abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:07:50 #101
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101083208
Hier inmiddels thuis van het werk. Chaos is hier behoorlijk door het noodweer. Veel takken over de weg en wateroverlast. Gelukkig is bij ons (nu wel, na onze nachtelijke sjouwpartij) alles op z'n plek blijven staan.
Zometeen nog ff een dutje doen, heb dus vanaf 3.00uur niet meer geslapen :O . Draakje vind het ook alles behalve leuk want die zadelt me weer op met een stormvloed aan maagzuur :X .
pi_101083502
Linda, je hoeft alleen het hart te eten he.. Daar zit de meeste (licht giftige) stof in waar het om gaat :P

Die gezinnen van vroeger verschillen ook nogal met nu. Ik hoorde eens van mijn vader dat er vaak een nichtje in huis was om te helpen. En de jongens hielpen daar op de boerderij. En de oudste meisjes hielpen ook al snel in huis.
pi_101083537
NTS, doe eens rustig! ;)

Maar Linda, als je van die bekkenproblemen hebt net als Asy, dan KAN je toch gewoon niks meer, ook 50 jaar geleden niet. Kijk, dat we last hebben van maagzuur, kramp in de kuiten, niet kunnen slapen etc, dat zijn de 'ongemakken' (Let op: ik wil iedereen die hier last van heeft niet voor het hoofd stoten, hoor), waar we het nu misschien makkelijker over hebben, zeker op zo'n forum.
pi_101083784
Joris *O*

H asse *O*

Gefeliciteerd!
pi_101083952
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 14:15 schreef Aoraki het volgende:
NTS, doe eens rustig! ;)

Maar Linda, als je van die bekkenproblemen hebt net als Asy, dan KAN je toch gewoon niks meer, ook 50 jaar geleden niet. Kijk, dat we last hebben van maagzuur, kramp in de kuiten, niet kunnen slapen etc, dat zijn de 'ongemakken' (Let op: ik wil iedereen die hier last van heeft niet voor het hoofd stoten, hoor), waar we het nu misschien makkelijker over hebben, zeker op zo'n forum.
Nee, dat weet ik, want ik heb hetzelfde als Asy. Ik moet iemand anders vragen om mn kind in de kinderstoel te tillen, want dat kan ik eigenlijk niet meer. Maar tot afgelopen maandag was ik altijd alleen met Lotte op de tijdstippen dat zij thuis was. En dan moet je toch wel gewoon, ik zie niet in wat daar anders aan in als vroeger. Ik moest ook gewoon zorgen voor eten en schone kleren. En ze moest gehaald en gebracht en wilde ook wel eens spelen. De boodschappen moesten in huis en het huis moest schoon. Stofzuigen in onze slaapkamer deed ik bijv. zittend op bed en en boterham eten deed ik dan vaak maar met dr op de bank, ipv de kinderstoel, want daar kon ze zelf op klimmen. Enige verschil in mijn ogen is dus dat we nu makkelijker tegen elkaar klagen. En dat doe ik persoonlijk ook nog eerder hier als tegen bekenden. Ik gok dat dat vroeger net zo ging, want iedereen had het zwaarder toen, dus zat niet op jouw gezeur te wachten...ofzo :P
Lotte!
Noah!
pi_101084892
Ik denk eigenlijk dat het net zo goed zwaar was toen en dat er ook wel geklaagd werd, maar dat de moeders het in de loop van de tijd een beetje vergeten zijn (net als borstvoedingsperikelen en kraamtijdkwalen). Bovendien waren er toen veeeeeeeel meer thuisblijfmoeders die bij elkaar de deur plat liepen. Daar zal ook wel best wel wat hulpverlening onderling zijn geweest.

Een groot deel van de zwangeren en moeders van nu hebben ook een baan naast het huishouden en de kinderen. Is ook best een verzwarende omstandigheid.
pi_101085136
Klinkt allemaal wel logisch. En idd, net als wat Octo zegt: ze vergeten het ook allemaal weer. Mijn schoonmoeder heeft daar soms ook een handje van...
pi_101086071
Als je meerdere kinderen had, dan hielpen die ook erg mee in het huishouden.

En ik heb het al die tijd heel makkelijk kunnen doen hoor met Mette. Maar ben nu bijna 38 weken inmiddels en dankzij het indalen gaat het gewoon niet meer om continu met haar rond te slepen. Ze is nou eenmaal een dreumes die ik nog niet alles kan uitleggen en ook nog vaak opgetild wil worden.
Ik had het er laatst met mn moeder over. Ze vind het pittig zwanger zijn met dreumes als ze mij zo ziet. Mijn broer was een jaar ouder en was een stuk meer zelfstandig dus. Ook had zij inderdaad veel sociale hulp op het eind.

Al met al vind/vond ik het goed te doen hoor zo zwanger zijn. Ik doe het er gewoon mee :) je gaat gewoon door en ik wil het ook gewoon allemaal doen. En ik denk dat je niet alles meer móet willen met de termijn waar ik nu in zit.
En ja soms stort je even in, dat is wat er gisteren even gebeurde.

Ik wilde nog wat zeggen maar weet het niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 23-08-2011 16:02:05 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101086657
Beregd, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! *O* *O*

Voor de dames met bekkenklachten :*

Ik zit sinds vandaag voor 50% in de ziektewet. Het voelde wel raar toen ik naar huis ging vanmiddag (beetje spijbelen of zo). Maar heb net wel lekker 2 uur geslapen dus ik had het blijkbaar wel nodig. En toen ik rustig ging liggen ging de kleine helemaal los in mijn buik O+ (ik ben wel bang dat ie me helemaal bont en blauw schopt als ie straks meer spierkracht krijgt....)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:34:19 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101089057
Op een forum 'klaag' je nou eenmaal makkelijker.
Als je op je werk praat over bekkenproblemen (oid) dan merk je vanzelf dat er toch stiekem meer mensen vroeger last van hadden.
collega van mij heeft maar 1 zoon van 24 ivm ernstige bekkenproblemen (wilde er 2), andere collega heeft 2 dochters waarvan jongste 18 is ivm bekkenproblemen (wilde er 3) usw

Bovendien was er vroeger een groter sociaal netwerk (oma/tante/buurvrouw/idd veel meer thuisblijfmoeders).
En als ik bijv denk aan freecell: de kerk. Daar komt ook een groot sociaal netwerk vandaan waar je veel hulp uit kan krijgen...

Oudere kinderen hielpen bij de verzorging van de jongere kinderen.

En verder wat Linda zegt: als je er alleen voor staat, dan dóe je het gewoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 23-08-2011 18:59:06 ]
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:39:49 #111
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101089293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:34 schreef Kyara het volgende:

Ik zit sinds vandaag voor 50% in de ziektewet. Het voelde wel raar toen ik naar huis ging vanmiddag (beetje spijbelen of zo). Maar heb net wel lekker 2 uur geslapen dus ik had het blijkbaar wel nodig. En toen ik rustig ging liggen ging de kleine helemaal los in mijn buik O+ (ik ben wel bang dat ie me helemaal bont en blauw schopt als ie straks meer spierkracht krijgt....)
:D Heel herkenbaar :Y
Fijn dat je nog even zo lekker geslapen hebt. Gewoon aan toegeven
pi_101089718
Nou ja wat Asy dus zegt. Dat bedoel ik ook :) en inderdaad als je er alleen voor staat, dan ga je gewoon door. Ik kan zelf ook helemaal geen grens daarin zien.
En m'n kleine meissie weet ook dat er wat gaat veranderen maar heeft geen idee wat. Maar je merkt het heel erg aan haar, daardoor is ze dus ook wat kribbiger en aanhankelijker.
Ik vind het heerlijk nog even zoveel tijd voor haar te hebben. M'n moppie.

Ik ging de afgelopen maand ook veel naar mijn ouders, maar nu durf ik het niet meer aan om er te overnachten. Ze wonen dik een uur rijden weg en omdat hier mijn dossier bekend is en ik na de bevalling moet gaan spuiten beval ik liever niet in een ander ziekenhuis.
pi_101093507
Ben weer goedgekeurd :) kindje was wel weer iets meer ingedaald en is qua grootte gewoon goed. Maar aan de andere kant leek het kontje hoger te liggen dan 2 weken geleden en dat irriteert een beetje bij mn ribben. Maar alles was keurig in orde :)

Vanaf zondag mag ik thuis bevallen *O*
Vind t zo surreeel dat het hooguit nog maar 5,5 week duurt en dan ben ik mama en mijn man papa O+
Tralalalaaa
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:55:55 #114
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101094549
Wat fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat MJ! En kan me voorstellen dat het een heftige week voor jullie is geweest. Dikke knuffel voor jullie.

Oehhhhh TAP komt nu dichterbij! *O*

Ik heb de dag overleefd, maar plak aan alle kanten van het zweet! Gatverdamme wat een klef weer! Even positief nieuws: er zijn nog mensen die op staan in de trein voor een zwangere vrouw! *O* Dit was de eerste keer tot nu toe....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_101095649
Spannend he TAP! :)

En ik had in een ander topic gelezen dat het even wat minder ging met je kleine Miss J, dus ik heb de kaarsjes meteen weer overuren laten draaien, en je ziet: het helpt! Die sterke meid slaat zich er weer doorheen :)
Mijn vrouw zei: fiets anders even naar het kapelletje en steek daar kaarsjes (lief ding)

En susie, fatsoen bestaat nog, soms moet je er even naar zoeken maar soms ligt het ook nog aan de oppervlak zie je wel :)

Ik had vandaag m'n laatste werkdag. Volgende week nog wel een keer m'n bureau leeg gaan ruimen voor een interne verhuizing, maar that's it. Lang leve veel verlofdagen, dus laat het mooie najaarsweer maar komen *O*
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:23:52 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101095894
Oh, wat heerlijk al met verlof Nirak! *O* Ik moet nog 11 dagen werken... Nah, dat schiet ook al op eigenlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:25:50 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101095999
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 18:29 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vind t zo surreeel dat het hooguit nog maar 5,5 week duurt en dan ben ik mama en mijn man papa O+
Nou kan me er zeker iets bij voorstellen, een erg onwerkelijk gevoel :Y
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:28:10 #118
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101096119
Jeeeejjjj weer een vers beebje! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Beregd!
Originele naam :) Leuk!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:31:34 #119
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101096292
Beregd en vrouwlief van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*

Piglet, Tigger & Pepijn van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje! *O*

Beide kindjes hebben een prachtige naam van hun ouders gekregen. O+
A grand adventure has begun.
pi_101097162
Beregd en P-iglet, van harte gefeliciteerd, ook voor de partners!
pi_101098224
Beregd, ik hóu van haar naam, zo mooi! O+

Gefeliciteerd met H a s s e en heel veel geluk als gezin.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:45:32 #122
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101103453
Beregd van harte gefeliciteerd met jullie dochter !(aparte naam! )
&

Piglet, van harte gefeliciteerd met jullie zoon ! (ook een erg leuke naam ;) )

Ik ben weer eens misselijk...gisteren al bijna de hele dag op bed gelegen, nu ben ik dan wel wat meer beneden, maar ik ben zó moe en zó misselijk soms....ik zit nu aan een baby fruithapje }:| ....
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:55:59 #123
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101107333
Dag dames!

Sorry KleurDoos dat ik zo lang gewacht heb :D, maar ik zat de hele dag nog in het ziekenhuis, vrouw blijft er 5 dagen (hier in België gaat dat zo. Ik moet zeggen dat ik het absoluut niet leuk vind. Zeker als je dan smorgensvroeg een bericht krijgt van: "heb niet geslapen, H asse heeft heel de nacht gehuild, en de verpleegster die de nacht doet is een trut."). Maar toen ik vanmorgen langsging was het al veel beter met de mama, alles geneesde goed en ze was minder misselijk en had al een uurtje geslapen.

Ze sliepen net toen ik vertrok, mijn twee vrouwen samen O+

Tja, de naam, we krijgen er gemengde reacties op, maar wij vinden het tof dus :Y En sjeen, ik herinnerde me nog dat je keienthousiast was rond die naam! Ik hoop dat je een ook ooit een H asse krijgt, het is zeker aan te bevelen :P

Met de dochter gaat alles goed, drinken is wat moeilijk en regelmaat al zeker. Ze slaapt wel, maar duurt wel ff. Maar tis echt een schatje. Ik had op voorhand echt niet kunnen geloven dat het me zo veel zou doen, nu al.

ivm knip (ik weet niet meerwiens reactie dat was), dat was het enige waar ik niet goed tegen kon op het moment zelf om naar te kijken. Maar geluid maakt het niet.

De navelstreng doorknippen deed me ook wat blokkeren. En de gyn maande me serieus aan tot haast, want het kindje moest nog ademen en zo :D Man paar minuten tussen geboorte en de baby vasthebben, ik zie ze nog allemaal voor me...

rest er me nog jullie allemaal veel succes te wensen! Hilliebillie en andere LLM's, veel succes! En alle anderen wens ik elke nacht 10 u slaap!

Het was leuk om hier mee te lurken (kon ik af en toe tegen mijn vrouw zeggen "op fok! zeggen ze ..." :') ) , foto's zal ik ook nog wel plaatsen, maar ben het fototoestel ginds vergeten :@
  woensdag 24 augustus 2011 @ 02:43:35 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101115632
Beregd proficiat met Hasse *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_101116658
Ik meld me bij dezen vast en ga nog even verder slapen *gaap* maar alles nog rustig dus..
  woensdag 24 augustus 2011 @ 07:23:48 #126
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101116794
En bedankt voor alle felicitaties! dat was ik nog vergeten zeggen, zie ik :@

slaaplekker, hillie!
pi_101116939
Meld, heerlijke slapeloze nacht. Ach zolang het maar een paar keer per week gebeurd is er niks aan de hand en goed te doen.

Hilliebillie hoop dat je nog even slaapt. Wanneer heb je weer controle?
pi_101116997
Goedemorgen allemaal *O*
Lotte!
Noah!
pi_101117038
Linda jij bent vrolijk, goed geslapen of baby gebaard?
pi_101117042
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:04 schreef wickie het volgende:
Linda jij bent vrolijk, goed geslapen of baby gebaard?
Gewoon een vrolijke noot deze morgen :P
Lotte!
Noah!
pi_101117066
Goeiemorgen Hillie en Linda, en de rest ;)
Hillie, hopelijk slaap je nog nog even lekker!

Beregd, hoeveel mag je daar als papa in het ziekenhuis zijn?
Hier was het van 9 tot 9, met verplicht 2 uur middagrust.. Bij jullie ook de hele dag inloop voor partners?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:09:57 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101117080
Linda, blij ei :D
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:12:19 #133
348178 NotTheSame
pi_101117106
Mogguh!

Hillie, slaap lekker!

Beregd, wat mooi om het verhaal eens 'van de andere kant' te lezen.

Wickie, wat balen weer van die slapeloze nacht!

Ik & nesteldrang? Neuh, noem het maar eigenwijsheid als je 's morgens om 7.00uur de badkamer staat te poetsen. Zometeen naar de kapper, eens kijken of ze die ontplofte mol op m'n kop nog onder bedwang kunnen krijgen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:14:06 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101117127
Qua nachtrust sluit ik me bij wickie aan :O

NTS, hier moet ook nog gepoetst worden ;)
pi_101117141
Goedemorgen allemaal. Bwoah. Wat nachtrust betreft: ik wil ook dagrust. :').
Ik mis m'n bed nu al weer.
pi_101117154
Oja, ik wilde gister nog wat zeggen. Een groot voordeel van zwanger zijn op het eind met al een rondrennend kind in huis is dat het een hele fijne afleiding is. De tijd gaat veel sneller en ze trekt je ook de moeilijk periodes door, doordat ze gezellig kan zijn (zoals nu, saampjes op bed ontbijten, hangt ze lekker tegen me aan en kijken we rustig wat tv).

Linda dus je vrolijke noot is helemaal op zn plek, ik doe gewoon ook even mee *O*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:44:10 #137
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101117458
Goh lijkt me ook minder Beregd dat je vrouw 5 dagen in het ziekenhuis moet blijven.
Maar wel heel leuk om je verhaal hier te lezen op Fok, dat zouden meer mannen moeten doen ;)

Nou alle LLM hebben zich gemeld, dus "helaas" alles nog rustig.

Hier gaat het zijn gangetje. Ik ben gelukkig van mijn tandpijn af en de tandarts zou een "speciale' verdoving geven.
Maar de middag, avond en zelfs nacht was het werkelijk een waar bungeejump festival in mijn buik. Ik heb hem nog nooit zoveel voelen bewegen en het bleef maar duren.
Vond ik toch wel heel toevalllig en toch ook verontrustend. :{
Vannacht was die een stuk rustiger en overdag ook.
Vind het toch wel té toevallig.
Ik heb nog een gaatje maar daar heb ik (nog) geen last van, maar ik wacht mooi tot na de bevalling. :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_101117675
Nee mevr Mus heeft zich nog niet gemeld.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:09:35 #139
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_101117789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 08:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Goeiemorgen Hillie en Linda, en de rest ;)
Hillie, hopelijk slaap je nog nog even lekker!

Beregd, hoeveel mag je daar als papa in het ziekenhuis zijn?
Hier was het van 9 tot 9, met verplicht 2 uur middagrust.. Bij jullie ook de hele dag inloop voor partners?
van 9 tot 22 hangt er uit, maar daar zijn ze zeker niet streng in.
pi_101118110
P_iglet gefeliciteerd! *O*

Beregd jij ook gefelicteerd! *O*
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:46:42 #141
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_101118571
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:01 schreef wickie het volgende:
Nee mevr Mus heeft zich nog niet gemeld.
Ik lag nog te slapen O+ Gyn heeft iets gevonden wat ik wel mag hebben en het lijkt te werken!
Oude (on)bekende.
pi_101118736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:46 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik lag nog te slapen O+ Gyn heeft iets gevonden wat ik wel mag hebben en het lijkt te werken!
Dat is supertof *O*

Na 1,5 uur woelen vannacht ben ik maar uit bed gegaan en onder de douche gestapt. De kraan steeds kouder gedraaid en na 5 minuten was ik redelijk afgekoeld :) daarna kon ik slapen: zalig!

Meer dames last van een te warm lijf en die warmte niet kwijt kunnen?
pi_101118878
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:34 schreef Asyniur het volgende:

En verder wat Linda zegt: als je er alleen voor staat, dan dóe je het gewoon.

dit dus :Y

Goedemorgend trouwens... benieuwd of er vandaag verse babytjes komen ^O^

ik merk weer net zoals toen ik op einde liep van Xandy dat de kinderen onrustiger worden en meer naar de papa toe gaan hangen...
verder hier vandaag weer een deeltje van huishouden proberen te doen...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
pi_101119304
Goedemorgen. Net weer een stickertje gehad van de verloskundige. 't Meiske lag weer lekker druk te doen in de buik dus de doptone heeft het te verduren gehad.

Ben benieuwd of er nog augustusbaby's komen :)
pi_101119543
Goedemorgen! Op zich wel ok geslapen, ik slaap de laatste weken ook al zo slecht.
Steeds wakker worden enzo en dan niet snel in slaap vallen enzo.
Achja, het is wat t is. Alleen wil ik dan uitslapen maar word ik wakker met zere heupen.
Oh, en ik heb het ook zo warm, Nirak! Ik lig alleen maar onder een lakentje maar ik blijf het bloedheet hebben. Dus dat bevordert de nachtrust ook niet echt.

Nouja gelukkig heb ik t rustig thuis. Hoe gek t ook klinkt nadat ik heb gezegd t zo warm te hebben, neem ik zo een warm bad. Vinden mn heupen denk wel fijn maar ook de beurs plek bij mn ribben waar kindlief de laatste tijd zo tegenaan zit.
Tralalalaaa
pi_101119866
Mogge!

Ik heb het ook zo warm steeds haha, terwijl ik normaal een koukleum ben...

Ik vind het stom dat als je zwanger bent, je een soort publiekelijk bezit lijkt ofzo, iedereen heeft een mening over je of gaat ongevraagd aan je zitten :X Not my kinda thing.
Gister zei een dame ineens 'goh, je bent ook al fors' En bedankt, daar sta je dan met je maatje 34 en je 29wk zwangere buik... :') Vervolgens een collega; 'weet je zeker dat er geen twee in zitten??' :{w

Dussss... Zo dat moest ik even kwijt :D
pi_101119936
Herkenbaar Jip. Ik begin al een beetje te bollen en een collega (van een andere afdeling notabene) zei "Hé! Wat leuk! Ben je zwanger?!". "Uhm.. ja". "Ohhh! Gefeliciteerd *raakt buik aan*, je ziet het al hoor'.

Ik was zo flabbergasted dat ik niet wist wat ik moest zeggen.
pi_101120539
Haha Jip, ik ben normaal ook zo'n koukleum!

Ik heb gelukkig eigenlijk geen last van mensen die mn buik aanraken.
Alleen mn schoonzusje doet t, maar dat vind ik prima.
Ik vond t in t begin niet leuk als mensen zeiden, 'goh, je ziet helemaal niet dat je zwanger bent!'.
Maar nu ben ik er wel trots op als ze zeggen dat ik een mooi bescheiden buikje heb :)
Die ik eerlijk gezegd nu wel een beetje zat begin te worden, maar alleen maar vanwege de ongemakken. Ik ben graag een hotelletje voor onze uk. Alleen is sokken aandoen nu geen pretje meer, zit telkens zo te klooien, haha!
Tralalalaaa
pi_101120807
Yep, ik ken dat al die opmerkingen over een buik die te groot zou zijn e.d. En mensen die je buik aan willen raken.. Tja dr is toch niets te voelen door een vreemde, baby reageert alleen op de handen van papa (en van mij, maar beter op die van papa)

Mvr mus wat fijn dat je toch iets hebt kunnen krijgen om te kunnen slapen! Dat zal wel een verademing zijn!

Verder hier ook een hete bijnamama.. Slaap al weken zonder deken of laken (ooit even omdat ik denk dat ik het fris heb maar dan word ik snel weer wakker van de hitte pfff) m'n voedingskussen waar ik tegenaan lig wordt ook erg warm, maar kan toch echt niet zonder..

Iemand vroeg of er nog augustus baby's geboren gingen worden, ik kan bevestigen dat dat zo is. Maar ivm met mee lezers kan ik helaas niet melden wanneer ik word ingeleid. Wil dat voor de omgeving stil houden namelijk.. Na de geboorte doe ik wel even melden natuurlijk.. Maar zeker nog augustus.. (of het moet heel raar gaan lopen, maar denk het niet)
Nog even geduld.. ;)
pi_101120905
Hilliebillie, wat fijn voor je! En augustus duurt nog maar 7 dagen, dus binnen een week ben je mama *O*

Tweede-, of meerdere-keer mama's, merken jullie ook dat jullie kindje naar de geboorte toe jaloerser wordt? Of is het gewoon toeval dat Lotte bij alles zegt: mijne. Gister zat ik met haar aan tafel een boterhammetje te eten, Ronny zat op het balkon met de kat op schoot. Tot hij binnenkwam heeft ze allemaal kunnen zeggen: Mijne papa! Nee Emma, mijne papa. En vanmorgen toen we even een filmpje keken en ik vertelde "Ja, dat meisje tekent poppetjes met haar mama he?" "Nee, mijne mama. Nee baby, mijne mama".. duss..
Lotte!
Noah!
pi_101121188
Inderdaad heel herkenbaar Jipster, alleen vragen ze bij mij of het er geen 3 worden :+
Collega van mij heeft het ook in zijn hoofd gehaald om me een mailtje te sturen...:

Hoi jullie drie,..

Alles lekker zo op deze, best lekkere, ochtend? Heb even snel een vraagje aan mama en
dan mogen jullie weer pesten door mama een beetje misselijk gevoel te geven, haha..

om daarna mij weer aan te spreken!!! Nou heb hem toch even gevraagd of hij niet helemaal lekker was....Vervolgens sprak hij mij alleen nog aan met jullie! heb hem maar even duidelijk gemaakt dat ik daar dus niet op zit te wachten... ( ook gelijk duidelijk gemaakt dat hij niet aan m'n buik moet proberen te gaan zitten als hij z'n voortanden wil houden:P )

Of op de crematie van de opa van m'n vriend, mensen die ik nog nooit gezien had over m'n buik gingen wrijven en dan zeiden, het is goed zo, hij leeft nu in jou voort :r :X
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_101121687
@ Linda. Wij merken daar hier gelukkig niets van. Maar we hebben ook het idee dat onze jongste het nog niet helemaal snapt. Hij is net 2 en vind alles wel prima. Sommige dingen zijn van hem en de baby en sommige dingen alleen van hem of alleen van de baby. Dat weet ie en is voor nu wel prima. De box had ie eerst wel moeite mee. Daar wilde hij ook in. Nu weet ie dat dat niet meer mag en is het ook goed. Hoe het met hem gaat straks als de baby er is weten we nog niet.
De oudste van net 5 heeft er helemaal geen last van. Die heeft het allemaal al eens mee gemaakt en vind het allemaal goed. Hij weet dat zijn speelgoed van hem blijft en dat de baby zijn eigen spul heeft. Mama delen is niet erg want hij weet dat de baby veel slaapt en dat dat dan zijn tijd is.

Veerder gaat het zijn gangetje hier. Nu de kleine niet meer in stuit ligt merk ik dat ie ook aan het indalen is. En dat doet soms pijn }:| Maar we hebben verder alles nu in huis dus hij mag in principe komen. Wil alleen zaterdag nog met lief lekker shoppen en uit eten enzo dus zondag mag de kleine man wel komen.
Kreeg van de week bij de vlos wel te horen dat ik bij de eerste wee meteen moest bellen na de stortbevalling van Leander.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_101121755
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:30 schreef klumsy het volgende:
Of op de crematie van de opa van m'n vriend, mensen die ik nog nooit gezien had over m'n buik gingen wrijven en dan zeiden, het is goed zo, hij leeft nu in jou voort :r :X
Oh, dat vind ik wel een beetje luguber :@. En wat een collega zeg, damn :{w.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:50:08 #154
348178 NotTheSame
pi_101121853
Ow, Klumsy en Jipster, wat een verhalen :X ! Gelukkig heb ik het (nog) niet meegemaakt.

Nou, ontplofte mol op m'n hoofd is weer getemd, proefdrukjes voor de geboortekaartjes zijn besteld en nu even met de pootjes omhoog de stopcontacten in de bouwtekening tekenen.

En tot op heden nog geen spoor van onze kinderwagen :'( . Ze willen toch deze week nog afwachten en anders bestellen ze een nieuwe.
pi_101122079
Nog steeds geen kinderwagen? Vervelend zeg!
Als ze hem opnieuw gaan bestellen heb je hem dan nog wel op tijd?

Ik twijfel heel erg over of ik de kinderwagen nu al of na de 20 weken echowil gaan bestellen.
Wij gaan voor de bugaboo donkey, en die is maar in een beperkt aantal kleuren
( zwart, rood, crem,e wit, blauw en roze ) Ik zou heel graag voor blauw en/of roze gaan, maar dan wil ik wel eerst weten wat het word, anders denk ik dat we voor safe gaan en rood kiezen...
Maar stiekem vind ik die andere kleuren leuker ( Nouja vooral de roze :P ) levertijd is 12-14 weken, zou dus opzich op tijd zijn om het met 20 weken te bestellen, maar zie het alweer gebeuren dat die 12-14 weken 18 weken gaan worden en dan is het wel erg aan de late kant...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:59:30 #156
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101122122
Euwhhh Klumsy ik vind het echt een llugubere en beetje gore opmerking. Yak...
Om over die collega maar niet te spreken o|O :|W

En warm, ik was normaal een ontzettende koukleum. Vaak heb ik het zo warm dat ik thuis op blote voeten loop.
Normaal had ik altijd sokken aan en het liefst nog schoenen ook voor de warmte :9
Rayen 2½ jaar!
pi_101122196
Klumsy als je een jongen en meisje krijgt kan je ook niet voor roze gaan hoor :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:05:54 #158
348178 NotTheSame
pi_101122313
Klumsy, op onze kinderwagen zit 'maar' 2 ŕ 3 weken levertijd (omdat hij maar in 1 kleurstelling te krijgen is), dus daar maak ik me niet druk om. Maar ik baal er gewoon van, omdat ik de wagen zo'n 60km verderop besteld heb, en em op moet halen, aangezien ze daar liever niet aan thuisbezorgen doen. Ze willen eerst zelf de wagen in elkaar zetten voor je en dan krijg je nog een uitgebreide uitleg hoe dat ding werkt. En daar wil ik manlief natuurlijk ook bij hebben, maarja dan moet hij weer een dagje vrij nemen van z'n werk of ik moet hem alleen gaan halen.
pi_101122417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Klumsy als je een jongen en meisje krijgt kan je ook niet voor roze gaan hoor :P
Je kan ( als het goed is ) ook voor een roze met blauw gecombineerde wagen kiezen
pi_101122432
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:09 schreef klumsy het volgende:

[..]

Je kan ( als het goed is ) ook voor een roze met blauw gecombineerde wagen kiezen
Echt? Gaaf ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_101122438
NTS, als jij de uitleg hebt gehad over de kinderwagen dan kan je het toch thuis uitleggen aan je man? Meestal is het niet al te ingewikkeld. Van de bekendere merken zijn vaak ook wel filmpjes op youtube te vinden over de werking. En ik neem aan dat ze je in de winkel ook kunnen helpen met slepen naar de auto. Niet druk om maken hoor.
pi_101123251
ugh, ik heb de afgelopen maanden prima geslapen :D maar vannacht schoot me zomaar 4 keer kramp in mn kuit.. en dan ook flink :D maar als je dan je been snel naast t bed zet, je voet plat op de grond, dan gaat t snel voorbij gelukkig..pfrr maar leuk wakker worden is anders :)

ik geniet trouwens echt veel meer van deze zwangerschap en hij gaat verrekte snel..mede door elin.. door alle afleiding heb ik nu 'o crap ik moet nog naar de VK' terwijl ik de vorige keer echt naar zo'n afspraak toe leefde :)

vandaag trouwens 32 weken :)
pi_101124598
pffff, heb weer een opvlieger :') Heb alles tegen elkaar open staan en het zweet staat op m'n voorhoofd en m'n hart gaat tekeer. blerk.. nog een week of 8/9 als het mee zit en dan gaat het beter he :)
pi_101124653
Wow Klumsy, dat is wel helemaal het toppunt zeg! Ik vind het ook een beetje luguber.. en die collega... heel irritant!
pi_101124850
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:13 schreef Nirak het volgende:
pffff, heb weer een opvlieger :') Heb alles tegen elkaar open staan en het zweet staat op m'n voorhoofd en m'n hart gaat tekeer. blerk.. nog een week of 8/9 als het mee zit en dan gaat het beter he :)
Ik had tijdens de BV ook regelmatig van die hitte-aanvallen... dus als je daarvoor gaat heb je wrs nog wel even voor je er vanaf bent ;)
Lotte!
Noah!
pi_101126018
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:13 schreef Nirak het volgende:
ja, dan moet je proberen te lopen met al die hechtingen in je doos, muahaha
pi_101126532
Dank voor de opsteker dames :')
Ik kan beter tegen pijn dan hitte, doe mij die hechtingen maar ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:29:48 #168
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101127507
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

:') !!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_101128020
quote:

[..]

Vind lopen het ergste nog niet. Dat plassen :X
  woensdag 24 augustus 2011 @ 14:52:13 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101128318
Dat plassen viel mij eigenlijk dan weer heel erg mee, als ik er meteen water mee overheen liet lopen had ik er vrij weinig last van...

Het lopen in de eerste nacht na de bevalling was pas een feestje, ik geloof dat ik bijna een half uur gedaan heb over dat stukje tussen m'n kamer en de toiletten op de gang. Wist niet dat ik zoveel spieren had :')
pi_101128628
veeeeeeel drinken na de bevalling ;) dan is je urine mooi verdund :)
en ik heb heul geen last gehad van mijn hechtingen eigenlijk... en een dag na de bevalling droeg ik mijn dreumes alweer 2 trappen op en af zonder problemen...
dus zo kan het ook gaan :D
pi_101128629
achjoh, ik had nergens last van joh :+ tís gewoon leuk om Nirakje bang te maken
pi_101128671
Heej ik ben bijna aan de beurt hč..! Ga me nou nie op het laatste moment angsten aan praten.. Dadelijk wil ik nog terug.. Of kan da nie meer? ;)
Een bevalling is toch gewoon sex maar dan omgekeerd??

Probeer er nu nog ff zo min mogelijk over na te denken.. Weet dat het pijn gaat doen, en hoeveel pijn zien we dan wel weer.. :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:03:35 #174
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101128690
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Kleurdoos het volgende:
achjoh, ik had nergens last van joh :+ tís gewoon leuk om Nirakje bang te maken
Ik wel, maar het feit dat ik er desondanks gewoon weer ingetrapt ben zegt ook wel genoeg denk ik :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:04:27 #175
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101128715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:03 schreef hilliebillie het volgende:

Een bevalling is toch gewoon sex maar dan omgekeerd??

Je had Martijn moeten zien kijken toen ik net aan hem vroeg of hij het ook zo ervaren heeft :+
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:07:10 #176
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101128794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik heb heul geen last gehad van mijn hechtingen eigenlijk... en een dag na de bevalling droeg ik mijn dreumes alweer 2 trappen op en af zonder problemen...
euh, dat lijkt me verzakkingstechnisch niet echt iets wat je actief zou willen promoten?! :o Geen idee hoor, maar het klinkt gewoon als iets wat je liever niet zou doen....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:07:47 #177
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101128810
quote:

[..]

;(
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Vind lopen het ergste nog niet. Dat plassen :X
;(
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Pfffff *O* (daar ga ik voor :9 )
Rayen 2½ jaar!
pi_101128872
Ja plassen deed ik ook gewoon met een gietertje water erbij :D
Maar soms moest ik dan ineens ze nodig dat ik nog geen water bij de hand had.
Eerste keer poepen is ook leuk :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:11:02 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101128925
Ik vond zitten echt het aller-aller-allerergst :o opstaan uit bed. :X er zijn ook alleen charmante "hang"foto's waar ik zo'n beetje op m'n rug zit :D
Maar de betreffende baby wordt 12 overmorgen, en heeft nog twee broers ook, dus zó erg was het nou ook weer niet. :+ ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:11:05 #180
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101128927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef TimeJumper het volgende:

Pfffff *O* (daar ga ik voor :9 )
Bij mij duurde alleen het persen al twee keer zo lang als BJ's complete bevalling :P

Alle opties zijn mogelijk, jezelf er vooraf druk over maken heeft geen zin, het gaat toch nooit zoals je jezelf voorgesteld hebt ;)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:20:33 #181
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101129230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:11 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Bij mij duurde alleen het persen al twee keer zo lang als BJ's complete bevalling :P

Alle opties zijn mogelijk, jezelf er vooraf druk over maken heeft geen zin, het gaat toch nooit zoals je jezelf voorgesteld hebt ;)
Ik probeer er ook gewoon niet meer aan te denken, da's ook nog eens een oplossing.
Als ik "het onderwerp" tegenkom, breekt het zweet me werkelijk waar uit :@
Dus ik "blok" het gewoon, en ga leuke of nuttige dingen kopen :+

Bij de Lidl hadden ze een speelkleed in de vorm van een nijlpaard (voor jongens) in de aanbieding voor 24.95 met van die bogen erboven. Dus die heb ik maar gelijk gehaald.
Zwembroekje met sterretjes bij de Hema.
Hele kleine slabbetjes bij H&M
Kant- en klare baby-melk-voeding voor mocht eventueel straks de borstvoeding niet lukken en gelijk ook dan maar een pak Nutrilon gekocht (blijft toch lang goed)
Katoenen dekentje van Friendz bij V&D en legercamouflage schoentjes en nog maar eens een rompertje.

Hahahaha ik moet nog wel 13 weken, maar ja , je kan het maar in huis hebben he :P
Oh ja en ook nog een pak pampers (hoef ik na de bevalling niet zo te slepen)
En verder nog shirtjes geshopt op marktplaats.
Rayen 2½ jaar!
pi_101129697
ik kan niet wachten tot ik weet wat het gaan worden, heb zin om helemaal los te gaan met shoppen 8-)
vrijdag 17 weken en een echo, ben benieuwd of ze dan misschien al wat meer kan vertellen, anders hopelijk 3 weken later...
pi_101129822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

euh, dat lijkt me verzakkingstechnisch niet echt iets wat je actief zou willen promoten?! :o Geen idee hoor, maar het klinkt gewoon als iets wat je liever niet zou doen....
ik promoot niets? ik geef alleen aan dat het prima ging... en tja; ik zal af en toe ook wel moeten? mijn dreumes slaapt op de 2e etage, en kan wel de trap op (als ze niet doodmoe is), maar de trap af is nog niet veilig, en ik ben toch regelmatig alleen...
dus echt een keuze heb je dan niet?
(als het niet nodig is kan je het beter niet doen idd, teveel zwaar tillen in de eerste weken na de bevalling... i know ;))
pi_101129982
Ik heb toen Mikael ook volgens mij dezelfde dag dat Leander geboren is alweer getilt. Was even alleen thuis en hij viel. Dus kon even niet anders. Dat ging goed dus daarna wel vaker gedaan.

Kan me verder de ongemakken van na de bevalling niet eens meer herrinneren :? Hoe snel je dat weer vergeet.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:42:12 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101130012
Dat is precies de nuance die in je eerste post ontbrak Het moet, daarom doe je het. En het ging. Maar wat als het niet ging? hoe had je het dan opgelost? Niet iedereen heeft de kennis die jij hebt. Dus is het gewoon wel verstandig erbij te melden dat het niet aan te raden is na een bevalling. Tenzij bij nood en hoge uitzondering.
pi_101130357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:09 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja plassen deed ik ook gewoon met een gietertje water erbij :D
Maar soms moest ik dan ineens ze nodig dat ik nog geen water bij de hand had.
Eerste keer poepen is ook leuk :P
Oh ja!!! inderdaad maatkan water, standaard gevuld.. Want stel je voor dat je te nodig moest... Of dat je m nog moest vullen...
Zo op het laatste moment en dan iets te warm water erin...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_101130366
Kleurdoos, het is je gelukt, ik beef als een rietje ;)

Maar hou vooral niets geheim voor ons eerste keer mama's to be. Je kunt beter alle mogelijke ellende kennen, dan kan het alleen maar meevallen daarna. Dus laat die horrorverhalen maar horen :D
pi_101130619
Nirak Leander is zondag op maandagnacht geboren. Dinsdags liep ik weer met de hond te wandelen en donderdag liepen we al in de stad met Leander. Ze hadden bij de Prenatal nog nooit zo'n jong babytje in de winkel gehad toen.
Bij Mikael was ik echt een week "slecht" Hd zo'n rugpijn van de weeen dat ik hem toen niet eens uit bed kon halen. Kon hem niet zelf in bad doen niks. Wandelen, moest er niet aan denken.

Je kunt er gewoon niks op aan hoe het gaat. Was de tweede keer er van uit gegaan dat het precies zo zou gaan als de eerste. Maar niets van dat. Nu ga ik ervan uit dat het weer zoals bij Leander gaat. Dus dat word nog wat!!!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:33 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131007
T zal aan mij liggen hoor, maar wát is er precies goed/oké/stoer/tekenvaneengoedebevalling aan snel weer aan de wandel zijn?
Het is mooi dat je je goed voelt, maar dat je met de hond kan lopen zegt niet dat je het ook moet doen.
Ik zal wel ouderwets zijn. Hou erg van rust voor een kraamvrouw. zoveel mogelijk rusten, alleen maar druk maken over baby, en eventueel visite. En herstel. je hebt net 9 maanden een kind van niks naar baby laten groeien en bevallen kost, ook als je het in een uurtje doet, gewoon veel kracht en energie.

Ik ben altijd uitgegaan van het feit dat mijn kind gebaat is bij een gezonde, uitgeruste moeder. dat je goed voor je kind kan zorgen als de kraamzorg weer weg is. En dat je je dus in acht neemt zolang het kan. Batterijtje opladen voor slechtere tijden.

En ja, ik had héle makkelijke vlotte bevallingen, dus het is geen jaloezie ofzo ;)
pi_101131075
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef debuurvrouw het volgende:
T zal aan mij liggen hoor, maar wát is er precies goed/oké/stoer/tekenvaneengoedebevalling aan snel weer aan de wandel zijn?
Het is mooi dat je je goed voelt, maar dat je met de hond kan lopen zegt niet dat je het ook moet doen.
Ik zal wel ouderwets zijn. Hou erg van rust voor een kraamvrouw. zoveel mogelijk rusten, alleen maar druk maken over baby, en eventueel visite. En herstel. je hebt net 9 maanden een kind van niks naar baby laten groeien en bevallen kost, ook als je het in een uurtje doet, gewoon veel kracht en energie.

Ik ben altijd uitgegaan van het feit dat mijn kind gebaat is bij een gezonde, uitgeruste moeder. dat je goed voor je kind kan zorgen als de kraamzorg weer weg is. En dat je je dus in acht neemt zolang het kan. Batterijtje opladen voor slechtere tijden.

En ja, ik had héle makkelijke vlotte bevallingen, dus het is geen jaloezie ofzo ;)
Hmz... Ik bracht Jen ook wel gewoon zelf ff naar het kdv... Ik heb er geen schade aan overgehouden ofzo... M. die was in de kraamweek gewoon niet thuis... En ik wilde perse niet dat de kraam haar zou wegbrengen, want Jen kent haar toch verder niet ofzo..
pi_101131119
Oh wat fijn mevr. Mus!

Fijn dat je een datum hebt Hillibillie!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:48 schreef Jipster het volgende:
Ik vind het stom dat als je zwanger bent, je een soort publiekelijk bezit lijkt ofzo, iedereen heeft een mening over je of gaat ongevraagd aan je zitten :X Not my kinda thing.
Herkenbaar! Vooral irritant als ze aan mijn buik gaan zitten. Blijf van me af! :N

Wat een opmerkingen Klumsy. Walgelijk!

Timejumper: niet lezen meid! Of lezen en naast je neer leggen..... (ene oog in, andere oog uit)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:13:14 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz... Ik bracht Jen ook wel gewoon zelf ff naar het kdv... Ik heb er geen schade aan overgehouden ofzo... M. die was in de kraamweek gewoon niet thuis... En ik wilde perse niet dat de kraam haar zou wegbrengen, want Jen kent haar toch verder niet ofzo..
Buum was er ook niet in de kraamweek, maar ging op die dagen dan wat later weg, bracht ze naar de pzs en/of school. Begreep zijn werkgever prima. En wat ik zeg: waar het kán pak je je rust. Wat moet je met zo'n baby bij Prénatal? daar zou ik nooit voor kiezen. En gezien het feit dat hij de jongste ooit was meer mensen niet. ;)
pi_101131304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Buum was er ook niet in de kraamweek, maar ging op die dagen dan wat later weg, bracht ze naar de pzs en/of school. Begreep zijn werkgever prima. En wat ik zeg: waar het kán pak je je rust. Wat moet je met zo'n baby bij Prénatal? daar zou ik nooit voor kiezen. En gezien het feit dat hij de jongste ooit was meer mensen niet. ;)
Nee ja... das inderdaad ook wel zo... Mijn meneer zat eigenlijk meer op zn werk dan bij mij...
pi_101131382
Hier kreeg ik wel te horen dat bij een eventuele volgende bevalling ik gewoon plat "moet"blijven ivm zwaar urineverlies de laatste bevalling.
Hier nog net geen sprake van een verzakking, maar het scheelde barweinig.
Schoonzus kreeg ook echt een "tik"op haar vingers toen ze haar oudste wilde oppakken en naar boven wilde brengen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:20:13 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131535
Ik ken een paar dames van mijn leeftijd (37) die al met een netje lopen om de boel weer op z'n plek te hijsen. Ik hoef dat soort ge-emmer niet. Dan maar niet stoer. Ik heb mijzelf bijzonder in acht genomen. En dan had ik nog een keuze.

Dan zijn er dus zat mensen die er niet eens aan moeten dénken de hond uit te laten of iets dergelijks. En die zijn er denk ik veel meer dan die topfitten. En ook daar moet ruimte voor zijn.
pi_101131646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken een paar dames van mijn leeftijd (37) die al met een netje lopen om de boel weer op z'n plek te hijsen. Ik hoef dat soort ge-emmer niet. Dan maar niet stoer. Ik heb mijzelf bijzonder in acht genomen. En dan had ik nog een keuze.

Dan zijn er dus zat mensen die er niet eens aan moeten dénken de hond uit te laten of iets dergelijks. En die zijn er denk ik veel meer dan die topfitten. En ook daar moet ruimte voor zijn.
Kan dat later dan nog gebeuren??
pi_101131812
Ik was allang blij dat ik met 6 dagen eindelijk het ziekenhuis moest. Helaas wel in de rolstoel met MC op schoot. En heb nog een paar dagen extra kraamzorg gehad, omdat ik het gewoon nog niet redde om mezelf en de kleine te verzorgen (totaalruptuur, ontstoken hechtingen).
Maar nog liep ik ook na 6 weken regelmatig naar de supermarkt voor de boodschappen. En ik ben er alsnog een keer ingetrapt. Met net zo weinig zorgen als de 1e keer..
Dus zelf als het niet helemaal direct soepeltjes loopt, hoeft het nog niet voor langere termijn te zijn. Luister goed naar je lichaam in ieder geval. Doe niet meer dan je lijf aankan..
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:29:57 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan dat later dan nog gebeuren??
ja, je kan later nog een verzakking krijgen. :Y zwaartekracht is een bitch :P geen idee hoe en wat hoor, maar ik ben er maar voorzichtig mee. Keurig bekkenbodemoefeningetjes enzo...
pi_101131907
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vond zitten echt het aller-aller-allerergst :o opstaan uit bed. :X
ja, vooral bij mijn laatste bevalling (keizersnee ..auw :+ )
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:31:50 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef lily het volgende:

[..]

ja, vooral bij mijn laatste bevalling (keizersnee ..auw :+ )
ja! dat zal zeg. :o ik vond die andere uitgang bijknippen al pijnlijk zat eigenlijk. (niet het moment an sich, maar de weken daarna :X)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')