abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188348696
Tadaaa *O*

Afkoelen, invriezen, morgen mee in de bento en smullen maar :9 :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188349855
quote:
6s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Tadaaa *O*

[ afbeelding ]

Afkoelen, invriezen, morgen mee in de bento en smullen maar :9 :Y)
PRACHTIG!!! ^O^
Ze zien er werkelijk geweldig uit!!!
Mijn "bento" is een nogal saaie mix van boterhammen met kaas en bakjes met gesneden appel, kerstomaatjes en een dadel. Haha. Maar superleuk om te zien dat het allemaal ook heel erg veel beter en lekkerder kan!!

Btw, als je ze morgen meeneemt hoeven ze toch niet in de vriezert? Of mis ik essentiele hygiene-gerelateerde zaken en ben ik eigenlijk al deaudt? :P
pi_188349867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:17 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Btw, als je ze morgen meeneemt hoeven ze toch niet in de vriezert? Of mis ik essentiele hygiene-gerelateerde zaken en ben ik eigenlijk al deaudt? :P
Vroeg ik me ook al af O-)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188349986
Neeeeeeeej ik neem er eentje morgen mee (misschien ben ik daarna wel deaudt :D ) en de rest vries ik in voor andere keertjes. Alleen ik heb nu vrijwel geen gezondigheid meer aan boord eigenlijk: zo'n taartje kost me beide verdiepingen van mijn snackvakje. Al kan ik hem waarschijnlijk wel even vastzetten met wat radijsjes :D

verder 3 wraps (2 met filet americain en 1 met philadelphia bieslook en beenham) en een berg aardappelsalade waarvan ik hoop dat het niet gaat lekken. Tweede snackvakje zit traditiegetrouw wel een potje diepvriesbosbessen in. Verder nog een enorme snackpot met een halve liter yoghurt en granola en cashewnoten in een ander vak.

Eigenlijk veel te veel eten :D
pi_188350185
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Neeeeeeeej ik neem er eentje morgen mee (misschien ben ik daarna wel deaudt :D ) en de rest vries ik in voor andere keertjes. Alleen ik heb nu vrijwel geen gezondigheid meer aan boord eigenlijk: zo'n taartje kost me beide verdiepingen van mijn snackvakje. Al kan ik hem waarschijnlijk wel even vastzetten met wat radijsjes :D

verder 3 wraps (2 met filet americain en 1 met philadelphia bieslook en beenham) en een berg aardappelsalade waarvan ik hoop dat het niet gaat lekken. Tweede snackvakje zit traditiegetrouw wel een potje diepvriesbosbessen in. Verder nog een enorme snackpot met een halve liter yoghurt en granola en cashewnoten in een ander vak.

Eigenlijk veel te veel eten :D
Aaaaaah, dat werpt een hele berg licht op de zaak!!! :D
Jouw lunchbox klinkt trouwens geweldig...als je nog meer gezonde dingen wilt meenemen, dan stop je gewoon nog een stel snoeptomaatjes in je achterzak, haha, maar ik denk dat je al enorm gezond (en lekker) bezig bent! (voor mij zou het wel veel zijn ja, maar ik weet niet hoeveel meer dit is dan je anders als lunch eet?)

Niet gerelateerd aan bovenstaande, maar wel aan bento's in het algemeen:
In de Koreaanse keuken (ik ben niet Koreaans, maar het is een leuke keuken),
hebben ze enorme partijen banchans (=bijgerechten). Men eet daar vaak meerdere (3 tot 5 tot wel 9 of meer) banchans bij een avondmaaltijd. Maar als lunch worden deze ook gegeten. Niet allemaal natuurlijk, alleen de lang houdbare bijgerechten, die ook prima ongekoeld in een lunchbox passen, deze banchans/bijgerechten heten meet-banchans.
In een ideale wereld met heel veel tijd om lunchboxen voor te bereiden, zou ik in die richting denken als ik een bento box zou samenstellen.
pi_188351248
Meestal doe ik in dat tweeverdiepingen snackvakje onderin mini-mozzarella bolletjes of cocktailaugurkjes, en dan bovenin snoeptomaatjes of gehaktballetjes. Zodat altijd 1 van die vakjes de groentecomponent is. Mijn taartjes zijn te hoog voor 1 verdieping dus ik moet dan ff kunstelen hoe ik aan de vezeltjes kom dan. Maar komt wel goed. Nu nog wachten op de bento prikkers, het oog wil ook wat natuurlijk. Heb gehoord dat Aliexpress er echt mokerveel heeft!

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 08-08-2019 20:34:47 ]
pi_188351502
quote:
7s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Meestal doe ik in dat tweeverdiepingen snackvakje onderin mini-mozzarella bolletjes of cocktailaugurkjes, en dan bovenin snoeptomaatjes of gehaktballetjes. Zodat altijd 1 van die vakjes de groentecomponent is. Mijn taartjes zijn te hoog voor 1 verdieping dus ik moet dan ff kunstelen hoe ik aan de vezeltjes kom dan. Maar komt wel goed. Nu nog wachten op de bento prikkers, het oog wil ook wat natuurlijk. Heb gehoord dat Aliexpress er echt mokerveel heeft!
Foto's van je box morgen!

Ik mag maandag weer aan het werk even kijken hoe en wat ik doe. Iets met afvallen
pi_188351605
Deze is misschien ook leuk om te maken
https://www.projectgezond.nl/bacon-ei-muffins/
pi_188351630
Lekker bezig Flash ^O^
Spoilers!
pi_188351801
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:37 schreef Goitske het volgende:

[..]

Foto's van je box morgen!

Ik mag maandag weer aan het werk even kijken hoe en wat ik doe. Iets met afvallen
Meh. zo spannend is het niet hoor. Sowieso is er zonder de bento prikkers niks aan.
pi_188351872
Kijk. Poeh poeh :')

pi_188356462
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk. Poeh poeh :')

[ afbeelding ]
Gaaf, jij hebt er echt werk van gemaakt.
Mijn sistema lunch cube (gisteren voor het eerst gebruikt) is zeker niet lekvrij, dus die salade zou ik niet kunnen meenemen, maar gezien de afmetingen zijn wraps wel degelijk een goede optie. Dus dank voor de inspiratie!! En eet smakelijk vandaag! :)
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:00:16 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188356519
Dank je :s) Ja ik vertrouwde het ook niet helemaal dus ik heb er nog wat keukenpapier tussen gedaan, maar ik heb het droog gehouden :Y Ding heeft 2 1/2 uur lang vertikaal gestaan dus mijn oplossing is wel voldoende :) Die wraps moet je wel even langs de randjes bij snijden vond ik. En voorts hoop ik maar dat mijn aardappelquiche straks niet naar radijs smaakt :')
pi_188374171
Aardappelquiche smaakte prima. Alleen de volgende keer even wat gehaktkruiden door het gehakt ^O^
Oh en de prikkers zijn ook binnen :D Maar er gaan meer prikkers komen want deze zijn toch een beetje saai :+
  zondag 11 augustus 2019 @ 18:17:02 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188394063
Aardappelquiche heet vanaf nu trouwens Fles'TurboTaartje. Het oor wil ook wat :+
pi_188394753
quote:
6s.gif Op zondag 11 augustus 2019 18:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardappelquiche heet vanaf nu trouwens Fles'TurboTaartje. Het oor wil ook wat :+
_O-
pi_188409309
Zow. Half uurtje in de keuken gestaan maar dan heb je ook wat. Tomorrow's Bento - Part II *)

Bovenverdieping:
Links een driedekker volkorenbrood met filet americain, zout en peper, en wat kappertjes
rechts borrelblokjes Old Amsterdam (oude kaas dus)

Benedenverdieping:
Links een kleurrijk ensemble van radijs, waspeen en bentoprikkers in de vorm van ijsjes
rechtsboven: hollandse gehaktballetjes
rechtsonder: Fles' TurboTaartje.

Nu al zin in de lunchpauze *O*
pi_188409491
En wat ben ik blij dat ik de afgelopen maanden zo enthousiast voor de Tupperware-bakjes gespaard heb bij de Plus. Ik heb ze ineens allemaal nodig _O-
pi_188410819
Wat een mooie bak weer....flashy prikkertjes, trouwens!! *O*
pi_188410963
Meh, er zijn er meer op komst :) Dit is een leuk beginnetje :s)
pi_188410984
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2019 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Meh, er zijn er meer op komst :) Dit is een leuk beginnetje :s)
Ja, kijk, dat is het probleem met bento. Er is zoveel leuk spul op de markt en dan wil ik het allemaal _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188411023
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2019 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, kijk, dat is het probleem met bento. Er is zoveel leuk spul op de markt en dan wil ik het allemaal _O-
Ja maar, dat is het probleem met ALLE hobby's *) Of je nou fotograaf bent of rubik's kubussen leuk vindt (ik heb er inmiddels 41 :X ) je wordt er gewoon hebberig van. Ik heb ook al iets next-levelligs besteld op bento-gebied, maar daar zit een maand levertijd op. Meteen wat leuks voor als ik er over een maandje een beetje aan gewend ben allemaal :+
pi_188411385
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2019 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb een plank vol spul en bento nooit meer :')
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Zow. Half uurtje in de keuken gestaan maar dan heb je ook wat. Tomorrow's Bento - Part II *)

[ afbeelding ]

Bovenverdieping:
Links een driedekker volkorenbrood met filet americain, zout en peper, en wat kappertjes
rechts borrelblokjes Old Amsterdam (oude kaas dus)

Benedenverdieping:
Links een kleurrijk ensemble van radijs, waspeen en bentoprikkers in de vorm van ijsjes
rechtsboven: hollandse gehaktballetjes
rechtsonder: Fles' TurboTaartje.

Nu al zin in de lunchpauze *O*
Jammer van de kaasblokjes maar de prikkers maken veel goed *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188411417
Wat is er mis met kaasblokjes??
pi_188411451
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er mis met kaasblokjes??
ALLES :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')