Ik neem aan dat je iets van een contract hebt getekend. Daar staat in dat je per gewerkt uur x geldbedrag hoort te krijgen (je salaris). Bovendien zijn dit soort dingen ook allemaal wettelijk geregeld (minimumloon etc.). De interne regels van een bedrijf gaan niet boven die van de wet. Ofwel: maak je leidinggevende maar even duidelijk dat je er recht op hebt, en niet dat je haar om een gunst vraagt (het door de vingers zien).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:47 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je er van dat ik er recht op heb? Er werd mij gezegd : het zijn de regels dat je een paraaf moet zetten, doe je het niet, pech. Ook al zijn die regels niet schriftelijk vast gelegd is het me wel verteld.
Ik heb nu een mail gestuurd naar de manager en naar het juridisch loket. Ik wacht even op reactie van het juridisch loket. Daarna pas weer actie ondernemen. Lijkt mij verstandigerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:17 schreef dude1986 het volgende:
Ik zou vandaag nog een mail sturen waarin je je loon eist. En dan niet zo plakkerig slijm mailtje....
Flexibele uitbetaling...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:49 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Het is niet veel klopt, maar bij pathé heb je wel een relaxte werksfeer... leuke collega's en flexibele roosters.. dusja.. ik klaag niet over het werk..
En als in de regels staat dat je elke keer dat je in dienst komt, je vijftig euro door de plee moet spoelen, doe je het ook?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:47 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Hoe zeker ben je er van dat ik er recht op heb? Er werd mij gezegd : het zijn de regels dat je een paraaf moet zetten, doe je het niet, pech. Ook al zijn die regels niet schriftelijk vast gelegd is het me wel verteld.
Druk dan gewoon op de "Volg topic" knopquote:
Die optie zag ik niet op de mobiel versie van deze site.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:55 schreef Mark het volgende:
[..]
Druk dan gewoon op de "Volg topic" knop
quote:
Nicequote:Op maandag 22 augustus 2011 16:33 schreef Facebooked het volgende:
Geachte heer *****,
Hartelijk bedankt voor het toesturen van uw email. Hieronder zal ik op de door u gestelde vraag ingaan.
Indien u via getuigenverklaringen kunt aantonen dat u de 7,5 uur heeft gewerkt, dan heeft u gewoon recht op loon over dat aantal uren. Het argument van de werkgever dat u bent vergeten een paraaf te zetten en daarom pech heeft, is in in dat geval niet redelijk en in strijd met de eisen van goed werkgeverschap.
Mocht de baas echt niet over willen gaan tot uitbetaling, dan kunt u via onze website gratis een voorbeeld/model van een loonvorderingsbrief tijdens dienstverband downloaden. Deze brief kunt u dan invullen en zonodig aanpassen en aangetekend opsturen naar de werkgever om uw loon over die 7,5 uur alsnog op te eisen.
Naar ik hoop kunt u met dit antwoord verder. Heeft u een korte juridische vervolgvraag dan kunt opnieuw een mail sturen. Wilt u informatie over hoe u nu met dit advies verder moet dan kunt u een afspraak maken via ons telefoonnummer 0900 8020. U krijgt dan van één van onze juridische medewerkers een gratis adviesgesprek.
Het is mogelijk het Juridisch Loket te mailen via 'beantwoorden'. Uw vraag komt dan bij een juridisch medewerker van het Juridisch Loket terecht.
Dit is al mooi om te horen, genoeg collega's die hebben gewerkt die dag.
Dat ga ik ook zeker doen, kost me waarschijnlijk wel me 'geweldige' baan, maar dat heb ik er voor over.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:35 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Nice
Ik zou je collega's ook op de hoogte houden, misschien hebben ze dit ook meegemaakt.
Wat voor contract heb je? 0 urencontract?quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:41 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker doen, kost me waarschijnlijk wel me 'geweldige' baan, maar dat heb ik er voor over.
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).. werk er net 2,5 week, dus extra makkelijk om van me af te komen. Maar daar gaat het niet omquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:42 schreef dude1986 het volgende:
[..]
Wat voor contract heb je? 0 urencontract?
Je kunt de claim waarschijnlijk ook wel uistellen tot het einde van je proeftijd.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).. werk er net 2,5 week, dus extra makkelijk om van me af te komen. Maar daar gaat het niet om
Zou ik niet doen, ik zou gewoon zsm er achteraan gaan. En ander werk zoeken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt de claim waarschijnlijk ook wel uistellen tot het einde van je proeftijd.
Proeftijd mag maximaal een maand zijn bij een tijdelijk contract.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Ik zit nog in me proeftijd (2maanden).. werk er net 2,5 week, dus extra makkelijk om van me af te komen. Maar daar gaat het niet om
Als het aan jou ligt bedoel je? Zou kunnenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:41 schreef Facebooked het volgende:
[..]
Dat ga ik ook zeker doen, kost me waarschijnlijk wel me 'geweldige' baan, maar dat heb ik er voor over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |