Chuckquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Ben je blind en zie je m'n sig niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ai, dat is slecht nieuws voor BB. Ik heb namelijk het idee dat het handjevol mensen dát kijkt het puur doen om te kunnen zeggen dat ze smaak hebben vanwege de Emmy's die BB krijgt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
0. Ze worden dit jaar niet meegenomen in de Emmy's
Helaas niet genomineerd, Falling Skies. Beste drama series zijn uit mijn hoofd ; Mad Men, Boardwalk Empire, Dexter, The Good Wife, Friday Night Lights en Game of Thrones.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Ai, dat is slecht nieuws voor BB. Ik heb namelijk het idee dat het handjevol mensen dát kijkt het puur doen om te kunnen zeggen dat ze smaak hebben vanwege de Emmy's die BB krijgt.
Als dit jaar Falling Skies overladen wordt met Emmy's (weet niet of ze genomineerd zijn, maar zou me niks verbazen) zul je zien dat al die kijkers ineens Skies-fan zijn.
Dus BB heeft Emmy's gekregen in het verleden? Heeft de jury tóch een goede smaakquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Ai, dat is slecht nieuws voor BB. Ik heb namelijk het idee dat het handjevol mensen dát kijkt het puur doen om te kunnen zeggen dat ze smaak hebben vanwege de Emmy's die BB krijgt.
Ik vind Breaking Bad erg goed en ik vind Mad Men vreselijk, maar dat is volgens jou niet mogelijk.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Als dit jaar Falling Skies overladen wordt met Emmy's (weet niet of ze genomineerd zijn, maar zou me niks verbazen) zul je zien dat al die kijkers ineens Skies-fan zijn.
Juist wel. Als je 1 serie van stand kijkt hoef je toch niet door nóg zo'n serie heen te bijten?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:41 schreef Tijz het volgende:
[..]
Ik vind Breaking Bad erg goed en ik vind Mad Men vreselijk, maar dat is volgens jou niet mogelijk.
Volgens sommigen hier is het ook niet mogelijk dat iemand Breaking Bad gewoon niet leuk vindquote:Op zondag 21 augustus 2011 16:41 schreef Tijz het volgende:
[..]
Ik vind Breaking Bad erg goed en ik vind Mad Men vreselijk, maar dat is volgens jou niet mogelijk.
Emmy's worden toch niet uitgereikt door critics, maar door collega's?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dexter of The Good Wife mogen wat mij betreft wel winnen ; maar het zal wel naar Mad Men of Boardwalk Empire gaan, daar kijken meer critics naar
ga maar snel weer lost kijken danquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:15 schreef Symer het volgende:
[..]
Populair? Ze halen vrijwel nooit de 2 miljoen kijkers.
Iedereen Is Gek Op Jack trekt in het kleine Nederland serieus meer kijkers dan Breaking Bad in de hele VS.
Kan best, maar de genomineerde series komen verdacht veel overeen met de favorieten van criticsquote:Op zondag 21 augustus 2011 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Emmy's worden toch niet uitgereikt door critics, maar door collega's?
Tsja, hoe zou dat toch komen? Dat moet wel een complot zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan best, maar de genomineerde series komen verdacht veel overeen met de favorieten van critics
Tel je de doelgroep bij het totaal op? Het totaal voor 4x01 was 2,576 miljoen, waarvan (dus niet plus) 1,5 miljoen van de doelgroep. In de afleveringen daarna zakte het weer terug naar het gebruikelijke niveau van 1,7 miljoen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
ga maar snel weer lost kijken danje weet helemaal niet met welk programma het op de timeline zit
en het krijgt steeds meer kijkers, season 4 ep1 had 4.3 miljoen kijkers, en dat zegt ook trouwens helemaal niks
jij vind iedereen is gek op jack zeker ook tof
Hebben we het nog steeds over populariteit of gaat het nu over of kijkcijfers iets over kwaliteit zeggen?quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gebrek aan kijkers voor Breaking Bad heeft dan ook meer met AMC (en het gebrek aan interesse voor die zender) dan met de serie zelf te maken. Ze hebben daar nog nooit meer dan 5 miljoen kijkers gehad en dat was dan nog voor de eerste aflevering van een superhype als The Walking Dead.
Zet Glee op AMC en die moeten het ook met een paar miljoen kijkers doen.
Jaren geleden moesten peer groups bij elkaar komen om uren aan inzendingen te bekijken en te beoordelen. Dat is veranderd omdat alleen oude, conservatieve, gepensioneerde industrie-mensen daar tijd voor hadden en het gat tussen de nominaties en de meningen van critici/publiek immens werd.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tsja, hoe zou dat toch komen? Dat moet wel een complot zijn.
Ik had het over een zender waar onmogelijk series kunnen draaien die als populair kunnen omschreven worden (mits een bepaalde invulling aan populair wordt gegeven)quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:38 schreef Symer het volgende:
[..]
Hebben we het nog steeds over populariteit of gaat het nu over of kijkcijfers iets over kwaliteit zeggen?
Er is waarschijnlijk geen serie die door de critici nog meer werd geadoreerd dan The Wire (nog meer dan The Sopranos, The West Wing en andere Mad Men) en die hebben nooit iets van belang gewonnen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:40 schreef Symer het volgende:
[..]
Jaren geleden moesten peer groups bij elkaar komen om uren aan inzendingen te bekijken en te beoordelen. Dat is veranderd omdat alleen oude, conservatieve, gepensioneerde industrie-mensen daar tijd voor hadden en het gat tussen de nominaties en de meningen van critici/publiek immens werd.
Sindsdien mogen inzendingen thuis bekeken worden. Ook hier is veel kritiek op omdat niemand controleert of die stemmers ook daadwerkelijk alles kijken (haast onwaarschijnlijk gezien de lange werkweken die werkende regisseurs, producers en showrunners maken). Ook wordt van ze verwacht dat ze een hele serie beoordelen op 1 enkele ingezonden aflevering.
Als je na een werkweek van 70 uur een krat met dvd's binnenkrijgt die je moet beoordelen van series die je verder nooit kijkt kan ik me heel goed voorstellen dat je je (onbewust of niet) laat leiden door critici om een selectie te maken.
Volgens mij zijn we het daarover dan eensquote:Op zondag 21 augustus 2011 22:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik had het over een zender waar onmogelijk series kunnen draaien die als populair kunnen omschreven worden (mits een bepaalde invulling aan populair wordt gegeven)
Over The Wire gaan weer andere theorieën, over de voornamelijk zwarte cast bijvoorbeeld.quote:Er is waarschijnlijk geen serie die door de critici nog meer werd geadoreerd dan The Wire (nog meer dan The Sopranos, The West Wing en andere Mad Men) en die hebben nooit iets van belang gewonnen.
Dat er zo weinig mensen in de verdediging schieten zegt ook wel genoeg. Als je 4 jaar geleden zei dat Heroes of Prison Break lachwekkend slecht begint te worden viel iedereen over je heen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind dat we trouwens niet te genuanceerd moeten gaan discussieren, met argumenten en zo, want dan wordt het zo'n saai topic dat enkel de critici nog goed vinden.
Volgens mij konden ze niet meedoen dit jaar vanwege de late seizoenstart. Seizoen 4 telt dus mee voor 2012.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Omdat de serie geen verdediging nodig heeft. Waarom zou je met onwetenden in discussie gaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:23 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat er zo weinig mensen in de verdediging schieten zegt ook wel genoeg. Als je 4 jaar geleden zei dat Heroes of Prison Break lachwekkend slecht begint te worden viel iedereen over je heen.
Stellen dat Breaking Bad zuigt stuit niet op veel weerstand blijkbaar.
Dat was al genoemdquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Volgens mij konden ze niet meedoen dit jaar vanwege de late seizoenstart. Seizoen 4 telt dus mee voor 2012.
Dat komt doordat BB een serie is die nergens mee te vergelijken is, naar mijn idee de beste serie van de afgelopen jaren. Mensen die al zo hard stellen dat "het zuigt" daar gaan echt BB-kijkers niet eens mee in discussie. Breaking Bad is briljant, dat je er misschien niet van houdt geloof ik wel, maar het is geen slechte serie.quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:23 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat er zo weinig mensen in de verdediging schieten zegt ook wel genoeg. Als je 4 jaar geleden zei dat Heroes of Prison Break lachwekkend slecht begint te worden viel iedereen over je heen.
Stellen dat Breaking Bad zuigt stuit niet op veel weerstand blijkbaar.
Ja, dat is kut nu ja, ik ken het probleem. Wat ik wel goed vind is dat volgend seizoen de laatste wordt, ze melken het niet uit, maar stoppen op tijd.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:19 schreef HeatWave het volgende:
het is maar een TVshow hoor.
Ik vind het ook een hele lekkere serie, baal ervan dat ik me vergist had en dacht dat er 5 seizoenen waren, nu moet ik ook elke week wachten op het vervolg, dat haat ik.
Maar als je het niet leuk vindt, lekker belangrijk.
Ja, ik dacht dus dat dat 5 wasquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:20 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, dat is kut nu ja, ik ken het probleem. Wat ik wel goed vind is dat volgend seizoen de laatste wordt, ze melken het niet uit, maar stoppen op tijd.
Als je de serie leuk vind dan ga je natuurlijk niet zeggen dat het een slechte serie is. Smaak is objectief. Wat jij een slechte serie vind kan iemand anders weer een goede serie vinden. Alleen maar omdat jij Breaking Bad briljant vind, hoeft het niet te betekenen dat het iedereen aan moet spreken of dat niemand het een slechte serie kan vinden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:17 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat komt doordat BB een serie is die nergens mee te vergelijken is, naar mijn idee de beste serie van de afgelopen jaren. Mensen die al zo hard stellen dat "het zuigt" daar gaan echt BB-kijkers niet eens mee in discussie. Breaking Bad is briljant, dat je er misschien niet van houdt geloof ik wel, maar het is geen slechte serie.
Achja, ik kan nu al opmaken uit je sig dat jij een meid moet zijn, dus kan begrijpen dat je Breaking Bad niet zo leuk vindt want er zit niet veel gossip in.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je de serie leuk vind dan ga je natuurlijk niet zeggen dat het een slechte serie is. Smaak is objectief. Wat jij een slechte serie vind kan iemand anders weer een goede serie vinden. Alleen maar omdat jij Breaking Bad briljant vind, hoeft het niet te betekenen dat het iedereen aan moet spreken of dat niemand het een slechte serie kan vinden.
Zoals ik al zei, ik kan er best inkomen dat het je ding niet is, maar dat neemt niet weg dat het een kwalitatief goeie serie is.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ok...zodat ik het goed op een rijtje heb.
- Ik mag geen commentaar leveren op BB [ terwijl ik seizoen 1 helemaal heb gekeken ], want dan ben ik een zeur ; en dan ben ik een meid [ als je goed in mijn profiel kijkt ( ik weet het, kost veel moeite! ) zie je dat ik mannelijk ben en dat ik veel meer kijk dan alleen ''gossip/zeik''series ]. Ik heb een uitgebreide smaak ipv alleen het geroep ''Oh, BB is zo geweldig en uniek ''.
- Jullie mogen wel zeggen dat series die ik leuk vind zeikseries zijn en slecht zijn? Echt...alsof jullie zoveel beter zijn -_-'. Ik wed dat jullie het niet eens een kans geven maar het alleen bestempelen als ''zeikserie'' zonder het ook maar gezien te hebben. Ik geef mijn oordeel tenminste alleen als ik de desbetreffende serie gezien heb.
Fijn voor jullie dat BB zo enorm kicken is! Geniet ervan. Ik zeg alleen maar dat smaak objectief is. Jullie deden alsof BB gewoon voor iedereen geweldig is, en dat het niet mogelijk is dat iemand de serie niet leuk vind. Maar ondertussen wel andere series/mensen afkraken...
Ik had het nog niet eens gebaseerd op de sig, die had ik niet eens gezien. Maar hell, daar staat alleen maar bagger in waar ik hooguit tijdens het zappen bij blijf hangen in tijden van extreme verveling.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:48 schreef HeatWave het volgende:
Dat je als man naar wijvenseries kijkt moet je lekker zelf weten, maar kijk dus niet vreemd op dat "we" het logisch vinden dat je BB niets vindt. Dat werk je zelf in de hand.
Ja, maar dat het een kwalitatief goeie serie is word dan weer uitgesproken door alleen de fans van de show hier. Ik geloof best dat je het een goede serie kunt vinden ( dat is alleen maar mooi! ), maar het is niet alsof jullie 100% objectief zijn. Je vermaakt je met de serie, dus natuurlijk vind je het een goede serie. Ik ben blij dat je ervan geniet, maar dat hoeft niet te betekenen dat niemand het een slechte serie kan vinden. Zelf heb ik seizoen 1 gekeken, en het was gewoon niet mijn ding. Ik zie best dat het goed in elkaar zit en dat er aardig word geacteerd maar niet mijn smaak.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik kan er best inkomen dat het je ding niet is, maar dat neemt niet weg dat het een kwalitatief goeie serie is.
Dan kan je er naar mijn mening niet eens echt over oordelen, maar goed. Het gaat erom dat een serie als BB, daar is er maar 1 van. Jij kan eigenlijk net zo goed 3 series uit je collectie pakken, dan heb je ze ook allemaal gezien. Wat iemand anders hier al zei, bij BB weet je nooit wat er gaat gebeuren, het kan alle kanten op. De serie is goed gemaakt, goed geacteerd, mooi in beeld gebracht en de muziek is er goed bij uitgekozen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat het een kwalitatief goeie serie is word dan weer uitgesproken door alleen de fans van de show hier. Ik geloof best dat je het een goede serie kunt vinden ( dat is alleen maar mooi! ), maar het is niet alsof jullie 100% objectief zijn. Je vermaakt je met de serie, dus natuurlijk vind je het een goede serie. Ik ben blij dat je ervan geniet, maar dat hoeft niet te betekenen dat niemand het een slechte serie kan vinden. Zelf heb ik seizoen 1 gekeken, en het was gewoon niet mijn ding. Ik zie best dat het goed in elkaar zit en dat er aardig word geacteerd maar niet mijn smaak.
Het is alleen typerend dat op het moment dat ik mijn mening geef over BB [ terwijl ik het wel bekeken heb ] jullie meteen mijn serie-smaak door de wc spoelen en ervan uitgaan dat ik geen smaak heb of dat ik dan meteen vrouwelijk ben. Ipv met argumenten te komen waarom BB dan zo geweldig is of ipv dat je mijn mening gewoon accepteert ( die veranderd toch niet ^^ ), kiezen jullie ervoor om series af te kraken die ik weer kijk. Dan lijkt het wel alsof jullie je aangevallen voelen!
Meningen zijn objectief...vind je BB cool...good for you! Maar ga dan ook niet mijn series of zelfs mij persoonlijk af lopen kraken alleen omdat ik zeg dat ik BB niet helemaal het einde vind ( en dat zeg ik terwijl ik seizoen 1 dus wel heb gekeken i.t.t. jullie waarvan ik moeite heb te geloven dat jullie de ''zeur-series'' zelf maar een kans hebben gegeven.
Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. Maar ik heb ook nooit gezegd dat de series die ik volg super serieus zijn en dat het de beste series ooit zijn! Het zijn inderdaad wegkijk series...tja, dat vind ik gewoon leuk en dat zijn mijn favorieten. Ik kijk net zo goed wat serieuzere en series die wat dieper gaan ( In Treatment, True Blood, Dexter, etc ) en die kan ik zeer goed waarderen en daar zie ik ook van dat ze kwalitatief beter zijn. Maar het zijn niet mijn favorieten. Tja, dat kan. Maar waar ik een hekel aan heb is dat mensen je dan meteen bestempelen als vrouw en die series af gaan kraken, terwijl ik enkel en alleen zeg dat BB gewoon niet mijn smaak is. Ik heb nooit gezegd dat het een flutserie is of iets dergelijks. Voor sommige mensen ( jij niet ) is het blijkbaar te moeilijk om een serie te verdedigen zonder het persoonlijk te maken. En dat vind ik laf.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan kan je er naar mijn mening niet eens echt over oordelen, maar goed. Het gaat erom dat een serie als BB, daar is er maar 1 van. Jij kan eigenlijk net zo goed 3 series uit je collectie pakken, dan heb je ze ook allemaal gezien. Wat iemand anders hier al zei, bij BB weet je nooit wat er gaat gebeuren, het kan alle kanten op. De serie is goed gemaakt, goed geacteerd, mooi in beeld gebracht en de muziek is er goed bij uitgekozen.
En wat zeur-series betreft, hell, ik kijk elke avond Law & Order, een serie die bol staat van de clichés en eigenlijk elke keer hetzelfde is, maar man, wat geniet ik daar iedere keer weer van.
Maar daardoor weet ik ook het verschil tussen een lekker wegkijkende serie en een serie die je geduld soms op de proef stelt in dienst van het verhaal.
Nee, er is idd de afgelopen echt niets noemenswaardigs gebeurd, het ontwikkelt zich ook niet, enz.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:14 schreef nuffnuff het volgende:
Sinds ik HBO volg vind ik heel veel series bagger. Ik volg BB wel maar ik stoor me aan de personages en het gaat gewoon nergens heen. Ik kijk alleen nog True Blood, Game of Thrones en Boardwalk Empire. Als BB dit seizoen nergens heen gaat stop ik met kijken.
Wat zit je mensen nou te overtuigen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, er is idd de afgelopen echt niets noemenswaardigs gebeurd, het ontwikkelt zich ook niet, enz.
Waar overtuig ik iemand in die post dan?quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wat zit je mensen nou te overtuigen.![]()
Het is een serie. Kijk of kijk niet. Lekker belangrijk dat een ander het niks vindt.
Don't be a girlie man!quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik heb inmiddels 4 eps gezien en begin het nu wel echt tof te vinden. Goede karakterontwikkeling en prima acteerwerk.
Sorry TS
Sorry hoor maar noem eens wat?quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:21 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, er is idd de afgelopen echt niets noemenswaardigs gebeurd, het ontwikkelt zich ook niet, enz.
Eh, de afgelopen seizoenen? Het verhaal wat spannend blijft, de ontwikkeling en verandering van de karakters, het verhaal wat telkens een andere wending krijgt?quote:
Inderdaad, wil niet veel spoilen maar storyline is het dik in orde, en acteurs is wellicht even wennen maar ik mag ze toch vrijwel allemaal.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:44 schreef Kluts het volgende:
[..]
Eh, de afgelopen seizoenen? Het verhaal wat spannend blijft, de ontwikkeling en verandering van de karakters, het verhaal wat telkens een andere wending krijgt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |