abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 03:13:54 #1
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_100746632

IamJan25.com - Videos en fotos van de revolutie in Egypte

Twitter - Al Jazeera - Al Jazeera Arabic - CNN - Euronews - France24 - Al Arabiya 1 2 - BBC Arabic - MSNBC - APTN - PressTV - Livestreams (source) - Bambusers - AJE+Twitter

Egypt Burning
Egypt: Seeds of change (Behind the scenes)
Activistenleider spreekt
Vranckx: Revolutie in Egypte
Video Report on the Battle for Tahrir (Heldin Salma @ minuut 38)
Wael Ghonim is Free!!! 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
The Most AMAZING video on the internet #Egypt #jan25
Egyptian Revolution 2011 COMPLETE. World MUST MUST watch this. Freedom for All!
Egypt: A New Spirit of National Pride
#Jan25 Egypt - Omar Offendum
Dream With Me (Ehlam Ma'aya) - 25 Jan Revolution
Amazing: Egyptian Uprising
Sout Al Horeya (Voice of Freedom)
Egyptian Revolution 25 Jan The Story (schokkend!)
Mubarak is high (parodie)
Busje rijd over mensen heen :{

Fotoreeksen:
Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden!!!! (Revolutie Egypte)
Het helmentopic
GigaPica: Riot like an Egyptian
The Big Picture 1 2 3
TotallyCoolPix 1 2 3 4 5 6 7 8
Public Intelligence 1 2 3
Huffington Post 1 2 3 4
Exclusive Monitor photos of Egypt's turmoil
Photos From the Protests in Egypt
The Stand-Off in Egypt (TIME Magazine)
Rage Against The Regime
Foreign Policy 1 2 3
Guardian 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
David Degner
Andrew Burton 1 2 3 4
TIME 1 2 3 4 5 6 7
Three Weeks in Egypt - Alan Taylor
Cryptome 1 2 3 4 5 6
Al Ahram 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Egypt unrest and world reaction
1000 memories, de doden
Revolutieverhalen:
13 Days on Tahrir (Daily Mail)
Egypt's Rooftop Revolutionaries (AJE)
Revolutionary Logistics: The Tahrir Settlement (Slate Magazine)
The Hopeful Network: Meet the young cyberactivists who've been planning Egypt's uprising for years.

#190 #189 #188 #187 #186 #185 #184 #183 #182 #181
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 15 augustus 2011 @ 03:15:50 #2
137562 rakotto
pi_100746653
quote:
Deputy PM proclaims civil state, pluralism in draft constitutional document

Ali Selmy, deputy prime minister for political affairs, in a meeting on Friday, presented a document entitled “Basic Constitutional Principles” to a number of Egyptian political parties, seeking their views on the document's contents.

The Wafd Party, the Muslim Brotherhood’s Freedom and Justice Party, and the Nour Party were shown the document, which contains suggested basic principles, rights and general freedoms to be included in the future Egyptian constitution.

Al-Masry Al-Youm has obtained a version of the document, whose abridged version reads as follows:

Basic Principles:

The Arab Republic of Egypt is a civil democratic state based on citizenship and the rule of law, and respects pluralism, and guarantees freedom, justice, and equality, and provides opportunities to all citizens without discrimination. The Egyptian people are part of the Arab nation, and work for achieving its comprehensive unity.
Islam is the state religion, the Arabic language is its official language, and Islamic Sharia is the primary source of legislation. Non-Muslims resort to their own laws in regards to their personal issues and religious affairs.
Sovereignty is given to the people alone, and they are the source of authority, which they exercise through referendums and fair elections…
The political system for the democratic republic is based on balance of power between various branches of government and the peaceful transfer of power, and the multiplicity of political parties and their establishment by notification…
The national economy is based on comprehensive and sustainable development, which aims to achieve social well-being and fulfill citizens’ most basic needs, promote investment, protect free competition, prevent harmful monopolistic practices, protect the consumer, and guarantee that the benefits of economic growth are fairly distributed to the citizens. The state commits to protecting public property under its supervision, along with its wealth, national resources, lands, and national heritage, in both the material and moral sense…
The state alone may establish the armed forces, which is the people’s property, and whose role is to protect the country’s security and independence, along with its unity and sovereignty over all its land. It is forbidden for any federation, group, or party to create military formations or anything resembling them.
Rights and General Freedoms:

Human dignity is every person’s genuine right, and all Egyptian citizens are free and equal before the law in rights and freedoms and general obligations. Discrimination among them due to sex, origin, language, religion, creeds, wealth, social status, political views, or disabilities or anything of that sort is forbidden.
The state guarantees freedom of belief, worship, and religious slogans and protects the role of worship.
Egyptian nationality is a genuine right of all citizens and stripping citizenship or exiling any Egyptian from his country or preventing him from returning is forbidden, except in the case of a justified judicial ruling.
Freedom of conscience, expression and the media are guaranteed, so long as they do not violate the sanctity of individuals’ private lives, the rights of others, and the fundamentals of Egyptian society. Sabotaging the media, or censoring it or its sources, is forbidden, except as a result of a justified judicial decision, and for a limited period.
Every human being has the right to uncover, transfer, and publish information and participate in cultural and artistic life in all its forms. The state guarantees the freedom of academics, scientific research, imagination, and innovation, and guarantees the independence of universities and scientific research centers.
Every human has the right to enjoy the sanctity of his private life, correspondence, telephone conversations and electronic messages and other forms of communication. Arresting, searching, detaining, confining him, or restricting his personal freedom is forbidden, except with prior judicial order… Except in cases of crimes pertaining to the armed forces, civilians may not be tried in front of any exceptional or military court.
Private property is protected, except in case of judicial ruling and in exchange for fair compensation…
The right to work is guaranteed. The state strives to provide work opportunities to every citizen with the condition of fairness without discrimination, and commits itself to setting a minimum wage to guarantee the citizen human dignity and an appropriate standard of living. Every citizen has the right to assume a public post as long as he is qualified for the position.
Every citizen has the right to a secure life, a pollution-free environment, proper nutrition, habitation, healthcare, exercise, as well as insurance against unemployment, sickness and old-age in accordance with the requirements of justice and social solidarity.
The citizen has a right to an education, and the state commits to providing educational opportunities in its educational institutions for free …
The citizen has the right to set up syndicates, unions, groups, and civil foundations, and they have the right to assemble and demonstrate peacefully without prejudicing the rights of others or the basic rights, principles, or freedoms written in this document.
  maandag 15 augustus 2011 @ 03:16:49 #3
137562 rakotto
pi_100746664
Het is straks weer zover om Mubarak achter de tralies te zien. :Y
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:05:52 #4
137562 rakotto
pi_100753922
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:18:51 #5
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_100754347
Morgen ga ik naar Egypte, om te beginnen 4 dagen Cairo.

Ik ben benieuwd!! :)

edit: geen noemenswaardig nieuwsberichtje, sorry ;)
2019: The Great Awakening
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:26:17 #6
137562 rakotto
pi_100921855
gevechten op grens israel egypt. 3 Doden tot nu toe
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 05:28:13 #7
137562 rakotto
pi_100964899
Egypte heeft haar ambassadeur terug geroepen uit Tel aviv enkele minuten terug.

Volgens bronnen hebben Bolivia, Venezuela en Nicaragua hun relatie met Israel verbroken. Iedereen wacht nu om 5 uur 's ochtends op de reactie van de Egyptische leger en verwacht dat de leger ook contact verbreekt met Israel. Ze zijn het niet eens met de uitkomst van de spoedvergadering van de interim-regering dat meer dan 4 uur heeft geduurd.

De interim-regering heeft besloten:

The Egyptian government will summon the Israeli ambassador officially to object the killings and the shooting from the Israeli side that reached to the Egyptian side.
The Egyptian government demands an official apology from Israel.
The Egyptian government demands an investigation held by the two countries about the matter.

2de statement Egyptische regering:

Het dus terug trekken van de ambassadeur uit Tel-aviv ([s[Ik zoek betrouwbare bronnen hiervoor[/s]) -> Schijnt dat Egyptische staats-tv deze bericht heeft gemeld. Al-Jazeera heeft dat nu ook gemeld. En het status van de Egyptische leger is op Alert gezet om iedere aanval vanuit Israel te kaatsen

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:18 schreef MangoTree het volgende:
Morgen ga ik naar Egypte, om te beginnen 4 dagen Cairo.

Ik ben benieuwd!! :)

edit: geen noemenswaardig nieuwsberichtje, sorry ;)
En, hoe is het tot nu toe? :P

[ Bericht 16% gewijzigd door rakotto op 20-08-2011 05:34:06 ]
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:36:26 #8
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100965696
quote:
Het dus terug trekken van de ambassadeur uit Tel-aviv ([s[Ik zoek betrouwbare bronnen hiervoor[/s]) -> Schijnt dat Egyptische staats-tv deze bericht heeft gemeld. Al-Jazeera heeft dat nu ook gemeld. P
http://english.aljazeera.(...)medium=MasterAccount
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100974207
quote:
Dus in feite gaat het niet om die vijf politieagenten maar om het willen beschermen van de Hamas?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:32:50 #10
137562 rakotto
pi_100974462
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:18 schreef paddy het volgende:

[..]

Dus in feite gaat het niet om die vijf politieagenten maar om het willen beschermen van de Hamas?
Nee, het gaat om de 3 soldaten en 2 politieagenten. Waar lees je dat het over Hamas gaat?
pi_100977618
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:32 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de 3 soldaten en 2 politieagenten. Waar lees je dat het over Hamas gaat?
Luister naar het filmpje. Ze moeten luisteren naar de echte vrienden aan de grens Wie grenst er nog meer aan Egypte?. Dus niet Israël is hiermee bedoeld.

Wanneer het gaat om die drie soldaten had je dat terug moeten horen. Luister het filmpje. Jij moet toch kunnen verstaan wat die demonstranten roepen?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_100977823
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Luister naar het filmpje. Ze moeten luisteren naar de echte vrienden aan de grens Wie grenst er nog meer aan Egypte?. Dus niet Israël is hiermee bedoeld.

Wanneer het gaat om die drie soldaten had je dat terug moeten horen. Luister het filmpje. Jij moet toch kunnen verstaan wat die demonstranten roepen?
Het egyptische gepeupel is sowieso anti-semitisch. Dat de haat tegen Israel wordt aangemoedigd door de geestelijken helpt ook niet.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:23:24 #13
137562 rakotto
pi_100978753
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb alleen het artikel gelezen en andere nieuwsberichten. Mijn connectie hier bied mij het luxe niet aan om het filmpje te zien. :P Maar wat de regering deed gaat om de 5 soldaten die omgekomen zijn.

En de haat die in Egypte bestaat tegenover Israel is niet te danken aan geestelijken. De Egyptische volk heeft gewoon een hekel aan Israel sinds de laatste oorlog in de jaren 70.
pi_100979287
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:23 schreef rakotto het volgende:

En de haat die in Egypte bestaat tegenover Israel is niet te danken aan geestelijken. De Egyptische volk heeft gewoon een hekel aan Israel sinds de laatste oorlog in de jaren 70.
Tsja een oorlog beginnen en dan alsnog verslagen en vernederd worden door Israel is natuurlijk niet leuk maar boontje komt om zijn loontje.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_100993346
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:23 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje niet gezien. Ik heb alleen het artikel gelezen en andere nieuwsberichten. Mijn connectie hier bied mij het luxe niet aan om het filmpje te zien. :P Maar wat de regering deed gaat om de 5 soldaten die omgekomen zijn.

Maar ze hebben toch een vredesverdrag getekend? Ik kan mij niet herinneren dat de Nederlandse bevolking na veertig jaar nog een hekel had aan Duitsers nl. Ik vraag mij dus af of het niet gewoon om de Palestijnen gaat. Zich verwant voelen door broederschap of zoiets? Merk jij daar iets van daar?
  zondag 21 augustus 2011 @ 12:03:19 #16
137562 rakotto
pi_100996267
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 04:37 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch een vredesverdrag getekend? Ik kan mij niet herinneren dat de Nederlandse bevolking na veertig jaar nog een hekel had aan Duitsers nl. Ik vraag mij dus af of het niet gewoon om de Palestijnen gaat. Zich verwant voelen door broederschap of zoiets? Merk jij daar iets van daar?
De vredesakkoord is tegen de wil van de mensen getekend. Weliswaar is 60% tot 70% voor vrede, maar ze zien het akkoord als iets dat in de nadeel van Egypte werkt. Men voelt zich ook misbruikt door de jaren heen na de vredesakkoord dankzij het Mubarak regime. Ook is dit niet de eerste keer dat er soldaten worden gedood op Egyptisch grondgebied. In de Mubarak dynastie werd er gewoon niets gedaan. Geen onderzoek, geen sorry, helemaal niets. Het leven ging gewoon door en dat is iets waar de mensen niet mee konden leven.
pi_100996685
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef rakotto het volgende:

[..]

De vredesakkoord is tegen de wil van de mensen getekend. Weliswaar is 60% tot 70% voor vrede, maar ze zien het akkoord als iets dat in de nadeel van Egypte werkt. Men voelt zich ook misbruikt door de jaren heen na de vredesakkoord dankzij het Mubarak regime. Ook is dit niet de eerste keer dat er soldaten worden gedood op Egyptisch grondgebied. In de Mubarak dynastie werd er gewoon niets gedaan. Geen onderzoek, geen sorry, helemaal niets. Het leven ging gewoon door en dat is iets waar de mensen niet mee konden leven.
Het volk moet eens snappen dat vrede > oorlog en dat ze alleen maar gebaat zijn met vrede met Israël. Neemt niet weg dat het geheel terecht is dat de Egyptische overheid die vijf doden niet door de vingers ziet - Israël moet ook maar eens leren dat ze niet alles kunnen maken.
Cool story, Hansel.
  zondag 21 augustus 2011 @ 17:27:25 #18
137562 rakotto
pi_101007756
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Het volk moet eens snappen dat vrede > oorlog en dat ze alleen maar gebaat zijn met vrede met Israël. Neemt niet weg dat het geheel terecht is dat de Egyptische overheid die vijf doden niet door de vingers ziet - Israël moet ook maar eens leren dat ze niet alles kunnen maken.
Zijn ze ook, maar ik denk dat de meerderheid gewoon vrede wilt zonder papieren. ;)
pi_101007889
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 12:03 schreef rakotto het volgende:

[..]

Als er geen vrede was getekend toen, had Israel een heel Egyptisch leger kunnen vernietigen en tot aan de poorten van Cairo kunnen optrekken. Of het volk het nou wilde of niet. De Egyptisch situatie was uitzichtloos.
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:09:57 #20
137562 rakotto
pi_101011168
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Als er geen vrede was getekend toen, had Israel een heel Egyptisch leger kunnen vernietigen en tot aan de poorten van Cairo kunnen optrekken. Of het volk het nou wilde of niet. De Egyptisch situatie was uitzichtloos.
Dat kan, en het kon ook andersom geweest zijn. Geen idee, we zullen het nooit weten. Israel zou nooit Sinai zomaar opgeven.
pi_101011305
Het Egyptisch derde leger was volledig afgesneden in de Sinai. Sinai is uiteindelijk opgegeven in de vrede door de druk die uitgeoefend werd door de Amerikanen en Sovjets. Vooral de laatste. De Egyptenaren zijn er toendertijd onverdiend genadig vanaf gekomen.
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:37:09 #22
137562 rakotto
pi_101017242
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Het Egyptisch derde leger was volledig afgesneden in de Sinai. Sinai is uiteindelijk opgegeven in de vrede door de druk die uitgeoefend werd door de Amerikanen en Sovjets. Vooral de laatste. De Egyptenaren zijn er toendertijd onverdiend genadig vanaf gekomen.
Het blijft een verlies voor Israel. Als Israel het kon houden, dan was dat gebeurd. De Soviet stond aan de kant met Egypte dus het resultaat is onbekend van wat er zou gebeuren.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:42:59 #23
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_101130043
rakotto,

Wow. Wat een zeer bijzonder land is Egypte!

Cairo, gekkenhuis tot diep in de nacht. Heel veel rondgelopen 4 dagen overal en nergens en me nog nimmer ongemakkelijk gevoeld, ook niet toen ik in het pikkedonker verdwaald was en uiteindelijk blij was om een metro tegen te komen. Goed geholpen om weer terug in het centrum te komen. Balen dat het fotograferen van mensen in de stad absoluut not done is vanwege wantrouwen.

Daarna Bahria Oase, Zwarte, Witte woestijn. Buitenaards!

Via Mut nu in Luxor.

Het is moeilijk te omschrijven, zoveel dat ik al heb mogen meemaken maar heb geen spijt dat ik gegaan ben. :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 19:12:46 #24
137562 rakotto
pi_101137850
Leuk om te horen dat het leuk was. :D In Alexandria zelf merk ik weinig dat er iets veranderd is, het leven gaat hier gewoon door. Het enige wat er anders is, is dat sommigen spookrijden. :P

Misschien zou je eens foto's kunnen posten van de woestijnen in een ander topic of hier. _O_
  woensdag 24 augustus 2011 @ 20:18:19 #25
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_101140406

De foto's staan vooral op mijn camera en degene met mobiel gemaakt zijn allemaal met een foto-effect maar voor een kleine indruk kan je hier wat zien http://jalbum.net/nl/m/browse/album/1030522/

:-D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')