SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.![]()
@weissmann ik wil stap voor stad me op meerdere maaltijden gaan orienteeren, wil als eerste kip met rijst toevoegen. Wil nmlk af van brood. Ga brood voor de 10.00 doen en ontbijt whey havermout.
Geen idee hoe je quote uit n vorig topic ::)![]()
mtchel112, het allerallerallerbelangrijkste als je wil cutten is dat je zo'n 20-25% onder je maintenance in kcal gaat eten, liefst in kleine maaltijden verspreid over de dag. Dát is waarom je lichaam je vetreserves gaat aanspreken. Als je te ver, zeg 50% onder je maintenance gaat eten bijvoorbeeld, zal je lichaam wat makkelijker ook spieren afbreken om aan energie te komen.
Daarna komt het kijken naar de verhoudingen van je macro's: bijv. 40% carb, 30% vet, 30% eiwitten.
Ik denk dat je lichaam er werkelijk geen moer van merkt als je kip met rijst eet of kipfilet op een sneedje brood.Confidence through competence![]()
Ja k heb excel sheet staat precies in hoeveel kcals ik moet om te cuttren ook de ekv verhoudingen staan erbij. Maar wil dat schema langzaam volmaakt maken![]()
Ik denk dat afwisseling kip / rijst met kip / brood 'volmaakter' is dan eenzijdig het een of het ander
Confidence through competence![]()
is het voor cutten beter als je uitgaat van je gewicht inclusief vet of kun je beter uitgaan van je vvm? lees daar gemengde verhalen over en vraag me af of je lichaam niet in spaarstand gaat als je uitgaat van je vvm....
opzich boek ik nu goede resultaten door paleo te eten in de cut(test voor volgend jaar in te schatten hoe lang ik moet cutten). Tis wel even wennen maar eenmaal gewend is het goed te doen
na na na na na na na Badjasman!![]()
Hangt ervan af welke formule je ervoor gebruikt.
De weegschaal is het beste feedback mechanisme. Als je een moving trendline door je ochtendgewichten jast, en daardoor dus waterfluctuaties gladstrijkt, zie je vanzelf wel hoeveel kg / week je aan het afvallen bent. Ik mik bij cutten ongeveer op 0.5 kg vetverlies per week (da's ongeveer -500 kcal per dag), ofwel 2 kilo vet per maand.
1 gram vet geeft ongeveer 9 kcal.Confidence through competence![]()
Zit nu met zpiets in mn hoofd:quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:37 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat afwisseling kip / rijst met kip / brood 'volmaakter' is dan eenzijdig het een of het ander
1e maaltijd: whey+ havermout met magere melk
2e 2-3 volkoren boterhammen met pindakaad
3e maaltijd kip met rijst
4e maaltijd ??? Stuk fruit/ groente
5e maaltijd: wat moeders kookt
6e maaltijd beetje tonijn op water
7e post workout denk ik : whey shake met dextrose
8e magere kwark
Zit zoiets in mn hoofd, hoeveelheden ga ik morgen afwegen en daarna winkelen.![]()
Als je energie en macro's goed zijn , prima toch? Als je lastige ontlasting krijgt, gewoon meer vezels eten
gewoon harrison en benedict formule voor BMR + activiteits mod erbij. ik zit ongeveer 500kcal onder mijn onderhoud met dit dieet in verhouding 20/40/40 (paleo is koolhydraatarm en voornamelijk kh uit groente etc). 2 keer per week doe ik een refeed met 50/30/20 (ook 500 kcal onder mijn onderhoud). ik merk niet zozeer dat ik veel in kg afval het fluctueert.
de eerste twee weken was ik anderhalf kg kwijt, maar in week 3 zat er weer een kg aan. ik merk wel dat ik zichtbaar droger wordt (gezicht, benen, rug en buik ook wel een beetje) dus het dieet werkt wel. Qua kracht ga ik er nagenoeg niet op achteruit (en maakt zelfs nog gains bij sommige oefeningen)...na na na na na na na Badjasman!![]()
Ok bedankt voor je feedback, ga morgen de hoeveelheden in orde maken heb daar n hele chille sheet voor, van 16meter gekregen geloof ik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:59 schreef Stereotomy het volgende:
Als je energie en macro's goed zijn , prima toch? Als je lastige ontlasting krijgt, gewoon meer vezels eten
Motivatie groeit alleen maar omdat het steeds meer een levensstijl wordt en echt mijn ding.
Mn klasgenoten zullen wel raar staan kijken als ik een bakje kip met rijst wegwerk:p![]()
Harris-Benedict en de nieuwere Katch-McArdle zijn wel de bekendste ja.Ze ontlopen elkaar niet gradioos veel, en het is slechts een beginpunt voor jezelf, zodat je weet ongeveer op hoeveel kcal je per dag zit.
Jaren geleden toen ik voor studie voor het eerst op kamers ging vrat ik om de dag een familiezak chips en dronk ik elke dag (!!!!1) een pak sap leeg.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:02 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ok bedankt voor je feedback, ga morgen de hoeveelheden in orde maken heb daar n hele chille sheet voor, van 16meter gekregen geloof ik.
Motivatie groeit alleen maar omdat het steeds meer een levensstijl wordt en echt mijn ding.
Mn klasgenoten zullen wel raar staan kijken als ik een bakje kip met rijst wegwerk:p
Als ik dat vergelijk met hoe ik nu eet dan kun je wel spreken van een levensstijl verandering ja.
Vind mezelf veel beter zo.
dit komt heel herkenbaar voor. sinds een jaar nu bezig (eerst een missie om gewoon veel af te vallen want ik had overgewicht) met cardio / fitness en sinds een maand of 3/4 let ik ook echt op mijn voeding.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:02 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ok bedankt voor je feedback, ga morgen de hoeveelheden in orde maken heb daar n hele chille sheet voor, van 16meter gekregen geloof ik.
Mn klasgenoten zullen wel raar staan kijken als ik een bakje kip met rijst wegwerk:p
Ik ben enorm gedreven en ga in september dan ook overstappen op BB oefeningen om toch meer massa te kweken. Goed werk heeft tijd nodig.
trouwens een waarschuwing vooraf. je gaat wss wel veel kritiek krijgen op je nieuwe levenswijze. Heb ik ook moeten meemaken. Gewoon je ding blijven doen
en dan met name de dingen als: ben je wel gezond bezig? Sport je niet teveel (xD as if) en meer van dat soort ongein.Dit dus. tuurlijk pak ik af en toe wat chips of een biertje (want het moet wel leuk blijven) maar als ik kijk hoe ik eerst at en nu zit daar een wereld van verschil in. en ook een wereld van verschil qua fysiekquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:04 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jaren geleden toen ik voor studie voor het eerst op kamers ging vrat ik om de dag een familiezak chips en dronk ik elke dag (!!!!1) een pak sap leeg.
Als ik dat vergelijk met hoe ik nu eet dan kun je wel spreken van een levensstijl verandering ja.
Vind mezelf veel beter zo.
Commentaar krijg ik nu al van mn moeder :p 'word je niet te breed' 'zijn al die eiwitten niet slecht'
Alleen ze wilt wel mn rijst met kip klaarmaken 1x per week![]()
![]()
oeh ja die ontbrak nog in de lijst. de supplementen. ik kreeg me een bak commentaar toen ik voor het eerst mijn shakebeker en zakjes whey meenam op kampeerweekend ..... of ik wel op deed passen met al die middeltjes... alsof ik aan de aas was xDquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:13 schreef mtchel112 het volgende:
Commentaar krijg ik nu al van mn moeder :p 'word je niet te breed' 'zijn al die eiwitten niet slecht'
Alleen ze wilt wel mn rijst met kip klaarmaken 1x per weekna na na na na na na Badjasman!![]()
Damn daar heb ik nog niet eens aan gedacht, vele vrienden zeiden das slecht voor je en bschouden het idd alsof ik doping gebruikten, wat haat ik dat soort uitspraken:pquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:16 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
oeh ja die ontbrak nog in de lijst. de supplementen. ik kreeg me een bak commentaar toen ik voor het eerst mijn shakebeker en zakjes whey meenam op kampeerweekend ..... of ik wel op deed passen met al die middeltjes... alsof ik aan de aas was xD![]()
Morgen full-body trainen, heb er zin in. Vandaag wel erg slecht gegeten, maar goed, kan een keer gebeuren. Dadelijk voor straf maar een bak kwark en een flinke whey-shake naar binnen werken.
Bij jullie trouwens ook ineens alle beachboys/ecto's verdwenen? Iedereen is op zuipvakantie geweest en dan lijken ze zich niet meer druk te maken om het buikje en de dunne armpjes, haha.![]()
Bij mij is het er niet minder op geworden... Ben zelf welliswaar ook op zuipvakantie geweest, maar ik stond echt te popelen om weer te beginnen!
Maar van wie ik dacht dat ze weg zouden blijven, die waren er nog![]()
![]()
Mooi toch, volhouders winnen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:21 schreef 67Impala het volgende:
Maar van wie ik dacht dat ze weg zouden blijven, die waren er nog
Ik ken 4 jongens en gingen met volle moed fitnessen, ze vonden het geweldig. Heb ze nu ook al weken niet meer gezien, rasectos![]()
![]()
Ik ben zeker geen ecto helaas, Ik weet niet waar ik mij komende tijd op ga focussen, iets meer afvallen, of juist meer eten
Vrij slechte foto maargoed...![]()
Jawel, maar ware het niet dat ze vreselijk irritant zijnquote:Mja meestal sta ik toch op ignore mode als ik aan het trainen ben...
Goede foto! Misschien wat meer massa? Je gaat tenslotte het winterseizoen weer in![]()
![]()
Borst trainen gaat mij vrij makkelijk. Ik probeer nu iets meer richting benen/buik/triceps te doen omdat ik daar nog wel wat kan winnen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:34 schreef Stereotomy het volgende:
not bad at all
Wou dat ik jouw borstpartij had.
Vandaag dit klik (deeplink werkt niet inderdaad...) gedaan, met bijna mijn eigen gewicht, hetgeen dat ik als doel had gesteld voor deze zomer. (echter neem ik geen 2e stop moment zoals daar gedaan wordt en laat ik hem niet vallen, anders gaat de vloer er aan... )
Nu weer iets anders verzinnen
[ Bericht 4% gewijzigd door Ganzz op 22-08-2011 08:01:13 ]![]()
Ziet r goed uit!quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:31 schreef Ganzz het volgende:
Ik ben zeker geen ecto helaas, Ik weet niet waar ik mij komende tijd op ga focussen, iets meer afvallen, of juist meer eten
[ afbeelding ]
Vrij slechte foto maargoed...
alleen is de linker kant van je trapezius nou zoveel groter als de rechter of lijkt dat maar zo?![]()
Lightsabers branden idd zo door de vloerquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:42 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Borst trainen gaat mij vrij makkelijk. Ik probeer nu iets meer richting benen/buik/triceps te doen omdat ik daar nog wel wat kan winnen.
Vandaag dit [ afbeelding ] gedaan, met bijna mijn eigen gewicht, hetgeen dat ik als doel had gesteld voor deze zomer. (echter neem ik geen 2e stop moment zoals daar gedaan wordt en laat ik hem niet vallen, anders gaat de vloer er aan... )
Nu weer iets anders verzinnen![]()
Is rechts. Spiegelbeeld.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:58 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ziet r goed uit!
alleen is de linker kant van je trapezius nou zoveel groter als de rechter of lijkt dat maar zo?Confidence through competence![]()
ik denk dat het lichtinval + hoek van de foto is waardoor het zo lijkt... zou anders niet weten hoe je dat zo voor elkaar zou kunnen krijgen xDquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:58 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ziet r goed uit!
alleen is de linker kant van je trapezius nou zoveel groter als de rechter of lijkt dat maar zo?na na na na na na na Badjasman!![]()
Waar zijn je squats? Je kan lullen wat je wilt over de deadlift, maar de squat is en blijft de beste compound oefening die er is. Je traint met een correct uitgevoerde squat bijna alles, waaronder je abzzz. Ik zou als ik jou was serieus overwegen de squat in zowel Workout A als workout B te proppen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:14 schreef skudkind het volgende:
Boys, ik heb dit nieuwe schema voor mezelf opgesteld, ik ga er deze week mee beginnen. Kunnen jullie me ajb feedback geven?
A
Bench Press 4x6
Hang Clean 4x6
Deadlift 4x6
Barbell Curl 3x8
Tricep Extensions 3x8
B
Overhead Press 4x6
Bent over Row 4x6
Deadlift 4x6
Dumbell Curl 3x8
Skullcrushers 3x8
Daarnaast heb ik thuis ook kettlebells waar ik wel eens mee speel, maar nu wil ik het serieus voor circuit training gebruiken. Maar damn wanneer? Op rustdagen, gelijk na mijn training of in de ochtend voordat ik naar colleges ga?
Bedankt alvast!"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Nogmaals ik squat ook maar als ik maar 1 oefening mag doen de rest van mij leven is dat toch echt de deadlift, de Squat pakt de bovenkant van je rug niet, ga zwaar deadliften en je voelt de volgende dag alles vanaf je nek tot aan je hielen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waar zijn je squats? Je kan lullen wat je wilt over de deadlift, maar de squat is en blijft de beste compound oefening die er is. Je traint met een correct uitgevoerde squat bijna alles, waaronder je abzzz. Ik zou als ik jou was serieus overwegen de squat in zowel Workout A als workout B te proppen.
Niks mis met de Squat maar als je moet kiezen kies de deadliftIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
front squats baby.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:22 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Nogmaals ik squat ook maar als ik maar 1 oefening mag doen de rest van mij leven is dat toch echt de deadlift, de Squat pakt de bovenkant van je rug niet, ga zwaar deadliften en je voelt de volgende dag alles vanaf je nek tot aan je hielen.
Niks mis met de Squat maar als je moet kiezen kies de deadlifthij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Gelijk heb je. Mensen (mannen) die hun lichaam structureel slopen onder het mom van hard-core doorbikkelen:quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:20 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Als ik niet zou willen trainen zou ik helemaal niks doen ik kan geen oefeningen doen waarmee ik iets moet vastpakken of press oefeningen. en ik ga niet. Mrs. Bikkel 2.0 uithangen en dan meer schade op lopen.
In yo face..![]()
Meer testosteron heeft niet alleen voordelen.UB is best ok, maar waar is de pic van je benen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:31 schreef Ganzz het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij slechte foto maargoed...
En @ die gast die alleen zijn UB wilde trainen en daarom geen squats doet: waarom alleen je UB?Zowel squat als deadlift doen. Veel meer valt er niet over te zeggen (toch?)quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:22 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Nogmaals ik squat ook maar als ik maar 1 oefening mag doen de rest van mij leven is dat toch echt de deadlift, de Squat pakt de bovenkant van je rug niet, ga zwaar deadliften en je voelt de volgende dag alles vanaf je nek tot aan je hielen.
Niks mis met de Squat maar als je moet kiezen kies de deadlift![]()
Pics van benen kan ik wel maken, maar daar zie je niet heel veel van, ondanks dat ik gewoon deadlift, squat, lunges etc doe. Ook skeeler ik vrij veel. Foto hou je tegoed.![]()
God gloeiende tering, wil ik mijn kip opwarmen komt er een meur vanaf.. ! Is mijn kip bedorvenNu moest ik naar de benzine pompo om te zondigen
![]()
![]()
wat is een beetje normale portie rijst kip voor in de cut?
mn voedingsschema is volledig ingevuld met 8 maaltijden geloof ik, en zit erg goed in mn marge's
2700 kcals per dag ongeveer met 183 gr eiwit 304 gr carbs en 54 gr vet,
dingen als olijfolie zitten er niet bij, en de avondmaaltijd kan ik gewoon niet berekenen mijn moeder kookt afwisselend (maar altijd voedzaam)
ik zat te denken iets van 100 gr rijst 75 gr kip of andersom![]()
Oeh Toppertje! Even een beetje halen en zorgen dat ik deze week niet teveel in 1x klaar maak zodat het weer bederftquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:33 schreef mtchel112 het volgende:
Kipfilet in de bonus bij de appie 1kg voor 4,69![]()
Ik deed 120 gr. rijst en 150 gr. kip dan kan ik in ieder geval vooruit tot mijn appeltje om 3 uur![]()
![]()
Haha volgens een dbb user kan je het ook invriezenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:13 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Oeh Toppertje! Even een beetje halen en zorgen dat ik deze week niet teveel in 1x klaar maak zodat het weer bederft![]()
Ik deed 120 gr. rijst en 150 gr. kip dan kan ik in ieder geval vooruit tot mijn appeltje om 3 uur![]()
onbewerkte kip kun je best in de vriezer bewaren ja, maar of het kan met kip die je al bereid hebt (en of het dan nog te vreten is) daar heb ik twijfels over.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:33 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Haha volgens een dbb user kan je het ook invriezen
Gekookte rijst kun je ook goed invriezen. Ik kook altijd 2kg rijst en vries het in porties in
5 ons kip, 5 ons water.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:33 schreef mtchel112 het volgende:
Kipfilet in de bonus bij de appie 1kg voor 4,69
Zou ook eens kijken bij de (islamitische) slager. Echte kip, en tijdens aanbiedingen ook wel te betalen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik bereid altijd mijn rijst en kip en flikker het in de koelkast. Ik heb deze keer denk ik net ff teveel kip gemaakt dat het ging bedervenMeestal maak ik het voor een week en weeg ik het af, maar in mijn haast heb ik niet afgewogen dus had ik teveel
. Nja een les voor de volgende keer (lees vanavond want het is op..)
![]()
Wacht... je kookt rijst en laat dit een week staan?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:09 schreef 67Impala het volgende:
Ik bereid altijd mijn rijst en kip en flikker het in de koelkast. Ik heb deze keer denk ik net ff teveel kip gemaakt dat het ging bedervenMeestal maak ik het voor een week en weeg ik het af, maar in mijn haast heb ik niet afgewogen dus had ik teveel
. Nja een les voor de volgende keer (lees vanavond want het is op..)
Je weet hoe gevoelig rijst is voor bacteriën nadat het eenmaal is opgewarmd?
Of toch du vader?![]()
Herkenbare verhalen, ik train 3 maanden ofzo, ben van skinny armen naar iets minder skinny armen gegaan, m'n moeder vind me nu al grote armen hebben en m'n ouders waarschuwen me ervoor dat ik op moet passen niet te breed te worden. Alsof je dat per ongeluk wordtquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:13 schreef mtchel112 het volgende:
-edit shit, triple post. ik wou deze in m'n vorige post editen, maar drukte uit automatisme op Invoeren-
Of toch du vader?![]()
Haha nee dit wist ik niet! Ik doe het wel in afsluitbare bakje en maak hem alleen open zodra ik mijn rijst opschep, dan weer dicht en de koelkast in. Het is rijst voor maandag tot vrijdags. En 5 bakjes die vriezer in mikken wordt me ma niet zo heel vrolijk vanquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:18 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wacht... je kookt rijst en laat dit een week staan?Je weet hoe gevoelig rijst is voor bacteriën nadat het eenmaal is opgewarmd?
Ben er overigens in die maanden dat ik rijst en kip eet onder de middag nog niet ziek van geworden
Ik zou het er niet overheen doen, omdat saus. Overigens wel hele lekkere curryquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:22 schreef mtchel112 het volgende:
Ga er n beetje hela curry bij doen word zoweiso erg lekker![]()
![]()
jaajaaa... volgens mij heb ook wat anders opgepomptquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:14 schreef Luchtkoker het volgende:
Lief dagboek, net lekker gepompt met m'n boii Diabox. Alleen biceps en buik jwz.![]()
![]()
Ik kan er niks aan doen, hij is gewoon zo heetquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
jaajaaa... volgens mij heb ook wat anders opgepompt
Of toch du vader?![]()
Mits heel goed afgesloten etc. kan je gekookte rijst dacht ik maximaal 3 dagen bewaren, maar andere bronnen beweren andere dingen (google maar eens 'gekookte rijst bewaren', sommige sites zullen je 3-4 dagen vertellen, anderen 2-3, etc).quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:48 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Haha nee dit wist ik niet! Ik doe het wel in afsluitbare bakje en maak hem alleen open zodra ik mijn rijst opschep, dan weer dicht en de koelkast in. Het is rijst voor maandag tot vrijdags. En 5 bakjes die vriezer in mikken wordt me ma niet zo heel vrolijk vanBen er overigens in die maanden dat ik rijst en kip eet onder de middag nog niet ziek van geworden
[..]
Ik zou het er niet overheen doen, omdat saus. Overigens wel hele lekkere curry
Herhaaldelijk opwarmen is wel echt de duivelMaar wat ik afleid uit je verhaal bereid je het één keer en maak je daarna kleinere porties opnieuw warm. 1x opwarmen na het koken kan nog wel. Meer dan dat wil je echt niet aan beginnen.
Toch blijft het erg gevoelig voor bacteriën, goed mee oppassen dus.
Of toch du vader?![]()
Ja herhaaldelijk opwarmen snap ik ook wel, maar het is inderdaad elke keer een portie opwarmen. Sochtends voordat ik naar me werk ga doseer ik het em weeg ik het af. Dan op me werk warm ik het ff op
![]()
Haha, mijn ouders ook. Laatst liep ik in m'n blote bast door huis, en ik had twee a drie puisten op mijn rug (heb ik altijd, gelukkig alleen daar) en meteen vroeg mijn pa of ik aan de anabolen zat.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Herkenbare verhalen, ik train 3 maanden ofzo, ben van skinny armen naar iets minder skinny armen gegaan, m'n moeder vind me nu al grote armen hebben en m'n ouders waarschuwen me ervoor dat ik op moet passen niet te breed te worden. Alsof je dat per ongeluk wordt
-edit shit, triple post. ik wou deze in m'n vorige post editen, maar drukte uit automatisme op Invoeren-
Maar de laatste tijd maak ik toch weinig vorderingen, volgende week nieuwe sportschool zoeken en dan kan ik weer met een schone lei beginnen. Hoef toch maar 22 uur in de week naar school en werk alleen in het weekend, kan ik weer lekker vijf dagen in de week trainen en weekend rust.![]()
@Zuidgrens: heeftr de uni geen sportcentrum waar je goedkoop kunt sporten?
En anders zou ik zeker eens bij TopFit gaan kijken.
@al die mensen die huilie-huilie doen over hun mama waar ze geen eten van in de vriezer mogen zetten of die zeuren dat ze te breed worden: ga a.u.b. het huis uit of huil verder in PUB.![]()
Ja ik ga wss bij de Uni (hoewel ik zelf een hbo'er ben). Bedankt iigquote:Op maandag 22 augustus 2011 21:46 schreef CarbonC het volgende:
@Zuidgrens: heeftr de uni geen sportcentrum waar je goedkoop kunt sporten?
En anders zou ik zeker eens bij TopFit gaan kijken.
@al die mensen die huilie-huilie doen over hun mama waar ze geen eten van in de vriezer mogen zetten of die zeuren dat ze te breed worden: ga a.u.b. het huis uit of huil verder in PUB.![]()
Ik doe nu zo'n 2 maanden stronglifts 5x5 en ben er zeer tevreden over. Squats zijn 20kg vooruit gegaan. Mijn deadlift zit nu op 110kg, maar ik kom hiermee niet verder en dat komt door mijn grip, die is nu te zwak om hogere gewichten te pakken, terwijl mijn rug/benen wel meer aankunnen.
Wat zal ik nu doen? Doorgaan met hetzelfde gewicht (en deloaden als het 3x op rij niet lukt) en ervanuit gaan dat daarmee mijn grip ook wel sterker wordt, extra grip werk doen via andere oefeningen of iets van handschoenen aandoen?
Ik deadlift overigens niet met een Olympische bar met uiteindes die kunnen draaien (thuis), als ik dat wel doe (sportschool) heb ik minder last van mijn grip.![]()
Waar deadlift je dan wel mee?
Ik zou gewoon doorbeesten op hetzelfde gewicht en af en toe proberen er 2.5 of 5 kilo boven te gaan, je grip komt vanzelf mee. Je kan ook nog towel curls doen, weet niet of je kettlebells hebt maar je doet gewoon je handdoek door de gaten van het gewicht en gaat tillen.Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Zo bij deze mijn voeding schema. Heb hem even geresized zodat hij een beetje normaal te zien was. Hoop dat hij een beetje leesbaar is though. Ik zit in de cut ben 1.73 hoog en weeg op het moment 88 KG. Het doel is toch wel iets lichter te worden maar het gaat me voornamelijk om droger te worden. Willen jullie eens schieten op dit schema?![]()
ninja edit: Jezus hijs wel klein zo![]()
![]()
niet een beetje erg weinig kcal? hoeveel uur in de week sport je ? wat is je vet%?quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:29 schreef 67Impala het volgende:
Zo bij deze mijn voeding schema. Heb hem even geresized zodat hij een beetje normaal te zien was. Hoop dat hij een beetje leesbaar is though. Ik zit in de cut ben 1.73 hoog en weeg op het moment 88 KG. Het doel is toch wel iets lichter te worden maar het gaat me voornamelijk om droger te worden. Willen jullie eens schieten op dit schema?![]()
[ afbeelding ]
ninja edit: Jezus hijs wel klein zo
Ik train 45 minuten a 50 minuten. 15 a 20 reps per oefening met 3 seconden zakken 1 seconde uitstoten (geen idee hoe je het noemt) Na de training 20 minuten cardio. Dit op maandag, dinsdag en donderdag.
Vetpercentage moet ik weer eens meten want dat is al ff geleden. Vorig jaar zat ik op de 15.7 maar dat zal inmiddels rond de 18 liggen vermoed ik.![]()
Nja ik weet het anders ook niet, ze hebben op de sportschool zo'n digitaal meet geval en die gaf het aan. Maar dat apparaat zal dan wel niet zo accuraat zijn en dan zal Zeta misschien wel in de buurt zitten met zijn 30.![]()
![]()
je bedoeld zo'n weegschaal? vaak meten die alleen de onderkant van je lichaam (en zwaar onder invloed van je vocht percentage / moment van meten)na na na na na na na Badjasman!![]()
ik begrijp hetquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:59 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen, hij is gewoon zo heet![]()
![]()
![]()
Waarom maak je zo veel reps? Beter doe je er minder dan 10, bouw je meer spier op.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:47 schreef 67Impala het volgende:
Ik train 45 minuten a 50 minuten. 15 a 20 reps per oefening met 3 seconden zakken 1 seconde uitstoten (geen idee hoe je het noemt) Na de training 20 minuten cardio. Dit op maandag, dinsdag en donderdag.
Vetpercentage moet ik weer eens meten want dat is al ff geleden. Vorig jaar zat ik op de 15.7 maar dat zal inmiddels rond de 18 liggen vermoed ik.![]()
Omdat ik meer vet rondom mijn spieren wil verliezen inplaats van meer spier opbouwen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:56 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Waarom maak je zo veel reps? Beter doe je er minder dan 10, bouw je meer spier op.![]()
Als je meer spier hebt zul je ook meer vet verbranden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:58 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Omdat ik meer vet rondom mijn spieren wil verliezen inplaats van meer spier opbouwen.![]()
Minder reps idd, veel bovenbeneb trainen zal meer groeihormoon onstaan, meer spier = idd hoger metabolisme, maak van je cardio 30 minuten en je zal er weer lekker droog bijlopenquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:47 schreef 67Impala het volgende:
Net getraind.
Benen
Prison Squats
Lunges
Leg extension
Leg Press (1e herhaling was ff vervelend omdat ik geen grip had)
Standing calf
Leg raises
Sit ups
Crunches
Fietzzzen
Lopen met helling als cardio(goed voor je billen jongens )
Verder heb ik er niet echt voldoening uit kunnen halen.
Dit zal voor de komende weken wel ff mijn schema blijven.![]()
beter iets trainen dan niets. wat is de verwachting van je herstel? je zou je squats iets zwaarder kunnen maken door 1 dumbbell vast te houden, maar is wel rot met je balansquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef Fanta-stick het volgende:
Net getraind.
Benen
Prison Squats
Lunges
Leg extension
Standing calf
Leg raises
Sit ups
Crunches
Fietzzzen
Dit zal voor de komende weken wel ff mijn schema blijven.na na na na na na na Badjasman!![]()
Veel mensen hier stronglifts gedaan? Begonnen jullie ook ver onder je gebruikelijke gewicht te tillen?![]()
Ben met een iets hoger gewicht begonnen dan voorgeschreven. Alleen de stang pakken bv is alleen wijs als je de techniek nog niet onder de knie hebt. Uitzondering trouwens: deadliften heb ik maar met een fractie minder gewicht gedaan. Je startpositie met 2 schijfjes van 5 kilo is echt zaadquote:Op maandag 22 augustus 2011 23:39 schreef Jahr00n het volgende:
Veel mensen hier stronglifts gedaan? Begonnen jullie ook ver onder je gebruikelijke gewicht te tillen?.
![]()
Gelukkig valt de schade aan mijn rug mee van die verkeerde squat afgelopen zondag. Kan gewoon weer aan de bak vandaag. Zin in
-
Wat voor melk drink jijquote:Op maandag 22 augustus 2011 22:29 schreef 67Impala het volgende:
[ afbeelding ]
ninja edit: Jezus hijs wel klein zo![]()
Een beetje melk heeft toch wel een gram of 8-10 (casseine) eiwit per 250ml glas.
[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 23-08-2011 03:30:08 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je had toch 2700 nodig ofzo las ik op een andere pagina? Beste is dat je 200 Kcal erbij pakt ergens, beter doe je nog wat kipfilet bij je banaan.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:29 schreef 67Impala het volgende:
[ afbeelding ]
ninja edit: Jezus hijs wel klein zo
If not now, then when.![]()
Geen leg curl?quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:22 schreef Fanta-stick het volgende:
Net getraind.
Benen
Prison Squats
Lunges
Leg extension
Standing calf
Leg raises
Sit ups
Crunches
Fietzzzen
Dit zal voor de komende weken wel ff mijn schema blijven.![]()
Ik zie veel oefeningen in machines langs komen in jullie schema's, dan vraag ik af waarom?
Wat zijn de voordelen van machines tegenover free weights?A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Je kunt spieren zelfs in compound machineoefeningen zwaarder, geïsoleerder trainen omdat je geen stabiliserende secundaire spiergroepen nodig hebt.
Kun je door plateaus heen gaan enzo.
Dumbells en barbells hebben m'n voorkeur maar ik schuw machines op z'n tijd niet, persoonlijk.Confidence through competence![]()
Ik ben ook absoluut geen fan van machines, gebruik ze dus ook amper tot nooit eigenlijk. Je traint gewoon veel lekkerder met losse gewichten en je gaat veel sneller vooruit. Daarbij is er niks beters dan zien hoe je een bepaald los gewicht tilt, iets wat je niet hebt met een machineIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:58 schreef DerSkunk het volgende:
Ik doe nu zo'n 2 maanden stronglifts 5x5 en ben er zeer tevreden over. Squats zijn 20kg vooruit gegaan. Mijn deadlift zit nu op 110kg, maar ik kom hiermee niet verder en dat komt door mijn grip, die is nu te zwak om hogere gewichten te pakken, terwijl mijn rug/benen wel meer aankunnen.
Wat zal ik nu doen? Doorgaan met hetzelfde gewicht (en deloaden als het 3x op rij niet lukt) en ervanuit gaan dat daarmee mijn grip ook wel sterker wordt, extra grip werk doen via andere oefeningen of iets van handschoenen aandoen?
Ik deadlift overigens niet met een Olympische bar met uiteindes die kunnen draaien (thuis), als ik dat wel doe (sportschool) heb ik minder last van mijn grip.
werken perfect.![]()
Halvolle melk van de Hoogvlietquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 03:25 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wat voor melk drink jijEen beetje melk heeft toch wel een gram of 8-10 (casseine) eiwit per 250ml glas.
Kan zijn dat mijn berekening off is maar met kruislings berekenen kan er weinig fout aan gaan..
![]()
Ik ben 1.85, 80kg en volgens zo'n weegschaal 17% bf, dus ik vermoed dat het iets hoger ligt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:47 schreef 67Impala het volgende:
Vetpercentage moet ik weer eens meten want dat is al ff geleden. Vorig jaar zat ik op de 15.7 maar dat zal inmiddels rond de 18 liggen vermoed ik.
Verder ben ik zelf minder van de machines, liever meer compound met drumbell's etc.
@ Fanta-stick
Een training alleen benen? Is het ook niet lekker om iets anders er bij te pakken?![]()
Ik ga er ook van uit, maar de vorige keer dat ik op zo'n weegschaal stond met zo'n apparaat wat je op ooghoogte moet houden meette die 18 % en hij heeft ook 15.7 % gemeten. Maar ik ga eerdaags wel een huidplooi meting doen. Want ik hoor nu zoveel verschillende dingen en dat maakt me nieuwschierigquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:22 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Ik ben 1.85, 80kg en volgens zo'n weegschaal 17% bf, dus ik vermoed dat het iets hoger ligt.
Verder ben ik zelf minder van de machines, liever meer compound met drumbell's etc.
@ Fanta-stick
Een training alleen benen? Is het ook niet lekker om iets anders er bij te pakken?![]()
![]()
Geen IMO.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:31 schreef 1517 het volgende:
Ik zie veel oefeningen in machines langs komen in jullie schema's, dan vraag ik af waarom?
Wat zijn de voordelen van machines tegenover free weights?Hier sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 08:40 schreef kidkash19 het volgende:
Ik ben ook absoluut geen fan van machines, gebruik ze dus ook amper tot nooit eigenlijk. Je traint gewoon veel lekkerder met losse gewichten en je gaat veel sneller vooruit. Daarbij is er niks beters dan zien hoe je een bepaald los gewicht tilt, iets wat je niet hebt met een machine
Fanta heeft een blessure opgelopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:22 schreef Ganzz het volgende:
@ Fanta-stick
Ah, die post had ik gemist, dat is inderdaad klote, ik had in december na het karten ook 3 hechtingen in vinger, dat viel ook niet mee...![]()
mixed grip al geprobeerd? Magnesium is helemaal de shit btw. Daarnaast gewoon veel schijven vastpakken. Bij mij waren zweet handjes meer het probleem dan gebrek aan echte kracht, dus n beetje magnesium hielp gigantisch.quote:Op maandag 22 augustus 2011 21:58 schreef DerSkunk het volgende:
Ik deadlift overigens niet met een Olympische bar met uiteindes die kunnen draaien (thuis), als ik dat wel doe (sportschool) heb ik minder last van mijn grip.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ja idd, ik ben niet van plan om 50 kg te gaan bankdrukken, bijna de helft van wat ik normaal doe.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:13 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Ben met een iets hoger gewicht begonnen dan voorgeschreven. Alleen de stang pakken bv is alleen wijs als je de techniek nog niet onder de knie hebt. Uitzondering trouwens: deadliften heb ik maar met een fractie minder gewicht gedaan. Je startpositie met 2 schijfjes van 5 kilo is echt zaad.
![]()
En 1/12 van wat ik doe. Wat is je punt, kut-trol ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:10 schreef Jahr00n het volgende:
Ja idd, ik ben niet van plan om 50 kg te gaan bankdrukken, bijna de helft van wat ik normaal doe.![]()
Dat het nergens op slaat om zo weinig te doen? wat denk je zelf sukkelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
En 1/12 van wat ik doe. Wat is je punt, kut-trol ?![]()
En dat kan je niet op een normale manier duidelijk maken ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:22 schreef Jahr00n het volgende:
Dat het nergens op slaat om zo weinig te doen? wat denk je zelf sukkel
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2011 11:54:31 ]![]()
Wie is hier nu de troll aan het uit hangen? Laat die gast lekker.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:54 schreef Weissman het volgende:
[..]
En dat kan je niet op een normale manier duidelijk maken ?![]()
Ik ben users die niks toevoegen aan de reeks wel een beetje zat nu, 1 of 2 keer is nog te begrijpenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wie is hier nu de troll aan het uit hangen? Laat die gast lekker.maar voor meer getroll mogen ze oprotten naar ONZ of PUB.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2011 12:05:44 ]![]()
Ben jij echt fucking achterlijk? ik troll hier niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 12:04 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ik ben users die niks toevoegen aan de reeks wel een beetje zat nu, 1 of 2 keer is nog te begrijpenmaar voor meer getroll mogen ze oprotten naar ONZ of PUB.
![]()
Nooit gehoord van deloaden dus? Is gewoon nodig om de zoveel weken om je lichaam gezond te houdenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Dat het nergens op slaat om zo weinig te doen? wat denk je zelf sukkelIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Vrijdag moet ik langsgaan en kijken of er al botgroei is..maar ik reken op 3/4 weken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 23:23 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
beter iets trainen dan niets. wat is de verwachting van je herstel? je zou je squats iets zwaarder kunnen maken door 1 dumbbell vast te houden, maar is wel rot met je balans![]()
Ik maak vaak genoeg 'n grote pan rijst en zet dit in de koelkast, blijft sowieso een week goedquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:18 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Wacht... je kookt rijst en laat dit een week staan?Je weet hoe gevoelig rijst is voor bacteriën nadat het eenmaal is opgewarmd?
![]()
![]()
![]()
Vandaag in het vriesvak ontdekt. Een kilo gepasteuriseerde egg whites voor 6 Australische dollar1 glas van 250ml en je hebt 9 egg whites binnen! Mooi plaatje van een concentration curl ook
-
1 glas? brr, rauwe eieren drinkenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag in het vriesvak ontdekt. Een kilo gepasteuriseerde egg whites voor 6 Australische dollar1 glas van 250ml en je hebt 9 egg whites binnen! Mooi plaatje van een concentration curl ook
![]()
Of bedoel je dat niet?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Yup. Maar ik ga ze door mn ochtendshake pleuren denk ikquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:56 schreef robuust89 het volgende:
[..]
1 glas? brr, rauwe eieren drinken![]()
Of bedoel je dat niet?
-
Ja same here, de rijst was ook nog wel te eten. Enkelt de Kip ging ik een beetje dood aanquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:23 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ik maak vaak genoeg 'n grote pan rijst en zet dit in de koelkast, blijft sowieso een week goedMoet wel zeggen die rijst met nasi goreng kruiden mix doet aan voedingswaarde niet anders aan dan aan zilvervlies rijst. Smaakt bijzonder goed en gelijke voedingswaarde (als ik vergelijk met zilvervliesrijst op voedingswaardetabel.nl ) dus aanrader
![]()
![]()
Ik eet dit wel eens als ontbijt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tamago_kake_gohan
delicatesse in Japan.Ik vind het heerlijk en de macro's zijn prima voor een ontbijt (iets hoger in carbs, maar ook met eiwit en vetten)
Koreaanse Kimchi rijst met een ei is ook goed te kanen"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hmm even een vraagje over deadlift, als je alternate grip doet. Wordt de ene kant dan niet sterker dan de andere?![]()
Maak ik ook af en toe, best lekker!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:14 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
delicatesse in Japan.Ik vind het heerlijk en de macro's zijn prima voor een ontbijt (iets hoger in carbs, maar ook met eiwit en vetten)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
1) ziet er zeker prima uit,quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:14 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
maar 2), uit diezelfde wiki: In actuality, however, only half of the protein in raw eggs is digestible as compared to cooked eggs Voor je eiwitten hoef je het niet te doen, tenzij je er minstens n ei of 5 inpleurt(hoeveel doe je er / moeten er in?)
Lijk n beetje op carbonara, met dat rauwe ei, eigenlijk... Hmmmm caarbonaaaraaaaaaaaaaaaa.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
what's in a name... Opwarmen met normale grip. Daarna, alternate, zelfs de alternate grip!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:42 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hmm even een vraagje over deadlift, als je alternate grip doet. Wordt de ene kant dan niet sterker dan de andere?hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Hm, op zich is het ei half rauw, want ik breek ze in echt nét klaargestoomd rijstquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) ziet er zeker prima uit,
maar 2), uit diezelfde wiki: In actuality, however, only half of the protein in raw eggs is digestible as compared to cooked eggs Voor je eiwitten hoef je het niet te doen, tenzij je er minstens n ei of 5 inpleurt(hoeveel doe je er / moeten er in?)
Lijk n beetje op carbonara, met dat rauwe ei, eigenlijk... Hmmmm caarbonaaaraaaaaaaaaaaaa.Ik doe er meestal 1 in.
Maar goed om te weten, goed dat er in de rijst zelf ook nog wat eiwit zit.
Envoor de mensen die rauwe eieren in een glas achterover klokken
Binnekort maar is naar de dokter, regelmatig steken rond mn hart en soms beetje pijn bij een hartslag![]()
![]()
Chest te hard getraind, brah?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:12 schreef mtchel112 het volgende:
Binnekort maar is naar de dokter, regelmatig steken rond mn hart en soms beetje pijn bij een hartslagConfidence through competence![]()
Oefen je een andere sport ernaast? Voetbal oid? Iets cardio achtigs?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:12 schreef mtchel112 het volgende:
Binnekort maar is naar de dokter, regelmatig steken rond mn hart en soms beetje pijn bij een hartslaghij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Nog n speciale soya?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, op zich is het ei half rauw, want ik breek ze in echt nét klaargestoomd rijstIk doe er meestal 1 in.
Maar goed om te weten, goed dat er in de rijst zelf ook nog wat eiwit zit.
Envoor de mensen die rauwe eieren in een glas achterover klokken
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
vrijdag voor het laatst gedaan, bij BP ook geen max omdat ik geen spotter had, lijkt me sterk.quote:![]()
Ik ga t ook maar eens maken vh weekend. Heb er zin an.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:16 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Neu, soja of maggiEn wat peper erover heen vind ik lekker.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Als je de BP fout doet kun je een leuke blessure krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vandaag 5x8x65 kg lat pull down gehaald trouwens, eindelijk, mijn lichaamsgewicht. Langzaamaan meer nadruk op chin-ups en pull-ups leggen nu. Valt toch niet mee, net anders dan de lat pull down, dus weer langzaam opbouwen.
Je kunt toch ook afwisselen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:42 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Hmm even een vraagje over deadlift, als je alternate grip doet. Wordt de ene kant dan niet sterker dan de andere?
Net een nieuw schema voor aankomende maand gemaakt. 3 dagen, borst/benen, biceps/triceps en schouder/rug. Pittig maar wel lekker.![]()
Ik bespeurde godverdomme toch weer twee beachbois in de sportschool! Ze deden ook serieus alleen buik, borst en biceps.. en nog in de verkeerde houding ook! Ik kon het alleen niet opbrengen om ze erop te wijzen mede door hun gesprekken![]()
" ah man deze oefening doet vet zeer "
Ander " stel je niet aan, het moet zeer doen "
Ik denken: ja lul je doet hem verkeerd...om nog maar niet te beginnen hoe ze het gingen gebruiken om chickies te hosselen
![]()
![]()
Ben nu tijdje bezig met een of ander schema genaamd FST-7
Hoorde er laatst al meer mensen over in de gym dus zal wel weer in een of ander blaadje hebben gestaan. Boeit verder niet. Het is een aardig leuk schemaatje met totale uitputting op het laatst (zeker met dit weer):
Borst:
Incline benchpress 3x8
Incline Fly 3x8
Dumbell Press 3x8
Cable Fly/Peck-Deck 7x12 (4e en laatste oefening moet isolatie-achtige oefening zijn)
Schouder:
Seated dumbbell press 3x8
Front dumbbell raise 3x8
Lateral dumbbell raise 3x8
Machine lateral raise 7x12![]()
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:29 schreef 67Impala het volgende:
Ik bespeurde godverdomme toch weer twee beachbois in de sportschool! Ze deden ook serieus alleen buik, borst en biceps.. en nog in de verkeerde houding ook! Ik kon het alleen niet opbrengen om ze erop te wijzen mede door hun gesprekken![]()
Ik denken: ja lul je doet hem verkeerd...om nog maar niet te beginnen hoe ze het gingen gebruiken om chickies te hosselen
![]()
![]()
![]()
Is mij ook opgevallen dat het nu een stuk rustiger is in de sportschool.![]()
Na de training 40 minuten op de crosstrainer (3x per week)quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oefen je een andere sport ernaast? Voetbal oid? Iets cardio achtigs?![]()
Hulkquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag 5x8x65 kg lat pull down gehaald trouwens, eindelijk, mijn lichaamsgewicht. Langzaamaan meer nadruk op chin-ups en pull-ups leggen nu. Valt toch niet mee, net anders dan de lat pull down, dus weer langzaam opbouwen.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
of teveel roidsquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:14 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Oefen je een andere sport ernaast? Voetbal oid? Iets cardio achtigs?![]()
![]()
15 jaar en zijn zusje was vet de dupe daarvan!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:52 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Weet jij roids voor 17 jarigen?
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)aan.dhtml?redirected
http://www.eenvandaag.nl/(...)3_jarige_schaatsster![]()
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:35 schreef Den_Haag het volgende:
Als je de BP fout doet kun je een leuke blessure krijgen.
Wijzen jullie mensen wel eens op hoe ze hun lichaam aan het afbeulen zijn en/of geven jullie wel eens tips? Want soms kan ik het gewoon niet aanzien wat mensen in de sportschool doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg maar nooit iets want wil niet degene zijn die 'er verstand van heeft'.A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.![]()
Ik doe het heel soms. Vind het jammer dat sommige week op week uren in de sportschool zijn maar verkeerd trainen waardoor ze alsnog niks aan hun workout hebben.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:02 schreef 1517 het volgende:
Wijzen jullie mensen wel eens op hoe ze hun lichaam aan het afbeulen zijn en/of geven jullie wel eens tips? Want soms kan ik het gewoon niet aanzien wat mensen in de sportschool doen.
Ik zeg maar nooit iets want wil niet degene zijn die 'er verstand van heeft'.![]()
Daarom dus gepasteuriseerd ei nemen. Is al verhit en daardoor gewoon verteerbaarquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 17:04 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
1) ziet er zeker prima uit,
-
Vanaf volgende week de draad weer oppakken, ik blijf maar niet in mijn ritme zitten. Nu in de vakantie 5 fucking kilo afgevallen door niet trainen/slecht, heel slecht eten, dan train ik weer een paar maanden en dan heb ik weer een of andere reden om te stoppen. Terwijl de resultaten er echt wel zijn.
Voeding is in die periodes ook goed, gevarieerd, gezond en vooral veel.
Hopen dat ik nu ga doorzettenHebben jullie wel eens zulke periodes gehad? Zo ja/zo nee, hebben jullie tips?
Nu: 1,92/86 kg/VP ?
Juli '10: 1.92/97 kg/VP 11%
Thx![]()
Zit weer in de trein naar huis na een weekje nietsdoen in Kroatië. Enige training kwam van elke dag redelijk veel lopen + hele dagen zwemmen, en wat random in-de-speeltuin workouts.Elke dag redelijk veel gegeten maar niets bijzonders, heb de eerste dag trouw 4 liter volle melk weggezet om GOMAD door te zetten, maar op deze manier zet ik gewoon te snel vet aan heb ik het idee. (goh
) Ben met ongeveer 16 dagen GOMAD iets van 2.5-3 kg aangekomen en ik vermoed dat dat gewoon grotendeels vet is geweest.
Door zomerrooster met wisselende dagen (even/oneven) kwam er van consistent trainen niet veel terecht de afgelopen drie weken, zonde, aangezien zo'n energieoverschot dan gewoon vet wordt. Had ik kunnen weten, maar toch weer wat geleerd. Grappig hoe snel de meeste skinny kunts toch chubby kunnen worden, shame on die mensen die 'ik eet alles maar kan niet aankomen' claimen. Fuck it, ik was eerst ook zo.
Anyway!
Doel is nu gewoon clean bulken en steady zo vetvrij mogelijk massa aanzetten tot volgende zomer. Heb het wel gemist en vanavond/morgenochtend weer aan de slag, zin in.
Ik ga stuk hier.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:29 schreef 67Impala het volgende:
![]()
![]()
Ben nu 5 maanden 5 dagen in de week aan het trainen. Doe elke dag zo'n 6 verschillende oefeningen. Ben in die 5 maanden zo'n 7 kg aangekomen en ik weeg met m'n 1 meter 80 nu zo'n 73 kg.
De eerste 2 maanden zat ik echt aan de dirty bulk. Nu let ik wat meer op wat ik eet, want wil geen meer vet aan te komen. Alleen spieren als het kan. Voor zover ben ik tevreden met me resultaten en de routine die ik doe. Op naar de 80 kg and get shredded!
Maandag Biceps en Borst
Dinsdag Benen
Woensdag Rug
Donderdag Schouders en Triceps
Zaterdag Hele lichaam![]()
Er loopt bij ons in de sportschool zo'n gast rond met bredere armen dan hij benen heeftEn maar in de spiegel kijken naar die opgepompte armen. Ziet er dus echt niet uit, zo'n brede gast op twee spijkers.
Overigens heb ik gisteren ook captain crunch weer gespot; volgens mij deed die gast wel 300 crunches.
[ Bericht 14% gewijzigd door star_gazer op 24-08-2011 05:53:19 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Als ik iets gevaarlijks zie, ja. Maar als ik zelf druk bezig ben ga ik niet opletten wat anders doen. Je moet zelf om hulp vragenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:02 schreef 1517 het volgende:
[..]
Wijzen jullie mensen wel eens op hoe ze hun lichaam aan het afbeulen zijn en/of geven jullie wel eens tips? Want soms kan ik het gewoon niet aanzien wat mensen in de sportschool doen.
Ik zeg maar nooit iets want wil niet degene zijn die 'er verstand van heeft'.![]()
Ik geef alleen advies aan mensen waarvan ik denk dat ze het enigzins serieus aan willen pakken. Zulke sjonnies als gister zit ik alleen maar met een "" smile .
![]()
Je ziet op een kilometer afstand wel of iemand ontvankelijk is voor tips en suggesties. In mensen die dat niet zijn steek ik geen energie: heeft geen enkele zin. Plus het onderbreekt mijn training en concentratie.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:02 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik zeg maar nooit iets want wil niet degene zijn die 'er verstand van heeft'.
Voor de rest alleen net als Den Haag zegt: alleen als ik iets echt gevaarlijks zie.![]()
Mensen die curlen in het squatrek krijgen van mij de tip om dit gewoon vanaf de grond te doen, zeker als ik wil squatten.
Mensen die ik zie zwaaien met een kuttechniek krijgen de tip om met wat minder gewicht te trainen en te letten op techniek, doen ze er niks mee hebben dan houdt het opIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Wat was je trainingschema en hoe verliep je liniaire progressie? En hoeveel sterker ben je geworden tijdens GOMAD?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:04 schreef Panzermaus het volgende:
Zit weer in de trein naar huis na een weekje nietsdoen in Kroatië. Enige training kwam van elke dag redelijk veel lopen + hele dagen zwemmen, en wat random in-de-speeltuin workouts.[ afbeelding ] Elke dag redelijk veel gegeten maar niets bijzonders, heb de eerste dag trouw 4 liter volle melk weggezet om GOMAD door te zetten, maar op deze manier zet ik gewoon te snel vet aan heb ik het idee. (goh
) Ben met ongeveer 16 dagen GOMAD iets van 2.5-3 kg aangekomen en ik vermoed dat dat gewoon grotendeels vet is geweest.
Door zomerrooster met wisselende dagen (even/oneven) kwam er van consistent trainen niet veel terecht de afgelopen drie weken, zonde, aangezien zo'n energieoverschot dan gewoon vet wordt. Had ik kunnen weten, maar toch weer wat geleerd. Grappig hoe snel de meeste skinny kunts toch chubby kunnen worden, shame on die mensen die 'ik eet alles maar kan niet aankomen' claimen. Fuck it, ik was eerst ook zo.
Anyway!
Doel is nu gewoon clean bulken en steady zo vetvrij mogelijk massa aanzetten tot volgende zomer. Heb het wel gemist en vanavond/morgenochtend weer aan de slag, zin in.
[..]
Ik ga stuk hier.we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Goddank, ook ecto's komen alleen vet aan met een superenergieoverschot
mjah ze vallen het wel weer sneller af... een tijdje geleden was hier een filmpje gepost over een experiment ( a la gomad zonder training en met ongezonde(re) producten). was een bbc docu genaamd "why skinny people don't get fat" of iets in die richting. was erg interessant om te zienquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:11 schreef Stereotomy het volgende:
Goddank, ook ecto's komen alleen vet aan met een superenergieoverschot
maar idd een kleine opluchting voor alle endo's
![]()
Vandaag voor de gein eens tussendoor een les Power Yoga meegepikt op de sportschool. Tering zeg, daar pak je je core dus even goed mee. Zit er aan te denken die crunches en side bends lekker uit mijn programma te pleuren en dit een keer per week te doen. Niks mis mee volgens mij."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Squatten in de curlmachinequote:
-
precies.... en waarom eik? altijd weer dat gezeik met een passende broek kopen als je je benen traint....quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Squatten. Gewoon voetbal en fietsen is genoeg om je benen te trainen
@stereo: thx voor repost. straks maar weer even kijken
[ Bericht 4% gewijzigd door NaRRaToR op 24-08-2011 15:30:48 ]na na na na na na na Badjasman!![]()
Ja, Pilates e.d. *lijkt* makkelijk, met name omdat die instructeurs van het type skinny huisvrouw zijn, maar ik had serieus na de eerste keer 15 minuten Pilates de volgende twee dagen spierpijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:34 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag voor de gein eens tussendoor een les Power Yoga meegepikt op de sportschool. Tering zeg, daar pak je je core dus even goed mee. Zit er aan te denken die crunches en side bends lekker uit mijn programma te pleuren en dit een keer per week te doen. Niks mis mee volgens mij.![]()
Wij hadden bij de power yoga een of andere wazige half verstaanbare Aziaat van het type "staand benen in je nek"quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, Pilates e.d. *lijkt* makkelijk, met name omdat die instructeurs van het type skinny huisvrouw zijn, maar ik had serieus na de eerste keer 15 minuten Pilates de volgende twee dagen spierpijn.![]()
-
Grapje zeker?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:42 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Squatten. Gewoon voetbal en fietsen is genoeg om je benen te trainen![]()
Morgen laatste week in deze gym, week daarna nieuwe gym bezoeken. Die overigens een stuk groter is, maar ook drukker, kijken hoe dat bevalt.
Haat het als je moet wachten totdat er bankjes/dumbbels/gewichten vrij komen.Confidence through competence![]()
Daarom begin ik met thuis te trainen. Vandaag Barbarian Ol. Stang 50mm met 120kg barbarian gewichten gekocht voor 150 euro. Aardig koopje toch.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:53 schreef Stereotomy het volgende:
Morgen laatste week in deze gym, week daarna nieuwe gym bezoeken. Die overigens een stuk groter is, maar ook drukker, kijken hoe dat bevalt.
Haat het als je moet wachten totdat er bankjes/dumbbels/gewichten vrij komen.
Zodalijk 50mm halters bestellen, bankje en de Barbarian Power Cage met latpully wordt nagemaakt door Henk van DBB wat me ook 400 euro bespaard.
Kan ik alle oefeningen doen behalve leg press.If not now, then when.![]()
ik zit nu bij een gym waar veel bejaarden trainen (en relatief weinig BB-ers). Er trainen ook wel wat normale fitness-gangers maar die pakken allemaal lagere gewichten. Voordeel is niet wachten, nadeel is dat het wat duurder is (maar ik kan dan ook nog onbeperkt tennisbanen huren en meedoen aan groepslessen en dat is ook wel eens leuk voor de verandering).quote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:53 schreef Stereotomy het volgende:
Haat het als je moet wachten totdat er bankjes/dumbbels/gewichten vrij komen.
Als ik aan de max zit van de gewichten hier dan ga ik eens kijken of ik naar de grotere sportschool in de buurt kan. Is wel goedkoper en heeft hogere, maar meer BB-ers dus langer wachten. misschien eens een keertje een proefabbo pakken in de winter als het er druk is.Dat is natuurlijk ideaal. maar daar heb ik helaas geen plek voor thuis. Heb thuis een bowflex dumbbell setje liggen voor wat oefeingen tussendoor (als ik ze niet op de gym kan doen) maar ik moet nog een keer een bankje kopen en een stang.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Daarom begin ik met thuis te trainen. Vandaag Barbarian Ol. Stang 50mm met 120kg barbarian gewichten gekocht voor 150 euro. Aardig koopje toch.
Zodalijk 50mm halters bestellen, bankje en de Barbarian Power Cage met latpully wordt nagemaakt door Henk van DBB wat me ook 400 euro bespaard.
Kan ik alle oefeningen doen behalve leg press.na na na na na na na Badjasman!![]()
Ja man in principe kun je zonder al teveel dingen al heel wat. Meer als de meeste mensen denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 22:02 schreef NaRRaToR het volgende:
[..]
ik zit nu bij een gym waar veel bejaarden trainen (en relatief weinig BB-ers). Er trainen ook wel wat normale fitness-gangers maar die pakken allemaal lagere gewichten. Voordeel is niet wachten, nadeel is dat het wat duurder is (maar ik kan dan ook nog onbeperkt tennisbanen huren en meedoen aan groepslessen en dat is ook wel eens leuk voor de verandering).
Als ik aan de max zit van de gewichten hier dan ga ik eens kijken of ik naar de grotere sportschool in de buurt kan. Is wel goedkoper en heeft hogere, maar meer BB-ers dus langer wachten. misschien eens een keertje een proefabbo pakken in de winter als het er druk is.
[..]
Dat is natuurlijk ideaal. maar daar heb ik helaas geen plek voor thuis. Heb thuis een bowflex dumbbell setje liggen voor wat oefeingen tussendoor (als ik ze niet op de gym kan doen) maar ik moet nog een keer een bankje kopen en een stang.If not now, then when.![]()
Ik heb tussen 2e kerstnacht 2010 en Mei 2011 absoluut geen bovenlichaamstraining kunnen doen met een gebroken hand.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 10:48 schreef Ganzz het volgende:
Ah, die post had ik gemist, dat is inderdaad klote, ik had in december na het karten ook 3 hechtingen in vinger, dat viel ook niet mee...
Pas vanaf Maart weer benen, raar genoeg was legpress zelfs teveel voor mijn hand, komen toch spanningen op en dat voel je in de 2 uitstekende bouten aan/in mijn hand.
Beetje thuis fietsen dat was het.
Fanta doet er verstandig aan rustig te wachten tot het genezen is, en kan pas over een maand of 2 rustig op een hometrainer stappen denk ik. Training pas over 4 mnd op zijn vroegst.![]()
Wow, is het een poeder ofzo?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat kost Eiwit poeder anyway daar zo, op bb.com hoorde ik dat het erg duur is in Aust.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2011 01:55:37 ]![]()
Maar zo veel beter... Ik probeer nu al een jaartje MUSCLE UPS onder de knie te krijgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 18:46 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag 5x8x65 kg lat pull down gehaald trouwens, eindelijk, mijn lichaamsgewicht. Langzaamaan meer nadruk op chin-ups en pull-ups leggen nu. Valt toch niet mee, net anders dan de lat pull down, dus weer langzaam opbouwen.
Fail tot op heden.
One arm pull-up gaat redelijk als ik met mijn andere hand mijn pols vast hou.![]()
Nee, nooit, ik zal eerder verkeerd advies geven, gewoon voor de lol.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 08:42 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Als ik iets gevaarlijks zie, ja. Maar als ik zelf druk bezig ben ga ik niet opletten wat anders doen. Je moet zelf om hulp vragen
Maar dat gebeurd niet, aangezien ik nooit advies geef.
Als iemand om advies vraagt, geef ik bijna altijd aan dat ik absoluut geen verstand van training heb, immers is dat altijd tegen dovenansoren.
Kortom het heeft geen zin. Spottend lachen als ik langs loop, zo af en toe, je ziet zulke gekken dingen, dan mag dat.![]()
X90X ;-)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 14:34 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag voor de gein eens tussendoor een les Power Yoga meegepikt op de sportschool. Tering zeg, daar pak je je core dus even goed mee. Zit er aan te denken die crunches en side bends lekker uit mijn programma te pleuren en dit een keer per week te doen. Niks mis mee volgens mij.![]()
beter als ze dat soort dingen beperkt tot de slaapkamerquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:33 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Wij hadden bij de power yoga een of andere wazige half verstaanbare Aziaat van het type "staand benen in je nek"![]()
![]()
Ze is al wat ouder, maar ik moet zeggen dat ik best wel hitsig werd toen ze hardop hijgend 'exhaaaaale' zei en volgens even kwam masserenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:46 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
beter als ze dat soort dingen beperkt tot de slaapkamer
"You must be doing a lot of weights, your muscles are so tense. Exhaaaaale."
Kreeg er wel een knots van ja
-
Een hechting valt in dat opzicht wel mee, ik kon na 2 weken alles doen waar ik mijn hand maar niet dicht hoefde te knijpen. Met machines kun je dan bijna alles.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 00:34 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik heb tussen 2e kerstnacht 2010 en Mei 2011 absoluut geen bovenlichaamstraining kunnen doen met een gebroken hand.
Pas vanaf Maart weer benen, raar genoeg was legpress zelfs teveel voor mijn hand, komen toch spanningen op en dat voel je in de 2 uitstekende bouten aan/in mijn hand.
Beetje thuis fietsen dat was het.
Fanta doet er verstandig aan rustig te wachten tot het genezen is, en kan pas over een maand of 2 rustig op een hometrainer stappen denk ik. Training pas over 4 mnd op zijn vroegst.
Maar je bent best lang uit de running geweest dus...![]()
![]()
quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:46 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ze is al wat ouder, maar ik moet zeggen dat ik best wel hitsig werd toen ze hardop hijgend 'exhaaaaale' zei en volgens even kwam masseren
"You must be doing a lot of weights, your muscles are so tense. Exhaaaaale."
Kreeg er wel een knots van ja![]()
![]()
Even een vraag.
Ik ben dus van plan om deze te laten namaken:
http://www.fitness-seller(...)a6467bee86a84147e1fc
Alleen heb ik me twijfels over die lat-pulley. Is dat nou echt nodig, want in principe wat is er zo belangrijk aan die oefeningen. Ik kan die toch gewoon vervangen door een dumbell of een stang oefening? Want het zou me 225 euro schelen.If not now, then when.![]()
deeplinkje doet het niet...
Wat de lat pulldown betreft: als je te slap bent om goede pullups te doen (zoals ik een paar maanden geleden) dan kun je je lats (en biceps) trainen met de lat pulldown. Als je sterk ontwikkelde lats hebt, heeft een lat pull down weinig zin meer imho... beter voor functionele bewegingen gaan door pullups en chinups.
[ Bericht 88% gewijzigd door Stereotomy op 25-08-2011 12:36:18 ]Confidence through competence![]()
Gewon pullups doen joh veel goedkoper.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Even een vraag.
Ik ben dus van plan om deze te laten namaken:
http://www.fitness-seller(...)a6467bee86a84147e1fc
Alleen heb ik me twijfels over die lat-pulley. Is dat nou echt nodig, want in principe wat is er zo belangrijk aan die oefeningen. Ik kan die toch gewoon vervangen door een dumbell of een stang oefening? Want het zou me 225 euro schelen.![]()
Pfft lowlands overleeft haha wel fucking veel afgevallen... maar komt helemaal goed we gaan er weer gewoon hard tegenaanik stond wel goed droog op lowlands, opzich heeft dat voordelen (vrouwtjes mirrin) maar ook nadelen, was wel sneller moe, nu maar weer gewoon goed veel eten... ik moet mn voedingschema toch even aanpassen denk ik, ik train nu 2 keer american football 2 keer mma en 4 keer sportschool, denk dat ik echt wel ruim 5000 ckal nodig heb... iemand een goede betrouwbare site waar ik dat uit kan rekenen ?
Minds are like parachutes. They only function when open.![]()
Ik zou gewoon naar je pens kijken. Cru gezegd: word je dikker eet je te veel, word je droger eet je te weinig. Per dag zo berekenen geloof ik niet in, omdat bijvoorbeeld op de dag dat je dubbel traint je weer veel meer nodig hebt dan dagen dat je 1 x traint. Ook is het erg lastig te bepalen hoeveel precies je verbrandt, hangt af per persoon per soort training etc.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:26 schreef Demon_Hunter het volgende:
Pfft lowlands overleeft haha wel fucking veel afgevallen... maar komt helemaal goed we gaan er weer gewoon hard tegenaanik stond wel goed droog op lowlands, opzich heeft dat voordelen (vrouwtjes mirrin) maar ook nadelen, was wel sneller moe, nu maar weer gewoon goed veel eten... ik moet mn voedingschema toch even aanpassen denk ik, ik train nu 2 keer american football 2 keer mma en 4 keer sportschool, denk dat ik echt wel ruim 5000 ckal nodig heb... iemand een goede betrouwbare site waar ik dat uit kan rekenen ?
Mocht je alsnog linkie zoeken; beginnen met zoeken op t-nation denk ik.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Dus jij kan na 1 dag al zien of je goed gegeten hebt de vorige dag of niet?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:46 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik zou gewoon naar je pens kijken. Cru gezegd: word je dikker eet je te veel, word je droger eet je te weinig. Per dag zo berekenen geloof ik niet in, omdat bijvoorbeeld op de dag dat je dubbel traint je weer veel meer nodig hebt dan dagen dat je 1 x traint. Ook is het erg lastig te bepalen hoeveel precies je verbrandt, hangt af per persoon per soort training etc.
Mocht je alsnog linkie zoeken; beginnen met zoeken op t-nation denk ik.
Sorry hoor, maar dit is wel iets te.If not now, then when.![]()
Lengte, gewicht en geschatte vet%?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:26 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ik mag zo'n 4500 kcal per dag.
Zie wel in je schema 8x trainen per week. Rust?![]()
Even een klein vraagje wat betreft een bench.
http://www.helisports.nl/(...)erstelbare-Bank.html
Deze heeft een bolling in de rug leuning en andere hebben het plat. Wat is het verschil?If not now, then when.![]()
Dat zeg ik nergens. Waar het om gaat is dat je een sweetspot vindt waarmee je genoeg energie hebt om te sporten, genoeg eet om te groeien maar niet teveel om vet te worden. Deze sweetspot zal je niet vinden mbv een formule, maar door te kijken naar je lichaam en en "luisteren" naar je gevoel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus jij kan na 1 dag al zien of je goed gegeten hebt de vorige dag of niet?
Sorry hoor, maar dit is wel iets te.
Dat hij 4000+ kcals moet vreten is nogal logisch, gezien z'n 2+ m lengte en 8 x pw trainen. Dat je dan globaal in je poffert hebt zitten hoeveel je moet eten is ook niet meer dan logisch. Dat je wat extra's eet op de krachttraining dagen of de train 2x per dag is ook logisch, maar geen enkele formule gaat/kan jou vertellen hoeveel precies. De hoeveelheid variabelen die nodig zijn om iets accuraats te berekenen zijn giga, en denk dat er heel weinig mensen zijn die precies al die info hebben (if any).
Anyways, je pens (bij mannen) is mi de beste manier, icm met vooruitgang op de grote lifts, om te zien of je voldoende eet. Dit doe je uiteraard niet op 1 dag (waar haal je het vandaan?!), maar over minstens enkele weken / 1 maand. Logboekje erbij, als je het echt goed wil doen. Makkelijker dan een logboek is eventueel foto's schieten. Zo zie je ook prima wat er gebeurt met je lijf.
just my 2 cents.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
true, als hij beetje lang is en over de 2m dat is ergens tussen 4500 en 5500 prima. Start eens hoog en kijk wat er gebeurd. Het blijft altijd experimenteren.![]()
Start hier:
http://www.calculator.net/calorie-calculator.html
Gebaseerd op de Mifflin - St Jeor equation (de derde in het rijtje Harris-Benedict, Katch-McArdle). Kijk welk cijfer daar uit komt rollen en begin daarmee. Dan zelf op gevoel zoals de anderen hierboven zeggen je energieinname vergroten of verkleinen, want die formule moet je alleen gebruiken als leidraad.Confidence through competence![]()
Beter!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 14:52 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom hebben we dat niet in NL..![]()
Probeer de grotere toko's eens.... denk dat het daar wel te vinden is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:42 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Beter!
Waarom hebben we dat niet in NL..
Denk dat je je eerder zorgen moet maken om overtrainen ;-) als je zoveel traint maakt het geen reet uit wat je eet hoor, het laatste waar je je zorgen om moet maken is de verhoudingen (ja niet elke dag BK/KFC natuurlijk)quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:26 schreef Demon_Hunter het volgende:
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
wow. dodelijk.
En dan weglopen alsof je de man bent.quote:Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Banana deadliftquote:Op donderdag 25 augustus 2011 14:37 schreef robuust89 het volgende:
[..]
En dan weglopen alsof je de man bent.![]()
8x trainen in de week met jouw lengte en gewicht, dan heb je zeker 5000 kcal nodig ja.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 12:26 schreef Demon_Hunter het volgende:
Bedankt Hans.![]()
Het doet al zeer aan mijn rug als ik er naar kijk... Wat een knoeiertquote:![]()
![]()
Hier dacht ik dus ook aan. Ben met dezelfde reden ook gestopt met boksen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 13:44 schreef kidkash19 het volgende:
Denk dat je je eerder zorgen moet maken om overtrainen ;-) als je zoveel traint maakt het geen reet uit wat je eet hoor, het laatste waar je je zorgen om moet maken is de verhoudingen (ja niet elke dag BK/KFC natuurlijk)![]()
Overtrainen KAN erg gevaarlijk zijn en zelfs leiden tot depressie en het is heel moeilijk vast te stellen, vaak merk je het pas als het te laat is. 8x in de week zwaar sporten is echt iets teveel van het goedeIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Overtraining is moeilijk waar te nemen omdat het vaak word afgedaan als " ik heb gewoon wat minder geslapen dus ik ben moeier" of " ik voel me wel wat slapper maar heb een drukke week achter de rug" . Je blijft dus doorpushen en doorpushen tot je lichaam gewoon zegt van ik kap ermee, dat kan zich uiten in blessures of gewoon een verminderd immuunsysteem en dus griep ofzo die lang blijft hangen.
Bij sommige komt dit mentaal tot uiting en dus een soort depressie (lusteloosheid etc)
Altijd om de zoveel weken een rustweek nemen of als je dan echt zo nodig moet trainen een deload week nemenIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Verstandig dus, gister na 5 minuten al kapot op de cross terwijl ik juist een uur langer had geslapen en t zelfde ontbijt als normaal :p doe normaal 40 min
Ook KT gi.g erg slecht 3de oefening rug kreeg ik er niks meer uit en ben heel moe, afgelopen 9 weken geen enkele training gemist dus maar is een weekje niet![]()
Moet je ook gewoon af en toe doen man. Ik heb ook wel eens een training waarbij het gewoon niet lekker loopt, ondanks goede voorbereiding (eten en rust). Gewoon een paar dagen niks doen en dan kan je er weer lekker tegenaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:37 schreef mtchel112 het volgende:
Verstandig dus, gister na 5 minuten al kapot op de cross terwijl ik juist een uur langer had geslapen en t zelfde ontbijt als normaal :p doe normaal 40 min
Ook KT gi.g erg slecht 3de oefening rug kreeg ik er niks meer uit en ben heel moe, afgelopen 9 weken geen enkele training gemist dus maar is een weekje niet
Zelf heb ik momenteel introductieweek dus van trainen komt ook weinig terecht helaas. Moet me sowieso nog aanmelden bij een sportschool.![]()
In absolute noodgevallen (als er geen "fut" inzit) pak ik gewoon assistence shit. Core, RDL's, single leg work, push ups, biceps/tricpes, side raises, calves. Valt altijd wel "iets makkelijks" te doen, toch? Zou iig niet zomaar naar huis gaan. Ik heb altijd na zo'n "laffe" training nog wel een prima gevoel.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:58 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Moet je ook gewoon af en toe doen man. Ik heb ook wel eens een training waarbij het gewoon niet lekker loopt, ondanks goede voorbereiding (eten en rust). Gewoon een paar dagen niks doen en dan kan je er weer lekker tegenaan.
Zelf heb ik momenteel introductieweek dus van trainen komt ook weinig terecht helaas. Moet me sowieso nog aanmelden bij een sportschool.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Je loopt met 5% alc. in je bloed rond?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:58 schreef ZuidGrens het volgende:
Zelf heb ik momenteel introductieweek dus van trainen komt ook weinig terecht helaas. Moet me sowieso nog aanmelden bij een sportschool.
Was in de UM sport gym ruimte bezig, kwam er zo'n groepje introweekgangers naar binnen, die werden rondgeleid.
Haha ja dat had ik ook alquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je loopt met 5% alc. in je bloed rond?
Was in de UM sport gym ruimte bezig, kwam er zo'n groepje introweekgangers naar binnen, die werden rondgeleid.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Aaait.. net bench + benen shit erop gehaald. Maandag weer beginnen!!! Heb er zin in..![]()
![]()
Absoluut waar, stond laats een heel stuk over in de flex dacht ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:57 schreef kidkash19 het volgende:
Overtrainen KAN erg gevaarlijk zijn en zelfs leiden tot depressie en het is heel moeilijk vast te stellen, vaak merk je het pas als het te laat is. 8x in de week zwaar sporten is echt iets teveel van het goede
Ik voel me schuldig als ik een dagje niet train, kan ik 4 dagen niet trainen voel ik mijn depr. er door.
Gelukkig ben ik zo fantastisch dat ik mij daar wel overheen kan zetten.![]()
Je hebt gelijk, ik heb mijn trainingsschema nu aangepast (zie beneden).quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:59 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Waar zijn je squats? Je kan lullen wat je wilt over de deadlift, maar de squat is en blijft de beste compound oefening die er is. Je traint met een correct uitgevoerde squat bijna alles, waaronder je abzzz. Ik zou als ik jou was serieus overwegen de squat in zowel Workout A als workout B te proppen.
A
Squat 5 x 5
Bench press 5 x 5
Deadlift 1 x 5
Barbell Curl 5 x 5
B
Squat 5 x 5
Overhead Press 5 x 5
Power Clean 5 x 3
Skullcrushers 5 x 5
Ik heb trouwens voor de 5 x 5 lineaire progressie gekozen ipv 3 x 5, omdat de eerste voor meer hypertrofie zorgt ervan uitgaande dat rust en voeding bij beide dik in orde is. Of is dat bullshit?
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Waarom ga je geen stronglifts doen dan? Bijna hetzelfde schema en zonder die isolatie oefeningen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:23 schreef skudkind het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb mijn trainingsschema nu aangepast (zie beneden).
A
Squat 5 x 5
Bench press 5 x 5
Deadlift 1 x 5
Barbell Curl 5 x 5
B
Squat 5 x 5
Overhead Press 5 x 5
Power Clean 5 x 3
Skullcrushers 5 x 5
Ik heb trouwens voor de 5 x 5 lineaire progressie gekozen ipv 3 x 5, omdat de eerste voor meer hypertrofie zorgt ervan uitgaande dat rust en voeding bij beide dik in orde is. Of is dat bullshit?![]()
Kakzooi. Aardig wat massa verloren in de twee weken dat ik moest revalideren (incl vakantie). Nu nog beetje last van. Over twee weken maar even rustig beginnen dan
Balen
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
Ik ben begonnen met het lezen van het Stronglift 5x5 report. ik wil er zelf ook mee van start gaan, alleen een probleem dat mij waarschijnlijk tegen zal houden:
wij hebben bij onze sportschool geen power rack of squat stands...onze "sportschool" is echt waardeloos, maar het voldeed eerst aan mijn eisen.
nu lopen er wel stagiaires rond () die dan misschien toezicht kunnen houden terwijl ik mijn oefeningen doe, zodat het nog een beetje veilig is? ik weet niet of het veel uit maakt zonder die apparatuur?
het is namelijk echt een teleurstelling, sinds ik er best veel zin in had.
zou het wat uitmaken? zijn er ook andere mensen die met dit probleem zitten?![]()
Met een beetje creativiteit kun je het benchpress bankje + 'uprights' (waar het gewicht normaal op ligt) gebruiken als squat rack, mits hij hoog genoeg is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 21:06 schreef borstmelk het volgende:
Ik ben begonnen met het lezen van het Stronglift 5x5 report. ik wil er zelf ook mee van start gaan, alleen een probleem dat mij waarschijnlijk tegen zal houden:
wij hebben bij onze sportschool geen power rack of squat stands...onze "sportschool" is echt waardeloos, maar het voldeed eerst aan mijn eisen.
nu lopen er wel stagiaires rond () die dan misschien toezicht kunnen houden terwijl ik mijn oefeningen doe, zodat het nog een beetje veilig is? ik weet niet of het veel uit maakt zonder die apparatuur?
het is namelijk echt een teleurstelling, sinds ik er best veel zin in had.
zou het wat uitmaken? zijn er ook andere mensen die met dit probleem zitten?
Gewoon schouders onder het gewicht, dan rechtop staan, voorzichtig stapje naar achter en dan gewoon squatten tot je iets beneden parallel bent. Is ook een soort van box squat dus, wanneer je beneden 'klem komt te zitten' kan je ook gewoon even gaan zitten op de bench.Wanneer je klaar bent met je set gewoon weer stapje naar voren en bar terughangen.
Stukken beter dan een smith machine.![]()
Ik snap die curls en skull crushers niet. Waarom geen chin-ups en dips in de plaats? Als je dan toch full body gaat, ga dan ook echt full bodyquote:Op donderdag 25 augustus 2011 18:23 schreef skudkind het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb mijn trainingsschema nu aangepast (zie beneden).
A
Squat 5 x 5
Bench press 5 x 5
Deadlift 1 x 5
Barbell Curl 5 x 5
B
Squat 5 x 5
Overhead Press 5 x 5
Power Clean 5 x 3
Skullcrushers 5 x 5
Ik heb trouwens voor de 5 x 5 lineaire progressie gekozen ipv 3 x 5, omdat de eerste voor meer hypertrofie zorgt ervan uitgaande dat rust en voeding bij beide dik in orde is. Of is dat bullshit?
5x5 vs 3x5 weet ik niet echt. Doe zelf 3x5, maar dat doe ik eigenlijk alleen maar omdat Rippetoe dat zegt
-
Dit dus, zo doe ik het ook altijd bij mij op de sportschool en werkt prima. Alleen het laatste setje wil wel is een beetje moeilijk worden om die paar stappen naar voren te zettenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 22:18 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Met een beetje creativiteit kun je het benchpress bankje + 'uprights' (waar het gewicht normaal op ligt) gebruiken als squat rack, mits hij hoog genoeg is.
Gewoon schouders onder het gewicht, dan rechtop staan, voorzichtig stapje naar achter en dan gewoon squatten tot je iets beneden parallel bent. Is ook een soort van box squat dus, wanneer je beneden 'klem komt te zitten' kan je ook gewoon even gaan zitten op de bench.Wanneer je klaar bent met je set gewoon weer stapje naar voren en bar terughangen.
Stukken beter dan een smith machine.
Overigens heb ik sinds tijden weer eens een setje gedeadlift, om te kijken of ik het nog kon. 3x5 x 100 ging primaalleen wat moeite met de grip af en toe.
![]()
Einsteinquote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:04 schreef Panzermaus het volgende:
Zit weer in de trein naar huis na een weekje nietsdoen in Kroatië. Enige training kwam van elke dag redelijk veel lopen + hele dagen zwemmen, en wat random in-de-speeltuin workouts.[ afbeelding ] Elke dag redelijk veel gegeten maar niets bijzonders, heb de eerste dag trouw 4 liter volle melk weggezet om GOMAD door te zetten, maar op deze manier zet ik gewoon te snel vet aan heb ik het idee. (goh
Anyway!
[..]
Ik ga stuk hier..
gek he als je op zuipvakantie ook nog eens 4 liter volle melk per dag wegtikt dat je een pens krijgt. Had je anders verwacht van te voren?
Behulpzaam als een waterkraan.
dubbelBehulpzaam als een waterkraan.
Naar je lichaam luisteren is het moeilijkste maar ook het belangrijkste wat er is.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 16:37 schreef mtchel112 het volgende:
Ook KT gi.g erg slecht 3de oefening rug kreeg ik er niks meer uit en ben heel moe, afgelopen 9 weken geen enkele training gemist dus maar is een weekje niet
Er is niks mis met een chill weekje trainen (laag gewicht, iets meer reps). De week daarna knal je harder![]()
![]()
Lineaire progressie is langer vol te houden met 3x5. Er valt dus wat voor te zeggen om het als beginner te gebruiken. En op die groep is het programma ook gericht.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 01:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik snap die curls en skull crushers niet. Waarom geen chin-ups en dips in de plaats? Als je dan toch full body gaat, ga dan ook echt full body
5x5 vs 3x5 weet ik niet echt. Doe zelf 3x5, maar dat doe ik eigenlijk alleen maar omdat Rippetoe dat zegtwe don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode![]()
Jeeeeeeezus! We hebben een nieuwe kanjerrrrr van de week! Meneer hield het squatrack bezet omdat hij... Jawel... SHRUGS deed. Shrugs in het squatrack, hoe verzinnen ze het
-
Dit.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:26 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Naar je lichaam luisteren is het moeilijkste maar ook het belangrijkste wat er is.
Er is niks mis met een chill weekje trainen (laag gewicht, iets meer reps). De week daarna knal je harder![]()
Shrugs met de 20 kilo stang? Waarmee je ook squat? Dat kan gewoon hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:58 schreef star_gazer het volgende:
Jeeeeeeezus! We hebben een nieuwe kanjerrrrr van de week! Meneer hield het squatrack bezet omdat hij... Jawel... SHRUGS deed. Shrugs in het squatrack, hoe verzinnen ze het![]()
nou ja... Als ik shrugs zou doen zou ik het ook daar moeten doen (of anders dumbels van >50 kg nodig, hebben we niet). Dus dat is niet zo heel gek, imho.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:58 schreef star_gazer het volgende:
Jeeeeeeezus! We hebben een nieuwe kanjerrrrr van de week! Meneer hield het squatrack bezet omdat hij... Jawel... SHRUGS deed. Shrugs in het squatrack, hoe verzinnen ze het
Vanavond lekker deadlifts, en beetje optrekken (klimmen in groot touw). Nog wat front squats of goodmornings erbij, core + biceps + calves in het circuitje en mijn weekend is begonnen!hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Als je op het max van gewicht zit kan je dan niet beter gewoon je reps wat langzamer doen of ff vasthouden zodat je spanning opbouwt? Tuurlijk het ziet er niet uit en je kijkt alsof je moet poepen maar het maakt de oefening wel zwaarderquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:15 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nou ja... Als ik shrugs zou doen zou ik het ook daar moeten doen (of anders dumbels van >50 kg nodig, hebben we niet). Dus dat is niet zo heel gek, imho.![]()
Heb je hier toestemming voor?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:51 schreef liefde4acties het volgende:
hahaha is dat zo??? ik dacht juist dat het wel stoer wasHoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
was het de mens health?quote:hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Gelukkig is bodybuilden heel wat anders dan "hoe kweek ik een 6-pack in 6 weken" en "Help, hoe word ik fit voor de zomer"quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef liefde4acties het volgende:
ik ben al weg "stoere mannen"... succes dan maar met het bodybuilden!Behulpzaam als een waterkraan.
word fit op het strand! En dan curlen met je waterflesje... OMGquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:52 schreef fathank het volgende:
[..]
Gelukkig is bodybuilden heel wat anders dan "hoe kweek ik een 6-pack in 6 weken" en "Help, hoe word ik fit voor de zomer"hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ja rot maar lkkr op homo!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef liefde4acties het volgende:
ik ben al weg "stoere mannen"... succes dan maar met het bodybuilden!![]()
ik geen succes nodigquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 14:17 schreef liefde4acties het volgende:
ik ben al weg "stoere mannen"... succes dan maar met het bodybuilden!![]()
![]()
Afgelopen week ook rustig aangedaan ivm hechtingen in m'n buik, deze week weer volop gaan trainen en dan merk je inderdaad dat een weekje rust je ook heel erg goed kan doen! Kon makkelijk zwaarder trainen dan gewoonlijk en er een heerlijk gevoel aan overgehouden de volgende dag. Maar nu weer lekker verder met het oude schema, dat weekje rust kom vanzelf nog wel een keer![]()
![]()
BP: 60 kg (@ 3x5)
SQ: 75 kg (@ 3x5)
DL: 100 kg (@ 2x5)
Heb het idee dat alles mooi in verhouding is, maar is het normaal dat deadlift zóveel meer is? Form is echter gewoon goed, rug is kaarsrecht. Maar van schrapende schenen heb ik geen last, doe je dan iets fout eigenlijk?![]()
![]()
Is maar 25kg verschil?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:44 schreef Panzermaus het volgende:
BP: 60 kg (@ 3x5)
SQ: 75 kg (@ 3x5)
DL: 100 kg (@ 2x5)
Heb het idee dat alles mooi in verhouding is, maar is het normaal dat deadlift zóveel meer is? Form is echter gewoon goed, rug is kaarsrecht. Maar van schrapende schenen heb ik geen last, doe je dan iets fout eigenlijk?![]()
Bij mij is het verschil -10%
Ik heb namelijk op het begin veel last gehad van mn rug.Deathlift or Die.![]()
Vannacht op een feestje gehoord:
'Stereo, mag je een biertje?'
'Ja hoezo?'
'Ik hoorde dat je eiwitshakes nam, misschien kan dat niet samen met bier'
![]()
![]()
![]()
Het squatrack is om te squatten
-
'Ik hoorde'quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 05:35 schreef Stereotomy het volgende:
'Ja hoezo?'
![]()
![]()
![]()
Triest figuur zeg.
Deathlift or Die.![]()
Jij mag helemaal geen bierquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 05:35 schreef Stereotomy het volgende:
'Ja hoezo?'
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier nog eenIeder weekend minstens een keer zwaar naar de klote
De pleures is dat je de dag erna door het lange slapen en de kater ook nog eens je voedingsschema verneukt. Ik in ieder geval wel
[ Bericht 48% gewijzigd door star_gazer op 27-08-2011 11:32:36 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Op een zaterdagavond of zondagmiddag laat ik die niet staan.
Verder probeer ik me wel strikt te houden aan mezelf opgelegde "regeltjes" van geen cola, geen friet, veel vis enzo.![]()
quote:
Zelf drink ik eigenlijk nooit alcohol, weinig behoefte aan, en met trainingen in het achterhoofd, maar zal me niet schuldig voelen als ik op een feestje 1x per maand een glaasje of 2-3 3-4 neem.Confidence through competence![]()
Ik ben echt vet lekker op weg jongens, zelfs zonder jullie pindakaas motivatie. Sowieso mn armen en rug zijn goed te merken, wel nog flubbers op mn bovenbenen maar dat cared me niet. Daar hoef ik ook geen spierbulten. Maar nu moet ik maandag narcose en dingen, echt killing voor zowat alles in je lichaam. Dikke motivatiekiller. Kan ik weer op nieuw beginnen ofzo. /huilmodus
greotjesnns lekker bier blijven drinkenOmgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.![]()
Hier ook! oud student / lid (geen corps), dat bier krijg je er niet meer uit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef star_gazer het volgende:
De pleures is dat je de dag erna door het lange slapen en de kater ook nog eens je voedingsschema verneukt. Ik in ieder geval wel![]()
Vanmiddag naar de Paas te Den Haag, lekker bier. Morgen wel weer n mooie kater van al die verschillende bieren, maar dan maar hardlopen ipv KT morgen
Succes met de ingreep!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 11:57 schreef Opdekop het volgende:
Ik ben echt vet lekker op weg jongens, zelfs zonder jullie pindakaas motivatie. Sowieso mn armen en rug zijn goed te merken, wel nog flubbers op mn bovenbenen maar dat cared me niet. Daar hoef ik ook geen spierbulten. Maar nu moet ik maandag narcose en dingen, echt killing voor zowat alles in je lichaam. Dikke motivatiekiller. Kan ik weer op nieuw beginnen ofzo. /huilmodus
greotjesnns lekker bier blijven drinkenConfidence through competence![]()
Ik beperk het drinken ook wel, maar Vrijdagmiddag na het werk altijd even paar biertjes en dan 's avonds nog een paar. En Zaterdag avond ook.. aantallen verschillen echt per week en ligt er vooral aan wat ik die avond wel of niet ga doen.
Gemiddelde aantallen liggen denk ik zowel op vrijdag als op zaterdag rond de 10 bier. Voorderest van de dagen drink ik nagenoeg niet.![]()
Heel herkenbaar. Heb vandaag ook nog niets gegegeten omdat ik ontzettend brak ben.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef star_gazer het volgende:
De pleures is dat je de dag erna door het lange slapen en de kater ook nog eens je voedingsschema verneukt. Ik in ieder geval wel![]()
![]()
Net twee sneedjes brood en wat rosbief naar binnen gekiept, maar niet van harte.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:55 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Heb vandaag ook nog niets gegegeten omdat ik ontzettend brak ben.
Krijg je van die Heineken Night..quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:01 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Net twee sneedjes brood en wat rosbief naar binnen gekiept, maar niet van harte.![]()
![]()
een dagje vasten is niet zo heel slecht in je voedingsschema hoorquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 10:52 schreef star_gazer het volgende:
er zijn groepen die zweren bij het hele IF-dieet.
Maar bier is ook een zwakte hier. Maar eik alleen als er een feestje is of als ik op stap ga. Ik zal niet snel een krat bier voor mijzelf kopen in het weekend (mits bezoek etc). Maar heb wel een paar van die slechte weekenden achter de rug nu. Merk er gelukkig niet veel van (aangezien ik doordeweeks wel gewoon goed eet etc). Ik probeer wel meer aan de vodka/whisky te zitten tegenwoordig ipv puur biertjes. scheelt toch ook weer.
Wat denken jullie hier trouwens van het IIFYM principe? ik wil niet zeggen dat je daarmee moet gaan snacken en dat het een vrijbrief is voor KFC / McD / BK etc.. maar het maakt dingen wel wat relaxter als je een keer zondigt?
Ik denk dat het best een goede insteek is om niet al te strak te hoeven eten en dingen moet laten staan bij verplichte sociale interacties etc. Mits je geen wedstrijden doet en je geen full endo bent denk ik dat het het voedingsaspect wel wat makkelijker maakt. Uiteraard (zoals ik al zei) is dat geen vrijbrief om maar elke dag te gaan lopen snacken etc.na na na na na na na Badjasman!![]()
Ik ben fan van het letten op macro's. Daarbinnen kun je best wat zondigen, mits je voor koolhydraten normaal gesproken probeert de complexe te nemen, vetten de onverzadigde en eiwitten de echte uit voedsel ipv supplementen. Daarbij is best ruimte voor snacks, wat snoep op z'n tijd, wat hartige junkfood, etc. Zolang je binnen je macro's (en je kcal doel) blijft, lijkt me weinig aan de hand.
Maar 1) macro's, 2) een gespreide inname van voedsel over de dag, en 3) net iets boven je maintenance zitten lijkt me het belangrijkste voor hypertrofie en krachttoename na zware training qua voedsel.Confidence through competence![]()
Ja want het gaat nooit op je buik zitten, daarom heb ik ook zulke dikke jetsers. Blabla.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:34 schreef bascross het volgende:
Bier drinken.Lekker oestrogeen laden jongens. Misschien krijg je dan wel tieten.
Dankje! (Ingreep klinkt net of ik mn borsten ga laten doen ofzo haha maar thanks)quote:Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.![]()
En de volgende ochtend lekker een kater en je portemonnee weer leeg. VET LEKKER!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:34 schreef bascross het volgende:
Bier drinken.Lekker oestrogeen laden jongens. Misschien krijg je dan wel tieten.
![]()
Pics van je jetsers?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:35 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Ja want het gaat nooit op je buik zitten, daarom heb ik ook zulke dikke jetsers. Blabla.
[..]
Dankje! (Ingreep klinkt net of ik mn borsten ga laten doen ofzo haha maar thanks)![]()
haha, lachen hoor,
Allemaal hier doen of jullie profs zijn en er een inkomen mee verdienen, kom op zeg, je gaat toch jezelf niet in het weekend de leuke en lekkere dingen ontzeggen!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:42 schreef THEFXR het volgende:
haha, lachen hoor,
Allemaal hier doen of jullie profs zijn en er een inkomen mee verdienen, kom op zeg, je gaat toch jezelf niet in het weekend de leuke en lekkere dingen ontzeggen!![]()
![]()
Hoe kom je daar bij?![]()
![]()
Hij is er vast zo'n een die "best wel ff par x per week naar de fitnis wil ;p lkkr droogtrainen en wat vet omzetten in spieren", maar zijn levensstijl en voeding niet wil aanpassen.quote:Want hij wil geen "schwarzenegger of zo'n michelinmanetje" worden.
![]()
![]()
Ik heb laatst The Education of a Bodybuilder gelezen. Biografie over Arnold's jaren als bodybuilder. Een echte baas, niet normaal, wat een discipline.
Bedankt Hans.![]()
ja tog die mannetjes dnken se zjin baas fzo mr eigerljik sijn se pusisquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hij is er vast zo'n een die "best wel ff par x per week naar de fitnis wil ;p lkkr droogtrainen en wat vet omzetten in spieren", maar zijn levensstijl en voeding niet wil aanpassen.Want hij wil geen "schwarzenegger of zo'n michelinmanetje" worden.
Hier mooi filmpje ervan:quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:17 schreef bascross het volgende:
Ik heb laatst The Education of a Bodybuilder gelezen. Biografie over Arnold's jaren als bodybuilder. Een echte baas, niet normaal, wat een discipline.
of je typt even bezopenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
ja tog die mannetjes dnken se zjin baas fzo mr eigerljik sijn se pusis![]()
![]()
Dat wordt nergens voluit beweert... Dus less talky, more lifty!quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 18:42 schreef THEFXR het volgende:
haha, lachen hoor,
jaa lekke na holly vanaaf jij ook?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 19:45 schreef 16meter het volgende:
jah bier is zo lkkr kan ik egt nie late staan! hoort dr gwoon by elk weekentDeathlift or Die.![]()
Weet iemand zo hoe die pose heet, waarbij je je armen achter je rug strekt en handen bij elkaar vouwt? Vaak ook nog één voet verder naar voren dan de ander en op tenen etc. Kan niet zo snel een plaatje vinden.![]()
Ik snap wel welke houding je bedoelt maar mss is het handiger om ipv plaatjes een filmpje te zoeken ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:47 schreef Panzermaus het volgende:
Weet iemand zo hoe die pose heet, waarbij je je armen achter je rug strekt en handen bij elkaar vouwt? Vaak ook nog één voet verder naar voren dan de ander en op tenen etc. Kan niet zo snel een plaatje vinden.![]()
Dat heet de Quad & Ham Pose.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:47 schreef Panzermaus het volgende:
Weet iemand zo hoe die pose heet, waarbij je je armen achter je rug strekt en handen bij elkaar vouwt? Vaak ook nog één voet verder naar voren dan de ander en op tenen etc. Kan niet zo snel een plaatje vinden.The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.![]()
Ga je poseren?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:47 schreef Panzermaus het volgende:
Thanks.quote:Nope haha, maar ik zie hem best vaak voorbij komen op BB.com BodySpace en dan wist ik niet welke pose dat is.quote:![]()
Drink nooit bier of andere alch. shit is slecht voor je.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:41 schreef 16meter het volgende:
[..]
En de volgende ochtend lekker een kater en je portemonnee weer leeg. VET LEKKER!
Een echte man heeft die shit niet nodig en kan de verleiding weerstaan.![]()
Dus bier drinken is voor jou het enig plezier!?quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:17 schreef Jahr00n het volgende:
Een echte man maakt geen plezier en leeft als een monnik.
Triest man, ik drink geen bier en heb de tijd van mijn leven!![]()
Ik drink 1 biertje per week. En dat is op een vrijdagavond op de bank kijkend naar een serie.
Hoe tof is dat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
Keitofquote:Op zondag 28 augustus 2011 17:19 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik drink 1 biertje per week. En dat is op een vrijdagavond op de bank kijkend naar een serie.
Hoe tof is dat?
![]()
Stoer man.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dus bier drinken is voor jou het enig plezier!?
Triest man, ik drink geen bier en heb de tijd van mijn leven!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: