abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101717763
De stoel die bij TS thuis staat is niet per se 'prima' genoeg voor een hele dag werken...
pi_101720260
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:55 schreef bart1977 het volgende:
Ik sta toch wel te kijken van de replies hier.

Het is wel de baan van meneer, he? Als de tegenpartij moeilijk doet over een stoel, dan kun je zelf het gevecht aangaan (nou ja, gevecht... thuisblijven....) maar er staat een prima stoel bij TS thuis. In plaats daarvan slikt hij pijnstillers! Een ondoordachte beslissing, in mijn opinie. Je moet je gezondheid niet laten afhangen van anderen.
Dat laatste klopt. TS moet zelf inschatten hoe het met zijn gezondheid staat. Maar een stoel van thuis meenemen slaat gewoon nergens op.
quote:
Dat de directie moeilijk doet, dat is duidelijk. Maar om je daar nu ziek voor te melden? Als een soort protest-actie, ofzo? En wat bereik je ermee?
Helemaal niet uit protest! Als TS zich niet in staat voelt om te werken wegens zware rugklachten, dan mag hij zich ziekmelden. Dat heeft niets met protest te maken. Als TS zich in staat acht te werken, dan moet hij (m.i.) gewoon gaan werken.
quote:
Als het echt zo'n zwaar punt is, dan zoek je een andere baan, zo lijkt mij.
Dat kan, maar een andere baan is soms niet zo gevonden, en in deze kwestie ligt het toch echt aan de werkgever. Die kan met een minimale actie álles oplossen.
quote:
Overigens, TS, ik begrijp heel goed in welke situatie je zit; ik vind het net zo belachelijk als de rest. Ik ben het puur oneens met het ziekmelden.
Ik denk dat je het ziekmelden in het verkeerde licht ziet. Als TS (zoals aangegeven) de hele dag pijnstillers slikt en aan het einde van de dag niets meer kan, vind je dan echt dat hij zich nog steeds niet ziek mag melden?
pi_101740438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:48 schreef jack4ya het volgende:

Dat kan, maar een andere baan is soms niet zo gevonden, en in deze kwestie ligt het toch echt aan de werkgever. Die kan met een minimale actie álles oplossen.
Tja, dat ben ik met je eens. Maar dat is niet de werkelijkheid, simpelweg wishful thinking.

quote:
Ik denk dat je het ziekmelden in het verkeerde licht ziet. Als TS (zoals aangegeven) de hele dag pijnstillers slikt en aan het einde van de dag niets meer kan, vind je dan echt dat hij zich nog steeds niet ziek mag melden?
Ik vond het onverstandig van TS om het op die situatie te laten aankomen. Gewoon stoel mee van huis en ondertussen een andere baan zoeken. Dan mag stoel weer terug naar huis. Niks verloren, mijns inziens. Helaas ook zeker niets gewonnen, laten we daar eerlijk over zijn.

Kijk, waar het mij om gaat, is om geen negatieve energie erin te steken. Wensen dat de wereld anders is, dat heeft zeker in arbo-land geen enkel effect op de realiteit.

TS is mijns inziens echt verder van huis als hij zich ziek gaat melden. Dat doet zijn arbeidsverleden geen goed en haalt de fut uit zijn leven. Een mens moet lekker werken, positief zijn en zich fit voelen. Als een baas daarin niet meewerkt met zoiets als een stoel, dan zou ik me niet laten dwarszitten.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:04:37 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101740584
Als ik TS was zou ik me tijdelijk natuurlijk, ziekmelden

Werkgever heeft blijkbaar de schijt aan de rug van topicstarter en zijn gezondheid.

Een stoel van thuis meenemen is ook een rare oplossing. Die stoel lost niets op en bezorgt TS misschien ook wel rugklachten. Aangezien hij ook niet op stoelen van thuis 8 uur lang zit.

TS heeft het netjes meerdere malen aangegeven en houdt zich al op de been met pijnstillers.

Dus thuisblijven, proberen zonder pijnstillers de dag door te komen en dan pas, als dit weer lukt, weer aan het werk gaan.

Dus om met Bart zijn woorden te spreken :9 steek er geen negatieve energie in, bekijk het feitelijk.
Werkgever onderneemt geen actie dus TS blijft thuis om te bekomen van afgelopen weken en zijn rug "bij te laten trekken".
En langzaamaan weer zonder pijnstillers te kunnen.

Zo doorwerken en het slikken constant van pijnstillers haalt de fut uit zijn leven.
Een mens moet lekker werken, positief zijn en zich fit voelen.
Dus ziekmelden totdat je je weer zo voelt.
Als een baas daarin niet meewerkt met zoiets als een stoel, dan zou ik me niet laten ziekmaken maar voor mezelf kiezen.

Na een paar ziekmeldingen moet het lampje toch wel gaan branden bij deze werkgever.
Rayen 2½ jaar!
pi_101745686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:55 schreef bart1977 het volgende:
Ik sta toch wel te kijken van de replies hier.

Het is wel de baan van meneer, he? Als de tegenpartij moeilijk doet over een stoel, dan kun je zelf het gevecht aangaan (nou ja, gevecht... thuisblijven....) maar er staat een prima stoel bij TS thuis. In plaats daarvan slikt hij pijnstillers! Een ondoordachte beslissing, in mijn opinie. Je moet je gezondheid niet laten afhangen van anderen.

Dat de directie moeilijk doet, dat is duidelijk. Maar om je daar nu ziek voor te melden? Als een soort protest-actie, ofzo? En wat bereik je ermee?

Als het echt zo'n zwaar punt is, dan zoek je een andere baan, zo lijkt mij.

Overigens, TS, ik begrijp heel goed in welke situatie je zit; ik vind het net zo belachelijk als de rest. Ik ben het puur oneens met het ziekmelden.
Waarom zou je je niet ziekmelden? Heeft niks met een protestactie te maken. Een werkgever heeft de plicht om voor jouw lichamelijke gezondheid te zorgen terwijl jij aan het werk bent. Zou jij je gezondheid opofferen omdat jouw werkgever zo 500 Euro kan besparen? Is jouw gezondheid je zo weinig waard? Straks krijgt hij er langdurige klachten van en kost het hem nog veel meer aan ziektekosten.
pi_102228520
Inmiddels is er nog steeds totaal geen voortgang geboekt. Ik ben niet de ziektewet in gegaan, maar de klachten worden niet minder, eerder erger.
Nu maar besloten om een officiële klacht in te dienen bij de arbeidsinspectie.
pi_102228652
Lijkt me inderdaad het beste. Succes!
pi_102229981
Ja, ik heb er eigenlijk zó geen zin in. Maar het wordt nu wel een principe kwestie.
pi_102231584
Geheel los van die principekwestie is het toch gewoon zaak dat je zsm een geschikte stoel krijgt..? Anders beland je wèl in de ziektewet. Lijkt mij belangrijker dan die principekwestie.
pi_102234740
Dat is zeker het belangrijkste.
pi_102420157
Inmiddels weer een paar dagen dagen verder. Arbeidsinspectie heeft inmiddels contact gehad met mn werkgever. En nu schjnt er wat meer beweging in de zaak te komen, hoewel ik nogsteeds geen harde toezegging heb wanneer er een stoel komt..
pi_102420225
Hoe heeft je werkgever gereageerd? Of weet je dat niet?
pi_102448412
Ze vonden het jammer dat ik de arbeidsinspectie had ingeschakeld. Maar ik zou vandaag te horen krijgen wanneer ik een stoel krijg. Heb alleen wéér niets gehoord..
pi_102461204
Ze vinden het jammer dat JIJ de arbeidsinspectie hebt ingeschakeld...

Zo.

Die durven.

Maar goed dat is mijn mening. Jij hebt het zo aangepakt, omdat het je zo goed dunkte. Laat je niet een schuld gevoel oid aanpraten.
pi_102662795
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:51 schreef jack4ya het volgende:
Ze vinden het jammer dat JIJ de arbeidsinspectie hebt ingeschakeld...

Zo.

Die durven.

Maar goed dat is mijn mening. Jij hebt het zo aangepakt, omdat het je zo goed dunkte. Laat je niet een schuld gevoel oid aanpraten.
Inmiddels heeft de arbeidsinspectie contact gehad met de werkgever en komen ze langs om mijn werkplek te keuren.. Vandaag ook een gesprek gehad met de directie, dat ze vonden dat die nieuwe stoel er nu maar snel moest komen.. En ze gaan deze week nog de stoel bestellen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:17:14 #116
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_102665417
Dat hadden ze een maand geleden ook kunnen bedenken..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_102668436
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 21:17 schreef twiFight het volgende:
Dat hadden ze een maand geleden ook kunnen bedenken..
Ja dat vond ik ook..
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:38:38 #118
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_103057307
Misschien maar eens je baas subtiel wijzen op dit linkje? ;)

Strengere controle op arboregels
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_103069453
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Als het fysiek niet meer gaat in verband met de pijn en je dit een aantal keer hebt aangegeven dan kun je je ziek melden met als reden rugklachten. Ik ga ervan uit dat men dan ineens heel wat sneller met een goede stoel gaat komen.
Of met een ontslag. :')
zelfde als diginoob
pi_103069478
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:45 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Jij bekijkt het erg zwart-wit en lekker simpel, ik ga er van uit dat je zelf geen ervaring hebt met dit soort problemen, anders keek je er anders tegen aan.

Denk je echt dat een werkgever een stoel zomaar gaat vergoeden die jij even aanschaft voor op kantoor? Grapjas.

Op het moment dat jij fysieke klachten ondervindt is het wel degelijk zaak dat de werkgever actie onderneemt als de werknemer hier problemen mee heeft.

Als jij niet tevreden bent met een bedrijfswagen (mankementen, de auto is "op"), dan koop jij ook even een nieuwe in plaats van dat je probeert je werkgever te motiveren een nieuwe wagen aan te schaffen? Kom op zeg :')
Ik vind t wel een goed idee, beetje eigen initiatief tonen. Misschien is direct kopen niet zo slim maar je kunt wel zelf stoelen uitproberen en aangeven welke goed voor je zou zijn.
zelfde als diginoob
pi_103069676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:34 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Ik vind t wel een goed idee, beetje eigen initiatief tonen. Misschien is direct kopen niet zo slim maar je kunt wel zelf stoelen uitproberen en aangeven welke goed voor je zou zijn.
Tuurlijk is uitproberen een goed idee. Meneer had het echter over de aanschaf.

Ook quote je nu een post van bijna twee maanden oud ;) lees het topic eens door zou ik zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2011 11:42:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')