En ze komen twee shots in beeld. Geweldig! Voor de rest zie je niet veel meer dan een ronddraaiende entree.quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:46 schreef tong80 het volgende:
Vele bekende sterren komen voorbij, waaronder Lawrence Bender, Jeff Bridges, Dino De Laurentiis, Sidney Ganis, David Hoberman, Dennis Hopper, Nicole Kidman, Ben Kingsley, Heath Ledger, Helen Mirren, en Jack Nicholson
Ziet er interessant uit.
En zo krijg je dus leuke gesprekken. Je kunt er het bananenincident bijhalen. Waarom vrouwen op voetballers vallen etc...quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik was in het stadion. Met een vriend en zijn vriendin en vader. Zij was erbij omdat ze Stanley Menzo zo leuk vond. Ik wist gelijk dat we iets historisch hadden gezien.
Ken je de SLM ramp nog ? Stanley Menzo en Vanenbirg zouden meevliegen maar namen door omstandigheden een vliegtuig later.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:17 schreef Specularium het volgende:
Misschien kan Stanley Menzo eens een keer zomergast zijn.
ik ook....alles is haar, hoor ik netquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:21 schreef Karina het volgende:
Het is erg, maar ik zit nu al te zuchten.
Ik heb het ook maar half gevolgd, totaal niet interessant, iets over alleen in een museum zijn of zo? En enge schilderijen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:24 schreef conleche het volgende:
Waar ging dat verhaal over?dat met dat haar en die krakkende schilderijen? Ik was even afgeleid door zijn manier van praten.
Ja wat een ranzig filmpje, gadver.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef alors het volgende:
wat een smerig fragment ik heb zijn verhaal verder ook gemist
Wennemars!!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:30 schreef Ecila111 het volgende:
Hij doet me ook denken aan die stotterende schaatser, ben zijn naam kwijt.
Sowieso een beschamend fragment. JBC heeft even zitten wiki-en, komt met een totale trivialiteit op de proppen alsof iedere kunstenaar dát toch wel moet weten, en de man aan tafel weet niet eens wanneer de Eerste Wereldoorlog begonnen is.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:18 schreef Reya het volgende:
"Wat was er vandaag honderd jaar geleden?"
"De Eerste Wereldoorlog?"!
Ik vind de groeiende wanhoop in blik en vragen van JBC wel een soort van fascinerend...quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik me meer erger aan de gast dan aan JBC
Het sterrenrestaurant was niet te vreten, dus maar de frituur aangezet?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kijk naar de herhaling van Top Gear,
Het is hem dit keer inderdaad niet te verwijten. Ik zou ook willen vluchten als ik hem was.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:33 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik vind de groeiende wanhoop in blik en vragen van JBC wel een soort van fascinerend...
Als kunstproject? Ik hoop met je mee!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:35 schreef MrJones het volgende:
Er is een groeiend vermoeden alhier dat Mijnheer Van Lieshout de boel ook bewust aan het fucken is. Althans. Dat is mijn hoop.
spot on!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:36 schreef Abbadon het volgende:
Het is net Arjan Ederveen die een kunstenaar speelt...
En zónder de incidentele humor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:38 schreef alors het volgende:
Radio Bergeijk met beeld, nou briljant hoor
En Mart Smeets.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:39 schreef alors het volgende:
Verschrikkelijk dit, alsof iemand deze eigengeilerij kan boeienAlleen Ivo Niehe zou fragmenten van zichzelf bij Zomergasten laten zien.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:39 schreef alors het volgende:
Alleen Ivo Niehe zou fragmenten van zichzelf bij Zomergasten laten zien.
Ivo Niehe zou bij zichzelf op bezoek komen, en het dan zelf presenteren. Bij voorkeur in het Frans.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:39 schreef alors het volgende:
Verschrikkelijk dit, alsof iemand deze eigengeilerij kan boeienAlleen Ivo Niehe zou fragmenten van zichzelf bij Zomergasten laten zien.
Als Mart Smeets en Ivo Niehe copuleren en een kind krijgen, en dat kind copuleert weer met Mart Smeets, en het kind dat dááruit voortkomt copuleert weer met Ivo Niehe, dán krijg je iemand die ik nog liever als Zomergast zou zien dan deze meneer.quote:
Wegmisbruikers en Red mijn Vakantie op SBS6quote:
Dat wordt de keuzefilm/quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:43 schreef Abbadon het volgende:
Urenlange masturbatie-sessies......en dan die blik erbij...
Dat is het enige wat de uitzending kan redden ja...quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:44 schreef hetzwartegat het volgende:
Als JBC nou eens zegt dat hij de kunst van Van Lieshout shit vindt, misschien krijgen we dan nog mooie tv.
Uitzendrechten van de fragmenten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waarom is zomergasten niet terug te kijkenhet is verdikkie van mijn belastingcenten gemaakt
Zaterdag is de herhaling.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waarom is zomergasten niet terug te kijkenhet is verdikkie van mijn belastingcenten gemaakt
fucking evilquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:46 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Uitzendrechten van de fragmenten.
Sowieso zou je je favoriete TV- en filmfragmenten moeten laten zien, niet vage shit die alleen in een museum is vertoond.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:47 schreef MrJones het volgende:
Trouwens, een half uur onderweg en nog geen enkel fragment gezien. Los van zijn eigen stuff.
Een grote middelvinger naar de kijker; dat lijkt dan wel weer veelal de kern van kunstuitingen te zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:47 schreef MrJones het volgende:
Bij de VPRO lachen ze zich de pleuris om alle reacties op deze aflevering. Evident.
twitter:DeSpeld twitterde op zondag 21-08-2011 om 20:46:12Jelle Brandt Corstius blijft verdacht rustig. Alsof hij naar een neerstortend vliegtuig zit te kijken. #Zomergasten #ZG11 reageer retweet
Marc Marie was vele malen leuker, serieus waar. Dit is een volle dwaas! Je zou zeggen: kunstenaar, dat zal wel een sociaal bewogen dude zijn, maar hij lijkt vooral op de dorpsgek van Woensel die net een Bavaria te veel op heeft.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:49 schreef waxmask het volgende:
Lijkt wel een Marc Marie kloon waar ik naar luister en kijk maar dan zonder humor. Wat een kutaflevering!
quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:50 schreef MrJones het volgende:
twitter:DeSpeld twitterde op zondag 21-08-2011 om 20:46:12Jelle Brandt Corstius blijft verdacht rustig. Alsof hij naar een neerstortend vliegtuig zit te kijken. #Zomergasten #ZG11 reageer retweet
Aargh komt die mongool uit Woensel? Ben ik geboren. Ow nee in het domste dorp van Nederland Deurne....dat zegt alweer genoeg.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:51 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Marc Marie was vele malen leuker, serieus waar. Dit is een volle dwaas! Je zou zeggen: kunstenaar, dat zal wel een sociaal bewogen dude zijn, maar hij lijkt vooral op de dorpsgek van Woensel die net een Bavaria te veel op heeft.
Ik heb het er sowieso niet mee, gasten die het vooral over hun eigen verleden hebben.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:51 schreef conleche het volgende:
Nou, nou, nou. Hij mocht niet naar de kapperschool. Wat een leed. Therapiewaardig.
Dit is een interview programma met de geïnterviewde als hoofdpersoonquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb het er sowieso niet mee, gasten die het vooral over hun eigen verleden hebben.
Niet alle gasten zijn zo egomaan, doch.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:55 schreef Be-Smart het volgende:
[..]
Dit is een interview programma over een persoon. Wat dacht je dan, dat ze de krant van morgen zouden gaan voorlezen in braille?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:55 schreef Helly het volgende:
MarcMarieH MarcMarie Huijbregts
Geweldige Zomergast! #zg11
4 minutes ago.
Ah, de moraalridder is gearriveerdquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:58 schreef kenzo78 het volgende:
nu al een legendarische uitzending!! Krijg weer herinneringen naar de uitzending met Joep van Lieshout, een aantal jaren geleden. Beetje jammer dat de gemiddelde fok-zomergasten-kijker niet open kan staan voor iemand die afwijkt van de norm.
Enige afwijking is het Homo in Deurne zijn. Voor de rest is het maar een vervelende (g)kwast.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:58 schreef kenzo78 het volgende:
nu al een legendarische uitzending!! Krijg weer herinneringen naar de uitzending met Joep van Lieshout, een aantal jaren geleden. Beetje jammer dat de gemiddelde fok-zomergasten-kijker niet open kan staan voor iemand die afwijkt van de norm.
De fok-zomergasten-kijker wil alleen maar zeiken en hier vertellen hoe kut alles wel niet is in plaats van gewoon de uitzending kijken en achteraf zeggen dat ze best een leuke tv avond hebben gehad. Niet te zwaar aan tillen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:58 schreef kenzo78 het volgende:
Vertel dan eens wat er zo interessant is aan deze gast tot dusver? Kan je dat?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De fok-zomergasten-kijker wil alleen maar zeiken en hier vertellen hoe kut alles wel niet is in plaats van gewoon de uitzending kijken en achteraf zeggen dat ze best een leuke tv avond hebben gehad. Niet te zwaar aan tillen.
En daar maak jij een account voor aan? Prutser!!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:58 schreef kenzo78 het volgende:
Ik vind er niet zoveel interessants aan en ik ga dan zo ook iets anders kijken. Maar ik heb geen behoefte om jullie daarmee lastig te gaan vallen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:02 schreef waxmask het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat er zo interessant is aan deze gast tot dusver? Kan je dat?
Wat boeit het of ie homo is? Volgens mij is ie trouwens hetero.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:51 schreef waxmask het volgende:
Zou ie homo zijn? Wilde kapper worden of zoiets en heeft het verdacht veel over mams.
De moraalridder heeft zijn soulmate gevondenquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De fok-zomergasten-kijker wil alleen maar zeiken en hier vertellen hoe kut alles wel niet is in plaats van gewoon de uitzending kijken en achteraf zeggen dat ze best een leuke tv avond hebben gehad. Niet te zwaar aan tillen.
Als jij denkt dat dit sterrenrestaurant is, heb jij nog nooit in een sterrenrestaurant gegetenquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Het sterrenrestaurant was niet te vreten, dus maar de frituur aangezet?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wacht. Is dat niet waar dit topic voor bedoeld is? Meningen over Zomergasten?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vind er niet zoveel interessants aan en ik ga dan zo ook iets anders kijken. Maar ik heb geen behoefte om jullie daarmee lastig te gaan vallen.
Hey Noobie...quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:03 schreef kenzo78 het volgende:
[..]
Wat boeit het of ie homo is? Volgens mij is ie trouwens hetero.
Volgens mij ben jij een trollquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:03 schreef kenzo78 het volgende:
[..]
Wat boeit het of ie homo is? Volgens mij is ie trouwens hetero.
Alhoewel dat waar is, grieft uw onhebbelijkheid me.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit sterrenrestaurant is, heb jij nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten
Als je er geen zak aan vindt heb je hier imo niks te zoeken. Dan ben je wel een stomme idioot als je drie uur van je tijd gaat zitten verdoen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:04 schreef MrJones het volgende:
[..]
[..]
Wacht. Is dat niet waar dit topic voor bedoeld is? Meningen over Zomergasten?
Kijk dan niet!quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:04 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
De moraalridder heeft zijn soulmate gevonden
Dat zeurstemmetje van JBC is toch ook waardeloos... Doe mij Van Dis of Van Ingen maar
Kan ik me nog herinneren, was een razend spannende gast.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:58 schreef kenzo78 het volgende:
Wat is dit nou weer man, hahahahquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Alhoewel dat waar is, grieft uw onhebbelijkheid me.
Niks fijner om als Nederlander lekker lopen te zeiken. Daar leef ik voor...quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
[..]
Als je er geen zak aanvindt heb je hier imo niks te zoeken. Dan ben je wel een stomme idioot als je drie uur van je tijd gaat zitten verdoen.
[..]
Kijk dan niet!
Waarom bedrijft ge die platte grollen toch niet elders, amice?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Alhoewel dat waar is, grieft uw onhebbelijkheid me.
Ga een eind fietsen man, moraalridderquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
[..]
Als je er geen zak aan vindt heb je hier imo niks te zoeken. Dan ben je wel een stomme idioot als je drie uur van je tijd gaat zitten verdoen.
[..]
Kijk dan niet!
Dit is Visch nog Vleesch.....dat klopt het is sla, een krop sla!quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het weer afgezet, tussen kunst en kitsch op 1 is interessanter
Het zou ironisch zijn om deze opmerking ook van toepassing te laten zijn op forumtopics die je niet aanstaan, maar waar je wel actief blijft posten hè.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:05 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Als je er geen zak aan vindt heb je hier imo niks te zoeken. Dan ben je wel een stomme idioot als je drie uur van je tijd gaat zitten verdoen.
Alleen als je dat via twitter doet. Gelijk 2 weken minimaal.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik nu oproep met hooivorken, fakkels etc de studio te bestormen kom ik dan in het gevang?
Waarom ben ik nou weer een moraalridder? Ik houd gewoon niet van irritante cynische by-standers die niks toevoegen en alleen maar willen zeiken. Als je er geen zak aanvindt moet je iets anders gaan doen. Ik zeg toch niets raars? Daar heb je die afstandsbediening voor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:08 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ga een eind fietsen man, moraalridderAls mijn posts je niet bevallen, lees ze dan niet!
1 tegen 100 ook.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb het weer afgezet, tussen kunst en kitsch op 1 is interessanter
Wat is Twitter?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Alleen als je dat via twitter doet. Gelijk 2 weken minimaal.
De meeste mensen kijken hier nou juist met de hoop iets beters voorgeschoteld te krijgen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Waarom ben ik nou weer een moraalridder? Ik houd gewoon niet van irritante cynische by-standers die niks toevoegen en alleen maar willen zeiken. Als je er geen zak aanvindt moet je iets anders gaan doen. Ik zeg toch niets raars? Daar heb je die afstandsbediening voor.
Ik vermaak me anders prima hier. Altijd goed een leuke flame op FOK.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:09 schreef MrJones het volgende:
[..]
Het zou ironisch zijn om deze opmerking ook van toepassing te laten zijn op forumtopics die je niet aanstaan, maar waar je wel actief blijft posten hè.
Ja waar is Kenzo78? Ik was net aan het warm draaien....quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vermaak me anders prima hier. Altijd goed een leuke flame op FOK.
Weinig consequent, maar vooruit maar weer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik vermaak me anders prima hier. Altijd goed een leuke flame op FOK.
Geef dan 1 keer een goede post waarin je vertelt waarom dit geen goede aflevering is. Dan moeten ze niet kinderachtig door lopen piepen terwijl ze wel de hele avond zitten te kijken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:11 schreef Reya het volgende:
[..]
De meeste mensen kijken hier nou juist met de hoop iets beters voorgeschoteld te krijgen.
Bah consequent...typisch kenmerk van een moraalridder....quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:13 schreef MrJones het volgende:
[..]
Weinig consequent, maar vooruit maar weer.
Jij bepaalt niet wat anderen moeten doen, broeder. Een aanmatigend uitgangspunt waarvan jij hier kond doet. Ik hoop dat onze wegen elkaar nimmer meer kruisen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:13 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Geef dan 1 keer een goede post waarin je vertelt waarom dit geen goede aflevering is. Dan moeten ze niet kinderachtig door lopen piepen terwijl ze wel de hele avond zitten te kijken.
Welnee. Ik ken niemand die consequent is. Laat staan moraalridders. Die zijn consequent inconsequent.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:13 schreef waxmask het volgende:
[..]
Bah consequent...typisch kenmerk van een moraalridder....
Een medium waar men elkaar op de hoogte houdt van eigen activiteiten zoals eten, poepen of rellen.quote:
Zeg dan gewoon dat je hier komt om te zeiken en de inhoud je niets interesseert. Er is ten slotte altijd wel wat te zeiken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:13 schreef MrJones het volgende:
[..]
Weinig consequent, maar vooruit maar weer.
Zonder dit topic had ik allang gezapped.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je hier komt om te zeiken en de inhoud je niets interesseert. Er is ten slotte altijd wel wat te zeiken.
Als het wel interessant is zeg ik het ook wel net als vele in dit soort topics. Maar we zeggen het ook als het KUT is. En dat is het? Iemand nog in de gaten waar deze koekwaus op TV het over heeft?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je hier komt om te zeiken en de inhoud je niets interesseert. Er is ten slotte altijd wel wat te zeiken.
Niet echt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:16 schreef waxmask het volgende:
[..]
Iemand nog in de gaten waar deze koekwaus op TV het over heeft?
Hij is vaak blij dat hij zich maanden in zijn atelier kan opsluiten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:16 schreef waxmask het volgende:
[..]
Als het wel interessant is zeg ik het ook wel net als vele in dit soort topics. Maar we zeggen het ook als het KUT is. En dat is het? Iemand nog in de gaten waar deze koekwaus op TV het over heeft?
Het komt gewoon zo pathetisch over. "Ik heb geen fuck te doen op zondagavond dus ga ik maar zomergasten afzeiken." Het is zeiken om het zeiken. Cynisme te top. Mijn punt is dat je er geen fuck mee opschiet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:14 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Jij bepaalt niet wat anderen moeten doen, broeder. Een aanmatigend uitgangspunt waarvan jij hier kond doet. Ik hoop dat onze wegen elkaar nimmer meer kruisen.
Waarom zou je overal ergens mee moeten opschieten?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het komt gewoon zo pathetisch over. "Ik heb geen fuck te doen op zondagavond dus ga ik maar zomergasten afzeiken." Het is zeiken om het zeiken. Cynisme te top. Mijn punt is dat je er geen fuck mee opschiet.
Gast. Als ik de uitzending wèl boeiend vind post ik hier ook. En ik haak ook niet na vijf minuten af, dankje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is het bestaansrecht van dit hele forum.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het komt gewoon zo pathetisch over. "Ik heb geen fuck te doen op zondagavond dus ga ik maar zomergasten afzeiken." Het is zeiken om het zeiken. Cynisme te top. Mijn punt is dat je er geen fuck mee opschiet.
Het is een frisse afwisseling....zit al dagen te zeiken over JK en de EUrofielen. Dit is luchtig zeiken met een afwijkende straal....quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is jouw eigen interpretatie, waarop jij vervolgens je hele handelen baseert. Thomas' Theorema ten voeten uit. Ik verwerp jouw inzicht.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Heb even een vertaling gemaaktquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het is van de VPRO dus het is goed, proleten, allemaal je bek houden, huil huil
Bedankt Pietquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb even een vertaling gemaakt
En daar zeik jij dan weer de hele avond over. Overtreffende trap, qua pathetisch. Tenzij dit nu ook weer een overtreffende trap is. Dan zijn we gewoon tegen elkaar aan het opbieden. En dat zegt dan weer veel over de kwaliteit van de uitzending.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ah, de postmodernisten komen er weer bij. Ja, dat is mijn interpretatie idd. Mijn interpretatie van jullie gezeur. Als ik geen interesse op kan brengen voor iets op TV ga ik iets anders kijken. Dat inzicht mag je best verwerpen, maar volgens mij is het vrij rationeel.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:19 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat is jouw eigen interpretatie, waarop jij vervolgens je hele handelen baseert. Thomas' Theorema ten voeten uit. Ik verwerp jouw inzicht.
Ik zeg toch net dat ik het allang afgezet heb omdat ik het niet interessant vind. Leuke poging maar je faalt helaas, Piet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb even een vertaling gemaakt
Jij faalt, je kan niet tegen een avondje ergeren en lekker zeiken over de zomergast.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:23 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zeg toch net dat ik het allang afgezet heb omdat ik het niet interessant vind. Leuke poging maar je faalt helaas, Piet.
Zou de gast onzeker zijn?quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:25 schreef zakstront het volgende:
hee per ongeluk geluid tijdens het filmple: JBC: "gaat hartstikke goed joh"
Elke kunstenaar is commercieel. Ze willen immers dat het getoond wordt. Net als dat muzikantenquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:22 schreef waxmask het volgende:
Hij zegt dus dat hij kunst maakt met de kijker in de gedachten? Hij is dan een commercieel kunstenaar of zie ik dat verkeerd? Geen wonder dat ik nog nooit iets van hem heb gezien.
djee jij bent rapquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:24 schreef MrJones het volgende:
Audiofail? JBC: "Gaat hartstikke goed joh."
Dit bedoel ik: je gaat ervan uit dat het ons niet interesseert omdat we negatief zijn over de tafelgast. Fundamentele denkfout. Het concept Zomergasten interesseert me, ik wil zien hoe JBC het doet, maar deze gast is maf. Dat laatste betekent echter niet dat het me niet interesseert.quote:Ah, de postmodernisten komen er weer bij. Ja, dat is mijn interpretatie idd. Mijn interpretatie van jullie gezeur. Als ik geen interesse op kan brengen voor iets op TV ga ik iets anders kijken. Dat inzicht mag je best verwerpen, maar volgens mij is het vrij rationeel.
Hoepel dan ook gewoon op uit dit topic.quote:Ik zeg toch net dat ik het allang afgezet heb omdat ik het niet interessant vind
Ik heb andere kunstenaars gekend gelukkig. Sommigen doen het zelfs voor niks, om je aan het denken te zetten, dus wat je hier zegt is best wel flauwekul.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Elke kunstenaar is commercieel. Ze willen immers dat het getoond wordt. Net als dat muzikanten
hun muziek gehoord willen hebben. Anders zouden ze het allemaal voor zichzelf houden.
Maar zeg dan gewoon dat jullie een stelletje cynische, ouwe zeikwijven zijn die het totaal niet interesseert waar het over gaat zolang je er maar over kan zeuren. Maar eerlijk is eerlijk: van jou wist ik dat allang.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij faalt, je kan niet tegen een avondje ergeren en lekker zeiken over de zomergast.
Bij dezequote:Op zondag 21 augustus 2011 21:26 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik: je gaat ervan uit dat het ons niet interesseert omdat we negatief zijn over de tafelgast. Fundamentele denkfout. Het concept Zomergasten interesseert me, ik wil zien hoe JBC het doet, maar deze gast is maf. Dat laatste betekent echter niet dat het me niet interesseert.
[..]
Hoepel dan ook gewoon op uit dit topic.
Klopt, zo heette zijn parkiet...quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:28 schreef Reya het volgende:
"Dit is het lijden van Christus".
Ik zag het direct.
Mee eens. Dit soort mensen zit nou eenmaal veelvuldig en frequent op FOK.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
...cynische, ouwe zeikwijven zijn die het totaal niet interesseert waar het over gaat zolang je er maar over kan zeuren.
Even een avondje flink stoom afblazen om weer opgeladen te zijn voor de nieuwe week. Ik kan het aanraden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:26 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maar zeg dan gewoon dat jullie een stelletje cynische, ouwe zeikwijven zijn die het totaal niet interesseert waar het over gaat zolang je er maar over kan zeuren. Maar eerlijk is eerlijk: van jou wist ik dat allang.
Neeej Dat IS FOK!quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:29 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Mee eens. Dit soort mensen zit nou eenmaal veelvuldig en frequent op FOK.
Veelvuldig EN frequent nog wel? Waar zijn mods als je ze nodig hebtquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:29 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Mee eens. Dit soort mensen zit nou eenmaal veelvuldig en frequent op FOK.
Zeg dan dat je niks van stijlfiguren begrijpt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:31 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Veelvuldig EN frequent nog wel? Waar zijn mods als je ze nodig hebt
Zelfs de oprichter van FOK! zou dit KUT met hoofdletters vinden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:31 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Veelvuldig EN frequent nog wel? Waar zijn mods als je ze nodig hebt
Niet omdat jij het mij dicteert, eerwaarde.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:32 schreef QuistNix20 het volgende:
[..]
Zeg dan dat je niks van stijlfiguren begrijpt.
Die kan ook vervelend worden als ik hem soms hoor praten als Eurofiel. Maar misschien heb ik het mis volgende week en houdt hij zijn muil over de EU en verteld wel wat interessants. Veel slechter dan deze drol kan niet.quote:
Los van zijn politieke voorkeuren is Verhofstadt natuurlijk een grote naam in de Europese politiek, en een zeer erudiet man. Ik verwacht een uitzending van een veel hoger niveau.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:36 schreef waxmask het volgende:
[..]
Die kan ook vervelend worden als ik hem soms hoor praten als Eurofiel. Maar misschien heb ik het mis volgende week en houdt hij zijn muil over de EU en verteld wel wat interessants. Veel slechter dan deze drol kan niet.
Werken die mensen dan altijd voor niks? En ja, ik weet dat er een kunstenaarsuitkering is maar dat lijkt me geen vetpot.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:26 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik heb andere kunstenaars gekend gelukkig. Sommigen doen het zelfs voor niks, om je aan het denken te zetten, dus wat je hier zegt is best wel flauwekul.
Heb ik dan weer niets op tegenquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:36 schreef waxmask het volgende:
[..]
Die kan ook vervelend worden als ik hem soms hoor praten als Eurofiel. Maar misschien heb ik het mis volgende week en houdt hij zijn muil over de EU en verteld wel wat interessants. Veel slechter dan deze drol kan niet.
Ik verwacht eigenlijk dat het een typische politicusshow gaat worden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:37 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Los van zijn politieke voorkeuren is Verhofstadt natuurlijk een grote naam in de Europese politiek, en een zeer erudiet man. Ik verwacht een uitzending van een veel hoger niveau.
Het is aan JBC daar doorheen te prikken. Iemand met de grandeur van Van Dis doet dat moeiteloos. Nu Jelle nog.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat het een typische politicusshow gaat worden.
Hoop gepraat terwijl er niks gezegd wordt.
Dat is ook mijn vrees, dat hij herhaalt wat bekend van hem is. Ik ben sowieso wel erg benieuwd naar zijn fragmentkeuze, het is aan JBC om het gesprek interessant te houden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk dat het een typische politicusshow gaat worden.
Hoop gepraat terwijl er niks gezegd wordt.
Goed voorbeeld is nu bv. die Kabouters die overal verschijnen als graffiti. Mocht je hem via via kunnen bereiken kan het zijn dat hij hem zet op je muur in de tuin voor de maak kosten om en nabij. Maar overal in verschillende steden duikt hij al in het openbaar op zonder daarvoor betaald te worden. Dat is in mijn ogen (moderne)kunst met een grote K. Niet alles hoeft in een musea te hangen om mensen te laten verbazen, nadenken of simpelweg te laten genieten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Werken die mensen dan altijd voor niks? En ja, ik weet dat er een kunstenaarsuitkering is maar dat lijkt me geen vetpot.
Ik weet wie dat is. Zag een nieuwe in de stad met het wapen van Utrecht erbij. Leuk gedaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
Goed voorbeeld is nu bv. die Kabouters die overal verschijnen als graffiti. Mocht je hem via via kunnen bereiken kan het zijn dat hij hem zet op je muur in de tuin voor de maak kosten om en nabij. Maar overal in verschillende steden duikt hij al in het openbaar op zonder daarvoor betaald te worden. Dat is in mijn ogen (moderne)kunst met een grote K. Niet alles hoeft in een musea te hangen om mensen te laten verbazen, nadenken of simpelweg te laten genieten.
Niemand volgt het nog echt, volgensmij.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:41 schreef golfer het volgende:
Zijn er nog kijkers over gebleven of is iedereen al iets anders aan het doen?
Wij hebben intussen een aflevering van een Britse detective bekeken en zetten het nu net weer aan. Jelle is nog wakker, zie ik
En paar jaar terug kwam ik veel op Goa party's, waar veel hippies en krakers kwamen. Die maakten ook de meest vette psychedelic art die ik nooit in een museum gezien heb.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik weet wie dat is. Zag een nieuwe in de stad met het wapen van Utrecht erbij. Leuk gedaan.
Half uur durende soort docu over Hollywood. Nou nee, dank u.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:43 schreef Culthit. het volgende:
Keuzefilm lijkt me dus wel interessant.
Piet bedankt mee.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Half uur durende soort docu over Hollywood. Nou nee, dank u.
Ik ben er ook weer zo vandoor hoor. Zat alleen even de reacties na te lezen en zette het weer even op.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ah, golfer is er.
Mensen, ik ben weg, golfer neemt waar. Tot volgende week
Maar een half uur? Dat kijk ik wel even.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Half uur durende soort docu over Hollywood. Nou nee, dank u.
Oh, dan hou ik zelf nog een oogje in het zeilquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben er ook weer zo vandoor hoor. Zat alleen even de reacties na te lezen en zette het weer even op.
Hebben nog wel wat anders leuks op de DVD staan.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:44 schreef Omnifacer het volgende:
Ah, golfer is er.
Mensen, ik ben weg, golfer neemt waar. Tot volgende week
Kijk dat zijn nog eens tips...quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Op BBC 2 komt over 10 minuten
http://www.bbc.co.uk/programmes/b013y3t0
Remarkable factual drama based on a true story, starring Ian Hart, Ed Stoppard and Bill Paterson.
In the summer of 1931, with Germany on the brink of economic collapse, and the city of Berlin turning into a paramilitary war-zone, audacious young prosecutor Hans Litten (Stoppard) chose to summon a star witness to a trial of Nazi thugs. In spite of the risk to his own safety and against the advice of those who love him, Litten forced rising political star Adolf Hitler (Hart) to make a sensational appearance in the witness stand of Berlin's central criminal court.
Litten aimed to expose the true character of Hitler and his politics to the German public, to reveal his hypocrisy and his violent ambitions, and in doing so, halt the electoral success of the Nazi Party.
In a humiliating and hostile cross-examination, Hitler was forced to account for his political beliefs, his contempt for the law and his desire to destroy German democracy. For a brief moment, Hitler's political future was genuinely in the balance.
Hitler survived the ordeal, but it was a close encounter which he never forgave and for which Litten paid a heavy price.
Ik heb het echt geprobeerd, maar zelfs voor een Brabander is deze gast niet te verhapstukken. Echt... Een koekwaus.quote:
Ik ga maar naar de AH, koekwaus kopen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:50 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik heb het echt geprobeerd, maar zelfs voor een Brabander is deze gast niet te verhapstukken. Echt... Een koekwaus.
Have Funquote:
Alleen als ze ouder dan 45-50 zijn, als ze jonger zijn hebben ze waarschijnlijk nooit van hem gehoord.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:55 schreef waxmask het volgende:
Dus als ik in een intellectueel gezelschap over Klaus Kinski begin hoor ik er ook bij?
Tuurlijk wel. Ik ben ook nog geen 40 (wel bijnaquote:Op zondag 21 augustus 2011 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen als ze ouder dan 45-50 zijn, als ze jonger zijn hebben ze waarschijnlijk nooit van hem gehoord.
Hahahaha Eindelijk een gast gevonden die Korstlikjes laat shinen....quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:02 schreef speknek het volgende:
Ik vind JBC nu eigenlijk wel goed, apart.
Ik ken hem inderdaad ook via een reeks van jaren Zomergasten.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Ik ben ook nog geen 40 (wel bijna) en ken hem ook en ben geen intellectueel.
Ja, naast zo'n labiel persoon is JBC ineens een baken van rust die de boel op de rails kan houden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:04 schreef waxmask het volgende:
[..]
Hahahaha Eindelijk een gast gevonden die Korstlikjes laat shinen....
Zit nog af te vragen wat ik ervan vind, die tekening....ehmmm 30K? Aaaargh nee dan vind ik hem niet mooi bij deze...wat een kapitalist.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, naast zo'n labiel persoon is JBC ineens een baken van rust die de boel op de rails kan houden.
De alcohol begint nu te werken bij het meerendeel.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:13 schreef MrJones het volgende:
De balans op Twitter is verschoven van overwegend negatief naar overwegend positief. Of zouden voornamelijk de diehard VPRO'ers nog over zijn gebleven?
Bron?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:40 schreef Omnifacer het volgende:
Offtopic: Khadaffi schijnt dood te zijn.
Absoluut nietquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:46 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig, SV is natuurlijk ook geen reet aan.
Bron?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:40 schreef Omnifacer het volgende:
Offtopic: Khadaffi schijnt dood te zijn.
Lees eerst eens terug voor je iets roeptquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:55 schreef zakstront het volgende:
[..]
in elk geval niet cnn, al jazeera of twitter
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:55 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Lees eerst eens terug voor je iets roept
Ik zeg nota bene zelf nog dat het geen betrouwbare bron is bij nader inzien, populist.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:57 schreef zakstront het volgende:
[..]
1e 20 twitterupdates over kadhaffi is ook niet echt grondig brononderzoek, maar alles moet tegenwoordig snelsnelsnel
ee niet schelden ja en zeker niet zo grofquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:01 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik zeg nota bene zelf nog dat het geen betrouwbare bron is bij nader inzien, populist.
Mijne ook. Alleen niet aan.quote:
Inderdaad. Geen boeiende spreker/verteller, wel interessante fragmenten voor het grootste gedeelte. En zijn keuzefilm van 25 minuten, Los Angeles, getuigde van zijn voorkeur voor beelden, voor het visuele.quote:Op maandag 22 augustus 2011 00:15 schreef Weakling het volgende:
Laatste, pak-m-beet, uur gezien. Begreep de helft van de tijd geen moer van waar de gast het over had, maar dat samen met zijn unieke stukjes maakte het voor mij wel boeiend.
Ik ben 18 en moet me nog gaan verdiepen ik toneel en film (geldig excuusquote:
is die niet al geweest?quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:50 schreef tim. het volgende:
Wie zouden jullie overigens graag als gast zien? Ik draag Tommy Wieringa voor.
quote:Zomergasten 2011 deel 5: Erik van Lieshout
Laatste update: 22 augustus 2011 08:23 info
Zomergasten zoals u het nog nooit heeft gezien: een opgewekte, wereldvreemd overkomende Brabander die ADHD leek af te wisselen met introspectie, voortdurend "Ja, jah, jaaaah, jah" als antwoord op vragen gaf en Jelle Brandt Corstius die eigenlijk niet wist wat hij met die vreemde kunstenaar aanmoest. Door Bert Brussen.
Zelf noemde Brandt Corstius deze een na laatste aflevering met kunstenaar Erik van Lieshout als zomergast "een achtbaan van een uitzending." Veel beter dan dat valt het niet te omschrijven.
Het ging van videoart naar performance met de snelheid van een intercitytrein. Hier een beeld, daar een gedachtegang, bam, een nieuw idee, hup, terug naar het fragment. Het universum van een kunstenaar die niets kán blootgeven omdat zijn kunst zijn hele bestaan behelst en in die kunst alles al ís blootgegeven.
Eenzaamheid
Van de ruzies met zijn moeder, tot de doorbraak in therapie, zijn blote kont, zijn vriendin en zijn angst voor schaamte toen hij verkleed in "een bacteriepak" naar het Maasstad-ziekenhuis ging omdat daar iemand die hij kende was overleden aan de ziekenhuisbacterie. Wat moet je als Zomergasten-presentator daar eigenlijk nog uit distilleren? Zelden zag Brandt Corstius zich geconfronteerd met zo’n grote kluif.
De paar zeldzame momenten dat de avond het absurd hoge abstractieniveau liet voor wat het was en er even sprake leek van een coherent gesprek waarbij niet van de ene gedachte op de andere werd gesprongen, leverden pareltjes op: "Om duidelijk te maken wie ik ben moet ik alles geven”, zei de kunstenaar. En: “Eenzaamheid is echt een keuze, maar eenzaamheid is wel fijn. Daarom word je ook kunstenaar, om die eenzaamheid te verkiezen."
Korting
Soms leek alles te worden beleefd in een psychedelische trip. Uit het niets barstte Van Lieshout dan open met een energieke gedachte groter dan het bestaan zelf. Of een houtskooltekening van een kleine vijf meter lang die live op de studiomuur werd opgehangen. Een zelfportret van de kunstenaar. Of beter gezegd een tweeluik van zelfportretten wat dan weer stills waren van zijn video, ook een zelfportret. De houtskooltekening is overigens te koop voor rond de 30.000 euro, maar dan krijgt u wel korting.
Zo ging dat, de hele avond lang. Opgestuwd door een onzichtbare, onbekende energie werden de gedachten van gastheer en gast, en die van de kijker, als in een centrifuge wild in het rond geslingerd. Richting onbekend, zonder houvast. Zelfs de fragmenten, doorgaans op zichzelf al ongrijpbare kunstwerken, boden geen soelaas. De gedachten van simpele stervelingen waren duidelijk niet opgewassen tegen het woest kolkende universum van Van Lieshout.
Onnavolgbaar
Dat ondervond ook Brandt Corstius want aan de meeste antwoorden van zijn zomergast kon hij uiteindelijk geen touw vastknopen. De gast kwam uit een totaal andere dimensie dan de gastheer, zoveel was duidelijk. Niet losgezongen van de werkelijkheid, integendeel, wel altijd vertrekkend vanuit een onbekend perspectief. Origineel is Van Lieshout zeker, daarover hoeft niet te worden getwijfeld. Origineel en onnavolgbaar.
Maar wat moet je ook verwachten van iemand die, omdat er geen kruisraketten in Woensdrecht worden geplaatst, dan maar aan het borduren slaat, intens borduren, hele wandkleden vol inclusief meegeborduurde koffiekoekjes, en zodoende op het idee komt om naar de kunstacademie te gaan. En dat terwijl hij eigenlijk naar de kappersschool had gewild.
Chaos, willen provoceren maar daar ook weer te beschaamd voor zijn, en toch alles geven om duidelijk te krijgen wie je bent. “Dan kan ik snel even naar de WC”, zei Van Lieshout terwijl de microfoon nog open stond en een fragment met daarin Jörg Immendorf zich aandiende.
Zo’n uitzending dus.
Vind ik niet. Zolang de gast maar een orignele boeiende en verrassende kijk op de wereld heeft en/of een mooi persoonlijk verhaal is zomergasten geslaagd. Maakt me dan niet uit of de gast wereldberoemd is of net begonnen in zijn of haar vak.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sorry hoor maar ik vind dat voor een gast een uitnodiging voor Zomergasten zoiets zou moeten zijn als een liftetime achievement award. Mensen die al jaar in jaar uit groots zijn in wat dan ook. Of dat nou kunst, politiek, tv, onderwijs of wat dan ook is.
Step Vaessen ook niet?quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch vind ik dat de afleveringen dit seizoen (op MMH na) wel heel veel om de gasten draaien. Ja natuurlijk het gaat ook om de gasten, maar ik bedoel dat ze alleen fragmenten laten zien die over hun eigen "onderwerp" gaan. De insteek is volgens mij dat iemands leven al dan niet ter sprake komt aan de hand van televisiefragmenten die voor die persoon belangrijk zijn geweest. Dat mis ik heel erg dit seizoen.
Ik vond Swaab way interessanter. Mede omdat hij veel interessants te vertellen had, niet ja, ja, die die die, die die, die die en wat bedoel je precies?quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:34 schreef tim. het volgende:
Beste uitzending van het seizoen, net voor Dick Swaab. Markant maar interessant figuur toch? De fragmenten die hij had uitgekozen vond ik erg goed, van die Duitser die politiek geladen kunst maakte, via Klaus Kinski (ik kende hem niet, dat fragment vond ik mooi) tot crackheads in Atlanta. O ja, het naspelen van de miner's strike vond ik ook fantastisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |