+ Gewoon een erg mooi plaatje. Hier heb ik niets op aan te merken! Prachtig van kleur, en heerlijk scherp.quote:Op woensdag 23 november 2011 07:47 schreef polariteit het volgende:
+leuke compo
-standpunt is te hoog. ik had graag de horizon willen zien / wat verder de verte in willen kijken.
[ link | afbeelding ]
Split in two parts... by Marcel Tuit, on Flickr
Je foto doet het niet ? Ok nu wel.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:26 schreef Pollewoppie het volgende:
+ Komt heel sereen over dankzij de rode kleur en de mist
- Reflectie had glad helemaal perfect geweest (btw is dat meer een omstandigheid omdat je wind niet in de hand hebt)
Al wel gepost in dierentuinfoto's maar vind het toch wel tof:
Tnx!quote:Op woensdag 23 november 2011 18:54 schreef Mirel het volgende:
@Pollewoppie
+eng perspectief
+die ogen
-rots had niet gehoeven
@Wiebeldak
+lijnen
+synchroon
+verschil links en rechts in kleur
-net niet recht
[ afbeelding ]
+ zwart witquote:Op woensdag 23 november 2011 18:54 schreef Mirel het volgende:
@Pollewoppie
+eng perspectief
+die ogen
-rots had niet gehoeven
@Wiebeldak
+lijnen
+synchroon
+verschil links en rechts in kleur
-net niet recht
[ afbeelding ]
Wat betreft de scherpte diepte, op vol formaat zit er al een hoop ruis op. Hij is geschoten op F 5.6 en kleiner kon ik niet gaan ivm het weinige licht. Lager standpunt kon ook niet omdat hij heel dichtbij het glas was en er dan een stuk onder water op had gekomenquote:Op donderdag 24 november 2011 06:48 schreef polariteit het volgende:
@pollewoppie: eens met de opmerking over je foto wat betreft de scherptediepte. Idd jammer van de onscherpe neus. Ook had je standpunt iets lager gemogen; maar denk dat dat niet mogelijk was?
@wiebeldek: mooie abstracte plaat. is alleen niet recht volgens mij.
@Mirel: leuk lijnenspel; alleen het standpunt vind ik niks.
@margaretha: De kleuren van vooral de thee en het labeltje mogen wat meer knallen. De boel is nu nogal wat flets.
Focal Length: 85 mmquote:Op donderdag 24 november 2011 10:17 schreef polariteit het volgende:
door het glas? heb je goed gedaan dan; is niet te zien.
welke iso en sluitertijd zat je op dan?
Mijn camera heeft die optie en het is inderdaad erg baas. Je kunt ook nog een sluitertijdvoorkeur aangeven (langzaam, gemiddeld of snel, relatief aan de focale lengte), waardoor je ook daar niet op hoeft te letten.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:46 schreef Pollewoppie het volgende:
het liefst zou ik de optie op mn camera hebben dat hij automatisch ISO kiest (dat heb ik er al wel op zit) maar dat ik zelf de max aangeef (800 ofzo)
bedankt voor mijn nieuwe achtergrondquote:Op maandag 21 november 2011 17:19 schreef Elkafila het volgende:
Hier eentje van mij, van Lake Titikaka waar ik onlangs ben langsgefietst. Is heel fijn camperen en fotograferen in dat gebied!
[ afbeelding ]
Een scherpe lens helpt allicht maar het is meer op het conto te schrijven van haarzelf dan van mij. Ik heb er ook bij het nabewerken niet iets speciaals mee gedaan.quote:Op zondag 27 november 2011 20:10 schreef para909 het volgende:
Wat een ge-wel-dige foto! Hoe krijg je die lijnen en groeven in dat gezicht zo mooi op de foto. Echt super!
Ben ik deels met je eens maar hoe mooi mensen ook zijn een goed portret blijft enorm moeilijk maar daar ben jij imo wel goed in geslaagd!quote:Op zondag 27 november 2011 21:50 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een scherpe lens helpt allicht maar het is meer op het conto te schrijven van haarzelf dan van mij. Ik heb er ook bij het nabewerken niet iets speciaals mee gedaan.
Mooi, maar ik zie nu al dat je meer iets had moeten doen met de lichtinval. Had de foto meer sfeer gegeven. Nu heb ik het beetje het gevoel dat ik naar een vakantiefoto kijk (wat het natuurlijk ook is, maar ik denk niet dat dat de bedoeling wasquote:Op zondag 27 november 2011 20:58 schreef Pollewoppie het volgende:
@ vlindertje:
Technisch gezien vind ik het een heel goeie foto, mooi contrast, compositie en kadering maar vind het alleen niet bij het onderwerp passen, had juist een zachtere bewerking verwacht. Origineel is het wel weer!
Van mij eentje van augustus geschoten in Turijn, Italië:
[ afbeelding ]
De titel doet het hem, zonder titel zou hij waardeloos zijn, maar nuquote:Op maandag 28 november 2011 16:22 schreef problematiQue het volgende:
+ Chaos!
+ Lekkere kleuren
+ Het lijkt haast geschilderd
- Saaie titel
- Niet helemaal scherp (althans, zo lijkt het)
[ afbeelding ]
De linker is vetter dan de ander, IMO.quote:Op maandag 28 november 2011 16:25 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
De titel doet het hem, zonder titel zou hij waardeloos zijn, maar nu
[ afbeelding ]
Op maandag 28 november 2011 17:26 schreef AceHighHugo het volgende:
+ Goed gekaderd, ik zou niet snel wat van hoofden afsnijden maar hier werkt het.quote:Op maandag 28 november 2011 17:27 schreef AceHighHugo het volgende:
[..]
De linker is vetter dan de ander, IMO.
+ Kleurgebruik
+ Contrast
- Compositie. Had wat spannender gekund!
[ afbeelding ]
+ Tof dat hij aan het einde donker isquote:Op woensdag 30 november 2011 21:03 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
+ Goed gekaderd, ik zou niet snel wat van hoofden afsnijden maar hier werkt het.
- Hoewel de focus wel op de ogen ligt lijkt hij niet helemaal scherp. Bewogen?
Dungeon (clickable):
[ link | afbeelding ]
Toffe foto! De scherptediepte spreekt mij aan, maar het ziet eruit dat hij ook bewogen is. En ik mis nog een dimensie dat het mij echt aanspreekt, zou zo snel niet weten wat.quote:Op woensdag 14 december 2011 14:52 schreef Mirel het volgende:
+ ogen
+ hand rechts voegt iets toe (kralen etc)
+ cool fotomodel (rood haar, piercing enzo)
[ afbeelding ]
+ Hele mooie heldere kleuren die de uitdrukking op zijn gezicht sterker maaktquote:Op zondag 18 december 2011 01:18 schreef problematiQue het volgende:
+ Lichtstralen
+ Mooie kleuren
- Uitgebeten wit en dichtgelopen zwart
[ afbeelding ]
Zet dan je adblocker maar even uitquote:Op zondag 18 december 2011 21:50 schreef Basson het volgende:
[..]
Kweet, kon met Google Chome niet previewen of editen... #bugreport
Ik ben ook een ass...quote:Op zondag 18 december 2011 21:54 schreef Basson het volgende:
Oeh ligt dat daaraanIk heb alleen de adblocker aan voor sites met ads die ook nog fijn keihard audio hebben...
Sneaky van Fok!
+ Kleurenquote:Op zondag 18 december 2011 21:44 schreef Basson het volgende:
Het eerste wat de aandacht trekt is de zeester. Bijzonder, want ik heb nog nooit een aangespoelde zeester gezien. Goed dat je ook de lucht in je opname hebt, met alleen zand voelt het te gesloten.
Jammer dat die persoon daar loopt. Wat was je uitzicht richting zee? Als je richting zee had geschoten dan had je een verhaal.
Foto van moi. Jammer dat die bomen in de weg stonden van mijn epic shot
[ afbeelding ]
+Idd Mysterieusquote:Op donderdag 22 december 2011 13:36 schreef Mirel het volgende:
+ lijnen, helft is hekje en andere helft de achtergrond
+ leuk onderwerp, gespieste cola
+- kleurrijk, misschien te kleurrijk waardoor het blikje niet genoeg opvalt
Suggestie:![]()
[ afbeelding ]
Mijne:
[ afbeelding ]
+Mooi scherpquote:Op zaterdag 24 december 2011 19:29 schreef Row-1 het volgende:
[..]
+Idd Mysterieus
-Onderwerp voor mij niet echt duidelijk
-Heel erg oranje
-Te groot zwart stuk
-Onscherp
-Ruis.
Sorry
De Mijne:
[ afbeelding ]
Die driehoek, die met de punt tegen de bovenkant van de foto aankomt.quote:
deze is hardstikke vetquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:48 schreef Splonchy het volgende:
+Simpel
+zwart wit
+Bepaalde sfeer
- Even kijken wat het juist is, maar je kunt dat ook als positief punt bekijken
[ afbeelding ]
Omdat ik per ongeluk twee keer commentaar heb gekregen:quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:48 schreef Splonchy het volgende:
+Simpel
+zwart wit
+Bepaalde sfeer
- Even kijken wat het juist is, maar je kunt dat ook als positief punt bekijken
[ afbeelding ]
+ compositie, de horizonquote:Op zaterdag 31 december 2011 14:53 schreef LaMaleta het volgende:
+ Minimale landschap mooi uitgevoerd.
+ Mooi overgaan van kleuren.
+ Landschap in zwart/wit.
- Misschien de trekker spoor in het zand!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:21 schreef Snowyflake86 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ben zeeeer beginnend, en hij zou vast bewerkt kunnen worden. Maar ik heb daar nog niet veel verstand veel. Ga vh weekend even pielen met photoshop. Dus kom maar op met de tips!
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:18 schreef Skippy_ball het volgende:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.
Ik post even geen foto, maar wilde wel jouw foto even beoordelen:quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:26 schreef Regor het volgende:
Ook zeer beginnend, maar ik vind jouw foto echt super mooi.
De kleuren komen er mooi uit en de hoek waaruit die genomen is spreekt mij erg aan.
[ link | afbeelding ]
Scheveningen flats by verse saus, on Flickr
Gaaf, zou alleen wel letten op de halo's rond de gebouwen volgende keer.quote:Op woensdag 4 januari 2012 19:26 schreef Regor het volgende:
Ook zeer beginnend, maar ik vind jouw foto echt super mooi.
De kleuren komen er mooi uit en de hoek waaruit die genomen is spreekt mij erg aan.
[ link | afbeelding ]
Scheveningen flats by verse saus, on Flickr
+ Berlijn! (toch?)quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:30 schreef margaretha_01 het volgende:
Scheveningen?! Waw, ik dacht, dat móet ergens in het buitenland zijn!
+ mooie kleuren
+ mooie compositie, hoewel het ook mooi zou zijn geweest als de lijn van het linker gebouw precies in de linkerhoek was uitgekomen.
- en tóch mist er iets... ik weet alleen niet wat.
[ afbeelding ]
+ Hou van de compositie!quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Gaaf, zou alleen wel letten op de halo's rond de gebouwen volgende keer.
[..]
+ Berlijn! (toch?)
+ Leuk onderwerp
+ Hoe de hoedjes liggen
- Compositie, de centrale lijn loopt rond het midden
[ link | afbeelding ]
Berlin 001 - Humboldt-Box
Tacheles?quote:Op woensdag 4 januari 2012 14:40 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
+ compositie, de horizon
+ kleuren
+ de sfeer, een dromerig plaatje!
- eigenlijk had de kleine zeemeermin op de middelste rots moeten zitten
[ afbeelding ]
+ Compositiequote:Op donderdag 5 januari 2012 15:45 schreef CamelNLD het volgende:
+ De Bokeh
- Rechterkant is wat te strak gecropt
- Hij lijkt niet helemaal recht te staan
- De Bokeh is niet rond
- Zwart op donder zie je niet zo goed
- Direct geflitst?
- Watermerk
[ afbeelding ]
Er zit een vlek op je lens bovenaan de foto.quote:Op donderdag 5 januari 2012 12:43 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Gaaf, zou alleen wel letten op de halo's rond de gebouwen volgende keer.
[..]
+ Berlijn! (toch?)
+ Leuk onderwerp
+ Hoe de hoedjes liggen
- Compositie, de centrale lijn loopt rond het midden
[ link | afbeelding ]
Berlin 001 - Humboldt-Box
Heel mooiquote:Op donderdag 5 januari 2012 16:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
+ Compositie
+ Spelen met zwart/wit en kleur
- Ook na 3x in mijn ogen wrijven blijft alles onscherp. Dat is wel een grote min wat mij betreft.
[ afbeelding ]
Groter
Dankjequote:Op donderdag 5 januari 2012 16:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Er zit een vlek op je lens bovenaan de foto.
[..]
Heel mooi
Waar zit ie eigenlijk op?
Ah scheisse, ding is sowieso vies. Dacht dat ik alles er wel uit had geshopt. Dankje.quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Er zit een vlek op je lens bovenaan de foto.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Er zit een vlek op je lenssensor bovenaan de foto.
- Ik vind 'm te rommelig, op mij brengt ie niets over.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 17:53 schreef Rick123 het volgende:
Bizar beest, de foto is de gecropte versie neem ik aan? die andere is wel interessant, alleen zitten de takjes voor de kop van het beest.
eergisteren in Barcelona geschoten;
[ afbeelding ]
+ sfeerquote:Op vrijdag 13 januari 2012 00:12 schreef Rachel_Penose het volgende:
+ Leuk bedacht.
- Vind het scherpte verloop niet helemaal lekker.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |