Jeetje. Ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd als jij. Eerst maar zeggen 'boh, valt allemaal wel meeeeee' en daarna tochquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:50 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ikzelf zat in mijn tent tijdens de storm. Hebben samen van binnenuit de tent gepoogd zo goed mogelijk vast te houden; we hadden wel geconcludeerd dat ie niet weg zou kunnen waaien met ons erin, maar waren wel bang dat hij in zou storten. We stonden met onze ingang letterlijk tegen de tent van onze vrienden maar hoe hard we ook naar elkaar schreeuwden, we hoorden elkaar niet, zo hard ging het erop. Wonderlijk genoeg is ie heel gebleven, terwijl ik hem redelijk slordig heb opgezet en het een goedkoop iglotentje is. Mazzel dat we erin zaten en dat er wat grotere tenten om ons heen stonden denk ik. Ik ben altijd degene die roept dat het allemaal wel meevalt, maar op een gegeven moment begon ik toch ook wel wat bang te worden. Om ons heen was bijna de helft van de tenten wel ingestort. Die hebben we nog met zijn allen enigszins gepoogd te fixen zodat de spullen van die mensen nog enigszins gered werden. We hebben echt mazzel gehad: we stonden hoog (veel tenten onder water) en niet bij bomen in de buurt. En we waren nét bij de tent aangekomen toen het losbrak..
[knip]
Slachtoffers waren wel snel geholpen; en ondanks de weerwaarschuwingen denk ik dat niemand voorzien had dat het zó erg zou worden. Heb nog nooit zo'n heftige storm meegemaakt in de Benelux.
Dat ligt aan jezelf, zwak psychisch gestel, moet je anderen niet kwalijk nemen door te ageren met geweld. Al kun je er niks aan doen dat dat je gevoel is, je zou er wel aan moeten werken. De grootste nietszeggende dooddoener; uit respect doe je zoiets niet. Tenzij er hulp nodig is, volstrekt ander verhaal. Niemand geeft een goeie reden waarom je in deze gevallen niet zou mogen filmen, toch is het taboe. Dat komt omdat mensen bang zijn voor de dood en zichzelf niet onder ogen kunnen komen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat doe je dan ook snel ja. Ik heb ooit meegemaakt dat iemand op de crematie van een goede vriend en de dagen die er aan vooraf gingen allemaal foto's maakte. Op verzoek van de weduwe. Maar ik vond het zeer vervelend en kon die persoon wel slaan. Wilde ook absoluut niet op die foto's met mijn kop vol verdriet en dat heb ik ook gezegd.
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:16 schreef JanKort het volgende:
[..]
Ik heb ooit een fotoreportage gemaakt van n begragenis, was voor sommigen ook even wennen maar het is een belangrijke gebeurtenis die verwerkt moet worden ipv weggrwerkt. Bruiloft is het wel geaccepteerd.
Ja, idd. T stomme was, toen het gewoon 'flink' waaide zei ik nog tegen de vriendin waarmee ik in mijn tent sliep: "Ja, maar we staan hier met zoveel tenten dicht op elkaar, daar heeft de wind geen vat op, dus niks aan de hand" en "de bliksem kan toch niet inslaan, er staan hoge masten en bomen op en naast het terrein..". Nog geen minuut later waaide onze tent half platquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jeetje. Ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd als jij. Eerst maar zeggen 'boh, valt allemaal wel meeeeee' en daarna tochdoen.. Fijn dat je ongedeerd bent!
Het was dan ook niet de begrafenis van jouw man, en als jij het niet wilt doen bij je geliefde, prima, jouw beslissing. Maar laat anderen zelf hun eigen keuzes maken zeg zonder ze als een stelletje halve garen af te doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Kom, we gaan gezellig de foto's van de begrafenis kijken!![]()
Maar voor sommigen zal het wel werken. Die betreffende weduwe kijkt nog vaak de dvd daarvan. Maar voor mij hoeft dat niet. Ook van bruiloften niet trouwens.
Wat een gelul. Zwak psychisch gestel, mensen moeten gewoon ongestoord verdriet kunnen hebben, en dat is vluchtig ja, het is juist de bedoeling van begrafenissen dat het weer over gaat. Volgens mij ben jij hier de zwakkeling die het dan zonodig moet opkroppen en zich stoer moet houden. Of je verschuilt je achter het maken van foto's, leidt lekker af.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:16 schreef JanKort het volgende:
[..]
Dat ligt aan jezelf, zwak psychisch gestel, moet je anderen niet kwalijk nemen door te ageren met geweld. Al kun je er niks aan doen dat dat je gevoel is, je zou er wel aan moeten werken. De grootste nietszeggende dooddoener; uit respect doe je zoiets niet. Tenzij er hulp nodig is, volstrekt ander verhaal. Niemand geeft een goeie reden waarom je in deze gevallen niet zou mogen filmen, toch is het taboe. Dat komt omdat mensen bang zijn voor de dood en zichzelf niet onder ogen kunnen komen.
Wat maakt het nu werkelijk uit? Ik begrijp dat mensen aan het idee moeten wennen maar de waarheid hoeft niet te worden ontkend.
Als mensen dat willen moeten ze het zelf weten, volgens mij mis je dan het punt, maar daar ga ik niet over. Een beetje respect voor mensen die dat niet willen zou echter wel op zijn plaats zijn.quote:Ik heb ooit een fotoreportage gemaakt van n begragenis, was voor sommigen ook even wennen maar het is een belangrijke gebeurtenis die verwerkt moet worden ipv weggrwerkt. Bruiloft is het wel geaccepteerd.
Omdat mensen graag vergelijkingen maken en dan niet door hebben dat die vergelijkingen helemaal nergens op slaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:55 schreef Poppenkastpop het volgende:
Waarom gaat het hier over het nemen van foto's door familie/vrienden bij begrafenissen?
omdat het even terug ook ging over de ethiek van filmen gedurende zoiets. ook direct erna, wanneer gewonden en doden te zien zijn.quote:Waarom gaat het hier over het nemen van foto's door familie/vrienden bij begrafenissen?
De wind? De meteorologen? Of de lui die de filmpjes maken?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:03 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Diep triest dit, ik hoop dat de daders zich dood schamen
De dieven op de campingquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:04 schreef Skaai het volgende:
[..]
De wind? De meteorologen? Of de lui die de filmpjes maken?.
quote:
Of het was gewoon de windquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:01 schreef Apotheose het volgende:
wtf? Hoor net op t nieuws van Belgie dat er ook nog es flink geroofd is op de campingTentjes die gewoon open zijn gesneden en kleren enzo zijn gejat
Oh mijn excuus, ik las over die post heen. Laf inderdaad, beetje lopen plunderenquote:
nou ja, een meisje die dat was overkomen vertelde het zo.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:07 schreef megamandy het volgende:
[..]
Of het was gewoon de wind
Heeft ook de Chateau aan stukken gereten, hoezo dan geen quecha tent en de kleding weg laten waaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |