abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100907984
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:45 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja chaos + [me=onlogisch]popcorn pakt.
[/me]

Maar is voice-over nou gebanned? :D
voice-over
pi_100907988
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:46 schreef Happel het volgende:

[..]

Tuurlijk.
lekker rustig ff
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_100907990
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:45 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja chaos + [me=onlogisch]popcorn pakt.
[/me]

Maar is voice-over nou gebanned? :D
Staat een streep door zijn naam.
Lekker voor hem.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 19:49:56 #204
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_100908096
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:39 schreef Happel het volgende:

[..]

Ga je nou mij verantwoordelijk houden voor de acties van anderen. Mooier moet het niet worden. :')

[..]

Het is maar wat je een scheldwoord noemt. Snap werkelijk niet dat na zulke woorden van Fer er nog mensen zijn die het allemaal wel best vinden dat hij niet bijtekent. Hart voor de club heeft die. Hou toch op. :{w
Het is in de eerste plaats een profvoetballer, die aan zichzelf denkt.
Maar Fer denkt dat hij op een nette manier afscheid kan nemen deze maand, en wil dat graag doorzetten. Hij wil graag weg en Feyenoord kan nu nog een aardig bedrag voor 'm vangen. Ik snap het wel dat hij Feyenoord nú voor de keus stelt. En dus niet gaat lopen roepen dat hij misschien nog wel bijtekent.

En nogmaals, túúrlijk had ik ook liever dat z'n hart overliep van Feyenoordliefde en dat hij nog een seizoen bleef en daarna voor veel geld weg ging.
Ik denk alleen dat het niet zo realistisch (meer) is, om onvoorwaardelijke clubliefde te verwachten bij die jochies.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_100909334
Ik heb begrip voor Fer's standpunt en kan me ook helemaal vinden in de redenatie van Feyenoord. Het is jammer dat een aantal mensen denken dat Fer de club iets verschuldigd is. Als dat zo was zou hij ook geen salaris moeten ontvangen. Bovendien heeft Feyenoord nu de kans om 4 miljoen te krijgen, maar kiezen ze er zelf voor om niet te verkopen.

Contracten zijn er in eerste instantie om je aan te houden en niet om bij te tekenen en dan maar hopen dat clubs bereid zijn om de hogere transfersom te betalen. Die jongen staat stil in zijn ontwikkeling en moet verder. Bij Feyenoord zal de situatie nog een hele tijd penibel blijven en in zo'n omgeving is het lastig om jezelf te ontwikkelen. Hij moet nu beter worden en niet over 5 jaar.

Zoals het er naar uit ziet dient Leroy nu professioneel z'n contract uit. Respect daarvoor, want menig speler zou alsnog een vertrek forceren, zeker na de shit die hij over zich heen heeft gekregen.
pi_100909702
Respect voor Fer, please. :{w

Het is een verkapt dreigement om alsnog een vertrek te bewerkstelligen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_100910019
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:26 schreef Happel het volgende:
Respect voor Fer, please. :{w

Het is een verkapt dreigement om alsnog een vertrek te bewerkstelligen.
En jij denkt dat de stelling van Feyenoord dat ze hem niet laten gaan niet bedoeld is om het hard te spelen en eigenlijk een hogere transfersom af te dwingen? Nogmaals, Fer kan nu de confrontatie gaan zoeken om alsnog een transfer af te dwingen zoals vele anderen vaker met succes hebben gedaan, dus ja, respect dat hij het netjes probeert op te lossen.
pi_100910221
Ik ben blij als hij weg is. Die onrust...ik word er niet goed van. :(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 20:45:19 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_100910568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:37 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben blij als hij weg is. Die onrust...ik word er niet goed van. :(
Ach, nog 2 weekjes :s)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_100910578
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:18 schreef psychosomatic het volgende:
Ik heb begrip voor Fer's standpunt en kan me ook helemaal vinden in de redenatie van Feyenoord. Het is jammer dat een aantal mensen denken dat Fer de club iets verschuldigd is. Als dat zo was zou hij ook geen salaris moeten ontvangen. Bovendien heeft Feyenoord nu de kans om 4 miljoen te krijgen, maar kiezen ze er zelf voor om niet te verkopen.

Contracten zijn er in eerste instantie om je aan te houden en niet om bij te tekenen en dan maar hopen dat clubs bereid zijn om de hogere transfersom te betalen. Die jongen staat stil in zijn ontwikkeling en moet verder. Bij Feyenoord zal de situatie nog een hele tijd penibel blijven en in zo'n omgeving is het lastig om jezelf te ontwikkelen. Hij moet nu beter worden en niet over 5 jaar.

Zoals het er naar uit ziet dient Leroy nu professioneel z'n contract uit. Respect daarvoor, want menig speler zou alsnog een vertrek forceren, zeker na de shit die hij over zich heen heeft gekregen.
Fer weet ook in welke situatie de club zit. Waarom moet hij louter uit eigenbelang dan toch de club de rug toe keren?
En niet dat hij hier nou de sterren van de hemel speelt, welnee. Sterker nog, meneer was (toen we hem het hardst nodig hadden) een jaar uit de roulatie en presteerde toen hij terugkeerde ook niets!

En nu moet HIJ-Fer zonodig vooruit kijken? Zijn sportieve ambities najagen? Meneer is uitgeleerd bij Feyenoord! HA! :')

Nou weet je wat, rot dan maar op ook naar die reserveduitsers. Kijken of hij Brama uit de basis speelt ;) .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100910773
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Fer weet ook in welke situatie de club zit. Waarom moet hij louter uit eigenbelang dan toch de club de rug toe keren?
En niet dat hij hier nou de sterren van de hemel speelt, welnee. Sterker nog, meneer was (toen we hem het hardst nodig hadden) een jaar uit de roulatie en presteerde toen hij terugkeerde ook niets!

En nu moet HIJ-Fer zonodig vooruit kijken? Zijn sportieve ambities najagen? Meneer is uitgeleerd bij Feyenoord! HA! :')

Nou weet je wat, rot dan maar op ook naar die reserveduitsers. Kijken of hij Brama uit de basis speelt ;) .
Ja, Fer is uitgeleerd bij Feyenoord. Welke van z'n medespelers gaan zijn spel naar een hoger niveau tillen?

En is Fer nu wel of geen waardevolle speler? Als hij niks voorstelt, waarom dan niet voor 4 miljoen verkopen? Waarom dat zo reageren als hij wil vertrekken?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:52:28 #212
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_100910873
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:50 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Ja, Fer is uitgeleerd bij Feyenoord. Welke van z'n medespelers gaan zijn spel naar een hoger niveau tillen?

En is Fer nu wel of geen waardevolle speler? Als hij niks voorstelt, waarom dan niet voor 4 miljoen verkopen? Waarom dat zo reageren als hij wil vertrekken?
Als je niet weet hoe het is om een heel seizoen succesvol te zijn ben je niet uitgeleerd, bij Excelsior, RKC en de Graafschap is dat ook niet het geval.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_100911161
Fer uitgeleerd bij Feyenoord :')

Nee, echt :') :')

:') :')
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:58:57 #214
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_100911176
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:46 schreef Happel het volgende:

[..]

Tuurlijk.
^O^
pi_100911187
quote:

[..]

Uitgeleerd bij Feyenoord ? Nog láááng niet.
pi_100911207
quote:

[..]

Wat een gelul. Die jongen is helemaal niet uitgeleerd. Als hij een jaar lang gewoon de dragende speler van Feyenoord kan zijn is een vertrek logisch. In principe heeft hij nog niets laten zien, hij heeft alleen een geweldig talent.

Tevens kan ik beide standpunten begrijpen, en de haat tegen Fer, en het begrip voor Fer. Ik zit er een beetje tussenin. Zeker ook door JdG, Wijnaldum etc. ben ik al een stuk minder 'vatbaar' voor dit soort ongein.
pi_100911263
quote:

[..]

Je doet nu net alsof hij door zijn uitstekende spel deze transfer heeft afgedwongen.
Vorig jaar was het Meeuwis die de grote regisseur was op het middenveld, en niet Fer.
Zelfde met Wijnaldum, jarenlang moeten wij alle beginnersfouten slikken, dikke tranen op het veld, als het weer een keer totaal niet lukte. En dan nu, out of the blue zijn ze klaar voor de top?

Je bent i.m.o. pas uitgeleerd bij een club als je een x periode de absolute uitblinker bent.
Groetjes, Ezio.
pi_100911265
Ik kan me Fer vorig seizoen op de beslissende momenten tegen Roda en Gent nog herinneren.
En al die keren dat hij weer zijn 'slaapmomentjes' had.
pi_100911339
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:18 schreef psychosomatic het volgende:

Helemaal mee eens. Feijenoord krijgt gewoon een mooie transfersom voor een speler die bij het legioen toch al omstreden is.

Trouwens als Guidetti komt en Fer blijft wordt het wel nog een leuk seizoen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_100911534
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als Fer echt een Feyenoord-hart heeft dan verlengt ie zijn contract met een paar jaar met een paar jaar, speelt ie 1 jaar en gaat ie dan weg. Dat levert Feyenoord een goede transfersom, en minder schulden, op. Desnoods tegen een gelimiteerde transfersom die nog enigszins redelijk is. Zoals Kuijt ooit deed.
Dan is Fer pas een echter Feyenoorder.
Ik word zo godvergeten rotstervens teringziek van dat Feyenoord hart gezeik
IGHAHIAIHWEQAIHIEAHIEKABIKBHBIKAh
\ghaHOeaOHABhbaI
BIAbIaesib
pi_100911562
Tot zo ver mijn professionele reactie
pi_100911569
quote:
10s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:01 schreef eight het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Feijenoord krijgt gewoon een mooie transfersom voor een speler die bij het legioen toch al omstreden is.

Trouwens als Guidetti komt en Fer blijft wordt het wel nog een leuk seizoen.
Owja he :')
Alle spelertjes die een transfer willen forceren: gewoon kutoperkingen maken over/tegen Feyenoord in de media, dan raak je van zelf omstreden en als beloning mag je dan vertrekken ^O^ O-)
Nee inderdaad, lekker signaal geef je daarmee af man :X |:( .
Groetjes, Ezio.
pi_100912105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef Cara het volgende:

[..]

Ik word zo godvergeten rotstervens teringziek van dat Feyenoord hart gezeik
IGHAHIAIHWEQAIHIEAHIEKABIKBHBIKAh
\ghaHOeaOHABhbaI
BIAbIaesib
Als spelers geen Feyenoord-hart hebben, of überhaupt geen binding met de club hebben mogen ze lekker opkankeren. Al die laffe broodvoetballers.
Groetjes, Ezio.
pi_100912108
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Owja he :')
Alle spelertjes die een transfer willen forceren: gewoon kutoperkingen maken over/tegen Feyenoord in de media, dan raak je van zelf omstreden en als beloning mag je dan vertrekken ^O^ O-)
Nee inderdaad, lekker signaal geef je daarmee af man :X |:( .
De opmerkingen van Fer vorige maand(en) sloegen nergens op, net als de reacties vd supporters.
Maar dat kun je toch niet meer terugdraaien. In de huidige situatie kan die jongen niets meer goed doen. Tekent hij bij roept men hier dat hij voor het geld doet, blijft hij zonder bijtekenen is men boos dat hij gratis wegloopt en vertrekt hij voor 4M is het een Ferrader.

Hij kan geen kant op zonder veel kritiek te krijgen.(ja, deels zijn eigen schuld).
Hopelijk wordt een bod van 4.5 niet geweigerd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_100912190
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:14 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als spelers geen Feyenoord-hart hebben, of überhaupt geen binding met de club hebben mogen ze lekker opkankeren. Al die laffe broodvoetballers.
_O- _O-
Dan houd je alleen 11 supporters over die op het veld mogen staan.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 21:16:52 ]
pi_100912577
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:16 schreef Typisch het volgende:

[..]

_O- _O-
Dit dus. Zo naïef om te denken dat een speler zoveel van een club houdt als een supporter
pi_100912579
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:16 schreef Typisch het volgende:

[..]

_O- _O-
Nee hoor, zo'n Stefan de Vrij wil (zonder zichzelf weg te cijferen) de club ook vooruit helpen.
Maar zo'n Wijnaldum was dus in de winterstop al bezig met PSV, Fer had ongetwijfeld ook andere dingen aan zijn hoofd. En nu de Twente lonkt kan hij ineens de sterren van de hemel spelen.

Het een sluit het ander niet uit.
Groetjes, Ezio.
pi_100912679
Dat zelfs harde kern supporters geen clubliefde hebben bewijst Immers, dus tegenwoordig ben je nergens zeker van. Ook al zet je je rug vol met Feyenoord-tattoo's, als je gaat voetballen wil je hogerop. :') Want een half miljoen per jaar bij je favoriete club is niet genoeg. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100912727
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee hoor, zo'n Stefan de Vrij wil (zonder zichzelf weg te cijferen) de club ook vooruit helpen.
Maar zo'n Wijnaldum was dus in de winterstop al bezig met PSV, Fer had ongetwijfeld ook andere dingen aan zijn hoofd. En nu de Twente lonkt kan hij ineens de sterren van de hemel spelen.

Wat een grap. Als de Vrij een aanbieding van Twente had gekregen met een afspraak dat hij veel speeltijd zou krijgen, had hij nu het rode shirt van Twente om zijn nek hoor. ;) Niet voor niets tekent hij niet al te lang bij.
pi_100912790
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:27 schreef Typisch het volgende:

[..]

Wat een grap. Als de Vrij een aanbieding van Twente had gekregen met een afspraak dat hij veel speeltijd zou krijgen, had hij nu het rode shirt van Twente om zijn nek hoor. ;) Niet voor niets tekent hij niet al te lang bij.
quote:

[..]

Wat een grap.
pi_100912865
Sowieso gaat de vergelijking met de Vrij en Fer niet op. De één is een stuk verder in zijn ontwikkeling dan de ander. Maar jullie hebben dus werkelijk de illusie dat Stefan de Vrij het voor Feyenoord doet en niet kijkt naar wat beter voor hem is?
pi_100912949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:30 schreef Typisch het volgende:
Sowieso gaat de vergelijking met de Vrij en Fer niet op. De één is een stuk verder in zijn ontwikkeling dan de ander. Maar jullie hebben dus werkelijk de illusie dat Stefan de Vrij het voor Feyenoord doet en niet kijkt naar wat beter voor hem is?
Werkt beide kanten op. Tuurlijk wil hij het beste voor zijn eigen carrière, maar hij heeft echt wel hart voor Feyenoord hoor. Anders tekende hij niet bij.
pi_100912961
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:30 schreef Typisch het volgende:
Nee hij doet het omdat hij weet dat hij bij Feyenoord nog voldoende kan leren. En dat konden Fer, Wijnaldum en Castaignos ook nog.
pi_100913015
quote:

[..]

Onzin. Waarom heeft Stefan zo lang gewacht met bijtekenen dan? Geef eens een bronvermelding voor je bewering Wijnaldum - PSV.
Het hele elftal speelt beter dan vorig seizoen, niet alleen Fer.
pi_100913037
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:33 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Nee hij doet het omdat hij weet dat hij bij Feyenoord nog voldoende kan leren. En dat konden Fer, Wijnaldum en Castagnois ook nog.
Dat is heel wat anders dan:

quote:

[..]

Fer en Wijnaldum speelde al een aantal jaren in de grauwe middenmoot van de Eredivisie. Vind je het dan gek dat ze liever naar een (op dit moment) topclub gaan? Dan heb je gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen. Vanuit Volendam ga je liever naar NEC, van NEC liever naar Feyenoord en op het moment speel je hoger bij Ajax, PSV en FC Twente. Dus ik snap ze wel.
pi_100913046
quote:

[..]

Beperkte contractduur hangt mede af samen met de financiële situatie waarin de club verkeert. Een stuk voorzichtigheid van beide kanten.
En de rest van je verhaal is gebaseerd op aannames. Als Stefan echt weg wilde had was gewoon gegaan, zaten op een zeker moment zelfs scouts van Arsenal voor hem op de tribune.
Groetjes, Ezio.
pi_100913067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Beperkte contractduur hangt mede af samen met de financiële situatie waarin de club verkeert. Een stuk voorzichtigheid van beide kanten.
En de rest van je verhaal is gebaseerd op aannames. Als Stefan echt weg wilde had was gewoon gegaan, zaten op een zeker moment zelfs scouts van Arsenal voor hem op de tribune.
Lees mijn post nog eens en try again.
pi_100913101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

[..]

Fer en Wijnaldum speelde al een aantal jaren in de grauwe middenmoot van de Eredivisie. Vind je het dan gek dat ze liever naar een (op dit moment) topclub gaan? Dan heb je gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen. Vanuit Volendam ga je liever naar NEC, van NEC liever naar Feyenoord en op het moment speel je hoger bij Ajax, PSV en FC Twente. Dus ik snap ze wel.
In mijn ogen moet je een transfer verdienen door te presteren.
pi_100913115
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Lees mijn post nog eens en try again.
Ja gedaan, maar het blijft bullshit.
Groetjes, Ezio.
pi_100913152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:35 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Over aannames gesproken, ik heb geen aanbieding van Arsenal (of een andere club) voorbij zien komen.
pi_100913246
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:37 schreef eight het volgende:

[..]

Over aannames gesproken, ik heb geen aanbieding van Arsenal (of een andere club) voorbij zien komen.
Als De Vrij net zulke signalen was gaan geven als Fer/Wijnaldum dan waren die clubs wel gekomen.
pi_100913257
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:36 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja gedaan, maar het blijft bullshit.
Helemaal niet. Jij denkt werkelijk dat de Vrij een ''Feyenoord hart'' heeft? Dan zijn we snel uitgepraat, want dát is pas een grote aanname. Jij denkt dus dat Stefan ook was gebleven als hij bij Twente of PSV in de basis kon staan? :D
pi_100913263
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:34 schreef Typisch het volgende:

[..]

[..]

Exact. Puur eigenbelang dus.
Laat dat nou juist zijn waar mensen zich aan storen, maar wat jij kennelijk niet kan of wil begrijpen.
Groetjes, Ezio.
pi_100913329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:39 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Exact. Puur eigenbelang dus.
Laat dat nou juist zijn waar mensen zich aan storen, maar wat jij kennelijk niet kan of wil begrijpen.
Nou, wat is er dan precies bullshit aan mijn eerste post van vandaag hier? Nu zeg je het zelfde alleen in andere woorden.
pi_100913362
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

Helemaal niet. Jij denkt werkelijk dat de Vrij een ''Feyenoord hart'' heeft? Dan zijn we snel uitgepraat, want dát is pas een grote aanname. Jij denkt dus dat Stefan ook was gebleven als hij bij Twente of PSV in de basis kon staan? :D
Ik baseer die redenatie op feiten. Jij beweert dat hij ook naar Twente had kunnen gaan.
Had gekund ja, maar heeft hij niet gedaan.Hij heeft toch hier bijgetekend? Of heb je het over een andere Stefan de Vrij?
Groetjes, Ezio.
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 21:42:12 #246
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_100913365

AD
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_100913380
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

Die garantie krijg je nergens.
pi_100913421
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:42 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Die garantie krijg je nergens.
:') Dus, wat is je punt? Geen? Dacht ik al.
pi_100913445
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:43 schreef Typisch het volgende:

[..]

:') Dus, wat is je punt? Geen? Dacht ik al.
Dat je hele vraag nergens op slaat.
pi_100913454
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:44 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Dat je hele vraag nergens op slaat.
_O- Oke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')