abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101059782
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 22:05 schreef Sylver_ het volgende:
Ach, het klinkt vast iets overtuigender als hij kan zeggen "ik heb contact opgenomen met het Juridisch Loket.." ipv "ik heb contact opgenomen met Fok! en zei weten mij te melden dat.." ;)
True, maar ik snap sowieso niet waarom TS dit topic geopend heeft. Als je oud genoeg bent om te werken weet je ook dat je gewoon recht hebt op loon als je gewerkt heb. Dan praat je met je leidinggevende en dan kom je er wel uit.

Aan de andere kant.. die onzekere email van TS over 'ik hoop dat je dit door de vingers ziet' deed me wel erg schrikken.. hoe kan in godsnaam zoiets versturen en jezelf serieus nemen :{
There are only 151 Pokémon.
pi_101060366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:15 schreef bart1977 het volgende:
In welke stad is dit? --edit: geen goed idee--

Nu een nuttige opmerking; de regeling zal er niet voor niets zijn. Er zal in het verleden gelazer over zijn geweest. Je manager zal dit echt niet voor haar lol zo hard spelen. Het is je uitdrukkelijk gemeld, en nog vergeet je het. Laks met je geld, hoor.

Maar goed -- het gegeven an sich is belachelijk: je werkt maar krijgt niks betaald. Ik vind dat gemail allemaal slappe hap. Het is voor haar erg makkelijk om jouw mail negatief te beantwoorden. Als je face-to-face met iemand staat, dan is dat moeilijker.

Ja, ik weet dat je niet hoeft te werken, maar toch: ga er langs, kijk haar recht in haar ogen en geef ruiterlijk je fout toe. En dan zeg je er bovenop, dat je wilt dat het wordt opgelost, en dat je recht op je geld hebt. Niet weggaan voordat je die toezegging hebt. De volgende keer neem jij je verlies, maar deze keer (de eerste keer) niet.
Ts is niet zelf verantwoordelijk voor de registratie van zijn gewerkte uren. Op die dag heeft TS gewerkt en al zou hij nooit een paraafje neerzetten dan moet hij nog betaald worden.
pi_101066056
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 21:59 schreef Eenskijken het volgende:
Kon ik je vantevoren ook vertellen, waarom heb je nou het juridisch loket gemailed? Iedereen hier zei al dat je recht op loon had. Gewoon opeisen, je hebt genoeg bewijs.

Zodat ik een getuigenverklaring van één van mijn collega's en het mailtje van het juridisch loket aan mijn manager kan geven. Dat komt gelijk ook wat serieuzer over naar mijn idee.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:18:54 #94
306949 dude1986
Always bored...
pi_101066540
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:09 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Zodat ik een getuigenverklaring van één van mijn collega's en het mailtje van het juridisch loket aan mijn manager kan geven. Dat komt gelijk ook wat serieuzer over naar mijn idee.
standaard briefje opstellen en dan laten tekenen door collegas. hoe meer hoe beter
pi_101073193
En als je je manager aanspreekt, gebruik dan wat dwingerdere woorden. Dus niet " ik hoop dat u nu...", maar "Als u binnen 5 werkdagen het loon niet heeft uitbetaald zal ik overgaan tot loonvordering."

Dat maakt ook al een wereld van verschil.

En ik zou inderdaad ook hogerop vragen of dit de normale gang van zaken is binnen Pathe.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:19:14 #96
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_101073291
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).
Twee maand proeftijd? Heb je een 2jarig contract dan? Of is dat in je CAO zo afgesproken?
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:28:05 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101073399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:08 schreef Me_Wesley het volgende:
En als je je manager aanspreekt, gebruik dan wat dwingerdere woorden. Dus niet " ik hoop dat u nu...", maar "Als u binnen 5 werkdagen het loon niet heeft uitbetaald zal ik overgaan tot loonvordering."

En ik zou inderdaad ook hogerop vragen of dit de normale gang van zaken is binnen Pathe.
Het een is misschien aan de softe kant, maar gelijk beginnen te dreigen helpt ook niet, dan kun je beter gebruik maken van constructies als "Ik ga er vanuit dat het achterstallige loon binnen 5 dagen op mijn rekening staat".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:00:40 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101074997
Ik zou de brief in elk geval door je vader of moeder laten opstellen. Jouw mailtjes komen over alsof je erg makkelijk bent om overheen te walsen.
"zou u dit heel aub door de vingers willen zien?" --> "Dat ik voor uw administratie vergeten ben een paraaf te zetten spijt mij, maar dat neemt niet weg dat ik recht heb op loon. Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en het is voor mij een principekwestie dat ik mijn geld krijg."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:00:54 #99
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_101075000
quote:
mijn Bericht : Kan het deze ene keer echt niet door de vingers worden gezien? Ik heb volgens mij buffet/kassa gestaan dus daaraan kan toch ook gezien worden dat ik gewerkt heb?
Het is al eerder gemeld, maar serieus gast, als je op deze manier communiceert dan wordt het echt nooit iets met je...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_101075334
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:00 schreef Kreator het volgende:
Ik zou de brief in elk geval door je vader of moeder laten opstellen. Jouw mailtjes komen over alsof je erg makkelijk bent om overheen te walsen.
"zou u dit heel aub door de vingers willen zien?" --> "Dat ik voor uw administratie vergeten ben een paraaf te zetten spijt mij, maar dat neemt niet weg dat ik recht heb op loon. Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en het is voor mij een principekwestie dat ik mijn geld krijg."
Dat dus.
Ja doei.
pi_101076187
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:00 schreef Kreator het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Het is toch geen principekwestie, maar gewoon TS's zijn goed recht dat hij zijn geld krijgt?! Iets van: Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en ik reken erop dat ik zo snel mogelijk betaald krijg. Tevens wil ik daar graag per mail een bevestiging van. klinkt toch wel iets logischer?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:57:04 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101076450
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Het is toch geen principekwestie, maar gewoon TS's zijn goed recht dat hij zijn geld krijgt?! Iets van: Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en ik reken erop dat ik zo snel mogelijk betaald krijg. Tevens wil ik daar graag per mail een bevestiging van. klinkt toch wel iets logischer?
Kan ook. Ondanks dat er afspraken zijn dat je moet tekenen, heb je toch recht op geld. Dat de baas daar maling aan heeft, is niet mijn probleem. Dat anderen zo wel over zich heen laten lopen is jammer voor hen; voor mij is het een principekwestie dat ik mijn geld wel krijg.
pi_101076570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:08 schreef Me_Wesley het volgende:

Dat is direct weer het andere uiterste :/
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:34:41 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101077699
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kan ook. Ondanks dat er afspraken zijn dat je moet tekenen, heb je toch recht op geld. Dat de baas daar maling aan heeft, is niet mijn probleem. Dat anderen zo wel over zich heen laten lopen is jammer voor hen; voor mij is het een principekwestie dat ik mijn geld wel krijg.
De afspraak was ook dat TS aan het eind van zijn dienst nog eens de mogelijkheid had te controleren of hij aan het begin van zijn dienst wel een paraafje gezet had.
Doordat de lijst al weggehaald was en de manager alle medewerkers die avond uitgecheckt heeft kon TS de afgesproken controle dus niet uitvoeren.

Dat TS gefaald heeft in het zetten van een krabbel klopt, dat de werkgever vervolgens gefaald heeft door hem niet de kans te geven dit op te merken en te herstellen maakt dat de werkgever al begon met gemaakte afspraken schenden.

Natuurlijk moet TS betaald worden, ook als hij wel had kunnen controleren, en de ontbrekende krabbel toen niet opgemerkt had.
Hij heeft gewerkt, en de werkgever heeft hem zelf uitgelogd, men kan dus niet zo even roepen dat er niet uitbetaald wordt omdat er bij de inlog geen paraaf staat.
Het uitloggen alleen al geeft aan dat de werkgever bevestigt dat TS die avond gewerkt heeft.
De vraag is alleen hoeveel uur, en die vraag mag niet met "nul" beantwoord worden omdat er een paraaf achter het tijdstip van het begin van zijn dienst ontbreekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101167368
En hoe is dit afgelopen? :)
Edensnator over 'n out
pi_101168043
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:52 schreef Edensnator het volgende:
En hoe is dit afgelopen? :)
Ik schrijf vandaag een brief waar 2 collega's hun handtekening op kunnen zetten.
Één collega heeft met me gewerkt van 17:00 tot 00:30 (zelfde uren als ik) en de ander van 20:00 tot 00:30 (dus een groot deel).
Als de handtekeningen erop staan stop ik het in een envelop met het mailtje van het juridisch loket erbij en lever het in. Op het moment dat ik het inlever weet ik zeker dat de assistent manager niet aanwezig is, hetzelfde geldt voor de manager zelf. Dus misschien kan ik het beter gelijk naar de manager sturen met de post.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:14:07 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101168234
Maak even een kopie van die ondertekende brief voor jezelf, voor het geval het origineel daar "toevallig" kwijt raakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:13:46 #108
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_101170204
Lol tis wat in deze wereld met al die slavendrijvers...

Heeft die manager ook pech als ie ze krabbel vergeet, of de directeur :D..

Shit ben me krabbel vergeten daar gaat me maandsalars,, nah volgende keer let ik wel beter op, toch wat geleerd
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_101170368
[
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Ik schrijf vandaag een brief waar 2 collega's hun handtekening op kunnen zetten.
Één collega heeft met me gewerkt van 17:00 tot 00:30 (zelfde uren als ik) en de ander van 20:00 tot 00:30 (dus een groot deel).
Als de handtekeningen erop staan stop ik het in een envelop met het mailtje van het juridisch loket erbij en lever het in. Op het moment dat ik het inlever weet ik zeker dat de assistent manager niet aanwezig is, hetzelfde geldt voor de manager zelf. Dus misschien kan ik het beter gelijk naar de manager sturen met de post.
Wel aangetekend als je het per post verstuurt!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:40:53 #110
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_101175190
Dit ga ik even volgen, wat een werkgever zeg. Hoelang flikken ze dit geintje al met medewerkers? Aanpakken die hap!

Oh ja, succes en niet opgeven.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_101358737
En....
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:33:37 #112
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101361176
Meteen stoppen met werken dus. No pay? No work.
Op elke fokker past een bril.
pi_101361274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:39 schreef Facebooked het volgende:
Beste Fokkers',

Ik werk sinds kort bij pathé nu moet ik als ik begin met mijn dienst opschrijven hoe laat ik begin en een paraaf zetten. Zodra ik klaar ben moet ik de eindtijd invullen en controleren of ik wel echt me paraaf heb gezet tijdens het inschrijven. Zo niet word ik niet uitbetaald > is vertelt.

Echter ben ik dus vergeten 1x mijn paraaf te zetten bij aanvang van mijn dienst. Maar bij het beeindige van de dienst had de manager al alle medewerkers uitgechecked. Dus kon ik het ook niet meer controleren omdat het al geregeld was en ik had er dus ook niet bij stil gestaan.

Maar nu de vraag.. kan ik fluiten naar het bedrag dat ik verdient heb met deze 7,5 uur werk...?
Dit is de eerste keer dat het gebeurt is ... ik werk er ook nog geen 2 weken.

Alvast bedankt
Welke vestiging werk je?
pi_101364524
Is dat Hilde waar mee je mailt???

pathe :r
pi_101367854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Ik zou eerst nog een keer naar de betreffende manager toegaan. Duidelijk zeggen dat je loonbetaling eist of anders een een vorderingstraject moet beginnen waar niemand blij van word en veel duurder is dan gewoon betalen.
pi_101378560
Offtopic: Stuur een printje van dit topic mee >:)

OT: Suc6 ermee TS, ben wel benieuwd hoe ze dit bij Pathé gaan fixen en met wat voor antwoord ze nu weer op de proppen komen >:O
Het is patat! Dan weten jullie er van...
pi_101528792
Laatste ontwikkelingen?
Edensnator over 'n out
pi_101531610
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:19 schreef Edensnator het volgende:
Laatste ontwikkelingen?
ik zie dat hij 10 dagen niet online is geweest.
pi_101540401
Ongelofelijk ik zou echt pssed off zijn
  donderdag 8 september 2011 @ 18:27:15 #120
1602 Fransie
blue is not red
pi_101717124
Ik denk dat ie ontslagen is en een beetje in de piepzak zit :)
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')