SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Kniertje22's toffe cupcakes
Muck's muts
Yachiru's Lucybird
Guppyfriend's varkentje
[ Bericht 9% gewijzigd door Lutte op 16-08-2011 19:59:09 ]
neuh.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, maar toch, ik wil ook... Zou er een patroon zijn...?
Hmpf... Het zou toch moeten kunnen... Ik ga er eens over nadenkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
neuh.
heb al meerdere malen gezocht, van haar is er weinig/niks te vinden, enkel foto's
ik hou me van harte aanbevolenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hmpf... Het zou toch moeten kunnen... Ik ga er eens over nadenken
Verwacht geen korte termijn iets, maar ik MOET gewoon ook zo'n plu!quote:
ik heb engelengeduldquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Verwacht geen korte termijn iets, maar ik MOET gewoon ook zo'n plu!
Hè, wil ik de foto eens goed bekijken op m'n mac, is crafster downquote:
aahwquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef Wizzy het volgende:
Al bijna een maand lag Karel te wachten op zijn ogen en toen moest hij nog 2 weken wachten voordat ik zin had om zijn armen aan zijn lijfje te zetten.
[ afbeelding ]
Nu is hij eindelijk klaar...Mag ik legaal verder haken aan mijn little donkey
Die ogen!!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef Wizzy het volgende:
Al bijna een maand lag Karel te wachten op zijn ogen en toen moest hij nog 2 weken wachten voordat ik zin had om zijn armen aan zijn lijfje te zetten.
[ afbeelding ]
Wat super leukquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef Wizzy het volgende:
[ afbeelding ]
je steekt steeds onder beide 'lusjes' van het 'V'tje door dat je ziet als je bovenop je werk kijkt. dan haak je in de onderliggende steek (of dat nou een vaste is of een stokje, dat ziet er in beide gevallen van bovenaf ongeveer hetzelfde uit). en als er staat 2 vasten in elke tweede vaste, betekent dat dat je in de eerste steek 1 vaste maakt, en in de volgende 2 (dus twee keer in hetzelfde gat insteken bij het beginnen van de steek). daarna weer 1, en in de volgende weer 2 steken. zo meerder je een platte cirkel in het begin. als je 'm plat wil houden, maak je elke ronde iets meer 'gewone' enkele steken tussen de 'meerder' (dubbele) steken. en als je juist wil dat je werk bol wordt moet je nog wat minder meerderen, tot je zelfs een tijdje alleen maar enkele steken maakt in elke onderliggende steek. bij een bal ga je op een gegeven moment (ook weer wat gespreid) minderen, dus twee steken samenhaken, zodat het rondje langzamerhand steeds kleiner wordt en op het eind zelfs helemaal sluit. vergeet niet om tijdig met vullen te beginnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef het-is-mij het volgende:
Hallo,
Ik had maar ff een boekje besteld want kwam uit sommige steken niet uit zo![]()
Er is gewoon ook soms teveel info en vind sommige tekeningen wat onduidelijk.
Ik dacht, ik ga maar "gewoon" ergens aan beginnen en ben begonnen met ook "karel".
Ik krijg het alleen niet voor elkaar hoe je vaste in vaste maakt zeg maar![]()
![]()
![]()
Bijv. 2V in elke 2e V.
Ik heb nu gewoon iedere keer vaste rondom gehaakt zeg maar en dan krijg je hem ook mooibol, ziet er ook goed uit maar dat zal wel neit de bedoeling zijn
Ga je dan 2 vasten in de 2e vaste haken en dan weer de 2e vaste pakken en dan weer 2 vasten haken?
Ja, heerlijk ik ben in de 7e hemelquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:15 schreef trui het volgende:
fijn zoveel nieuw garen he sunshineflower! geniet ervan!wat heb je precies gekocht? iets van phildar geloof ik? welke dikte?
Hahaha, ja klopt. Ik ben nu wat met die laatste groenige van de bovenste rij om een granny uit te proberenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Karel![]()
Leuke wolletjes! Moeilijk om dan niet met van alles tegelijk te beginnen zeker?
die is inderdaad geweldig! een beetje glas-in-lood-effect he. kende je dit soort dingen bijvoorbeeld ook? ik zou 't zelf niet gauw maken, maar vind het wel heel mooi gemaakt!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Lyssa het volgende:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=388003.0
Nog maar eens die toffe plu (niet van mij)![]()
in de topics welquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:19 schreef kirsten. het volgende:
Wat zijn nou de nieuwe regels omtrent het plaatsen van foto's? Mogen we in de topics nu wel WIP-foto's plaatsen of alleen maar foto's van afgemaakte dingetjes?
Ik vind het juist precies genoegquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef trui het volgende:
ja, dit keer zelfs maar 4...! ik vind 't echt weinig. die leuke tassen van herfstblad & toverheks bijvoorbeeld, die verdienen echt een OP-plaatsje. en de kip van spiegelei!
Wat is ie leuk geworden! Voor een eerste haaksel vind ik het hartstikke netjesquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb eindelijk mijn grote uil af......Hij is niet helemaal zoals het voorbeeld (de ogen zitten te ver uit elkaar en hij is iets scheef), maar ik ben er blij mee (als eerste poging). Er komt zeker nog een 2e bij, ooit
Maak kennis met James
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Hoewel het wat kalig is, is m'n mobiele verbinding er wel blij meequote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef trui het volgende:
ja, dit keer zelfs maar 4...! ik vind 't echt weinig. die leuke tassen van herfstblad & toverheks bijvoorbeeld, die verdienen echt een OP-plaatsje. en de kip van spiegelei!
Maar wat doe je als het patroon zegt 3x meerderen per rij?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:32 schreef Ynske het volgende:
het verschil is 15
15 gedeeld door t aantal keer meerderen *3
is 5 meerderen per rij
aah wat ff verder tellenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:33 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Maar wat doe je als het patroon zegt 3x meerderen per rij?
je zou in t eerste geval dus 15 moeten meerderenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:33 schreef Lyssa het volgende:
Volgens mij is het patroon gewoon fout hoorTenminste, ik kom er niet uit xD
Dat zou ook nog kunnen, maar das niet echt gebruikelijk toch? Ik heb het nog niet eerder in een patroon gelezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
je zou in t eerste geval dus 15 moeten meerderen
als je 2x 1 meerdert en 1 x 2 meerdert
dan zou je er moeten komen
dus 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1
Juf steekquote:Op donderdag 18 augustus 2011 07:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb bij Juf Steek een bestelling geplaatst voor alle kleurtjes Cataniaeen stuk makkelijker, en goedkoper, dan elke keer naar de Pipoos rennen
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef EsseEi het volgende:
ga op ravelry speuren!bijv dit konijntje deze cowl lieve kleine vogeltjes lieveheersbeestje pannenlappen ofzo, dit ding waarvan ik nog steeds niet echt weet wat het is maar wel mooi
voeg ons toe als vriendje (ben je vriendje nog niet geloof ik?:O) en doe inspiratie op
dit is mijn account
ga weer neuzen daar en hoe wordt ik je vriendje?????quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef EsseEi het volgende:
ga op ravelry speuren!bijv dit konijntje deze cowl lieve kleine vogeltjes lieveheersbeestje pannenlappen ofzo, dit ding waarvan ik nog steeds niet echt weet wat het is maar wel mooi
voeg ons toe als vriendje (ben je vriendje nog niet geloof ik?:O) en doe inspiratie op
dit is mijn account
Oooooh dat heb ik hier niet liggen. Dank je wel! (kon evengoed zelf googlen natuurlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:21 schreef Lijnloos het volgende:
Dit: http://www.pvcvoordeel.nl/tyleenslang/
Wist ik dus ook niet...maar ik vergeleek mijn werkje daarstraks met een plaatje op internet (omdat ik aan het oefenen was met kleurovergangen) en toen viel me ineens op dat het er op internet veel mooier uitzag (vooral ook de kleurovergang).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
BrainTeaser: binnenstebuiten haken? Hihi, ik wist niet eens dat dat kon gebeuren! Maar het valt vast niet op als je het tegen niemand zegt..
Met een stopnaald kan je toch gewoon de draadjes weer naar de andere kant halen? Of heb je er knoopjes ingelegd die je er niet uit krijgt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:25 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wist ik dus ook niet...maar ik vergeleek mijn werkje daarstraks met een plaatje op internet (omdat ik aan het oefenen was met kleurovergangen) en toen viel me ineens op dat het er op internet veel mooier uitzag (vooral ook de kleurovergang).
Maar goed, volgende keer beter!
Dat dus...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:26 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Met een stopnaald kan je toch gewoon de draadjes weer naar de andere kant halen? Of heb je er knoopjes ingelegd die je er niet uit krijgt?
Het is een fotoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:22 schreef EsseEi het volgende:
dat beddengoed he, is dat nou echt een GS'deken, of een foto ervan?? de site doet het lijken alsof je een echte gehaakte krijgt maar kan ik me met die prijs niet voorstellen en lijkt me ook niet dat ze er dan "oneindig" veel van hebben...
wel tof
en die naam van de site kan echt nietsnurk beddengoed...
Scheelt wel veel werk! Op marktplaats stond iemand die echte sprei-en verkocht voor ¤150,-quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:58 schreef Lyssa het volgende:
Als je toch nog graag een granny beddegoed wil, maar niet het geduld hebt om te haken is hier de oplossing!
[ [url=https://www.snurkbeddengoed.nl/resample.php?p=https%3A%2F%2Fwww.snurkbeddengoed.nl%2Ffile.php%3Fid%3D6071&w=376&h=376&q=80&scale&no_cache&c=ffffff]afbeelding[/url] ]
https://www.snurkbeddengoed.nl/new--granny-white-1?size=375
zo liefquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef Kniertje22 het volgende:
Gaaf beddengoed!![]()
Ik heb 'Ridder Roderick en z'n trouwe ros' gemaakt uit het Kookeridoo-boekje:
[ afbeelding ]
Het riddertje vind ik erg schattig geworden, maar 't paardje iets minder... Ik heb z'n manen wat aangepast (waren gehaakte manen), maar ik vind zelf dat ik ze te kort heb afgeknipt.Maar goed, hij doet 't er maar mee, want ik ga niet al die draadjes er weer uit halen...
Edit: Ik heb hier (vanwege de mobiele gebruikers) maar 1 foto geplaatst. Op m'n Ravelry staan er meer, voor de liefhebbers.
de stapeltorens die ik gemaakt heb, heb ik gewoon stevig gevuld en die bleven gewoon rechtop staanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:48 schreef StefanieV het volgende:
Ik ben terug van reis en ben aan de stapelslak begonnen van het boekje 'Babycadeautjes haken'. Alleja, beginnen, het is bijna af ;-) Maar nu vroeg ik me af, ik weet dat er hier sommigen die stapelslak hebben gemaakt. Wat hebben jullie gebruikt voor de stok? Er staat op dat er een plastiek slang in moet, maar zou de vulling genoeg zijn?
Dank jequote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef Kniertje22 het volgende:
Bedankt voor de complimentjes!![]()
Schitterende cowl Bietel! Mooie kleuren, mooie steek (zo te zien); echt prachtig!![]()
Waar heb je 't patroontje vandaan?
ja, deze toer is al erg aanklooien voor mequote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:39 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Kniertje: die ridder!Paard ziet er ook goed uit hoor, de ridder vind ik gewoon helemaal top!
Bietel: mooie kleur cowl!
Mirjam: ziet er nu al leuk uit, word het patroon nu ingewikkelder dan?
dan wordt hij wel héél groot hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hierbij dan mijn WIP, er is inmiddels alweer wat bijgekomen. Ik heb wel enkele foutjes gemaakt (gewoon door niet goed opletten...) maar geen zin om het weer uit te halen. En ach...het valt toch niet zo op!Valt me trouwens mee wat je uit 1 bol wol haalt. Ik vind het dekentje toch wel groeien maar heb nauwelijks het idee dat de bolletjes slinken. In totaal wil ik 6 bolletjes gebruiken, 2 van elke kleur.[ afbeelding ]
olifant, gordijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:32 schreef _Bar_ het volgende:
Hallo, heeft iemand een patroon van een olifant om een gordijn mee te haken.
Wat leukquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef StefanieV het volgende:
Stapelslak is af!
[ afbeelding ]
Wat een mooie projecten heb ik weer gezien! Ik heb al zoveel op mijn verlanglijst staan dat ik niet weet wat eerst te haken.
Het nieuwste boekje van Christel is ook toegekomen vandaag, dus wss wordt het daar een projectje uit :-)
oh, leukquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:03 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is dus met eendjes
En nu zoek ik dus een patroon van een olifantom het zelfde idee te krijgen
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:53 schreef mjk86 het volgende:
Mooie dingen allemaal weer!
Ik zag gave cowls, leuke mutsen, een ridder met z'n paard. En nu net ook een geinige ezel. Leuk allemaal!
Ik heb het verjaardagskadootje voor mijn broer af. Hij wordt 28, en wat kan je dan liever willen dan... Een Vikings Muts!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij is over een paar weekjes pas jarig, maar zal em vast gaaf vinden. hahaha
Heb er perongeluk twee gemaakt haha, nou ja per ongeluk.. Had de hoorntjes al klaar, maar de eerste muts was wat klein uitgevallen. En na even denken was het sneller om een nieuwe te maken, dan om 10 toeren uit te halen om daar nog meer de meerderen..
Dus, als ik nou nog een tweede set hoorntjes erbij haak, dan kan ik vast ng iemand blij maken met zo'n ding voor in de verkleedkist ofzo![]()
Oh, En de deken wordt gaaf zouzomaarkunnen, mooie kleurtjes zo bij elkaar!
oh, die is echt zo cool!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:10 schreef StefanieV het volgende:
Stapelslak is af!
[ afbeelding ]
Wat een mooie projecten heb ik weer gezien! Ik heb al zoveel op mijn verlanglijst staan dat ik niet weet wat eerst te haken.
Het nieuwste boekje van Christel is ook toegekomen vandaag, dus wss wordt het daar een projectje uit :-)
Als je 21 lossen hebt, en je begint met vasten in de 2e losse van de naald, dan haak je toch 20 vasten? Of ben ik nou gek? En als ik dat doe, dan houd ik bij row 2 een vaste over aan het eind.. Dus het zal wel niet kloppen, maar moet ik dan in de 3e losse vanaf de naald beginnen ofzo?quote:Multiples of three then, lets say for the tester chain 21 to begin.
Row 1 ::
work 1dc in 2nd chain from hook. Continue working dc's into each chain till the end. You should have worked 19 stitches in total. Turn the work.
O ja, zie! Zij begint in de eerste rij met vasten haken in de 3e losse.. Dus eigenlijk keer je dan met 2 lossen. En dat snap ik dus niet helemaal, want bij vasten haak je normaal maar één keerlosse; 2 lossen hoort bij een half stokje.. Ik weet niet of ik een beetje duidelijk omschreven heb wat ik bedoelquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:57 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hier staat de nederlandse vertaling. Misschien is het dan duidelijker?
http://karinaandehaak.blo(...)en-van-lucy.html?m=1
Verder kan ik je niet helpen over de wol+hoeveelheid, ik heb het alleen nog maar geoefend met restjes.
ik heb t boekje ook sinds deze weekquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:45 schreef StefanieV het volgende:
Kniertje, de stok is idd vrij recht hoor, het lukt goed om ze erover te krijgen, ze glijden er over (heb het zelf geprobeerd)
Mirjam, ja het komt uit het boekje babycadeautjes haken van Annemarie Arts ofzo. Ik weet niet of het patroon ergens online te vinden is, anders wil ik wel even kijken om het in te scannen als je het wilt (moet je eventueel maar even pm'en met een e-mail :-) )
veel hoef je neit te naaien, als je de dopjes van de plu aan t haaksel maakt, en dan kun je die vastspannen, hoef je alleen in t midden een dun draadje te doenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:12 schreef Mirjam het volgende:
ik ga idd de stof van de plu halen, en het haaksel dan erop naaien
ik heb zo'n ouderwetse plu, die heeft geen losse dopjesquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:15 schreef Ynske het volgende:
ve
[..]
veel hoef je neit te naaien, als je de dopjes van de plu aan t haaksel maakt, en dan kun je die vastspannen, hoef je alleen in t midden een dun draadje te doen
en de bovenkant met de stop van de plu doen
das jammerquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb zo'n ouderwetse plu, die heeft geen losse dopjes
Jaa, ik houd wel gewoon die Nederlandse aan dan, thanks voor het meedenken!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:11 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt maar ik kan er niks zinnings over zeggen, haha!(ik=begin-noob) ik heb alleen ook het patroon gevolgd en het kwam wel goed weet ik nog. Dus het zal wel kloppen!
Deze? Ziet er lekker zacht uit dat garen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:08 schreef Ynske het volgende:
Wolletjes gescoord![]()
kan ik lekker veel gaan doen in de vakantie
moet alleen de Phildar douce ecru nog ergens vandaan zien te scoren
och, ik ga 'm lekker vastnaaien.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
das jammer
k heb er overigens een kinderplu voor gebruikt
Oh wauw, dat maakt het wel helemaal af dan vind ik!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
och, ik ga 'm lekker vastnaaien.
het is wel een héél coole plu, echt zo'n oude ouderwetse damesplu, met een fijn, bewerkt handvat, en meer elegante vormen
hij is écht geweldig.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:20 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Oh wauw, dat maakt het wel helemaal af dan vind ik!
ja diequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:19 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Jaa, ik houd wel gewoon die Nederlandse aan dan, thanks voor het meedenken!
[..]
Deze? Ziet er lekker zacht uit dat garen!
Waaaauuuuuuwwww!!!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Mirjam het volgende:
m'n plu voor m'n haaksel:
[ afbeelding ]
die dingen zitten vast een het systeem zelf volgens mijquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:44 schreef nieslief het volgende:
Mirjam die eindknopjesdingen lijken me erop te zitten met een draadje. als je dan toch het stofje (wat oubollig zeg dat patroontje) eraf haalt ga je dan ook proberen om die mooie eindknopjesdingen er weer aan proberen te prutsen. Dat zou ik echt helemaal gaaf vinden.
Oeh! Die heb ik! Patroon met olifantjes. Staat in een boekje maar ik zal even een foto maken. Nu moet ik eerst heel hard denken waar het boekje ligt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:03 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is dus met eendjes
En nu zoek ik dus een patroon van een olifantom het zelfde idee te krijgen
brainteaser, ik weet niet wat voor iets je aan ´t maken bent, maar het kan voor de vorm wel veel uitmaken of je gespreid meerdert of juist op 1 plaats. ik zou me in eerste instantie wel zo precies mogelijk aan ´t patroon houden. mocht ´t niks worden dan kun je altijd nog besluiten er een eigen draai aan te geven, toch?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:39 schreef BrainTeaser het volgende:
Ben nu bezig met een patroontje, maar het komt op mij nogal vreemd over...
Er staat dat ik een ring van 6 vasten moet maken (da's vrij normaal) en daarna '6v in 1e en 4e v'.
Dus het is de bedoeling dat ik in de eerste en vierde vaste 6 nieuwe vasten haak en in de rest (2e, 3e, 5e en 6e) gewoon één vaste (=16).
Maar nu vraag ik me dus af waarom dat zo ingewikkeld moetHet is toch makkelijker om dan bijv. 2, 3, 3, 2, 3, 3 te doen, of zie ik dat nu verkeerd?
Ik kan me niet voorstellen dat het voor de vorm echt uitmaakt...?
Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel!
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg net haaktips van een oma in de trein
Die bedoelde ik inderdaad. Wel handig dat ze 3 maten heeft uitgeschreven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:36 schreef mjk86 het volgende:
Het patroon heet Lael Viking Hat, uit de Etsy shop van Mamachee.
Het was prima te doen. Die hoorntjes zijn gewoon "alà amigurimi" zeg maar. En de muts zelf zijn voornamelijk halve stokjes en "front post" stokjes. (dan steek je dus niet boven in de steek, maar een soort van om het hele stokje heen) En aan de rand een aantal popcornstitches.
Je krijgt echt een héél boekwerk van d'r. Want ze heeft 3 verschillende maten mutsen uitgeschreven en 2 maten hoorntjes.. En foto's voor hoe je het in elkaar moet zetten enzo.. Erg duidelijk in elk geval.
Goed te doen dus!
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:47 schreef trui het volgende:
[..]
brainteaser, ik weet niet wat voor iets je aan ´t maken bent, maar het kan voor de vorm wel veel uitmaken of je gespreid meerdert of juist op 1 plaats. ik zou me in eerste instantie wel zo precies mogelijk aan ´t patroon houden. mocht ´t niks worden dan kun je altijd nog besluiten er een eigen draai aan te geven, toch?
Kijk, goed dat ik het dus eerst even check hier!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 09:52 schreef EsseEi het volgende:
Brainteaser het maakt weldegelijk uit of je gespreid meerdert of niet, probeer maar, je zult het zien
wat maak je?:D
Ja hier ik haak als ik wat kleins maak met cotton8 omdat dat hier het goedkoopst is. Is op zich fijn spul beter te doen dan het katoen van de wibra.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:03 schreef Klaproosje het volgende:
Thnx zou zomaarkunnen
Zag trouwens via een andere blog een linkje... scheelt een boel centjes!
http://www.regenboogschaap.nl/category.php?id_category=54&p=2
Iemand ervaring met cotton8 katoen???
Nu gaat ik echt weer wassen.. Heb trouwens mijn blog ook even geupdate:
http://leukigheid.blogspot.com
de kop van Shaun the Secondquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:50 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ynske: ik zie niet helemaal wat het is?
Klaproosje: schattig rokje envoor het lopen! Tas ziet er ook leuk uit.
Wat ik even niet snap: jullie hebben het over 8 bollen voor een babydekentje, maar toen ik zei dat ik er 6 had zou dat veel te veel zijn. Zijn die andere bollen dan kleiner ofzo?
Catania is fijn, maar Limone ook vind ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:26 schreef Klaproosje het volgende:
Catania haakt dan ook echt superfijn... hoorde dat per 1sept de prijs weer met 15% procent omgaat
Wibra katoenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:29 schreef Klaproosje het volgende:
Limone is ook wat goedkoper dan catania?
splijten is mega frustrerend ja.. wibra katoen![]()
cotton8 splijt niet?? (want dat is ook mijn hoofdmoot)
Alweer? Die was pas toch al omhoog gegaan?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:26 schreef Klaproosje het volgende:
Catania haakt dan ook echt superfijn... hoorde dat per 1sept de prijs weer met 15% procent omgaat
heb je al geprobeerd 1 steek verder te sluiten? (dus niet in de laatste beginlosse, maar in het eerste V-tje)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:48 schreef Ynske het volgende:
misschien heeft een van jullie nog een tip
bij rondhaken, doe ik steeds rond, en dan met een halve vaste de ring sluiten, maar je blijft altijd de plek zien vanwaar je die sluiting gemaakt hebt.
rondhaken vind ik geen optie, ook ivm het wisselen van kleur
heeft een van jullie dé oplossing waardoor je die naad niet zo ziet?
ik doe t nooit door die beginlosse maar idd die eerste Vquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heb je al geprobeerd 1 steek verder te sluiten? (dus niet in de laatste beginlosse, maar in het eerste V-tje)
dat helpt bij mij bij granny squares heel erg, wordt er veel mooier van
die ken ik idd met stokjesquote:
Wow, zo leer je nog eens wat. Ik ben toch altijd een beetje jaloers(dat is positief!) op mensen die dat soort dingen uitvinden. Net als je zoveel kan leren van Lucy.quote:
Superleuk !!! zou je het patroon eens kunnen posten volledig als het niet teveel moeite kostquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:00 schreef mmascha het volgende:
[..]
Oeh! Die heb ik! Patroon met olifantjes. Staat in een boekje maar ik zal even een foto maken. Nu moet ik eerst heel hard denken waar het boekje ligt.
Gevonden:
Ik heb er een sjaal van gemaakt:
[ afbeelding ]
Slurfje aan staartje:
[ afbeelding ]
Patroon (met randje maar dat heb ik niet gedaan):
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Dat is het volledige patroonquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:44 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Superleuk !!! zou je het patroon eens kunnen posten volledig als het niet teveel moeite kost
Wil er desnoods wel voor betalen.
liefquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:24 schreef Ynske het volgende:
K heb een nieuwe sleutelhanger![]()
![]()
[ afbeelding ]
Thanks voor de tips, ik ga dat garen denk ik maar gewoon bestellen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:49 schreef kirsten. het volgende:
Yachiru, ik heb geen ervaring met de baby classic DK, maar als hij maar half zo lekker haakt als de stylecraft Double knit dan wordt het een superdekentje hoorIk vind DK altijd erg lekker haken, alleen zijn van de double knit sommige kleuren de draden dunner van (zo voelt het voor mij met haken dan, je ziet het niet).
is een babydekentje niet meestal 80x80? Ik weet het niet precies, haak het meestal voor mezelf (=volwassen maat)
wat betreft de wol, aan mijn granny stripe van plmn. 100x150 was ik in totaal 13 bollen oid kwijt. dus ik vind 8 bollen een redelijke schatting, alhoewel, als je nou alvast een kleurplanning maakt kan je zien hoeveel strepen je van elke kleur wil. mocht je nou bv. een bepaalde kleur zowel aan het begin als aan het eind gebruiken zou ik daar voor alle zekerheid een bolletje extra van nemen, die verzendkosten betaal je hoe dan ook toch wel. Maargoed dat is een persoonlijke afweging
mooie plu mirjam! en dat stapelslakje
Ik heb gewoon wat gedaan:quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:52 schreef Herfstblad het volgende:
Leuk kussen, Tan! Van welk patroon zijn die kleine vierkantjes?
Haha beetje late reactie maar m'n pagina bleef hier hangen; je weet dat je geen geld op je paypal moet hebben staan om ermee te betalen he? Paypal (mits gekoppeld aan je bankrekening) kan ook (na jouw authorisatie voor de betaling) gewoon geld van je bankrekening halen, dat evt. omzetten in de juiste valuta en betalen aan de eigenaarquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:37 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Die bedoelde ik inderdaad. Wel handig dat ze 3 maten heeft uitgeschreven.Eens wachten tot er geld op mijn Paypal staat en dan toch aanschaffen denk ik.
Hoewel ik ook een gratis variant gevonden heb, dus die misschien eerst proberen.
Normaal wel, maar ik heb bij Paypal een keer in de min gestaan bij een Etsy-betalingquote:Op maandag 22 augustus 2011 08:22 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Haha beetje late reactie maar m'n pagina bleef hier hangen; je weet dat je geen geld op je paypal moet hebben staan om ermee te betalen he? Paypal (mits gekoppeld aan je bankrekening) kan ook (na jouw authorisatie voor de betaling) gewoon geld van je bankrekening halen, dat evt. omzetten in de juiste valuta en betalen aan de eigenaar![]()
heel duidelijk!quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:53 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik heb gewoon wat gedaan:
1. ketting van zes lossen, sluiten met halve vaste
2. twee lossen, drie stokjes, twee lossen *vier stokjes twee lossen*, tussen ** nog twee keer herhalen, sluiten met halve vaste
3. stap 2 herhalen, maar in de 2lossen-boogjes haak je een stokje: twee lossen, stokje; zo krijg je clusters van zes stokjes.
4. stap 3 herhalen, zo krijg je clusters van 8 stokjes en ipv een twee lossen boogje, haak je drie lossen.
Hopelijk snap je het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Dank je!quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:54 schreef trui het volgende:
mooi zeg knier! heel bijzonder door de mooie kleurencombinaties.
Daste, in Amerika heb je heel veel red heart! Die hebben bepaalde bollen, de economic super savers. Zit 300 meter op voor 4 dollar ofzo, die zijn geloof ik best goedkoop en ze haken lekker (heb ze zelf een keer in zweden uitgeprobeerd en een deken deels mee gemaakt).quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:45 schreef Daste het volgende:
Mensen, ik heb al een aantal topics niet gepost, maar wel met veel plezier meegelezen. Ik ga voor 2 maanden op vakantie in Amerika, dus ik weet niet wanneer ik weer een berichtje zal achterlaten. Ik ga wel proberen om wat mooie Amerikaanse wol te scoren! En er gaat een werkje mee, natuurlijk.
Hou je haaks!
Dit! Ik heb er flink wat bollen van! En het is acryl, wat dikker dan zeeman/wibra. Maar supertof spul, heb er weer een kleine bestelling van onderwegquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:57 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Daste, in Amerika heb je heel veel red heart! Die hebben bepaalde bollen, de economic super savers. Zit 300 meter op voor 4 dollar ofzo, die zijn geloof ik best goedkoop en ze haken lekker (heb ze zelf een keer in zweden uitgeprobeerd en een deken deels mee gemaakt).
dat staat hier nog ergens digitaal, k zoek ffquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:44 schreef StefanieV het volgende:
Oja heb nog naar dat boekje staan kijken maar een ander gekocht :-) Zal het ooit eens kopen, kan ik dat beest ook gaan maken ;-)
Cartman komt hier wel als hij af is, enkel zijn hoofd is er nog maar ;-)
quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:40 schreef Sanne het volgende:
Ik moest even heel hard lachen om deze Bob Ross. Moest de link met jullie delen.
http://www.ravelry.com/patterns/library/bob-ross-amigurumi
Wat tof! Ik zie een mooie glazen schaal voor op tafel voor me.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:06 schreef mariyette het volgende:
Wat een leuk hondje en gaaf speldenkussen... (en bedenkt direct dat ik ook geen speldenkussen heb...)
Ow waarom is haken zo verslavend??
[ afbeelding ]
Maar nu heb ik bedacht dat het een leuke speelset gaat worden met meerdere kikkers en bladen en bloemen en kikkerdril en kikkervisjes! Dus dat speldenkussen en al die andere projecten moeten maar even wachten. Het groene gedeelte van kikker2 is al bijna klaar!
En het liedje gaat toch over 7 kikkertjes in een boerensloot? Pfff, nog lang niet klaar...
Oh ja, ik wist dat ik nog wat was vergeten in m'n vorige post...quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:32 schreef Daste het volgende:
Dankjulliewel! Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden. Ik ben nu vooral bezig een sjaal te haken, maar dat gaat waarschijnlijk in het vliegtuig niet lukken, daar nemen ze de haaknaald in. Heb je een keer 7(!) uur de tijd....grmbl..
En Bob Ross is briljant!
Niet dat ik op dit moment belangstelling heb (ik heb nu even genoeg wol), maar misschien is het een idee om te peilen wie er hier nog meer wol van Red Heart willen bestellen? Ik lees hier zoveel enthousiaste reacties op dat garen... Dan kun je 1 grote bestelling doen en de verzendkosten delen. Natuurlijk moet dan alles in Nederland nog wel weer verzonden worden dus die kosten komen er dan nog wel bij, maar wellicht scheelt het toch met wanneer je het zelf bestelt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:03 schreef kirsten. het volgende:
Lyssa, waar bestel jij je red heart dan? Ik heb wel eens gekeken maar op hun site kwamen er dacht ik gigantische verzendkosten bij..
Oh oké, dan heb ik niks gezegd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:38 schreef Lyssa het volgende:
Het is, hoe raar ook, voordeliger zelf een kleine bestelling te doen. Dan 1 grote. Ook in NL ben je anders nog weer verzendkosten kwijt ofc.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
Volgens mij heb ik een haakdipje ofzo....heb er gewoon ff geen zin in en niets lukt.....ben nu nogsteeds bezig met de granny sqaure om een tas van te maken, maar ik vind t maar saai dus blijf ik er tegen aan hikken en uitstellen....
Ben ook bezig met een giraf heb nu het lijfje af maar ik kijk op tegen het hoofd, heb al een keer een proef gemaakt en dat zag er niet uit...hoop heel hard dat het de volgende keer wel lukt maar ben er bang voor....
En mij is gevraagd om een theemuts te maken.....nu kan ik op sokken na niets saaiers bedenken als een theemuts en op ravelry kan ik ook al geen leuke vinden (of die staan weer in een of ander magazine waar ik nooit aan zal komen)
bluh
ik ben met een tas bezig. Hoef alleen schouderband nog maar en de voering.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 15:58 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahahah![]()
de roosvicee had ik zelf al gepakt![]()
Nou de oma van mijn vriend vroeg om de theemuts....en ik wil hem wel maken...maar dan wil ik ook wel iets leuks maken, niet zon recht-toe-recht-aan theemutsquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:03 schreef trui het volgende:
haha joh als je geen theemuts wil maken doe je 't toch lekker niet?![]()
en die tas zou ik ook mooi even laten voor wat 't is. tijd voor een haakpauzetje!
Ow wat schattigquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 16:28 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]
smaak te pakken![]()
voor mijn kleine zusje een sleutelhangertje
Tof!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg pakjes
[ afbeelding ]
Met wollentjes
[ afbeelding ]
Nu heb ik heel veel zin om te haken
Wat een gave pakketjes!quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik kreeg pakjes
[ afbeelding ]
Met wollentjes
[ afbeelding ]
Nu heb ik heel veel zin om te haken
¤ 84,95quote:
welke mintgroen is t?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Klaproosje het volgende:
Guppy tofff, allemaal catania kleurtjes!
De mint groen uit mijn tas is echt nergens meer te krijgen hèik zie hem bij jou er ook niet tussen zitten.. je bent echt wel zeker goedkoper uit zo..
Ik snap nu wat jullie doen op ravelryen heb al wat tofs gevonden.. alleen nu nog iemand die het voor me wil vertalen in jip en janneke taal
![]()
Een bolero met korte mouwtjes..
wat moet er dan aan vertaald worden?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Klaproosje het volgende:
De mint groen uit mijn tas is echt nergens meer te krijgen hèik zie hem bij jou er ook niet tussen zitten.. je bent echt wel zeker goedkoper uit zo..
Ik snap nu wat jullie doen op ravelryen heb al wat tofs gevonden.. alleen nu nog iemand die het voor me wil vertalen in jip en janneke taal
![]()
deze?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:10 schreef Klaproosje het volgende:
echt mint mint... heb nog nooit een wikkel bewaard (moest dat maar eens gaan doen denk..) maar hier in de winkel is ie niet meer, in schagen op de markt zag ik hem ook niet meer...
en de vertaling...
http://misscraftyfingers.(...)-ribbed-lace-bolero/
ik snap niks van inches en de steken in het engels... ook geen idee...
misschien kan ik deze wel verkleinen tot de maat van mijn mini dochter?
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:39 schreef Klaproosje het volgende:
Hmm nee, is niet die groen.. (zoekt foto)
maar welke groen bedoel je dan nu?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:42 schreef Klaproosje het volgende:
zoekt nog steeds maar kwam hier op...
uitlopende kleuren ofzo? http://www.debreiwolshop.(...)00009&page=1&lang=NL
zoekt verder..
ik denk dat t de catania 236 pistache groen isquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 15:42 schreef Klaproosje het volgende:
Terug van vakantie!
Ga later bij lezen.. zal eerst eens laten zien wat ik nu klaar heb..
Even als tussendoor een cadeautje gemaakt, ze wilde graag oude klompjes voor aan de schutting..
even opgeleukt met bloemetjes aan het ketting..
[ afbeelding ]
De schooltas voor m'n SD2, dat was m'n eerste grote project.. voeren kan ik echt niet haha, dus die laat ik hier niet zien.. SD2 is er blij mee in ieder geval!
Een rokje voor mn D, bedenk er een groen t shirtje en een roze legginkje bij, witte crocjes, ze heeft zowaar haar eerste stapjes gezet op vakantie!
[ afbeelding ]
En ben nu weer met een klein tasje voor D bezig waar haar plastic serviesje in opgeruimd kan worden..
Nou ja, sinds ik thuis ben ben ik weer vooral de was aan het doen en aan het puinruimen dus nog niet veel gehaakt!
Alle kleurtjes die ik nu heb, staan hier. Staat ie daar ook niet bij?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:57 schreef Klaproosje het volgende:
![]()
Hallo allemaal,quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik denk dat t de catania 236 pistache groen is
[ afbeelding ]
alleen is deze foto wat donkerder
Die van mij is echt 236 pistache. Alleen vind ik het helemaal niet op pistache lijken. Dat vind ik eerder van kleur 205.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:03 schreef Klaproosje het volgende:
Laptop weer afgekoeld
Die van Ynske lijkt het er meest op geloof ik! Ik onthou hem wel even in ieder geval! Probeerde al een webcam foto te maken maar die doet de kleur geen eer aan. Die van MissEnroe lijkt zo op de foto wat doffer, is dat ook 236 pistache dan?
Je zit natuurlijk ook met kleurbad...
Is die kleur uit de collectie dan ofzo??
Ik bewaar mn restje goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |