-stop achter de pc zitten werken
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:09 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Dat was ook mijn plan. Natuurlijk kán ik wel werken, ik loop alleen ieder halfuur 10 min een rondje door het bedrijf en slik behoorlijk wat pijnstillers. En 's avonds kom ik mn auto bijna niet meer in. Maar het kán wel.
pi_101678279
Reken je baas voor dat je elke 10 minuten een rondje in de zaak moet lopen á 2 minuten per keer, reken dat om naar je uursalaris, en hoeveel die verminderde productiviteit hem alleen al dus kost, en ik durf te wedden dat ie veel sneller je stoel betaalt.

Wat een oetlul, trouwens. Gewoon ziekblijven.
pi_101680979
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 12:09 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Dat was ook mijn plan. Natuurlijk kán ik wel werken, ik loop alleen ieder halfuur 10 min een rondje door het bedrijf en slik behoorlijk wat pijnstillers. En 's avonds kom ik mn auto bijna niet meer in. Maar het kán wel.
Ik wilde eigenlijk morgen ochtend gelijk naar de ARBO bellen en daar het hele verhaal uitleggen en daarna naar de huisarts gaan. Zodat het inderdaad vastligt en dat de ABRO gelijk het hele verhaal weet..
Het kán dus niet!
pi_101681376
Dankjewel allemaal voor de reacties.
Ik weet nu gewoon niet zo goed meer wat ik moet doen. Ziekmelden is een optie maar dat vergroot de kans alleen maar meer op een verstoorde arbeidsrelatie. En tot op heden heb ik hier altijd met veel plezier gewerkt. Maargoed, zo nog een tijd doorgaan schiet natuurlijk ook niet op.

Ik ben gewoon bang dat die route via het UWV een manier is om tijd te rekken. Die route zal sowieso wel een behoorlijke tijd gaan duren, mijn ervaringen met het UWV zijn nou niet dat ze zo snel zijn.

Als het nou om iets van een paar duizend euro ging dan kan ik het enigzins begrijpen. Maar het gaat om 550 euro, dat is toch niks voor een bedrijf. Mijn prestaties (qua scores, het is een callcenter) nu liggen ook veel lager dan een aantal maanden geleden. Heb overigens een jaarcontract dat een maand geleden is ingegaan..
  woensdag 7 september 2011 @ 18:29:11 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_101681450
Tsja, misschien heb je toch de pech dat ze denken dat het "maar" een callcenter functie is. Ik weet dat daar, ondanks jaarcontracten, de gemiddelde arbeidsduur kort kán zijn, maar dat is geen reden om jou geen goede stoel te gunnen. Is er een mogelijkheid om met de Manager Operations te spreken in plaats van de Teamleider?
pi_101683699
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:29 schreef GSbrder het volgende:
Tsja, misschien heb je toch de pech dat ze denken dat het "maar" een callcenter functie is. Ik weet dat daar, ondanks jaarcontracten, de gemiddelde arbeidsduur kort kán zijn, maar dat is geen reden om jou geen goede stoel te gunnen. Is er een mogelijkheid om met de Manager Operations te spreken in plaats van de Teamleider?
Ook al mee gesproken, maar zei is weer afhankelijk van de directie. Die dus amper op deze vestiging is. Hoofdvestiging is in Arnhem..
  woensdag 7 september 2011 @ 19:25:38 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_101683823
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:23 schreef kvbeurden het volgende:

[..]

Ook al mee gesproken, maar zei is weer afhankelijk van de directie. Die dus amper op deze vestiging is. Hoofdvestiging is in Arnhem..
Wat voel je bij haar? Welwillende machteloosheid vanwege troebele communicatiestromen of een ietwat ongeinteresseerde manager die belangrijker zaken aan haar hoofd denkt te hebben, zoals het binnenhalen van een groot contract of het ontslaan van collega's? Het kan geen kwaad nogmaals bij haar aan te kloppen en te vertellen dat, hoe vervelend je het ook vind, met oog op je gezondheid, verlof moet nemen totdat de problemen met de bureaustoel opgelost zijn.
pi_101683970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:27 schreef kvbeurden het volgende:
Dankjewel allemaal voor de reacties.
Ik weet nu gewoon niet zo goed meer wat ik moet doen. Ziekmelden is een optie maar dat vergroot de kans alleen maar meer op een verstoorde arbeidsrelatie. En tot op heden heb ik hier altijd met veel plezier gewerkt. Maargoed, zo nog een tijd doorgaan schiet natuurlijk ook niet op.

Ik ben gewoon bang dat die route via het UWV een manier is om tijd te rekken. Die route zal sowieso wel een behoorlijke tijd gaan duren, mijn ervaringen met het UWV zijn nou niet dat ze zo snel zijn.

Als het nou om iets van een paar duizend euro ging dan kan ik het enigzins begrijpen. Maar het gaat om 550 euro, dat is toch niks voor een bedrijf. Mijn prestaties (qua scores, het is een callcenter) nu liggen ook veel lager dan een aantal maanden geleden. Heb overigens een jaarcontract dat een maand geleden is ingegaan..
Even heel kort door de bocht (soms helpt dat) is dat JIJ voor JOUZELF moet zorgen. Het siert je je niet ziek wilt melden, maar er zijn grenzen. Als jij de dag alleen doorkomt met (fikse) pijnstilling en aan het eind van de dag niets meer kan, dan is die grens bereikt. Een werkdag (heb ik eens besproken met mijn arbo artsen destijds) of werkweek mag niet zo belastend voor je zijn, dat je daardoor niets meer kan. Dat idee van "álles geven op je werk en alle schade thuis herstellen" hoeft dus helemaal niet. Als dat nu wel zo is, dan mag je je best ziekmelden. Echt!

Dan hóef je niet eens aan dat al dan niet meewerken van je werkgeven te denken.

Bovendien kan je je afvragen of je werkgever het net zo goed met jou voor heeft als jij met hen. Uiteindelijk heb je een redelijk gelijkwaardige 'verhouding' met je werkgever, althans zo kijk ik er graag tegen aan. Ja, je werkgever betaald jou, maar daar lever jij weer werk voor.

Als het zo is dat je dan (hopelijk slechts tijdelijk) thuis terecht komt, het zij dan maar zo. Zo door modderen als nu is ook niet goed voor je.

Ik vind het sneu om je verhaal te horen. Je wil duidelijk graag werken, hebt het naar je zin, zit te rommelen met een brakke rug. Je werkgever zou je juist moeten helpen...spontaan, zonder dwang. Dát maakt een werkgever tot goed werkgever!

Overigens staat je werkgever een enorme bak shit te wachten als jij daadwerkelijk de ziektewet inschiet. Zelfs zonder tegenwerking kan het al een enorme rompslomp zijn, maar nu ze aantoonbaar verzaken en zelfs tegenwerken? Oh boy, ... echt dat ze het risico nemen... om een fooitje van 550,-
pi_101684997
Dankjewel, ik weet het wel. Maar ik wil hier graag blijven werken.
En je hebt absoluut gelijk. En misschien is het ook wel beter dat ik me ziekmeld.

Wat is de shit waar een een werkgever met en zonder tegenwerking tegenaan kan lopen dan?
pi_101685196
Die shit is jouw zorg niet. :-) Richt jij je nou maar op wat je wil/kan en moet doen. :-) Das al genoeg.
pi_101685555
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:55 schreef jack4ya het volgende:
Die shit is jouw zorg niet. :-) Richt jij je nou maar op wat je wil/kan en moet doen. :-) Das al genoeg.
Okay, misschien ik ziekmelden toch het beste..
pi_101685905
Jij kan inschatten of je je moet ziekmelden of niet. Maar als je het nodig acht, dan is dat zo. Niets om je schuldig te voelen, al voelt dat misschien wel zo. Succes met je besluit en beterschap natuurlijk.
pi_101687896
quote:
7s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 22:01 schreef Hamon het volgende:
Ik wil je niet persoonlijk aanvallen. Als je dat idee hebt verontschuldig ik me nu :)

Ik ben een lurker sinds 2001 of zo en ik heb eindelijk geregistreerd omdat dit specifieke geval me na aan het hart ligt . Ik zie een paar replies dat de TS zelf een passende stoel moet kopen: Een passende werkplek moet creeren. Dat spoort gewoon niet met de nederlandse (arbo) wetgeving.

Een werkgever is altijd verantwoordelijk voor de werkplek. Of een stoel nou 150 euro (lol Kwantum), 550 euro of 1500 euro kost (en die 1500 euro is "more common"). Als een werkgever je "moedwillig de WAO in helpt" kan je ze aanklagen tot ze geel zien. Dat is de reden dat over het algemeen bedrijven niet zo moeilijk doen wat betreft een goede werkplek.

Ik zit zelf in de IT, en mijn vorige werkgever had zelfs een "RSI cursus" van 2 dagen en ik moest een contract tekenen dat ik erg goed op de hoogte was van de gevaren :). Spreekt voor zich dat ik dat uiteraard niet getekend heb.

Mijn punt is dus: Werkgever is verantwoordelijk voor een juiste werkplek. En koop je dus geen stoel "prive".
Waarom heb je niet getekend?
pi_101692334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef kvbeurden het volgende:
Okay, misschien ik ziekmelden toch het beste..
Nou ik weet niet wat voor pijnstillers jij heel de dag slikt, maar de meesten zijn sowieso niet goed voor je lever en zeer zeker niet in grote hoeveelheden.

Dus of gewoon ziekmelden, of op je gemak afwachten totdat dat ook geen zin meer heeft.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 8 september 2011 @ 10:43:50 #99
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_101702107
Ik zeg, je niet laten bedotten door een hork van een directie. Als ze nu moeilijk blijven doen over 550 Eurootjes, dan heeft de directie het niet begrepen. De ARBO staat achter je en gewoon aangeven dat je niet langer kan werken zolang die stoel er niet is. Kost het bedrijf echt veel meer dan die ene stoel.

En je ontslaan hiervoor of een eventuele verstoorde verhouding, die kost hun nog veel meer. Alleen die dodos die nog dwars liggen, die denken een paar honderd euro uit te sparen. Penny wise pound foolish in de long run. Maar jij, met je gedrag van "ik ga toch maar", die geeft die dodos gelijk. Want kennelijk is het niet zo erg, dat lezen zij in jou gedrag. Dus, geen medelijden, de bedrijfswinst die ze door jou inzet maken is echt veel meer dan wat al dit aan tijd en geld heeft gekost.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_101702329
Ik sta toch wel te kijken van de replies hier.

Het is wel de baan van meneer, he? Als de tegenpartij moeilijk doet over een stoel, dan kun je zelf het gevecht aangaan (nou ja, gevecht... thuisblijven....) maar er staat een prima stoel bij TS thuis. In plaats daarvan slikt hij pijnstillers! Een ondoordachte beslissing, in mijn opinie. Je moet je gezondheid niet laten afhangen van anderen.

Dat de directie moeilijk doet, dat is duidelijk. Maar om je daar nu ziek voor te melden? Als een soort protest-actie, ofzo? En wat bereik je ermee?

Als het echt zo'n zwaar punt is, dan zoek je een andere baan, zo lijkt mij.

Overigens, TS, ik begrijp heel goed in welke situatie je zit; ik vind het net zo belachelijk als de rest. Ik ben het puur oneens met het ziekmelden.
pi_101717763
De stoel die bij TS thuis staat is niet per se 'prima' genoeg voor een hele dag werken...
pi_101720260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:55 schreef bart1977 het volgende:

Het is wel de baan van meneer, he? Als de tegenpartij moeilijk doet over een stoel, dan kun je zelf het gevecht aangaan (nou ja, gevecht... thuisblijven....) maar er staat een prima stoel bij TS thuis. In plaats daarvan slikt hij pijnstillers! Een ondoordachte beslissing, in mijn opinie. Je moet je gezondheid niet laten afhangen van anderen.
Dat laatste klopt. TS moet zelf inschatten hoe het met zijn gezondheid staat. Maar een stoel van thuis meenemen slaat gewoon nergens op.
quote:
Dat de directie moeilijk doet, dat is duidelijk. Maar om je daar nu ziek voor te melden? Als een soort protest-actie, ofzo? En wat bereik je ermee?
Helemaal niet uit protest! Als TS zich niet in staat voelt om te werken wegens zware rugklachten, dan mag hij zich ziekmelden. Dat heeft niets met protest te maken. Als TS zich in staat acht te werken, dan moet hij (m.i.) gewoon gaan werken.
quote:
Dat kan, maar een andere baan is soms niet zo gevonden, en in deze kwestie ligt het toch echt aan de werkgever. Die kan met een minimale actie álles oplossen.
quote:
Overigens, TS, ik begrijp heel goed in welke situatie je zit; ik vind het net zo belachelijk als de rest. Ik ben het puur oneens met het ziekmelden.
Ik denk dat je het ziekmelden in het verkeerde licht ziet. Als TS (zoals aangegeven) de hele dag pijnstillers slikt en aan het einde van de dag niets meer kan, vind je dan echt dat hij zich nog steeds niet ziek mag melden?
pi_101740438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:48 schreef jack4ya het volgende:

Dat kan, maar een andere baan is soms niet zo gevonden, en in deze kwestie ligt het toch echt aan de werkgever. Die kan met een minimale actie álles oplossen.
Tja, dat ben ik met je eens. Maar dat is niet de werkelijkheid, simpelweg wishful thinking.

quote:
Ik denk dat je het ziekmelden in het verkeerde licht ziet. Als TS (zoals aangegeven) de hele dag pijnstillers slikt en aan het einde van de dag niets meer kan, vind je dan echt dat hij zich nog steeds niet ziek mag melden?
Ik vond het onverstandig van TS om het op die situatie te laten aankomen. Gewoon stoel mee van huis en ondertussen een andere baan zoeken. Dan mag stoel weer terug naar huis. Niks verloren, mijns inziens. Helaas ook zeker niets gewonnen, laten we daar eerlijk over zijn.

Kijk, waar het mij om gaat, is om geen negatieve energie erin te steken. Wensen dat de wereld anders is, dat heeft zeker in arbo-land geen enkel effect op de realiteit.

TS is mijns inziens echt verder van huis als hij zich ziek gaat melden. Dat doet zijn arbeidsverleden geen goed en haalt de fut uit zijn leven. Een mens moet lekker werken, positief zijn en zich fit voelen. Als een baas daarin niet meewerkt met zoiets als een stoel, dan zou ik me niet laten dwarszitten.
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:04:37 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101740584
Als ik TS was zou ik me tijdelijk natuurlijk, ziekmelden

Werkgever heeft blijkbaar de schijt aan de rug van topicstarter en zijn gezondheid.

Een stoel van thuis meenemen is ook een rare oplossing. Die stoel lost niets op en bezorgt TS misschien ook wel rugklachten. Aangezien hij ook niet op stoelen van thuis 8 uur lang zit.

TS heeft het netjes meerdere malen aangegeven en houdt zich al op de been met pijnstillers.

Dus thuisblijven, proberen zonder pijnstillers de dag door te komen en dan pas, als dit weer lukt, weer aan het werk gaan.

Dus om met Bart zijn woorden te spreken :9 steek er geen negatieve energie in, bekijk het feitelijk.
Werkgever onderneemt geen actie dus TS blijft thuis om te bekomen van afgelopen weken en zijn rug "bij te laten trekken".
En langzaamaan weer zonder pijnstillers te kunnen.

Zo doorwerken en het slikken constant van pijnstillers haalt de fut uit zijn leven.
Een mens moet lekker werken, positief zijn en zich fit voelen.
Dus ziekmelden totdat je je weer zo voelt.
Als een baas daarin niet meewerkt met zoiets als een stoel, dan zou ik me niet laten ziekmaken maar voor mezelf kiezen.

Na een paar ziekmeldingen moet het lampje toch wel gaan branden bij deze werkgever.
Rayen 2½ jaar!
pi_101745686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:55 schreef bart1977 het volgende:

Waarom zou je je niet ziekmelden? Heeft niks met een protestactie te maken. Een werkgever heeft de plicht om voor jouw lichamelijke gezondheid te zorgen terwijl jij aan het werk bent. Zou jij je gezondheid opofferen omdat jouw werkgever zo 500 Euro kan besparen? Is jouw gezondheid je zo weinig waard? Straks krijgt hij er langdurige klachten van en kost het hem nog veel meer aan ziektekosten.
pi_102228520
Inmiddels is er nog steeds totaal geen voortgang geboekt. Ik ben niet de ziektewet in gegaan, maar de klachten worden niet minder, eerder erger.
Nu maar besloten om een officiële klacht in te dienen bij de arbeidsinspectie.
pi_102228652
Lijkt me inderdaad het beste. Succes!
pi_102229981
Ja, ik heb er eigenlijk zó geen zin in. Maar het wordt nu wel een principe kwestie.
pi_102231584
Geheel los van die principekwestie is het toch gewoon zaak dat je zsm een geschikte stoel krijgt..? Anders beland je wèl in de ziektewet. Lijkt mij belangrijker dan die principekwestie.
pi_102234740
Dat is zeker het belangrijkste.
pi_102420157
Inmiddels weer een paar dagen dagen verder. Arbeidsinspectie heeft inmiddels contact gehad met mn werkgever. En nu schjnt er wat meer beweging in de zaak te komen, hoewel ik nogsteeds geen harde toezegging heb wanneer er een stoel komt..
pi_102420225
Hoe heeft je werkgever gereageerd? Of weet je dat niet?
pi_102448412
Ze vonden het jammer dat ik de arbeidsinspectie had ingeschakeld. Maar ik zou vandaag te horen krijgen wanneer ik een stoel krijg. Heb alleen wéér niets gehoord..
pi_102461204
Ze vinden het jammer dat JIJ de arbeidsinspectie hebt ingeschakeld...

Zo.

Die durven.

Maar goed dat is mijn mening. Jij hebt het zo aangepakt, omdat het je zo goed dunkte. Laat je niet een schuld gevoel oid aanpraten.
pi_102662795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:51 schreef jack4ya het volgende:
Ze vinden het jammer dat JIJ de arbeidsinspectie hebt ingeschakeld...

Zo.

Die durven.

Maar goed dat is mijn mening. Jij hebt het zo aangepakt, omdat het je zo goed dunkte. Laat je niet een schuld gevoel oid aanpraten.
Inmiddels heeft de arbeidsinspectie contact gehad met de werkgever en komen ze langs om mijn werkplek te keuren.. Vandaag ook een gesprek gehad met de directie, dat ze vonden dat die nieuwe stoel er nu maar snel moest komen.. En ze gaan deze week nog de stoel bestellen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:17:14 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_102665417
Dat hadden ze een maand geleden ook kunnen bedenken..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_102668436
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:17 schreef twiFight het volgende:
Dat hadden ze een maand geleden ook kunnen bedenken..
Ja dat vond ik ook..
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:38:38 #118
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_103057307
Misschien maar eens je baas subtiel wijzen op dit linkje? ;)

Strengere controle op arboregels
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_103069453
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Als het fysiek niet meer gaat in verband met de pijn en je dit een aantal keer hebt aangegeven dan kun je je ziek melden met als reden rugklachten. Ik ga ervan uit dat men dan ineens heel wat sneller met een goede stoel gaat komen.
Of met een ontslag. :')
zelfde als diginoob
pi_103069478
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:45 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Jij bekijkt het erg zwart-wit en lekker simpel, ik ga er van uit dat je zelf geen ervaring hebt met dit soort problemen, anders keek je er anders tegen aan.

Denk je echt dat een werkgever een stoel zomaar gaat vergoeden die jij even aanschaft voor op kantoor? Grapjas.

Op het moment dat jij fysieke klachten ondervindt is het wel degelijk zaak dat de werkgever actie onderneemt als de werknemer hier problemen mee heeft.

Als jij niet tevreden bent met een bedrijfswagen (mankementen, de auto is "op"), dan koop jij ook even een nieuwe in plaats van dat je probeert je werkgever te motiveren een nieuwe wagen aan te schaffen? Kom op zeg :')
Ik vind t wel een goed idee, beetje eigen initiatief tonen. Misschien is direct kopen niet zo slim maar je kunt wel zelf stoelen uitproberen en aangeven welke goed voor je zou zijn.
zelfde als diginoob
pi_103069676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik vind t wel een goed idee, beetje eigen initiatief tonen. Misschien is direct kopen niet zo slim maar je kunt wel zelf stoelen uitproberen en aangeven welke goed voor je zou zijn.
Tuurlijk is uitproberen een goed idee. Meneer had het echter over de aanschaf.

Ook quote je nu een post van bijna twee maanden oud ;) lees het topic eens door zou ik zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 11:42:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')