abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101130388
ja dat is ook waar...het is ook grappig :)
pi_101130787
Mijn meisje heeft voor het eerst doorgeslapen! En was bij mijn opa en oma en ze gaf mijn oma de allermooiste lach :D Oma straalde van trots ;)

Goh wat een fijne dag! Als je slaapt lijkt alles zoveel mooier :s)

Wat lief, 'ouwe' haha.
Elise mag mij ook mama noemen en haar vader papa. Maar wat ze zelf wilt, alleen denk ik niet dat ze me Sanne zal gaan noemen, ik ben nu al de hele dag aan het mama-en. ('Ja meissie, mama is er al!' 'Zal mama jou even een schone luier geven?' etc etc..)

Opa's en oma's vind ik wel lastig. Ik heb mijn opa en oma nog, die heten natuurlijk gewoon opa en oma (mijn overgrootouders noemde ik vroeger 'ouwe oma' maar hier maak ik mijn opa en oma niet blij mee, die vinden zich zelf nog jong :') )
Dan mijn moeder en haar vriend, mijn vader en zijn vrouw. Allemaal opa en oma, maar hoe doen jullie dat, voornaam erachter?
Mijn vader wilde wel opa snor zijn. Maar hoe noemen we oma dan, oma snor? >:)
pi_101131013
quote:
12s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:33 schreef DJMO het volgende:
Als mijn dochter U tegen me zegt (leert ze van het pleeggezin) corrigeer ik haar meteen dat ik mama ben en dat ik Je heet voor haar. Als peuter zei ze vaak Mama monique omdat de eerste pleegmoeder mama esther was. Zowel Jan als Geert mogen ons niet bij de voornaam noemen, iets met respect voor de mensen waar je uit geboren bent etc.
Ik vind uit respect voor je kinderen dat ze dat zelf mogen weten..

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Juud79 het volgende:
Ik noem mijn moeder ook mam of mams.
Mijn dochter gaat ons ook mama en papa noemen en niet bij onze voornaam.

Ik vind 'vader' en 'moeder' ook wel leuk. Kinderen die hun ouders met "U' aanspreken, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.
Ik zeg ook mama, of oma nu tegen mijn mama.
en ik vind een U echt niets in dat soort gevallen

Maar veel kinderen hebben dus wel de leeftijd dat ze erachter komen dat anderen mama bij een naam noemen. En dat mama dus ook .... is. Dan is het heel normaal dat ze een poosje (of altijd) over gaan op de naam.

Als X mij roept dan zegt ze eerst mama, dan is het moeder en als ik dan nog niet luister dan blerrt ze mijn naam. :+
pi_101131106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naam :P

Ik ben overigens ook van de papa/mama generatie, vind het zo raar als kids hun ouders bij de voornaam noemen...
is er een generatie waarbij dat niet normaal is dan??

Floris "moet" ook gewoon papa en mama zeggen hoor. Alleen al omdat ik t niet leuk zou vinden haha. Ben al voor zo weinig mensen mama ;)
DOor mn nichtje wordt ik regelmatig oma genoemd :D

Vind t ook zo ongezellig als Floris me bij mn voornaam zou noemen eigenlijk..
pi_101131111
oh en wat betreft praten..

Vtje kan nu zeggen eten, lekker, mama en dag..
hij roept de hele dag voornamelijk eten. :')

Hij kan ook kruipen, zelf gaan zitten en heeft een 3e tandje erbij :D *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 16:16:07 #206
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101131371
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik vind uit respect voor je kinderen dat ze dat zelf mogen weten..

Oh dus als ik mijn kinderen leer dat ze mama tegen me moeten zeggen, heb ik geen respect voor ze?

sjeez :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101131540
En waarom hebben zij dan geen respect voor jou als ze het wel doen..
Jij zegt dat mama zeggen respect tonen is... niet mijn woorden.

Waarom moeilijk doen om zoiets.
Als jan je liever bij je naam noemt is dat dan respectloos?
pi_101131853
Weer lekker gebuideld vandaag met mn meisje, ze doet het weer super goed O+

Ik heb mijn ouders nooit bij hun naam genoemd, en toen ik jonger was zei ik U en vanaf een jaar of 12 zei ik wel jij tegen ze.
Maar ik vind het ook wel raar hoor als kinderen hun ouders aanspreken bij hun naam, wil ook niet dat mijn dochter dat gaat doen.
En dat ze oudere mensen, familie of vreemde, maakt niet uit, aanspreekt met U tenzij ze haar zelf zeggen dat het niet nodig is, wil niet dat ze iedereen zo aangaat spreken met JIJ.

[ Bericht 9% gewijzigd door miss-jones25 op 24-08-2011 16:40:41 ]
pi_101133397
MissJones fijn dat het weer goed gaat, en heerlijk gebuideld O+ :*

Hier ook mama en papa hoor, zou het zelf ook niet "fijn"vinden als het de voornamen zouden worden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:40:32 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101134577
Pvoesss wat gaat V hard! :o
Soneal komt nog niet verder dan "da" voor papa :')
En (zelf gaan) zitten verwacht ik ook niet op korte termijn :N

MJ wat fijn dat jullie hebben kunnen buidelen O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 17:43:55 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101134704
't zal wel aan m'n opvoeding liggen dat ik het respect heb (gehad) voor mijn ouders om ze met papa en mama (later pa en ma) aan te spreken. Iemand bij de voornaam noemen impliceert imo een relationele band (dit kan ook gewoon vriendschappelijk zijn!) waarbij er weinig tot geen afstand is tussen de beide personen. Tussen ouder en kind hoort er gewoon een bepaalde afstand te zijn waarbij de ouder de leraar en zijn / haar kind de leerling is. Noem me maar ouderwets, maar ik vind het gewoon niet kunnen als mijn kinderen me bij mijn naam noemen. Ik heb niet met ze geknikkerd :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 17:44:32 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101134730
Wat heerlijk dat je hebt kunnen buidelen MJ!!! O+ O+

pi_101134885
Ik vind papa en mama zeggen echt niks met respect te maken hebben. Vind t vooral zo ongezellig en eerder een afstand scheppen als Floris me bij mn voornaam zou noemen. Je kan je ouders papa en mama noemen en geen greintje respect hebben. Respect zit voor mij in heel andere dingen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:49:45 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101134920
Aan de andere kant hoef je er geen drama van te maken als je kind ontdekt dat jij behalve "mama" ook nog een naam hebt die andere mensen gebruiken en daarmee gaat experimenteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101134973
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind papa en mama zeggen echt niks met respect te maken hebben. Vind t vooral zo ongezellig en eerder een afstand scheppen. Je kan je ouders papa en mama noemen en geen greintje respect hebben. Respect zit voor mij in heel andere dingen.
Dat bedoel ik dus.. Ik zie niet in wat het met respect te maken heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant hoef je er geen drama van te maken als je kind ontdekt dat jij behalve "mama" ook nog een naam hebt die andere mensen gebruiken en daarmee gaat experimenteren.
Precies.
pi_101135083
quote:
Ook mee eens :)
pi_101135330
:o knikkeren met Amy, dat lijkt me leuk! Wanneer kunnen kinderen dat? Eerst maar wachten tot ze niet alles in haar mond stopt :P ik wil geen afstand tussen Amy en mij. Ik wil dat de afstand zo klein is dat ze mij vertrouwd en met alles bij me terecht kan. Ik vind ook niet dat mama afstand schept. Juist niet omdat het een speciale band en relatie aangeeft. In mijn beleving in elk geval. Maar ik ben ook niet gewend om mijn ouders bij de voornaam te noemen. Leuk om over na te denken in elk geval :) en jemig wat worden jullie kinderen al groot :o alsof ik al heul lang een dreumes heb ;)
pi_101135729
oooo MJ; wat fijn dat je meisje zo sterk is; en dat je dr lekker dicht bij je mag hebben... klein dapper mensje!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_101136520
MJ wat fijn dat je meisje het zo goed doet O+ kleine sterke dame <3 lekker buidelen met mama <3

BJ wat fijn dat t zo goed loopt! *O*

Ik denk dat ik hier het bedje maar omlaag ga zetten. ;(
mn kleine dame kan sinds een tijdje zelf gaan zitten en vanmiddag had ze al zittend vrolijk dr armpjes over de rand heen gehangen en zat ze breed lachend zo te bungelen. Heel schattig natuurlijk maar t is wachten tot ze zich dr somehow een keer overheen trekt.

Ik ben dr nog niet helemaal aan toe geloof ik, mag ik een joker? :')
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 19:48:06 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101139263

Ik lach me rot hier. Ik vertelde gisteren dat Geert is uitgezwaaid door de fysio, ik kreeg nog wel een leuke oefening/spelletje mee. Ontdek je voetjes :+ Bind een belletje om z'n voetje en maak lol :P

pi_101139808
ooo Mignonne het gaat zo rap!! je meisje wordt ook al zo groot! (en je grote heb ik me vorige week in het kleertjestopic ook al over verbaasd! wat een dametje al!) O+

en DJMO; ze hebben ook van die sokjes met zo'n beestje met een rammel erin bij de hema? of zo'n bandje... die zijn best leuk :D

Evie was een middagje op de opvang en ik heb lekker met mijn kleine gerelaxed. Liene sliep vandaag veel... en komt zo om de 3 uur voor een voeding.. wat een heerlijkheid.
Ik ben nog steeds moehoe!, maar heb er vertrouwen in dat dat elke dag wat beter wordt...
pi_101139991
quote:
Precies. En wij hebben het ook wel bewust gebruikt, bijvoorbeeld op drukke plaatsen als dierentuin, zwembad e.d. Daar heten alle moeders "mamma" en daarom hebben we afgesproken dat ze dan mijn voornaam roepen als ze me nodig hebben. Werkt heel goed, en je loopt zelf niet halfhysterisch op iedere "mammaaaaaa" overal om je heen te kijken of ze jou soms bedoelen. Dat is daar nl in 99 van de 100 gevallen níet zo.
Home computers are being called upon to perform many new functions, including the consumption of homework formerly eaten by the dog.
pi_101140387
Ik zag mooie stats voorbij komen van danic en juud

Ik heb vandaag ean gemeten met ons meetlint ik kom op ongeveer 56cm bij 4800 gram volgens mij ook niet heel erg dik. even haar taille nog gemeten omdat er een vriendin was die vond dat haar baby zo'n propje was en daar zat best veel verschil tussen
ean ruim 15wk 34cm en hij 8,5 wk en 47cm
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 24 augustus 2011 @ 20:19:46 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101140485
die sokjes idd BJ; maar tovallig had ik zon rinkelbel armbandje gekocht voor 1,95 oid dus kwam goed uit :P

Aiko_ In zo'n geval zou ik het idd een oplossing vinden om onze voornaam te gebruiken. Máár, dat is dan op afspraak en niet als dagelijks gebruik.

pi_101140595
bj fijn dat ze het zo goed doet

Ik ben best wel een beetje blij dat ean morgen naar de oppas gaat en ik zeer waarschijnlijk niet hoef te werken. Ik ben net tijdens het hardlopen heel erg hard gevallen en ben nu nogal gehavend
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:17:10 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101146915
Ai, naar FR, beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101147364
MJ wat fijn dat het zo goed gaat!

BJ ook al zo lekker aan het genieten!

Mignonne wat gaat ze hard!

FR beterschap!

Wij zouden ook het liefst mama en papa horen, maar je onze oudste besloot in het begin elke volwassene mama te noemen en mij bij mijn voornaam :+ En das niet de makkelijkste naam dus je zag mensen kijken! Nu zegt ze papa en mama en als we niet snel genoeg reageren volgens haar dan komt onze voornaam te voorschijn :) Ik vind het allemaal prima, ze kan tenminste duidelijk maken wie ze bedoelt.

Sarah ligt hier beneden op de bank te slapen, ze lag in bed maar is echt heel verkouden en word steeds wakker. Zometeen dus maar een ui bij haar bed en hopen dat ze lekker gaat slapen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101148766
beterschap voor Sarah
pi_101151881
volgens de leidsters ging het geweldig op het KDV....hij heeft 5 uur van de aanwezige 9 uur geslapen en moest zelfs wakker gemaakt toen m'n vrouw langs kwam om hem te halen. 's avonds vond ik hem bij het even huilen wel opvallend schor...voor de rest best een prima avond gehad met hem :) beetje spelen en zo.

2 video'tjes:

[ Bericht 44% gewijzigd door cleany op 25-08-2011 00:04:16 ]
  donderdag 25 augustus 2011 @ 07:13:27 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101160015
Mijn kind mag mij straks lekker mam noemen, niet bij mijn voornaam. Ik ben zijn moeder, niet zijn vriendin of huisgenoot. Opa en oma met u, tenzij deze zelf aan geven dat dat niet hoeft. Ws. wordt het tutoyeren, de opa's en oma's van nu zijn meestal vitale 'jonge' mensen. Zo ook mijn ouders, die zijn nog niet eens met pensioen. Vroegah waren grootouders echt oud, mijn oma liep al met krap 50 jaar in bloemenjapon en met wit haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aventura op 25-08-2011 08:16:19 ]
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:23:02 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101160432
Gisteren trouwens even geschrokken. Ventje liet even zijn temperamentje zien! Ik wilde hem voor 't slapen gaan nog even een schone romper geven (zaten 2 poepvlekjes op; ik kan hem dan echt niet wegleggen). Mijn man vond al dat ik hem niet moest verkleden. Baby was namelijk al lekker een beetje aan het soezen na zijn laatste voeding. Nou, manlief had gelijk. Zodra ik de romper over zijn hoofd haalde zette hij het toch op een gillen! (Normaal vindt hij aan-en uitkleden geen probleem, zelfs leuk). Al mijn haren stonden recht overeind; zoiets had ik nog niet eerder gehoord. Ik dacht echt dat ik hem heel erg pijn had gedaan ofzo en dat-ie erin bleef. Maar meneer vond gewoon dat hij ruw gestoord werd :D Gelukkig viel-ie daarna weer vrij snel in slaap. Note to self, iets minder streng zijn wat betreft schone kleertjes :@
pi_101161068
arme FR!
beterschap voor Sarah, MP!
dat gaat hard Mignonne!

Geen problemen normaal met uit- en aankleden? lekker kind heb jij Aventura!
Evan vindt vaak heel vervelend.
Als zo'n kleine slaapt wil die inderdaad niet gestoord worden, weet ik uit ervaring :P
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:24:07 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101161237
Hij vindt het leuk. Dan is er aandacht en interactie, dat is prettig. Ik vind hem sowieso zo zoet: ik heb hem om 7 uur gevoed en hij ligt sindsdien klaarwakker in zijn bedje, een beetje te pruttelen en om zich heen te kijken. Ik vind het tot nu toe echt een makkelijke baby.
pi_101161597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:24 schreef Aventura het volgende:
Hij vindt het leuk. Dan is er aandacht en interactie, dat is prettig. Ik vind hem sowieso zo zoet: ik heb hem om 7 uur gevoed en hij ligt sindsdien klaarwakker in zijn bedje, een beetje te pruttelen en om zich heen te kijken. Ik vind het tot nu toe echt een makkelijke baby.
dat is toch hartstikke fijn!?
Evan heeft gisteren overdag zo'n 8 uur geslapen en van 22:30-6:30. Dat vond ik al super :)

[ Bericht 0% gewijzigd door cleany op 25-08-2011 09:50:14 ]
pi_101161820
Dat ís ook super Cleany!
Heerlijk hè, als ze het zo goed doen. Eva was gisteren een beetje een sneutje door d'r prikken, niks was goed. Maar vandaag is de ze vrolijkheid zelve en speelt ze heel lief in de box.
Af en toe moppert ze wat (als ze al rollend met haar neus in de knuffels is beland) en als ik dan naar d'r toe ga en tegen haar praat, heft ze haar hoofd op en gaat echt tegen mij brabbelen O+
pi_101161873
Ja die prikken lijken me ook heel erg onprettig. Ze heeft wel kunnen slapen?
volgende week donderdag moet Evan voor prikken...2 weken later dan gepland, vanwege z'n ziekenhuisbezoek.

lijkt me leuk als je kleine een verhaal tegen je brabbelt :)
pi_101162260
Is ook echt heel leuk.
Eva slaapt na de prikken juist heel veel en heel diep. Maar gisteravond was even niks meer goed en was het heel klagend huilen. Is alleen maar zielig dan.
pi_101162431
Cas vindt het uit-/aan-/omkleden ook best leuk, lekker even kletsen en naar de lichtjes kijken :) Ligt nu ook lekker in zijn wieg, nog geen zin in slaap zo aan de geluidjes te horen ;) Ik ga zo de benedenverdieping even soppen, stofzuigen en dweilen. Is dat ook weer netjes.

En vanmiddag onze eerste keer CB!
pi_101162518
Bartje vind aan en uitkleden meestal dolle pret. Vooral als mijn vriend het doet, die hebben dan enorm veel lol...

Hij heeft tot nu toe weinig last van de prikjes lijkt het. Wel wat verhoging, dus ik heb al wel paracetamol gegeven.
Ze vroegen op het cb of hij al echt naar zijn handjes zat te kijken, en ik zei dat ik het niet gezien had. Gisteravond betrap ik hem er prompt op natuurlijk... Wel een grappig gezicht..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 augustus 2011 @ 10:24:12 #240
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101162673
Ik betrapte Geert er zonet op dat hij zijn buik optilde in buiklig. Echt aanstalten maken om te gaan kruipen zeg maar, maar dan nog niet verder komen dat in de houding willen gaan zitten. ook best grappig om te zien, en dat koppie glunderde helemaal van trots :D

pi_101176080
Zo, Cas is goedgekeurd! 5.540 gram, 56 cm en hoofd omtrek 39 cm O+
pi_101176111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 17:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Zo, Cas is goedgekeurd! 5.540 gram, 56 cm en hoofd omtrek 39 cm O+
mooie stats
pi_101178808
haaruitval sucks :(
pi_101183175
Ferrari_rood: hoe voel je je vandaag, na je val van gisteren?
pi_101184595
Aan en uitkleden en badderen is hier (nog) geen succes.... Liene vindt de tummy ook heeul niet leuk. Jammer hoor ;)
Gelukkig is douchen wel een groot succes.
En pfff ben moe! De start van de dag ging fantastisch; met oma en mijn 2 meiden voor het eerst samen in de auto geweest en een poosje in de stad geweest, ging echt super in de duo-buggy, beide niet gehoord. Evie zit als de 'koningin' voorin te stralen en Liene lag heerlijk te slapen...

Vanmiddag echter geen middagdutje kunnen doen samen, denk dat Liene last van krampjes had, dus wilde/ kon niet slapen.. dus veel bij mama hangen. En eigenlijk tot een kwartier geleden niet in slaap kunnen komen...misschien toch de infacol maar starten. (staat al standby).
Benieuwd wat de nacht ons gaat brengen...
pi_101202124
Hoe is de nacht gegaan BJ?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:53:48 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101202511
BJ zou het geen prikkelverwerking geweest zijn dat ze niet uit je buurt wilde? Je schrijft dat je immers ook voor het eerst met de auto bent weggeweest met d'r ? En idd, hoe is de nacht gegaan verder? :)

pi_101202691
wat klinkt het fijn BJ (niet het niet willen slapen, maar wel met je 2 meiden op pad O+)

Sofie heeft het staan ontdekt. Ze trok zich gister op aan de tafel. Ze staat dan nog wel als een dronken zeeman, maar ze staat!! Ze kijkt dan zelf ook helemaal trots. Terug naar zitten/liggen gaat de ene keer wel goed, de andere keer gooit ze zichzelf gewoon naar beneden. Gelukkig gaat dat steeds net goed. Sowieso gaat alles steeds net goed. Met tijgeren komt ze steeds net niet tegen de punten van de tafel.
Ik heb zo het vermoeden dat ze het kruipen gewoon maar over gaat slaan. Zo af en toe kruipt ze een meter, maar tijgeren gaat toch sneller. (en die blaar op haar teen geeft blijkbaar geen pijn)
Net huilde ze in bed. Normaal doet ze dat nooit, even gaan kijken, lag ze met haar hand naar de grond te reiken. Lag haar doekje op de grond, doekje weer gegeven, en nu slaapt ze weer.

Ik ben echt zo enorm verliefd op haar, steeds meer, elke dag meer. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 26-08-2011 09:21:18 ]
*poef* nu is het weg
pi_101203218
Kj dat dacht ik ook van floris, want hij stond en tijgerde en dacht dus dat ie ook gelijk ging lopen, maar niet dus. Opeens ging ie kruipen
pi_101203370
Lopen zie ik haar ook nog echt niet doen hoor. Mijn dronken zeevrouwke. Die benen O+
*poef* nu is het weg
pi_101203452
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet dat er een apart filmpjestopic is maar daar kijken niet zoveel mensen dus ik plaats hem heel eigenwijs even hier.

Puck is aan het schateren om de kat.

Wat schattig! O+

Volgens Ivan is het een 'lieve Lena'. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101204239
ahw DML O+

KJ, het is ook maar net wat makkelijker gaat soms.
Mijn oudste begon ook met tijgeren, heeft toen letterlijk 2 dagen gekropen en besloot toen dat tijgeren toch handiger was want dat glijdt zo lekker snel over die houten vloer :D
pi_101204750
Wat leuk Claudia!
Gisteren was Evan weer veel aan het spelen, lachen en slapen.
weinig gemor en dat is dus genieten :)
pi_101205688
Ik geloof dat Sarah een eenkennigefase induikt of iets van verlatingsangst ontwikkeld... Kan je dit eigenlijk voorkomen of in elk geval zorgen dat het in minder extreme mate is?

Gister kwam mijn zusje oppassen dus ik gaf Sarah aan haar en die zette het op een krijsen! Dus ik nam haar weer over en het was meteen weer goed, ze viel zelfs bijna in slaap.. Maar ja ik moest echt weg dus haar op de grond gezet, begon vrijwel direct weer te krijsen, echt helemaal van de rel.. Ik moest er ook van huilen maar ben toch maar weg gegaan, toen ik na een half uurtje belde krijste ze nog zo. En weer een half uur later was het wat afgenomen, toen was Jaël ook beneden, misschien hielp dat mee.
Maar gisteravond had ze de hele avond zo een beetje bij mijn man gehangen, want steeds in bed brullen.. En toen ik thius kwam nam ik haar over ook krijsen en bij hem weer stil..
Nu nieuwe dag, ze heeft wel zomaar lang geslapen, tot half 8! Normaal 6 uur. Maar elke keer als ik haar ergens zet en even weg loop keuken oid. dan begint ze weer te brullen.. Nu hangt ze lekker op de bondolino en is ze in slaap gevallen. Jaël is ook wel eenkennig geweest maar van de een op de andere dag zo extreem, ik ben er helemala een beetje wanhopig van. Merkte gister ook echt dat ik me op mijn werk moest herpakken.. Moest steeds huilen als ik alleen al dacht aan hoe over haar toeren ze was..
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:16:59 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101206051
Niet zo druk maken over eenkennigheid en/of verlatingsangst bij zo'n kleintje. Het is juist goed dat ze dat hebben, dat wil zeggen dat ze zich gebonden voelen.
En dat is juist heel belangrijk.

Als ze 7 jaar zijn en drama maken als je even weg bent is een reden voor zorgen, als ze 7 maanden zijn is het juist goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101206142
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:16 schreef Leandra het volgende:
Niet zo druk maken over eenkennigheid en/of verlatingsangst bij zo'n kleintje. Het is juist goed dat ze dat hebben, dat wil zeggen dat ze zich gebonden voelen.
En dat is juist heel belangrijk.

Als ze 7 jaar zijn en drama maken als je even weg bent is een reden voor zorgen, als ze 7 maanden zijn is het juist goed.
Ja snap ik wel maar dit was wel heel extreem. En het was echt heeeeeeel zielig.. Voor zowel Sarah als voor mij :'(
pi_101206572
Leuk dat ze staat kaatjejannie!
Ik dacht ook dat Mex kruipen ging overslaan, hij ging steeds zitten en leek er niks aan te vinden, staan vond ie veel leuker, maar nu kruipt ie toch goed rond hoor!
En hij heeft los gestaan! Eerst een paar keer zonder dat hij het doorhad en nu laat ie soms expres los en gaat dan echt proberen om z'n evenwicht te bewaren en als ie dan snel weer de tafel vastpakt gaat ie lachen.

Zielig hoor MamaPurk en jij dan ook nog overstuur :(
Maar afleiden is echt de truuk hier hoor, vooral andere kindjes helpen. Als hij bij mijn schoonmoeder is en haar dochtertje is er is die meteen vrolijk. Van de week was hij bij mijn stiefmoeder ook aan het huilen maar toen haar zoontje wakker werd was het ook meteen over.
Of je zus moet dan even naar een andere kamer lopen en een beetje gaan zingen ofzo, gewoon even uit dat vervelende moment halen.
pi_101206703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:14 schreef danic het volgende:
haaruitval sucks :(
idd ik ben echt bang dat ik kaal word

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 19:38 schreef danic het volgende:
Ferrari_rood: hoe voel je je vandaag, na je val van gisteren?
auwa ik kan niet zo goed lopen. Gisteren was ean naar de oppas maar vandaag niet. Mijn schouder wil nog niet echt dus hopelijk hoef ik haar niet zoveel te tillen vandaag.

Gisterenavond kwam mijn ouders even helpen en heeft mijn moeder haar ook in badje gedaan. Mijn vader zou hem vullen zet hij het badje boven op de tummytub in de standaard. Euh pap dat is niet zo handig. En na gebruik kiept hij hem zo leeg ipv de slang te gebruiken. Het is duidelijk dat hij ons nooit in bad gedaan heeft.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:39:43 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101206825
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:19 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja snap ik wel maar dit was wel heel extreem. En het was echt heeeeeeel zielig.. Voor zowel Sarah als voor mij :'(
Het hoort er gewoon bij, zo'n kleintje kent niet anders dan de gezichten die hij dagelijks ziet.
Soneal ziet z'n grote broer ook niet dagelijks en dat is ook vaak drama, je kunt nou eenmaal niet verwachten dat zo'n krummel weet dat het wel goed is omdat het familie is.

Wij kunnen wel vinden dat we ons eigen ding willen of moeten doen, maar de evolutie van een baby is nog gebaseerd op de vrijwel permanente aanwezigheid van een select groepje mensen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:43:26 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101206970
FR, een badje met slang was er in jullie tijd waarschijnlijk gewoon nog niet ;)
Voor mijn oudste had ik ook geen badje met slang.

Wel fijn dat ze zo helpen nu je zo kreupel bent, hoop dat t snel weer opknapt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101207175
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:43 schreef Leandra het volgende:
FR, een badje met slang was er in jullie tijd waarschijnlijk gewoon nog niet ;)
Voor mijn oudste had ik ook geen badje met slang.

Wel fijn dat ze zo helpen nu je zo kreupel bent, hoop dat t snel weer opknapt :*
dat klopt maar hij keek echt zo naar dat badje hoe moet dat? Hij wilde ook niet helpen maar vullen vooruit dan maar. Maar hij wist niks van de temp oid. Pap kijk dan er zit een thermometer in die geeft het precies aan. Ik was dus toch maar helemaal naar zolder gestrompeld.
pi_101207184
en er waren toen ook geen tummytubs denk ik, alleen gewone emmers:P
pi_101207319
Mijn moeder wil perse alleen het badje maar de tummytub stond nog in de standaard. Die moest er dus eerst uit.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:03:35 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101207639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:49 schreef Troeta het volgende:
en er waren toen ook geen tummytubs denk ik, alleen gewone emmers:P
Klopt, en daar deed je zeker je kind niet in :N
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101207935
Wel in de wasbak in de keuken :7
pi_101208127

die zijn er nog steeds ;) ik meost wat doen maar had mijn handen vol met kind ;)
pi_101208160
Haha, dat ziet er cute uit! O+ Heeft ze een rode gloed over haar haartjes? O+ Cas heeft ietwat donkerblond haar met een rode gloed, zo mooi!
pi_101208671
Ja ze is helemaal rossig (tenminste het weinige haar dat ze heeft is rossig ;)) Ik vind het mooi en ik hoop dat het uitgroeit tot net zulke mooie krullen als haar zus heeft, dan heb ik een donkerblonde en rooie krullenbol :D
pi_101208718
Rood is een mooie haarkleur! O+

Mijn semi-rode wil niet slapen :') Vecht er tegen.. En ik maar op en neer voor zijn speen!
pi_101209307
Mijn rooie wil ook niet slapen.. Zometeen dus maar eten en dan krijgt zij een fles en dan gooi ik ze allebei tegelijk maar in bed denk ik :)
Sneu he als ze maar blijven vechten tegen de slaap.. En jij maar heen en weer rennen ;)
pi_101210181
Hij slaapt nu, ik heb gewonnen :+
Vechten en maar vechten.... Huilen, zo sneu.
pi_101210397
Mijn slaapkop van 22:15 tot 07:00 heb haar wakker gemaakt
toen om 11:00 weer wakker gemaakt ligt nu te spelen in de box
pi_101210472
doorslapen is hier nog niet aan de orde.. af en toe verrast hij ons door van 20:00 tot 03:00 te slapen, meldt zich normaal netjes rond etenstijd.
pi_101210602
ean slaapt ook nog niet zolang door. Als we al van doorslapen kunnen praten want eerst sliep ze een week door toen een week niet en nu week wel weer. En daarvoor kwam ze om 03:00 en dan weer om 05:30
pi_101210893
Sarah slaapt van ongeveer 19.00 tot 23.00 dan krijgt ze nog een fles en dan slaapt ze meestal tot 6.00, maar vanmorgen tot 7.30 en dat had ik ook net even nodig heerlijk!

Fijn dat hij toch in slap is gevallen Cynthiaa :)

Dat vond ik een van de vermoeiendste periodes FR dat ze dan de ene ncht wel doorsliep en de andere ancht niet, laat me dan maar gewoon in dat vaste ritme van 1x per nacht eruit, daar voelde ik me veel frisser bij.
pi_101211010
Ik was ook echt brak toen ze ineens wel weer kwam. En toen ze wel weer doorsliep werd ik toch wakker om 03:00 en sliep dan niet meer.
pi_101211353
MP :D O+
ik heb ook een rooie geloof ik O+ jij een rood-blonde en ik een rood-bruine :D

Mijn dreutel zegt psies op t juiste moment dadag :')

vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:41:28 #278
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101211511
Hier ook een heeeeeeeel slechte nacht... max 2 uur geslapen over de hele nacht...pffff denk darmkrampjes. Gestart met ifancol inmiddels. Nu heeel moe, maar wel allemaal schoon, en al even met de duobuggy op stap geweest. Hoop wel stiekem op een middagdutje vandaag....
pi_101211577
Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf he BJ'ke :* pyjamadagjes en zulks zijn ook nu nog prima. Leg de lat echt niet te hoog voor jezelf.

Je nachten klinken helaas herkenbaar en ik hoop van harte dat de infacol doet wat ie moet doen.
pi_101211834
:o mignonne! Wat gaat je kleine dreutel hard zeg. Jeetje!! O+ O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_101212048
Oh, zei ik dat hij sliep? :+ Meneer heeft geen zin meer!
Regent hier ook flink nu, onweer en alles!
pi_101212146
Ze gaat hard mignonne

Ik heb ook roodpigment in mijn haar op sommige foto's lijk het echt of ik een rode gloed in mijn haren heb. Ik ben tot mijn 9e echt blond geweest ik ben benieuwd welke haarkleur ean gaat krijgen. Er zit nl rood aan de kant van mijn vriend. Mijn schoonzus is echt rood.
pi_101212233
bliksem ingeslagen bij KDV van Evan Alle kinderen geëvacueerd, brandweer erbij....
ben benieuwd hoe hij het heeft ervaren.
tegenover m'n werk ook in de kerk.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:15:08 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101213263
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:42 schreef mignonne het volgende:
Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf he BJ'ke :* pyjamadagjes en zulks zijn ook nu nog prima. Leg de lat echt niet te hoog voor jezelf.
Af en toe een pyjamadag is nooit een drama, zeker niet met dit weer... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101213998
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:38 schreef mignonne het volgende:

Ja rood is echt mooi! Maakt eigenlijk niet zo uit of het bruin of blond is :)
En wat gaat jou ukkie hard zeg!! Dat op handjes en voetjes doet Sarah ook maar dada en precies op het juiste moment, das echt stoer en het staat nog op film ook :)

BJ pyama dagen zijn soms echt noodzakelijk! Gewoon lekker! Stoer ben je wel na 2 uurtjes slaap er op uit met de buggy!!
pi_101214698
BJ, neem gewoon je rust nu. Het weer is er toch naar om lekker binnen te blijven.

cleany, dat is schrikken, maar ik denk niet dat hij er veel van meegekregen heeft.. Ik hoop toch niet dat dat bij ons zou gebeuren, aangezien onze opvang direct achter ons zit, en ik niet echt een fan van onweer ben.. ;)
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:54:04 #287
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101215466
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Af en toe een pyjamadag is nooit een drama, zeker niet met dit weer... :+
het begint hier nu pas te regenen en onweren.. dus wij zijn nog in de stralende zon op pad geweest. En niet ver hoor; blokje om, ff langs drogist en supermarkt en weer naar huis...
en het was niet alleen voor Evie hoor; ik moest er zelf ook ff uit; anders was ik helemaal ingestort...
nu beide meiden net 5 mins op bed; Evie stil; Liene moppert nog wat.. kijken of ik zo ook kan gaan liggen.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:55:49 #288
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_101215569
en ik vind een pyamadag af en toe ook prima; maar vaak is dat sneller een drama hier... Evie moet dr energie soms echt ff kwijt; anders is het echt alleen dreinen/ miepen en alles neeeeeeeeeej *insert dramaqueenmoves*
Fijn dat het morgen weekend is en papa met Evie op pad kan dan...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:08:47 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101216222
zelfs wij hebben nog regelmatig pyamadagen .. dat is het voordeel als thuisblijfmoeder :+

en wat ik vandaag geluk met het weer zeg .. ik MOEST naar buiten ivm logopedie voor Jan, en ik ga weg, is het droog. kom bij logo aan, begint het te storten, ben daar klaar, is het weer droog, boodschappen doen en naar huis, kom thuis, begint het weer te druppen _O-

vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:24:47 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101216852
Het ziet er hier de hele dag al uit alsof het november is.... ik had vanmorgen bijna de neiging aan de warme chocomel te gaan :')
Om 08.30 onweer en de lampen in huis maar aangedaan omdat het te donker was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101217693
Wauw mignonne, ze kan gewoon al zelf gaan zitten! :o Wat goed!
pi_101217729
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:17 schreef MamaPurk het volgende:
[ afbeelding ]
die zijn er nog steeds ;) ik meost wat doen maar had mijn handen vol met kind ;)
Goeie foto!
pi_101218996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 12:38 schreef mignonne het volgende:

Ghi, ze lijkt zo met die bewegingen echt stukken ouder dan Dottir. Die lult een hoop en verplaatst zich op magische, onnavolgbare wijze, maar op haar knieën komt ze echt niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101219464
Wow Mignonne, wat is ze snel! Die bewegingen maakt Anne pas sinds een paar weken! En dat 'dadag' is echt schattig O+

En ik las dat Sofie kan staan, goed hoor! En Mex los staan, super! Wat gaan jullie vlot. Mijn meisje trekt zich wel op haar knietjes, maar heeft echt beentjes van elastiek, dus daarop staan lukt nog niet.

BJ, klinkt heftig allemaal, ik hoop dat je een middagslaapje hebt gehad!

En rood haar is inderdaad cute. Anne heeft ook een rode gloed, geen idee van wie ze dat heeft! Maar ik denk dat ze gewoon blond gaat worden.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:50:03 #295
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101230701
Onze jongen kan ook rood worden, zit zowel bij mij als vriend in de familie. Ik ben het zelf, maar mijn vriend is heel donker, maar heeft een rode oma. De tijd zal het leren.

Even iets heel anders, hebben jullie ook zulke veeleisende ouders op foto/film/digitaal gebied? Ze vragen steeds om foto's, en ik kan maar geen goede manier vinden om die bij hen te krijgen. Ik heb WeTransfer geprobeerd, Picasa, maar ze kunnen er niet mee overweg, ze snappen niet hoe ze het kunnen opslaan. Ik heb nu zelf maar wat afdrukken voor ze gemaakt. Met video's gaat het ook al zo moeizaam, dan lukt het afspelen weer niet. Terwijl de hele wereld volgens mij weet hoe je een YouTubefilmpje kunt afspelen :'( Schoonmoeder heeft een Samsung Galaxy gekocht, omdat een vriend van haar, ook net opa, steeds allemaal foto's en filmpjes liet zien op zijn smartphone. Nu wil ze dus dat wij ervoor zorgen dat zijhet allemaal ook op d'r phone krijgt. Alleen, ze snapt de ballen van die telefoon dus we zullen haar erbij moeten blijven helpen. Zooo vermoeiend :D
pi_101231260
Dropbox!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:05:43 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101231434
m'n schoonvader kijkt af en toe op mijn camera en vaak op mijn pc. nu hij een dvd speler heeft die ook foto-cd's kan afspelen, ga ik maar eens een dvd-tje branden voor hem ;)

pi_101231897
Ik mms elke dag een fotootje naar mn moeder, tante en Oma. En filmpjes die zet ik soms over via bluetooth als ik bij ze ben :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:17:26 #299
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_101231987
Dropbox is geweldig, i love it, maar is voor mijn (schoon)ouders hogere wiskunde. Het begint al bij het feit dat je eerst zelf een account moet hebben. Ach, ik ga wel weer een keer langs om het uit te leggen. Sowieso ben ik tijdens elk bezoek wel even met de pc bezig. Dan is de harddisk weer vol, dan loopt de browser weer vast, en dan staat er 'opeens' weer allerlei vreemde shit op...Ze snappen de werking van een computer gewoon niet, en dan kun je blijven opdraven. Oke, wayyy offtopic, maar moet mijn frustratie even kwijt :P
pi_101233049
Hyves nemen en daar alles op zetten. Geen gezeur meer ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')