Even offtopic:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 06:09 schreef Lyrebird het volgende:
Er zijn users die mijn standpunt niet kunnen rijmen met mijn achtergrond, maar andersom valt m'n bek open bij de standpunten van andere users. Ik chargeer een beetje, maar hoe kan Betyar, die we normaal kennen als een fervent voorstander van het afwentelen van individuele verantwoordelijkheid op de overheid (uitkeringen voor uitvreters, voorstander van immigratie van kanslozen, zorg voor mensen die zelf geen respect voor hun lichaam hebben, etc.) nu plots stellen dat de ouders van een kind met Down syndroom volledig verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van het kind? Geldt dat dan ook voor een kind met diabetes (als daar voor getest zou kunnen worden), of voor een kind met criminele neigingen (als daar voor getest zou kunnen worden), of voor een kind dat hoogst waarschijnlijk z'n hele leven van een uitkering afhankelijk zal zijn, zoals Maartena al eerder afvroeg?
Tja, zoals ik eerder al stelde: Het is uiteindelijk de vrouw die de laatste beslissing neemt, want het is wel haar lichaam waar men het over heeft.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 02:31 schreef betyar het volgende:
we hebben het over kosten.....
Wat nu als er vanuit een onenightstand een zwangerschap ontstaat de man in kwestie wil het kind niet hebben en de vrouw wel. Moet de man dan meebetalen aan de opvoeding of niet?
Ik vind van niet.
Ik vind dat geen enkele ongeborene rechten heeft en geaborteerd mag worden binnen de gestelde termijn in Nederland. Die rechten beginnen pas na de abortustermijn, zoals ik allang zei. Dat jij het zo wilt draaien alsof alleen kinderen met Down geen rechten hebben zegt een hoop over jouw "verknipte ideeen" omtrent abortus en je eigen ongemak die je wilt afkopen door anderen jouw mening op te leggen vanuit de overheid. En zelfs Hitler erbij halen? Serieus?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 06:09 schreef Lyrebird het volgende:
Er zijn users die mijn standpunt niet kunnen rijmen met mijn achtergrond, maar andersom valt m'n bek open bij de standpunten van andere users. Ik chargeer een beetje, maar hoe kan Betyar, die we normaal kennen als een fervent voorstander van het afwentelen van individuele verantwoordelijkheid op de overheid (uitkeringen voor uitvreters, voorstander van immigratie van kanslozen, zorg voor mensen die zelf geen respect voor hun lichaam hebben, etc.) nu plots stellen dat de ouders van een kind met Down syndroom volledig verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van het kind? Geldt dat dan ook voor een kind met diabetes (als daar voor getest zou kunnen worden), of voor een kind met criminele neigingen (als daar voor getest zou kunnen worden), of voor een kind dat hoogst waarschijnlijk z'n hele leven van een uitkering afhankelijk zal zijn, zoals Maartena al eerder afvroeg?
Dan hebben we nog onze huis-cultuurrelativist dotCommunism, die zelfs Hitler nog geen celstraf had durven te geven, omdat we allemaal gelijk zijn en de overheid geen recht heeft om mensen op te sluiten, die plots vindt dat een ongeborene met Down syndroom totaal geen rechten heeft. Misschien dat deze users daar wat meer over willen zeggen?
Je weet dat eugenetica niet iets met een superior eenheidsras heeft te maken maar vooral met het elimineren van zwakkeren?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:55 schreef SpecialK het volgende:
Er is een groot verschil tussen selecteren op gelijkwaardige kenmerken "haarkleur, kleur ogen, geslacht" en aandoeningen die het leven onnodig onaangenaam maken voor ouders en kinderen.
Dat eerste lijkt mij volstrekt onwenselijk. Het 2e is wat mij betreft gewoon een keus van de ouders. Niks mis mee. Je kan er een hoop onnodig lijden mee voorkomen.
Je weet dat mijn reactie niks te maken heeft met het aangesneden eugenetica vraagstuk?quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:20 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Je weet dat eugenetica niet iets met een superior eenheidsras heeft te maken maar vooral met het elimineren van zwakkeren?
Ben ik het wel mee eens. Van die omhooggevallen professoren types, die hun hele leven nog geen cent verdiend hebben, maar wel weten hoe het moet. De meritocracy, waar veel users zo opgewonden van raken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:31 schreef Eartling het volgende:
We kunnen eindelooos gaan zwammen over de kosten die 'down' met zich meebrengt, maar kijk eens om je heen als het gaat over kosten. De grootste kostenposten worden gemaakt door mensen die zich in het hoekje brilliant/intelligent laten zetten. Denk daar eens over voordat je gaat roepen dat zwakkeren de kosten zijn.
Ik ben benieuwd wie er in deze wereld in godsnaam aan dit profiel voldoetquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Van die omhooggevallen professoren types, die hun hele leven nog geen cent verdiend hebben, maar wel weten hoe het moet.
Nu is het al zo dat ouders, met in achtneming van de gestelde termijn, tot abortus kunnen besluiten ongeacht de reden. Aborteren met reden is dus logisch gezien een "zwakkere eis".quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 05:40 schreef Lyrebird het volgende:
Nergens stel ik dat ik de ultieme keuze bij de staat neerleg. Ik vraag me alleen af ouders het recht hebben om de beslissing te maken om een kind te aborteren dat niet "normaal" is. Voor lezers die moeite hebben met begrijpend lezen: je afvragen of ouders het recht hebben om een kind te aborteren dat zij niet normaal vinden, staat niet gelijk aan het recht op abortus bij de staat te leggen.
De TS pretendeerde inderdaad voor vrijheid te zijn, maar is daar langzamerhand van aan het terugkomen. De "dat moet toch kunnen" mentaliteit is veel te ver doorgeschoten, met allerlei nare gevolgen van dien.
Zie hier de verloedering van de maatschappij. Kosten, kosten, kosten. Mensenlevens worden veel teveel tegen financiele plaatjes afgezet. Walgelijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus ook de kosten die daarbij komen kijken?
Op een gegeven moment moeten er keuzes gemaakt worden, of je het nu leuk vindt of niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:44 schreef SpecialK het volgende:
Wat bedoel je oud_student?
Dat je het oke zou vinden als de staat verplichte abortus zou opdringen?
Of
Dat de staat moet kunnen weigeren steun te verlenen aan mensen die willens en wetens een kind met bepaalde genetische afwijkingen toch hebben genomen?
En de kosten?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:55 schreef dotCommunism het volgende:
Daarom moet de keuze bij de ouders liggen, en moet de samenleving de keuze accepteren, welke het ook is. Maar dat is blijkbaar al teveel vrijheid voor sommige mensen.
Moet de keuze altijd bij de ouders liggen? Ook als ze hun kinderen (seksueel) misbruiken?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:55 schreef dotCommunism het volgende:
Daarom moet de keuze bij de ouders liggen, en moet de samenleving de keuze accepteren, welke het ook is. Maar dat is blijkbaar al teveel vrijheid voor sommige mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |