Dat laatste klopt. TS moet zelf inschatten hoe het met zijn gezondheid staat. Maar een stoel van thuis meenemen slaat gewoon nergens op.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:55 schreef bart1977 het volgende:
Ik sta toch wel te kijken van de replies hier.
Het is wel de baan van meneer, he? Als de tegenpartij moeilijk doet over een stoel, dan kun je zelf het gevecht aangaan (nou ja, gevecht... thuisblijven....) maar er staat een prima stoel bij TS thuis. In plaats daarvan slikt hij pijnstillers! Een ondoordachte beslissing, in mijn opinie. Je moet je gezondheid niet laten afhangen van anderen.
Helemaal niet uit protest! Als TS zich niet in staat voelt om te werken wegens zware rugklachten, dan mag hij zich ziekmelden. Dat heeft niets met protest te maken. Als TS zich in staat acht te werken, dan moet hij (m.i.) gewoon gaan werken.quote:Dat de directie moeilijk doet, dat is duidelijk. Maar om je daar nu ziek voor te melden? Als een soort protest-actie, ofzo? En wat bereik je ermee?
Dat kan, maar een andere baan is soms niet zo gevonden, en in deze kwestie ligt het toch echt aan de werkgever. Die kan met een minimale actie álles oplossen.quote:Als het echt zo'n zwaar punt is, dan zoek je een andere baan, zo lijkt mij.
Ik denk dat je het ziekmelden in het verkeerde licht ziet. Als TS (zoals aangegeven) de hele dag pijnstillers slikt en aan het einde van de dag niets meer kan, vind je dan echt dat hij zich nog steeds niet ziek mag melden?quote:Overigens, TS, ik begrijp heel goed in welke situatie je zit; ik vind het net zo belachelijk als de rest. Ik ben het puur oneens met het ziekmelden.
Tja, dat ben ik met je eens. Maar dat is niet de werkelijkheid, simpelweg wishful thinking.quote:Op donderdag 8 september 2011 19:48 schreef jack4ya het volgende:
Dat kan, maar een andere baan is soms niet zo gevonden, en in deze kwestie ligt het toch echt aan de werkgever. Die kan met een minimale actie álles oplossen.
Ik vond het onverstandig van TS om het op die situatie te laten aankomen. Gewoon stoel mee van huis en ondertussen een andere baan zoeken. Dan mag stoel weer terug naar huis. Niks verloren, mijns inziens. Helaas ook zeker niets gewonnen, laten we daar eerlijk over zijn.quote:Ik denk dat je het ziekmelden in het verkeerde licht ziet. Als TS (zoals aangegeven) de hele dag pijnstillers slikt en aan het einde van de dag niets meer kan, vind je dan echt dat hij zich nog steeds niet ziek mag melden?
Waarom zou je je niet ziekmelden? Heeft niks met een protestactie te maken. Een werkgever heeft de plicht om voor jouw lichamelijke gezondheid te zorgen terwijl jij aan het werk bent. Zou jij je gezondheid opofferen omdat jouw werkgever zo 500 Euro kan besparen? Is jouw gezondheid je zo weinig waard? Straks krijgt hij er langdurige klachten van en kost het hem nog veel meer aan ziektekosten.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:55 schreef bart1977 het volgende:
Ik sta toch wel te kijken van de replies hier.
Het is wel de baan van meneer, he? Als de tegenpartij moeilijk doet over een stoel, dan kun je zelf het gevecht aangaan (nou ja, gevecht... thuisblijven....) maar er staat een prima stoel bij TS thuis. In plaats daarvan slikt hij pijnstillers! Een ondoordachte beslissing, in mijn opinie. Je moet je gezondheid niet laten afhangen van anderen.
Dat de directie moeilijk doet, dat is duidelijk. Maar om je daar nu ziek voor te melden? Als een soort protest-actie, ofzo? En wat bereik je ermee?
Als het echt zo'n zwaar punt is, dan zoek je een andere baan, zo lijkt mij.
Overigens, TS, ik begrijp heel goed in welke situatie je zit; ik vind het net zo belachelijk als de rest. Ik ben het puur oneens met het ziekmelden.
Inmiddels heeft de arbeidsinspectie contact gehad met de werkgever en komen ze langs om mijn werkplek te keuren.. Vandaag ook een gesprek gehad met de directie, dat ze vonden dat die nieuwe stoel er nu maar snel moest komen.. En ze gaan deze week nog de stoel bestellen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:51 schreef jack4ya het volgende:
Ze vinden het jammer dat JIJ de arbeidsinspectie hebt ingeschakeld...
Zo.
Die durven.
Maar goed dat is mijn mening. Jij hebt het zo aangepakt, omdat het je zo goed dunkte. Laat je niet een schuld gevoel oid aanpraten.
Ja dat vond ik ook..quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:17 schreef twiFight het volgende:
Dat hadden ze een maand geleden ook kunnen bedenken..
Of met een ontslag.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Als het fysiek niet meer gaat in verband met de pijn en je dit een aantal keer hebt aangegeven dan kun je je ziek melden met als reden rugklachten. Ik ga ervan uit dat men dan ineens heel wat sneller met een goede stoel gaat komen.
Ik vind t wel een goed idee, beetje eigen initiatief tonen. Misschien is direct kopen niet zo slim maar je kunt wel zelf stoelen uitproberen en aangeven welke goed voor je zou zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:45 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Jij bekijkt het erg zwart-wit en lekker simpel, ik ga er van uit dat je zelf geen ervaring hebt met dit soort problemen, anders keek je er anders tegen aan.
Denk je echt dat een werkgever een stoel zomaar gaat vergoeden die jij even aanschaft voor op kantoor? Grapjas.
Op het moment dat jij fysieke klachten ondervindt is het wel degelijk zaak dat de werkgever actie onderneemt als de werknemer hier problemen mee heeft.
Als jij niet tevreden bent met een bedrijfswagen (mankementen, de auto is "op"), dan koop jij ook even een nieuwe in plaats van dat je probeert je werkgever te motiveren een nieuwe wagen aan te schaffen? Kom op zeg
Tuurlijk is uitproberen een goed idee. Meneer had het echter over de aanschaf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ik vind t wel een goed idee, beetje eigen initiatief tonen. Misschien is direct kopen niet zo slim maar je kunt wel zelf stoelen uitproberen en aangeven welke goed voor je zou zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |