abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:07:10 #176
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101128794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
veeeeeeel drinken na de bevalling ;) dan is je urine mooi verdund :)
en ik heb heul geen last gehad van mijn hechtingen eigenlijk... en een dag na de bevalling droeg ik mijn dreumes alweer 2 trappen op en af zonder problemen...
dus zo kan het ook gaan :D
euh, dat lijkt me verzakkingstechnisch niet echt iets wat je actief zou willen promoten?! :o Geen idee hoor, maar het klinkt gewoon als iets wat je liever niet zou doen....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:07:47 #177
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101128810
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:50 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ja, dan moet je proberen te lopen met al die hechtingen in je doos, muahaha
;(
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:43 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Vind lopen het ergste nog niet. Dat plassen :X
;(
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
veeeeeeel drinken na de bevalling ;) dan is je urine mooi verdund :)
en ik heb heul geen last gehad van mijn hechtingen eigenlijk... en een dag na de bevalling droeg ik mijn dreumes alweer 2 trappen op en af zonder problemen...
dus zo kan het ook gaan :D
Pfffff *O* (daar ga ik voor :9 )
Rayen 2½ jaar!
pi_101128872
Ja plassen deed ik ook gewoon met een gietertje water erbij :D
Maar soms moest ik dan ineens ze nodig dat ik nog geen water bij de hand had.
Eerste keer poepen is ook leuk :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:11:02 #179
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101128925
Ik vond zitten echt het aller-aller-allerergst :o opstaan uit bed. :X er zijn ook alleen charmante "hang"foto's waar ik zo'n beetje op m'n rug zit :D
Maar de betreffende baby wordt 12 overmorgen, en heeft nog twee broers ook, dus zó erg was het nou ook weer niet. :+ ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:11:05 #180
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101128927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef TimeJumper het volgende:

Pfffff *O* (daar ga ik voor :9 )
Bij mij duurde alleen het persen al twee keer zo lang als BJ's complete bevalling :P

Alle opties zijn mogelijk, jezelf er vooraf druk over maken heeft geen zin, het gaat toch nooit zoals je jezelf voorgesteld hebt ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:20:33 #181
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101129230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:11 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Bij mij duurde alleen het persen al twee keer zo lang als BJ's complete bevalling :P

Alle opties zijn mogelijk, jezelf er vooraf druk over maken heeft geen zin, het gaat toch nooit zoals je jezelf voorgesteld hebt ;)
Ik probeer er ook gewoon niet meer aan te denken, da's ook nog eens een oplossing.
Als ik "het onderwerp" tegenkom, breekt het zweet me werkelijk waar uit :@
Dus ik "blok" het gewoon, en ga leuke of nuttige dingen kopen :+

Bij de Lidl hadden ze een speelkleed in de vorm van een nijlpaard (voor jongens) in de aanbieding voor 24.95 met van die bogen erboven. Dus die heb ik maar gelijk gehaald.
Zwembroekje met sterretjes bij de Hema.
Hele kleine slabbetjes bij H&M
Kant- en klare baby-melk-voeding voor mocht eventueel straks de borstvoeding niet lukken en gelijk ook dan maar een pak Nutrilon gekocht (blijft toch lang goed)
Katoenen dekentje van Friendz bij V&D en legercamouflage schoentjes en nog maar eens een rompertje.

Hahahaha ik moet nog wel 13 weken, maar ja , je kan het maar in huis hebben he :P
Oh ja en ook nog een pak pampers (hoef ik na de bevalling niet zo te slepen)
En verder nog shirtjes geshopt op marktplaats.
Rayen 2½ jaar!
pi_101129697
ik kan niet wachten tot ik weet wat het gaan worden, heb zin om helemaal los te gaan met shoppen 8-)
vrijdag 17 weken en een echo, ben benieuwd of ze dan misschien al wat meer kan vertellen, anders hopelijk 3 weken later...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_101129822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

euh, dat lijkt me verzakkingstechnisch niet echt iets wat je actief zou willen promoten?! :o Geen idee hoor, maar het klinkt gewoon als iets wat je liever niet zou doen....
ik promoot niets? ik geef alleen aan dat het prima ging... en tja; ik zal af en toe ook wel moeten? mijn dreumes slaapt op de 2e etage, en kan wel de trap op (als ze niet doodmoe is), maar de trap af is nog niet veilig, en ik ben toch regelmatig alleen...
dus echt een keuze heb je dan niet?
(als het niet nodig is kan je het beter niet doen idd, teveel zwaar tillen in de eerste weken na de bevalling... i know ;))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101129982
Ik heb toen Mikael ook volgens mij dezelfde dag dat Leander geboren is alweer getilt. Was even alleen thuis en hij viel. Dus kon even niet anders. Dat ging goed dus daarna wel vaker gedaan.

Kan me verder de ongemakken van na de bevalling niet eens meer herrinneren :? Hoe snel je dat weer vergeet.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:42:12 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101130012
Dat is precies de nuance die in je eerste post ontbrak Het moet, daarom doe je het. En het ging. Maar wat als het niet ging? hoe had je het dan opgelost? Niet iedereen heeft de kennis die jij hebt. Dus is het gewoon wel verstandig erbij te melden dat het niet aan te raden is na een bevalling. Tenzij bij nood en hoge uitzondering.
pi_101130357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:09 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja plassen deed ik ook gewoon met een gietertje water erbij :D
Maar soms moest ik dan ineens ze nodig dat ik nog geen water bij de hand had.
Eerste keer poepen is ook leuk :P
Oh ja!!! inderdaad maatkan water, standaard gevuld.. Want stel je voor dat je te nodig moest... Of dat je m nog moest vullen...
Zo op het laatste moment en dan iets te warm water erin...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_101130366
Kleurdoos, het is je gelukt, ik beef als een rietje ;)

Maar hou vooral niets geheim voor ons eerste keer mama's to be. Je kunt beter alle mogelijke ellende kennen, dan kan het alleen maar meevallen daarna. Dus laat die horrorverhalen maar horen :D
pi_101130619
Nirak Leander is zondag op maandagnacht geboren. Dinsdags liep ik weer met de hond te wandelen en donderdag liepen we al in de stad met Leander. Ze hadden bij de Prenatal nog nooit zo'n jong babytje in de winkel gehad toen.
Bij Mikael was ik echt een week "slecht" Hd zo'n rugpijn van de weeen dat ik hem toen niet eens uit bed kon halen. Kon hem niet zelf in bad doen niks. Wandelen, moest er niet aan denken.

Je kunt er gewoon niks op aan hoe het gaat. Was de tweede keer er van uit gegaan dat het precies zo zou gaan als de eerste. Maar niets van dat. Nu ga ik ervan uit dat het weer zoals bij Leander gaat. Dus dat word nog wat!!!
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:07:33 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131007
T zal aan mij liggen hoor, maar wát is er precies goed/oké/stoer/tekenvaneengoedebevalling aan snel weer aan de wandel zijn?
Het is mooi dat je je goed voelt, maar dat je met de hond kan lopen zegt niet dat je het ook moet doen.
Ik zal wel ouderwets zijn. Hou erg van rust voor een kraamvrouw. zoveel mogelijk rusten, alleen maar druk maken over baby, en eventueel visite. En herstel. je hebt net 9 maanden een kind van niks naar baby laten groeien en bevallen kost, ook als je het in een uurtje doet, gewoon veel kracht en energie.

Ik ben altijd uitgegaan van het feit dat mijn kind gebaat is bij een gezonde, uitgeruste moeder. dat je goed voor je kind kan zorgen als de kraamzorg weer weg is. En dat je je dus in acht neemt zolang het kan. Batterijtje opladen voor slechtere tijden.

En ja, ik had héle makkelijke vlotte bevallingen, dus het is geen jaloezie ofzo ;)
pi_101131075
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef debuurvrouw het volgende:
T zal aan mij liggen hoor, maar wát is er precies goed/oké/stoer/tekenvaneengoedebevalling aan snel weer aan de wandel zijn?
Het is mooi dat je je goed voelt, maar dat je met de hond kan lopen zegt niet dat je het ook moet doen.
Ik zal wel ouderwets zijn. Hou erg van rust voor een kraamvrouw. zoveel mogelijk rusten, alleen maar druk maken over baby, en eventueel visite. En herstel. je hebt net 9 maanden een kind van niks naar baby laten groeien en bevallen kost, ook als je het in een uurtje doet, gewoon veel kracht en energie.

Ik ben altijd uitgegaan van het feit dat mijn kind gebaat is bij een gezonde, uitgeruste moeder. dat je goed voor je kind kan zorgen als de kraamzorg weer weg is. En dat je je dus in acht neemt zolang het kan. Batterijtje opladen voor slechtere tijden.

En ja, ik had héle makkelijke vlotte bevallingen, dus het is geen jaloezie ofzo ;)
Hmz... Ik bracht Jen ook wel gewoon zelf ff naar het kdv... Ik heb er geen schade aan overgehouden ofzo... M. die was in de kraamweek gewoon niet thuis... En ik wilde perse niet dat de kraam haar zou wegbrengen, want Jen kent haar toch verder niet ofzo..
pi_101131119
Oh wat fijn mevr. Mus!

Fijn dat je een datum hebt Hillibillie!

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:48 schreef Jipster het volgende:
Ik vind het stom dat als je zwanger bent, je een soort publiekelijk bezit lijkt ofzo, iedereen heeft een mening over je of gaat ongevraagd aan je zitten :X Not my kinda thing.
Herkenbaar! Vooral irritant als ze aan mijn buik gaan zitten. Blijf van me af! :N

Wat een opmerkingen Klumsy. Walgelijk!

Timejumper: niet lezen meid! Of lezen en naast je neer leggen..... (ene oog in, andere oog uit)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:13:14 #192
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hmz... Ik bracht Jen ook wel gewoon zelf ff naar het kdv... Ik heb er geen schade aan overgehouden ofzo... M. die was in de kraamweek gewoon niet thuis... En ik wilde perse niet dat de kraam haar zou wegbrengen, want Jen kent haar toch verder niet ofzo..
Buum was er ook niet in de kraamweek, maar ging op die dagen dan wat later weg, bracht ze naar de pzs en/of school. Begreep zijn werkgever prima. En wat ik zeg: waar het kán pak je je rust. Wat moet je met zo'n baby bij Prénatal? daar zou ik nooit voor kiezen. En gezien het feit dat hij de jongste ooit was meer mensen niet. ;)
pi_101131304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:13 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Buum was er ook niet in de kraamweek, maar ging op die dagen dan wat later weg, bracht ze naar de pzs en/of school. Begreep zijn werkgever prima. En wat ik zeg: waar het kán pak je je rust. Wat moet je met zo'n baby bij Prénatal? daar zou ik nooit voor kiezen. En gezien het feit dat hij de jongste ooit was meer mensen niet. ;)
Nee ja... das inderdaad ook wel zo... Mijn meneer zat eigenlijk meer op zn werk dan bij mij...
pi_101131382
Hier kreeg ik wel te horen dat bij een eventuele volgende bevalling ik gewoon plat "moet"blijven ivm zwaar urineverlies de laatste bevalling.
Hier nog net geen sprake van een verzakking, maar het scheelde barweinig.
Schoonzus kreeg ook echt een "tik"op haar vingers toen ze haar oudste wilde oppakken en naar boven wilde brengen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:20:13 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131535
Ik ken een paar dames van mijn leeftijd (37) die al met een netje lopen om de boel weer op z'n plek te hijsen. Ik hoef dat soort ge-emmer niet. Dan maar niet stoer. Ik heb mijzelf bijzonder in acht genomen. En dan had ik nog een keuze.

Dan zijn er dus zat mensen die er niet eens aan moeten dénken de hond uit te laten of iets dergelijks. En die zijn er denk ik veel meer dan die topfitten. En ook daar moet ruimte voor zijn.
pi_101131646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ken een paar dames van mijn leeftijd (37) die al met een netje lopen om de boel weer op z'n plek te hijsen. Ik hoef dat soort ge-emmer niet. Dan maar niet stoer. Ik heb mijzelf bijzonder in acht genomen. En dan had ik nog een keuze.

Dan zijn er dus zat mensen die er niet eens aan moeten dénken de hond uit te laten of iets dergelijks. En die zijn er denk ik veel meer dan die topfitten. En ook daar moet ruimte voor zijn.
Kan dat later dan nog gebeuren??
pi_101131812
Ik was allang blij dat ik met 6 dagen eindelijk het ziekenhuis moest. Helaas wel in de rolstoel met MC op schoot. En heb nog een paar dagen extra kraamzorg gehad, omdat ik het gewoon nog niet redde om mezelf en de kleine te verzorgen (totaalruptuur, ontstoken hechtingen).
Maar nog liep ik ook na 6 weken regelmatig naar de supermarkt voor de boodschappen. En ik ben er alsnog een keer ingetrapt. Met net zo weinig zorgen als de 1e keer..
Dus zelf als het niet helemaal direct soepeltjes loopt, hoeft het nog niet voor langere termijn te zijn. Luister goed naar je lichaam in ieder geval. Doe niet meer dan je lijf aankan..
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:29:57 #198
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan dat later dan nog gebeuren??
ja, je kan later nog een verzakking krijgen. :Y zwaartekracht is een bitch :P geen idee hoe en wat hoor, maar ik ben er maar voorzichtig mee. Keurig bekkenbodemoefeningetjes enzo...
pi_101131907
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vond zitten echt het aller-aller-allerergst :o opstaan uit bed. :X
ja, vooral bij mijn laatste bevalling (keizersnee ..auw :+ )
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:31:50 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101131972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:30 schreef lily het volgende:

[..]

ja, vooral bij mijn laatste bevalling (keizersnee ..auw :+ )
ja! dat zal zeg. :o ik vond die andere uitgang bijknippen al pijnlijk zat eigenlijk. (niet het moment an sich, maar de weken daarna :X)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')