Ik heb wel veel ziekere dingen gehoord en vooral gezien hoor, anders.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:19 schreef djgrasveld het volgende:
net als je denkt dat de wereld niet zieker kan lees je zoiets.. triest..
Jij hebt veel ziekere dingen dan een onthoofd kind gezien?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:21 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ik heb wel veel ziekere dingen gehoord en vooral gezien hoor, anders.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Tjah... Enerzijds kan ik het me volledig voorstellen, vooral in de states waar het vangnet toch net wat minder goed functioneert als hier, en welk uitzicht had dat kind op zijn leven dan nog?
Maar strikt genomen is het compleet verzopen natuurlijk...
Ja, maar dat zegt bij nader inzien meer over mijzelf.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij hebt veel ziekere dingen dan een onthoofd kind gezien?
Ik kan er met m'n hoofd niet bij, wat voor kopzorgen of bord voor je kop heb je dan? Ik heb er een hard hoofd in. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, misschien heeft 'ie wel spijt en kon 'ie z'n hoofd niet boven water houdenquote:
Spijker op de kop, dwc.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ik kan er met m'n hoofd niet bij, wat voor kopzorgen of bord voor je kop heb je dan? Ik heb er een hard hoofd in. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, misschien heeft 'ie wel spijt en kon 'ie z'n hoofd niet boven water houden.
Maar dat was dat kind dus al grotendeels...quote:
Bijna toepasselijke username.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar dat was dat kind dus al grotendeels...
Voor het kind? Wellicht. Voor omstanders? Nee. Het hoofd buiten etaleren voor de moeder, en ook de ledematen eraf hakken? Dat is duidelijk niet humaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:49 schreef Bot13 het volgende:
Overigens is een bijl best humaan toch, Montov?
Hij had het lichaam in het bos moeten verstoppen, niemand had het dan gezien. Stuk humaner dan, ineensquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Voor het kind? Wellicht. Voor omstanders? Nee. Het hoofd buiten etaleren voor de moeder, en ook de ledematen eraf hakken? Dat is duidelijk niet humaan.
Zeg, over de doden niets dan goedsquote:
Aangezien je zei "er zijn humanere vormen van euthenasie" ging ik er niet vanuit dat je het had over het effect op de omstandersquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Voor het kind? Wellicht. Voor omstanders? Nee. Het hoofd buiten etaleren voor de moeder, en ook de ledematen eraf hakken? Dat is duidelijk niet humaan.
Uuh wat? Lijkt me toch wel duidelijk?quote:Volgens de politie van Thibodaux in Louisiana is het motief van de moordende vader (30) nog onduidelijk.
Hoe dan ook wel een beetje luguber, maar ik sta echt helemaal nergens meer van te kijken tegenwoordig. Sterker nog het verbaast me echt niks meer...ik lees dit en denk..."Ach ja kan er ook nog wel bij." Ik moet maar eens stoppen met nieuws kijken ofzow.quote:De Amerikaanse Jeremiah Lee Wright was de constante verzorging van zijn gehandicapte zoontje zo "kotsbeu", dat hij het jongetje onthoofde.
Klopt, hoewel er nog humanerer methodes zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:11 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Hij had het lichaam in het bos moeten verstoppen, niemand had het dan gezien. Stuk humaner dan, ineens.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:59 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Bijna toepasselijke username.
cool story broquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:21 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ik heb wel veel ziekere dingen gehoord en vooral gezien hoor, anders.
Dat zal dan ook vast wel gebeuren..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 04:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Zulke figuren moet je levenslang in de gevangenis opsluiten.
Je weet niet wat je zegt. Ik zou willen dat mijn gehandicapte zus nog leefde...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:05 schreef UltraR het volgende:
Nogal zieke uitvoering. Maar je zwaar gehandicapte kind (uit liefde, let wel) vermoorden, ja, dat kan ik me prima voorstellen.
Wat een watjes. Dat is dan de politie.quote:Agenten die naar de plaats delict werden geroepen, verlieten huilend het pand, meldt HLN.
Ik denk dat je zus iets meer kond dan dit kind... Kasplantjes heeft niemand wat aan... Locked-In syndroom daargelaten, maar die mensen willen er vaak zelf al uit.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je weet niet wat je zegt. Ik zou willen dat mijn gehandicapte zus nog leefde...
Nope. Ze kon niet praten, lopen, zelfstandig zitten, zich uiten, etc. Niveau van een kind van 3 maanden geloof ik. En of iemand wel of niet iets aan haar heeft doet niet terzake. Ik zou haar voor geen goud hebben willen missen, maar het is toch gebeurd. Overigens na een medische blunder.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik denk dat je zus iets meer kond dan dit kind... Kasplantjes heeft niemand wat aan... Locked-In syndroom daargelaten, maar die mensen willen er vaak zelf al uit.
Het is nog maar de vraag of het kind uit dit nieuwsbericht uberhaubt zijn bestaan meekreeg, maar dat maakt de manier waarop natuurlijk niet goed, of ook maar de actie zelf.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nope. Ze kon niet praten, lopen, zelfstandig zitten, zich uiten, etc. Niveau van een kind van 3 maanden geloof ik. En of iemand wel of niet iets aan haar heeft doet niet terzake. Ik zou haar voor geen goud hebben willen missen, maar het is toch gebeurd. Overigens na een medische blunder.
Het zijn af en toe net mensen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat een watjes. Dat is dan de politie.
Dat ga je toch niet serieus menen he? Mijn broertje is meervoudig gehandicapt, maar ik zweer je, dat als mijn ouders het in hun kop zouden halen om hem om zeep te helpen, zij de eerstvolgende zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:05 schreef UltraR het volgende:
Nogal zieke uitvoering. Maar je zwaar gehandicapte kind (uit liefde, let wel) vermoorden, ja, dat kan ik me prima voorstellen.
Het is toch geen issue of je wel of niet iets van je bestaan meekrijgt? Er wordt hier makkelijker gesproken over het vermoorden van een kind dan over het afmaken van een bromvliegquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of het kind uit dit nieuwsbericht uberhaubt zijn bestaan meekreeg, maar dat maakt de manier waarop natuurlijk niet goed, of ook maar de actie zelf.
Ja want agenten zijn geen mensen en hebben geen gevoel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wat een watjes. Dat is dan de politie.
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:54 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je weet niet wat je zegt. Ik zou willen dat mijn gehandicapte zus nog leefde...
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nope. Ze kon niet praten, lopen, zelfstandig zitten, zich uiten, etc. Niveau van een kind van 3 maanden geloof ik. En of iemand wel of niet iets aan haar heeft doet niet terzake. Ik zou haar voor geen goud hebben willen missen, maar het is toch gebeurd. Overigens na een medische blunder.
Of het leven voor jullie broer/zus aangenaam is doet niet terzake? Nee, zolang jullie ze zelf maar niet hoeven te missen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:19 schreef sweetdancegirl het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet serieus menen he? Mijn broertje is meervoudig gehandicapt, maar ik zweer je, dat als mijn ouders het in hun kop zouden halen om hem om zeep te helpen, zij de eerstvolgende zijn.
De echt zieke hier ben jij. Ik ga hier verder niet op inquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:12 schreef UltraR het volgende:
Ik had al gezegd dat het hier een nogal zieke uitvoering betrof.
Het vangnet in de VS is zeker minder omvangrijk, maar of het daardoor minder functioneert? De schietpartij in Alphen, de moeder met kinderlijkjes in koffertjes op zolder in Friesland, de mafkees in Noorwegen, de dochterverkrachtingen van Fritzl in Oostenrijk etc. etc. en vooral etc. zijn toch echt het bewijs dat het 'hier' ook gebeurt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Tjah... Enerzijds kan ik het me volledig voorstellen, vooral in de states waar het vangnet toch net wat minder goed functioneert als hier, en welk uitzicht had dat kind op zijn leven dan nog?
Maar strikt genomen is het compleet verzopen natuurlijk...
Goed zo, nu ben ik overtuigd. Kom dan met een reactie op mijn vraag... Kwaliteit van leven van je zus doet/deed er niet toe? Als ik dat zo lees was ze een kasplantje, en dan druk ik me nog vriendelijk uit.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:18 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De echt zieke hier ben jij. Ik ga hier verder niet op in
En de reden ook, mag ik hopen...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:28 schreef UltraR het volgende:
[..]
Goed zo, nu ben ik overtuigd. Kom dan met een reactie op mijn vraag... Kwaliteit van leven van je zus doet/deed er niet toe? Als ik dat zo lees was ze een kasplantje, en dan druk ik me nog vriendelijk uit.
Jij bent dus van mening dat leven, van welke kwaliteit dan ook, altijd boven dood moet worden verkozen?
Ik zie de dood als een bevrijding in dergelijke gevallen.Dat mag jij ziek vinden, ik vind het ziek om een dergelijk 'leven' te gaan rekken. Zelfde geldt voor zwaar dementerende bejaarden, gewoon de natuur z'n gang laten gaan en laten sterven, er is immers geen enkel uitzicht op genezing. De enige reden dat de marteling voor deze mensen maar wordt gerekt en gerekt is omdat de familie en naasten geen afscheid willen nemen van hun kasplantjes.
Egoïstisch vind ik dat. Denk daar maar eens eerlijk over na, verder dan de 'dood zusje is slecht' gedachtegang, en geef dan een inhoudelijke reactie om mijn ongelijk aan te tonen, of geef wellicht mijn gelijk toe.
En nogmaals, voor de laatste post en niet het hele topic lezers: ik keur de wijze waarop de vader in het bericht van de OP het heeft aangepakt uiteraard ten sterkste af.
quote:[..]was de constante verzorging van zijn gehandicapte zoontje zo "kotsbeu"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens, dit:quote:Val me er maar op aan. Maar ik denk dat ik diep van binnen ergens wel kan begrijpen hoe gefrustreerd de ouders van een gehandicapt kind kunnen worden. Het vreet weg aan de relatie tussen man en vrouw en het kan moeilijk worden om nog een uitweg te zien. Verder keur ik dit natuurlijk absoluut niet goed, zeg alleen maar dat je soms niet altijd te vroeg moet oordelen.
[ Bericht 57% gewijzigd door Witbaard op 17-08-2011 15:25:56 ]Arr
Ja man, want de christenen zijn pas echt goed bezig.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:23 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het is toch geen issue of je wel of niet iets van je bestaan meekrijgt? Er wordt hier makkelijker gesproken over het vermoorden van een kind dan over het afmaken van een bromvlieg
Eerlijk gezegd, onze beschaving zal op de klippen lopen met het huidige nihilisme en hedonisme.
Ik denk dat ze een heleboel van hun bestaan meekrijgen: ellende, pijn en machteloosheid.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:23 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Het is toch geen issue of je wel of niet iets van je bestaan meekrijgt? Er wordt hier makkelijker gesproken over het vermoorden van een kind dan over het afmaken van een bromvlieg
Eerlijk gezegd, onze beschaving zal op de klippen lopen met het huidige nihilisme en hedonisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |