quote:Prijs van kilo goud loopt op richting 60.000 dollar
Zou het al een bubbel zijn?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:17 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)ing-60000-dollar.xml
[..]
Het spel is nog lang niet gespeeld hè.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:26 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Tot zover de analyse dat zilver uitsluitend een grondstof is.
Steek ik hem nou aan mijn vork of breng ik een toast?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:21 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Het spel is nog lang niet gespeeld hè.
Die Middelkoop begint ook al van zilver te zeveren...![]()
Ik wil best een gokje wagen hoor..ook ik ben de beroerdste niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Steek ik hem nou aan mijn vork of breng ik een toast?
Een toast is niet de bedoeling... we zullen over een jaar wel eens kijken waar we staan.
Ik zou het eerder realistisch noemenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:15 schreef Sokz het volgende:
19 jaar en nu al van de pessimistische vooruitzichten!
Als je iets koopt op het hoogste punt is statistisch gezien de kans dat het de volgende dag (lees periode) omhoog gaat groter dan dat het hele riedeltje in elkaar dondert.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:10 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Goedenmiddag mensen,
Nu mijn eerste vraag. Is het dan juist wel slim om op zo'n hoog punt goud aan te kopen? En wat zijn de belangrijkste redenen dat ik goud (of zilver) zou moeten kopen?
Ja maar je koopt goud niet voor 1 dag neem ik aan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je iets koopt op het hoogste punt is statistisch gezien de kans dat het de volgende dag (lees periode) omhoog gaat groter dan dat het hele riedeltje in elkaar dondert.
Als je fysiek goud/zilver koopt koop je dat in het algemeen voor welvaart behoud. Dan maakt het ook niet zo veel uit wat de dagkoers doet. In het algemeen verkoop je dit niet, tenzij er duidelijk zicht is op structurele oplossingen voor de huidige problemen (aka, overheden die geen geld bijdrukken als oplossing voor problemen, economieen die weer goed gaan draaien, schulden die worden teruggebracht etc etc)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:44 schreef Alexdesouza10 het volgende:
[..]
Ja maar je koopt goud niet voor 1 dag neem ik aan?
Als je iets op het hoogste punt koopt gaat het per definitie niet meer omhoog, maar of het het hoogste (of laagste) punt is weet je alleen achterafquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als je iets koopt op het hoogste punt is statistisch gezien de kans dat het de volgende dag (lees periode) omhoog gaat groter dan dat het hele riedeltje in elkaar dondert.
Het kan beide kanten opgaan. Goud kan een stuk meer waard worden, maar het kan ook zo weer terugstorten naar de prijzen van een aantal jaar geleden (of lager). Belangrijkste vraag die je jezelf zou kunnen stellen is daarom:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:10 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ik verdien als 19 jarige natuurlijk niet zo veel maar ik wil wel straks de slimme zijn en in tijde van zware crisis toch een bepaalde waarde behouden. Wat kan ik straks met mijn goud als geld niks meer waard is?
Als je iets op het hoogste punt koopt (op dat moment) is de kans groter dat hij daarna doorstijgt dan dat hij direct in elkaar zakt. En naarmate tijd verstrijkt is de kans groter dat het daalt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als je iets op het hoogste punt koopt gaat het per definitie niet meer omhoog, maar of het het hoogste (of laagste) punt is weet je alleen achteraf
De verwachting is dat er nog genoeg zilver is voor 13 jaar, bij gelijkblijvende (productieve) consumptie. Echter, deze verwachtingen worden elk jaar bijgesteld doordat vraag en aanbod fluctueren maar ook omdat zilvermijnen meer of minder dan verwachte opbrengsten blijken te hebben.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:09 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Wat ik vaak hoor en lees is dat goud en zilver schaars gaat worden. Mocht dit zo zijn dan zal de waarde stijgen. Is dit zo weet iemand hier meer van?
Zolang men op restaurant nog met zilveren bestekkies blijft eten zal het allemaal wel meevallen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:09 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Wat ik vaak hoor en lees is dat goud en zilver schaars gaat worden. Mocht dit zo zijn dan zal de waarde stijgen. Is dit zo weet iemand hier meer van?
Voor wat betreft goud: niet mijn ding dus ik moest ff graven.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:43 schreef Blandigan het volgende:
[..]
De verwachting is dat er nog genoeg zilver is voor 13 jaar, bij gelijkblijvende (productieve) consumptie. Echter, deze verwachtingen worden elk jaar bijgesteld doordat vraag en aanbod fluctueren maar ook omdat zilvermijnen meer of minder dan verwachte opbrengsten blijken te hebben.
Een deel van het zilver zal altijd blijven bestaan (kunstvoorwerpen, juwelen, munten).
Dat goud aandelen niet of nauwelijks stijgen kan vele oorzaken hebben:quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:43 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Peter Schiff zei laatst dat goud niet in een bubbel zit, omdat goud aandelen nauwelijks stijgen. Kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Het maakt niet uit wat je koopt, als je maar koopt als de prijs laag is en verkoopt als de prijs hoog is. Wat dat betreft ben je op dit moment met zilver en goud niet goed uit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:04 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Hoe zit het dan met zilver? Is het nou verstandiger om in zilver te investeren of goud?
Als het maar stijgt en je op tijd verkoopt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat je koopt, als je maar koopt als de prijs laag is en verkoopt als de prijs hoog is. Wat dat betreft ben je op dit moment met zilver en goud niet goed uit.
Je moet je niet laten leiden door opinies in dit forum......ook niet de mijne, overigens.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:21 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ik dacht dat zilver nog veel meer waard ging worden. Dus als het nu geen goede tijd is om aan te kopen waarneer dan wel? Dat kan dus jaren duren?
dollars per troy ounce is meest gebruikelijk is 1847,8000quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:28 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Erg verwarrend hoe iedereen de verschillende prijzen in grammen,ounces en kilo's aanduid. Hoe leer ik dit het makkelijkst zodat ik het snel kan omrekenen?
Begrijp dit niet verkeerd, maar aan je vraagstelling houd ik het gevoel over dat je er nog niet klaar voor bent.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:28 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Erg verwarrend hoe iedereen de verschillende prijzen in grammen,ounces en kilo's aanduid. Hoe leer ik dit het makkelijkst zodat ik het snel kan omrekenen?
Erg leuk dat virtueel handelen maar als ik nu virtueel een x bedrag investeer moet ik dus ook virtueel een x aantal jaren wachten om te kijken of het een goede invest was. Denk ik zo juist of bedoelde je het anders?
Je kunt de eerdere versies van dit topic nalezen, daar staat al een schat aan informatie in.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:40 schreef Alexdesouza10 het volgende:
Ik weet dat ik er ook nog niet klaar voor ben vandaar dat ik jullie lastig val. Wat kan ik het beste lezen en doen, help me, en ik zal mijn best doen, ik snap dat ik eerst veel moet lezen en rondkijken op het net enz. Maar wat precies kan ik het beste lezen, wat precies kan ik het beste in de gaten houden stuur me alsjeblieft in de goede richting.
Voor de rest over het kopen zat ik zelf aan fysiek goud/zilver te denken.
The greater fool-theorie die op dit moment zeer toepasbaar is op goud/zilver-beleggingen. Juist het toetreden van een grote groep speulanten/beleggers maakt goud volatieler in de toekomst. Als op enig moment de perceptie rondom goud/zilver veranderd zal dat leiden tot grote paniek en een grote uitvlucht. De prijs zal dan sneller dalen dan dat het gestegen is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als het maar stijgt en je op tijd verkoopt.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:41 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
The greater fool-theorie die op dit moment zeer toepasbaar is op goud/zilver-beleggingen. Juist het toetreden van een grote groep speulanten/beleggers maakt goud volatieler in de toekomst.
En wat te denken van de volatiliteit in andere markten? +/- 5% in aandelenmarkten, CDS spreads out of the roof, bonds gaan op en neer als nooit te voren. Kortom, geldt dat niet voor alle markten en misschien nog wel meer voor andere markten?
Als op enig moment de perceptie rondom goud/zilver veranderd zal dat leiden tot grote paniek en een grote uitvlucht. De prijs zal dan sneller dalen dan dat het gestegen is.
No kidding Einstein. Net zoals bij aandelen, bonds, en al die andere beleggingen.
Ikzelf denk dat de perceptieverandering zal komen door een grotere prijsdaling die leid tot paniek in combinatie met een (wereldwijde) deflatoire crash.
Je blijft de deflatie plaat maar afdraaien. Ga mij nou eens uitleggen hoe overheden van hun schulden afkomen?
Dat het gebeurd is imo zeker, maar hoe wat en wanneer blijft gissen en voor instappende goud/zilver-beleggers/speculanten zou ik aanraden een strakke stoplos te hanteren fysiek goud niet in huis te halen.
Wat een gezeur weer. Ik hanteer voor alle beleggingen strakke stop losses in deze tijden. En geen fysieke goud/zilver voorraad aanraden betekent dat je iemand willens en wetens onthoudt van welvaart behoud. Je hebt als het ware liever dat ie die euro biljetten in elektronische nullen en enen bij banken aanhoudt....dat vind ik pas onverantwoordelijk
Zowiezo zijn de premies vaak te hoog, maar het zal in een dergelijk scenario zeer moeilijk zijn om de staafjes tegen redelijke prijs te slijten. Beter kun je goud aanhouden bij partijen die het fysiek goud op jouw naam bewaren en die verhandelbaar zijn op financiele markten.
Dit is helemaal niet beter maar jouw mening. Zeg dat dan ook als zodanig
Waar werk jequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:41 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
The greater fool-theorie die op dit moment zeer toepasbaar is op goud/zilver-beleggingen. Juist het toetreden van een grote groep speulanten/beleggers maakt goud volatieler in de toekomst. Als op enig moment de perceptie rondom goud/zilver veranderd zal dat leiden tot grote paniek en een grote uitvlucht. De prijs zal dan sneller dalen dan dat het gestegen is.
Ikzelf denk dat de perceptieverandering zal komen door een grotere prijsdaling die leid tot paniek in combinatie met een (wereldwijde) deflatoire crash. Dat het gebeurd is imo zeker, maar hoe wat en wanneer blijft gissen en voor instappende goud/zilver-beleggers/speculanten zou ik aanraden een strakke stoplos te hanteren fysiek goud niet in huis te halen. Zowiezo zijn de premies vaak te hoog, maar het zal in een dergelijk scenario zeer moeilijk zijn om de staafjes tegen redelijke prijs te slijten. Beter kun je goud aanhouden bij partijen die het fysiek goud op jouw naam bewaren en die verhandelbaar zijn op financiele markten.
Mijnen zijn geen goud. Een schoenenfabriek is ook geen schoen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:43 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Peter Schiff zei laatst dat goud niet in een bubbel zit, omdat goud aandelen nauwelijks stijgen. Kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Laag en hoog zijn natuurlijk relatieve begrippen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat je koopt, als je maar koopt als de prijs laag is en verkoopt als de prijs hoog is. Wat dat betreft ben je op dit moment met zilver en goud niet goed uit.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:16 schreef piepeloi55 het volgende:
@blandigan.
Ik heb nergens gezegd dat andere assets niet volatiel zijn. De minst volatiele markt is op dit moment cash en dat zal het imo ook blijven de komende tijd, vandaar dat mijn kapitaal daar geparkeerd staat.
Nee hoor, je verliest geld waar je bij staat met elke bond uit Spanje of Italie die door de ECB wordt opgekocht.
Ik heb trouwens niet gezegd dat je niet moet beleggen/speculeren in goud of zilver, ik geef alleen aanbevelingen om het risico en de kosten te beperken als je het doet. Fysiek goud/zilver in huis halen is relatief duur in vergelijking met het fysiek kopen op jouw naam bij een instelling die het voor je bewaard. DVR doet dat meen ik bij bullionvault tegen lagere kosten, grotere liquiditeit en dezelfde zekerheid als het fysiek in huis halen.
DVR en ik denken over veel dingen hetzelfde. DVR heeft alleen meer vertrouwen in 3e partijen en overheden dan ik heb. Ik zou altijd een bepaald % fysiek in huis halen, want als er echt een krisis is kun je 1) uit je hoofd halen dat je nog naar Londen of Bern kunt gaan en 2) moet je maar hopen dat die kluizen bestand zijn tegen looters en 3) heb je direct een waardevol ruilmiddel nodig voor je 1e levensbehoeftes tenzij je met al het tuig de straat op wil gaan om ruiten in te slaan om het te stelen ala London vorige week.
Overheden en de particuliere sector gaan trouwens niet van alle schulden afkomen, schuld is van alle tijd en kan productief zijn/ gedragen worden. Wel zullen ze een deel moeten terugbetalen en/of te defaulten. Geld dat er niet is kan niet betaald worden en drukken kan maar tot een beperkte mate, of je moet er zoals jou in geloven dat men doelmatig de economie wil verwoesten. Maar daar hebben we het al over gehad.
Zo gemakkelijk kom je er niet van af. de US heeft netto....NETTO...150 miljard tekort PER MAAND. Geef me nou eens een echt concreet uitgewerkt plan hoe de US daar uit gaat komen en bespaar me je algemeenheden en vaagheden over dit onderwerp.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:42 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik verlies niets op cash, de inflatie word gecompenseerd door de rente. Ik verliest hoogstens 1,2% door de vermogensrendementheffing, maar dat doet niet af aan de discussie wat de minst volatiele asset is. Dat is bewijsbaar cash en als je daaraan twijfelt, geef je aan dat je niet weet wat volatiliteit is.
Je verliest een heleboel koopkracht op je Euro, tenzij je in Nederland blijft.
Wat betreft de oplossing op de schuldenberg hoeven we niet te discussieren, aangezien jij gelooft dat centrale banken bewust en gedreven aansturen op het verwoesten van de economie (a la bilderberg-achtige theorien) door ongelimiteerd te blijven printen. Daar verschillen we van mening, aangezien ik geloof dat de autoriteiten daar niet op aansturen waardoor ze maar een beperkte speelruimte hebben om die schuldenberg 'te stutten'.
Ja ja, dat weet ik nou wel. Vertel me nou eens hoe ze het gaan doen dan? want ik lees dit zinnetje en er staat niets in anders dan dat je het niet weet.
Hoe overheden het begrotingstekort gaan terugdringen zal verschillen. Maar dat zal vooral een combinatie zijn tussen belastingverhogingen en het schrappen van taken of de hoogte van die taken.
Juist ja....Ik neem aan dat je weet dat als je alle US militairen en alle medicare zou schrappen, je nog niet aan 50% reductie zit ...dat weet je toch mag ik hopen? Dan hebben we nog steeds 75 miljard per maand netto schuld.
En belasting verhogingen? Je volgt hoop ik toch ook de US politiek..dat zit er dus 99% niet in.
Is mijn conclusie dan toch juist, dat je eigenlijk totaal geen idee hebt hoe ze het gaan doen maar met boekenwijsheid komt hoe het zou moeten? Want daar ben ik ook erg goed in, zeggen hoe het zou moeten zijn. Maar dat reduceert geen dollar aan schuld.
Je wilt dus zeggen dat overheden verplicht gaan defaulten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 14:56 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik snap niet wat je duidelijker wilt hebben, ik heb het al vrij duidelijk aangegeven. Waar het uiteindelijk imo op uitraait is een grote schuldsanering, waarbij autoriteiten geen/berperkte invloed hebben op het gebeuren daarop door het op gebruiken van de fiscale/monetaire speelruimte.
Hoe duidelijk wil je het hebben? Je weet zelf dat dergelijke zaken niet op detail en datum precies zijn te voorspellen. Die glazen bol is niemand gegunt.
Niet elke overheid is insolvabel, maar sommige zullen moeten defaulten net als bedrijven en particulieren. Geld dat er niet is kan niet betaald worden en het is de markt die bepaald tot hoeverre geld beschikbaar is waarna het land gedwongen word. Anders word het als je gelooft dat centrale banken doelbewust de economie willen doen crashen zoals jij doet. Dan is de ruimte onbeperkt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:00 schreef Blandigan het volgende:
Je wilt dus zeggen dat overheden verplicht gaan defaulten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |