abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100977093
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:18 schreef Loveless85 het volgende:
Duidelijk verhaal :Y

Het valt mij ook op dat de mensen die er NIET bij waren vooral heel erg bezig zijn met wiens schuld het is, en dat Belgische festivals vast ondermaats zouden zijn qua veiligheid en constructie e.d. :')

Terwijl de mensen die het meegemaakt hebben eigenlijk unaniem zoiets hebben van 'dit was gewoon niet te voorkomen'.

Overigens stond er in de gedrukte AD van vandaag een plattegrondje, en daar stond 2 doden in The Shelter, dus ik neem aan dat dat dan het stelletje was? Geloof 1 camping, 1 Chateau, en 1 onbekend
Volgens mij zijn er veel tegenstrijdige berichten in de media. Ik had begrepen twee doden in de Chateau, 2 bij de Boilerroom en 1 op de camping door een omgewaaide lichtmast op zijn/haar tentje.

Wel heb ik van een Belg met wie ik heb gesproken gehoord dat zijn vriend in de Shelter een jongen probeerde te helpen wiens arm er half aflag. Ook was daar een meisje 'gespiest' door een stuk metaal....
everybody's got something to hide, except me and my monkey
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:29:11 #77
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_100977280
Ontzettend goed van je dat je op zo'n moment rustig kunt blijven. Het is natuurlijk meer een onbewust iets, maar anders had die man behoorlijk letsel op kunnen lopen, en dan heb ik het nog niet eens over je vriendin.
Ik ben over het algemeen een vrij stoïcijns persoon, en ik kreeg ook pas een brok in mijn keel toen ik hoorde van de overledenen.
pi_100977326
Heftig verhaal, DeLoet en fijn dat jullie in orde zijn ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:36:48 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100977473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:20 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Gewoon geen tenten meer, 2 of 3 openlucht podia en meer niet.
Podia kunnen net zo goed instorten. Dit was vorige week in de VS:

Geen tent te zien en toch net zo'n ramp als Pukkelpop. Je kan je niet op elk natuurgeweld voorbereiden. Die tenten kunnen best blijven staan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  † In Memoriam † zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:26:04 #80
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_100978827
Goed verhaal, Loet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_100981231
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:23 schreef DeLoet het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er veel tegenstrijdige berichten in de media. Ik had begrepen twee doden in de Chateau, 2 bij de Boilerroom en 1 op de camping door een omgewaaide lichtmast op zijn/haar tentje.

Wel heb ik van een Belg met wie ik heb gesproken gehoord dat zijn vriend in de Shelter een jongen probeerde te helpen wiens arm er half aflag. Ook was daar een meisje 'gespiest' door een stuk metaal....
De verhalen in de media zijn inderdaad behoorlijk tegenstrijdig. Het stuk in het AD heb ik ook gelezen. Tijdens de storm stond ik met twee vrienden te schuilen in The Shelter. The Black Pacific was net klaar met spelen. Programmaboekje geeft 18:20 aan, maar het moet eerder zijn geweest. Na het concert zijn we daar gebleven. Het ging behoorlijk los, maar de tent hield het goed. Het doek ging op een gegeven moment wel behoorlijk klapperen. Kort daarna vlogen de mensen die middenin de tent stonden naar de rand van de tent. Dat moet, waarschijnlijk, het moment zijn geweest dat er een boom op de tent is terechtgekomen. Maar de rest van de storm is het vrij rustig gebleven. Gewonden heb ik niet gezien. Wel zagen we de Arabian Tea Site compleet instorten.
pi_100981577
foutje
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_100981627
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:18 schreef Loveless85 het volgende:
Duidelijk verhaal :Y

Het valt mij ook op dat de mensen die er NIET bij waren vooral heel erg bezig zijn met wiens schuld het is, en dat Belgische festivals vast ondermaats zouden zijn qua veiligheid en constructie e.d. :')
Idd! Ik was er ook, en in mijn ogen was dit niet te voorkomen. Ik sluit mij helemaal aan bij het artikel van Yves Desmet. Haalt de woorden uit mijn mond.
// wandelende paradox //
pi_100981643
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:04 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Mooi stuk. Precies hoe ik er over denk :)
pi_100981660
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:04 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Pssst, stond hierboven ook al ;)
Ja doei.
pi_100981713
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jij rijdt zeker nooit in een auto, toch?
Groot verschil. Extreem weer is te voorspellen (niet precies de lokatie of het tijdstip, maar men weet dat het in die regio in bijvoorbeeld de namiddag of avond plaats zal vinden) en dan kan men zich er tegen wapenen. Een ongeluk met een auto is van zoveel variabelen afhankelijk dat voorspellen zinloos is.
pi_100981717
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pssst, stond hierboven ook al ;)
Ow oeps, wilde quoten en mijn reactie erop geven, maar zie nu dat dat misgegaan is :P
// wandelende paradox //
pi_100981775
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Groot verschil. Extreem weer is te voorspellen (niet precies de lokatie of het tijdstip, maar men weet dat het in die regio in bijvoorbeeld de namiddag of avond plaats zal vinden) en dan kan men zich er tegen wapenen. Een ongeluk met een auto is van zoveel variabelen afhankelijk dat voorspellen zinloos is.
De locatie van noodweer is inderdaad moeilijk te voorspellen, daarenboven was een mini-hurricane zoals dit niet voorspeld. Zoiets kan zich zeer kort van tevoren ontwikkelen.

En mbt het verschil auto-festival: één zekerheid heb je in de auto sowieso: de kans is groter dat je overlijdt dan wanneer je naar een festival gaat.
// wandelende paradox //
pi_100983167
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 21:11 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

De locatie van noodweer is inderdaad moeilijk te voorspellen, daarenboven was een mini-hurricane zoals dit niet voorspeld. Zoiets kan zich zeer kort van tevoren ontwikkelen.

quote:
A level 2 was issued for parts of N France, W Germany, and the SE Benelux countries, primarily for large hail and severe wind gusts, and to a lesser extent for tornadoes.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:29:48 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_100985700
Hasselt is geen ZObenelux. Dat ligt nog boven Maastricht man. ZObenelux is luxemburg en de ardennen
Laffe huichelaar
pi_100985887
Gisteren was ik nog best wel daas van alles, had er weinig emotie bij maar vandaag kwam het er toch even uit. Iemand vroeg me of ik het geld van mijn kaartje wel terug zou krijgen, toen ben ik best onredelijk boos geworden, was gewoon even de spanning denk ik. Iedereen zegt dat het gewoon is dat ik een beetje emotioneel ben maar ik had dat zelf eigenlijk helemaal niet zo verwacht.

@ Loveless en DeLoet, hebben jullie hier ook last van?
pi_100989475
Indrukwekkende foto:

En een mooi voorbeeld van de hagel die er viel:

Niet de meest lullige stukjes ijs zeg, damn..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zondag 21 augustus 2011 @ 01:19:53 #93
353355 snowstorm-deepfrost
... en alles werd gemakkelijk
pi_100989711
OK , zonder twijfel , respect voor de doden op pukkelpop ,...

Maar valt het niemand op dat het vooral de " slechte muziek tenten " met techno en zo
vooral getroffen zijn ?

Ik bedoel , hadden ze geen domme "dance muziek" gehad , was het misschien niet gebeurt .

Ps ... , en ja , ik ben een beetje misantroof .
... en alles werd gemakkelijk , ik moest gewoon eerlijk zijn tegen mijzelf .
  Admin zondag 21 augustus 2011 @ 01:20:33 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_100989731
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:

Maar valt het niemand op dat het vooral de " slechte muziek tenten " met techno en zo
vooral getroffen zijn ?

Ik bedoel , hadden ze geen domme "dance muziek" gehad , was het misschien niet gebeurt .

8)7 8)7 8)7
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 21 augustus 2011 @ 01:26:22 #95
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_100989897
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:

vooral getroffen zijn ?

Ah een hersenloze idioot. :')
  Admin zondag 21 augustus 2011 @ 01:27:52 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_100989953
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:51 schreef Waiting_tables_in_Paris het volgende:
Stukje uit de Standaard vandaag

Schuld
20/08/11, 08u29

*http://www.demorgen.be/dm(...)1/08/20/Schuld.dhtml

Eigenaardig toch, hoe nog voor de doden van Pukkelpop goed en wel geteld waren er zich al een rist aspirant-onderzoeksrechters en -preventiedeskundigen aanmeldde om op zoek te gaan naar de oorzaken van de ramp, en zelfs naar hoe ze vermeden had kunnen worden. Lag het niet aan de weersvoorspellers, die dit fenomeen toch best hadden kunnen voorspellen? Niet echt, want dat de onweerswolk net boven het festivalterrein zo'n verwoestende kracht ontplooide, was niet te voorzien. Was het dan misschien een gebrek aan stabiliteit? Zolang tenten en bomen niet met betonnen pijlers verankerd kunnen worden, en festivals niet in bunkers georganiseerd worden, waarschijnlijk niet. Elders in Vlaanderen werden daken van huizen afgerukt door kleinere windhozen, maar de tenten in Kiewit zouden immuun moeten zijn tegen een superwindhoos? Onze muziekjournalisten, die alle festivals afschuimen, bevestigen dat de constructies van Pukkelpop tot de stevigste en de stabielste van het hele festivalseizoen behoren. Konden de mensen zich dan wel wel evacueren? In tegenstelling tot Duisberg, waar festivalgangers als ratten in een val in een fuik werden gedrongen, waren hier alle nooduitgangen vrijwel onmiddellijk open. Was de hulpverlening wel snel genoeg ter plaatse? Haast binnen de minuut. Uit de talloze internetberichten van de gewonden blijkt niets anders dan bewondering en waardering voor de massale en efficiënte manier van optreden van de hulpdiensten. Was het geen schande dat het festival niet onmiddellijk werd afgelast? Nee, want als men dat had gedaan, had men een uittocht van nog meer tienduizenden op gang gebracht, die de binnenrijdende hulpdiensten in een verkeerschaos had doen belanden.

Liep er dan helemaal niets fout? Natuurlijk: de capaciteit van de netwerken bleek niet berekend op 60.000 mensen die tegelijk willen laten weten dat ze het overleefd hebben. De communicatie op het terrein zelf had wat uitvoeriger kunnen zijn. Maar het is een illusie te denken dat men beter voorbereid had kunnen zijn, of dat men adequater had kunnen reageren op noodweer dat zich een minuut van tevoren aankondigde en hoop en al een dik kwartier duurde.

Van onze muziekjournalisten tot de mensen die in de ziekenhuizen verpleegd worden: alle getuigenissen wijzen erop dat de verkeerde vraag is gesteld. Die is niet of dit had kunnen vermeden worden, maar veeleer hoe het komt dat er niet veel meer doden te betreuren vallen. En het antwoord daarop is dat iedereen, van organisatie tot en met hulpdiensten, vooraf en tijdens de ramp al het mogelijke heeft gedaan. Maar ook dat volstaat soms niet om een noodlottige gril van de natuur te bezweren. De frustratie daarover moet zich niet vertalen in een heksenjacht op wie zich niets hoeft te verwijten.

Yves Desmet
Politiek commentator
^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_100990233
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2011 01:26 schreef Snakey het volgende:

Ah een hersenloze idioot. :')
Ik wilde net het woord misantroof opzoeken, maar bedankt voor de betekenis! ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_100990289
quote:

vooral getroffen zijn ?

Wat is er mis met jou, serieus :')
  zondag 21 augustus 2011 @ 01:43:32 #99
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100990433
quote:

vooral getroffen zijn ?

Chateau een dance hall noemen :')
Heb ik in 2008 o.a. voor het eerst de White Lies gezien, niet echt dance muziek.
qua constructie lijkt mij zelfs de boiler room een van de stevigere tenten.

Buiten dat slaat het sowieso nergens op wat je zegt, en is het niet random top 40 dance wat daar draait, puhlease.
吴 曼 迪
pi_100992487
quote:

vooral getroffen zijn ?

Zelden heb ik iemand zo iets achterlijks horen zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')