Ik vind uit respect voor je kinderen dat ze dat zelf mogen weten..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:33 schreef DJMO het volgende:
Als mijn dochter U tegen me zegt (leert ze van het pleeggezin) corrigeer ik haar meteen dat ik mama ben en dat ik Je heet voor haar. Als peuter zei ze vaak Mama monique omdat de eerste pleegmoeder mama esther was. Zowel Jan als Geert mogen ons niet bij de voornaam noemen, iets met respect voor de mensen waar je uit geboren bent etc.
Ik zeg ook mama, of oma nu tegen mijn mama.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:27 schreef Juud79 het volgende:
Ik noem mijn moeder ook mam of mams.
Mijn dochter gaat ons ook mama en papa noemen en niet bij onze voornaam.
Ik vind 'vader' en 'moeder' ook wel leuk. Kinderen die hun ouders met "U' aanspreken, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.
is er een generatie waarbij dat niet normaal is dan??quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:16 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Whehehe, je mag straks kiezen tussen ouwe of je echt naam
Ik ben overigens ook van de papa/mama generatie, vind het zo raar als kids hun ouders bij de voornaam noemen...
Oh dus als ik mijn kinderen leer dat ze mama tegen me moeten zeggen, heb ik geen respect voor ze?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:07 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik vind uit respect voor je kinderen dat ze dat zelf mogen weten..
Dat bedoel ik dus.. Ik zie niet in wat het met respect te maken heeft.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind papa en mama zeggen echt niks met respect te maken hebben. Vind t vooral zo ongezellig en eerder een afstand scheppen. Je kan je ouders papa en mama noemen en geen greintje respect hebben. Respect zit voor mij in heel andere dingen.
Precies.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant hoef je er geen drama van te maken als je kind ontdekt dat jij behalve "mama" ook nog een naam hebt die andere mensen gebruiken en daarmee gaat experimenteren.
Ook mee eensquote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant hoef je er geen drama van te maken als je kind ontdekt dat jij behalve "mama" ook nog een naam hebt die andere mensen gebruiken en daarmee gaat experimenteren.
Precies. En wij hebben het ook wel bewust gebruikt, bijvoorbeeld op drukke plaatsen als dierentuin, zwembad e.d. Daar heten alle moeders "mamma" en daarom hebben we afgesproken dat ze dan mijn voornaam roepen als ze me nodig hebben. Werkt heel goed, en je loopt zelf niet halfhysterisch op iedere "mammaaaaaa" overal om je heen te kijken of ze jou soms bedoelen. Dat is daar nl in 99 van de 100 gevallen níet zo.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:49 schreef Leandra het volgende:
dat is toch hartstikke fijn!?quote:Op donderdag 25 augustus 2011 09:24 schreef Aventura het volgende:
Hij vindt het leuk. Dan is er aandacht en interactie, dat is prettig. Ik vind hem sowieso zo zoet: ik heb hem om 7 uur gevoed en hij ligt sindsdien klaarwakker in zijn bedje, een beetje te pruttelen en om zich heen te kijken. Ik vind het tot nu toe echt een makkelijke baby.
mooie statsquote:Op donderdag 25 augustus 2011 17:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Zo, Cas is goedgekeurd! 5.540 gram, 56 cm en hoofd omtrek 39 cm
Wat schattig!quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik weet dat er een apart filmpjestopic is maar daar kijken niet zoveel mensen dus ik plaats hem heel eigenwijs even hier.
Puck is aan het schateren om de kat.
Ja snap ik wel maar dit was wel heel extreem. En het was echt heeeeeeel zielig.. Voor zowel Sarah als voor mijquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:16 schreef Leandra het volgende:
Niet zo druk maken over eenkennigheid en/of verlatingsangst bij zo'n kleintje. Het is juist goed dat ze dat hebben, dat wil zeggen dat ze zich gebonden voelen.
En dat is juist heel belangrijk.
Als ze 7 jaar zijn en drama maken als je even weg bent is een reden voor zorgen, als ze 7 maanden zijn is het juist goed.
idd ik ben echt bang dat ik kaal wordquote:
auwa ik kan niet zo goed lopen. Gisteren was ean naar de oppas maar vandaag niet. Mijn schouder wil nog niet echt dus hopelijk hoef ik haar niet zoveel te tillen vandaag.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:38 schreef danic het volgende:
Ferrari_rood: hoe voel je je vandaag, na je val van gisteren?
Het hoort er gewoon bij, zo'n kleintje kent niet anders dan de gezichten die hij dagelijks ziet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:19 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja snap ik wel maar dit was wel heel extreem. En het was echt heeeeeeel zielig.. Voor zowel Sarah als voor mij
dat klopt maar hij keek echt zo naar dat badje hoe moet dat? Hij wilde ook niet helpen maar vullen vooruit dan maar. Maar hij wist niks van de temp oid. Pap kijk dan er zit een thermometer in die geeft het precies aan. Ik was dus toch maar helemaal naar zolder gestrompeld.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:43 schreef Leandra het volgende:
FR, een badje met slang was er in jullie tijd waarschijnlijk gewoon nog niet
Voor mijn oudste had ik ook geen badje met slang.
Wel fijn dat ze zo helpen nu je zo kreupel bent, hoop dat t snel weer opknapt
Af en toe een pyjamadag is nooit een drama, zeker niet met dit weer...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:42 schreef mignonne het volgende:
Maak het niet te ingewikkeld voor jezelf he BJ'kepyjamadagjes en zulks zijn ook nu nog prima. Leg de lat echt niet te hoog voor jezelf.
Ja rood is echt mooi! Maakt eigenlijk niet zo uit of het bruin of blond isquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:38 schreef mignonne het volgende:
MP![]()
![]()
ik heb ook een rooie geloof ikjij een rood-blonde en ik een rood-bruine
Mijn dreutel zegt psies op t juiste moment dadag![]()
het begint hier nu pas te regenen en onweren.. dus wij zijn nog in de stralende zon op pad geweest. En niet ver hoor; blokje om, ff langs drogist en supermarkt en weer naar huis...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Af en toe een pyjamadag is nooit een drama, zeker niet met dit weer...
Goeie foto!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:17 schreef MamaPurk het volgende:
[ afbeelding ]
die zijn er nog steedsik meost wat doen maar had mijn handen vol met kind
Ghi, ze lijkt zo met die bewegingen echt stukken ouder dan Dottir. Die lult een hoop en verplaatst zich op magische, onnavolgbare wijze, maar op haar knieën komt ze echt niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 12:38 schreef mignonne het volgende:
MP![]()
![]()
ik heb ook een rooie geloof ikjij een rood-blonde en ik een rood-bruine
Mijn dreutel zegt psies op t juiste moment dadag![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |