Nee, dat weet ik, want ik heb hetzelfde als Asy. Ik moet iemand anders vragen om mn kind in de kinderstoel te tillen, want dat kan ik eigenlijk niet meer. Maar tot afgelopen maandag was ik altijd alleen met Lotte op de tijdstippen dat zij thuis was. En dan moet je toch wel gewoon, ik zie niet in wat daar anders aan in als vroeger. Ik moest ook gewoon zorgen voor eten en schone kleren. En ze moest gehaald en gebracht en wilde ook wel eens spelen. De boodschappen moesten in huis en het huis moest schoon. Stofzuigen in onze slaapkamer deed ik bijv. zittend op bed en en boterham eten deed ik dan vaak maar met dr op de bank, ipv de kinderstoel, want daar kon ze zelf op klimmen. Enige verschil in mijn ogen is dus dat we nu makkelijker tegen elkaar klagen. En dat doe ik persoonlijk ook nog eerder hier als tegen bekenden. Ik gok dat dat vroeger net zo ging, want iedereen had het zwaarder toen, dus zat niet op jouw gezeur te wachten...ofzoquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef Aoraki het volgende:
NTS, doe eens rustig!
Maar Linda, als je van die bekkenproblemen hebt net als Asy, dan KAN je toch gewoon niks meer, ook 50 jaar geleden niet. Kijk, dat we last hebben van maagzuur, kramp in de kuiten, niet kunnen slapen etc, dat zijn de 'ongemakken' (Let op: ik wil iedereen die hier last van heeft niet voor het hoofd stoten, hoor), waar we het nu misschien makkelijker over hebben, zeker op zo'n forum.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:34 schreef Kyara het volgende:
Ik zit sinds vandaag voor 50% in de ziektewet. Het voelde wel raar toen ik naar huis ging vanmiddag (beetje spijbelen of zo). Maar heb net wel lekker 2 uur geslapen dus ik had het blijkbaar wel nodig. En toen ik rustig ging liggen ging de kleine helemaal los in mijn buik(ik ben wel bang dat ie me helemaal bont en blauw schopt als ie straks meer spierkracht krijgt....)
Nou kan me er zeker iets bij voorstellen, een erg onwerkelijk gevoelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vind t zo surreeel dat het hooguit nog maar 5,5 week duurt en dan ben ik mama en mijn man papa
Gewoon een vrolijke noot deze morgenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:04 schreef wickie het volgende:
Linda jij bent vrolijk, goed geslapen of baby gebaard?
van 9 tot 22 hangt er uit, maar daar zijn ze zeker niet streng in.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Goeiemorgen Hillie en Linda, en de rest
Hillie, hopelijk slaap je nog nog even lekker!
Beregd, hoeveel mag je daar als papa in het ziekenhuis zijn?
Hier was het van 9 tot 9, met verplicht 2 uur middagrust.. Bij jullie ook de hele dag inloop voor partners?
Ik lag nog te slapenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:01 schreef wickie het volgende:
Nee mevr Mus heeft zich nog niet gemeld.
Dat is supertofquote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik lag nog te slapenGyn heeft iets gevonden wat ik wel mag hebben en het lijkt te werken!
dit dusquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:34 schreef Asyniur het volgende:
En verder wat Linda zegt: als je er alleen voor staat, dan dóe je het gewoon.
Oh, dat vind ik wel een beetje luguberquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef klumsy het volgende:
Of op de crematie van de opa van m'n vriend, mensen die ik nog nooit gezien had over m'n buik gingen wrijven en dan zeiden, het is goed zo, hij leeft nu in jou voort![]()
Je kan ( als het goed is ) ook voor een roze met blauw gecombineerde wagen kiezenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klumsy als je een jongen en meisje krijgt kan je ook niet voor roze gaan hoor
Echt? Gaafquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:09 schreef klumsy het volgende:
[..]
Je kan ( als het goed is ) ook voor een roze met blauw gecombineerde wagen kiezen
Ik had tijdens de BV ook regelmatig van die hitte-aanvallen... dus als je daarvoor gaat heb je wrs nog wel even voor je er vanaf bentquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:13 schreef Nirak het volgende:
pffff, heb weer een opvliegerHeb alles tegen elkaar open staan en het zweet staat op m'n voorhoofd en m'n hart gaat tekeer. blerk.. nog een week of 8/9 als het mee zit en dan gaat het beter he
ja, dan moet je proberen te lopen met al die hechtingen in je doos, muahahaquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:13 schreef Nirak het volgende:
pffff, heb weer een opvliegerHeb alles tegen elkaar open staan en het zweet staat op m'n voorhoofd en m'n hart gaat tekeer. blerk.. nog een week of 8/9 als het mee zit en dan gaat het beter he
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ja, dan moet je proberen te lopen met al die hechtingen in je doos, muahaha
Vind lopen het ergste nog niet. Dat plassenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ik wel, maar het feit dat ik er desondanks gewoon weer ingetrapt ben zegt ook wel genoeg denk ikquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:
achjoh, ik had nergens last van johtís gewoon leuk om Nirakje bang te maken
Je had Martijn moeten zien kijken toen ik net aan hem vroeg of hij het ook zo ervaren heeftquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:03 schreef hilliebillie het volgende:
Een bevalling is toch gewoon sex maar dan omgekeerd??
euh, dat lijkt me verzakkingstechnisch niet echt iets wat je actief zou willen promoten?!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
veeeeeeel drinken na de bevallingdan is je urine mooi verdund
en ik heb heul geen last gehad van mijn hechtingen eigenlijk... en een dag na de bevalling droeg ik mijn dreumes alweer 2 trappen op en af zonder problemen...
dus zo kan het ook gaan
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:50 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Vind lopen het ergste nog niet. Dat plassen
Pfffffquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
veeeeeeel drinken na de bevallingdan is je urine mooi verdund
en ik heb heul geen last gehad van mijn hechtingen eigenlijk... en een dag na de bevalling droeg ik mijn dreumes alweer 2 trappen op en af zonder problemen...
dus zo kan het ook gaan
Bij mij duurde alleen het persen al twee keer zo lang als BJ's complete bevallingquote:
Ik probeer er ook gewoon niet meer aan te denken, da's ook nog eens een oplossing.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Bij mij duurde alleen het persen al twee keer zo lang als BJ's complete bevalling![]()
Alle opties zijn mogelijk, jezelf er vooraf druk over maken heeft geen zin, het gaat toch nooit zoals je jezelf voorgesteld hebt
ik promoot niets? ik geef alleen aan dat het prima ging... en tja; ik zal af en toe ook wel moeten? mijn dreumes slaapt op de 2e etage, en kan wel de trap op (als ze niet doodmoe is), maar de trap af is nog niet veilig, en ik ben toch regelmatig alleen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
euh, dat lijkt me verzakkingstechnisch niet echt iets wat je actief zou willen promoten?!Geen idee hoor, maar het klinkt gewoon als iets wat je liever niet zou doen....
Oh ja!!! inderdaad maatkan water, standaard gevuld.. Want stel je voor dat je te nodig moest... Of dat je m nog moest vullen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:09 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja plassen deed ik ook gewoon met een gietertje water erbij![]()
Maar soms moest ik dan ineens ze nodig dat ik nog geen water bij de hand had.
Eerste keer poepen is ook leuk
Hmz... Ik bracht Jen ook wel gewoon zelf ff naar het kdv... Ik heb er geen schade aan overgehouden ofzo... M. die was in de kraamweek gewoon niet thuis... En ik wilde perse niet dat de kraam haar zou wegbrengen, want Jen kent haar toch verder niet ofzo..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef debuurvrouw het volgende:
T zal aan mij liggen hoor, maar wát is er precies goed/oké/stoer/tekenvaneengoedebevalling aan snel weer aan de wandel zijn?
Het is mooi dat je je goed voelt, maar dat je met de hond kan lopen zegt niet dat je het ook moet doen.
Ik zal wel ouderwets zijn. Hou erg van rust voor een kraamvrouw. zoveel mogelijk rusten, alleen maar druk maken over baby, en eventueel visite. En herstel. je hebt net 9 maanden een kind van niks naar baby laten groeien en bevallen kost, ook als je het in een uurtje doet, gewoon veel kracht en energie.
Ik ben altijd uitgegaan van het feit dat mijn kind gebaat is bij een gezonde, uitgeruste moeder. dat je goed voor je kind kan zorgen als de kraamzorg weer weg is. En dat je je dus in acht neemt zolang het kan. Batterijtje opladen voor slechtere tijden.
En ja, ik had héle makkelijke vlotte bevallingen, dus het is geen jaloezie ofzo
Herkenbaar! Vooral irritant als ze aan mijn buik gaan zitten. Blijf van me af!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 10:48 schreef Jipster het volgende:
Ik vind het stom dat als je zwanger bent, je een soort publiekelijk bezit lijkt ofzo, iedereen heeft een mening over je of gaat ongevraagd aan je zittenNot my kinda thing.
Buum was er ook niet in de kraamweek, maar ging op die dagen dan wat later weg, bracht ze naar de pzs en/of school. Begreep zijn werkgever prima. En wat ik zeg: waar het kán pak je je rust. Wat moet je met zo'n baby bij Prénatal? daar zou ik nooit voor kiezen. En gezien het feit dat hij de jongste ooit was meer mensen niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmz... Ik bracht Jen ook wel gewoon zelf ff naar het kdv... Ik heb er geen schade aan overgehouden ofzo... M. die was in de kraamweek gewoon niet thuis... En ik wilde perse niet dat de kraam haar zou wegbrengen, want Jen kent haar toch verder niet ofzo..
Nee ja... das inderdaad ook wel zo... Mijn meneer zat eigenlijk meer op zn werk dan bij mij...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:13 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Buum was er ook niet in de kraamweek, maar ging op die dagen dan wat later weg, bracht ze naar de pzs en/of school. Begreep zijn werkgever prima. En wat ik zeg: waar het kán pak je je rust. Wat moet je met zo'n baby bij Prénatal? daar zou ik nooit voor kiezen. En gezien het feit dat hij de jongste ooit was meer mensen niet.![]()
Kan dat later dan nog gebeuren??quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken een paar dames van mijn leeftijd (37) die al met een netje lopen om de boel weer op z'n plek te hijsen. Ik hoef dat soort ge-emmer niet. Dan maar niet stoer. Ik heb mijzelf bijzonder in acht genomen. En dan had ik nog een keuze.
Dan zijn er dus zat mensen die er niet eens aan moeten dénken de hond uit te laten of iets dergelijks. En die zijn er denk ik veel meer dan die topfitten. En ook daar moet ruimte voor zijn.
ja, je kan later nog een verzakking krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kan dat later dan nog gebeuren??
ja, vooral bij mijn laatste bevalling (keizersnee ..auwquote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vond zitten echt het aller-aller-allerergstopstaan uit bed.
![]()
ja! dat zal zeg.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef lily het volgende:
[..]
ja, vooral bij mijn laatste bevalling (keizersnee ..auw)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |