Schattig is dat spul!quote:Op zondag 3 juli 2016 21:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb van die eerste een lunchtasje. Komt van dotcomgiftshop
Wij hebben Bento boxen van Sistema. Weet niet of ze die hebben in NL heb ze in het buitenland gekocht. De grootste maat. Vind die zelf wel echt groooot.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:54 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik ben op zoek naar een Bento, maar vraag me af welk formaat in ml. nu geschikt is?
Ik ben een vrij grote eter, dus wil niet een te klein doosje hebben.
Is daar ergens een overzichtje of iets dergelijks van?
Weet je toevallig hoeveel milliliter de imhoud is?quote:Op donderdag 23 februari 2017 19:46 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij hebben Bento boxen van Sistema. Weet niet of ze die hebben in NL heb ze in het buitenland gekocht. De grootste maat. Vind die zelf wel echt groooot.
Daar heb ik me niet in verdieptquote:Op donderdag 23 februari 2017 19:36 schreef quirina het volgende:
Geen Hollandsche webshops? Of zijn die achterlijk duur?
Wij hebben 1.76L.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:09 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Weet je toevallig hoeveel milliliter de imhoud is?
Die heb ik ook, gaat echt Genoeg in voor de hele dag. 1,65 liter. Gewoon bij BOL.com gekocht trouwensquote:Op donderdag 23 februari 2017 19:46 schreef Cathmar het volgende:
Wij hebben Bento boxen van Sistema. Weet niet of ze die hebben in NL heb ze in het buitenland gekocht. De grootste maat. Vind die zelf wel echt groooot.
In de Sistema Bento 1,65 L passen 2 keer 3 boterhammen in het grote vak. Het gaat in 2 verdiepingen dat grote vak. Ik moet zeggen ik merkte al snel dat ik er inderdaad een kwartier minstens mee zoet was. Nu maak ik e.e.a. 's avonds al klaar.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:53 schreef realAIVD het volgende:
Ik ben nogal fan van dat hele bento-gebeuren, maar niet van gefröbel in de ochtend.
Daarom heb ik een soort middenweg gevonden:
als lunch 2 of 3 boterhammen in een boterhamzakje
en als simpel bento-dingetje vul ik dit sistema bakje:
https://www.bol.com/nl/p/(...)Rg.1.12.ProductTitle
met onderop een appel (s'ochtends gesneden, blijft helemaal goed) en in het bovenste vakje een medjoul dadel en 7 snoeptomaatjes.
In een sistema lunchbox of lunchcube, hoeveel boterhammen passen er dan in het grote vak?
worteltjestaartquote:Op maandag 5 augustus 2019 22:10 schreef Goitske het volgende:
Lunch Cube passen 3 boterhammen geloof ik in ik heb meestal 2 en dan iets van een rijstwafel er bij in een zakje. Ik ben ook niet van het freubelen in de ochtend.
Ik heb een oudere sistema Bento box die kan veel brood hebben maar nadeel er zit ruimte tussen de schotjes en deksel dus die gebruik ik voor dagjes uit brood voor hele gezin meenof koekjes snoepjes appel etc
Ik heb daarom 2x een yumbox (2 verschillende maten) en die kan ik savonds al klaar maken maar dan nog hou ik het simpel. Wil misschien wel wat meer muffin achtige dingen bakken heb nu worteltaart muffins in de vriezer
Klinkt ook goed, maar ik ga toch voor een maatje kleiner, zodat ik geen nieuwe tas hoef aan te schaffen (zucht, passen en meten ;-))quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
In de Sistema Bento 1,65 L passen 2 keer 3 boterhammen in het grote vak. Het gaat in 2 verdiepingen dat grote vak. Ik moet zeggen ik merkte al snel dat ik er inderdaad een kwartier minstens mee zoet was. Nu maak ik e.e.a. 's avonds al klaar.
Ik ben nog op zoek naar een klein siliconen muffinvormpje wat in de Airfryer kan, om van die taartjes te maken zoals Cat dat (jaren geleden) eerder in dit topic deed
Truste....lekker dromen van je toekomstige muffins!quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ik heb er net eentje bij Fonq besteld van dr Oetker. is 29 x 17 cm met 6 gaten. Ik knip hem wel even in vorm voor mijn Airfryer
En nu slapen want 5:30 de wekkerGelukkig heb ik de lunch al klaar
![]()
AliExpress!!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou de muffinvorm is er. Ik heb een leuk recept van Goitske gekregen voor aardappelquiche maar ik mis nog wat ingrediëntenGa er over een paar dagen wel ff mee klooien (dit kan niet anders dan een succesverhaal worden
![]()
)
Voorts heb ik tot op heden een vrachtje saaie cocktailprikkers aan boord om de snackjes mee op te pikken. Maar dat kan natuurlijk beterHier kun je miljardmiljoen leukere prikkers kopen
Ik ga helemaal los nu
Nieuwe tassen aanschaffen heb ik geen problemen meequote:Op maandag 5 augustus 2019 22:27 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Klinkt ook goed, maar ik ga toch voor een maatje kleiner, zodat ik geen nieuwe tas hoef aan te schaffen (zucht, passen en meten ;-))
Zoek je trouwens zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/(...)dFK5Q.1.ProductImage
Kan ook in de oven, weliswaar tot 170 graden.
Ik hoop wel dat je een vaatwasser hebt, want die dingen wil je niet met de hand afwassen volgens mij
Wil je ook nog die worteltjes taartquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou de muffinvorm is er. Ik heb een leuk recept van Goitske gekregen voor aardappelquiche maar ik mis nog wat ingrediëntenGa er over een paar dagen wel ff mee klooien (dit kan niet anders dan een succesverhaal worden
![]()
)
Voorts heb ik tot op heden een vrachtje saaie cocktailprikkers aan boord om de snackjes mee op te pikken. Maar dat kan natuurlijk beterHier kun je miljardmiljoen leukere prikkers kopen
Ik ga helemaal los nu
Wrap met filet americain, gefruit uitje en stukjes gekookte ei en op rollen erg lekker!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee worteltjes taart lijkt me smerig. Ik ga eerst eens experimenteren met wraps en met pastasalade
Kruiden kipfiletbmet roomkaas ook kekkerquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik dacht eerst aan kruidenroomkaas met ham of zalm
Zal die meuk eens in huis gaan halen danquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:47 schreef Goitske het volgende:
Ik maak ze vaak met verjaardagen. Die met filet americain is altijd direct op
Carrotcake is briljant lekkerquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee worteltjes taart lijkt me smerig. Ik ga eerst eens experimenteren met wraps en met pastasalade
Nee joh pasta salade is zo gemaakt en prima 2 dagen van te etenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil ook iets proberen met pastasalade dus. Maar het lijkt erop dat dat nogal arbeidsintensief is. En het ziet er niet naar uit dat je dat makkelijk in porties kunt invriezen of zo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is niks moeilijk manquote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil ook iets proberen met pastasalade dus. Maar het lijkt erop dat dat nogal arbeidsintensief is. En het ziet er niet naar uit dat je dat makkelijk in porties kunt invriezen of zo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dit begint wel eng te wordenquote:Op woensdag 7 augustus 2019 17:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat wordt je volgende aankoop? Packing cubes?
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit begint wel eng te wordenJa daarvan heb ik gisteren een set gekocht, komen morgen binnen
![]()
Dus als je nog meer goeie ideeën hebt...?quote:
PRACHTIG!!!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Tadaaa![]()
[ afbeelding ]
Afkoelen, invriezen, morgen mee in de bento en smullen maar![]()
Vroeg ik me ook al afquote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:17 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Btw, als je ze morgen meeneemt hoeven ze toch niet in de vriezert? Of mis ik essentiele hygiene-gerelateerde zaken en ben ik eigenlijk al deaudt?
Aaaaaah, dat werpt een hele berg licht op de zaak!!!quote:Op donderdag 8 augustus 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Neeeeeeeej ik neem er eentje morgen mee (misschien ben ik daarna wel deaudt) en de rest vries ik in voor andere keertjes. Alleen ik heb nu vrijwel geen gezondigheid meer aan boord eigenlijk: zo'n taartje kost me beide verdiepingen van mijn snackvakje. Al kan ik hem waarschijnlijk wel even vastzetten met wat radijsjes
![]()
verder 3 wraps (2 met filet americain en 1 met philadelphia bieslook en beenham) en een berg aardappelsalade waarvan ik hoop dat het niet gaat lekken. Tweede snackvakje zit traditiegetrouw wel een potje diepvriesbosbessen in. Verder nog een enorme snackpot met een halve liter yoghurt en granola en cashewnoten in een ander vak.
Eigenlijk veel te veel eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |