abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:56:21 #51
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100949968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:49 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Het is niet veel klopt, maar bij pathé heb je wel een relaxte werksfeer... leuke collega's en flexibele roosters.. dusja.. ik klaag niet over het werk..
Nou ja, als het je daar om gaat.. veel succes verder. :)
pi_100950046
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:01 schreef computerprobleem het volgende:
TS, je manager heeft jou anaal genomen. Stuur de mailtjes van hem/haar naar de genoemde instelling en zorg ervoor dat je met een groep terugkomt en hem/haar keihard terug pakt.

Echt triest dit. Een bioscoop keten als pathé die zo gierig loopt te doen. Om hoeveel gaat het? Zal niet meer dan 7 tientjes zijn denk ik. Dat verdienen zij zo met 4 klanten :N
Ik ken nog wel meer (grotere) bedrijven die denken dergelijke regeltjes te kunnen hanteren :') Als puntje bij paaltje komt betalen ze allemaal "keurig" na een paar keer aandringen.

TS, bel het juridisch loket oid eens op, die weten hier wel raad mee. En als je dan je geld gekregen hebt, investeer dat dan in een cursusje Nederlands.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_100950048
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:35 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

WAT
40 uur voor 7,5 uur werken en je bent 19? Dat is maar 5,3 per uur of zo. :')
Daarvoor zit ik daar niets een gratis.
Heh?

Als je ergens voor 5.30 werkt zit je er inderdaad niet gratis nee :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_100955787
Wees aub eens dominant. Ga niet vragen of ze het een keer door de vingers willen zien, eis gewoon je geld ! Als je gewerkt hebt heb je recht op uitbetaling. Je hebt bewijs genoeg, je hebt uren opgeschreven, je bent ingeroosterd, je hebt met collega's gewerkt.. alleen door een paraafje zou je opeens geen recht meer hebben? Puh-lease :')

En je moet echt doorzeuren. Ik heb ook eens gehad dat een dag van mij niet uitbetaald is, terwijl ik ook alles netjes had opgeschreven etc. Deden ze ook erg moeilijk over, heeft uiteindelijk wel anderhalve maand geduurd (terwijl ik wekelijks loon krijg) voordat ik mijn geld had. Ze moesten het opeens vragen aan allerlei personen die er geen zak mee te maken hadden :') echt wtf, ze doen alles om maar niet te hoeven betalen.
Blijf bellen, blijf erover zeuren totdat je je geld hebt. Het werkt namelijk wel. Ik heb uiteindelijk om de dag gebeld wanneer ik mijn geld zou krijgen en toen pas gebeurde er wat daadwerkelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_100957793
En daarnaast wat zakelijker overkomen in je communicatie naar je (assistent) manager toe! Als ik dat mailtje van je aan haar zie komt het op mij over dat je het eigenlijk al geaccepteerd hebt maar voor de vorm nog even probeert om je geld los te peuteren. Met de instelling die ze klaarblijkelijk bij Pathé hebben walsen ze daar dus zo overheen.
pi_100960543
In welke stad is dit? --edit: geen goed idee--

Nu een nuttige opmerking; de regeling zal er niet voor niets zijn. Er zal in het verleden gelazer over zijn geweest. Je manager zal dit echt niet voor haar lol zo hard spelen. Het is je uitdrukkelijk gemeld, en nog vergeet je het. Laks met je geld, hoor.

Maar goed -- het gegeven an sich is belachelijk: je werkt maar krijgt niks betaald. Ik vind dat gemail allemaal slappe hap. Het is voor haar erg makkelijk om jouw mail negatief te beantwoorden. Als je face-to-face met iemand staat, dan is dat moeilijker.

Ja, ik weet dat je niet hoeft te werken, maar toch: ga er langs, kijk haar recht in haar ogen en geef ruiterlijk je fout toe. En dan zeg je er bovenop, dat je wilt dat het wordt opgelost, en dat je recht op je geld hebt. Niet weggaan voordat je die toezegging hebt. De volgende keer neem jij je verlies, maar deze keer (de eerste keer) niet.

[ Bericht 95% gewijzigd door bart1977 op 20-08-2011 01:22:40 ]
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_100970115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:11 schreef Mallet het volgende:
En daarnaast wat zakelijker overkomen in je communicatie naar je (assistent) manager toe! Als ik dat mailtje van je aan haar zie komt het op mij over dat je het eigenlijk al geaccepteerd hebt maar voor de vorm nog even probeert om je geld los te peuteren. Met de instelling die ze klaarblijkelijk bij Pathé hebben walsen ze daar dus zo overheen.
Je hebt gelijk, ik had het iets serieuzer ook aan moeten pakken. Maar ik dacht na het eerste mailtje dat ze het voor deze keer recht wilde zetten.
pi_100970878
Al gebeurt het na twee weken weer, je hebt gewoon recht op je geld. Tuurlijk moet je er wel op letten, maar als het nog een keer gebeurt betekent het niet dat je opeens je geld niet meer zou mogen krijgen..

En als je het niet serieus neemt wil je je loon blijkbaar ook niet zo graag? Kan me namelijk niet voorstellen dat je op zo'n toon emailt als je iets gedaan wil krijgen, voor werk.
There are only 151 Pokémon.
pi_100972246
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:52 schreef Eenskijken het volgende:
Al gebeurt het na twee weken weer, je hebt gewoon recht op je geld. Tuurlijk moet je er wel op letten, maar als het nog een keer gebeurt betekent het niet dat je opeens je geld niet meer zou mogen krijgen..

En als je het niet serieus neemt wil je je loon blijkbaar ook niet zo graag? Kan me namelijk niet voorstellen dat je op zo'n toon emailt als je iets gedaan wil krijgen, voor werk.
Hoe zeker ben je er van dat ik er recht op heb? Er werd mij gezegd : het zijn de regels dat je een paraaf moet zetten, doe je het niet, pech. Ook al zijn die regels niet schriftelijk vast gelegd is het me wel verteld.
pi_100972348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 14:47 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Hoe zeker ben je er van dat ik er recht op heb? Er werd mij gezegd : het zijn de regels dat je een paraaf moet zetten, doe je het niet, pech. Ook al zijn die regels niet schriftelijk vast gelegd is het me wel verteld.
Je zei toch ook dat je in tegenstelling tot de gemaakte afspraken niet aan het einde van de dag in staat was gesteld om de paraaf te controleren omdat de lijst tegen de gemaakte afspraken in al door een ander was ingevuld en verwijderd ?

Als ZIJ zich niet aan de afspraken houden kunnen ze zich daar natuurlijk ook niet op gaan beroepen in dit soort situaties. Waarbij we nog niet eens naar de juridische geldigheid van die afspraken gekeken hebben.
pi_100972387
quote:

[..]

Ik neem aan dat je iets van een contract hebt getekend. Daar staat in dat je per gewerkt uur x geldbedrag hoort te krijgen (je salaris). Bovendien zijn dit soort dingen ook allemaal wettelijk geregeld (minimumloon etc.). De interne regels van een bedrijf gaan niet boven die van de wet. Ofwel: maak je leidinggevende maar even duidelijk dat je er recht op hebt, en niet dat je haar om een gunst vraagt (het door de vingers zien).

Maar dat kunnen ze je hier: http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx allemaal nog duidelijker uitleggen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_100972476
dit wil ik even volgen :Y
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:17:31 #63
306949 dude1986
Always bored...
pi_100972917
Ik zou vandaag nog een mail sturen waarin je je loon eist. En dan niet zo plakkerig slijm mailtje....
pi_100973367
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:17 schreef dude1986 het volgende:
Ik zou vandaag nog een mail sturen waarin je je loon eist. En dan niet zo plakkerig slijm mailtje....
Ik heb nu een mail gestuurd naar de manager en naar het juridisch loket. Ik wacht even op reactie van het juridisch loket. Daarna pas weer actie ondernemen. Lijkt mij verstandiger
pi_100974378
Mogen ze niet doen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100975946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:49 schreef Facebooked het volgende:

[..]

Het is niet veel klopt, maar bij pathé heb je wel een relaxte werksfeer... leuke collega's en flexibele roosters.. dusja.. ik klaag niet over het werk..
Flexibele uitbetaling...

Mailtje van die manager goed bewaren. Ook interessant voor de vakbond, aangezien het hier kennelijk algemeen beleid betreft.

Gewerkte uren moeten gewoon betaald. Als je herhaaldelijk je paraaf niet zet waardoor het voor hen veel werk is om het aantal gewerkte uren vast te stelllen moeten ze je maar berispen en ontslaan. Niet uitbetalen is niet de juiste sanctie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100986838
Wat is dit voor iets raars,ze moeten je gewoon uitbetalen,ze zegt zelf dat je dit mondeling is medegedeeld (en niet op schrift) dat word dus heel moeilijk bewijsbaar ik vraag me dus af hoe ze dit gaat bewijzen

Succes ermee en kijk wel even rond of je werk kan krijgen zonder van deze ideote regeltjes,
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:47:23 #68
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_100988650
quote:

[..]

En als in de regels staat dat je elke keer dat je in dienst komt, je vijftig euro door de plee moet spoelen, doe je het ook?

Ik zou maandag langs gaan en in een persoonlijk gesprek aangeven dat je eist dat de uren alsnog betaald worden en dat je anders de zaak hogerop neemt. Je laat jezelf ontiegelijk in de maling nemen met dit achterlijke beleid. Je werkgever weet dat je geweest bent en dient dus te betalen. Ze kunnen die lijst in hun hol steken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_100989134
Je hebt gewerkt, dus recht op salaris. Alleen wanneer je werkgever er niet van overtuigd is dat je aanwezig was, zouden zij hier onderuit kunnen. Het zetten van een paraaf heeft hierin geen toegevoegde waarde, tenzij de paraaf is gezet door een onafhankelijke derde. Het noteren van de tijd is nodig voor het bepalen van het aantal gewerkte uren, de derde zou zijn handtekening kunnen zetten om aan te tonen dat je hiermee geen verkeerde tijd noteert. Je eigen handtekenng heeft hierin alleen de waarde om te kunnen zien dat jouw tijd niet is gemanipuleerd door een ander.

Vraag een kopie van de tijdregistratie en zorg ervoor dat je een uitspraak van je manager hebt waardoor het vast staat jij er daadwerkelijk bent geweest.
pi_100989229
Wil ik volgen
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 21 augustus 2011 @ 01:16:40 #71
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_100989613
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 01:04 schreef Patroon het volgende:
Wil ik volgen
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  zondag 21 augustus 2011 @ 01:21:10 #72
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_100989747
Die mailtjes, :'). En waar haalt Pathé het lef vandaan, jezus.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_100989879
Is het niet zo dat een werkgever zelf de uren moet bijhouden van haar/zijn werknemers?
anders kan je dus in dit systeem fraude plegen door iemand anders te laten tekenen voor jou?
verder moet je gewoon betaald krijgen, de slavernij is al jaren afgeschaft!
pi_100995903
Blijkbaar is de paraaf op de urenbriefjes bij hun heilig.
Dan is het heel simpel: de eerstvolgende keer dat je werkt schrijft je een dubbel aantal uren op en zet daar je paraaf onder.
Benieuwd of ze dan ook zo strak aan de regeltjes houden.
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:55:10 #75
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_100997500
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 01:04 schreef Patroon het volgende:
Wil ik volgen
Druk dan gewoon op de "Volg topic" knop
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')