Hier alsnog mijn verhaal, foto's zijn nu ook aan het uploaden.
Mijn vriendin en ik kwamen woensdagavond rond half 7 aan op het terrein, na een treinreis die niet helemaal volgens plan liep. Gelukkig konden wij onze tent nog kwijt bij 2 vrienden van ons die halverwege het terrein stonden, naast een grote lichtmast. We stonden dan wel op een kruising van 2 paden, maar het was een leuke plek: Goed uitzicht, en vooral niet te ver van de uitgang.
Donderdagmiddag na het concert van Explosions in the Sky, klaagde mijn vriendin over pijnlijke voeten. Omdat wij met zijn vieren optrokken, splitsten wij ons zodat wij tweeën even snel konden eten, en dat er andere schoenen aangetrokken konden worden. Na een stuk pizza en het halen van nieuwe vouchers liepen we nog even langs onze tent om een paar poncho's te pakken, de lucht zag er immers al vrij onheilspellend uit.
Na een minuut of wat begon het wat harder te regenen en te waaien. Een jongen zocht onderdak onder onze partytent, wat voor ons natuurlijk geen probleem was. Met zijn drieën lachten we een beetje om de stuntelende crew, die wanhopig partytenten aan het verlagen was. Toen trok de wind aan. Ik verankerde de tent nog met wat tentharingen, maar het mocht niet baten. Met zijn drieën probeerden we in eerste instantie de partytent nog op de grond te houden, maar de druk was zo groot dat de stokken braken door de wind. De jongen koos het hazenpad zonder iets te zeggen, en mijn vriendin en ik werden omver geblazen. Aangezien de tenten van onze vrienden nog redelijk stevig leken te staan, sleepte ik mijn tent achter het hek van de lichtmast, en heb mijn in paniek geraakte vriendin gesommeerd om zich klein te maken. Ik heb daar een aantal minuten met de ene hand het hek van de mast, en met mijn andere hand mijn tent vast moeten houden, omdat we om ons heen verschillende tentjes zagen wegvliegen. Ondertussen moest ik ook mijn vriendin kalm zien te houden, ze had een snee in haar knie opgelopen en was vooral erg bang. Na een minuut of wat kwamen er wat Belgen en Engelsen op dezelfde plek schuilen, totdat de storm ging liggen. Zij konden zich even beroeren om mijn vriendin, en dat scheen allemaal te werken. Even was er nog twijfel om snel weg te gaan, toen we begrepen dat de lichtmast verderop het niet meer hield. Achteraf heeft 'onze' mast het prima volgehouden, en heeft het hek een boel hagel en wind kunnen tegenhouden.
Daarna was het eigenlijk een chaos. Toen ik onze tent open ritste, zag ik niet wat onder en boven was en alles was kletsnat. We hadden geen idee wat er zich had afgespeeld op de festivalweide, en wisten dus ook niet hoe het met onze 2 andere vrienden was. Zij zouden naar Miles Kane gaan, die in de Club zou spelen. Pas na drie kwartier kwamen ze aan bij ons, gelukkig helemaal heel maar wel geschrokken. Onze spullen hingen we tot die tijd maar te drogen aan het hek, maar geen van onze tenten was echt nog te gebruiken om Pukkelpop voort te zetten. We besloten om richting de auto te lopen waarin de andere twee jongens gekomen waren. Het zicht op de brug richting Hasselt was vrij onwerkelijk. Alsof er een grote migratie aan de gang was, liepen de festivalbezoekers eenzelfde richting uit. Bezorgde ouders en taxichauffeurs spoedden zich echter richting de weide. Op de terugweg richting Nederland hadden we nog moeite om de goede weg te vinden, omgevallen lantaarnpalen en bomen/takken beletten ons soms de weg. Ook deden verschillende stoplichten het niet meer.
![2vkzrqe.jpg]()
De lucht om 17:07
![2z6wk86.jpg]()
Crewleden proberen partytenten veilig te stellen.
![2dvpenr.jpg]()
De lucht, 10 minuten later
![2pzjhpv.jpg]()
Na de storm.
![2hcka35.jpg]()
Het pad naast onze tent
![2duxh7o.jpg]()
Het andere pad, een paar minuten later.
![2mwccx2.jpg]()
De plek waar de lichtmast was omgevallen.
![x4irdi.jpg]()
Stiekeme jongetjes die snel nog even willen blowen.