Dat zou waarschijnlijk beter zijn geweest ja. Ik geloof niet dat een 45-jarige wapenwedloop nu zoveel goed heeft gedaan. Na het uiteenvallen van SU kwam de handel tussen beide blokken snel op gang wat ook de politieke relaties heeft verbeterd.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Oké, maar wat hadden we dan in de Koude Oorlog moeten doen? Handel drijven met de USSR?
Volkeren zeggen niets over historisch gegroeide grondgebieden ;-)quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:33 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Oeigoeren zijn Turkse volkeren hè.
Imperialistisch... hoe kom je daar nou weer bij? China heeft altijd een zeer gesloten politiek gehad. Ook toen de nationalisten nog aan de macht waren. Leuk dat je gehoord hebt van de Oeigoeren, maar daar kun je niet deze conclusie verbinden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:31 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou, China is altijd al imperialistisch geweest. Ik denk dat wij zeer sceptisch moeten zijn, hoe goed hun bedoelingen ook lijken.
ehec-bacterie!! We gaan allemaal naar de verdoemenis. En Chinese melkschandalen (misschien dat TS daar op doelt)quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:44 schreef DeRakker. het volgende:
Ik geloof trouwens niet dat we voor bepaalde landen bang moeten zijn.
Zou eerder druk maken over bijv. kometen of natuurrampen enz
quote:
Nou, enorme technologische sprongen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:39 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat zou waarschijnlijk beter zijn geweest ja. Ik geloof niet dat een 45-jarige wapenwedloop nu zoveel goed heeft gedaan. Na het uiteenvallen van SU kwam de handel tussen beide blokken snel op gang wat ook de politieke relaties heeft verbeterd.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Volkeren zeggen niets over historisch gegroeide grondgebieden ;-)
Je weet dat hun geschiedenis al wat verder teruggaat dan de tijd van de nationalisten? Een gesloten politiek en een gesloten cultuur hebben niets te maken met een expansiedrift.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Imperialistisch... hoe kom je daar nou weer bij? China heeft altijd een zeer gesloten politiek gehad. Ook toen de nationalisten nog aan de macht waren. Leuk dat je gehoord hebt van de Oeigoeren, maar daar kun je niet deze conclusie verbinden.
Ach, het komt vooral omdat het geld gewoon niet goed verdeeld is in die corrupte staatjes, maar de protesten waren er om een andere reden.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:38 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Volgens mij door de hoge voedselprijzen hoor.
Komt er nog steeds op neer dat 1 groep onrecht word aangedaan ( volgens hun ). Maar omdat er in Libië wat te halen valt ( olie? ) vallen ze natuurlijk binnen. Geld maakt meer kapot dan het goed doet.quote:The protests, unrest and confrontations began in earnest on 15 February 2011. On the evening of 15 February, between 500 and 600 demonstrators protested in front of the police headquarters in Benghazi after the arrest of human rights lawyer Fathi Terbil. The protest was broken up violently by police, resulting in clashes in which 38 people were injured, among them ten security personnel.[90][91] The novelist Idris Al-Mesmari was arrested hours after giving an interview with Al Jazeera about the police reaction to protests.[90] In Al Bayda and Az Zintan, hundreds of protesters in each town called for an end of the Gaddafi regime and set fire to police and security buildings.[90] In Az Zintan, the protesters set up tents in the town centre.[90] The armed protests continued the following day in Benghazi, Darnah and Al Bayda. Libyan security forces allegedly responded with lethal force. Four demonstrators were killed and at least three wounded.[92] Hundreds gathered at Maydan al-Shajara in Benghazi, and authorities tried to disperse protesters with water cannons.[93][94]
Ik denk zelf eerder dat dat gedoe met die advocaat de aanleiding was, en de hoge voedselprijzen de oorzaak. Ik bedoel, in de rijke oliestaten heerst er ook een dictatuur, maar daar hoor je de bevolking niet klagen, omdat ze het er goed hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:57 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Ach, het komt vooral omdat het geld gewoon niet goed verdeeld is in die corrupte staatjes, maar de protesten waren er om een andere reden.
[..]
Komt er nog steeds op neer dat 1 groep onrecht word aangedaan ( volgens hun ). Maar omdat er in Libië wat te halen valt ( olie? ) vallen ze natuurlijk binnen. Geld maakt meer kapot dan het goed doet.
Absoluut, Libië had ook zo kunnen zijn als het niet te corrupt was geweest. Maar wij profiteren er wel van daardoor, maar hoor je hier iemand klagen over dat wij te imperialistisch zijn? Ik kan nog wel een verwijzing maken naar Afghanistan en Irak, maar die landen zijn echt niet beter af dan toen. We krijgen er wel lekker goedkope olie en opium door.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:01 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik denk zelf eerder dat dat gedoe met die advocaat de aanleiding was, en de hoge voedselprijzen de oorzaak. Ik bedoel, in de rijke oliestaten heerst er ook een dictatuur, maar daar hoor je de bevolking niet klagen, omdat ze het er goed hebben.
Ik zeg ook niet dat wij de heiligsten zijn, maar China kan er ook wat van hoor. Je weet van hun aanwezigheid in Afrika, en hoe ze die landen kaalplukken? Dat ze militair gezien nu nog niks uitvoeren, betekent niet dat dat in de toekomst nog gebeurt. En over Afghanistan en Irak: ik ben natuurlijk tegen onze aanwezigheid daar, net zoveel als ik tegen de aanwezigheid ben van China in Tibet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:04 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Absoluut, Libië had ook zo kunnen zijn als het niet te corrupt was geweest. Maar wij profiteren er wel van daardoor, maar hoor je hier iemand klagen over dat wij te imperialistisch zijn? Ik kan nog wel een verwijzing maken naar Afghanistan en Irak, maar die landen zijn echt niet beter af dan toen. We krijgen er wel lekker goedkope olie en opium door.
Ach, wij zijn ook zo geweest. Ik hoop dat ze later terug kijken op deze tijd zoals wij op slavernij nu terug kijken. Ik hoop ooit nog in de wereld te leven zoals in de docu Zeitgeist word besproken. Ik denk alleen dat dat slechts een utopie is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:11 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat wij de heiligsten zijn, maar China kan er ook wat van hoor. Je weet van hun aanwezigheid in Afrika, en hoe ze die landen kaalplukken? Dat ze militair nu nog niks uitvoeren, betekent niet dat dat in de toekomst nog gebeurt. En over Afghanistan en Irak: ik ben natuurlijk tegen onze aanwezigheid daar, net zoveel als ik tegen de aanwezigheid ben van China in Tibet.
Daar heb je het al.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:14 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Ach, wij zijn ook zo geweest. Ik hoop dat ze later terug kijken op deze tijd zoals wij op slavernij nu terug kijken. Ik hoop ooit nog in de wereld te leven zoals in de docu Zeitgeist word besproken. Ik denk alleen dat dat slechts een utopie is.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:32 schreef Dven het volgende:
[..]
China heeft volgens mij nooit echt interesse gehad in gebieden die zij niet als Chinees beschouwen.
http://www.kennislink.nl/(...)nwezigheid-in-afrikaquote:Sinds 2000 is de handel tussen China en Afrika explosief toegenomen, waarbij Afrika min of meer met grondstoffen voor Chinese diensten en producten betaalt. Had de handel tussen China en Afrika in 2000 met zo’n 11 miljard dollar nog een bescheiden omvang. Tien jaar later is China met 129 miljard dollar de belangrijkste handelspartner van het Afrikaanse continent geworden.
http://www.emergingafrica(...)ika/112-china-afrika
Dit topic heeft ook geen zak te maken met jouw achterlijke kutleventje noch heeft het te maken met de mensen van wie jij, als hersenloze idioot, wel of geen last hebtquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:16 schreef ZuidGrens het volgende:
Chinezen zijn relaxed, nog nooit last van gehad.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit topic heeft ook geen zak te maken met jouw achterlijke kutleventje noch heeft het te maken met de mensen van wie jij, als hersenloze idioot, wel of geen last hebt.
Ongesteld?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit topic heeft ook geen zak te maken met jouw achterlijke kutleventje noch heeft het te maken met de mensen van wie jij, als hersenloze idioot, wel of geen last hebt.
Nee, want ik ben een KLB'er pur sang.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:49 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ongesteld?
Is dit trouwens onderhand niet meer iets voor het Politiek subforum?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |