abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188306332
Lunch Cube passen 3 boterhammen geloof ik in ik heb meestal 2 en dan iets van een rijstwafel er bij in een zakje. Ik ben ook niet van het freubelen in de ochtend.
Ik heb een oudere sistema Bento box die kan veel brood hebben maar nadeel er zit ruimte tussen de schotjes en deksel dus die gebruik ik voor dagjes uit brood voor hele gezin meenof koekjes snoepjes appel etc

Ik heb daarom 2x een yumbox (2 verschillende maten) en die kan ik savonds al klaar maken maar dan nog hou ik het simpel. Wil misschien wel wat meer muffin achtige dingen bakken heb nu worteltaart muffins in de vriezer
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:18:43 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188306485
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:53 schreef realAIVD het volgende:
Ik ben nogal fan van dat hele bento-gebeuren, maar niet van gefröbel in de ochtend.
Daarom heb ik een soort middenweg gevonden:

als lunch 2 of 3 boterhammen in een boterhamzakje
en als simpel bento-dingetje vul ik dit sistema bakje:
https://www.bol.com/nl/p/(...)Rg.1.12.ProductTitle
met onderop een appel (s'ochtends gesneden, blijft helemaal goed) en in het bovenste vakje een medjoul dadel en 7 snoeptomaatjes.

In een sistema lunchbox of lunchcube, hoeveel boterhammen passen er dan in het grote vak?
In de Sistema Bento 1,65 L passen 2 keer 3 boterhammen in het grote vak. Het gaat in 2 verdiepingen dat grote vak. Ik moet zeggen ik merkte al snel dat ik er inderdaad een kwartier minstens mee zoet was. Nu maak ik e.e.a. 's avonds al klaar.

Ik ben nog op zoek naar een klein siliconen muffinvormpje wat in de Airfryer kan, om van die taartjes te maken zoals Cat dat (jaren geleden) eerder in dit topic deed :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188306489
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:10 schreef Goitske het volgende:
Lunch Cube passen 3 boterhammen geloof ik in ik heb meestal 2 en dan iets van een rijstwafel er bij in een zakje. Ik ben ook niet van het freubelen in de ochtend.
Ik heb een oudere sistema Bento box die kan veel brood hebben maar nadeel er zit ruimte tussen de schotjes en deksel dus die gebruik ik voor dagjes uit brood voor hele gezin meenof koekjes snoepjes appel etc

Ik heb daarom 2x een yumbox (2 verschillende maten) en die kan ik savonds al klaar maken maar dan nog hou ik het simpel. Wil misschien wel wat meer muffin achtige dingen bakken heb nu worteltaart muffins in de vriezer
worteltjestaart O+

En bedankt voor de info!
Heb ondertussen al wat verder gekeken, die yumbox klinkt ook goed, maar ik denk dat ik voor de lunch cube ga...drie boterhammen zal misschien krap worden, maar met de andere helft heb ik meer ruimte voor fruit/groenten dan ik nu heb, dus dat komt hopelijk wel goed ;-)
pi_188306680
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
In de Sistema Bento 1,65 L passen 2 keer 3 boterhammen in het grote vak. Het gaat in 2 verdiepingen dat grote vak. Ik moet zeggen ik merkte al snel dat ik er inderdaad een kwartier minstens mee zoet was. Nu maak ik e.e.a. 's avonds al klaar.

Ik ben nog op zoek naar een klein siliconen muffinvormpje wat in de Airfryer kan, om van die taartjes te maken zoals Cat dat (jaren geleden) eerder in dit topic deed :9
Klinkt ook goed, maar ik ga toch voor een maatje kleiner, zodat ik geen nieuwe tas hoef aan te schaffen (zucht, passen en meten ;-))

Zoek je trouwens zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/(...)dFK5Q.1.ProductImage
Kan ook in de oven, weliswaar tot 170 graden.

Ik hoop wel dat je een vaatwasser hebt, want die dingen wil je niet met de hand afwassen volgens mij :)
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:32:48 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188306768
Nee ik heb er net eentje bij Fonq besteld van dr Oetker. is 29 x 17 cm met 6 gaten. Ik knip hem wel even in vorm voor mijn Airfryer :+

En nu slapen want 5:30 de wekker :X Gelukkig heb ik de lunch al klaar :+
pi_188306812
quote:
10s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee ik heb er net eentje bij Fonq besteld van dr Oetker. is 29 x 17 cm met 6 gaten. Ik knip hem wel even in vorm voor mijn Airfryer :+

En nu slapen want 5:30 de wekker :X Gelukkig heb ik de lunch al klaar :+
Truste....lekker dromen van je toekomstige muffins! :z :Z :Y)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:34:53 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188319983
Nou de muffinvorm is er. Ik heb een leuk recept van Goitske gekregen voor aardappelquiche maar ik mis nog wat ingrediënten :') Ga er over een paar dagen wel ff mee klooien (dit kan niet anders dan een succesverhaal worden :7 :D )

Voorts heb ik tot op heden een vrachtje saaie cocktailprikkers aan boord om de snackjes mee op te pikken. Maar dat kan natuurlijk beter :D Hier kun je miljardmiljoen leukere prikkers kopen *O* Ik ga helemaal los nu :D
pi_188320698
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou de muffinvorm is er. Ik heb een leuk recept van Goitske gekregen voor aardappelquiche maar ik mis nog wat ingrediënten :') Ga er over een paar dagen wel ff mee klooien (dit kan niet anders dan een succesverhaal worden :7 :D )

Voorts heb ik tot op heden een vrachtje saaie cocktailprikkers aan boord om de snackjes mee op te pikken. Maar dat kan natuurlijk beter :D Hier kun je miljardmiljoen leukere prikkers kopen *O* Ik ga helemaal los nu :D
AliExpress!!
pi_188320777
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:27 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Klinkt ook goed, maar ik ga toch voor een maatje kleiner, zodat ik geen nieuwe tas hoef aan te schaffen (zucht, passen en meten ;-))

Zoek je trouwens zoiets?
https://www.bol.com/nl/p/(...)dFK5Q.1.ProductImage
Kan ook in de oven, weliswaar tot 170 graden.

Ik hoop wel dat je een vaatwasser hebt, want die dingen wil je niet met de hand afwassen volgens mij :)
Nieuwe tassen aanschaffen heb ik geen problemen mee _O- heb standaard te weinig ruimte ga denk ik mijn hutkoffer maar weer meenemen naar het werk. Maar eens zoeken in de kast volgende week weer beginnen na het werk
pi_188320807
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:

Wil je ook nog die worteltjes taart

muffins recept?
Let op bij cake achtige dingen zou ik tot 2/3de vullen. Die worteltjes taart cupcakes rijzen trouwens bijna niet
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:09:09 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188320951
Nee worteltjes taart lijkt me smerig. Ik ga eerst eens experimenteren met wraps en met pastasalade :)
pi_188321064
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee worteltjes taart lijkt me smerig. Ik ga eerst eens experimenteren met wraps en met pastasalade :)
Wrap met filet americain, gefruit uitje en stukjes gekookte ei en op rollen erg lekker!
Pesto mozzarella en stukjes Cherry tomaat ook erg lekker
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:15:08 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188321075
Oh ik dacht eerst aan kruidenroomkaas met ham of zalm :9
pi_188321794
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik dacht eerst aan kruidenroomkaas met ham of zalm :9
Kruiden kipfiletbmet roomkaas ook kekker
pi_188321809
Ik maak ze vaak met verjaardagen. Die met filet americain is altijd direct op
pi_188324222
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:47 schreef Goitske het volgende:
Ik maak ze vaak met verjaardagen. Die met filet americain is altijd direct op
Zal die meuk eens in huis gaan halen dan :9
pi_188328652
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Carrotcake is briljant lekker _O_ En ik ben een enorme zoetekauw.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188328892
Ik wil ook iets proberen met pastasalade dus. Maar het lijkt erop dat dat nogal arbeidsintensief is. En het ziet er niet naar uit dat je dat makkelijk in porties kunt invriezen of zo. Heeft iemand hier ervaring mee? :?
pi_188333171
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil ook iets proberen met pastasalade dus. Maar het lijkt erop dat dat nogal arbeidsintensief is. En het ziet er niet naar uit dat je dat makkelijk in porties kunt invriezen of zo. Heeft iemand hier ervaring mee? :?
Nee joh pasta salade is zo gemaakt en prima 2 dagen van te eten
pi_188333557
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Is niks moeilijk man :D

Wat wordt je volgende aankoop? Packing cubes? O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188335005
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat wordt je volgende aankoop? Packing cubes? O+
Dit begint wel eng te worden :') Ja daarvan heb ik gisteren een set gekocht, komen morgen binnen :X O-)
pi_188335028
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit begint wel eng te worden :') Ja daarvan heb ik gisteren een set gekocht, komen morgen binnen :X O-)
*O* _O_ ^O^ _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188335383
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*O* _O_ ^O^ _O-
Dus als je nog meer goeie ideeën hebt...? *;
pi_188335815
Ik wil ook gevarieerder eten op mijn werk, ipv elke dag brood met kaas. :')
Wat nemen jullie zoal mee? Is het een idee om hier ook receptjes te posten?
pi_188348591
Ik heb nu 4 aardappelquiches in de airfryer staan. En ik ga vanavond nog klooien met wraps en kruidenkaas en zalm :9

Wel balen dat mijn prikkertjes morgen pas komen dus morgen moet het nog even met pauper cocktailprikkers helaasch.

Dr_Flash' Airfryer-aardappelquiches (4 stuks)

ontdooi 3 diepvries Aviko mini röstirondjes per quiche (dus 12 in totaal) (ja je mag ook zelf aardappels gaan schillen en raspen maar ik ben lui)
scheut zonnebloemolie en wat rozemarijn erbij
in een muffinvorm gooien en goed aandrukken zodat er bakjes ontstaan.
Bak de bakjes 10 minuten op 200 ēC in de airfryert

gooi 2 eieren, 100 ml kookroom, zout, peper, knoflook in een kom
joeks door elkaar met een garde (vork mag ook, meer joeksen is meer beter).

braad anderhalf ons gehakt rul

Vul de aardappelbakjes met het gehakt
giet het eierpapje eroverheen
plakje jong belegen kaas erop ter gratinering

Bak dit hele feest nog een kwartier op 200 ēC.

Geen idee hoe het smaakt maar het kan niet anders dan lekker zijn ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')