SPOILER: Handige sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Kniertje22's toffe cupcakes
Muck's muts
Yachiru's Lucybird
Guppyfriend's varkentje
[ Bericht 9% gewijzigd door Lutte op 16-08-2011 19:59:09 ]
neuh.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, maar toch, ik wil ook... Zou er een patroon zijn...?
Hmpf... Het zou toch moeten kunnen... Ik ga er eens over nadenkenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
neuh.
heb al meerdere malen gezocht, van haar is er weinig/niks te vinden, enkel foto's
ik hou me van harte aanbevolenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hmpf... Het zou toch moeten kunnen... Ik ga er eens over nadenken
Verwacht geen korte termijn iets, maar ik MOET gewoon ook zo'n plu!quote:
ik heb engelengeduldquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Verwacht geen korte termijn iets, maar ik MOET gewoon ook zo'n plu!
Hè, wil ik de foto eens goed bekijken op m'n mac, is crafster downquote:
aahwquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef Wizzy het volgende:
Al bijna een maand lag Karel te wachten op zijn ogen en toen moest hij nog 2 weken wachten voordat ik zin had om zijn armen aan zijn lijfje te zetten.
[ afbeelding ]
Nu is hij eindelijk klaar...Mag ik legaal verder haken aan mijn little donkey
Die ogen!!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef Wizzy het volgende:
Al bijna een maand lag Karel te wachten op zijn ogen en toen moest hij nog 2 weken wachten voordat ik zin had om zijn armen aan zijn lijfje te zetten.
[ afbeelding ]
Wat super leukquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:35 schreef Wizzy het volgende:
[ afbeelding ]
je steekt steeds onder beide 'lusjes' van het 'V'tje door dat je ziet als je bovenop je werk kijkt. dan haak je in de onderliggende steek (of dat nou een vaste is of een stokje, dat ziet er in beide gevallen van bovenaf ongeveer hetzelfde uit). en als er staat 2 vasten in elke tweede vaste, betekent dat dat je in de eerste steek 1 vaste maakt, en in de volgende 2 (dus twee keer in hetzelfde gat insteken bij het beginnen van de steek). daarna weer 1, en in de volgende weer 2 steken. zo meerder je een platte cirkel in het begin. als je 'm plat wil houden, maak je elke ronde iets meer 'gewone' enkele steken tussen de 'meerder' (dubbele) steken. en als je juist wil dat je werk bol wordt moet je nog wat minder meerderen, tot je zelfs een tijdje alleen maar enkele steken maakt in elke onderliggende steek. bij een bal ga je op een gegeven moment (ook weer wat gespreid) minderen, dus twee steken samenhaken, zodat het rondje langzamerhand steeds kleiner wordt en op het eind zelfs helemaal sluit. vergeet niet om tijdig met vullen te beginnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef het-is-mij het volgende:
Hallo,
Ik had maar ff een boekje besteld want kwam uit sommige steken niet uit zo![]()
Er is gewoon ook soms teveel info en vind sommige tekeningen wat onduidelijk.
Ik dacht, ik ga maar "gewoon" ergens aan beginnen en ben begonnen met ook "karel".
Ik krijg het alleen niet voor elkaar hoe je vaste in vaste maakt zeg maar![]()
![]()
![]()
Bijv. 2V in elke 2e V.
Ik heb nu gewoon iedere keer vaste rondom gehaakt zeg maar en dan krijg je hem ook mooibol, ziet er ook goed uit maar dat zal wel neit de bedoeling zijn
Ga je dan 2 vasten in de 2e vaste haken en dan weer de 2e vaste pakken en dan weer 2 vasten haken?
Ja, heerlijk ik ben in de 7e hemelquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:15 schreef trui het volgende:
fijn zoveel nieuw garen he sunshineflower! geniet ervan!wat heb je precies gekocht? iets van phildar geloof ik? welke dikte?
Hahaha, ja klopt. Ik ben nu wat met die laatste groenige van de bovenste rij om een granny uit te proberenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Karel![]()
Leuke wolletjes! Moeilijk om dan niet met van alles tegelijk te beginnen zeker?
die is inderdaad geweldig! een beetje glas-in-lood-effect he. kende je dit soort dingen bijvoorbeeld ook? ik zou 't zelf niet gauw maken, maar vind het wel heel mooi gemaakt!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Lyssa het volgende:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=388003.0
Nog maar eens die toffe plu (niet van mij)![]()
in de topics welquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:19 schreef kirsten. het volgende:
Wat zijn nou de nieuwe regels omtrent het plaatsen van foto's? Mogen we in de topics nu wel WIP-foto's plaatsen of alleen maar foto's van afgemaakte dingetjes?
Ik vind het juist precies genoegquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef trui het volgende:
ja, dit keer zelfs maar 4...! ik vind 't echt weinig. die leuke tassen van herfstblad & toverheks bijvoorbeeld, die verdienen echt een OP-plaatsje. en de kip van spiegelei!
Wat is ie leuk geworden! Voor een eerste haaksel vind ik het hartstikke netjesquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb eindelijk mijn grote uil af......Hij is niet helemaal zoals het voorbeeld (de ogen zitten te ver uit elkaar en hij is iets scheef), maar ik ben er blij mee (als eerste poging). Er komt zeker nog een 2e bij, ooit
Maak kennis met James
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Hoewel het wat kalig is, is m'n mobiele verbinding er wel blij meequote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:26 schreef trui het volgende:
ja, dit keer zelfs maar 4...! ik vind 't echt weinig. die leuke tassen van herfstblad & toverheks bijvoorbeeld, die verdienen echt een OP-plaatsje. en de kip van spiegelei!
Maar wat doe je als het patroon zegt 3x meerderen per rij?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:32 schreef Ynske het volgende:
het verschil is 15
15 gedeeld door t aantal keer meerderen *3
is 5 meerderen per rij
aah wat ff verder tellenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:33 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Maar wat doe je als het patroon zegt 3x meerderen per rij?
je zou in t eerste geval dus 15 moeten meerderenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:33 schreef Lyssa het volgende:
Volgens mij is het patroon gewoon fout hoorTenminste, ik kom er niet uit xD
Dat zou ook nog kunnen, maar das niet echt gebruikelijk toch? Ik heb het nog niet eerder in een patroon gelezen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
je zou in t eerste geval dus 15 moeten meerderen
als je 2x 1 meerdert en 1 x 2 meerdert
dan zou je er moeten komen
dus 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1
Juf steekquote:Op donderdag 18 augustus 2011 07:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb bij Juf Steek een bestelling geplaatst voor alle kleurtjes Cataniaeen stuk makkelijker, en goedkoper, dan elke keer naar de Pipoos rennen
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef EsseEi het volgende:
ga op ravelry speuren!bijv dit konijntje deze cowl lieve kleine vogeltjes lieveheersbeestje pannenlappen ofzo, dit ding waarvan ik nog steeds niet echt weet wat het is maar wel mooi
voeg ons toe als vriendje (ben je vriendje nog niet geloof ik?:O) en doe inspiratie op
dit is mijn account
ga weer neuzen daar en hoe wordt ik je vriendje?????quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef EsseEi het volgende:
ga op ravelry speuren!bijv dit konijntje deze cowl lieve kleine vogeltjes lieveheersbeestje pannenlappen ofzo, dit ding waarvan ik nog steeds niet echt weet wat het is maar wel mooi
voeg ons toe als vriendje (ben je vriendje nog niet geloof ik?:O) en doe inspiratie op
dit is mijn account
Oooooh dat heb ik hier niet liggen. Dank je wel! (kon evengoed zelf googlen natuurlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:21 schreef Lijnloos het volgende:
Dit: http://www.pvcvoordeel.nl/tyleenslang/
Wist ik dus ook niet...maar ik vergeleek mijn werkje daarstraks met een plaatje op internet (omdat ik aan het oefenen was met kleurovergangen) en toen viel me ineens op dat het er op internet veel mooier uitzag (vooral ook de kleurovergang).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:29 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
BrainTeaser: binnenstebuiten haken? Hihi, ik wist niet eens dat dat kon gebeuren! Maar het valt vast niet op als je het tegen niemand zegt..
Met een stopnaald kan je toch gewoon de draadjes weer naar de andere kant halen? Of heb je er knoopjes ingelegd die je er niet uit krijgt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:25 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Wist ik dus ook niet...maar ik vergeleek mijn werkje daarstraks met een plaatje op internet (omdat ik aan het oefenen was met kleurovergangen) en toen viel me ineens op dat het er op internet veel mooier uitzag (vooral ook de kleurovergang).
Maar goed, volgende keer beter!
Dat dus...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:26 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Met een stopnaald kan je toch gewoon de draadjes weer naar de andere kant halen? Of heb je er knoopjes ingelegd die je er niet uit krijgt?
Het is een fotoquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:22 schreef EsseEi het volgende:
dat beddengoed he, is dat nou echt een GS'deken, of een foto ervan?? de site doet het lijken alsof je een echte gehaakte krijgt maar kan ik me met die prijs niet voorstellen en lijkt me ook niet dat ze er dan "oneindig" veel van hebben...
wel tof
en die naam van de site kan echt nietsnurk beddengoed...
Scheelt wel veel werk! Op marktplaats stond iemand die echte sprei-en verkocht voor ¤150,-quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:58 schreef Lyssa het volgende:
Als je toch nog graag een granny beddegoed wil, maar niet het geduld hebt om te haken is hier de oplossing!
[ [url=https://www.snurkbeddengoed.nl/resample.php?p=https%3A%2F%2Fwww.snurkbeddengoed.nl%2Ffile.php%3Fid%3D6071&w=376&h=376&q=80&scale&no_cache&c=ffffff]afbeelding[/url] ]
https://www.snurkbeddengoed.nl/new--granny-white-1?size=375
zo liefquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:19 schreef Kniertje22 het volgende:
Gaaf beddengoed!![]()
Ik heb 'Ridder Roderick en z'n trouwe ros' gemaakt uit het Kookeridoo-boekje:
[ afbeelding ]
Het riddertje vind ik erg schattig geworden, maar 't paardje iets minder... Ik heb z'n manen wat aangepast (waren gehaakte manen), maar ik vind zelf dat ik ze te kort heb afgeknipt.Maar goed, hij doet 't er maar mee, want ik ga niet al die draadjes er weer uit halen...
Edit: Ik heb hier (vanwege de mobiele gebruikers) maar 1 foto geplaatst. Op m'n Ravelry staan er meer, voor de liefhebbers.
de stapeltorens die ik gemaakt heb, heb ik gewoon stevig gevuld en die bleven gewoon rechtop staanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:48 schreef StefanieV het volgende:
Ik ben terug van reis en ben aan de stapelslak begonnen van het boekje 'Babycadeautjes haken'. Alleja, beginnen, het is bijna af ;-) Maar nu vroeg ik me af, ik weet dat er hier sommigen die stapelslak hebben gemaakt. Wat hebben jullie gebruikt voor de stok? Er staat op dat er een plastiek slang in moet, maar zou de vulling genoeg zijn?
Dank jequote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:13 schreef Kniertje22 het volgende:
Bedankt voor de complimentjes!![]()
Schitterende cowl Bietel! Mooie kleuren, mooie steek (zo te zien); echt prachtig!![]()
Waar heb je 't patroontje vandaan?
ja, deze toer is al erg aanklooien voor mequote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:39 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Kniertje: die ridder!Paard ziet er ook goed uit hoor, de ridder vind ik gewoon helemaal top!
Bietel: mooie kleur cowl!
Mirjam: ziet er nu al leuk uit, word het patroon nu ingewikkelder dan?
dan wordt hij wel héél groot hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:20 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Hierbij dan mijn WIP, er is inmiddels alweer wat bijgekomen. Ik heb wel enkele foutjes gemaakt (gewoon door niet goed opletten...) maar geen zin om het weer uit te halen. En ach...het valt toch niet zo op!Valt me trouwens mee wat je uit 1 bol wol haalt. Ik vind het dekentje toch wel groeien maar heb nauwelijks het idee dat de bolletjes slinken. In totaal wil ik 6 bolletjes gebruiken, 2 van elke kleur.[ afbeelding ]
olifant, gordijnquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:32 schreef _Bar_ het volgende:
Hallo, heeft iemand een patroon van een olifant om een gordijn mee te haken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |