abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100948218
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:50 schreef cinnamon_M het volgende:

[..]

Ikzelf zat in mijn tent tijdens de storm. Hebben samen van binnenuit de tent gepoogd zo goed mogelijk vast te houden; we hadden wel geconcludeerd dat ie niet weg zou kunnen waaien met ons erin, maar waren wel bang dat hij in zou storten. We stonden met onze ingang letterlijk tegen de tent van onze vrienden maar hoe hard we ook naar elkaar schreeuwden, we hoorden elkaar niet, zo hard ging het erop. Wonderlijk genoeg is ie heel gebleven, terwijl ik hem redelijk slordig heb opgezet en het een goedkoop iglotentje is. Mazzel dat we erin zaten en dat er wat grotere tenten om ons heen stonden denk ik. Ik ben altijd degene die roept dat het allemaal wel meevalt, maar op een gegeven moment begon ik toch ook wel wat bang te worden. Om ons heen was bijna de helft van de tenten wel ingestort. Die hebben we nog met zijn allen enigszins gepoogd te fixen zodat de spullen van die mensen nog enigszins gered werden. We hebben echt mazzel gehad: we stonden hoog (veel tenten onder water) en niet bij bomen in de buurt. En we waren nét bij de tent aangekomen toen het losbrak..
[knip]
Slachtoffers waren wel snel geholpen; en ondanks de weerwaarschuwingen denk ik dat niemand voorzien had dat het zó erg zou worden. Heb nog nooit zo'n heftige storm meegemaakt in de Benelux.

Jeetje. Ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd als jij. Eerst maar zeggen 'boh, valt allemaal wel meeeeee' en daarna toch :% doen.. Fijn dat je ongedeerd bent!
Ja doei.
pi_100948362
Als je er ook over nadenkt he. Hoe vaak komt zo'n storm als deze voor. En dan net op die ene plek in een van die drie dagen dat daar mensen zijn. Hoeveel pech kun je hebben.....
pi_100948493
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:49 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat doe je dan ook snel ja. Ik heb ooit meegemaakt dat iemand op de crematie van een goede vriend en de dagen die er aan vooraf gingen allemaal foto's maakte. Op verzoek van de weduwe. Maar ik vond het zeer vervelend en kon die persoon wel slaan. Wilde ook absoluut niet op die foto's met mijn kop vol verdriet en dat heb ik ook gezegd.
Dat ligt aan jezelf, zwak psychisch gestel, moet je anderen niet kwalijk nemen door te ageren met geweld. Al kun je er niks aan doen dat dat je gevoel is, je zou er wel aan moeten werken. De grootste nietszeggende dooddoener; uit respect doe je zoiets niet. Tenzij er hulp nodig is, volstrekt ander verhaal. Niemand geeft een goeie reden waarom je in deze gevallen niet zou mogen filmen, toch is het taboe. Dat komt omdat mensen bang zijn voor de dood en zichzelf niet onder ogen kunnen komen.
Wat maakt het nu werkelijk uit? Ik begrijp dat mensen aan het idee moeten wennen maar de waarheid hoeft niet te worden ontkend.

Ik heb ooit een fotoreportage gemaakt van n begragenis, was voor sommigen ook even wennen maar het is een belangrijke gebeurtenis die verwerkt moet worden ipv weggrwerkt. Bruiloft is het wel geaccepteerd.
Facet!
pi_100948622
Haha, wat een onzin. Ik heb helemaal geen zwak psychisch gestel, zelfs toen niet. Maar heb er wel een hekel aan dat alles tegenwoordig te pas en te onpas gefotografeerd of gefilmd moet worden. Houd daar sowieso niet van. En toen al helemaal niet.

Maar lul maar een eind raak jij!
pi_100948775
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:16 schreef JanKort het volgende:

[..]

Ik heb ooit een fotoreportage gemaakt van n begragenis, was voor sommigen ook even wennen maar het is een belangrijke gebeurtenis die verwerkt moet worden ipv weggrwerkt. Bruiloft is het wel geaccepteerd.
Helemaal mee eens :)
Ik heb het ook eens gedaan voor een medeFOK!ker, toen zijn moeder was overleden. En iedereen vond het fijn dat het gebeurde. Ik kende alleen de FOK!ker voor wie ik het deed, de rest niet. Dus kon gewoon rustig mijn gang gaan zonder gehinderd te worden door emotie en dat kan voor de familie heel fijn zijn, om daar nadat het hele gedoe voorbij is eens rustig naar te kijken en te reflecteren.
Ja doei.
pi_100948827
Kom, we gaan gezellig de foto's van de begrafenis kijken! :{

Maar voor sommigen zal het wel werken. Die betreffende weduwe kijkt nog vaak de dvd daarvan. Maar voor mij hoeft dat niet. Ook van bruiloften niet trouwens.
pi_100948949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jeetje. Ik denk dat ik hetzelfde had gereageerd als jij. Eerst maar zeggen 'boh, valt allemaal wel meeeeee' en daarna toch :% doen.. Fijn dat je ongedeerd bent!
Ja, idd. T stomme was, toen het gewoon 'flink' waaide zei ik nog tegen de vriendin waarmee ik in mijn tent sliep: "Ja, maar we staan hier met zoveel tenten dicht op elkaar, daar heeft de wind geen vat op, dus niks aan de hand" en "de bliksem kan toch niet inslaan, er staan hoge masten en bomen op en naast het terrein..". Nog geen minuut later waaide onze tent half plat :{ Heb achteraf geroepen dat ik dat toch beter niet had kunnen zeggen :o
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_100949110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Kom, we gaan gezellig de foto's van de begrafenis kijken! :{

Maar voor sommigen zal het wel werken. Die betreffende weduwe kijkt nog vaak de dvd daarvan. Maar voor mij hoeft dat niet. Ook van bruiloften niet trouwens.
Het was dan ook niet de begrafenis van jouw man, en als jij het niet wilt doen bij je geliefde, prima, jouw beslissing. Maar laat anderen zelf hun eigen keuzes maken zeg zonder ze als een stelletje halve garen af te doen.

Tuurlijk ga je waarschijnlijk niet 'gezellig' begrafenisfoto's kijken met een bak chips erbij en lekker lachen, maar het mooie afscheid met veel belangstellenden en steun terugkijken en beseffen dat het zo goed was, ondanks het verdriet, kan héél mooi en geruststellend zijn. Zeker op zo'n dag dat je een beetje geleefd wordt en vast zit in een bepaald gareel kan het zijn dat je de rust niet kunt vinden om om je heen te kijken en in je op te nemen wat er allemaal gebeurt op zo'n dag.
Ja doei.
pi_100949846
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:16 schreef JanKort het volgende:

[..]

Dat ligt aan jezelf, zwak psychisch gestel, moet je anderen niet kwalijk nemen door te ageren met geweld. Al kun je er niks aan doen dat dat je gevoel is, je zou er wel aan moeten werken. De grootste nietszeggende dooddoener; uit respect doe je zoiets niet. Tenzij er hulp nodig is, volstrekt ander verhaal. Niemand geeft een goeie reden waarom je in deze gevallen niet zou mogen filmen, toch is het taboe. Dat komt omdat mensen bang zijn voor de dood en zichzelf niet onder ogen kunnen komen.
Wat maakt het nu werkelijk uit? Ik begrijp dat mensen aan het idee moeten wennen maar de waarheid hoeft niet te worden ontkend.
Wat een gelul. Zwak psychisch gestel, mensen moeten gewoon ongestoord verdriet kunnen hebben, en dat is vluchtig ja, het is juist de bedoeling van begrafenissen dat het weer over gaat. Volgens mij ben jij hier de zwakkeling die het dan zonodig moet opkroppen en zich stoer moet houden. Of je verschuilt je achter het maken van foto's, leidt lekker af.

quote:
Als mensen dat willen moeten ze het zelf weten, volgens mij mis je dan het punt, maar daar ga ik niet over. Een beetje respect voor mensen die dat niet willen zou echter wel op zijn plaats zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100949930
Waarom gaat het hier over het nemen van foto's door familie/vrienden bij begrafenissen?
pi_100949965
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:55 schreef Poppenkastpop het volgende:
Waarom gaat het hier over het nemen van foto's door familie/vrienden bij begrafenissen?
Omdat mensen graag vergelijkingen maken en dan niet door hebben dat die vergelijkingen helemaal nergens op slaan.
pi_100950508
Parket Hasselt: "Festival is niet nalatig geweest"

http://www.deredactie.be/(...)819_Pukkelpop_parket
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_100950550
even over filmen en sterven. het is niet zwak wanneer je niet gefilmd of gefotografeerd wil worden in je verdriet. maar evengoed kan het een troost zijn om zulke beelden te hebben en te bekijken. verder wat motorbloempje zegt.

quote:
omdat het even terug ook ging over de ethiek van filmen gedurende zoiets. ook direct erna, wanneer gewonden en doden te zien zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:52:57 #289
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_100952031
Daarstraks de beelden gezien op de Belg. Laat me niet onbewogen, als festivalganger zijnde :{ het zal je overkomen zeg, niet normaal.
pi_100952961
Ik snap niet zo goed wat het probleem is met dat filmpje. Dit is niet een nieuwsteam dat op een stervende duikt, dit is een willekeurige festivalganger die totaal verbijsterd de sfeer om hem heen vastlegt. En bij een storm als deze horen gewonden, en hoort chaos en hoort vernieling. Die horen net zo goed in een dergelijk filmpje thuis als de ambulances of de omgewaaide bomen. De mensen die het slachtoffer helpen -laten we hopen dat hij er goed vanaf is gekomen- hebben ook duidelijk geen oog voor hun omgeving. Als je dit soort dingen gaat blurren wis je het uit, alsof er geen gewonden zijn gevallen. Dan moet er niets gefilmd worden, maar als dat wordt gedaan horen de slachtoffers er nou eenmaal bij.
pi_100954674
Ik zou dan ook alleen een duidelijk herkenbaar gezicht blurren, natuurlijk niet de hele boel.
Ja doei.
pi_100954897
Allejezus, laten we anders even heel topic #7 volblaten over de ethiek van wel of niet gezichten blurren, en of het wel of geen ramptoerisme is...
pi_100957273
wtf? Hoor net op t nieuws van Belgie dat er ook nog es flink geroofd is op de camping }:| Tentjes die gewoon open zijn gesneden en kleren enzo zijn gejat :N
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100957401
Diep triest dit, ik hoop dat de daders zich dood schamen :(
DEF / BAF F-16
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:04:32 #295
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_100957458
quote:
18s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:03 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Diep triest dit, ik hoop dat de daders zich dood schamen :(
De wind? De meteorologen? Of de lui die de filmpjes maken? :{.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_100957506
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:04 schreef Skaai het volgende:

[..]

De wind? De meteorologen? Of de lui die de filmpjes maken? :{.
De dieven op de camping
Klussen deel 1 en 2
pi_100957546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

De dieven op de camping
:Y
En de wind
DEF / BAF F-16
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:07:30 #298
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_100957592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:01 schreef Apotheose het volgende:
wtf? Hoor net op t nieuws van Belgie dat er ook nog es flink geroofd is op de camping }:| Tentjes die gewoon open zijn gesneden en kleren enzo zijn gejat :N
Of het was gewoon de wind :P
Heeft ook de Chateau aan stukken gereten, hoezo dan geen quecha tent en de kleding weg laten waaien.
吴 曼 迪
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:07:36 #299
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_100957600
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:05 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

De dieven op de camping
Oh mijn excuus, ik las over die post heen. Laf inderdaad, beetje lopen plunderen :{.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_100957753
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:07 schreef megamandy het volgende:

[..]

Of het was gewoon de wind :P
Heeft ook de Chateau aan stukken gereten, hoezo dan geen quecha tent en de kleding weg laten waaien.
nou ja, een meisje die dat was overkomen vertelde het zo. :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')