Dat.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef LompeHork het volgende:
Je werkgever moet zorgen voor een degelijke werkplek, wat betekend dat je goed moet kunnen zitten. Dat is hij gewoon verplicht.
Als de nood echt hoog is dan kun je de ARBO-dienst raadplegen.
Ja, ik heb het meerdere malen aangegeven, "ze zijn er mee bezig". De pijn is niet te harden. Wat is verstandig om te doen. Het blijft maar duren en er lijkt geen schot in de zaak te komen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:12 schreef LompeHork het volgende:
Je werkgever moet zorgen voor een degelijke werkplek, wat betekend dat je goed moet kunnen zitten. Dat is hij gewoon verplicht.
Als de nood echt hoog is dan kun je de ARBO-dienst raadplegen.
Als het fysiek niet meer gaat in verband met de pijn en je dit een aantal keer hebt aangegeven dan kun je je ziek melden met als reden rugklachten. Ik ga ervan uit dat men dan ineens heel wat sneller met een goede stoel gaat komen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:51 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Ja, ik heb het meerdere malen aangegeven, "ze zijn er mee bezig". De pijn is niet te harden. Wat is verstandig om te doen. Het blijft maar duren en er lijkt geen schot in de zaak te komen.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:34 schreef Scorpie het volgende:
Ziektewet ingaan en aangeven dat dit komt door het ontbreken van een ergonomisch ingerichte werkplek. Je hebt de eerste tekenen van RSI.
Dit dus. Dan maar de werkgever in een positie brengen zodat hij er niet onder uit kan. Hij kan natuurlijk de ARBO-dienst op je afsturen, maar die zullen het met je eens zijn.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Als het fysiek niet meer gaat in verband met de pijn en je dit een aantal keer hebt aangegeven dan kun je je ziek melden met als reden rugklachten. Ik ga ervan uit dat men dan ineens heel wat sneller met een goede stoel gaat komen.
Passief? Hij geeft het netjes aan bij zijn werkgever, daar is niets passief aan. Het is niet de verantwoordelijkheid van de werknemer om dit op te lossen en al helemaal niet om dit zelf aan te schaffen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:17 schreef r3gi3boy het volgende:
Waarom neem je niet een stoel van thuis mee, of spreek je met je baas af dat je zelf een goede stoel koopt en de rekening aan hem geeft?
Je houding hierin is erg passief, je had mijns inziens al veel eerder op een goede stoel kunnen zitten als je het echt wou.
Hier gaat het UWV echt niets mee doen. Vaak gelden dit soort subsidies enkel voor werknemers welke nog gedeeltelijk in de ziektewet lopen en/of op het moment van het aannemen van een werknemer die op dat moment (gedeeltelijk) in de ziektewet loopt. Daarnaast wordt aangegeven:quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:28 schreef Felixa het volgende:
Je kunt bij het UWV een vergoeding aanvragen voor het aanpassen van de werkplek.
Misschien trekt dit je werkgever over de streep?
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)assing_werkplek.aspx
Denk aan een rolstoellift of iets dergelijksquote:Dan kunt u een vergoeding aanvragen voor niet-meeneembare aanpassingen op de werkplek of het bedrijf.
Nee, stel je voor, je hebt zelf een probleem, maar een ander dient het op te lossen, want zo staat het in de regeltjes...quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:22 schreef LompeHork het volgende:
Passief? Hij geeft het netjes aan bij zijn werkgever, daar is niets passief aan. Het is niet de verantwoordelijkheid van de werknemer om dit op te lossen en al helemaal niet om dit zelf aan te schaffen.
Jij bekijkt het erg zwart-wit en lekker simpel, ik ga er van uit dat je zelf geen ervaring hebt met dit soort problemen, anders keek je er anders tegen aan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:41 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Nee, stel je voor, je hebt zelf een probleem, maar een ander dient het op te lossen, want zo staat het in de regeltjes...
Je werkgever is niet een verkapte zorginstelling maar je bron van een vast inkomen iedere maand.
Maar een bureaustoel neem je ook niet even onder je arm mee naar huis!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:35 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Hier gaat het UWV echt niets mee doen. Vaak gelden dit soort subsidies enkel voor werknemers welke nog gedeeltelijk in de ziektewet lopen en/of op het moment van het aannemen van een werknemer die op dat moment (gedeeltelijk) in de ziektewet loopt. Daarnaast wordt aangegeven:
[..]
Denk aan een rolstoellift of iets dergelijks
Haha, dat is waar! Mijn ervaring is dat ze met deze regeling alleen uit gaan van zwaar aangepaste stoelen (denk dus echt aan een zwaar lichamelijke handicap, waar echt een "custom" stoel voor nodig is). Dit is denk ik wel op te lossen met een stoel van de juiste hoogtequote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:54 schreef Felixa het volgende:
[..]
Maar een bureaustoel neem je ook niet even onder je arm mee naar huis!![]()
Omdat ik niet weet wat een goede stoel is voor mij, dat ik thuis geen last hebt hoeft niet te betekenen dat die stoel wel goed is. Zeker omdat ik thuis niet 8 uur per dag op die stoel zit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:17 schreef r3gi3boy het volgende:
Waarom neem je niet een stoel van thuis mee, of spreek je met je baas af dat je zelf een goede stoel koopt en de rekening aan hem geeft?
Je houding hierin is erg passief, je had mijns inziens al veel eerder op een goede stoel kunnen zitten als je het echt wou.
Het beste is om in dat geval het algemene nummer van de ARBO-dienst te bellen voor advies, ze kunnen je verder helpen in dit soort situaties en vaak nemen ze ook even contact op met de werkgever om het een en ander door te nemen over de aard van de klachten. Waarschijnlijk heb je dan binnen een week een goede stoelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:10 schreef kvbeurden het volgende:
Als ik al zelf een stoel zou aanschaffen, en dat kan ik niet zomaar even betalen want die krengen zijn zeker custom-made best duur. Dan krijg ik die toch niet vergoed.
En ik wacht inderdaad die stoel van donderdag af, die probeer ik donderdag en vrijdag.
Als die stoel niet komt, of hij is niet goed. Meld ik me maandag ziek, gaat er een mail naar de direct leiddinggevende en een mail naar de arbo arts. Hoewel ik geen idee heb wie dat is en waar ik dat zou moeten kunnen vinden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |