quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:
OK , zonder twijfel , respect voor de doden op pukkelpop ,...
Maar valt het niemand op dat het vooral de " slechte muziek tenten " met techno en zo
vooral getroffen zijn ?
Ik bedoel , hadden ze geen domme "dance muziek" gehad , was het misschien niet gebeurt .
Ps ... , en ja , ik ben een beetje misantroof .
Ah een hersenloze idioot.quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:
Maar valt het niemand op dat het vooral de " slechte muziek tenten " met techno en zo
vooral getroffen zijn ?
Ik bedoel , hadden ze geen domme "dance muziek" gehad , was het misschien niet gebeurt .
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:51 schreef Waiting_tables_in_Paris het volgende:
Stukje uit de Standaard vandaag
Schuld
20/08/11, 08u29
*http://www.demorgen.be/dm(...)1/08/20/Schuld.dhtml
Eigenaardig toch, hoe nog voor de doden van Pukkelpop goed en wel geteld waren er zich al een rist aspirant-onderzoeksrechters en -preventiedeskundigen aanmeldde om op zoek te gaan naar de oorzaken van de ramp, en zelfs naar hoe ze vermeden had kunnen worden. Lag het niet aan de weersvoorspellers, die dit fenomeen toch best hadden kunnen voorspellen? Niet echt, want dat de onweerswolk net boven het festivalterrein zo'n verwoestende kracht ontplooide, was niet te voorzien. Was het dan misschien een gebrek aan stabiliteit? Zolang tenten en bomen niet met betonnen pijlers verankerd kunnen worden, en festivals niet in bunkers georganiseerd worden, waarschijnlijk niet. Elders in Vlaanderen werden daken van huizen afgerukt door kleinere windhozen, maar de tenten in Kiewit zouden immuun moeten zijn tegen een superwindhoos? Onze muziekjournalisten, die alle festivals afschuimen, bevestigen dat de constructies van Pukkelpop tot de stevigste en de stabielste van het hele festivalseizoen behoren. Konden de mensen zich dan wel wel evacueren? In tegenstelling tot Duisberg, waar festivalgangers als ratten in een val in een fuik werden gedrongen, waren hier alle nooduitgangen vrijwel onmiddellijk open. Was de hulpverlening wel snel genoeg ter plaatse? Haast binnen de minuut. Uit de talloze internetberichten van de gewonden blijkt niets anders dan bewondering en waardering voor de massale en efficiënte manier van optreden van de hulpdiensten. Was het geen schande dat het festival niet onmiddellijk werd afgelast? Nee, want als men dat had gedaan, had men een uittocht van nog meer tienduizenden op gang gebracht, die de binnenrijdende hulpdiensten in een verkeerschaos had doen belanden.
Liep er dan helemaal niets fout? Natuurlijk: de capaciteit van de netwerken bleek niet berekend op 60.000 mensen die tegelijk willen laten weten dat ze het overleefd hebben. De communicatie op het terrein zelf had wat uitvoeriger kunnen zijn. Maar het is een illusie te denken dat men beter voorbereid had kunnen zijn, of dat men adequater had kunnen reageren op noodweer dat zich een minuut van tevoren aankondigde en hoop en al een dik kwartier duurde.
Van onze muziekjournalisten tot de mensen die in de ziekenhuizen verpleegd worden: alle getuigenissen wijzen erop dat de verkeerde vraag is gesteld. Die is niet of dit had kunnen vermeden worden, maar veeleer hoe het komt dat er niet veel meer doden te betreuren vallen. En het antwoord daarop is dat iedereen, van organisatie tot en met hulpdiensten, vooraf en tijdens de ramp al het mogelijke heeft gedaan. Maar ook dat volstaat soms niet om een noodlottige gril van de natuur te bezweren. De frustratie daarover moet zich niet vertalen in een heksenjacht op wie zich niets hoeft te verwijten.
Yves Desmet
Politiek commentator
Ik wilde net het woord misantroof opzoeken, maar bedankt voor de betekenis!quote:
Wat is er mis met jou, serieusquote:Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:
vooral getroffen zijn ?
Chateau een dance hall noemenquote:Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:
vooral getroffen zijn ?
Zelden heb ik iemand zo iets achterlijks horen zeggenquote:Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:
vooral getroffen zijn ?
Het heet logica. En jij hebt het niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 01:19 schreef snowstorm-deepfrost het volgende:
vooral getroffen zijn ?
Estofex kaartje gaf precies het gebied aan. Bekijk het maar eensquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef timmmmm het volgende:
Hasselt is geen ZObenelux. Dat ligt nog boven Maastricht man. ZObenelux is luxemburg en de ardennen
Brr. Een truss met doeken trekt dat ook niet nee, eng om weer te zien. Beetje jammer van de reclame van Google voor een veiligheidshelm, maar daar kan FOK! ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Podia kunnen net zo goed instorten. Dit was vorige week in de VS:
Geen tent te zien en toch net zo'n ramp als Pukkelpop. Je kan je niet op elk natuurgeweld voorbereiden. Die tenten kunnen best blijven staan.
No offense, maar het bijgevoegde kaartje had Hasselt gewoon in dat gebied liggen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:29 schreef timmmmm het volgende:
Hasselt is geen ZObenelux. Dat ligt nog boven Maastricht man. ZObenelux is luxemburg en de ardennen
Lieve en duidelijk intelligente mensen. Ik leef met ze mee, het brak mijn hart om het rauwe verdriet van die zus te zien..quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:31 schreef lolcat8811 het volgende:
Ouders omgekomen meisje doen hun verhaal... http://vtm.be/nieuws/binn(...)moet-blijven-bestaan
Slik.... hiermee is er genoeg over gezegd lijkt mij... sterke aan alle betrokkenen...quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:31 schreef lolcat8811 het volgende:
Ouders omgekomen meisje doen hun verhaal... http://vtm.be/nieuws/binn(...)moet-blijven-bestaan
Erg pijnlijk. Sowieso je kind verliezen, lijkt me 1 van de ergste dingen die je kan overkomen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:31 schreef lolcat8811 het volgende:
Indrukwekkende foto'squote:Op zondag 21 augustus 2011 13:48 schreef danilel het volgende:
Hier de luchtfoto's na de ravage...........
Mooiquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ongelooflijk mooi stukje van Dave Grohl over Pukkelpop
kan aan mij liggen maar zie echt geen boon vallen op dit filmpje.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:29 schreef pagadder het volgende:
Hier zie je die boom gewoon vallen alsof het niets is:
En hier valt een stellage ook moeiteloos om:
een boon niet nee. op ongeveer 8 seconden op de achtergrond wel een joekel van een boomquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
kan aan mij liggen maar zie echt geen boon vallen op dit filmpje.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:10 schreef simmu het volgende:
[..]
een boon niet nee. op ongeveer 8 seconden op de achtergrond wel een joekel van een boom
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |