abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100974070
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:00 schreef jna het volgende:
Wat zijn trouwens de verschillen tussen baren en munten? (behalve de vorm :') ) Als je het weer zou willen verkopen op een zeker moment, kan je dan beter baren of punten hebben? En waarom?
Als de baren het 'Good Delivery' keurmerk dragen kun je ze zonder al te veel moeite (al dan niet met tussenpersonen) kwijt op de internationale markt. Munten hebben dan weer het voordeel dat ze worden gekocht door allerlei kleinere marktpartijen maar die rekenen weer op hun beurt een extra winstmarge. Het aankopen van baren kan wellicht ook gepaard gaan met een notitie richting de belastingdienst zodat je heffingen in box 3 kunt verwachten, met munten kun je dat risico inperken als je dat al zou willen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_100974796
Ik heb gehoord dat als je door de douane gaat, je bij een munt de face value aan mag geven, omdat de munten officieel legal tender zijn. Dus bijv. 50 dollar ipv de metaalprijs. Is het waar?
Noodles
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:01:37 #53
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_100975050
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:48 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ik heb gehoord dat als je door de douane gaat, je bij een munt de face value aan mag geven, omdat de munten officieel legal tender zijn. Dus bijv. 50 dollar ipv de metaalprijs. Is het waar?
Ik ken iemand die zilveren munten heeft gekocht. Daar hoefde toen geen btw over te worden betaald omdat ze werden aangezien als betaalmiddel. Op de munten staat ook dat ze een waarde van 1,50 zouden hebben.

Dus er zal wel iets van kloppen denk ik.
Jawel, je keek.
pi_100975795
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:39 schreef Blandigan het volgende:
Zucht.
Je neemt iedereen hier de maat over goud en zilver..Bubble hier, bubble daar.
Maar je hebt nog niet het begin van een idee hoe het allemaal gaat lopen.

Wat me wel duidelijk is geworden is dat je die 150 miljard netto schuld per maand in de US, op geen enkele manier weet op te lossen. Het kan zus en het kan zo maar als ik je concreet vraag hoe jij het zou oplossen begin je te wauwelen.

Defaulten? "dat weet niemand zeker!"..geld drukken? "dat zijn bilderberg achtige samenzweringen waar je niet over wilt nadenken" (lol).

Ik neem jouw gebazel niet meer serieus en hopelijk geld dat ook v oor de rest van de lezers hier.
Ben je zo dom of houd je je dom? Ik heb die vraag al diverse keren beantwoord. Een overheid die een begrotingstekort moet wegwerken moet schrappen in taken en schrappen/verlagen van uitkeringen/ subsidie en desnoods het verhogen van belastingen. Hoe dat precies ingevuld word doet er niet toe, zolang de bespaarde/opgeleverde bedragen het tekort terugbrengen. In het geval van Amerika is de belastingdruk (onder bepaalde groepen) extreem laag, daar is veel ruimte voor verhogingen. Ook is er veel te schrappen bij defensie en zelfs bij zaken als medicare en medicaid. Maar nogmaals waar en hoe op geschrapt word en hoe de belastingen worden verhoogd doet er niet toe voor het financiele plaatje, zolang het genoeg opleverd.

Wat betreft de bilderberg opmerking, dat is je eigen schuld aangezien jij gelooft dat centrale banken en overheden met voortopgezet plan aansturen op het verwoesten van de economie. Zoek maar eens op wat die bilderberg-theorie inhoud.
pi_100976578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:30 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ben je zo dom of houd je je dom? Ik heb die vraag al diverse keren beantwoord.
Ik zou maar eens in de spiegel kijken. Je hebt niets beantwoord en leeft in lalalala-land als je denkt dat de US zich eruit gaat redden met een combinatie van belastingverhoging en schrappen van taken. Dat staat zo ver af van wat er in dat land (overigens, in alle westerse landen) werkelijk gebeurt, dat je mening over goud en zilver net zoveel waard is voor mij als dit gebazel...namelijk helemaal niets.
pi_100976840
Inhoudelijk zeg!
pi_100977020
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:13 schreef piepeloi55 het volgende:
Inhoudelijk zeg!
Ik heb het inhoudelijk geprobeerd maar dat is aan jou verspilde moeite.
Je brabbelt wat over schrappen van taken maar als ik je dan voorreken dat er dan nog niet de helft van het tekort mee wordt opgelost blijf je toch ijzerenheinig met dezelfde argumenten komen.
Ongeveer net zo als met je plaat over deflatie. En dan gan je er ook nog even aan voorbij dat die maatregelen regelrecht zouden leiden tot een volksopstand.
Ondertussen weet je wel zeker dat goud en zilver in bubbles zitten maar ook dat heb je op geen enkele wijze beargumenteerd anders dan met het argument "dat het wel erg hoog staat".
Van nu af aan maak ik korte metten met die onzin, want voordat je het weet gaan mensen het nog geloven ook.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:25:11 #58
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100977158
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:20 schreef Blandigan het volgende:

Van nu af aan maak ik korte metten met die onzin, want voordat je het weet gaan mensen het nog geloven ook.
Zo zo, dreigende taal van een zilverbugje die hier een link post van een gold/zilverbug en vervolgens meldt dat iemand daaruit zijn ''eigen mening'' moet vormen. _O-
Bedankt Hans.
pi_100977196
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Zo zo, dreigende taal van een zilverbugje die hier een link post van een gold/zilverbug en vervolgens meld dat iemand daaruit zijn ''eigen mening'' moet vormen. _O-
En daar hebben we bascross weer met zijn geweldige bijdrages. Bedankt, ik miste je al. Zijn jullie toevallig broers?
pi_100994021
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:26 schreef Blandigan het volgende:
En daar hebben we bascross weer met zijn geweldige bijdrages. Bedankt, ik miste je al. Zijn jullie toevallig broers?
Nee, maar wel kritisch genoeg om jouw niet doordachte/onderbouwde en illusionaire opvattingen te doorprikken.

Wat betreft die massale volksopstand, daar zien we niet veel van terug in landen waar op dit moment de endgame zich afspeelt of heeft afgespeelt. Neem een Griekenland als voorbeeld, al meerdere en komende jaren forse krimp, loonsverlagingen, schrappen van taken van de overheid en enorme belastingverhogingen. Op wat relletjes (die er altijd zullen zijn) voor het parlement na is het daar redelijk rustig, wat weer eens niet staaft met je niet onderbouwde/doordachte illusionaire opvattingen. Hetzelfde geld voor andere landen, waaronder in het oostblok, die een interne devaluatie ondergaan hebben de afgelopen jaren.

Je weet niet eens hoe een deflatoire crisis zich uitspeelt en overschat de schadelijke gevolgen, terwijl het tegenovergestelde waar is. Juist in landen waar inflatoire crisis zich afspelen zijn er complete volksopstanden. Dat komt omdat een inflatoir crisis de essentiele infrastructuren voor het onderhoud van een samenleving verwoest en de bevolking verarmt en zelfs verhongerd. Buiten de markttechnische redenen waarom overheden op enig moment geen keuze meer hebben gaan ze daar echt niet bewust voor kiezen.
pi_100994924
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 09:00 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nee, maar wel kritisch genoeg om jouw niet doordachte/onderbouwde en illusionaire opvattingen te doorprikken.

Wat betreft die massale volksopstand, daar zien we niet veel van terug in landen waar op dit moment de endgame zich afspeelt of heeft afgespeelt. Neem een Griekenland als voorbeeld, al meerdere en komende jaren forse krimp, loonsverlagingen, schrappen van taken van de overheid en enorme belastingverhogingen. Op wat relletjes (die er altijd zullen zijn) voor het parlement na is het daar redelijk rustig, wat weer eens niet staaft met je niet onderbouwde/doordachte illusionaire opvattingen. Hetzelfde geld voor andere landen, waaronder in het oostblok, die een interne devaluatie ondergaan hebben de afgelopen jaren.

Je weet niet eens hoe een deflatoire crisis zich uitspeelt en overschat de schadelijke gevolgen, terwijl het tegenovergestelde waar is. Juist in landen waar inflatoire crisis zich afspelen zijn er complete volksopstanden. Dat komt omdat een inflatoir crisis de essentiele infrastructuren voor het onderhoud van een samenleving verwoest en de bevolking verarmt en zelfs verhongerd. Buiten de markttechnische redenen waarom overheden op enig moment geen keuze meer hebben gaan ze daar echt niet bewust voor kiezen.
De plaat bijft hangen Piepeloi: telkens hetzelfde deuntje. Je kunt me nog steeds niet vertellen hoe de US zijn schulden gaat aflossen en we zijn al weer een post of 10 verder.
Ook geef je geen onderbouwing voor de zogenaamde bubble: telkens roepen dat het zo is maakt het nog niet waar.
En dan hebben we nog de deflatie redenatie: jaja, vraag dat maar eens aan de gemiddelde Amerikaan, Griek, Libier...die lachen je keihard in je gezicht uit.
Ondertussen stijgen de schulden met de dag, staat de wereld in toenemende mate in brand, en staan zilver en goud op ongekende hoogtes.
Mijn redenaties kloppen voralsnog 100%. Voor wat betreft zilver, voor wat betreft de rellen in de wereld, en voor wat betreft mijn voorspellingen voor de AEX. Daar zet jij vooralsnog helemaal niets tegenover, dan wat gewauwel.
Een prettige dag nog.
pi_100995070
Je gaat weer geheel voorbij aan de quote, laat staan dat je die weerlegt. De gemiddelde Libier kent trouwens geen deflatie, net als de gemiddelde Amerikaan of Griek. Die deflatie moet nog komen, wel weten ze allemaal de gevolgen van inflatie zijn. Je weet weer eens niet waar je het over hebt en negeert de quote, laat staan dat je die weerlegt. De hele revolutie in het midden-oosten is trouwens mede veroorzaakt door inflatie, over volkopstanden en onderbouwingen gesproken...

Dat iets al jaren stijgt wil trouwens niet zeggen dat er een fundamentele gerechtvaardigde oorzaak ten gronde ligt. Dat zou uitgerekend je toch wel moeten weten na de internet en huizenmarkt-bubble. Ik denk trouwens dat silver and goldbugs voorlopig nog 'right for the wrong reason' zijn, net zoals de afgelopen jaren.
pi_100995145
Oh de deflatie moet nog komen? Natuurlijk joh..tis maar dat we het weten he.
En die stijging is niet gerechtvaardigd. Kijk eens aan, dat weten we dan ook weer.
En de beleggingen waar we al een jaar of wat inzitten stijgt terwijl we het toch fout zien. Juist ja.

Ik heb er weer veel van opgestoken, bedankt voor de prima onderbouwing ook.
Piepeloi zegt het dus is het zo.

Voor mij ben je een meester in vragen ontwijken en onbeantwoord laten, en kampioen wauwelen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 10:55:11 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100995225
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 10:49 schreef Blandigan het volgende:
Voor mij ben je een meester in vragen ontwijken en onbeantwoord laten, en kampioen wauwelen.
En jij bent alleen maar aan het trollen. Dat je het niet met hem eens bent weten we nou wel. Je hoeft niet na elke post weer hetzelfde jankbericht te plaatsen. Fucking saai om te lezen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100995276
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 10:55 schreef eleusis het volgende:

[..]

En jij bent alleen maar aan het trollen. Dat je het niet met hem eens bent weten we nou wel. Je hoeft niet na elke post weer hetzelfde jankbericht te plaatsen. Fucking saai om te lezen.
Als je het niet interessant vindt ga je toch naar een ander topic?

In dit zilver en goud draadje vinden we het fucking saai, zoals je dat zo mooi zegt, dat we telkens maar moeten lezen over bubbles, goud dat we niet kunnen eten, en zogenaamde deflatie, zonder dat er iets van klopt of maar het begin van een serieuze onderbouwing wordt gegeven.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:04:13 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100995358
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 10:58 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Als je het niet interessant vindt ga je toch naar een ander topic?
Ontopic discussies zijn interessant, maar daar ben je om e.o.a. reden mee gestopt om alleen maar persoonlijke aanvalletjes te plaatsen. Dat is alleen maar interessant voor jezelf. Weerleg de argumenten van je 'tegenstander' dan, dat is ook leuk voor derden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100995409
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:04 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ontopic discussies zijn interessant, maar daar ben je om e.o.a. reden mee gestopt om alleen maar trieste persoonlijke aanvalletjes te plaatsen. Ik neem aan dat je argumenten niet op zijn, dan is het toch een kleine moeite om het te weerleggen i.p.v. te trollen?
Ik vind het pas trollen als je telkens met bubbles en goud kun je niet eten en deflatie aan komt zetten zonder enige onderbouwing. Dan maak je de discussie belachelijk.
pi_100995478
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:09 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Ik vind het pas trollen als je telkens met bubbles en goud kun je niet eten en deflatie aan komt zetten zonder enige onderbouwing. Dan maak je de discussie belachelijk.
Je hebt gelijk, de hypothese "goud kun je niet eten" is niet valide.

We kunnen beter een aangepaste hypothese "goud heeft geen voedingswaarde" gebruiken.

De onderbouwing van de 'goldbugs' over de waarde van goud is ook alleen maar "kijk naar de markt" ,met die argumentatie waren tulpenbollen ook ooit hun gewicht in goud waard.
pi_100995615
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:14 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, de hypothese "goud kun je niet eten" is niet valide.
We kunnen beter een aangepaste hypothese "goud heeft geen voedingswaarde" gebruiken.
Ik houd wel van humor. Maar met zo'n zinnetje neem ik je niet serieus en dan stop ik er ook geen enkele tijd in.

De onderbouwing van de 'goldbugs' over de waarde van goud is ook alleen maar "kijk naar de markt" ,met die argumentatie waren tulpenbollen ook ooit hun gewicht in goud waard.
Als dat je beeld is dan vind ik dat jammer. In de vorige draadjes zijn zeer veel onderwerpen naar voren gekomen waarom dit een goede belegging is, waaronder de schuldenberg, de politieke onmacht, Bernanke en de dollar vernietiging die tot inflatie en rellen in de wereld heeft geleid, en linkjes naar analisten en fundmanagers die hun redenaties geven en technische analyses verschaffen. Misschien ben je nieuw in dit draadje maar vele zitten hier al vanaf dag 1 en gaan uiteraard niet telkens dezelfde analyses herhalen. Waar het echter, op een enkele uitzondering nagelaten, aan ontbreekt is een serieuze analyse waarom goud en zilver geen goede belegging zijn en wat er dan fout zit in de redenaties van de "bugs".
Voor wat betreft het "kijk naar de markt" argument: Als je al 10 jaar in goud zit en ondanks alle analyse en voorbereiding en werk dat je er in hebt gestopt hoort dat je investeert in een bubble, en dan als laatste ook nog aangeeft dat de markt je al 10 jaar beloont voor je lef om ergens in te stappen, dan vind ik dat helemaal ok.

zondag 21 augustus 2011 @ 11:31:21 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100995692
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:14 schreef lutser.com het volgende:
Dat is ook een stroman, toch. Je kunt best goldbug zijn en een goed onderbouwde visie hebben. De Oostenrijkse school bijvoorbeeld heeft een heel uitgebreid theoretisch raamwerk over de waarde en functie van goud. En ik moet zeggen dat ik me er op veel punten wel toe aangetrokken voel. Het lastige is alleen dat je de hypotheses niet kan testen in een experiment, dus economische stromingen blijven toch een soort van geloof waar iedereen zijn eigen bevestiging in vindt.
pi_100995724
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:31 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is ook een stroman, toch. Je kunt best goldbug zijn en een goed onderbouwde visie hebben. De Oostenrijkse school bijvoorbeeld heeft een heel uitgebreid theoretisch raamwerk over de waarde en functie van goud. En ik moet zeggen dat ik me er op veel punten wel toe aangetrokken voel. Het lastige is alleen dat je de hypotheses niet kan testen in een experiment, dus economische stromingen blijven toch een soort van geloof waar iedereen zijn eigen bevestiging in vindt.
Wat mij betreft is deze theorie allang getest. Ten tijde van het Romeinse rijk bijvoorbeeld, of dat van de Inca's, of korter geleden Duitsland, Argentinie.
Of zou het deze keer dan toch anders zijn? (ik denk dus van niet).
pi_100995772
Wat heeft goud met het Romeinse Rijk te maken?
pi_100995835
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:37 schreef Sloggi het volgende:
Wat heeft goud met het Romeinse Rijk te maken?
Het Romijnse rijk heeft veel overeenkomsten met superstaten nu.
Wist je bijvoorbeeld dat er toen ook al rijke handelaren waren die geld leenden aan anderen om feestjes, oorlogen of monumenten te financieren? Tegen woekerrentes?
Aan het einde van dat tijdperk had het Romijnse rijk te maken met een enorm tekort aan geld om de oorlogen te kunnen blijven financieren. Ze waren letterlijk blut.
En soldaten wilden toen alleen nog maar worden betaald in goud en niet meer in IOU's.
  zondag 21 augustus 2011 @ 11:47:32 #74
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_100995946
We krijgen deflatie of stagnatie in de reeële economie, huizenprijzen en wellicht geldhoeveelheid.

We krijgen inflatie in goud, zilver, voedsel, energie, transport etc.

Waarom, omdat het communicerende vaten zijn. Geld is niet zomaar weg, het stroomt van de ene bubble naar de andere. Huizenbubble loopt leeg, goudbubble loopt vol. Straks wordt het pas echt leuk als de bondbubbles leeg lopen.

Nu het grootste risico voor maar 3% rente, koop het nu!!! Dat is veilig.

Zo, iedereen heeft gelijk.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_100996249
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 11:41 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Het Romijnse rijk heeft veel overeenkomsten met superstaten nu.
Wist je bijvoorbeeld dat er toen ook al rijke handelaren waren die geld leenden aan anderen om feestjes, oorlogen of monumenten te financieren? Tegen woekerrentes?
Aan het einde van dat tijdperk had het Romijnse rijk te maken met een enorm tekort aan geld om de oorlogen te kunnen blijven financieren. Ze waren letterlijk blut.
En soldaten wilden toen alleen nog maar worden betaald in goud en niet meer in IOU's.
Ik ben geen expert op het gebied van de Romeinse economie, maar een normale soldaat kreeg geen enkele gouden munt van zijn baas hoor. Hij kreeg koperen of bronzen munten, zelfs zilveren munten zal hij niet hebben gezien.

Maar goed, andere discussie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2011 12:02:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')