Fijn!quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Geweldig hier op de boot. Door t centrum geweest, veel grachten, lekkere broodjes en taart..Heerlijk weer ook.
Leuk hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Geweldig hier op de boot. Door t centrum geweest, veel grachten, lekkere broodjes en taart..Heerlijk weer ook.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:14 schreef borisz het volgende:
Adelinde Cornelissen scoort bijna 89% op de vrije kuren daarmee Europees Kampioen
Ankie is aan het oefenen met een nieuwe combinatie. Het is de vraag of een jaar genoeg is.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:15 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik hield mijn hart vast toen Ankie stopte....
Ja dat zal best, enorm project ook!quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:58 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen kijk ik naar The making of de Soldaat van Oranje.
Wat een geweldig projekt ! (rtl 7)
Vooral de audities van de jonge mensen.
Vertel! Vertel!quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja dat zal best, enorm project ook!
@ Vork wat ik vandaag maak is vega, leuk en lekker. Zou niet misstaan op een restaurant kaart.
Wat maak je dan?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:22 schreef Bluezz het volgende:
@ Vork wat ik vandaag maak is vega, leuk en lekker. Zou niet misstaan op een restaurant kaart.
Dat lijkt me nu een leuke documentaire!quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:58 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen kijk ik naar The making of de Soldaat van Oranje.
Wat een geweldig projekt ! (rtl 7)
Vooral de audities van de jonge mensen.
Bonenwraps?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:22 schreef Bluezz het volgende:
Ja dat zal best, enorm project ook!
Omelet?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Had jij in Hoorn niet een keer twee kleine gevulde tomaatjes als hoofdgerecht? Ik vond dat toen een typisch voorafjequote:Op zondag 21 augustus 2011 16:34 schreef Vork het volgende:
Of een gevulde *vul hier een willekeurige nachtschade plant in. Met teveel tomatensaus natuurlijk, want dat is lekker goedkoop.
Dat is inderdaad het andere nare restaurantkwaaltje. Vegetarische gerechten zijn altijd te klein. Het is te weinig, ik wil voldaan, met spanning op de bovenste broeksknoop een restaurant uit kunnen rollen. Het is niet voor het eerst dat ik na het eten nog ergens wat ben gaan eten. In hoorn had dat ook heel goed gekund, maar na een weekend vol chips, snoep, nootjes en bier was het toen iets minder noodzakelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:35 schreef Isabeau het volgende:
Had jij in Hoorn niet een keer twee kleine gevulde tomaatjes als hoofdgerecht? Ik vond dat toen een typisch voorafje
Dan moet ik eens naar Duitsland, ik ben dol op gefrituurde peterselie!quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:45 schreef Vork het volgende:
Dat was zeg maar de salade geitenkaas in de meeste Duitse restaurants waar ik ben geweest. Opzich niets mis mee, maar als ik nog een keer gefrituurde peterselie als garnering aantref dan vallen er doden.
Bluezz maakt (gelukkig alleen voor zichzelf, want broccoliquote:
Ik ben dol op broccoli, maar niet na 15 min. pruttelen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Bluezz maakt (gelukkig alleen voor zichzelf, want broccoli) dit recept:
http://www.smulweb.nl/recepten/1362828/Pasta-met-broccolipesto
In heel veel Franse restaurants is er niets vegetarisch te vinden. Als je ernaar vraagt dan is de kans op een omelet du fromage heel groot.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:50 schreef krakkemieke het volgende:
In mijn favoriete restaurant in Frankrijk hebben ze geen vegetarische hoofdgerechten. Volgend jaar eens vragen.....
Ik ook niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:53 schreef Vork het volgende:
Er is niets mis met broccoli.
Maar het ziet er goed ook. Mooi simpel gerecht dat niet meer nodig heeft dan dat.
Oja, die broccoli zou ik er inderdaad ook iets later pas in doen, maar ik volg recepten dan ook nooit helemaal
Ja, daarom wil ik het vragen, ik ben nu benieuwd. Wij komen er op vakantie elke week, ben ook benieuwd of het creatiever kan als je het een week van te voren zou vragen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:55 schreef Vork het volgende:
[..]
In heel veel Franse restaurants is er niets vegetarisch te vinden. Als je ernaar vraagt dan is de kans op een omelet du fromage heel groot.
Eten is Frankrijk is gewoon lastig voor mensen zoals ik. De keren dat ik in Frankrijk ben geweest was er altijd wel een gelegenheid om zelf te koken, dan is het niet zo erg, als je eenmaal zo'n hypermarche hebt gevonden, dan kun je daar voldoende krijgen. Het is zelfs niet mijn favoriete wijnland, om over de mensen nog maar te zwijgen. Nee er blijven zat andere landen over waar ik me prima kan vermaken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:57 schreef krakkemieke het volgende:
Ja, daarom wil ik het vragen, ik ben nu benieuwd. Wij komen er op vakantie elke week, ben ook benieuwd of het creatiever kan als je het een week van te voren zou vragen.
Misschien scheelt het dat ik de taal goed spreek. Vroeger las ik ook zovaak akelige verhalen over die arrogante fransen. Ik ga nu een jaar of 6 met mijn moeder naar Frankrijk en ik ontmoet daar net zoveel saggerijnige mensen als hier.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:01 schreef Vork het volgende:
[..]
Eten is Frankrijk is gewoon lastig voor mensen zoals ik. De keren dat ik in Frankrijk ben geweest was er altijd wel een gelegenheid om zelf te koken, dan is het niet zo erg, als je eenmaal zo'n hypermarche hebt gevonden, dan kun je daar voldoende krijgen. Het is zelfs niet mijn favoriete wijnland, om over de mensen nog maar te zwijgen. Nee er blijven zat andere landen over waar ik me prima kan vermaken.
Of gemalen voedsel, maar hebben we het al over gehad, dacht ik.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:04 schreef Vork het volgende:
Een speciaal verzoek dat niet op de kaart staat, zoals dat is wel een ultieme test voor de chef. Als het een goede is, dan moet ie gewoon in staat zijn om verder te kijken dat de omelet en iets alleraardigst op tafel kunnen zetten. Ik denk niet alleen aan vegetarisch, maar ook bijvoorbeeld met bepaalde voedselallergieën. Al is dat niet altijd even gemakkelijk (coeliakie bijvoorbeeld, daar heb je als je het veilig wilt doen al haast een aparte keuken voor nodig).
Het is mijn ervaring dat er 2 dingen verschil maken. Ten eerste duidelijk maken dat je geen Duitser bent. Of,zoals mijn ex met zijn indische uiterlijk, geen Italiaan. Ten tweede laten merken dat je frans wilt spreken. Al sta je te stumperen met een boekje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:08 schreef Vork het volgende:
Ik vind Nederland ook lang niet altijd zo gastvrij als dat de toeristen ons doen laten geloven. De taal spreken helpt denk ik wel, ik spreek nagenoeg geen Frans. Met mijn kleine beetje Duits kan ik me in Duitsland bijvoorbeeld al veel beter redden. Ik vind de mensen daar over het algemeen wel weer aardig en gastvrij, iets wat ook lang niet altijd iedereen met me eens is. Ik hoor wel vaker klachten over de onbeleefdheid en onpersoonlijkheid van met name bedienend personeel, maar die ervaring heb ik vooralsnog niet.
Wat betreft de sterrenchefs is hij wel een voorloper ja. Jammer dat eten bij De Librije nu eenmaal niet zo gemakkelijk is. Een hoop geld en lange wachtrijen. Ik wil er dolgraag nog een keer eten, maar dan moet ik toch echt gaan sparen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:07 schreef golfer het volgende:
In Nederland beseffen steeds meer echte topchefs dat vega niet persé minderwaardig is.
Zo ook 3-sterrenkok Jonnie Boer van De Librije:
http://www.destentor.nl/r(...)der-vlees-en-vis.ece
Die blender ik meteen, laat het niet pruttelen iddquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:53 schreef Vork het volgende:
Er is niets mis met broccoli.
Maar het ziet er goed ook. Mooi simpel gerecht dat niet meer nodig heeft dan dat.
Oja, die broccoli zou ik er inderdaad ook iets later pas in doen, maar ik volg recepten dan ook nooit helemaal
Jaquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:17 schreef krakkemieke het volgende:
Mooie jurken op die tentoonstelling Anthraxx! Trouwt Annie in zo'n soort japon?
quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:06 schreef freecell het volgende:
Anthraxx
Verhildersum ken ik zo goedHet was oorspronkelijk van mijn voorgeslacht enzulks
Ik krijg die scan niet gepost he.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:20 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Zo mooi! Mooier dan dan de mijne!
golfer dut pas ná het eten en hij is nu mosseltjes aan het peuzelenquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:29 schreef krakkemieke het volgende:
Golfer, ben je uitgedut? Mag ik je wat vragen?
Oh.Eet smakelijk! Hoe was jouw pasta?quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
golfer dut pas ná het eten en hij is nu mosseltjes aan het peuzelen
De smaakjes waren wel op orde, maar de consistentie vond ik maar sosoquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:45 schreef krakkemieke het volgende:
Oh.Eet smakelijk! Hoe was jouw pasta?
Neequote:Op zondag 21 augustus 2011 18:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..].
Tof! En jaloers. Mooi gebied overigens. Erg fijn om een middag op rond te vertoeven. Kom je er nog vaak?
Ik heb het me zwager verteld, de vriend van me zus. Het blijft me zwager, ze waren de liefde van elkaars leven. Beetje lullig, hij was in Frankrijk op vakantie. Pluspunt: hij was niet alleen. Gatsie.quote:
*burb*quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:29 schreef krakkemieke het volgende:
Golfer, ben je uitgedut? Mag ik je wat vragen?
PMquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:11 schreef golfer het volgende:
[..]
*burb*
Uitgegeten en nog niet aan het dutten.
Wat is de vraag?
Bluh, ja, je moet wel hè?quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:09 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb het me zwager verteld, de vriend van me zus. Het blijft me zwager, ze waren de liefde van elkaars leven. Beetje lullig, hij was in Frankrijk op vakantie. Pluspunt: hij was niet alleen. Gatsie.
Ik zie nog niets. Ga nu even tukkie op de bank doen. Kijk straks wel.quote:
ma heeft na een etentje voor haar verjaardag iedereen een kaartje mee gegeven met daarin de mededeling.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Bluh, ja, je moet wel hè?
Mijn ouders hebben iedereen één keer gebeld om het te vertellen en daarna updates gemaild. Dat scheelt tig keer bellen...
Zelfde gemaakt (had toch alles in huis)quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:50 schreef golfer het volgende:
Bluezz maakt (gelukkig alleen voor zichzelf, want broccoli) dit recept:
http://www.smulweb.nl/recepten/1362828/Pasta-met-broccolipesto
Kwam iets tussen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie nog niets. Ga nu even tukkie op de bank doen. Kijk straks wel.
Gelezen en beantwoord.quote:
Tof dat je een fijne dag had!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:20 schreef FutureFairytale het volgende:
moe maar blij met vandaag
lekker tv kijken nu en heeeeeeeeeeeeeeel simpel gegeten.
knuffeltje voor Krak
Ja, dat ga ik morgen doen!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelezen en beantwoord.
Maar haar bellen kan nooit kwaad. Dan zijn alle mogelijke misverstanden meteen uit de wereld.
oh leuk. alvast gefeliciteerdquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:31 schreef krakkemieke het volgende:
En morgen bloemetje kopen, verjaardag van papa.
Niet echt, mijn vader is al lang dood.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh leuk. alvast gefeliciteerd
Nee, dat weet ik allemaal ook wel maar als je dan iemand 'even' 6 kilo ziet verliezen dan wil ik dat ook welquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:43 schreef Den_Haag het volgende:
Sarabi, niet te veel naar de kilo's kijken
Elke dag sporten? Ik hoorde van mijn fysio dat je juist rustdagen nodig hebt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Sarabi het volgende:
Mijn nichtje gesproken vandaag en ze is na de eerste week Cambridge 6 kilo kwijt
Grrr....nouja ik ga maar weer elke dag sporten misschien val ik dan ook weer af
Elke dag bewegen danquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:44 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Elke dag sporten? Ik hoorde van mijn fysio dat je juist rustdagen nodig hebt.
Eerste week gaan de kilo's er altijd snel afquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Sarabi het volgende:
Mijn nichtje gesproken vandaag en ze is na de eerste week Cambridge 6 kilo kwijt
Elke dag 20 min bewegen is goed. Dat uur fietsen is dus ook goed!quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Elke dag bewegen danniet intensief hoor
Maar ik fiets/loop niet vaak ergens naar toe dus dan tel ik een uurtje fietsen ook al mee als sport
hm dat wist ik nietquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:38 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Niet echt, mijn vader is al lang dood.
jij mij natuurlijk, traditiequote:Op zondag 21 augustus 2011 20:37 schreef krakkemieke het volgende:
Hmm FFT, ga ik jou instoppen, of jij mij?
eh nee ik weet dat juist nooit. vergeet dat zelfs van sommige vriendinnen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:42 schreef krakkemieke het volgende:
Maar bedankt, want jij weet zo vaak wie er jarig is of wie er gefeliciteerd moet worden.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Sarabi het volgende:
vind je dat niet ongezond? 6 kilo in een week?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Sarabi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |