No offense, maar het bijgevoegde kaartje had Hasselt gewoon in dat gebied liggen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef timmmmm het volgende:
Hasselt is geen ZObenelux. Dat ligt nog boven Maastricht man. ZObenelux is luxemburg en de ardennen
Lieve en duidelijk intelligente mensen. Ik leef met ze mee, het brak mijn hart om het rauwe verdriet van die zus te zien..quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:31 schreef lolcat8811 het volgende:
Ouders omgekomen meisje doen hun verhaal... http://vtm.be/nieuws/binn(...)moet-blijven-bestaan
Slik.... hiermee is er genoeg over gezegd lijkt mij... sterke aan alle betrokkenen...quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:31 schreef lolcat8811 het volgende:
Ouders omgekomen meisje doen hun verhaal... http://vtm.be/nieuws/binn(...)moet-blijven-bestaan
Erg pijnlijk. Sowieso je kind verliezen, lijkt me 1 van de ergste dingen die je kan overkomen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:31 schreef lolcat8811 het volgende:
Indrukwekkende foto'squote:Op zondag 21 augustus 2011 13:48 schreef danilel het volgende:
Hier de luchtfoto's na de ravage...........
Mooiquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ongelooflijk mooi stukje van Dave Grohl over Pukkelpop
kan aan mij liggen maar zie echt geen boon vallen op dit filmpje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:29 schreef pagadder het volgende:
Hier zie je die boom gewoon vallen alsof het niets is:
En hier valt een stellage ook moeiteloos om:
een boon niet nee. op ongeveer 8 seconden op de achtergrond wel een joekel van een boomquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar zie echt geen boon vallen op dit filmpje.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:10 schreef simmu het volgende:
[..]
een boon niet nee. op ongeveer 8 seconden op de achtergrond wel een joekel van een boom
Ik ook niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar zie echt geen boom vallen op dit filmpje.
Heb ook al 10x gekeken, dacht nog dat het aan mij lag, maar gelukkig niet dus.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:15 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
nog eens gekeken maar zie het echt niet, is ook zo'n slechte kwaliteit film. Maja heb het toch al tig x in andere (duidelijkere) filmpjes gezien.
Ik heb drie keer gekeken en ik zag het ook nietquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar zie echt geen boon vallen op dit filmpje.
heftige foto's, heftig verhaal. Het ziet er uit alsof de schade op de camping toch nog vrij beperkt is, naast omgewaaide tenten zijn er ook nog behoorlijk veel die wel nog staan. Zo'n foto zegt natuurlijk niet alles, was dat ook echt zo?quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:08 schreef Darkestrah het volgende:
Hier alsnog mijn verhaal, foto's zijn nu ook aan het uploaden.
Mijn vriendin en ik kwamen woensdagavond rond half 7 aan op het terrein, na een treinreis die niet helemaal volgens plan liep. Gelukkig konden wij onze tent nog kwijt bij 2 vrienden van ons die halverwege het terrein stonden, naast een grote lichtmast. We stonden dan wel op een kruising van 2 paden, maar het was een leuke plek: Goed uitzicht, en vooral niet te ver van de uitgang.
Donderdagmiddag na het concert van Explosions in the Sky, klaagde mijn vriendin over pijnlijke voeten. Omdat wij met zijn vieren optrokken, splitsten wij ons zodat wij tweeën even snel konden eten, en dat er andere schoenen aangetrokken konden worden. Na een stuk pizza en het halen van nieuwe vouchers liepen we nog even langs onze tent om een paar poncho's te pakken, de lucht zag er immers al vrij onheilspellend uit.
Na een minuut of wat begon het wat harder te regenen en te waaien. Een jongen zocht onderdak onder onze partytent, wat voor ons natuurlijk geen probleem was. Met zijn drieën lachten we een beetje om de stuntelende crew, die wanhopig partytenten aan het verlagen was. Toen trok de wind aan. Ik verankerde de tent nog met wat tentharingen, maar het mocht niet baten. Met zijn drieën probeerden we in eerste instantie de partytent nog op de grond te houden, maar de druk was zo groot dat de stokken braken door de wind. De jongen koos het hazenpad zonder iets te zeggen, en mijn vriendin en ik werden omver geblazen. Aangezien de tenten van onze vrienden nog redelijk stevig leken te staan, sleepte ik mijn tent achter het hek van de lichtmast, en heb mijn in paniek geraakte vriendin gesommeerd om zich klein te maken. Ik heb daar een aantal minuten met de ene hand het hek van de mast, en met mijn andere hand mijn tent vast moeten houden, omdat we om ons heen verschillende tentjes zagen wegvliegen. Ondertussen moest ik ook mijn vriendin kalm zien te houden, ze had een snee in haar knie opgelopen en was vooral erg bang. Na een minuut of wat kwamen er wat Belgen en Engelsen op dezelfde plek schuilen, totdat de storm ging liggen. Zij konden zich even beroeren om mijn vriendin, en dat scheen allemaal te werken. Even was er nog twijfel om snel weg te gaan, toen we begrepen dat de lichtmast verderop het niet meer hield. Achteraf heeft 'onze' mast het prima volgehouden, en heeft het hek een boel hagel en wind kunnen tegenhouden.
Daarna was het eigenlijk een chaos. Toen ik onze tent open ritste, zag ik niet wat onder en boven was en alles was kletsnat. We hadden geen idee wat er zich had afgespeeld op de festivalweide, en wisten dus ook niet hoe het met onze 2 andere vrienden was. Zij zouden naar Miles Kane gaan, die in de Club zou spelen. Pas na drie kwartier kwamen ze aan bij ons, gelukkig helemaal heel maar wel geschrokken. Onze spullen hingen we tot die tijd maar te drogen aan het hek, maar geen van onze tenten was echt nog te gebruiken om Pukkelpop voort te zetten. We besloten om richting de auto te lopen waarin de andere twee jongens gekomen waren. Het zicht op de brug richting Hasselt was vrij onwerkelijk. Alsof er een grote migratie aan de gang was, liepen de festivalbezoekers eenzelfde richting uit. Bezorgde ouders en taxichauffeurs spoedden zich echter richting de weide. Op de terugweg richting Nederland hadden we nog moeite om de goede weg te vinden, omgevallen lantaarnpalen en bomen/takken beletten ons soms de weg. Ook deden verschillende stoplichten het niet meer.
[ afbeelding ]
De lucht om 17:07
[ afbeelding ]
Crewleden proberen partytenten veilig te stellen.
[ afbeelding ]
De lucht, 10 minuten later
[ afbeelding ]
Na de storm.
[ afbeelding ]
Het pad naast onze tent
[ afbeelding ]
Het andere pad, een paar minuten later.
[ afbeelding ]
De plek waar de lichtmast was omgevallen.
[ afbeelding ]
Stiekeme jongetjes die snel nog even willen blowen.
Zo, nu ook even mijn verhaal naar aanleiding van de bovenste foto.quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:44 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Indrukwekkende foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:38 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm net werd de situatie van de 3 nederlanders gemeld.
1 heeft een schedelbreuk, 1 wordt nog kunstmatig in coma gehouden en de 3de heb ik even niet gehoord
Ik denk dat je in het verkeerde topic zitquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu weer audioboodschap op AJE
Hij roept iedereen op, stammen, steden, om naar tripoli te komen te strijden.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit
Damn, heftig verhaal. Waar stonden jullie? Stonden jullie op het veld achterin, tegenover het lege veld? Wij stonden daar in de buurt en liepen kort na de storm daarlangs en zagen een hele rij omgevallen bomen, met op de hoek een boom die op een tent gevallen was. Was afgezet en stond brandweer bij. We waren erg bezorgd dat er iemand onder die boom in de tent lag, zwaargewond. Zou een opluchting zijn als jullie dat waren, in de wetenschap dat jullie er dan dus - ondanks de breuken en kneuzingen - relatief goed vanaf zijn gekomen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:23 schreef Samara_Morgan het volgende:
[..]
Zo, nu ook even mijn verhaal naar aanleiding van de bovenste foto.
De tweede en derde boom van rechts zijn op onze tenten gevallen. Op dat moment zaten wij met zijn zevenen te schuilen in een voortent van een vriend van mij. De bomen zijn omgeklapt vlak nadat de storm in alle hevigheid los barste. Terwijl wij bezig waren de tent vast te houden werden wij opeens tegen de grond gedrukt en zaten wij vast onder de tent. Ik had het geluk dat ik vrij lag en dat ik snel onder de tent vandaan kon komen.
Buiten de tent zag ik dat de stam op het slaapgedeelte van de tent terecht was gekomen was ik bang dat niet iedereen het overleefd had. Snel daarna zag ik dat een vriend van mij er ook uit was gekomen en was begonnen met het stuk trekken van de tent op zoek naar de rest. Ik begon hem te helpen maar had het gevoel dat het hopeloos was om in de stortregen met alleen je handen als gereedschap de tent open te krijgen.
Mijn vriendin bleek klem onder de boom te zitten en had erg last van haar linkerarm en been. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk is het gelukt om mijn vriendin onder de boom vandaan te krijgen. Gelukkig werd het snel duidelijk dat de rest van de groep ook onder de tent vandaan is gekomen en konden wij naar de EHBO post komen.
Daar werd het ons duidelijk dat het op het festivalterrein nog erger is geweest en dat het nog wel even zou duren voordat wij naar het ziekenhuis konden komen. Na vijf uur kwamen mij vriendin en ik aan in het ziekenhuis waar duidelijk werd dat mijn vriendin haar arm had gebroken. Zelf heb ik een dikke blauwe knie en heeft een vriendin van mij haar ribben gekneusd maar dit was allemaal peanuts vergeleken met wat we allemaal onderweg naar het ziekenhuis hebben gezien.
Voor de rest een dikke pluim voor de hulpverleners en de mensen in het ziekenhuis. Deze mensen hebben goed werk geleverd en en met veel aandacht en warmte geprobeerd iedereen te helpen.
Vrijdagavond zijn wij thuis gekomen en zijn nu aan het bijkomen van wat er allemaal is gebeurd. Ik heb de afgelopen dagen veel filmpjes op internet gezien en ben dan ook erg blij dat wij er zo goed vanaf gekomen zijn.
Voor ons voorlopig even geen festival of kamperen in een tentje meer.
Voor zover ik weet zijn er geen verdere gewonden gevallen onder de andere bomen op de bovenste foto.
Wij stonden inderdaad achterin tegenover het lege veld. Wij waren al weg voordat de brandweer aanwezig was. Ik heb van mijn vrienden die nog terug zijn geweest wel begrepen dat ze bezig waren met de boom in stukken te zagen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 01:26 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Damn, heftig verhaal. Waar stonden jullie? Stonden jullie op het veld achterin, tegenover het lege veld? Wij stonden daar in de buurt en liepen kort na de storm daarlangs en zagen een hele rij omgevallen bomen, met op de hoek een boom die op een tent gevallen was. Was afgezet en stond brandweer bij. We waren erg bezorgd dat er iemand onder die boom in de tent lag, zwaargewond. Zou een opluchting zijn als jullie dat waren, in de wetenschap dat jullie er dan dus - ondanks de breuken en kneuzingen - relatief goed vanaf zijn gekomen.
http://nos.nl/artikel/266(...)n-bij-pukkelpop.htmlquote:Toegevoegd: maandag 22 aug 2011, 05:04
Het dodental als gevolg van het noodweer op het Belgische popfestival Pukkelpop is bijgesteld van vijf naar vier. Dat melden Belgische kranten. In een ziekenhuis stierf iemand kort nadat hij in kritieke toestand was opgenomen. In de chaos werd hij meegeteld met de doden van Pukkelpop terwijl hij daar niet bij betrokken was.
Volgens de kranten geeft burgemeester Hilde Claes van Hasselt nu toe dat er een vergissing is gemaakt.
Van de elf zwaargewonden verkeren er nog drie in kritieke toestand. Gisteren was er een herdenkingsdienst in een kerk bij het festivalterrein.
Jah er zijn waarschijnlijk wel meer gewonden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:50 schreef TheVulture het volgende:
Wel bizar dat je een dode teveel telt eigenlijk
Kan, als er rond hetzelfde tijdstip een min of meer jong iemand overlijd kan het in de chaos mistelt worden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:50 schreef TheVulture het volgende:
Daar heb je gelijk in. Omdat de tenten daar zo dicht op elkaar staan, kon de wind lang niet altijd vat krijgen op de tenten. Alleen de tentjes die aan de rand van een veld stonden (zoals die van mij) hebben minder geluk gehad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:39 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
heftige foto's, heftig verhaal. Het ziet er uit alsof de schade op de camping toch nog vrij beperkt is, naast omgewaaide tenten zijn er ook nog behoorlijk veel die wel nog staan. Zo'n foto zegt natuurlijk niet alles, was dat ook echt zo?
Ik vind 't ook kwalijk. Dat er wat verwarring is op het moment dat er zo'n omvangrijke calamiteit plaatsvindt, okay. Maar niet lang daarna moet toch wel duidelijk zijn waardoor/waar iemand is overleden...quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:50 schreef TheVulture het volgende:
Damn, Goed te horen dan, dat jullie er zo vanaf gekomen zijn, toen we die boom op de tent zagen waren we echt héél bezorgd. Inmiddels al wat bijgekomen van het hele gebeuren? Jullie moeten zó geschrokken zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 02:01 schreef Samara_Morgan het volgende:
[..]
Wij stonden inderdaad achterin tegenover het lege veld. Wij waren al weg voordat de brandweer aanwezig was. Ik heb van mijn vrienden die nog terug zijn geweest wel begrepen dat ze bezig waren met de boom in stukken te zagen.
Wij stonden wel redelijk in het midden van het veld (achterste veld), maar ook daar is behoorlijk veel omgewaaid. Toen we de tent uitkwamen lag toch minimaal 1/3 van de tenten om ons heen plat. We hebben de ingestorte tenten om ons heen zo goed en zo kwaad als het ging overeind gezet. Ik denk dat een hoop mensen hun tent ook weer hersteld hebben/opnieuw opgezet; de mensen van wie de tent niet te redden was zullen vertrokken zijn. Dus de dag erna stonden er idd wel redelijk wat tenten overeind. Er waren ook best veel mensen op de camping - als je in je tent zit kun je hem ook nog wat redden. Maar ik denk idd wel dat de tenten aan de rand van t veld nog veel meer te lijden hebben gehad.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:51 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Omdat de tenten daar zo dicht op elkaar staan, kon de wind lang niet altijd vat krijgen op de tenten. Alleen de tentjes die aan de rand van een veld stonden (zoals die van mij) hebben minder geluk gehad.
Het was zelfs zo dat tenten die naast een pad zaten, het er vaak stukken slechter vanaf brachten.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:12 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Wij stonden wel redelijk in het midden van het veld (achterste veld), maar ook daar is behoorlijk veel omgewaaid. Toen we de tent uitkwamen lag toch minimaal 1/3 van de tenten om ons heen plat. We hebben de ingestorte tenten om ons heen zo goed en zo kwaad als het ging overeind gezet. Ik denk dat een hoop mensen hun tent ook weer hersteld hebben/opnieuw opgezet; de mensen van wie de tent niet te redden was zullen vertrokken zijn. Dus de dag erna stonden er idd wel redelijk wat tenten overeind. Er waren ook best veel mensen op de camping - als je in je tent zit kun je hem ook nog wat redden. Maar ik denk idd wel dat de tenten aan de rand van t veld nog veel meer te lijden hebben gehad.
Desalniettemin vind ik het idd wel verbazingwekkend hoeveel tenten het nog overleefd hebben - inclusief mijn tent
Teruggebracht naar vier doden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:42 schreef BramKVO het volgende:
Maar dat er maar vijf doden te betreuren vallen, vind ik nog steeds opmerkelijk.
ja lijkt mij ook...quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Erg pijnlijk. Sowieso je kind verliezen, lijkt me 1 van de ergste dingen die je kan overkomen.
De laatste beetjes adrenaline zijn nu uit mijn lijf verdwenen en heeft nu plaats gemaakt voor vermoeidheid. Gelukkig veel hulp gehad van familie en vrienden de afgelopen dagen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:12 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Damn, Goed te horen dan, dat jullie er zo vanaf gekomen zijn, toen we die boom op de tent zagen waren we echt héél bezorgd. Inmiddels al wat bijgekomen van het hele gebeuren? Jullie moeten zó geschrokken zijn
[..]
Dat kan ik me voorstellen. Voor ons was het iets minder heftig, dus bij mij sloeg die moeheid eergisteren en gisteren al toe. Fijn dat je steun had van familie en vrienden. Ik zou zeggen: gun jezelf lekker wat rust vandaag, vanavond op de bank hangen met een fijne film ofzoquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:30 schreef Samara_Morgan het volgende:
[..]
De laatste beetjes adrenaline zijn nu uit mijn lijf verdwenen en heeft nu plaats gemaakt voor vermoeidheid. Gelukkig veel hulp gehad van familie en vrienden de afgelopen dagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |