abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101076187
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:00 schreef Kreator het volgende:
Ik zou de brief in elk geval door je vader of moeder laten opstellen. Jouw mailtjes komen over alsof je erg makkelijk bent om overheen te walsen.
"zou u dit heel aub door de vingers willen zien?" --> "Dat ik voor uw administratie vergeten ben een paraaf te zetten spijt mij, maar dat neemt niet weg dat ik recht heb op loon. Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en het is voor mij een principekwestie dat ik mijn geld krijg."
Dit snap ik niet helemaal. Het is toch geen principekwestie, maar gewoon TS's zijn goed recht dat hij zijn geld krijgt?! Iets van: Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en ik reken erop dat ik zo snel mogelijk betaald krijg. Tevens wil ik daar graag per mail een bevestiging van. klinkt toch wel iets logischer?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:57:04 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_101076450
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Dit snap ik niet helemaal. Het is toch geen principekwestie, maar gewoon TS's zijn goed recht dat hij zijn geld krijgt?! Iets van: Ik kan aantonen dat ik heb gewerkt en ik reken erop dat ik zo snel mogelijk betaald krijg. Tevens wil ik daar graag per mail een bevestiging van. klinkt toch wel iets logischer?
Kan ook. Ondanks dat er afspraken zijn dat je moet tekenen, heb je toch recht op geld. Dat de baas daar maling aan heeft, is niet mijn probleem. Dat anderen zo wel over zich heen laten lopen is jammer voor hen; voor mij is het een principekwestie dat ik mijn geld wel krijg.
pi_101076570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:08 schreef Me_Wesley het volgende:
En als je je manager aanspreekt, gebruik dan wat dwingerdere woorden. Dus niet " ik hoop dat u nu...", maar "Als u binnen 5 werkdagen het loon niet heeft uitbetaald zal ik overgaan tot loonvordering."

Dat maakt ook al een wereld van verschil.

En ik zou inderdaad ook hogerop vragen of dit de normale gang van zaken is binnen Pathe.
Dat is direct weer het andere uiterste :/
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:34:41 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101077699
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kan ook. Ondanks dat er afspraken zijn dat je moet tekenen, heb je toch recht op geld. Dat de baas daar maling aan heeft, is niet mijn probleem. Dat anderen zo wel over zich heen laten lopen is jammer voor hen; voor mij is het een principekwestie dat ik mijn geld wel krijg.
De afspraak was ook dat TS aan het eind van zijn dienst nog eens de mogelijkheid had te controleren of hij aan het begin van zijn dienst wel een paraafje gezet had.
Doordat de lijst al weggehaald was en de manager alle medewerkers die avond uitgecheckt heeft kon TS de afgesproken controle dus niet uitvoeren.

Dat TS gefaald heeft in het zetten van een krabbel klopt, dat de werkgever vervolgens gefaald heeft door hem niet de kans te geven dit op te merken en te herstellen maakt dat de werkgever al begon met gemaakte afspraken schenden.

Natuurlijk moet TS betaald worden, ook als hij wel had kunnen controleren, en de ontbrekende krabbel toen niet opgemerkt had.
Hij heeft gewerkt, en de werkgever heeft hem zelf uitgelogd, men kan dus niet zo even roepen dat er niet uitbetaald wordt omdat er bij de inlog geen paraaf staat.
Het uitloggen alleen al geeft aan dat de werkgever bevestigt dat TS die avond gewerkt heeft.
De vraag is alleen hoeveel uur, en die vraag mag niet met "nul" beantwoord worden omdat er een paraaf achter het tijdstip van het begin van zijn dienst ontbreekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101167368
En hoe is dit afgelopen? :)
Edensnator over 'n out
pi_101168043
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 12:52 schreef Edensnator het volgende:
En hoe is dit afgelopen? :)
Ik schrijf vandaag een brief waar 2 collega's hun handtekening op kunnen zetten.
Één collega heeft met me gewerkt van 17:00 tot 00:30 (zelfde uren als ik) en de ander van 20:00 tot 00:30 (dus een groot deel).
Als de handtekeningen erop staan stop ik het in een envelop met het mailtje van het juridisch loket erbij en lever het in. Op het moment dat ik het inlever weet ik zeker dat de assistent manager niet aanwezig is, hetzelfde geldt voor de manager zelf. Dus misschien kan ik het beter gelijk naar de manager sturen met de post.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:14:07 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101168234
Maak even een kopie van die ondertekende brief voor jezelf, voor het geval het origineel daar "toevallig" kwijt raakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 14:13:46 #108
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_101170204
Lol tis wat in deze wereld met al die slavendrijvers...

Heeft die manager ook pech als ie ze krabbel vergeet, of de directeur :D..

Shit ben me krabbel vergeten daar gaat me maandsalars,, nah volgende keer let ik wel beter op, toch wat geleerd
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_101170368
[
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Ik schrijf vandaag een brief waar 2 collega's hun handtekening op kunnen zetten.
Één collega heeft met me gewerkt van 17:00 tot 00:30 (zelfde uren als ik) en de ander van 20:00 tot 00:30 (dus een groot deel).
Als de handtekeningen erop staan stop ik het in een envelop met het mailtje van het juridisch loket erbij en lever het in. Op het moment dat ik het inlever weet ik zeker dat de assistent manager niet aanwezig is, hetzelfde geldt voor de manager zelf. Dus misschien kan ik het beter gelijk naar de manager sturen met de post.
Wel aangetekend als je het per post verstuurt!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  donderdag 25 augustus 2011 @ 16:40:53 #110
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_101175190
Dit ga ik even volgen, wat een werkgever zeg. Hoelang flikken ze dit geintje al met medewerkers? Aanpakken die hap!

Oh ja, succes en niet opgeven.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_101358737
En....
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:33:37 #112
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_101361176
Meteen stoppen met werken dus. No pay? No work.
Op elke fokker past een bril.
pi_101361274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:39 schreef Facebooked het volgende:
Beste Fokkers',

Ik werk sinds kort bij pathé nu moet ik als ik begin met mijn dienst opschrijven hoe laat ik begin en een paraaf zetten. Zodra ik klaar ben moet ik de eindtijd invullen en controleren of ik wel echt me paraaf heb gezet tijdens het inschrijven. Zo niet word ik niet uitbetaald > is vertelt.

Echter ben ik dus vergeten 1x mijn paraaf te zetten bij aanvang van mijn dienst. Maar bij het beeindige van de dienst had de manager al alle medewerkers uitgechecked. Dus kon ik het ook niet meer controleren omdat het al geregeld was en ik had er dus ook niet bij stil gestaan.

Maar nu de vraag.. kan ik fluiten naar het bedrag dat ik verdient heb met deze 7,5 uur werk...?
Dit is de eerste keer dat het gebeurt is ... ik werk er ook nog geen 2 weken.

Alvast bedankt
Welke vestiging werk je?
pi_101364524
Is dat Hilde waar mee je mailt???

pathe :r
pi_101367854
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:09 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Ik zou eerst nog een keer naar de betreffende manager toegaan. Duidelijk zeggen dat je loonbetaling eist of anders een een vorderingstraject moet beginnen waar niemand blij van word en veel duurder is dan gewoon betalen.
pi_101378560
Offtopic: Stuur een printje van dit topic mee >:)

OT: Suc6 ermee TS, ben wel benieuwd hoe ze dit bij Pathé gaan fixen en met wat voor antwoord ze nu weer op de proppen komen >:O
Het is patat! Dan weten jullie er van...
pi_101528792
Laatste ontwikkelingen?
Edensnator over 'n out
pi_101531610
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:19 schreef Edensnator het volgende:
Laatste ontwikkelingen?
ik zie dat hij 10 dagen niet online is geweest.
pi_101540401
Ongelofelijk ik zou echt pssed off zijn
  donderdag 8 september 2011 @ 18:27:15 #120
1602 Fransie
blue is not red
pi_101717124
Ik denk dat ie ontslagen is en een beetje in de piepzak zit :)
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_101722377
Te ondernemen stappen:

Kopie rooster maken
Kopie van de verstuurde/ontvangen emails
Collega's op papier laten zetten dat je er inderdaad was
Indien voldoende aantoonbaar is dat je de die dag gewerkt hebt:

www.arbeidsinspectie.nl

Maar het blijft jouw woord tegen dat van Pathe dus wellicht dat je te horen krijgt dat een civielrechtelijke procedure de enige oplossing is.

Daarnaast hangt het ervan af wat je loon is. Als je meer dan het minimum krijgt kan het zijn dat je brutoloon nog steeds conform wml is ook al kloppen de uren niet. Lijkt me in dit geval stug aangezien je totaal aantal uren niet schrikbarend hoog zal zijn.

Indien de arbeidsinspectie er wel wat mee kan:
Forse boetes bij onderbetaling

De Arbeidsinspectie kan werkgevers die hun werknemers te weinig betalen een boete opleggen. De hoogte van de boete hangt af van hoe ver het loon afwijkt van het wettelijk minimumloon en de wettelijke minimumvakantiebijslag. De boete kan oplopen tot maximaal

¤ 6000 per onderbetaalde werknemer (bij betaling onder het minimumloon) en
¤ 700 per onderbetaalde werknemer (bij betaling onder de minimumvakantiebijslag)

De werkgever moet, bij constatering door de inspecteur van onderbetaling, binnen vier weken het achterstallige loon aan de werknemer(s) betalen, anders kan de werkgever een dwangsom krijgen van maximaal ¤ 300 per werknemer voor elke dag dat het achterstallige loon niet is betaald. Het maximale bedrag dat een werkgever per werknemer aan dwangsom kan worden opgelegd, bedraagt ¤ 25.000.
Controles en onderzoek van klachten en tips

De Arbeidsinspectie controleert op betaling van het minimumloon bij de controles op illegale tewerkstelling. Ook zijn er aparte controles op de naleving van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag en onderzoekt de Arbeidsinspectie klachten en tips.
Klachten minimumloon en/of minimumvakantiebijslag

Bij het vermoeden van overtreding van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag kunt u een klacht over onderbetaling indienen bij de Arbeidsinspectie.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fingerspitzen op 08-09-2011 20:35:30 ]
pi_101722646
Ik vind het echt zó lomp dat grotere bedrijven waar veel jongeren werken vaak veel slordiger omgaan met salarissen dan de wat kleinere zaken. Pure krenterigheid gewoon, om je dood aan te ergeren.
  vrijdag 9 september 2011 @ 00:40:59 #123
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_101738089
TS is in stukjes gehakt door z'n manager en in 200 filmblikken gestopt :(
pi_101739564
Volg topic, vooolg.
pi_102525680
Jammer dat TS niet meer reageert.
Edensnator over 'n out
  donderdag 29 september 2011 @ 22:16:58 #126
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_102530976
we kunnen toch met z'n allen naar pathe gaan en aan de dienstdoende manager vragen of die medewerker er ook is die zijn loon niet betaald krijgt ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')